Entä jos Haaviston Pekka olisi hetero?

HeteroMiesHKI

ja hänellä olisi 20-vuotta nuorempi vaimo Ecuadorista?
Olisiko Pekka edelleen yhtä suosittu keski-ikäisten suomalaisten naisten keskuudessa?

497

5778

Vastaukset

• joopa joo..

Ikuinen ylioppilas, ei tutkintoa

- Homo, vaimo katurosvon näköinen hiippari, juoppo tappelija!

Olis siinä taas suomikuvaa maailmalle näyttää, ensin setamummo ja sitten
      tämä pari, jouduttais ojasta allikkoon,

mutta onneksi Saulista tulee pressa,
      joka kutsutaan Valkoiseen taloonkin!

Homo Homo pekka ja nexar näyttää nuorille todellista elämisen mallia.
      Voivat alkaa järjestellä keski ikäisillle miehille teinipojan hakureissuja väliamerikkaan, matkailu nousuun....

• zxz.

Arvostat näköjään titteleitä... Tyypillinen Suomalainen siis..Se on se heikko itsetunto.

• Viikon keskeisin uut
        zxz. kirjoitti:

Arvostat näköjään titteleitä... Tyypillinen Suomalainen siis..Se on se heikko itsetunto.

Viikon keskeisin uutinen on Timo Soinin hermon pettäminen. Ensimmäisen kierroksen tulos oli varmasti Soinille henkilökohtainen pettymys. Edelle menivät pahimmat kilpakumppanit, eurokriittisistä äänet enimmäkseen kerännyt Väyrynen ja mikä pahinta, perussuomalaisten arkkivihollisten vihreiden Pekka Haavisto.

Lisäksi perussuomalaisten entinen varapuheenjohtaja Veli-Matti Saarakkala käytti heikon hetken hyväkseen noustakseen arvostelemaan Soinin heikkoa kampanjaa ja siinä sivussa Soinin johtamistyyliä. Vaikka puolueen kannatus ei lepää pelkästään Soinin persoonassa, niin perussuomalaisten johto lepää. Omat ja vieraat koirat purivat edestä ja takaa.

Lisää vettä myllyyn tuli Ylen tuoreesta mittauksesta, jossa perussuomalaisten kannatus oli laskenut 2,5 %-yksikköä, kun taas arkkivihollisten eli vihreiden kannatus oli vastaavasti taas noussut melkein saman verran eli 2,0 %-yksikköä. Lopputulemana Soini söi ensimmäisen kierroksen jälkimainingeissa antamansa lupauksen, että hän kertoisi oman kantansa vasta toisen kierroksen vaalin jälkeen. Mureneeko maisterisjätkän maine sanansa mittaisena miehenä?

• En luonnollisestikaa
        Viikon keskeisin uut kirjoitti:

Viikon keskeisin uutinen on Timo Soinin hermon pettäminen. Ensimmäisen kierroksen tulos oli varmasti Soinille henkilökohtainen pettymys. Edelle menivät pahimmat kilpakumppanit, eurokriittisistä äänet enimmäkseen kerännyt Väyrynen ja mikä pahinta, perussuomalaisten arkkivihollisten vihreiden Pekka Haavisto.

Lisäksi perussuomalaisten entinen varapuheenjohtaja Veli-Matti Saarakkala käytti heikon hetken hyväkseen noustakseen arvostelemaan Soinin heikkoa kampanjaa ja siinä sivussa Soinin johtamistyyliä. Vaikka puolueen kannatus ei lepää pelkästään Soinin persoonassa, niin perussuomalaisten johto lepää. Omat ja vieraat koirat purivat edestä ja takaa.

Lisää vettä myllyyn tuli Ylen tuoreesta mittauksesta, jossa perussuomalaisten kannatus oli laskenut 2,5 %-yksikköä, kun taas arkkivihollisten eli vihreiden kannatus oli vastaavasti taas noussut melkein saman verran eli 2,0 %-yksikköä. Lopputulemana Soini söi ensimmäisen kierroksen jälkimainingeissa antamansa lupauksen, että hän kertoisi oman kantansa vasta toisen kierroksen vaalin jälkeen. Mureneeko maisterisjätkän maine sanansa mittaisena miehenä?

En luonnollisestikaan väitä, että Niinistön kampanja olisi lokaamisen takana, vaan sekä ehdokas itse että hänen kampanjaveturinsa ovat yrittäneet hillitä negatiivista kampanjointia. Siitä Niinistölle ja kampanjatiimille pisteet ja hatunnosto.

• Vastakysymys

"Entä jos Pekka Haavisto olisi hetero? ja hänellä olisi 20-vuotta nuorempi vaimo Ecuadorista?"...

...Olisiko hän silloin edelleen yhtä vihattu ja ahdistusta herättävä suomalaisten miesten keskuudessa?

• prian

ei tässä pelissä ole mitään jos,,,,,niinistölla on korkeakoulutus,,,ja riittävästi kokemus johtavissa tehtäv,,,,ja vielä nyt maailman talouskriisissa ei ole
        parempi vaihtoehdon MIEHELLE joka valt,,var,,minist,, ja eu pankissa
        on ollut hoittamassa maan taloutta.
        se ,,et pekallakin on suosionsa,,,,,se koostu,,,,,,seuraav,,,,,,
        15%- osa talousahdingossa olevista,,jotka vasemmisto on hämärtänyt
        marksin opeista joista venäjalle tuli sanankuvaamaton vahingon
        85% SETA KAAPPI frendi kaverit.

• 45rtyfg

ei olisi

• kysyttävää

Olisi; kun Saleta PITÄÄ tulla preessa, niin yksinkertaista tämä on.

Vaikka Pekalla ei olisi mitään ''näkyvää'' vääristymää elämässä, kaikki on vain jo päätetty!!!

Läpinäkyvyys tässä asiassa on jo niin härskiä ettei mitään väliä.

(yle. is, il, hs, sekä eri rahaintressit)

• Ala-asteella?
        prian kirjoitti:

ei tässä pelissä ole mitään jos,,,,,niinistölla on korkeakoulutus,,,ja riittävästi kokemus johtavissa tehtäv,,,,ja vielä nyt maailman talouskriisissa ei ole
        parempi vaihtoehdon MIEHELLE joka valt,,var,,minist,, ja eu pankissa
        on ollut hoittamassa maan taloutta.
        se ,,et pekallakin on suosionsa,,,,,se koostu,,,,,,seuraav,,,,,,
        15%- osa talousahdingossa olevista,,jotka vasemmisto on hämärtänyt
        marksin opeista joista venäjalle tuli sanankuvaamaton vahingon
        85% SETA KAAPPI frendi kaverit.

Oletko itse käynyt koulua ensinkään? Meinaan että jos olisit, niin sinulla olisi edes jonkinlainen kirjoitustaito. Lukutaito samaa tasoa?

• yhtä harmaakuin aita

ei, häntä ei huomattais ollenkaan !

• Boli Tikko
        Ala-asteella? kirjoitti:

Oletko itse käynyt koulua ensinkään? Meinaan että jos olisit, niin sinulla olisi edes jonkinlainen kirjoitustaito. Lukutaito samaa tasoa?

Eiku kaveri on ihan viskissä.

• Viikon keskeisin uut
        yhtä harmaakuin aita kirjoitti:

• En luonnollisestikaa
        Boli Tikko kirjoitti:

Eiku kaveri on ihan viskissä.

En luonnollisestikaan väitä, että Niinistön kampanja olisi lokaamisen takana, vaan sekä ehdokas itse että hänen kampanjaveturinsa ovat yrittäneet hillitä negatiivista kampanjointia. Siitä Niinistölle ja kampanjatiimille pisteet ja hatunnosto.

• En luonnollisestikaa
        yhtä harmaakuin aita kirjoitti:

• kinkkukiusaus

Joo, jos olisi hetero ja vaimo olisi suomalainen, saatatisin jopa äänestää Haavistoa. Nyt ei onnistu. Ei vaan anna luonto myöden äänestää homoa aseista kieltäytyjää presidentiksi.

• Pesunkestävä hetero

Olet tyypillinen Suvensuomalainen homofoobikko. Ehkä homo itse. Siksi yrität puhdistaa omaa tuntoasi huutamalla homovihaasi täällä.

Minusta se on aivan sama ketä kuksii, kunhan pressan työt hoitaa kunnialla kotiinpäin.
        Olen pesunkestävä hetero, että näin.

Unohtakaa homous, kiinnittäkää huomiota ehdokkaiden sydämiin kiitos.

• Pesunkestävä hetero
        Pesunkestävä hetero kirjoitti:

Olet tyypillinen Suvensuomalainen homofoobikko. Ehkä homo itse. Siksi yrität puhdistaa omaa tuntoasi huutamalla homovihaasi täällä.

Minusta se on aivan sama ketä kuksii, kunhan pressan työt hoitaa kunnialla kotiinpäin.

...niinistöllä se on musta ja talouskasvuntäyteinen korvasieni.

• JapiPori

Siinä olet okeassa kinkkukiusaus. Ylipäällikkönä Sivari, homo, vihree vegaani ja perseen nuolija. Ei hyvä yhtälö.

• RuusuRanta

HEI herätys!!
        Miksi aina puhutaan vaan seksistä jne. kun PARISUHDE on muutakin kuin sitä?? Rakkaus ei ole noin yksinkertaista!! Ja kaksi poikaani on armeijan käyneet eikä net sanoneet sieltä mitään ratkaisevan tärkeätä saaneensa...ja se on pöty puhetta että suolla pyssyn kanssa rämpivät, räkivät ja kiroilevat lapsukaiset olisivat miehiä jotenkin isolla kirjaimella!!

• raija68123

pesunkestävä hetero. ei voisi paremmin sanoa.

• MIlitantti Antti

Joka kolmas mies on homo tai biseksuaali! Turha sitä asiaa on itkeä. Ja missä sellainen Presidenttikoulu on?

• Raamatulla päähän

Minulla on kristityt arvot, enkä sen vuoksi voi äänestää sellaista, jonka teot on sanottu Raamatussa synniksi. En halua heittää kiveä ketään kohti, koska tuomitseminen ei kuulu ihmisille, mutta en tunne sitäkään oikeaksi, että toimisin vastoin omia arvojani ja Raamatun sanaa. Jumalalla on varmasi todella hyvä syy siihen, miksi vaikkapa avioliitto on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

• jaaju123

Sydämmiin? Oliko tämä joku loppukevennys?

• Oikeinkirjoitus
        jaaju123 kirjoitti:

Sydämmiin? Oliko tämä joku loppukevennys?

Sydämeen ei mahdu kahta ämmää.

• Veronkorotus
        Oikeinkirjoitus kirjoitti:

Montako Nexaria mahtuu sydämeen?

• mirjami
        Raamatulla päähän kirjoitti:

Minulla on kristityt arvot, enkä sen vuoksi voi äänestää sellaista, jonka teot on sanottu Raamatussa synniksi. En halua heittää kiveä ketään kohti, koska tuomitseminen ei kuulu ihmisille, mutta en tunne sitäkään oikeaksi, että toimisin vastoin omia arvojani ja Raamatun sanaa. Jumalalla on varmasi todella hyvä syy siihen, miksi vaikkapa avioliitto on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

jumalako sen avioliiton on keksinyt?

• Militantille
        MIlitantti Antti kirjoitti:

Joka kolmas mies on homo tai biseksuaali! Turha sitä asiaa on itkeä. Ja missä sellainen Presidenttikoulu on?

Jopas nyt jotakin Militantti Antti!!
        Se joka kolmas ??? Homojahan on vain 3 promillea kansasta se on vähän noin niinkuin eri asia kuin joka kolmas.

Kohtuullistetaan asia.

• Looti pelastui

Raamatussa homoudesta (Lue 1.moos. luku19)

"Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!" Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään. Hän sanoi: "Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta." He sanoivat: "Pois tieltä! Tuo yksi on tullut muukalaisena tänne asumaan, ja hän pyrkii jo määräilemään meitä. Nyt sinun käy vielä pahemmin kuin noiden miesten!""

• No johan on

Taitaa Antti puhua vaan omasta suvustaan :)

• Raamatulla päähä
        mirjami kirjoitti:

Jumala on säätänyt avioliiton miehen ja naisen väliseksi liitoksi. Raamattu on niin hieno kirja, että siinä on kerrottu tämäkin asia.

• hulda sammalikko
        RuusuRanta kirjoitti:

HEI herätys!!
        Miksi aina puhutaan vaan seksistä jne. kun PARISUHDE on muutakin kuin sitä?? Rakkaus ei ole noin yksinkertaista!! Ja kaksi poikaani on armeijan käyneet eikä net sanoneet sieltä mitään ratkaisevan tärkeätä saaneensa...ja se on pöty puhetta että suolla pyssyn kanssa rämpivät, räkivät ja kiroilevat lapsukaiset olisivat miehiä jotenkin isolla kirjaimella!!

.. et vissiin ole käsittänyt, miksi siellä suolla rämpivät aseitten kanssa? Miehiä niistä kasvaa ajan kanssa, eikä siinä kasvamisessa ole armeijan käynnistä ainakaan haittaa.

• Vanhentunutta tietoa
        Raamatulla päähä kirjoitti:

Jumala on säätänyt avioliiton miehen ja naisen väliseksi liitoksi. Raamattu on niin hieno kirja, että siinä on kerrottu tämäkin asia.

Kukaan tuttavani ei ole lukenut raamattua, ja silti monet heistä ovat osanneet mennä naimisiin, miksiköhän??? Taisi asia tulla mieleen aivan muualta kuin sieltä raamatusta.

Se raamattu on kuules jo niin vanha ooppus, ja päivitykset jäänyt tekemättä niin monelta vuosisadalta, että ei sovellu oppikirjaksi enää nykypäivänä. Ennen oli ennen nyt on nyt.

• Raamatulla päähän
        Vanhentunutta tietoa kirjoitti:

Kukaan tuttavani ei ole lukenut raamattua, ja silti monet heistä ovat osanneet mennä naimisiin, miksiköhän??? Taisi asia tulla mieleen aivan muualta kuin sieltä raamatusta.

Se raamattu on kuules jo niin vanha ooppus, ja päivitykset jäänyt tekemättä niin monelta vuosisadalta, että ei sovellu oppikirjaksi enää nykypäivänä. Ennen oli ennen nyt on nyt.

Sinulla on oikeus olla tuota mieltä ja minulla on oikeus olla toista mieltä. Ei siinä sen kummempaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia, minä en halua tuputtaa väkisin kenellekään Jumalan sanaa.

• revi siitä

...niinistöllä se on musta ja talouskasvuntäyteinen korvasieni.

Niinistö on suoraselkäinen suomalainen mies ! Ja ilman talouskasvua ei sullakaan töitä ole.

• omalentokone
        revi siitä kirjoitti:

Niinistö on suoraselkäinen suomalainen mies ! Ja ilman talouskasvua ei sullakaan töitä ole.

Suomi ei tarvitse Pressaa, sillä on muitakin, jotka voisivat hoitaa maamme asiat varmasti yhtähyvin.

Eduskunnan rivistöstä löytyy fiksuja niin naisissa, kuin miehissäkin ja kokemusta omaavia, joille voitaisi antaa vastuuta ja varmasti halvemmaksi tulisi ja jäisi pois monta tarpeetonta ulkomaan matkaa.

• ltte piru
        Militantille kirjoitti:

Jopas nyt jotakin Militantti Antti!!
        Se joka kolmas ??? Homojahan on vain 3 promillea kansasta se on vähän noin niinkuin eri asia kuin joka kolmas.

Kohtuullistetaan asia.

Ei vaan kolme prosenttia - noin yksi kolmestakymmenestä. Sinäkin tunnet varmasti jonkun.

