Olen hankkimassa uutta autoa. Koeajoin mm. Chevrolet Cruze 1,8 LT Hatchbackin.
Auto oli varsin mukava ja oikeastaan kaikin puolin myönteinen yllätys - vaikutti siltä että autossa on erinomainen hinta-laatusuhde. Auto alkoi tosissaan kiinnostaa!
Ongelmana on se, että lyhyehkö koeajo ei tuo kaikkia auton hyviä ja huonoja puolia esille. Pyydänkin siksi, että uuden Cruzen omistajat kertoisivat omia kokemuksiaan autosta; plussia ja miinuksia. Se helpottaisi seuraavan autoni valintaa...
Kertokaa kokemuksianne Chevy Cruze 1,8 LT:stä
88
17968
Vastaukset
- ajettu on
HIntalaatusuhde on kohallaan.
Vie bensaa suht paljo nykymittapuun mukaan.
Ihan tyylikäs.- Cruzeko
Oletko ajanut autollasi jo paljon? Onko siinä ilmennyt vikoja?
- Chevy vaan
Itsellä ollut Cruze 1.6 LT HB nelisen kuukautta ja olen edelleen hyvin tyytyväinen edulliseen autokauppaan. Ajo on mukavaa ja miellyttävää ja ulkonäkö sopivan ärhäkkä ja perusvolkkareista edukseen erottuva. Tavaratila on tällaiseen autoon tilava.
Näkyvyys taakse on lähes olematon, mutta onneksi peruutustutka auttaa.
Saa nähdä, millainen toisen sukupolven Cruze aikanaan sitten on...?- Cruzeko
Onko autossa ilmennyt mitään vikoja vielä?
- Chevy vaan
Cruzeko kirjoitti:
Onko autossa ilmennyt mitään vikoja vielä?
Mittariin on kertynyt vasta vähän alle 5000km. Ei mitään yllätyksiä tähän mennessä. Bensatankin kannen painomekanismin luotettavuus hieman epäilyttää pakkasilla, ehkäpä turhaan.
- Jkhbmlö
Chervolet cruce ajettu 96000km kytkin hajosi.Korjaus 20000euroa.Vauhtipyörä kytkinpaketin hinta 1535euroa tarvikeliikkeestä.
- automasentaja
Aika ihmeellistä jos kytkimen saa tuhottua alle 100 tkm, mutta onnistuuhan se jos oikein yrittää. Peruskytkinpaketin saa Suomeen kuluinen 116 eurolla.
http://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Kupplung-Kupplungskit-Motorkupplung-original-VALEO-828479-/381421933554?fits=Make:Chevrolet|Model:Cruze Station Wagon|Type:1.8&hash=item58ce84d3f2:g:w5wAAOSwl9BWKVX8
- !!!!!
Itselläni 1.8 LT automaatti bensa. Ollut 1.5 v. Ainut vika, joka on ollut on tuo takaluukun sähköinen aukaisupainike, joka piti vaihtaa. Näyttäisi olevan tyyppivika tässä autossa. Kuulemma ko. vika on muissakin automerkeissä. Muuten on loisto peli, ei mitään moitittavaa, SUOSITTELEN lämpimästi.
- Cruzeko
Kiitos asiallisista kommenteista!
- 45 tkm ajettuna
Ajettu 45 tkm.
Asiallinen auto, ainoa moite on juuri tuo polttoaineen kulutus, ei vallan pieninpiä
Muuten toiminut moitteetta
Auto kylläkin diesel.
Ainakin oman kokemukseni mukaan auton kyllä tohtii ostaa. Tänään pakkasta
22 astetta ja mukavan lämmin. Olin ennen kotiinlähtöä, muutavan vuoden vanhan
mersun kyydissä ja selvästi kylmenpi oli. Sen voi kyllä sanoa, että nokan pitää
peittoon laittaa.
Hyvä hinta/laatu suhde
Jos itsetunto on kunnossa eikä mitään m,,,kunjatketta tarvitse niin aivan hyvä ostos.- Cruzeko
Kiitos hyvästä vastauksesta!
- cruuzailija
Cruzeko kirjoitti:
Kiitos hyvästä vastauksesta!
Moi, mulla 2011 manuaali 1,6. Ajettuna 8000. Vaikuttaa hyvältä hankinnalta poislukien polttoainetalous (n. 8 l/100 km). Varusteita on hintaan nähden tosi hyvin. Kolmen vuoden takuu on aika hyvä juttu. Ongemia ei ole vielä ilmennyt.
Oottelen 1,4 turbon tuloa, on ainakin jenkeissä saatavana, siinä olisi suorituskyky ja talous kohdillaan. Taitaa olla sama mylly kuin astrassa. - fdfd556
cruuzailija kirjoitti:
Moi, mulla 2011 manuaali 1,6. Ajettuna 8000. Vaikuttaa hyvältä hankinnalta poislukien polttoainetalous (n. 8 l/100 km). Varusteita on hintaan nähden tosi hyvin. Kolmen vuoden takuu on aika hyvä juttu. Ongemia ei ole vielä ilmennyt.
Oottelen 1,4 turbon tuloa, on ainakin jenkeissä saatavana, siinä olisi suorituskyky ja talous kohdillaan. Taitaa olla sama mylly kuin astrassa.Ei kyllä tule nuo bensa-turbot myyntiin kovin pian euroopassa. Kuka hullu Opeleita enää ostaisi jos sen tekisivät?
- fdfd556:lle
fdfd556 kirjoitti:
Ei kyllä tule nuo bensa-turbot myyntiin kovin pian euroopassa. Kuka hullu Opeleita enää ostaisi jos sen tekisivät?
Typerästi vastattu.
Opel ja Chevroletin Etelä-Korean autot ovat samassa omistuksessa. General Motors omistaa sekä Opelin, että Chevroletin. Siinä syy miksi. Eivät kilpaile keskenään.
