Osaisiko kukaan neuvoa kannattaako halltitila ostaa omiin nimiin vai toiminimen nimiin? Vai pitäisikö muuttaa yhtiömuotoa, että tilan osto yritykselle olisi järkevämpää? Takana vielä sellainen juttu, että tarkoitus olisi vähentää yritystoimintaa ja ehkä jonain päivänä lopettaa, koska sen pyörittäminen tapahtuu päivätyön ohessa.
Mitä jos ostaa omiin nimiin, niin saako tehdä mitään vähennyksiä verotuksessa? Tällä hetkellä on vuokralla tila ja vuokran saa laittaa kuluihin ja alvin vähentää.
Tai mistä edes lähtisin asiasta kyselemään, kun verovirastosta sanottiin, että en ole mikään veroneuvoja.
Hallitilan osto toiminimelle vai itselle
4
3668
Vastaukset
- pillimies hakkaraine
Vähän samanlaista asiaa mietin itsekin. Olimme ostamassa osaketta varastohallista ihan yksityishenkilönä mutta välittäjä sanoi että se ei onnistu. Pitäisi ilmoittautua kaupparekisteriin tai myyjälle tulee jotakin vaikeuksia alvin kanssa.
Itse en ymmärrä miten se vaikuttaa MYYJÄN alveihin onko ostajana yksityishenkilö tai y-tunnuksellinen elinkeinonharjoittaja tai yritys. Maksettava hinta sisältää alvin ja minä en sitä tietenkään saa vähentää mutta mikä on ongelmana?
Osaako joku kertoa?- ..
Kiinteistöyhtiön ollessa alv-velvollinen ulottuu vaatimus myös osakkeenomistajiin tai vuokralaisiin, eli tilan pitää olla jatkuvasti alvillisessa käytössä. Veikkaan että yhtiöjärjestyksessä tai kauppakirjassa on ehto asiasta sekä sanktiot jos ei ole alvillista toimintaa.
Voihan se kiinteistöyhtiö olla osittainkin alv-velvollinen mutta teettää hieman lisätyötä kirjanpidossa. - Pekka Kiiiskinen
Teidän täytyy hakeutua yksityishenkilönä alv rekisteriin niin onnistuu osto. Lisäksi tilan käyttäjällä täytyy olla alvillista käyttöä tilassa, jottei koy joudu maksamaan rakentamisen alvia takaisin. Itsellä on yksityishenkilönä ostettu tila ja se on vuokrattu. Ks www.jhm-invest.fi, heiltä tilan ostin.
- Halli myyty
Mieti nyt vielä kannattaako ostaa omaa toimitilaa vai jatkaa vaan vuokralla, varsinkin jos yritystoiminta mahdollisesti lähitulevaisuudessa loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569