• ltte piru

• PullasorsienKasvatus
        hulda sammalikko kirjoitti:

.. et vissiin ole käsittänyt, miksi siellä suolla rämpivät aseitten kanssa? Miehiä niistä kasvaa ajan kanssa, eikä siinä kasvamisessa ole armeijan käynnistä ainakaan haittaa.

Minä kävin 11kk armeijassa, ja oli kyllä sellainen täyshoitola että lihoin siellä vain julmetusti!
        Siellä varusmiehiä syötetään monta kertaa päivässä, ejellaan sotilaskodin munkkiautoa tai kuskataan juoppokappareita paikasta A, pisteeseen B... jne jne..
        Miten tuo voi olla laitos jossa "kasvatetaan miehiä"???

• Raamatulla päähän kirjoitti:

Fucking Åmål!

• mulle kans
        omalentokone kirjoitti:

Suomi ei tarvitse Pressaa, sillä on muitakin, jotka voisivat hoitaa maamme asiat varmasti yhtähyvin.

Eduskunnan rivistöstä löytyy fiksuja niin naisissa, kuin miehissäkin ja kokemusta omaavia, joille voitaisi antaa vastuuta ja varmasti halvemmaksi tulisi ja jäisi pois monta tarpeetonta ulkomaan matkaa.

Eduskunnan rivistöstä vois vähentää ihan huoletta, avustajat ja kaikki ja ennen pärjättiin ilman, kun suomella oli vielä päätösvalta omiin asioihinsa.

Toki pääministeri voisi edustaa Suomea, yhdistetty virka, niinhän kaikkea muutakin niputetaan !

• näin o
        mirjami kirjoitti:

" jumalako sen avioliiton on keksinyt? " Hämpä juuri, missäs se sinu Raamattusi on?
        Sieltä se selviää..

"Jumalalla on varmasi todella hyvä syy siihen, miksi vaikkapa avioliitto on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille. "

Kuten se, et menee jengat kohilles..! Ja on kaksi eri sukupuolta kasvattamassa niitä jälkimaininkeja..

• Tai sitten ...

Minusta olisi kyllä paree, että kasvatettaisiin enemmäkin ihmisiä. Miesten ominaisuudet pyssyn jatkeena ovat niin ikävää kuultavaa ja katseltavaa, että ihmisyysajatus ei ole koskaan edes alkanut, saati, että kasvaisi. Johtuneeko sitten "suolla rämpimisestä" ...

• Heterot Poteroon

Pressahan on LÄHES yhtä kuin Suomikuva. Pressa on ulkopolitiikan ja armejan johtaja!

Ajattele, kehtaatko tunnustaa jossain ulkomailla olevasi suomalainen enää???

http://www.youtube.com/watch?v=pbtCdc4jbxE

• Girjoitush Wirhee

• ...
        Raamatulla päähä kirjoitti:

Jumalako sen Raamatun kirjoitti ? Vaiko sen ajan ihmiset ? Ne samat ihmiset, jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksenkin ?

• bannugaggu

Mut melkeen 30 vuotta nuoremman muijan ottanutta sit äänestät, 20 vuotta viel olisin tajunnut, mut 30 on liikaa kuiteski! Tulee mieleen joku "koulutyttöfantasia" vanhalta-sedältä, ei millääjn pahalla, mut tolta tuntuu. Parempi sit on siisti homopari kuitenkin, ku Haavisto on muutenkin mukava heppu!

• zxz.

Revin sotilaspassin aikoja sitten.. P.n. nuolija Koskinen ( neiti) ylennettiin korpraaliksi, koska hänellä oli tukka hyvin ja osasi miellyttää ylempiä.

Mies ei jaksanut kiivetä naruapitkin ylös viittämetriä, jätti sinkon minun kannettavaksi, vaikka kantamista piti vuorotella. . En suostunut ottamaan sinkoa mukaan kun lähdettiin eteenpäin.. Sain siitä rankaistuksen, tämän neidin takia.

PS. . Siihen aikaan ei vielä naiset päässeet armeijaan.

• zxz.
        Oikeinkirjoitus kirjoitti:

Miksi se sitten lausutaan yleensä 2 ämmällä.. Väärin kirjoittaminen on joskus hienompaa kuin oikein kirjoitus..Tahallas kirjoitan joskus väärin, enkä pistä kysymysmerkkejä.

• zxz.
        bannugaggu kirjoitti:

Mut melkeen 30 vuotta nuoremman muijan ottanutta sit äänestät, 20 vuotta viel olisin tajunnut, mut 30 on liikaa kuiteski! Tulee mieleen joku "koulutyttöfantasia" vanhalta-sedältä, ei millääjn pahalla, mut tolta tuntuu. Parempi sit on siisti homopari kuitenkin, ku Haavisto on muutenkin mukava heppu!

Kyl täytyy olla pahasti kieroutunut mieli, kun pitää homoparia normaalina, mut tekee ikäerosta kahden eri sukupuolen välillä, jonkun epänormaalin asian.

• Vanhentunutta tietoa kirjoitti:

>>>Se raamattu on kuules jo niin vanha ooppus, ja päivitykset jäänyt tekemättä niin monelta vuosisadalta, että ei sovellu oppikirjaksi enää nykypäivänä. Ennen oli ennen nyt on nyt.

• jokotaasen
        bannugaggu kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun nainen täyttää 18 on ihan sama kuinka paljon vanhempi se mies on, jos se on aitoa rakkautta... HUOOOKAAUS!!!
        Kateelliset läskit duunari äijät haukkuu Salea, kun sillä on nätti nuori vaimo!!

HAJOTKAA SIIHEN!!!!

• Voi elämää.

Voi voi että olet homofoobikko vaikka pressa olisi homo mutta ei ole kyse homoudesta vaan ihmisestä joka osaa ohjaa suomessa ja muuta.Luuletko,että haavisto kävisi kimppuusi??Hänellä oma elämää ja meillä oma joten hankkikaa itse elämää vaikka heterona.Ei kukaan ole pakko homoksi,hei haloo!!Muuten tiesitkö,että niinistö ei pidä kuuroista joten haluaisitko syrjätä kuuroja?!En hyväksynyt natosta siksi mieti!Ei ole väliä vaikka pressa olisi sitten bi tai hetero tai homo tai jopa kuuro..Mitä sitten.Jos et niin saat elää ongelmasi kanssa ellet päästä yli.

• Kahden kauppa

Historiallisesti "raamatun aikaan" avioliitto oli yksityisasia ilman mitään kirkollisia seremonioita. Jumalasta ei puhuttu mitään, tarkoituksena oli taloudellisten etujen turvaaminen sopimuksella. Vasta myöhemmin kirkko alkoi vahvistaa avioliittoja ja vasta 1566 aviopuolisot velvoitettiin elinikäiseen yhteiselämään.

Kirkko vihki myös miespareja ystävyysliitton vielä 1000 -luvulla.

• Mikä on ongelma?
        Heterot Poteroon kirjoitti:

Pressahan on LÄHES yhtä kuin Suomikuva. Pressa on ulkopolitiikan ja armejan johtaja!

Ajattele, kehtaatko tunnustaa jossain ulkomailla olevasi suomalainen enää???

Muuta pois Suomesta Heterot Poteroon. Tai päivity tälle vuosituhannelle.

Islannin ukoministeri ja Saksan pääministeri elävät rekisteröidyssä parisuhteessa. Se ei ole kellekään ongelma.

• Luojan luomaa
        näin o kirjoitti:

" jumalako sen avioliiton on keksinyt? " Hämpä juuri, missäs se sinu Raamattusi on?
        Sieltä se selviää..

"Jumalalla on varmasi todella hyvä syy siihen, miksi vaikkapa avioliitto on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille. "

Kuten se, et menee jengat kohilles..! Ja on kaksi eri sukupuolta kasvattamassa niitä jälkimaininkeja..

Juu naisella on vasitut vehkeet tehty miestä varten, pitääkö nekin ylpeydessään vaihtaa miehen kakkaiseen reikään. Ei voi muutakuin ihmetellä. Naisen elin on MIESTÄ varten tehty ja se on SULOINEN. Nainen on suloisin olento maan päällä.

• ihan sama
        PullasorsienKasvatus kirjoitti:

Minä kävin 11kk armeijassa, ja oli kyllä sellainen täyshoitola että lihoin siellä vain julmetusti!
        Siellä varusmiehiä syötetään monta kertaa päivässä, ejellaan sotilaskodin munkkiautoa tai kuskataan juoppokappareita paikasta A, pisteeseen B... jne jne..
        Miten tuo voi olla laitos jossa "kasvatetaan miehiä"???

eikö jo satu kieleen,kun tommosia puhut? Tuskin olet käynyt armeijaa(ja jos vaik olisi,niin huoltojoukoissa)

• Viikon keskeisin uut
        mulle kans kirjoitti:

Eduskunnan rivistöstä vois vähentää ihan huoletta, avustajat ja kaikki ja ennen pärjättiin ilman, kun suomella oli vielä päätösvalta omiin asioihinsa.

Toki pääministeri voisi edustaa Suomea, yhdistetty virka, niinhän kaikkea muutakin niputetaan !

• Viikon keskeisin uut
        ihan sama kirjoitti:

eikö jo satu kieleen,kun tommosia puhut? Tuskin olet käynyt armeijaa(ja jos vaik olisi,niin huoltojoukoissa)

• Viikon keskeisin uut
        Kahden kauppa kirjoitti:

Historiallisesti "raamatun aikaan" avioliitto oli yksityisasia ilman mitään kirkollisia seremonioita. Jumalasta ei puhuttu mitään, tarkoituksena oli taloudellisten etujen turvaaminen sopimuksella. Vasta myöhemmin kirkko alkoi vahvistaa avioliittoja ja vasta 1566 aviopuolisot velvoitettiin elinikäiseen yhteiselämään.

Kirkko vihki myös miespareja ystävyysliitton vielä 1000 -luvulla.

• Viikon keskeisin uut
        ltte piru kirjoitti:

http://www.nexarcapitalgroup.com/cgi-bin/home.pl

• Viikon keskeisin uut
        Mikä on ongelma? kirjoitti:

Islannin ukoministeri ja Saksan pääministeri elävät rekisteröidyssä parisuhteessa. Se ei ole kellekään ongelma.

• En luonnollisestikaa

• En luonnollisestikaa
        ihan sama kirjoitti:

• En luonnollisestikaa

• En luonnollisestikaa
        mirjami kirjoitti:

• En luonnollisestikaa

• En luonnollisestikaa
        Veronkorotus kirjoitti:

Montako Nexaria mahtuu sydämeen?

• En luonnollisestikaa
        Mikä on ongelma? kirjoitti:

• En luonnollisestikaa
        jokotaasen kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun nainen täyttää 18 on ihan sama kuinka paljon vanhempi se mies on, jos se on aitoa rakkautta... HUOOOKAAUS!!!
        Kateelliset läskit duunari äijät haukkuu Salea, kun sillä on nätti nuori vaimo!!

HAJOTKAA SIIHEN!!!!

• spedet

olihan mannerheimkin homo!! asia vaan salattiin siihen aikaan! kyllä vituttaa tuommoiset ennakkoluuloiset apinat!

• salaa pitää olla

Homoja on ollut ennenkin ja nykyinen salasellainen!!

Ei tässä mitään muutosta ole!

• ;)
        salaa pitää olla kirjoitti:

Homoja on ollut ennenkin ja nykyinen salasellainen!!

Ei tässä mitään muutosta ole!

äänestetään siis heteroa niin saadaan muutosta.

• Iivanan Pulma

• Sale vei EU:n
        ;) kirjoitti:

äänestetään siis heteroa niin saadaan muutosta.

Mitä ihmeen muutosta kaipaat Niinistöltä? Suurpääoman maksetulta mieheltä? Vai oltko suuryritysjohtaja?

Ja Sauli vie meidät Natoon. Kuuden vuoden kuluessa puhutaan sitten venäjää täällä kaikki. Aika muutos se olisi.

• En luonnollisestikaa
        Sale vei EU:n kirjoitti:

Mitä ihmeen muutosta kaipaat Niinistöltä? Suurpääoman maksetulta mieheltä? Vai oltko suuryritysjohtaja?

Ja Sauli vie meidät Natoon. Kuuden vuoden kuluessa puhutaan sitten venäjää täällä kaikki. Aika muutos se olisi.

• 17

jos olis hetero,ja vaimo olis toisestamaasta,antaisin ääneni haavistolle,mutta homous vie äänet niinistölle

• NN

Mitäköhän sen Pekka Haaviston homous sinuun vaikuttaa? Tuskin sinulle tyrkylle tuppaa...minä annan ääneni Pekalle! Pekka on fiksu ja osaava mies! Ei hänen seksuaalisuutensa ainakaan minuun vaikuta,nyt valitaan maallemme presidentti!

• Pesunkestävä hetero

Onko pakko äänestää kun kerran on homofoobikko?

• hetero nainen vm.53
        NN kirjoitti:

Mitäköhän sen Pekka Haaviston homous sinuun vaikuttaa? Tuskin sinulle tyrkylle tuppaa...minä annan ääneni Pekalle! Pekka on fiksu ja osaava mies! Ei hänen seksuaalisuutensa ainakaan minuun vaikuta,nyt valitaan maallemme presidentti!

Pekka on fiksu mies. Ja nyt syntyy keskustelua, jopa Niinistöllä on pikku jännitteet pöksyissä. No J. KÄTEINEN hoiteli kokoomuyksen puolesta brahanjakoa niin upeesti, et "isi"- Sauli tulee ja antaa raippaa pikku Siilijäveläiselle bebulle ja taitaa AKSU STUPPONEN saada isiltä...Byllylleen, jos nyt MARKO "Bjurre Boy" malttaa siirtyä sivuun, et mikäs temppu Saulilta oli toi Marko......
        PEKKAA ÄÄNESTIN JA TOIVON IHMISET, HUOMATKAA KUINKA KOKOOMUS AJAA PIENITULOISET IHMISET MAANRAKOON..

• Kyllä se on

numeroa kuusi.
        Ylioppilas joka nimittää itseään professoriksi, puhuu suu sakeenaan luonnosta teollisuuden ja työpaikkojen kustannuksella ilman vaihoehtojen esittämistä esimerkiksi energiatalouteen, keplottelee itsensä yk-hommiin saaden sieltä fudut eikä kestä jännitykseltään katsoa suorassa vaalilähetyksessä ennakkoäänten paljastamista ei muutoinkaan ole sellaisia arvoja, että ihan vallaton tarve tulisi ehdokas kakkosta äänestää.
        Homo-hypen kulta-aika loppui vaalien 1. kierrokseen, kannaltasi ikävä. Niinistökään ihan keisari ole presidentiksi, mutta noista kahdesta sentään isännän oloinen.

• :)
        hetero nainen vm.53 kirjoitti:

Pekka on fiksu mies. Ja nyt syntyy keskustelua, jopa Niinistöllä on pikku jännitteet pöksyissä. No J. KÄTEINEN hoiteli kokoomuyksen puolesta brahanjakoa niin upeesti, et "isi"- Sauli tulee ja antaa raippaa pikku Siilijäveläiselle bebulle ja taitaa AKSU STUPPONEN saada isiltä...Byllylleen, jos nyt MARKO "Bjurre Boy" malttaa siirtyä sivuun, et mikäs temppu Saulilta oli toi Marko......
        PEKKAA ÄÄNESTIN JA TOIVON IHMISET, HUOMATKAA KUINKA KOKOOMUS AJAA PIENITULOISET IHMISET MAANRAKOON..

Niin, ja senhän Niinistö pystyy siellä presidentin virassa taatusti tekemään. No ei tasan pysty!

• Miksei suomihomo?