Chevroletin Cruze on halpa ja hyvä ns. medium-suuri auto, mutta mikä sitten sopii. Polttoaine puolta jos ajattelee, niin jokin muu ehkä sitten.
- Cruzeko
Kiitos kaikille kokemuksiaan Cruzesta kertoneille! Tämä helpottaa valintaani.
- LTZ Cruze
Minulla ollut noin 5 kk/12'000 km 1.8 LTZ HB. Ei juurikaan vikoja, muutama pieni juttu, esim. hälytin menee "itsestään" päälle. Epäilen että johtuu siitä kun sisälämmitin menee päälle ja puhaltaa melko ylös, hälyttimien sisäanturien suuntaan. Täytyy pyytää tarkistamaan huollossa. Toisena pikkuvikana on kojelaudan lokeron kansi joka ei aina meinaa oikein auveta. Muita vikoja ei vielä ilmaantunut tähän mennessä. Kulutus on ollut semmoista 7,7 L luokkaa viimeaikoina. Kaikinpuolin tyytyväinen ollut autoon.
- Cruzettaako?
Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.
Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.
Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.
Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä. - Tyytyväinen
Cruzettaako? kirjoitti:
Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.
Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.
Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.
Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä.Muuten ok, mutta takakontin ukloinen avaaminen hajosi ensimmäisen kuukauden aikana. Korjattu takuuna. Huurtuminen talvella ongelma jos pitää automaattiasennossa - jos laittaa raittiinilman kierrätyksen pois - ei ongelmia.
Kovalla pakkasella joskus on tullut pelkääjän puolelle yön aikana muutaman tippa nestettä - ei ole löydetty syytä. Keskikulutus on ollut 7.5l/100km kun kilsoja on takana noin 38.000.
Hyvä peli - hintansa väärti. Oma on sedan 2010, mutta olen ajanut myös viistoperäisen 2011 mallin. Laatikon toiminnassa on pientä eroa. Uudessa mallissa vaihtaminen ei tapahtu aivan samalla tavalla kuin edellisessä. Vanha malli vaihtaa hieman "helpommin". Ero on pieni. - Aikaisemmin myös
Hälytin ongelma poistuu,kun muistat vaan painaa namiskuukkelia katonrajassa,jolloin sisätutkat poistuu käytöstä Täytyy valitettavasti tehdä se joka kerta ajon jälkeen jos meinaa käyttää sisälämppäriä (saattaa naapurit hermostua huutavaan autoon)
- 15+12
Cruzettaako? kirjoitti:
Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.
Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.
Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.
Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä."Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km"
http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2013&power_s=99&power_e=109&gearing=1
Spritmonitorin seurannassa on 16 Cruzea 1.8 moottorilla ja niiden keskikulutus on 8,74 l/100km. Se on kyllä tuossa kokoluokassa korkea lukema.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2013&power_s=80&power_e=109&gearing=1
Jokseenkin vastaavilla ehdoilla Golfin kulutus 7,06 l/100km.
- Laatua...
Minulla -11 1.8 LT Aut. Vikaa riittänyt melkoisesti. Tässäpä "pientä" listaa:
1kk vanhana motarilla kattopaneeli syliin
takajarruissa vikaa
kaiuttimet rikki
2-3kk vanhana
vaihteisto rikki
kaiuttimet rikki
AUX-liitin rikki
6kk
kaiuttimet rikki
AUX-liitin rikki
8kk
molemmat etuvalojen korkeussäätömoottorit rikki
kaiuttimet rikki
10kk
molempien etuovien paneelit rämisevät
takaluukku aukeaa itsekseen
hälytin huutelee itsekseen
parkkitutka rikki
11kk
parkkitutka rikki 2 kertaa korjaamisen jälkeen
Nyt takana hieman alle 15000km
Keskikulutus pyörii 11-13 litran paikkeilla ja ajelen kuitenkin nätisti...
Viat korjattu takuuseen vaihtelevalla korjausajalla ja laadulla nimeltämainitsemattomassa Magneetissa Vantaalla.- oma totuus tämä
Ajettu 45 tkm
Takaluukun kytkin vaihdettu 2 kertaa
takajarrut puhdistettu kerran
siinä kaikki
diesel ja kulutus luokkaa 6 - 6,5 litraa
ei muuta vikaa
Joten hieman ihmettelen tuota edelläolevaa listaa.
Tietenkin mahdollista,muttei kyllä tavanomaista varmaan
Ei minulla ainakaan isompaa valittamista. - Niinpä niin
oma totuus tämä kirjoitti:
Ajettu 45 tkm
Takaluukun kytkin vaihdettu 2 kertaa
takajarrut puhdistettu kerran
siinä kaikki
diesel ja kulutus luokkaa 6 - 6,5 litraa
ei muuta vikaa
Joten hieman ihmettelen tuota edelläolevaa listaa.
Tietenkin mahdollista,muttei kyllä tavanomaista varmaan
Ei minulla ainakaan isompaa valittamista.Toisen merkin myyjä ja harvinaisen yksinkertainen sellainen koska tuollaista vikalistaa ei löydy edes ranskalaisesta autosta tosin lähelle voi päästä.
- monia harmittaa osto
Kaikkee pientä on Cruzessa?
Ja kulutukset ovat kovia!!
Eipä ole ihme että vähän ajettuja vaihdetaan kiireellä pois!!
- cruuzailija
Cruze on muuten Vi bilägare:n mukaan tällä hetkellä maailman myydyin automalli, USAssa myyty n. 250 000 kappaletta, joten eiköhän kestävyysfaktaa ala pian tippua.
- aamali
Muuten hyvän näköinen auto mutta takavalot on kauheat mohlot. Suoraan 90-luvulta.
