ei riipu mistään, minkä voi nähdä ja mitä voi koskettaa (2. Korinttilaisille 5:7).
Jotkut epäilijät sanovat, että vain konkreettiset todisteet voisivat saada heidät uskomaan joihinkin Raamatun kertomuksiin.
Tosiasiassa he eivät kuitenkaan alkaisi uskoa, vaikka todisteita olisi kuinka paljon. Itse Jeesus sanoi, että kaikkia ihmisiä ei kerta kaikkiaan voi saada vakuuttumaan hengellisistä totuuksista – ei vaikka he itse näkisivät jonkun nousevan kuolleista! (Luukas 16:31.)
Raamatun mukaan :aito usko
2
205
Vastaukset
- Keneen luotan?
Koetukset voivat myös paljastaa uskossamme heikkouksia....
Tästä voi olla meille hyötyä, jos se auttaa meitä huomaamaan,
että meidän täytyy korjata menettelyämme.
On hyvä kysyä itseltään: Kuinka voin vahvistaa uskoani?
Pitääkö minun käyttää enemmän aikaa Jumalan sanan tutkimiseen ja mietiskelemiseen rukouksen hengessä?
Käynkö säännöllisesti kokouksissa toisten uskovien kanssa ja
hyödynkö niistä?
Luotanko itseeni,
vaikka minun tulisi rukouksessa uskoa huoleni Jehova Jumalalle? - True Faith
Vahvistaaksemme uskoa
meidän on ehkä kasvatettava hengellistä ruokahalua
ja kaipausta ”sanan väärentämättömään maitoon”
(1. Pietarin kirje 2:2; Heprealaisille 5:12–14).
Meidän tulisi pyrkiä olemaan samanlaisia kuin psalmistan kuvailema mies, joka ”iloitsee Jehovan laista ja lukee
hänen lakiaan hiljaisella äänellä päivin ja öin” (Psalmit 1:2).
Pelkkä Raamatun lukeminen ei riitä.
Meidän on tärkeää miettiä sitä, mitä Jumalan sana kertoo meille,
ja soveltaa sen neuvoja (Jaakobin kirje 1:22–25).
Näin rakkautemme Jumalaan kasvaa, rukouksistamme tulee yksityiskohtaisempia ja henkilökohtaisempia ja uskomme häneen lujittuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770