Hyvin avointa näyttää olevan Haavistonkin suhtautuminen omaan seksuaalisuuteensa. Ok, eletään globaalissa maailmassa ja "maailmankansalainen " voi löytää rakkauden vaikka Alaskasta, mutta miksei herra Haavistolla ollut pokkaa käydä tavisten tapaan paikallisessa homobaarissa ja antaa mahdollisuus rakastumiselle siellä? Asemako vaati vai maineen tahriintumisen pelko? Onnea kuitenkin Haavistolle, valitsemalleen tielle...

• No Rest With Beast

Ei, mutta yritämme epätoivoisesti suojella lapsiamme ja Suomikuvaa, josta olisi halla koko maailmalle pian. Suomi olisi aina esimerkkimaana milloin missäkin homokonfliktissa. ÄLÄ SIIS SINÄKÄÄN ANNA HOMOLLE PIKKUSORMEASI TAI SE VIE KOKO REIJÄN JA PULMUSET PÄÄLLE.

• lahdetantan
        hetero nainen vm.53 kirjoitti:

Perustele miten kokoomus ajaa köyhät köyhemmiksi?!

• Voi tyhmyyttä!
        lahdetantan kirjoitti:

Perustele miten kokoomus ajaa köyhät köyhemmiksi?!

Kokoomus on JO ajanut köyhät köyhemmiksi. Suomessa on tällä hetkellä ennen näkemättömät luokkaerot. Suuryrittäjät maksavat samaa veroa kuin köyhät yksinhuoltajat. Nuoret syrjäytyvät. Suuret ikäluokat ovat putsanneet pöydän ja ottaneet optiomiljoonansa. Se on oikeistopolitiikkaa se.

Vasemmistopuolueitten äänestäjät ovat siirtyneet äänestämään oikeistoa. Nytkin hihkutaan kokoomuspresidenttiä. HALOO! Herätkää!

• En luonnollisestikaa

• piilosuvaitsevainen

Hurraten äänestettäs presidentiksi, jos ois hetero. Tai jos salais homoutensa. Sellasia kaksinaismoralisteja tässä maassa asuu!

• normaali

Jos Haavisto olisi hetero, olisi se käynyt luultavasti myös armeijan.

• SHT

Siitäs huomaat että Pekka on rehellinen niin homoutensa suhteen kuten kaikessa muussakin,mitä hyötyä olisi hänen homouttaan salailla? parempi tuon asian esille tuominen on nyt eikä jälkijunassa,joskus se kuitenkin paljastuisi.

• hetero/siviilipalvel
        normaali kirjoitti:

Jos Haavisto olisi hetero, olisi se käynyt luultavasti myös armeijan.

Ei välttämättä ei kaikki heterotkaan käy armejaa.

• yo=professori
        SHT kirjoitti:

Siitäs huomaat että Pekka on rehellinen niin homoutensa suhteen kuten kaikessa muussakin,mitä hyötyä olisi hänen homouttaan salailla? parempi tuon asian esille tuominen on nyt eikä jälkijunassa,joskus se kuitenkin paljastuisi.

"Pekka on rehellinen"

mutta ylioppilas H on jättänyt ammatin hankkimatta
        sit 39-vuotiaana hankki itselleen 19-vuotiaan rattopojan kehitysmaasta
        ja itse nimittänyt itsensä "professoriksi"
        ja huijannut hakupapereissa YK-hommiin
        ja sudanilaistenkin mukaan toiminta siellä heikkoa, YK antoi potkut

• MIÄTIS NYT SHT
        SHT kirjoitti:

Suo anteeksi mutta en ole samaa mieltä tuosta, että Haavisto osoitti silmää tai edes rehellisyyttä tuolla homoutensa esiin nostamisella. Kyllä se homouden tuominen esiin oli ihan tietoinen veto, tajusi saavansa keskustelun käännettyä homouteensa ja sillä piilotettua todellisen taustansa, punavihreä, kansalta. Homous kun on nykyisen presidentin suosiollisella avittamisella noussut kovaan kurssiin, homoudella voi hypettää mihin taas heterous ei kelpaa, Haavisto on ratsastanut homolla.

Heitän sinulle mietintään,,,,olisiko Jari Sillanpäästä tullut koskaan tangokuninkaallista jos olisi homoutensa ennakkoon paljastanut? Epäilen vankasti. Epäilyni ei tietty poista sitä tosiseikkaa, etteikö herra Sillanpää melkoinen syvä-,,,,ei kun kultakurkku olisi.

• SHT
        MIÄTIS NYT SHT kirjoitti:

Suo anteeksi mutta en ole samaa mieltä tuosta, että Haavisto osoitti silmää tai edes rehellisyyttä tuolla homoutensa esiin nostamisella. Kyllä se homouden tuominen esiin oli ihan tietoinen veto, tajusi saavansa keskustelun käännettyä homouteensa ja sillä piilotettua todellisen taustansa, punavihreä, kansalta. Homous kun on nykyisen presidentin suosiollisella avittamisella noussut kovaan kurssiin, homoudella voi hypettää mihin taas heterous ei kelpaa, Haavisto on ratsastanut homolla.

Heitän sinulle mietintään,,,,olisiko Jari Sillanpäästä tullut koskaan tangokuninkaallista jos olisi homoutensa ennakkoon paljastanut? Epäilen vankasti. Epäilyni ei tietty poista sitä tosiseikkaa, etteikö herra Sillanpää melkoinen syvä-,,,,ei kun kultakurkku olisi.

En tarvitse mietintäaikaa!
        Niin Sillanpä ei ollutkaan aito ja rehellinen salattuaan homouttaan,ja eiköhän hänenkin homouttaan jo olla riittävästi jälkikäteen puitu...
        Jättäkää tämä homojutustelunne jo ja keskittykää olennaiseen...

• Enn,olimiehet,rautaa
        hetero/siviilipalvel kirjoitti:

Ei välttämättä ei kaikki heterotkaan käy armejaa.

Ei enää. Ennen kävivät.

• Love Not Homo

• En luonnollisestikaa
        Enn,olimiehet,rautaa kirjoitti:

Ei enää. Ennen kävivät.

• eitätämaailmanmenoo.

Jos olisi vaimo, tai peräti kaksi vaimoa, niin miesenemmistöhän olisi jo ensimmäisellä kierroksella enemmistöllä äänestänyt presidentiksi.

Miettivät varmaan että "hitsi, sillon kaks ämmää. Puuttiniki kuuntelee korva tarkkana ku kaks ämmää kainalossa, hei kaks ämmää, ja viä samaan aikaan. KAKS. ÄMMÄÄ."

Surullista.

• sir_von_baughen

Kyllä,tämä on jotenkin tyyppilistä Suomi keskustelua;Meidän tulisi valita itselemme Presidentti niin huomio keskittyy epäolennaisiiin asioihin,seksuaalisuuntautumiseen.
        Miksi emme samantien kysy että syökö Sale ruisleipää.Jollleiii,niin onko hän sovelias maanjohtoon jollei edes syö Suomalaista leipää.Kuinka hän voi edustaa Suomea Ranskassa ja puolustaa paikallista patonkia paremmaksi kuin oman maan ruisleipä.Sehän olisi skandaali.

• yo=professori

> Olisiko Pekka edelleen yhtä suosittu ...

Ei millään, tällaista faktaa keräsin keskusteluista

- ylioppilas Haavisto on jättänyt ammatin hankkimatta
      - 39-vuotiaana hankki itselleen 18-vuotiaan rattopojan kehitysmaasta
      - itse nimittänyt itsensä "professoriksi"
      - huijannut hakupapereissa YK-hommiin
      - sudanilaisten mukaan toiminta siellä heikkoa, YK potki pois

• mirjami

Ota selvää asioista ennenkuin kirjoittelet ja katso tv:tä, sieltäkin asiat selviää jos et jaksa lukea!

• mirkku

ei se facta kirjoituksista löydy, tutustu vaikka ehdokkaiden cv:hen tai nettisivuihin

• Fobianin Cadulla

• En äänestäisi silti, koska vihreillä ei ole kestävää ja älyllistä käsitettä maailmasta. Äärimmäisyyksiin vietynä he veisivät meiltä ruoan (lannoitteet, siat, lehmät, polttoaineet, joiden varassa maataloutta pyöritetään ja sähkön), teollisuus kärsisi erityisesti heidän käsissään, ei riitä, että tuotanto on jo halpamaissa, vaan tekaistun hiilidioksidi-kuplan ansiosta rankaisisivat tässä kilpailutilanteessa vielä teollisuutta lisää ja ajaisi tuotantoa vielä enemmän maastamme pois. Vientiteollisuus on ainoa, jolla maahamme saadaan lisää varallisuutta. Kreikalla vientitaseen alijäämän on arvioitu olevan noin 10 prosenttia pakkasella ja jäljet näkyvät jo.

Toinen aspekti on puolustusvoimien ylipäällikkyys. Säälin kaikkia niitä henkilöitä , jotka ovat elämänsä antaneet kansamme puolustukselle; veteraanit, varusmiespalveluksensa suorittaneet ja palveluksessa olevat. Heidän esimiehekseen en, enkä reservin ylikersanttina halua siviilipalvelusmiestä, enkä myöskään julkihomoseksuaalia.

Kolmas on esimerkillisyys ja yleensäkin kristilliset arvot. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja lisääntymään ja täyttämään maan. Sodoma ja Gomorra tuhottiin näiden syiden tähden ja varoitukseksi loppuja aikoja varten.

Maailma voi ympärillämme muuttua, mutta sen pitää mennä oikeaan suuntaan. Sitä tuskin Saulikaan edustaa, mutta ainakin hän jakaa enemmän kanssani Suomalaisia arvoja. Yk ja Eu kumpikin kuppaavat maamme kuiviin, itsenäisyys on ainoa vaihtoehto. Ei Ruotsikaan tuossa vieressä ole kuin "kevyellä" osallistumisella Euroopan unioniin miksi emme mekin.

• annapannapaa

Kyseessä on henkilövaalit. PRESSA, Suomen edustaja sinne valitaan eikä vihreät-puoluetta.

Julkihomoseksuaali ei kelpaa mutta itsensä kieltävä, kaappihomo olisi ok? Mun mielestä osottaa mielettömää rohkeutta ja omien tunteiden tiedostamista eli itsetuntoa, että uskaltaa vain olla mikä on, mitään korostamatta ja muiden mielipiteistä piittaamatta.

Miksi siviilipalvelusmies ei kelpaa? Haavisto on suorittanut siviilipalveluksen, eikä ole totaalikieltäytyjä. Moni ei tiedä, että Suomella on ennenkin ollut pressoja jotka ovat jättäneet asepalveluksen suorittamatta. Mm. Ståhlberg, Relander, Svinhufud, Kallio, Ryti ja Paasikivi. Lisäksi maailman mahtavimpien sotavoimien ylikomentajakaan ei ole käynyt armeijaa tai edes sivaria. Eli siis Barack Obama.

Uskontoon en nyt ota kantaa koska se on jokaisen oma asia..Siksi sen ei tulisi kuulua asiaan, siis on presidentin oma asia haluaako olla esim. kristitty tai ateisti.

Olisin niin onnellinen jos Haavisto voittaisi, tosin kannatan myös Sauli Niinistöä. :) Toisi positiivista mainetta, sen jälkeen kun perussuomalaisten nousu on järkyttänyt ulkomailla. (ja Suomessa, ainakin itseäni, huh)

• Homot ovat ihania!

Minä haluaisin puolustusvoimien ylipäälliköksi nimenomaan rauhantahtoisen julkihomon. Ihmisiä huvikseen tai "velvollisuudentunnosta" rintamalle lähettävät sotahullut hiiteen, ainakin elleivät mene sinne etunenässä.

• kysyn vaan
        Homot ovat ihania! kirjoitti:

Minä haluaisin puolustusvoimien ylipäälliköksi nimenomaan rauhantahtoisen julkihomon. Ihmisiä huvikseen tai "velvollisuudentunnosta" rintamalle lähettävät sotahullut hiiteen, ainakin elleivät mene sinne etunenässä.

Miksi pressan pitää olla se puolustusvoimain ylipäällikkö, eikö siihen virkaan vois laittaa vaikka puolustusministeri Wallinin.

• Reservin alluutnatti
        annapannapaa kirjoitti:

Kyseessä on henkilövaalit. PRESSA, Suomen edustaja sinne valitaan eikä vihreät-puoluetta.

Julkihomoseksuaali ei kelpaa mutta itsensä kieltävä, kaappihomo olisi ok? Mun mielestä osottaa mielettömää rohkeutta ja omien tunteiden tiedostamista eli itsetuntoa, että uskaltaa vain olla mikä on, mitään korostamatta ja muiden mielipiteistä piittaamatta.

Miksi siviilipalvelusmies ei kelpaa? Haavisto on suorittanut siviilipalveluksen, eikä ole totaalikieltäytyjä. Moni ei tiedä, että Suomella on ennenkin ollut pressoja jotka ovat jättäneet asepalveluksen suorittamatta. Mm. Ståhlberg, Relander, Svinhufud, Kallio, Ryti ja Paasikivi. Lisäksi maailman mahtavimpien sotavoimien ylikomentajakaan ei ole käynyt armeijaa tai edes sivaria. Eli siis Barack Obama.

Uskontoon en nyt ota kantaa koska se on jokaisen oma asia..Siksi sen ei tulisi kuulua asiaan, siis on presidentin oma asia haluaako olla esim. kristitty tai ateisti.

Olisin niin onnellinen jos Haavisto voittaisi, tosin kannatan myös Sauli Niinistöä. :) Toisi positiivista mainetta, sen jälkeen kun perussuomalaisten nousu on järkyttänyt ulkomailla. (ja Suomessa, ainakin itseäni, huh)

Haavistolla on parempi ja selkeämpi ulosanti kuin Niinistöllä. Saulilta tulee vähän samanlaista varsinaissuomalaista murinaa kuin Koivistoltakin aikanaan. Täytyy vissiin olla Turun-Salon puolesta kotoisin, että sitä ymmärtäisi. Haavisto ei myöskään provosoidu yhtä herkästi kuin kilpailijansa Niinistö. Pekka pysyy rauhallisena ja harkitsevana. Nämä ovat hyviä ominaisuuksia presidentille.

Niinistön suurimmat tukijat ovat Suomen isonrahan piirit. Jotain sekin kertoo. Saulilla on ominaisuuksia, joista maamme hyväosaiset ovat kovasti kiinnostuneita. Haavisto edustaa inhimillisempää, ihmisläheisempää linjaa. Nämä ovat selkeät henkilökohtaiset erot.

Presidentin homman varmasti kumpikin pystyy kunnialla hoitamaan, sitä ei ole syytä epäillä. Toivoisin kuitenkin ihmisten ensin oikeasti ja ajatuksella kuuntelevan mitä ehdokkailla on sanottavaa, ennenkuin tekevät äänestyspäätöksensä. Ja järkisyitä, ei tunnesyitä, painottaen.

• puppupuhemylly?
        Reservin alluutnatti kirjoitti:

Haavistolla on parempi ja selkeämpi ulosanti kuin Niinistöllä. Saulilta tulee vähän samanlaista varsinaissuomalaista murinaa kuin Koivistoltakin aikanaan. Täytyy vissiin olla Turun-Salon puolesta kotoisin, että sitä ymmärtäisi. Haavisto ei myöskään provosoidu yhtä herkästi kuin kilpailijansa Niinistö. Pekka pysyy rauhallisena ja harkitsevana. Nämä ovat hyviä ominaisuuksia presidentille.

Niinistön suurimmat tukijat ovat Suomen isonrahan piirit. Jotain sekin kertoo. Saulilla on ominaisuuksia, joista maamme hyväosaiset ovat kovasti kiinnostuneita. Haavisto edustaa inhimillisempää, ihmisläheisempää linjaa. Nämä ovat selkeät henkilökohtaiset erot.