- Nevervw
15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään. - näin minulla
Nevervw kirjoitti:
15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään.nokka kunnolla peittoon, 47 tuhannen kilometrin kokemuksella voin sanoa, että ainakin omani (diesel) on lämmin ja minusta lämpenee (nokka peitettynä) kohtuullisen nopeasti. Tuo takaluukun kytkin on tyyppivika, mutta menee kyllä takuuseen.
Muuten minusta hyvä hinta/laatusuhde - pekka.
Nevervw kirjoitti:
15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään.Paljonko tuo kulutus on ollut? Entä maantieajossa?
- Tyytyväinen omistaja
100 000 km rikki viime viikolla (2,0 D, ostettu maaliskuu 2010) eikä ensimmäistäkään vika tähän mennessä (paitsi se takaluukun avauspainike) joten odotan innolla uuden farkun tuleminen ja myös se pienempi 1,7 l dieselmoottori.
- !!!!!
Mulle teki peruutustutka stopin pari päivää sitten. Tarttee viedä takuuhuoltoon, sillä siitä selvitään.....
- Newervw
!!!!! kirjoitti:
Mulle teki peruutustutka stopin pari päivää sitten. Tarttee viedä takuuhuoltoon, sillä siitä selvitään.....
Emäntä käytti huollossa.....Sunilla
Eivät vaihtaneet takaluukun avaajaa. Kuulemma pelaa taas pakkasten mentyä. Mielestäni pitäisi pelata myös pakkasilla. Näinkö lupaava alku päättyy, on kun volkkarissa......
- !!!!
Totta, ei se ole mikään syy olla vaihtamatta. Pitää toimia, oli keli mikä tahansa. VAADI VAIHTOA. Kuuluu ilman muuta takuuseen. Mullekkin se vaihdettiin mukisematta.
- nappi juttu
Toimiko uusi avaaja pakkasella, eli oliko vaihdosta hyötyä. Huomasin omassakin, että nyt kelien lämmettyä toimii normaalisti. kysyn, sillä olen menossa ensimmäiseen huoltoon huhtikuun alussa.
- !!!!!
Mulla oli tuo ongelma kesällä, oli mennyt kosteutta mikrokytkimeen. Nyt toimii kelillä, kuin kelillä. Ei ilma saa vaikuttaa toimivuuteen. Ehdottomasti kannattaa vaatia vaihtamaan se kytkin.
- vm2011
Sedan - koska auton ulkonäöllä on väliä.
- Kohtuu tyytyväinen
1.8 LT aut. takana noin 45.000km.
Keskikulutus alusta lähtien mitattuna 7.6l/100km. Takana kaupunki ja maantieajoa.
Takaluukun kytkin sekä parkkitutkan yksi anturi vaihdettu ilman mutinoita.
Takajarrut jumittivat käsivarrun käytön jäljiltä ja oikean jarrupalan liimaus lähti irti - ikävä vikinä. Ei mennyt takuuseen. Näitä vikoja on kuvattu varsin paljon ulkomaisilla sivuilla.
Vaihteisto varsinkin pakkasella aika "kolho" ja moottorijarrutus voimakasta.
Lämmitin toimi aivan ok ilman mitään erillisiä peittoja.
Ajan kolme vuotta ja vaihdan - mihin se selviää kun kolme vuotta on täynnä vuonna 2013.
Eilen 30.5. haettiin 1,8 LTZ, todella mukavan tuntuinen auto!! Ja kulutus ensimmäiset 350km seka-ajoa 6,8l/100km,ei paha. Ja on mielestäni todella nätti auto, varsinkin keulasta muhkea. Ja Velvet Red kruunaa kaiken :)
- cruze-11
6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....
- kohg
cruze-11 kirjoitti:
6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....
Kyllä se saattaa olla totta. Ajan omalla hyvin rullaten ja turhia kiihdyttelyjä välttäen. Tietokone väittää keskarin olevan 6.9, mahdollista 1.6 koneella. Näin raskas auto vaatii ennakoivaa ajotapaa taloudellisuutta haettaessa, kone on myös vanhanaikainen mutta taas luotettava.
cruze-11 kirjoitti:
6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....
Nyt autolla ajettu 1500km, keskikulutus 6,6l/100km. Tänään edessä 500 km matka-ajoa,moottoritietä ja 80-100 rajoituksia, nollaan mittarin ja katson maantiekulutuksen.
helbkuski kirjoitti:
Nyt autolla ajettu 1500km, keskikulutus 6,6l/100km. Tänään edessä 500 km matka-ajoa,moottoritietä ja 80-100 rajoituksia, nollaan mittarin ja katson maantiekulutuksen.
Eilen ajettu 510 km, keskikulutus 6,7l/100km, keskinopeus 91,5km/h. Ei ollut taloudellisinta ajoa, n.130 km moottoritietä, n. 200 km 100km/h ja loput jotain muuta. Ja ohitteluja tuli tehtyä kun tuonne itäänpäin tuota rekkaliikennettä riittää. Mutta suurin osa ajasta kuitenkin vakionopeudensäädin käytössä, sekin lisää kulutusta hieman :)
- nappi juttu
helbkuski kirjoitti:
Eilen ajettu 510 km, keskikulutus 6,7l/100km, keskinopeus 91,5km/h. Ei ollut taloudellisinta ajoa, n.130 km moottoritietä, n. 200 km 100km/h ja loput jotain muuta. Ja ohitteluja tuli tehtyä kun tuonne itäänpäin tuota rekkaliikennettä riittää. Mutta suurin osa ajasta kuitenkin vakionopeudensäädin käytössä, sekin lisää kulutusta hieman :)
Toukokuun alusta nollasin ja näyttää kuluttaneen sen jälkeen sekalaisessa ajossa 7,8. Sitä ennen koko vuoden keskikulutus 7,6.