Presidentin homman varmasti kumpikin pystyy kunnialla hoitamaan, sitä ei ole syytä epäillä. Toivoisin kuitenkin ihmisten ensin oikeasti ja ajatuksella kuuntelevan mitä ehdokkailla on sanottavaa, ennenkuin tekevät äänestyspäätöksensä. Ja järkisyitä, ei tunnesyitä, painottaen.

Eipä ollut pienintäkään vaikeutta äsken radion "miten minusta tuli minä" -ohjelmassa ymmärtää Niinistöä

• sfdgrdfgrf
        annapannapaa kirjoitti:

Homopari edustaa kansan arvoja ulkomailla. Ne eivät ole ulkomailla läheskään aina yhtä suvaitsevaisia. Saattaa johtaa jopa väkivaltaan suomalaisia kohtaan.

Haavisto on valehdellut CVssään vaikka kuinka paljon. Edustaa haitallisia vihreitä arvoja. Mieti edes näitä vähäsen.

• Sepä se,

miten se Haavisto profiloituisi mihinkään kun tuolla ei ole yhtään selkeää omaa mielipidettä mistään asiasta, vaan kaikki asiat ilmeisesti paranevat itsestään vierestä seuraamalla ja olemalla suvaitsevainen.
        Eihän Haavisto voikkaan edustaa rahapiirejä, koska hän ei ole koskaan töitä tehnytkään. Ei ne kaikki rahapiireissä liikkuvat ole kultalusikka suussa syntyneet, ne ovat tehneet töitä. Suomalaisuuden perisynteihin kuuluu kateus, eikä monikaan tajua sitä, että Niinistö on saavuttanut sen rahapiirin tuen sillä, että hänen kykynsä tehdä töitä suomalaisen yhteiskunnan eteen on huomattu. Laiskaa työntekijää harvemmassa yrityksessä palkitaan paremmin kuin ahkeraa ja tämän vuoksi se rahapiirikin on Niinistön takana. Raha ei kuitenkaan ratkaise, vaan annetut äänet.
        Haavistolla on sujuva ulosanti, mutta sujuva ulosanti ei korvaa sisällöttömyyttä. Jos presidentti valitaan muuten vaan mukavan miehen ominaisuuksin, niin kyllä sinne linnaan maasta olisi muitakin kuin Haavisto löytynyt.
        Kyl maar mää Saulille ääneni kippaan.

• Homoviha ei ole suomalainen arvo!

• kokoomus-sauli

Timo Roininen:

Eikös tämä Sauli ja P. Lipponen juuri olleet niitä miehiä, jotka osittain junailivat suomen EU:hun? Ja sinä kirjoitat, että YK ja EU kuppaavat maatamme. Nii-in! Niinistöhän nimenomaan on EU -miehiä ja vielä Nato miehiäkin. Hänen vaalikampanjansa rahoittajatkin ovat taatusti EU ja Nato myönteistä porukkaa. Liekö vielä ydinvoima myönteisiäkin? Sauliahan tässä on media kovasti ollut ajamassa pressaksi ja miten kansa vastaa? Bääää, bääää; kuin sokea lammaslauma. Niin taas vedetään suomalaisia nenästä!

Suuri harmi, ettei Väyrynen päässyt toiselle kierrokselle, vaan vastakkain saatettiin nämä kaksi.

Sanokoot "tosi äijät" mitä tahansa, niin minä ainakin äänestän Pekka Haavistoa, ettei pääse Kokoomuslainen Niinistö lyömään ahneita kynsiään peliin.

• pidetäänpuolia
        kokoomus-sauli kirjoitti:

Timo Roininen:

Eikös tämä Sauli ja P. Lipponen juuri olleet niitä miehiä, jotka osittain junailivat suomen EU:hun? Ja sinä kirjoitat, että YK ja EU kuppaavat maatamme. Nii-in! Niinistöhän nimenomaan on EU -miehiä ja vielä Nato miehiäkin. Hänen vaalikampanjansa rahoittajatkin ovat taatusti EU ja Nato myönteistä porukkaa. Liekö vielä ydinvoima myönteisiäkin? Sauliahan tässä on media kovasti ollut ajamassa pressaksi ja miten kansa vastaa? Bääää, bääää; kuin sokea lammaslauma. Niin taas vedetään suomalaisia nenästä!

Suuri harmi, ettei Väyrynen päässyt toiselle kierrokselle, vaan vastakkain saatettiin nämä kaksi.

Sanokoot "tosi äijät" mitä tahansa, niin minä ainakin äänestän Pekka Haavistoa, ettei pääse Kokoomuslainen Niinistö lyömään ahneita kynsiään peliin.

Ei enää lisää valtaa Kokoomuslaisille!

Kokoomuslaisia rikoksesta tuomittuja:

Jan Vapaavuori (KOK) (asuntoministeri) tuomio pahoinpitelystä ja varkaudesta sekä rattijuopumuksesta
        Taru Tujunen (KOK) (Kokoomuksen puoluesihteeri) tuomio myymälävarkaudesta
        Jyrki Katainen (KOK) (Kokoomuksen puheenjohtaja, epäilty pöytäkirjanotteen väärentämisestä
        Kimmo Sasi (KOK), kuolemantuottamus
        Kari Häkämies (KOK), tuomio kolmesta pahoinpitelystä
        Petri Salo (KOK), tuomittu kunnianloukkauksesta 2007 ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen 2010
        Jari Vilén (KOK) (entinen kansanedustaja), Pro Gradun plagiointi
        Harri Jaskari (KOK), laiton uhkaus
        Olli Nepponen (KOK), rattijuopumus
        Sirpa Pietikäinen (KOK), rattijuopumus
        Pia-Noora Kauppi (KOK), törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen
        lista jatkuu.

Vinkkejä:
        -Jos olet keskituloinen, tai sen alle, niin pelkästään siinäkin tapauksessa suosittelen äänestämään Pekka Haavistoa (vihreät), ei Sauli Niinistöä (kokoomus=rikkaiden puolella). Näin tulevaisuudellasi on ainakin toivoa.
        -Jos et tahdo Suomea Natoon: Äänestä Haavistoa, älä Niinistöä.

• Pieni Sodan Poikanen

Takaisin Ruotuun. Ei siellä tarvii yhtään pyllistellä Haavistoon päin!

http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/3/9RMsfkdbXoQ

• Pitsi Jaana
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Homoviha ei ole suomalainen arvo!

Pre_Kaarinan sanailu on ihan Bebbureiästä vailla mitään, tai sentään ihan sitä pelkästään...

Ei tässä ketään vihaa sen koommin homoja. Enemmänkin INHOTAAN seksuaali-irstailijoiden ylitsevuotavaa hegemoniaa ja piittaamattomuutta esimerkiksi lastensuojelun kannalta. Lasten- ja nuortensuojelu on meille ihan supi suomalainen ARVO, vaikka vallitseva ääriliberalismi muuttaisi nekin mielellään pelkiksi euroiksi. Kaltevantason ilmiö on jo kauan jatkunut tämän yhteiskunnan eri tahoilla. Ei kaiketi ole väärin pyrkiä olemaan edes jonkinlaisena vastavoimana suvaitsevaisuuteen pukeutuneelle piittaamattomuudelle.

• 36

onkohänen olemuksensa presidentinolemus,eipä kai

• Rauhan mies

Ei haittaisi vaikka olisi hetero, äänestäisin silti.

• adsads

Itse en ennen pressavaaleja tiennyt että Haavisto on homo, miten se voi vaikuttaa mihinkään äänestysmielipiteisiin? Pidin hänen näkemyksistään ennen kun tiesin että on homo ja ei se oo vaikuttanut mun mielipiteisiin. Miten hitossa se liittyy sen tapaan toimia pressana?

• Pesunkestävä hetero

Se on miehen puhetta tuo! Ääni Haavistolle täältäkin päin. Sota on homojen hommaa!

• entäpä jos

ap:n kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä. Näyttää vähän siltä, että Haavistoa äänestetään pelkän homouden takia. Hyvät ihmiset, tiesittehän te, että homouden hyväksyminen ei tee ihmisestä välttämättä suvaitsevaista?
      Ja toiseksi, ennakkoluulot eivät aina ole syy homo presidentin vastustamiseen tai yleensäkkin homouden. Esimerkiksi kristityille Raamattu on koko elämän ohje ja Raamatussa sanotaan että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen asia, ei se silti tarkoita ettäkö olisi henkilöä itseään kohtaan suvaitsematon. Koittakaa ihmiset katsoa muistakin näkökulmista.
      Ja se että ei äänestä Haavistoa ei myöskään tee suvaitsematonta ja ennakkoluuloista, ehkäpä kaikki eivät vaan yksinkertaisesti ole Haaviston kanssa samaa mieltä? Ja ylipäätänsäkkin jokaisella saa ja on oma mielipide homouden suhteen eikä teillä jotka homoutta niin ylistätte ole minkään näköistä oikeutta morkata toisten mielipidettä, sillä kuten aikaisemmin mainitsin, mielipiteen takana ei aina ole kyseessä ennakkoluulot. Maailma ei aina ole niin mustavalkoinen kuin luulette.

• annapannapaa

Hitto! Millä helvetin kivikaudella te elätte! Mitä se kellekkää kuuluu että mitä se puuhaa sängyssä. Antakaa ihmisten olla hitto onnellisia ilman että tarttee tunkea kaappiin ja tukkia suuta!!

• HO

Jos Haavisto olisi hetero, niin hän voittasi vaalit menen tullen. Niinistö on yksinkertainen ja puhuu menneisyydestään pelkästään ne asiat, jotka näyttävät kansansilmissä hyvälle tyyliin: MInä öö olin ö yhdeksänkymmentäluvulla öö olin tehtävissä, jotka öö jne.

• sgsgsgg

Haavisto ei olisi päässyt toiselle kierroksella jos olisi hetero homous on liian suuri miinus
      eikä loistava keskustelutaito ja asiosaaminen sitä korvaa että voittaisi

• Voivoisentään

Luulenpa, että Suomi eikä muu mailma ole VIELÄ valmis ottaman homo presidenttiä vastaan. Se vaikuttaa varmasti haitallisesti Suomi-kuvaan. Tulevaisuudessa asia on toinen. Johan nais pressakin silloin vähän kohahdutti.

• 5+8

Suomihan on tunnetusti edelläkävijä monessakin asiassa :) Ei siirretä jälkipolville vaan toimitaan nyt kun siihen on mahdollisuus.

• niiinpä

Seuraavissa vaaleissa voisi sitten olla MAMU ehdokkaana.

• mirror

Ennakkoluulot soi. Korjaan tekstiäsi:

"Luulenpa, että minä ja osa suomalaisista emme ole VIELÄ valmiita ottamaan homopresidenttiä vastaan. Se vaikuttaa haitallisesti siihen Suomi-kuvaan jonka me haluamme ylläpitää..."

Huom. Luulenpa, ei Tiedän.

Eikö Suomi ole aina "valmis" kehitykseen ja seuraavan askeleen ottamiseen? "Suomella" tarkoitan nyt niitä avoimia ihmisiä jotka löytävät positiiviset asiat ja tietävät että kovin pahaa jälkeä ei voi tulla saamaan aikaan.

• 5+8 kirjoitti:

Suomihan on tunnetusti edelläkävijä monessakin asiassa :) Ei siirretä jälkipolville vaan toimitaan nyt kun siihen on mahdollisuus.

Nyt Suomi Guinnesin ennätysten kirjaan!

• Satuin kuulemaan men
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Nyt Suomi Guinnesin ennätysten kirjaan!

Satuin kuulemaan menneellä viikolla Helsingissä kaksi kansalaiskeskustelua: 60-70 vuotiaat rouvat bussissa ja keski-ikäiset duunarimiehet lounasravintolassa. Rouvat kehuivat molempia ehdokkaita, mutta äänestävät Niinistöä vaimon vuoksi. Rakennusmiehet voimakkain sanakääntein vastustivat Haavistoa, syytä en tässä mainitse.

• 2344444

Eikö niinistö ollut se joka jäi kiinni pettämisestä?

Miksi me pettäjiä haluamme presidentiksemme?

• yo=professori

> Miksi me pettäjiä haluamme presidentiksemme?

! hyvä kysymys.
        Niiniston perhesuhteet löydät googlella. Haavistosta yhteenveto:

- ylioppilas H on jättänyt ammatin hankkimatta
        - 39-vuotiaana hankki itselleen 19-vuotiaan rattopojan kehitysmaasta
        - sudanilaistenkin mukaan toiminta siellä heikkoa, YK antoi potkut

• 67tyui

siks kun se on normaalia

• Professorikomu
        yo=professori kirjoitti:

! hyvä kysymys.

Lisäksi Pekka on takkinsa kääntänyt entinen taistolaiskommari, joka on suunnitellut vallankumousta ja Neuvostosuomea.

• Näin on näppylä
        yo=professori kirjoitti:

! hyvä kysymys.

Haavisto on 5. arvostetuin suomalainen ulkomailla. Ahtisaari tulee häntä ennen, Halonen jälkeen. Niinistöä ei ole listassa.

• 20+20

Valittiinpa kumpi hyvänsä presidentiksi, niin mikään ei muutu, koska ei ole valtaa. Eduskunta päättää kaikesta.

• zx

Otapa huomioon presidentin valtaoikeuksien muuttaminen, joka on jo suunnitteilla.

• TiiLee

Ei mitään merkitystä minulle. Vanhemmat ihmiset 60 tuosta purnaa ja ovat jo muutenkin matkalla ehtoolle ja roikkuvat poliittisissa muistoissaan (anteeksi yleistys), eli heidän ääniä ei pitäisi tässä äänestyksessä huomioida muutenkaan. Ovat vain uuden ja suvaitsevaisemman maailman tiellä ennakkoluuloineen.

Siis vanhuksissa ei ole mitään vikaa, jos osaavat vain uudistua :)

• 14+4

Kommenttisi on todella puhutteleva ja hyvä. Itse olen törmännyt samankaltaiseen vastustukseen ihan arkipäiväisissäkin asioissa. Ollaan jarruna joka asiassa ja muistellaan menneitä vaan...

• Mutta kuitenkin

koet vanhat ihmiset oman onnesi esteeksi kun eivät luovu periaatteistaan ja äänestä Haavistoa? Sen eläkeläisen, jonka maailmankatsomus ei näe Haavistoa soveltuvaksi muidenkaan kykyjensä kuin homouden vuoksi presidentiksi, ääni on ihan yhtä tärkeä kuin sinunkin suvaitsevaisuusäänesi.

En oikein ymmärrä logiikkaasi ja tuota liputustasi uuden ja suvaitsevamman maailman puolesta. Sinun suvaitsevaisuutesi edellyttäisi vanhempien 60 ihmisten eliminointia. Jeesus, Herran poika, mikä pelle,,,anteeksi siis punavihreä utopisti, kuten Haavisto.
        Palataan asiaan sitten kun sinä olet sen 60. Minä, juuri 19 vee toivotan sinut sillon Haavistoinesi hautaan uuden ja suvaitsevaisemman maailmani tieltä ennakkoluuloinesi,,,,,tai teitty jos osaat uudistua niin sitten mietitään uudestaan:). Reilu peli ja kuponki boxiin. Kävi kummin vaan vaaleissa niin kohtuullisen päällikön saamme.

• ruben

Olen vaan sitä mieltä Etti homo tai lebo yhteiskunta voi elää eikä jatkaa elämää ollenkaan. Miten ihmeessä homo voisi edustaa suomea. Suomen rock muusikotkaa eivä lien katsoneet housuihinsa koska ovat haaviston takana. On rokkareissain miehiä ei kaikki ole hemaforeja. Ja myös tietää rokkarinaisitakin moni mitä heidän pöksyistään löytyy.