Ja kyseessä 1,8 LT -11 käsivaihteisena. Kaikkiaan mittarissa 17500 km. nappi juttu kirjoitti:
Toukokuun alusta nollasin ja näyttää kuluttaneen sen jälkeen sekalaisessa ajossa 7,8. Sitä ennen koko vuoden keskikulutus 7,6.
Ja kyseessä 1,8 LT -11 käsivaihteisena. Kaikkiaan mittarissa 17500 km.Nyt viimeiset 700km seka-ajoa, suurin osa kaupungissa, keskikulutus 7,2 l/100km... Ja eilen tuli 3000km mittariin, ei vikoja...
- 13+6
helbkuski kirjoitti:
Nyt viimeiset 700km seka-ajoa, suurin osa kaupungissa, keskikulutus 7,2 l/100km... Ja eilen tuli 3000km mittariin, ei vikoja...
voisitko laittaa spritmonitor.de tai vanha.tankkaus.com -dataa...
taisi nuo ilmoittamasi kulutuslukemat olla ajotietokoneelta? 13+6 kirjoitti:
voisitko laittaa spritmonitor.de tai vanha.tankkaus.com -dataa...
taisi nuo ilmoittamasi kulutuslukemat olla ajotietokoneelta?Vaimon auto eikä merkkaile tankkauksia ylös, eli on ajotietokoneen näyttö. Mutta se että tuon Spritmonitorin käyttäjien kulutuslukemien keskiarvo on yli 8 litraa sadalla, ei tarkoita sitä että meillä ei voisi päästä keskiarvoa pienemmällä kulutuksella, eihän? Ajotapoja on niin monenlaisia, helposti saadaan muutaman litran kulutuseroja/100km...
- 13+6
helbkuski kirjoitti:
Vaimon auto eikä merkkaile tankkauksia ylös, eli on ajotietokoneen näyttö. Mutta se että tuon Spritmonitorin käyttäjien kulutuslukemien keskiarvo on yli 8 litraa sadalla, ei tarkoita sitä että meillä ei voisi päästä keskiarvoa pienemmällä kulutuksella, eihän? Ajotapoja on niin monenlaisia, helposti saadaan muutaman litran kulutuseroja/100km...
Tietysti millä tahansa autolla pääsee keskiarvojen alle kun mittaa (tai katsoo ajotietokoneelta) kulutuksen kovin lyhyeltä matkalta ja rauhallisessa maantiepainotteisessa ajossa. Kaupunkiajostakin on monia käsityksiä - toiselle se on koko tankillinen ajoa liikennevaloista seuraaviin - toiselle riittää kun pistäytyy kerran pikkukaupungin lähiössä.
Noita spritmonitor-tietoja on vaan mielenkiintoista selailla, kun samalla näkee pidemmän ajan historiaa, jota voi myös verrata muihin vastaaviin autoihin. Tilastolliset keskiarvot kiinnostavat itseäni kuitenkin enemmän kuin yksittäisen ihmisen saavuttamat tulokset. >>> jos sata autoa A kulkee keskimäärin litran vähemmällä kuin sata autoa B, niin kyllä siitä voi vetää aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
- Cruzeman
Cruzen todellinen kulutus tällaisen 56-v ukon ajossa on alle 5 litran. Saa sillä varmaan rajulla tavalla kiihdyttelemällä kulumaan sen 7 litraakin. Kiihtyväisyys on lisäksi hyvin rajua luokkaa sillä olen jättänyt kaikki kilpaveikot tähän mennessä lukuunottamatta sinistä ralli-Subarua joka lumikelissä sai jätettyä muutaman metrin nelivetoisuutensa ansiosta.
Kaikki Turbo-Saab 2,3T GT-Aerot jäävät kuin nalli kalliolle kun kiihdytän Cruzellani. Ja minulla on vain 1,4T-koneella. - Ei tule tähän pihaan
Kyllä sai nuo vikalistat ja kulutus lukemat minut vakuuttuneeksi...Cruze Farkku EI ole meidän perheen seuraava kulkuväline!! 3kilpailijaa on vielä jäljellä kisassa, hinnaltaan Cruze olisi ollut sopivin(halvin) ja varustelu hyvä...mutta jos ne varusteet eivät toimi niin mitä niistä on iloa!!!!!
- muilla paljo vähemmä
Kulutushan on Cruzen joka mallissa aika kova, johtuen opelin moottorista!!
Bensakoneissa keskikulutus 8,58l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?powerunit=2
Ja tuossa 1.4T:ssäkin se on lähes 8l/100km!!??
http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?power_s=140&power_e=140&powerunit=2
- Ei tule tähän pihaan
Eikö kukaan lähde mukaan? Täytyykö minun persaukisen pummin jälleen yksin valehdella täällä?
- Kulutusvertailua
Tässä Cruze 1.4T 140hv, 7.61 l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?power_s=140&power_e=140&powerunit=2
Ja huipputaloudellinen 150kiloa kevyempi Golf Variant TSI 140hv, 7.71l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=140&exactmodel=Variant&powerunit=2
Audi A4 Avant 131hv, 9.51l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/0-All_models.html?fueltype=2&constyear_s=2006&power_s=130&power_e=131&exactmodel=avant&powerunit=2
BMW 318i Touring, 143hv, 8.13l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2006&power_s=143&power_e=143&powerunit=2
GM osaa tehdä taloudellisen ja tehokkaan auton, joka kestää ja kestää ja aiheuttaa suurta kateutta.- gs birotor
Jep cruzeen oli saatu jopa 2 henkilön antamat kulutukset , jolloin vertailupohja on väärä muihin nähden.
Audistakin vertailu auton tuotanto on päättynyt jo 2007 joten heikkoa vertailua... - astralla
gs birotor kirjoitti:
Jep cruzeen oli saatu jopa 2 henkilön antamat kulutukset , jolloin vertailupohja on väärä muihin nähden.