• Eläke-Timpuri

Mitä höliset 60 jengistä .Vastustivat sotia ajoivat ihmisyyttä kaikille, osallistuivat aktiivisesti lakkoihin ja rauhanmarsseihin ym:hin ihmisen tasa-arvoon ja oikeuksiin perustuviin juttuihin. Rakensivat hyvinvoinnin. Sitten rupes nuorempi jengi vinkuu Eu-ta ja muuta pas kaa .Rahavarannot laskettiin holtittomaan käyttöön kaikenlainen kuppaaminen sallittiin. Tulokset kyllä romahduksesta näkyy. 60set on juuri se jengi joka osoittaa suvaitsevuuta ja ihmisyyttä Nuorermpi jengi 20.set (ei kaikki) lulee et täällä voi tehdä mitä tahansa. Rahaa annetaan ilmaseksi ei tartte tehdä mitään muuta kun soittaa poskee. Armejasta lähetään himaan.Ei käy ku ei oo omaa huonetta ,nettii,ei saa puhuu kännyy,ei oo pitsaa on hernerokkaa läskisoosi voi vit tu mitä pas kaa .Kunto niin heikko et tartee aloittaa sauvvakävelyllä niin et päällystö kulkee rollaattorin kanssa vierellä voivat antaa tueks jos rupee heikottaa. Sinuna en puhuisi mtään ehtoo matkoista ja suvaitsevaisuudesta. Tiedän vaikka kuinka paljon 60.siä jotka ovat Haaviston takana

• Lökäpöksy peikko

Kuulehan TiiLee. Me olemme pää kumarassa kasvattaneet teidät lapset ja omat vanhempamme hoitaneet, tehneet työtä ja vaurautta. Tuoko on sinun palkkasi meille? Häpeä! Monta nuorta on noilla sun aatoksilla jo eläkkeellä kolmekymppisenä. Mitään te ette kunnioita, teidän asenteenne on "ihan sama" joka asiassa. Terveet nuoret ovat tuolla maailmalla menestykseekkäästi päässeet elämässään eteenpäin, ja myös suomessa. Mutta ei tuolla asenteella.

• 71v-mummo, äiti

Kuules " TeeLee"...Luuletko sinä ettet ollenkaan vanhene ,,,se on muuten varmaa että sinustakin tulee 60 - 70 jos kauan elät......Noinko sinä äitistäsi ja isästäi ajattelet, ohoh, voi, voi, Mietippä mitä vanhempi ikäpolvi on tehnyt tässä Suomen maassa teidän myös sinun eteesi että teillä olisi paremmat elämän eväät...kuten onkin kun vain huomaisit ( kuljetko laput silmillä ) Olen jo nähnyt seitsemän vuosikymmentä ,,,tiedän ja olen huomannut kuinka maailma on muuttunut ,,,,teillä nuoremmilla on paljon parenpi elämä kuin meillä sinun ikäisenä....
        Siitä huolimatta vaikka vuosia on mittarissa jo paljon ,,,ymmärrän homojakin , sehän ei ole oma valinta ei sellaiseksi päätetä ryhtyä,,,se on vaan heidän hyväksyttävä.
        Minulla on heterolapsia ( jo aikuisia) mutta jos minulle olisi annettu homo-lapsi niin varmaan rakastaisin häntä yhtä paljon kuin muitakin lapsiani,,,ehkä enemmänkin koska haluaisin häntä tukea kun tiedän osan ihmisistä jotka eivät osaa hyväksyä homoutta.....se satuttaa homoa itseään ja myös hänen läheisiään.Annetaan heidän elää rauhassa...eihän me kaikki olla samanlaisia muutenkaan

• Mummu itsekin
        Mutta kuitenkin kirjoitti:

koet vanhat ihmiset oman onnesi esteeksi kun eivät luovu periaatteistaan ja äänestä Haavistoa? Sen eläkeläisen, jonka maailmankatsomus ei näe Haavistoa soveltuvaksi muidenkaan kykyjensä kuin homouden vuoksi presidentiksi, ääni on ihan yhtä tärkeä kuin sinunkin suvaitsevaisuusäänesi.

En oikein ymmärrä logiikkaasi ja tuota liputustasi uuden ja suvaitsevamman maailman puolesta. Sinun suvaitsevaisuutesi edellyttäisi vanhempien 60 ihmisten eliminointia. Jeesus, Herran poika, mikä pelle,,,anteeksi siis punavihreä utopisti, kuten Haavisto.
        Palataan asiaan sitten kun sinä olet sen 60. Minä, juuri 19 vee toivotan sinut sillon Haavistoinesi hautaan uuden ja suvaitsevaisemman maailmani tieltä ennakkoluuloinesi,,,,,tai teitty jos osaat uudistua niin sitten mietitään uudestaan:). Reilu peli ja kuponki boxiin. Kävi kummin vaan vaaleissa niin kohtuullisen päällikön saamme.

Tiedän kolme lähes 90-vuotiasta valveutunutta kansalaista, jotka riemumielin kävivät äänestämässä Haavistoa. Ei avara katsanto ole iästä kiinni, paljon enemmän jostain muusta - kuten omista siihen riittävistä älyllisistä edellytyksistä.

• rasisti

Ikärasisti! et tosiianka ole suvaitsevainen ja valitettavasti sinäkin vanhenet mikä on taivaan tosi ellet sit kuole jo huomenna.....

• työelämässä yli 40 v
        Eläke-Timpuri kirjoitti:

Mitä höliset 60 jengistä .Vastustivat sotia ajoivat ihmisyyttä kaikille, osallistuivat aktiivisesti lakkoihin ja rauhanmarsseihin ym:hin ihmisen tasa-arvoon ja oikeuksiin perustuviin juttuihin. Rakensivat hyvinvoinnin. Sitten rupes nuorempi jengi vinkuu Eu-ta ja muuta pas kaa .Rahavarannot laskettiin holtittomaan käyttöön kaikenlainen kuppaaminen sallittiin. Tulokset kyllä romahduksesta näkyy. 60set on juuri se jengi joka osoittaa suvaitsevuuta ja ihmisyyttä Nuorermpi jengi 20.set (ei kaikki) lulee et täällä voi tehdä mitä tahansa. Rahaa annetaan ilmaseksi ei tartte tehdä mitään muuta kun soittaa poskee. Armejasta lähetään himaan.Ei käy ku ei oo omaa huonetta ,nettii,ei saa puhuu kännyy,ei oo pitsaa on hernerokkaa läskisoosi voi vit tu mitä pas kaa .Kunto niin heikko et tartee aloittaa sauvvakävelyllä niin et päällystö kulkee rollaattorin kanssa vierellä voivat antaa tueks jos rupee heikottaa. Sinuna en puhuisi mtään ehtoo matkoista ja suvaitsevaisuudesta. Tiedän vaikka kuinka paljon 60.siä jotka ovat Haaviston takana

TODELLA HYVÄ KIRJOITUS. LUKEKAA IHMISET. 60 IHMISET OVAT HEITÄ, KETKÄ OVAT SUOMESSA TEHNEET LUJASTI TÖITÄ, EIKÄ LUSMUILTU. ITSE OLEN KOHTA SIINÄ IÄSSÄ, KOKO IKÄNI TEHNYT TÖITÄ JA HAAVISTOA ÄÄNESTIN, ETTÄ ÄLKÄÄ KELTANOKAT ALKAKO URPUTTAA ELÄMÄN ASIANTUNTIJOILLE.

• Finglishman
        Mummu itsekin kirjoitti:

Tiedän kolme lähes 90-vuotiasta valveutunutta kansalaista, jotka riemumielin kävivät äänestämässä Haavistoa. Ei avara katsanto ole iästä kiinni, paljon enemmän jostain muusta - kuten omista siihen riittävistä älyllisistä edellytyksistä.

Totta puhut. Tyhmät eivät näe kokonaisuutta kun viisaat taasen näkevät oma jormaa pidemmälle asian ytimeen.

Hyvä Haavisto! Go for it! Kick Niinistö`s ass!!

• vanhempi muija

Tiedän monia vanhempia, minä lukkunotettuna, joka antaa äänensä Haavistolle, mm. ympäristöasioiden, suvaitsevuuden ym osaamisensa suhteen, joten luulen että sieltä tulee ääniä paljonkin Pekalle, minulta myös ehdottomasti!

• En luonnollisestikaa
        71v-mummo, äiti kirjoitti:

Kuules " TeeLee"...Luuletko sinä ettet ollenkaan vanhene ,,,se on muuten varmaa että sinustakin tulee 60 - 70 jos kauan elät......Noinko sinä äitistäsi ja isästäi ajattelet, ohoh, voi, voi, Mietippä mitä vanhempi ikäpolvi on tehnyt tässä Suomen maassa teidän myös sinun eteesi että teillä olisi paremmat elämän eväät...kuten onkin kun vain huomaisit ( kuljetko laput silmillä ) Olen jo nähnyt seitsemän vuosikymmentä ,,,tiedän ja olen huomannut kuinka maailma on muuttunut ,,,,teillä nuoremmilla on paljon parenpi elämä kuin meillä sinun ikäisenä....
        Siitä huolimatta vaikka vuosia on mittarissa jo paljon ,,,ymmärrän homojakin , sehän ei ole oma valinta ei sellaiseksi päätetä ryhtyä,,,se on vaan heidän hyväksyttävä.
        Minulla on heterolapsia ( jo aikuisia) mutta jos minulle olisi annettu homo-lapsi niin varmaan rakastaisin häntä yhtä paljon kuin muitakin lapsiani,,,ehkä enemmänkin koska haluaisin häntä tukea kun tiedän osan ihmisistä jotka eivät osaa hyväksyä homoutta.....se satuttaa homoa itseään ja myös hänen läheisiään.Annetaan heidän elää rauhassa...eihän me kaikki olla samanlaisia muutenkaan

• zögöföördis

En äänestäisi silti. Tosin todennäköisesti millään maalla ei olisi ollut komposti-lehden päääätoimittajaa presidenttinä.

Ei mun mielestä ole riittävän vakuuttava millään osa-alueella.

• Jungner muistutti er

Jungner muistutti eropuheessaan Vancouverin olympialaisten Suomi-USA-välieräpelistä ja yhdestä huonosta erästä, jonka Suomi hävisi 6-0 (ja koko ottelun 6-1). Minä muistuttaisin Suomen-Ruotsi-ottelusta jääkiekon kotikisoissa 2003. Olin paikalla, kun matsia johdettiin 5-1. Lopulta Ruotsi vei ottelun 5-6. Suurin piirtein vastaavista asetelmista lähdettiin toiselle kierrokselle näissä vaaleissa: Niinistö 5 – Haavisto 1. Haavisto voi vielä nousta mutta ei ilman rautaista uskoa.

• VIHREÄ HETERO EI

pärjäisi sen paremmin vaaleissa kuin nyt tarjolla oleva punavihreä seksuaalivähemmistön edustaja.
      Homous ei ratkaise vaaleja, vaikka Haavisto näin uskoikin ottaissaan homoutensa esiin kampanjansa tueksi. Nyt tietysti älähtävät kaikki Pekka-fanit uskotellen, että kaikki muut kuin Pekka pitävät yllä homo-hypetystä. Pekka ei ole tyhmä, fiksu mies. Hän tiesi varsin hyvin homoutensa julki tuodessaan asiasta nousevan metelin ja sen tiimoilta laariinsa satavan runsaasti suvaitsevaisuuden pohjalta äänestävien ääniä. Nyt vaan näyttää sille, että tuo homo-hypetyksen kliimaksi saavutettiin vaalien ensimmäisellä kierroksella Haaviston voittaessa Väyrysen. Sen pidemmälle ei vaan suomalaisessa yhteiskunnassa seksuaalivähemmistön eväät riitä.
      Kyllä se on puhtaasti ehdokkaiden pätevyys hakemaansa tehtävään mikä kääntää vaakakupin ehdokas Niinistön suuntaan. Kokemus ja toimet missä ehdokkaat ovat suomalaisen yhteiskunnan eteen toimineet, eivät jätä epäselväksi etteikö Niinistö ole suomalaisuuden edustajana parempi. Haaviston edesottamuksia Ahtisaaren vanavedessä maailmalla ei sovi väheksyä, mutta toisaalta, Ahtisaari on Nobelisti, Haavisto,,,,? Kun maat ja tienoot on sodittu maan tasalle ja paikallisilla ei enää ole puhtia sotia, niin epäilen, ettei ole vallattoman vaativa tehtävä mennä paikan päälle YK:n ajoneuvolla ja sanoa, jotta pistäppäs nimi tuohon niin on rauha maassa. Haavisto ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä vaan edennyt hyvävelijärjestönsä sisällä olan- ja pepuntaputuksin tittelistä toiseen.
      Mies joka kääntää miehelle selän ei ole presidentti, vaikka sujuvasti hymyileekin ja on suvaitsevainen.
      Vihreillä ei ole tähän mennessä maailmaa ollut koskaan mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa kun on kyse energian tuottamisesta ja yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä. Se, että lisätään haittaveroa jos auton pakoputkesta tulee savua, jonka tiedetään olevan myrkkyä, ei ratkaise sitä savuongelmaa ja kuitenkin ihmisten liikkua pitää. Haavisto on yhtä ilmava ehdokas presidentiksi kuin puolueensa, suvaitsevainen utopisti vailla kokemusta arjesta jota suomalainen elää. Jyrkkä ei kakkoselle.

• kertoo jotakin

Niinistö hävis jo kerran.

• Haavisto ÖKYrikas!

Haavisto myi juuri Helsingin Munkkiniemessä sijaitsevan "ÖKY" talonsa.
      Hinta oli 1,7 MILJOONAA euroa:
      http://www.seiska.fi/c/87840/5684_TALO560.jpg

Haavistolla on haussa seuraava asuntoprojekti.
      – "Tämä talo oli VIIDES kohde Helsingissä", Haavisto kertoo.

Haavisto ostaa halvalla kämpän, remppauttaa sen ja myy HIRVEELLÄ VOITOLLA??

Haavisto on siis oikeasti "Asuntojobbari", joka vain ESITTÄÄ olevansa kanssa "köyhä" ja asuvansa "vuokralla", ilman mitään "omaisuutta"

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1253613/kansanedustaja-pekka-haavisto-myy-taloaan---hinta-lahes-17-miljoonaa

• yo=professori

vahingossa tai huijaamalla pääsi YK-virkaan, kaksikymmentä tonnia kuukausipalkkaa. Nitä rahoja on hyvä kerryttää asuntojobbarina

• sosdem

ei kukaan järkevä vasemmistolainen voi tuollaista porvaria äänestää. Niinistö on näistä kahdesta selvästi lähempänä tavallista kansalaista, hän on vuosien mittaan pehmentynyt ja etääntynyt kokoomuksen kovista arvoista niin että kyllä häntä jo vasemmistolainenkin voi hyvin äänestää.

• jj

ei olisi

• Entä jos ei niin...

Tuon "entä jos Haaviston Pekka olisi hetero?" sijaan voisi ihan yhtä tyhmästi ajatella, että entä jos Pekka olisikin joku muu kuin Haavisto? Kävisikö Pekka sittenkin. Itse olen pelannut korttia pienenä ja muistan kuinka palasimme Pekkaa. Se oli aina paha kortti!

• kakkonen

kakkonen on ykkönen ykkönen on kakkonen kyllä sä sen tiedät aina haluut kumminkin persettä muijaltas vitun homo

• näin on

KAIKKI MIEHET ON HOMOJA ;JOTKA NAISTA LYKKII SINNE!!

• hetero :)
        näin on kirjoitti:

KAIKKI MIEHET ON HOMOJA ;JOTKA NAISTA LYKKII SINNE!!

tästä näkee kuinka tyhmiä homot ovat.

• Niinistö AUTTAA!

Niinistön lahjoitukset ovat todistettua faktaa!

1) Sale antaa lähes 8000 euroa JOKA KUUKAUSI! Eli lähes 100.000 euroa vuodessa!

2) Lisäksi Niinistö perusti säätiön ja lahjoitti yli 120.000 euroa "pesämunaksi" hyväntekeväisyyteen, joka käytetään nuorten auttamiseksi:
      http://www.tukikummit.fi/

3) Sale lahjoittaa Hurstin köyhille kaikki palkkionsa!

4) Sale oli ainoa joka antoi köyhälle omasta taskustaan!!!

Mutta sekään ei riitä? Mikä sitten riittää????

Niinistö TEKEE köyhien hyväksi töitä, eikä vain puhu!

Missä on ÖKYmiljonääri Haaviston hyvät teot suomalaisille???

• Tätä mieltä

Vaikka lahjoittaa niin entä sitten, onhan hänellä siihen täysi vapaus ja saa varmaan niistä hyvän mielen palkakseen. Ei lahjoituksia lahjuksina pidä ottaa eikä odottaa että jatkuisivat varmemmin jos häntä äänestää.

• Pelastusarmeija

Niinistö auttaa. Lueppa ensin niinistön varat. Rikkain jäbä skabassa .Antaa lahjoituksia ,kerää varat takaisin verohelpotuksina .Säätiö touhut ihan selviä kikkailuja joihin eduskunta on tekemässä muutoksia.
        Tämä ei ole joulupukki vuosiksi kilpailu vaan presidentin vaalit.
        Haavisto ei edes yritä leikkiä Äiti teresaa. On oma itsensä.

• naurran
        Pelastusarmeija kirjoitti:

Niinistö auttaa. Lueppa ensin niinistön varat. Rikkain jäbä skabassa .Antaa lahjoituksia ,kerää varat takaisin verohelpotuksina .Säätiö touhut ihan selviä kikkailuja joihin eduskunta on tekemässä muutoksia.
        Tämä ei ole joulupukki vuosiksi kilpailu vaan presidentin vaalit.
        Haavisto ei edes yritä leikkiä Äiti teresaa. On oma itsensä.

aika jännästi hyväntekeväisyyskin kääntyy tarpeen vaatiessa ikäväksi piirteeksi ihmisessä :D

• Pelastusarmeija
        naurran kirjoitti:

aika jännästi hyväntekeväisyyskin kääntyy tarpeen vaatiessa ikäväksi piirteeksi ihmisessä :D

Naurran. Totuus on toisenlainen. Ei pitäisi ruveta esittelemään hyviätekoja äänten toivossa.Todellinen auttaja ei juuri puhele panoksestaan. Milloin kuulit Hurstin Vekan huutelevan fyrkista ja tehdyistä työtunneista. Siinä oli hyväntekeväisyyttä.

• nauran, naurat
        naurran kirjoitti:

Niin kunnioitettavaa kuin hyväntekeväisyys onkin ja tänä päivänä kolmas sektori tulee entistä tärkeämmäksi kun julkinen puoli ei pysty tehtäväänsä hoitamaan, tosiasia on, että ei sitä maailman rikkaat tee pyyteettömästi. Jos sinulla on edes jonkinlaista tietoa, sinun pitäisi tietää, että nimenomaan hyväntekeväisyydellä kierretään veroja maailmalla tosi rankasti. Kai niistä Bill Gatesin ym veronkiertotempuista jotain heruu köyhillekin.

• Salesetä

Kun on niin ökyrikas, kuin Niinistö, niin kärsii kyllä vähän lahjoitellakin hyväntekeväisyyteen ja kalastella sillä samalla vähän pisteitä, jotta ei ajateltaisi niin ahneeksi porvariksi.

• 18+6

haavistolla monta miinusta miksi en sitä äänestä,homous,kasvissyönti,sivari,vihreä,ei ole kouluja käynyt.Niinistölle menee ääneni.

• kohta keski-ikäinen

Olisi, ainakin minun, en kyllä ole ihan keski-ikänen nainen, mutta melkein. En ole ajatellut presidenttiä äänestäessä sukupuolistasuuntautumista tai puolisoita. Äänestin kummallakin kierroksella taitojen ja ihan puhtaasti käytöksen (ja osittain ulkonäön) perusteella.

• reikämies

Edelleen hän ajaa vihreitä arvoja jotka ajavat Suomen suurtyöttmyyden partaalle ja Suomea asutetuksi vain etelään. Ei myöskään ole minkäänlaista koulutusta millekään alueelle

• Joo, joo, mut

ohan se sentään avoin ja mukavan olonen:). Tää maa seisahtus jos tollasesta tulis pressa, onneksi ei.

• Hieno Ahlgren

"REIKÄMIES" 71Ttu kun repesin tolle!
        Humoristi?

• Sama vaikka sillä

olis vaimoina seittemän pientä kääpiöö ja lumikki kiilana.

Jätkä,,,tai kumpi sitten verhon takana onkaan,,,edustaa muumioiden aikakautta ja nimittelis päätösvaltasiin vakansseihin viherpiipertäjäfrendejään jotka ajas meidän teollisuuden alas ja pakottas joka töllin ostaan hevosen kulkuneuvokseen. Se ajaa sen homoutensa viitan taa kätkettynä punavihreitä idiksiä, jotka ei oo tästä ajasta. Pelkkä mukavavuus ja avoimuus ei tee maasta kelluvaa, niinkun toi Peksi luulee.

Kylähän sellanen latinonaaras jotenkin olis luonnikkaampi katteltava kuitenkin sen puolisona, vaikka taitaakin olla liki syntistä liputtaa heteroasian puolesta nykyään.

• K.G.Gubbenheim

Venäjä ei usko siihen että Suomen kansa änestää Haaviston presidentiksi.Ovat niin varmoja asiasta,että lupaavat palauttaa Karjalan jos Haavisto voittaa.
      Vetoan teihin isänmaan ystävät. Antakaa äänenne Haavistolle.

• Nainen 58v

Isänmaatamme ovat puolustaneet isämme ja isoisämme.Ei se Venäjä mistään luovu.Isänikin synnyinseutua Suursaarta luvattu monesti jo Suomelle,mutta sinne ei pääse edes matkustamaan enää.Kunnioittakaa isiemme puolustamaa maata ja perusarvoja.Niinistöstä presidentti ,oikeutta puolustava,selkeä ja kokenut mies.Näin minä ja monet muutkin ajattelevat.

• G.K.Hebbenguim

Tai sitten niin varmoja Haaviston voitosta että hokasivat että tämähän on hyvä sauma päästä Karjalasta eroon. Se kun on niin kauan ollut kivi kengässä, joka hiertää joka kerta, kun suomalaiset siitä muistuttavat. Joten kaikki Karjalaa takaisin halajavat kummassakin tapauksessa Haavistoa äänestämään.

• ++++++++++

Mistä vedettäisiin rahat Karjalan uudelleenrakentamiseen, jos se jonkin ihmeen takia palautettaisiin ja millä tavalla houkuteltaisiin ihmisia muuttamaan sinne?

• Isin tyttö
        Nainen 58v kirjoitti:

Isänmaatamme ovat puolustaneet isämme ja isoisämme.Ei se Venäjä mistään luovu.Isänikin synnyinseutua Suursaarta luvattu monesti jo Suomelle,mutta sinne ei pääse edes matkustamaan enää.Kunnioittakaa isiemme puolustamaa maata ja perusarvoja.Niinistöstä presidentti ,oikeutta puolustava,selkeä ja kokenut mies.Näin minä ja monet muutkin ajattelevat.

Isäni edesmennyt, molemmat sodat käynyt sotaveteraani kääntyisi haudassaan, jos minä äänestäisin kookoomuksen = suurpääoman edustajaa presidentiksi.

• Hulluille puuroa

Valta erootiikka ovat kuin pata ja kattila, paita ja peppu.
      Ilman tätä latausta Haavisto tuskin olisi saanut sellaista huomiolisää kun nyt.
      Ilman Halosen kautta taas hän ei olisi voinut olla edes ehdokas.
      Ilmiön on siis aikaan sidottu ja vihreät hyödynsivät sen puolueena.
      Siinä tahtoo unhtua sekin, kuinka paljon maassa on sukupuoli ym vähemmistöjä.
      Dempokratia kun on enemmistön niskalenkki vähemmistön oikeuksiin.
      Globaalissa maailassa vähemmistöjä on valtaosa. Myös oma luterilaienen kirkkomme ja maailmankuvamme ylipäätään.
      Sauli Niinistön puoliso on aivan upea valtion ensimmäinen nainen. Sekin on jäänyt taka-alalle. Turhaan. Tämäkin keskustelu on puhtaasti erottissävytteinen ja tarkoituksella järjestetty, saa kansan vaaliuurnille. Hulluille puuro.

• Edistykselliset

Luulen, että heterotaustainen Pekka ei olisi edes noussut noin voimakkaasti esiin ehdokkaana. Nyt kaikki edistykselliset ovat asettuneet hänen taaksensa ehkä juuri hänen taustansa takia.

Monet yrittäjät näkevät myös edistyksellisen maabrändin vaikutuksen ulkomailla, lisää matkailurahoja Suomeen ja sitä kautta Suomeen saadaan myös rahavirtaa esim. vaatteisiin, ruokiin, hotelleihin yms. Tämä tuo myös töitä Suomeen ja suomalaisille..

Kokoomus taas usein ajaa vain rikkaiden asioita.

• Ei ydinsotaa

Äänestän ehdokasta kuka ei halua Natoon.
      Tosiasia on että Natoon kuuluminen ärsyttäisi
      suunnattomasti venäläisiä ja sodan uhka olisi
      suurempi.
      Mitä se edes hyödyttäisi liittyä Natoon kun
      mahdollinen sota olisi vain rajumpi ja siviilejä
      kuolisi enemmän?

• Haavisto NATOON!

Haavisto luennoi säännöllisesti NATO-koulussa Oberammergaussa!

Haavisto on Naton palkkaama ja kouluttama?

"Haavisto kuitenkin työskenteli Oberammergaussa Naton koulutuskeskuksessa, jossa annetaan sotilaallista ja yksilöllistä koulutusta sotilasliiton operaatioista, strategiasta, politiikasta, sotilasdoktriinista ja toimintamalleista."

Haavisto ON NATON kannalla!!

• Tavisko?

" rajumpi ja siviilejä
        kuolisi enemmän?"
        Niin justiinsa. (vanhukset?)

Eräillä tahoilla on taipumus lietsomaan sotaa.
        Lisäksi pressan valtaoikeuksia halutaan muuttaa (tarvittaessa sopiviksi).

• et silleesä

Eihän siellä enää ole ehdokasta, joka ei halua ajaa Suomea Natoon. Väyrynen oli ainut, kuka ei sinne ollut hinkuamassa. Paha tässä nyt on valita, kun ei ole mistä valita.

• ei niin!

• Kateelliset NAISET!

"Nainen näyttää olevan naiselle emosusi. Siltä vaikuttaa, kun lukee miten hyvässä asemassa itsekin olevat tietyt rouvasvaikuttajat näyttävät suhtautuvan Sauli Niinistön vaimoon, Jenni Haukioon. Huvittavuudessan jopa paidan silityksestä ja hellittelystä kootaan vaaliasetta. Naisten “älymystö” kirjoittelee omalla nimellään sellaista tekstiä, että siitä paistaa joko kateus tai ainakin pahanlainen ylireagointi".
      Petri Ahoniemi

• Älymystönainen

Minulle ei merkitse mitään Niinistön vaimo. Ainoastaan sopivuus presidentiksi ratkaisee.

• kokkarii

äänestin niinistöä koska homot vie meijjän työpaikat ja naiset

• ÄLÄ NY TOLLEEN

Jos ne Haavistoon on tulleet niin ne ei tee kumpaakaan.
        Meidän Pekkahan ei ole oikeita töitä tehnyt ja cv naisrintamallakin lienee melko laihaa luettavaa.

• ääriväärä

Tiedoksi

Islannin presidenttinä (en tiedä onko enää istuva presidentti) on/oli nainen (lesbo), hän on rekisterödyssä (aviossa) parisuhteessa. Politiikalla ja puolisolla eli henkilökohtaisella perhe elämällä ei ole mitään tekemistä politiikan kautta. Laudatuureilla ei maailmaa johdeta, eikä maata edusteta. Teot ja näytöt, siihen kuuluu. Niinistöllä esim. ei ole mitään hajua ulkopolitiikasta, mikä on tärkeää istuvalle presidentille, jos hän aikoo ulkomailla jotain edustaa.
      Haavisto hallitsee ulkomaat sekä kotimaan politiikan. Ette katso asioita poliittisella osaamisella, tuijotatte vain henkilön siviili elämää. Ainoa asia minkä Niinistö hallitsi, Iiro Viinasen jälkeen, on olla valtionvarainministeri. Ainoat jotka sai talouden kuntoon virassaan, siihen hommaan vois Niinistö uudestaan alkaa. Olisi enemmän valtaakin kuin nykyisillä presidenteillä, valtaoikeudethan heiltä on vähennetty tosi paljon.

• Merkku

ERITTÄIN HYVÄ JA ASIAA VALAISEVA KIRJOUTUS.OLEN AIVAN SAMAA MIELTÄ VALTIONVARAINMINISTERI ASIASSA.

• Siis hallitseeko

Haavisto ulkopolitiikan?? Mies joka nimittää itsensä yliopiston luennoitsijaksi professorin meriitein ylioppilaspohjalta. Mies jonka suurimmat ansiot ulkopolitiikassa on ollut käydä toteamassa, että Martti Ahtisaari ( sos. dem.) on sentään mies kun rauhaa hierotaan ja samainen ulkomaiden hallitsija saa monoa yk:n projektista.
        Mitähän ne Haaviston sisäpoliittiset saavutukset Koijärven terrorioperaatioiden lisäksi ovat?
        Vertaahan kurillasi ehdokkaiden meriittejä ja huomaat itsekkin, että Pekka on marjanpoimija,,,,mitä työtä, sitäkään, tuskin tehnyt on.

Aika hauska sattuma. Niinistöä pidetään rahamiehenä ja rahamaailman edustajana. Ehdokas Haavisto, tuo köyhiin samaistunut punavihreiden ikoni, myydä rytkäisee asuntonsa. Hintakaan ei ole kuin 1,7 MILJOONAA!! KÖYHÄN ASIALLA HAAVISTO:)))))))))))))))))))))))))

• iceland

Islannin taloushan just romahti sen lesbon valtakaudella ...

• Arvopressa
        Siis hallitseeko kirjoitti:

Haavisto ulkopolitiikan?? Mies joka nimittää itsensä yliopiston luennoitsijaksi professorin meriitein ylioppilaspohjalta. Mies jonka suurimmat ansiot ulkopolitiikassa on ollut käydä toteamassa, että Martti Ahtisaari ( sos. dem.) on sentään mies kun rauhaa hierotaan ja samainen ulkomaiden hallitsija saa monoa yk:n projektista.
        Mitähän ne Haaviston sisäpoliittiset saavutukset Koijärven terrorioperaatioiden lisäksi ovat?
        Vertaahan kurillasi ehdokkaiden meriittejä ja huomaat itsekkin, että Pekka on marjanpoimija,,,,mitä työtä, sitäkään, tuskin tehnyt on.

Aika hauska sattuma. Niinistöä pidetään rahamiehenä ja rahamaailman edustajana. Ehdokas Haavisto, tuo köyhiin samaistunut punavihreiden ikoni, myydä rytkäisee asuntonsa. Hintakaan ei ole kuin 1,7 MILJOONAA!! KÖYHÄN ASIALLA HAAVISTO:)))))))))))))))))))))))))

"SDP:n nuorisojärjestö Sosialidemokraattiset nuoret liputtaa presidentinvaalien toisella kierroksella vihreiden Pekka Haaviston puolesta.