Audistakin vertailu auton tuotanto on päättynyt jo 2007 joten heikkoa vertailua...Astran 1.4 turbo 140 hv arvot ovat jokseenkin samat ja isosta autokannasta.
- cruts
Moro. Olen lukenut mielenkiinnolla näitä vikatilastoja ja itselläni 11 mallin 1.8 lt manuaali josta korjattu parkkitutka,takaluukun lukko, jarrulevyt taakse. iskarit menossa jo kolmannet.Mites muilla on alustan suhteen onko ikävää kolinaa
etupäässä ja mikä on ollut syynä.Ihmetyttää kun vaihtavat aina heti uudet iskari
ja toimii jonkun aikaa niillä ja kokpina rupeaa kuulumaan taas.Koiranluut vaihdettu,satulat tarkastettu apurunko avattu ym..alkaapänniin toi kolina joka kuuluu iskareiden yläpäästä molemmin puolin pienellä nopeudella ajettaessa.- cruts
Stten heräsin, päästin kissan ulos ja lähdin bussilla töihin haaveillen edelleen upesta Cruzesta.
- cruzeisti treelta
Hesarissa oli vertailua autojen ruosteen kestävyydestä ja Cruze ja kaikki Korean Chevyt olivat aivan häntäpäässä!! Mahtaakohan noiden "pikkuvikojen" jälkeen ilmetä suurempia ruostumisongelmia hetken päästä??
Ihme kyllä toyota oli myös yhtä heikoilla.... - cruzeisti treelta
cruzeisti treelta kirjoitti:
Hesarissa oli vertailua autojen ruosteen kestävyydestä ja Cruze ja kaikki Korean Chevyt olivat aivan häntäpäässä!! Mahtaakohan noiden "pikkuvikojen" jälkeen ilmetä suurempia ruostumisongelmia hetken päästä??
Ihme kyllä toyota oli myös yhtä heikoilla....Taitaa kyllä minun pöksyni takapuolelta olla enempi ruosteessa kun Cruzeja kadehdin.
- cruts
Juu unohtu noi kilometrit 21000 takana ja vuosi takuuta ja vaihtoon menee jos kolina ei lakkaa.Eipä toi heräämällä parane josko huollossa joku osais jotain seuraavalla kertaa
- cruts
Nyt taas toimii alusta ei enää kolaja kuin ihan pikkuisen pahoissa terävissä kuopissa .Iskarit tuntuu olevan aivan paskoja mutta kun vaihtoehtoja ei ole.Juu ja taas takaluukku jäässä ei muuta kun avaimella sisään.Muuten hyvä auto hiljainen kun mika kun on kitkat alla jä lämpöä piisaa,kone nyt on vähän laiskanpuoleinen mutta kyllä tuolla töihin kerkiää kuilutus ollut n7.5 litraa sekalaista ajoa.
- *~*
Cruze tulee olemaan minun seuraava autoni, sedan mallisena. Johtuen juuri tuosta bensankulutuksestakin, kun olen ajatellut pientä ja pienikulutuksista mutta silti kestävää autoa. Nykyinen autoni on 26 vuotta vanha Range Rover ja bensankulutus 17-18 litraa sadalla. Range jää retkiautoksi silloin kun pitää kuljettaa paljon tavaraa ja mennä umpimetsään tai -tunturiin.
- 2010 cruze 1.8 autom
Tuntuu varsinkin 1->2 vaihdon jälkeen 1500-2000 rpm alueella kevyesti kuormittaessa ravistusta. Tuntuisi tulevan moottorista tai laatikosta. Muilla vaihteilla ei esiinny tai tasaisessa ajossa samalla kierrosalueella ei ravistele.
Onko muilla saman auton omistavilla huomioita asiasta. Kyseessä siis automaatti.- Pettynyt W
Sama vika -eikä lähde pois on ominaisuus.
- ~~~
Pettynyt W kirjoitti:
Sama vika -eikä lähde pois on ominaisuus.
Noilla kohdin myös käsivaihteisella on jonkinasteisia nykäisyjä jos ilmastointi on päällä. Jos ei käytä ilmastointia, on kulku hyvin tasaista kiihdyttäessäkin, hitaastikin. Ilmastointi ottaa tehosta liikaa pois ja ECU säätää ilmeisesti kahdella eri perusasetuksella ja vaihtaa tuossa rasituksen mukaan alueelta toiselle. Korkeampioktaaninen bensa auttaa hiukan, mutta ei tarpeeksi.
- tyytyväinen C
Cruze kulkee todella hyvin. 200 tulee helposti mittariin. Alusta asti heitteissä alustasta kuuluu jotakin aavistuksenomaista pikku narahtelua mutta ei minulla äänetöntä autoa ole koskaan ollutkaan. Kulutus pyörii alle 6 litrassa eli päihittää vaihdevikaiset Volkkarit mennen tullen siinäkin. Puhumattakaan tiloista, matkustusmukavuudesta ja jälleenmyyntiarvosta. Käytetyt Cruzet viedään käsistä.
- Kauppa käy.
Cruzet menevät käytettyinä hyvin kaupaksi ja siitä syystä hyvitykset niistä ovat parhaita. Bensaturboja ja farkkumalleja ostaneille voi luvata muutaman vuoden päästä parhaan hyvityksen kaikki merkit huomioiden.
Volkkareiden TSI:tä ja DSG:tä ei kaukaan enää uskalla käytettynä ostaa ja Toyotienkin laatu on pohjamudissa. Ehkä siinä yksi syy, miksi laadukkaampi Chevrolet on niin kysytty. - 16+2
Kauppa käy. kirjoitti:
Cruzet menevät käytettyinä hyvin kaupaksi ja siitä syystä hyvitykset niistä ovat parhaita. Bensaturboja ja farkkumalleja ostaneille voi luvata muutaman vuoden päästä parhaan hyvityksen kaikki merkit huomioiden.
Volkkareiden TSI:tä ja DSG:tä ei kaukaan enää uskalla käytettynä ostaa ja Toyotienkin laatu on pohjamudissa. Ehkä siinä yksi syy, miksi laadukkaampi Chevrolet on niin kysytty.Näkyyhän se Chevroletien vaihtohyvityksestä, että niille on kysyntää. Tojotan ostajat alkavat eläköitymään ja laatu on laskenut kuin lehmän häntä. VW:t alkavat olemaan jo ongelmajätettä vaihtoautohallissa.
Siksi kestävillä autoilla, kuten Cruzeilla, on ostajia aiempaa enemmän. - Eipä kelpaa..
16+2 kirjoitti:
Näkyyhän se Chevroletien vaihtohyvityksestä, että niille on kysyntää. Tojotan ostajat alkavat eläköitymään ja laatu on laskenut kuin lehmän häntä. VW:t alkavat olemaan jo ongelmajätettä vaihtoautohallissa.
Siksi kestävillä autoilla, kuten Cruzeilla, on ostajia aiempaa enemmän.Vaihtohyvitykset ovat hyviä näillä merkeillä sen takia, että myynnillisesti marginaalimerkille saataisiin haalittua enemmän asiakkaita. Jälleenmyyjät luopuvat katteistaan, jotta myynnille saataisiin edes tuollakeinoin potkua. Kia teki agressiivisesti tätä samaa aikaisemmin, mutta tyrkytys on vähentynyt, kun merkki on saanut hyvän jalansijan uusien myynnissä.
Myynnissä olevista Chevroleteista näkee, että vaihtoautojen vaihtuvuus on kuitenkin hyvin pientä. Ja mitä tulee aiempaa enempiin ostajiin, empä juhlisi n. 100 auton kuukausivauhdilla. Osaa malleista ei jopa myydä yhtään kpl kuukaudessa tai korkeintaan muutama kappale. Tälläisillä myyntiluvuilla jo muutama satunnainen myyty auto voi nostaa prosentuaalisesti myyntiä valtavasti, vaikka kokonaisuutena puhutaan aivan nappikaupasta. - 16+2
Eipä kelpaa.. kirjoitti:
Vaihtohyvitykset ovat hyviä näillä merkeillä sen takia, että myynnillisesti marginaalimerkille saataisiin haalittua enemmän asiakkaita. Jälleenmyyjät luopuvat katteistaan, jotta myynnille saataisiin edes tuollakeinoin potkua. Kia teki agressiivisesti tätä samaa aikaisemmin, mutta tyrkytys on vähentynyt, kun merkki on saanut hyvän jalansijan uusien myynnissä.
Myynnissä olevista Chevroleteista näkee, että vaihtoautojen vaihtuvuus on kuitenkin hyvin pientä. Ja mitä tulee aiempaa enempiin ostajiin, empä juhlisi n. 100 auton kuukausivauhdilla. Osaa malleista ei jopa myydä yhtään kpl kuukaudessa tai korkeintaan muutama kappale. Tälläisillä myyntiluvuilla jo muutama satunnainen myyty auto voi nostaa prosentuaalisesti myyntiä valtavasti, vaikka kokonaisuutena puhutaan aivan nappikaupasta.Etpä ymmärtänyt nytkään mitään. Puhe oli siitä, että Chevroletieista hyvitetään hyvin. Chevroletiin vaihtaja ei saa vaihturistaan sen parempaa hintaa kuin muuallakaan. Kia hyvitti ylihintaa aikoinaan vaihdokeista ja ajautui konkurssiin.
- Autoista kiinnostunu
16+2 kirjoitti:
Etpä ymmärtänyt nytkään mitään. Puhe oli siitä, että Chevroletieista hyvitetään hyvin. Chevroletiin vaihtaja ei saa vaihturistaan sen parempaa hintaa kuin muuallakaan. Kia hyvitti ylihintaa aikoinaan vaihdokeista ja ajautui konkurssiin.
Tietosi on jälleen tapasi mukaan väärää ja olet niin metsässä kuin vain voi olla. Kian silloinen ainoa jälleenmyyntiketju Delta ei ajautunut konkurssiin, vaan pääsi hakemaansa velkasaneeraukseen. Tällä on vissi ero. Tämän jälkeen alkoi tervehdyttämistoiminnot, jonka seurauksena talous lähtikin nopeasti jälleen nousuun. Jo seuraavavuosi oli selvästi parempi. Lisäksi tuossa vaiheessa mukaan astui joukko sijoittajia, jotka ottivat melkoisen riskin ja sijoittivat Deltaan ulkopuolista rahaa. Hallinto vaihdettiin.
Aika lapsellista kuvitella, että Delta-auton olisi ajanut heikkoon taloudelliseen jamaan ylihyvät hyvitykset, samaa amislegendaa kuulee näillä provoalstoilla hyvin usein. Suurin syy oli valtavat investoinnit, joita Delta teki ennen taloudellista taantumaa. Autoliikeketju kasvatti toimintaansa useilla lasipalatseilla ympäri maan, eikä se ole ihan halpaa toimintaa.
Nykyäänhän Kiaa myyvät myös monet muutkin jälleenmyyntiketjut. Kian maahantuonti ei halua riskeerata suositun merkin menestystä ns. yhden kortin varaan ja jälleenmyyntisopimuksia muiden ketjujen kanssa on edullisempi tehdä ilman suuria investointeja, kuten omia autotaloja henkilöstöineen.