Demarinuorten mielestä Haavisto on kokenut, kansainvälisesti suuntautunut, sivistynyt ja suvaitsevainen. Lisäksi häntä arvostetaan ulkomailla.

– Haavisto ei ole vasemmistolainen, mutta hän kannattaa kestävää kehitystä, inhimillisiä arvoja ja rauhantyötä, eikä hän edusta suurpääomaa, demarinuorten puheenjohtaja Timo Kontio perustelee järjestönsä asettumista Haaviston tueksi."

• Naiset Pahansuopia!

Suurin osa tämän palstan naisista (ja homomiehistä) kuuluu selvästikin HurmosHaaviston kannattaja ryhmään 3) "valtakunnan vihaiset, jotka ovat muuttuneet negatiivisiksi ja ovat nyt luonteiltaan pahansuopia, jotenkin katkeroituneita ja kateellisia, pahimmassa tapauksessa vielä kostonhimoisiakin."

Kuulutko sinä näihin HaavistoHypettäjiin jotka "uskonnollisessa hurmoksessa" ylistävät "vapahtajaansa" vaikkette edes todellisuudessa tiedä millaisesta ihmisestä on kyse?

• Mitään menetettävää

Täähän on ihan samaa tekstiä Niinistöstäkin.
        On hänelläkin luurankoja kaapissa. Haavisto on vain avannut sen ja näyttänyt muille.

• Ihan vaan Julle

Laitetaanko homo pressaksi ja laitetaan siitä hyvää esimerkkiä nuorille homoudesta?
      ''Saan olla homo, koska pressakin on.''

• Nuorten puolesta

Voi olla että aika paljon nuoria tulee kaapista ulos. Mikäs sen mukavampaa.

• Antakaa jo olla

Auttaisi monia masennuksen ja itsemurhan partaalla olevia nuoria, jotka eivät silkasta erilaisuuden pelosta uskalla olla omia itsejään. Olen surullinen teidän puolestanne, jotka ette suvaitse Haavistoa siksi, että hän on homo.

Suomen ei tarvitse olla kapeamielinen maa. Eikä Suomen kansan myöskään tarvitse tuomita homoutta. Herätkää ihmiset vuoteen 2012 ja ymmärtäkää, että homouden vihaaminen tuo paljon enemmän pahaa kuin sen hyväksyminen.

Mitä Haavistoon tulee, itse äänestän häntä. En homouden takia, vaan sen, että hänellä on suuri sydän.

• Pesunkestävä hetero
        Antakaa jo olla kirjoitti:

Auttaisi monia masennuksen ja itsemurhan partaalla olevia nuoria, jotka eivät silkasta erilaisuuden pelosta uskalla olla omia itsejään. Olen surullinen teidän puolestanne, jotka ette suvaitse Haavistoa siksi, että hän on homo.

Suomen ei tarvitse olla kapeamielinen maa. Eikä Suomen kansan myöskään tarvitse tuomita homoutta. Herätkää ihmiset vuoteen 2012 ja ymmärtäkää, että homouden vihaaminen tuo paljon enemmän pahaa kuin sen hyväksyminen.

Mitä Haavistoon tulee, itse äänestän häntä. En homouden takia, vaan sen, että hänellä on suuri sydän.

"En homouden takia, vaan sen, että hänellä on suuri sydän."

Haavistolla todella on sydäntä. Ehkä toinen maamme presidentti ehdokkaista koskaan jolla on munan asemesta myös suurta sydäntä pelissä. Propsit herra Haaviston piikkiin täältäkin!
        Ja olen pesunkestävä hetero, että näin.

• ---

"En homouden takia, vaan sen, että hänellä on suuri sydän."

Haavistolla todella on sydäntä. Ehkä toinen maamme presidentti ehdokkaista koskaan jolla on munan asemesta myös suurta sydäntä pelissä. Propsit herra Haaviston piikkiin täältäkin!
        Ja olen pesunkestävä hetero, että näin.

12 munattoman vuoden jälkeen kaipaisi jo vaihtelua.

• 6

Typeriä nämä anonyymien vihapuheet.. Mitä vaaleihin tulee, niin valitsin ehdokkaani kuusi vuotta sitten. Valitettavasti Niinistö ei silloin päässyt presidentiksi, mutta nyt uskon vahvasti, että vihdoin pääsee. Varmaankin jotkut eivät äänestä Haavistoa, koska hän on homo, mutta luulen, että osa myös äänestää Haavistoa, koska hän on homo. Typerää sinänsä, että tuo asia vaikuttaa äänestäjiin. Aivan liikaa ollut pinnalla tuo homousasia. Ärsyttävää, kun ihmiset eivät valitse omaa ehdokasta osaamisen, arvojen ja muiden takia, vaan tuollaisen presidentin työhön käytännössä liittymättömän asian takia.

• 9

ei tässä homous ole pinnalla,muttako sillä on mies sängyhommissa,sehän se on ei HOMOUS

• Finglishman

Neuvvo: Älä ajattele liikaa fantasiaperverssioita.
        Ja jos et pysty elämään ilman noita visioitasi päässäsi niin se on sitten heikompi lenkki se.

Grow up man!

• Havahdu jo!

Tosiasia on että jos Pekka Haavisto olisi tavallinen heteropulliainen niin tätä keskustelua ei koskaan käytäisi eikä Haavisto-hypeä olisi syntynyt.

Itseäni ainakin harmittaa että ehdokas käyttää häikäilemättömästi hyväkseen omaa seksuaalista suuntautumistaan, mutta eipä se tietenkään näinä päivinä yllätä.

Ei niin, etteikö Haavistossa muuten mitään "vikaa" on (siis mielipiteissä ja poliittisessa kokemuksessa), mutta uskon että Niinistöllä (ja Lipposella) sitä on enemmän. Olen myös varma siitä että hän (Haavisto) ilman tätä hypeä olisi jäänyt siihen "perus"-vihreät kannatuslukemaan, eli 8-9%.

• tarkkailija

puolet hänen ekan kierroksen äänistään oli pelkkiä Väyrys-vihaajien ääniä.

• Pesunkestävä hetero

Sama se mikä on seksuaaliselta suuntaukselta, kunhan ei ole transfestiitti naisen puvussa ja muna alvariinsa pystyssä.

Annankin arvokkaan ääneni niinistöä huomattavasti pätevämmälle ja rehellisemmälle herra Haavistolle!

niinistö tuskin myöntäisi olevansa homo. Tosiaan? Onkohan niinistökin muuten homo, piilohomo? Mistä näitä tietää.

• Haavisto rehellinen?

Sallinet nauraa!!! Juksas jo yk-hommiin hakiessaan ja nimitti itsensä professoriksi. Siinä meidän Rehti-Pekka!!!!

Pistää epäilyttään tuolta pohjalta josko tuo Anttooniokin on vaan mainoskikka eikä Pekka olekkaan pakarimiehiä lainkaan.

• Transvestisuus ei ole seksuaalinen suuntautuminen.

• oikeus!!!

Faktahomma: jos Haavisto olisi hetero, niin voittaisi ylivoimaisesti!! ahdasmieliset suomalaiset pohtivat pätevän miehen sexijuttuja.. kuka tahansa meistä ja teistä voi tehdä privaatissa ihan mitä lystää!!! Haavisto voittakoon

• poijoijoi...

mites kansanedustajien koulutus, ei taida olla huippu korkealla kellään ja jos kellä on ei ole sen älykkäämpi..

• pippuri

Kyllä olisi, ei hän henkilö siitä miksikaan muuttuisi.

• Totuus julki

Kyllä Te arvoisat kirjoittajat nyt munaatte itsenne ja se kertoo paljon Teidän sivitystasosta ja koulutuksesta. Luulen, että olette sairaita yksilöitä, jotka olette unohtaneet ottaa lääkkeenne tai muuten epävakaita persoonia.

Vain sairas ihminen pystyy tuottamaan yllämainittuja tekstejä. Kuka ne homot tekee, kyllä se on aina tähän asti ollut hetero mies ja nainen. Sille ei voi mitään miksi ihminen tulee erilaisine säröineen.

Ehkä sillä pönkittää omaa egoaan jos ottaa nuoremman puolison. Mutta sekää ei vaikuta tähän presidenttiyteen. Olette unohtaneet sellaisen seikan kokonaan.
      Pienet lapset ja ikäero valtava, eipäs siihen jo sosiaalitantat puutu kun ikä ero on valtava lapsen kasvatuksen suhteen.

MInusta Haavisto on sopiva ihan mihin vain ja hyvä, että asia nyt käydään julkisesti läpi. Kaikki ahdistuneet saavat purkaa nyt omia synnituskia, jotka ovat pettäneet tai muuten vaan huonossa parisuhteessa. Kateus taustalla.

Miksi suomalainen ja eri yhteisöt ikäänkuin hyväksyy sodat, raiskaukset, pedofilit ja lastenhyväksikäytöt. Niissähän melkein aina on kyse joko ukkomiehistä/isistä tai muiten sairaista henkilöistä. Homo ei tällaista tee. Eikö homo ole kuitenkin neutraali ja hyväksyvä ihminen.

Homoseksiä on ollut aina kautta historian ja se ei siitä miksikään muutu. Sodissa, historiassa yms on ollut miestenvälistä. Mutta nykyään on paljon isiä, jotka harrastavat miesseksiä eikä sitä tuomita!. Outo yhtälö tai asia edelleen vaietaan.

• AlfMelmac

Haavisto ihan hyvä, mihin vaan. Siis menköön Equadoriin ja asettukoon presidentti ehdokkaaksi. Siis pätevä ilman koulutusta. Niin ja Floresilla ei olisi koti-ikävä. Kumpikohan saa ruskeata silmää ja kumpi suihin. Onkohan alistusleikkejä?

• Porvaris tyttö

En usko, että homous ratkaisee kokonaisvaltaisesti vaaleja, mutta Niinistö on vain YKSINKERTAISESTI pätevämpi. Eipä huolta, Niinistö tulee voittamaan vaalit ylivoimaisesti.

• M.U.T.U

Tuota nyt on paapottu jo vuosien päivät. Alkaakin jo tuntua että koko asia taitaa olla ennalta päätetty.
        Vaikka niinistöstä ehkä tehtäisiinkin presidentti, niin olisiko lopputulos silti rehellinen? Saanen epäillä.

• Närhenmunat

YKSINKERTAISESTI pätevämpi.

Millä alalla? Ulkopoliittisella?

• Närhenmunat kirjoitti:

YKSINKERTAISESTI pätevämpi.

Millä alalla? Ulkopoliittisella?

Kuutonen matematiikassa, niin ei se ainakaan talous voi olla.

• Haavistun suurin saavutus: Eksoottisesta maasta syntyisen oleva nuori sulhanen.

• ounastelija

tais olla maksullisena rattopoikana siellä se viidakkopoika. Lähti sitten pokansa mukaan, rahan houkuttelemana?

• pöheikkö..

mistä sitä tietää vaikka sauli tykkäis enempi pakariin kuin hantuukin puolelle! maku asioista kun ei aina tiedä.

• Rahaakin löytyy

Niinistö on sotahullu eu friikki, jolle köyhien asema on täysin utopistinen käsite.

• AlfMelmac
        Rahaakin löytyy kirjoitti:

Niinistö on sotahullu eu friikki, jolle köyhien asema on täysin utopistinen käsite.

Kenens kans ollaan sodassa vai. Miten Haavisto muka pressana poistaa köyhyyden. Kyllä näm Urpilaisen hömöilyt, kuten näkyy niin Suomi menee konkurssiin.

• HAAVISTON KÖYHYYS
        Rahaakin löytyy kirjoitti:

on hieman suhteellinen käsitys. Herra möi kämppänsä hintaan 1,7 miljoonaa. Revi köyhä siitä, ihan joka jannulla ei ton hintasta pirttiä ole edes myytäväksi. Moni vaan samaistuu moiseen reppanaan kun sen korvaan juttelee myötämielisiä.
        Ja aatteles, oikeita töitä se Pekka ei ole tenyt koskaan.

• valitettavast

Jos Haavisto olisi hetero, todennäköisesti voittaisi

• HAVISTO VAALIMAINOS

"Suomalainen, ole mies ja äänestä minua! En vie työpaikkaasi enkä naistasi, ensimmäistä en ole tehnyt päivääkään ja jälkimmäiset ei kiinnosta!"

• Mies lännestä

Suomi on monessa edelläkäviä, ydinvoiman tuottavuuden ja luotettavuudenkin. Niin miks ei homokin vois olla pressa?

• Repen00b

HeteroHaavisto ei olis ikinä selviytynyt edes toiselle kierrokselle. Se on tämä v...n suvaitsevaisuushömpötys niin valloillaan.. Kohtahan tää kaikki onneks loppuu ja Saulista tuloo presidentti.

• Aulikki

Pressakisi mies jolla on lapsi-vaimo, mitähän muuta pervessiä sieltä paljastus
      jos oikein pengottas??????

• Homo poisto ei riitä

1. Aika selkeästi asia niin on että homous ratkaisee sen että Pekka Haavistosta EI TULE presidenttiä.

Suomen kansalaiset ovat sillä tavalla asiaa arvioineet, että meidän kaltaisen pienen maan ei ainakaan nykytilanteessa kannata uhrata Presidentti-instituutiotamme sen eteen, että sillä muka saataisiin maailmalle *todistettua jotakin omasta suvaitsevaisuudestamme.*

Homous on arkipäiväistynyt Suomen suurissa kaupungeissa, mutta maaseudulla ja vanhemman väen, ja syvemmin kristittyjen kesken se on edelleen melko tabu aihe.

Homous on myös laajentunut ja arkipäiväistynyt länsimaissa. Mutta aika monessa paikassa Aasiassa ja muualla maailmassa se on edelleen myös rikoslain alainen asia. Tämän homous-asian selittely ja sen kanssa erikoisjärjestelyjen teko ja kaikki siihen liittyvä, se olisi meille suomalaisille ja Suomen Presidentille aivan tarpeeton taakka.

2. Jos Haavisto olisi hetero, ja olisi vaikka saman Kokoomus-puolueen jäsen kuin Sauli Niinistökin, niin siltikin näistä kahdesta valinta kallistuisi Niinistölle.

Niinistö on epäselvä sönkkääjä, ja kaartelee varsinaisen asian ympärillä saamatta sanottua oleellista sisältöä siltikään.

Haavisto sen sijaan on ollut laiska opiskelijana, keksinyt itselleen kaikenlaisia Professorin titteleitä ja muita nimityksiä maailmalta. On kuitenkin ollut lopulta aika vähäpätöinen rivimies ja YK-kirjuri noissa hommissa missä on maailmalla vuosikausia luuhannut.
      Oikea kokemus mistään "ulkopolitiikan asioista" on olematon, pelkkä ulkomailla olo ei pätevöitä Haavistoa mihinkään tällaisiin hommiin.

Haavisto on enemmän sellainen "koko maailman maailmanparantajames". Kaikki maailman kriisit ja Sudanin ihmisoikeusongelmat ovat hänellä mielessä päällimmäisinä.
      Eikä ole sellainen arkisempi virkamies, Suomen ja suomalaisten etujen eteen katsova tavis-presidentti, paperitehdaskonseptien edistäjä ja kontaktienluoja, jollaisella on melle suomalaisille kuitenkin enemmän tarvetta ja käyttöarvoa.

-x-
      Tosiaan, Haavisto ei minun arvioissani ja valinnoissani nousisi presidentiksi vaikka olisi hetero Kokoomuslainenkin.