Ainoa yritys, joka näissä keskusteluissa on mennyt oikeasti konkurssiin on GM vuonna 2009. Se tapahtui samana vuonna ja liki samaan aikaan kuin Delta haki itsensä velkasaneeraukseen ja siihen myös pääsi. GM:n pelasti valtava valtion myöntämä tukipaketti, jolla GM sai halpaa lainaa pitkälle ajalle. Kannattamaton toiminta, kuten Saab, lopetettiin oitis, jotta päämerkit saataisiin säilytettyä.
Velkasaneeraukseen ei pääse yritys, jollla ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä veloistaan. Taloudellinen potentiaali punnitaan hyvin tarkasti, ennenkuin käräjäoikeus päättää pääseekö yritys velkasaneeraukseen vai ei.
Deltalla potentiaalia oli, koska tuote myi kokoajan hyvin. - 16+2
Autoista kiinnostunu kirjoitti:
Tietosi on jälleen tapasi mukaan väärää ja olet niin metsässä kuin vain voi olla. Kian silloinen ainoa jälleenmyyntiketju Delta ei ajautunut konkurssiin, vaan pääsi hakemaansa velkasaneeraukseen. Tällä on vissi ero. Tämän jälkeen alkoi tervehdyttämistoiminnot, jonka seurauksena talous lähtikin nopeasti jälleen nousuun. Jo seuraavavuosi oli selvästi parempi. Lisäksi tuossa vaiheessa mukaan astui joukko sijoittajia, jotka ottivat melkoisen riskin ja sijoittivat Deltaan ulkopuolista rahaa. Hallinto vaihdettiin.
Aika lapsellista kuvitella, että Delta-auton olisi ajanut heikkoon taloudelliseen jamaan ylihyvät hyvitykset, samaa amislegendaa kuulee näillä provoalstoilla hyvin usein. Suurin syy oli valtavat investoinnit, joita Delta teki ennen taloudellista taantumaa. Autoliikeketju kasvatti toimintaansa useilla lasipalatseilla ympäri maan, eikä se ole ihan halpaa toimintaa.
Nykyäänhän Kiaa myyvät myös monet muutkin jälleenmyyntiketjut. Kian maahantuonti ei halua riskeerata suositun merkin menestystä ns. yhden kortin varaan ja jälleenmyyntisopimuksia muiden ketjujen kanssa on edullisempi tehdä ilman suuria investointeja, kuten omia autotaloja henkilöstöineen.
Ainoa yritys, joka näissä keskusteluissa on mennyt oikeasti konkurssiin on GM vuonna 2009. Se tapahtui samana vuonna ja liki samaan aikaan kuin Delta haki itsensä velkasaneeraukseen ja siihen myös pääsi. GM:n pelasti valtava valtion myöntämä tukipaketti, jolla GM sai halpaa lainaa pitkälle ajalle. Kannattamaton toiminta, kuten Saab, lopetettiin oitis, jotta päämerkit saataisiin säilytettyä.
Velkasaneeraukseen ei pääse yritys, jollla ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä veloistaan. Taloudellinen potentiaali punnitaan hyvin tarkasti, ennenkuin käräjäoikeus päättää pääseekö yritys velkasaneeraukseen vai ei.
Deltalla potentiaalia oli, koska tuote myi kokoajan hyvin.Kyllä minä muistan yksityiskohdatkin. Kiaa myytiin hyvittämällä vaihdokeista ylihintaa ja siitä seurasi konkurssikypsä yhtiö.
- koreankippo
16+2 kirjoitti:
Kyllä minä muistan yksityiskohdatkin. Kiaa myytiin hyvittämällä vaihdokeista ylihintaa ja siitä seurasi konkurssikypsä yhtiö.
Uskotaan kyllä sinä olet automyyjä....tai siis korean chevymyyjä!!!!!
- Missä vika
Minulla Cruze vm 2010, diesel, ajettu vasta 50 000km. Viime syksynä ajaessa syttyi palamaan "moottorihäiriö"-varoitusvalo. Korjattiin, muttavaikutti siltä, että löytyiköhän vika. Nyt uudelleen sama varoitusvalo alkoi ajaessa palamaan. Espoolainen merkkikorjaamoni sai vasta 3 viikon kuluttua järjestymään korjausajan. Onko muilla diesel-Cruzen omistajilla ollut samanlaista ongelmaa.
- 1.8 L
Missä vika kirjoitti:
Minulla Cruze vm 2010, diesel, ajettu vasta 50 000km. Viime syksynä ajaessa syttyi palamaan "moottorihäiriö"-varoitusvalo. Korjattiin, muttavaikutti siltä, että löytyiköhän vika. Nyt uudelleen sama varoitusvalo alkoi ajaessa palamaan. Espoolainen merkkikorjaamoni sai vasta 3 viikon kuluttua järjestymään korjausajan. Onko muilla diesel-Cruzen omistajilla ollut samanlaista ongelmaa.
1.8 l on bensakone.
- sebi1
palstalla on kyse cruzen vioista ei ihmisten
- ~~~
Eihän tuosta moottorihäiriö-ilmoituksesta voi sanoa mikä siinä on ongelmana. Huomaako siinä mitään muuta, jonka perusteella vikaa voisi arvailla?
Ellei mitään muuta ilmene, saattaisi olla vain joku ohjelmallinen häiriö, mahdollisesti kosteuden aiheuttamaa kontaktivikaa tms.
Mutta ajaa ei kannata ennenkuin on tutkittu huollossa. - volkari1
Joo mahtava peli golfin jälkeen. Volkkarin tyyppiviat ja kammottava ulkonäkö ja ankea säkkipenkkimallisto ei enää kiinnosta.
- ~~~
Miten tuo liittyy moottorihäiriö-ilmoitukseen?
- Redbell
~~~ kirjoitti:
Miten tuo liittyy moottorihäiriö-ilmoitukseen?
Minullakin tuli moottorihäiriölamppu päälle mutta huomasitko Sinä lukea vikakoodin? Minulla se tarkoitti, että 15000 km tuli täyteen edellisestä huollosta, kuten pitikin. Huollettiin ja lamppu sammuu.
Ostin 2.0 D Sedan manual 2010 mallin, jossa italialaisten suunnittelema diesel kone 92 kw, riittää hyvin ( tiesittekö miksi samalla koneella on kolmea eri teho variaatiota liikkeellä?...no siksi, että Ison Britannian verottaja jakaa autot veroluokkiin myös tehon perusteella ja tuo 92 kw säädettiin Chevyllä täten alempaan verotusarvoon, jotta siitä saatiin Britannian kaupparatsuille kiinnosta vaihtoehto työsuhdeautoksi).
Minulla on ollut melkein kaikki noi Cruzen tyyppiviat: Takaluukun lukko, ajovaloumpion moottori, takajarrut jumissa, takaiskari (paskaa GM romua, ostan seuraavaksi Konit alle), pissapojan säiliön korkki, katalysaattorin toinen anturi. Kaikki muut meni takuuseen paitsi takajarrut 500 ekee kun levyt vaihdettiin myös. Muuten pirun hyvä ja olen nyt ajanut 10000 km ilman ongelmia. Finikor ruosteensuojaus TÄYSkäsittelyn testin just, ei suola enää huoleta:) - Redbell
Redbell kirjoitti:
Minullakin tuli moottorihäiriölamppu päälle mutta huomasitko Sinä lukea vikakoodin? Minulla se tarkoitti, että 15000 km tuli täyteen edellisestä huollosta, kuten pitikin. Huollettiin ja lamppu sammuu.
Ostin 2.0 D Sedan manual 2010 mallin, jossa italialaisten suunnittelema diesel kone 92 kw, riittää hyvin ( tiesittekö miksi samalla koneella on kolmea eri teho variaatiota liikkeellä?...no siksi, että Ison Britannian verottaja jakaa autot veroluokkiin myös tehon perusteella ja tuo 92 kw säädettiin Chevyllä täten alempaan verotusarvoon, jotta siitä saatiin Britannian kaupparatsuille kiinnosta vaihtoehto työsuhdeautoksi).
Minulla on ollut melkein kaikki noi Cruzen tyyppiviat: Takaluukun lukko, ajovaloumpion moottori, takajarrut jumissa, takaiskari (paskaa GM romua, ostan seuraavaksi Konit alle), pissapojan säiliön korkki, katalysaattorin toinen anturi. Kaikki muut meni takuuseen paitsi takajarrut 500 ekee kun levyt vaihdettiin myös. Muuten pirun hyvä ja olen nyt ajanut 10000 km ilman ongelmia. Finikor ruosteensuojaus TÄYSkäsittelyn testin just, ei suola enää huoleta:)Lisäyksenä edelliseen...ajettu nyt yhteensä 74000 km, ostaessani sen käytettynä 2013 alussa oli mittarissa 46000 km, jolloin umpion moottori takaluukun lukko ja pissapojansäiliön korkki vaihdettiin ostoliikkeessä Metroauto Espoolla uusiin.
- 22.
Herkistelin takajarrupaloja, helvetillinen huuto hesasta turkuun välillä häviten.
Cruse LT 2012.
24000 mittarissa-
Avasin jarrusatulan kaksi pulttia ja kampesin ulos. aivan jumissa palat.
Smirkelillä paloista päädystä ja sivuista pois 1mm pääasiassa ruostetta tilkka vaseliinia ja johan kulkee.
Yksi pala kulunut enemmän kuin muut ja päästä selvästi liimaus auki.
Katsotaan meneekö tällä vai pitääkö vaihtaa, vaikkei paloissa vielä pintaa pois kuin 1.5mm. - akkujn
Crucen myynti loppui Euroopassa.Olen kuullut ettei oikeen saa varaosia.Pitääkö paikkaansa.Olen ostamassa täytyy miettiä vielä jos varaosien saanti on huonoa tietääkö kukaan???
- Kyllä tietää
Tiedot löytyvät maahantuojan sivulta.
"Jatkamme Chevroletin alkuperäisosien toimittamista vähintään 10 vuotta siitä eteenpäin, kun viimeinen uusi Chevrolet on myyty Suomessa."
"Suomessa käytössäsi on 40 valtuutettua korjaamoa valmiina palvelemaan sinua." - ei enää geeämmää
Kannattanee harkita muutenkin!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/10/gmn-autoskandaali-paisuu-puhdasta-pahuutta/201415574/304 - Ei koske Cruzea
ei enää geeämmää kirjoitti:
Kannattanee harkita muutenkin!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/10/gmn-autoskandaali-paisuu-puhdasta-pahuutta/201415574/304Koskee jotain vanhempia jenkkejä, ei muualla tehtyjä. Eikä mitään uudempia autoja, kuten Cruzea.
- arrikoski
ei enää geeämmää kirjoitti:
Kannattanee harkita muutenkin!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/10/gmn-autoskandaali-paisuu-puhdasta-pahuutta/201415574/304Eipä koske kuin vanhempia USA-valmistettuja mutta koko ajatus on aika mieletön. Jos käyttää puolen kilon avainnippua virta-avaimessa ja se sen takia hajoaa, syy on virtalukon valmistajan eikä käyttäjän. Ei mikään oikeus ottaisi tällaista edes käsittelyyn muualla.
- ~~~
Lisäksi ulkomailta löytyy runsaasti tarjontaa, myös lisätarvikkeita.
- Malibu
Ebaystä saa Cruzeen mitä tahansa ja aina edullisemmin kuin täältä. Se on kuitenkin maailman myydyimpiä autoja ja 50-luvun Chevroleteihin saa edelleen varaosia. Opel käyttää myös samoja osia eri malleissaan, joten myös Saksasta saa kymmeniä vuosia useimpia osia.
Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851