Niinistö ei ole ihanne-ehdokas. Mutta jotakin oikeata lahjomattomuutta ja reiluutta hänestä tuntuu kuitenkin löytyvän. Niinistön kanssa seuraavat 6 vuotta todennäköisesti sujuvat mutkattomammin, kuin moniongelmaisen Haaviston kanssa.

• bbggff

Jos tädillä ois munat niin se ois setä jne...

• libeero

vaipat vaihtoon ja äänestämään siitä mars. vasen,oikea,vasen,oikea...

• sairaat

Te pidätte siis sitä että Niinistöllä on vähän nuorempi vaimo pahempana kuin se että Haavistolla on vähän nuorempi mies? Muistakaa toki Tarja halosen ja Pentti Arajärven ikäero, eihän se paljoa ole mutta te tunnutte siitäkin niin piittaavan. :)=

• tavism.

Ihan sama mitä ovat. Äänestin numero 6 Sauli Niinistöä. Olen nyt äänestänyt häntä jo useamman kerran jo edellisissä vaaleissa joten joko natsaa, olis toki saanut voittaa jo viime kerralla tuon Haloskan kun sen touhuista ei tullut sitten lasta ei........kaa..

• Asenne hoi

Hei.
      Jos ei pysty homoa äänestämään, onko silloin pakko mennä antamaan äänensä jollekin niinistölle?
      Kummallista logiikkaa joillakin äänestäjiillä täällä.

Sama kun äänestäisi mitä vaan asennetta.

• AlfMelmac

Vihreiden sössötykset jne. Todellinen valinta siis Niinistö. Floresista Maan äiti ja hame päälle , heh heh.

• vhjv

pakko antaa protestiääni

• Jukkapoika
        vhjv kirjoitti:

pakko antaa protestiääni

Mulkut!

• muutto edessä

pakko äänestää niinistöä ettei tuo homo vaan päädy pressaksi niinistö ei kyllä ole paras vaihto ehto mutta kun ei ole väyrystä jolle antaa ääntä niin sit mennään näin

• Matti Larinaho

Siioin Pekka olisi aika vahvoilla, sillä
      siilloin hän saisi tukea llaajemmin-

• Äänestin Pekkaa

Älkää nimitelkö ja parjatko ketään... Saulista se kuitenkin presidentti tulee, olette sitten mitä mieltä tahansa. Mutta Haavisto antaa hyvän vastuksen, josta näkyy, ettei suomalaiset olekaan niin tiukkapipoisia!!!!

• jotain plussaa

>>Jos ei pysty homoa äänestämään, onko silloin pakko mennä antamaan äänensä jollekin niinistölle? >>

Tuskin pakkoa on kellään. Mutta kun äänioikeus on olemassa, niin aina sitä voi ja kannattaa käyttää. Toisin kuin loukkaantunut Paavo Lipponen, joka ei aio äänestää lainkaan.

Voihan aina käydä antamassa äänensä sille pienempänä pitämänään pahalle. On se silloin sitä kautta laskien plussaa itselle kuitenkin.

• Arwi

Jos Haavisto olisi hetero ja hänellä olisi nuori vaimo(nainen), niin äänestäisin todennäköisesti häntä. Nyt äänestän Niinistöä. Näin se valitettavasti menee.
      Arwi

• eikäjumalvita

Surullisen huono syy äänestää Niinistöä.

• isolintu

Vihreät olisi iso puolue tänä päivänä jos ei olisi sortunut pelkästään seksuaalivähemmistöön. Tämä homostelu rappeuttaa moraalisesti yhteiskuntaa.

Olisin vihreän kannatta jos ei olisi homomyönteinen.

• Ihmeparannus

PEKKA H on luvannut tehdä parannuksen senjälkeen, kun tulee valituksi tasavallan presidentiksi! Antonio saa monoa ja Afrikassa on kehitteillä ihmelääke joka parantaa homon heteroksi.
      Äänestän/äänestämme NATO-Niinistöä ja kokoomuksen värisuoraa vastaan. Siis numeroa 2.

• moro suomi...

Miten tässä näin kävi...?Mutta ihansama kun kerran olette päättänyt joukko äänestyksellä että tuhotaan suomi niin mikäs siinä? Kokoomus, vihreet sun muut turhat puolueet valtaan vaan! Lupasko kukaan presidentti alentaa ALV%? Teitä vaan kiinnostaa presidentit, puolueet mutta ei OMA elintasonne?

• Koetellaanko meitä?

Ei voi olla huomaamatta miten pienisieluisia Niinistön
      kannattajat ovat.
      Uskon että itse Kristuskin on suvaitsevampi.
      Haavistosta huokuu hyväntahtoisuus.

• 007 007 007

2. Piet. 2:6

Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

• AlfMelmac

Hyväntahtoisuus siis riittää presidentille, ei voi olla totta. KUKA voi olla noin naiivi. Mene kasvatuslaitokseen.

• Koetellaanko meitä?
        AlfMelmac kirjoitti:

Hyväntahtoisuus siis riittää presidentille, ei voi olla totta. KUKA voi olla noin naiivi. Mene kasvatuslaitokseen.

Kuka on viisaan vertainen, ja kuka taitaa selittää asian?
        Ihmisen viisaus kirkastaa hänen kasvonsa,
        ja hänen kasvojensa kovuus muuttuu.

• On kyllä yllättävää, ettei Haavistolla ole tutkintoa. Kaikki kouluttamattomat eivät kuitenkaan ole saamattomia luusereita - tämän näkee Haavistostakin, jonka ulkopoliittinen kokemus ei voi olla täysin tuulesta temmattua, vaikka kaikki siitä kerrottu ei pitäisikään paikkaansa.

Mitä homoseksuaalisuuteen tulee, sen kuuluisi olla yksityisasia. On hyvä, että Haavisto uskaltaa olla sitä mitä on.

Jos äänestän Niinistöä, syynä on hänen parempi koulutuksensa ja pitempi kokemuksensa "Suomella töissä" olosta, mutta ei Haaviston mieskumppani.

• ei merkitystä

Itse päätin äänestää Haavistoa sen jälkeen kun kuuntelin häntä eri tv tenteissä. Rauhallisen ja lämpimän oloinen ihminen, joka on ihan vilpittömästi kiinnostunut ihmisoikeuksista. Ja jolle ne menevät rahan edelle. Maailmaa hallitaan pelolla, ennakkoluuloilla ja väkivallalla. Siksi on järkyttävää miten monelle kuitenkin hyvät kauppasuhteet ovat tärkeämpiä kuin ihmisoikeudet. Itselläni oli aluksi ihan toinen ehdokas jota olin äänestämässä. Hänkin oli kyllä ihan hyvä, mutta tiesin ettei hän tule saamaan tarpeeksi ääniä. Joten kallistuin Haaviston puolelle.

• systerit

PEKKAA OLLAAN ÄÄNESTETTY

• AlfMelmac

Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä. Jos Kuu olisi juustoa, jos suomenruotsalaisia ei olisi. Flores ihastui Pekan sinisiin silmiin ja Pekka Floresin ruskeaan silmään.

• tyttö666

Mun mielestä sillä ei ole väliä onko ihminen homo vai ei. Jos on homo niin olkoot, onhan homotkin ihmisiä siinä missä me muutkin. En minä ainakaan ihmistä tuomitse sillä, että hän tykkää samaa sukupuolta olevasta.

• kepulainen

joo homo saa olla mikä on mutta ei se jumalauta kuulu suomea edustaa pressana

• niinpä niin

Edelleenkin Haavisto pilkkaa, aliarvioi ja halveksii Raamattua, kun harrastaa Raamatun vastaista homoilua.

• harri69

Turhaa jossittelua, homo mikä homo.
        Arvomaailma muutenkin niin kaukana omasta että ei voisi mitenkään äänestää häntä.
        Ei minulla ole mitään homofobiaa ole, ihmisiä hehin ovat.
        Saisi mennä kirkossa naimisiin mutta ei adoptoida lasta eikä presidentiksi.
        Presidentti on arvojohtaja.

• Huolehdi vain omasta jumalasuhteestasi!

• äänestämään
    • 6

älkää sanoko lasuee lopuksi olen hetero, se ei lole tarpeen, ja ei tyylikästä

• Satuin kuulemaan men

Satuin kuulemaan menneellä viikolla Helsingissä kaksi kansalaiskeskustelua: 60-70 vuotiaat rouvat bussissa ja keski-ikäiset duunarimiehet lounasravintolassa. Rouvat kehuivat molempia ehdokkaita, mutta äänestävät Niinistöä vaimon vuoksi. Rakennusmiehet voimakkain sanakääntein vastustivat Haavistoa, syytä en tässä mainitse.

• HÄVETTÄÄ!

Minua kyllä hävettää nää suomalaiset !! Että kehtaavatkin !
      Maailmalla Suomesta puhutaan kuin hieno ja tasa-arvoinen maa Suomi on "Suomessa on homo presidenttiehdokkaana!" ja se on monien mielestä hieno juttu. Sitten kuuntelee näitä suomalaisia "en äänestä kun on homo" ja vielä naurettavampia "pekka voisi mennä takaisin kaappiin ja Sauli presidentiksi!" Hyi olkoon, ärsyttävää ! Minusta on hienoa, että Pekka on presidenttiehdokkaana ja sopisi siihen virkaan vähintään yhtä hyvin kuin Saulikin. Pekan juttuja olen seuraillut ja oikein hyväluontoiselta ja mukavalta mieheltä vaikuttaa. Se seksuaalinen suuntautuminen on jokaisen henkilökohtainen asia jonka ei pitäisi merkitä tälläisissa tapauksissa mitään. Jopa Pekan mies Antonio vaikuttaa mukavalta ja varmasti sitä onkin ! Sitäkään ei pidä aliarvostella kansallisuutensa vuoksi!

*ei merkitystä* henkilön kanssa samaa mieltä, en jaksanut enää kirjottaa samaa mitä hän kirjoitti.

• fantasiaa

Ulkomailla ollaan seurattu pikemminkin kummastuneena, että miten Suomen kaltaisessa maassa voi päästä avoimesti homoseksuaalisuuttaan mainostava homoseksuaali toiselle kierrokselle. On epäilty suomalaisten seonneen päästään. Mukavaltahan ne Pekka ja Nexar vaikuttavat toki, mutta ei mukavin ole välttämättä sopivin.

• Tiedätkö, Sauli Niinistö on H E T E R O ja nuorta naista rinnalleen miehisyyttään korostamaan haluava ELÄKELÄINEN.

• isomummo maisteri

Tätikin olisi setä, jos hänellä olisi .....

• sauli on rosvo

Äänestäisin silti. En halua järjestäytyneen rikollisuuden johtohahmoa Presidentiksi.

• Historiaa

Pitäskö teidän tarkistaa nippeli tietoanne .Ei Haavisto eikä Niinistö kumpikaan ole käynyt ARMEIJAA .No kait se vaikuttas asioihin jollain tavalla mut me SUOMALAISET OLLAAN SEN VERRA VANHANAIKAISTA KANSAA ET MEILLÄ PERSEKKIN ON TEHTY KAHEST KAPPALEESTA .Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä

• hoHoo-hiHii

>Ei Haavisto eikä Niinistö kumpikaan ole käynyt ARMEIJAA

reservin kapteeni Sauli Niinistö EI ole käynyt armeijaa, hohoo

• Saulin tukijat esiin

Samantekevää, kun Suomella on töissä !

• jos homopekka

olisi mies, niin heterotkin sais vielä töitä Suomessa, eikä vain homppelit ja lepakot. Vrt. esim TVn ohjelmia mm. sisustus ohjelmat ym...
      Eikö jo riittänyt yksi vähemmistöpossu johdossa... siis vähemmistösossu...

• Haavisto pressaksi

Haavisto on hyvä pressaksi!!! Niinistö ei ota huomioon kuin rikkaat ja näin ollen vähävaraiset on hänelle yks ja sama. Eipä ole hienoa sekään että Niinistöllä on HUOMATTAVASTI nuorempi puoliso, ällöä...

• Se olisi koko Suomen ja suomalaisten häpeä, jos meile valittaisiin homopari pressaksi. Raamatun mukaan se on iljetys Jumalan ja hänen seurakuntansa edessä. Entäpä nämä meidän pappiparat. Raamatun mukaan heidän tuomitaan samalla tuomiolla kuin homot ja lespot.

• Raamatun mukaan myös esimerkiksi avioero on iljetys. Kuinka moni teistä uskonsaarnaajista on eronnut?

• keski-ikäinen näinen

Pekka on suosittu nimenomaan hänen persoonansa ja sympaattisuutensa vuoksi. Hän on verbaalisti erityisen lahjakas, puhuu selkeästi ja jäsennellysti asiasta kuin asiasta. Luulen, että jos hän olisi hetero, hänellä olisi todellakin paremmat mahdollisuudet voittaa tämä vaali.

Näin se menee.. se on se persoona..

• Niinistö AUTTAA!

Niinistön lahjoitukset ovat todistettua faktaa!

1) Sale antaa lähes 8000 euroa JOKA KUUKAUSI! Eli lähes 100.000 euroa vuodessa!

2) Lisäksi Niinistö perusti säätiön ja lahjoitti yli 120.000 euroa "pesämunaksi" hyväntekeväisyyteen, joka käytetään nuorten auttamiseksi:
      http://www.tukikummit.fi/

3) Sale lahjoittaa Hurstin köyhille kaikki palkkionsa!!!

"Heikki Hursti kertoo arvostavansa kovasti presidenttiehdokas Sauli Niinistön tekemää työtä syrjäytyneiden hyväksi.Niinistö työskenteli pari vuotta sitten Hurstin avustusjärjestössä ja on sittemmin tukenut järjestön työtä kolumneistaan saamilla palkkioilla.
      – Kunnioitan häntä poliitikkona, koska monet muut ovat luvanneet olla mukana, mutta kukaan ei ole lähtenyt toteuttamaan lupauksiaan yhtä konkreettisesti kuin Sauli. Sanansa mittainen mies.Ihmisenä Hursti luonnehtii Niinistöä lämpimäksi, sympaattiseksi ja aidoksi."

4) Sale oli ainoa joka antoi köyhälle omasta taskustaan!!!

Niinistö antoi piilokamerasa köyhälle kadunmiehellekin 20€ omasta taskustaan. Muut ei antaneet mitään!!!

Mutta sekään ei riitä? Mikä sitten riittää????

Niinistö TEKEE köyhien hyväksi töitä, eikä vain puhu!

Missä on ÖKYmiljonääri Haaviston hyvät teot suomalaisille??

• Haavisto ÖKY RIKAS!

Haavisto myi juuri Helsingin Munkkiniemessä sijaitsevan "ÖKY" talonsa.
      Hinta oli 1,7 MILJOONAA euroa:
      http://www.seiska.fi/c/87840/5684_TALO560.jpg

Haavistolla on haussa seuraava asuntoprojekti.
      – "Tämä talo oli VIIDES kohde Helsingissä", Haavisto kertoo.

Haavisto siis ostaa halvalla kämpän, remppauttaa sen ja myy HIRVEELLÄ VOITOLLA?? Haavisto on siis "Asuntojobbari"

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1253613/kansanedustaja-pekka-haavisto-myy-taloaan---hinta-lahes-17-miljoonaa

Paljonko Haavisto on antanut MILJOONISTAAN suomalaisille KÖYHILLE!?

• statusquohki

ei homoudella asiassa mitään tekemistä

jos antaa äänensä vihreiden edustajalle on luvassa lisää tämmöisiä projekteja edistämässä kultuurivaihtoa kansainvälisellä tasolla, tästä päätöksentekoa lykättiin Helsingin kaupunginvaltuustossa taktisista syistä liittyen alla olevien vaalien ylimeno kauteen,eli päätöksiä tehdään sit vaalien jälkeen

http://www.villeylikahri.fi/?p=1076

vai enemmän hyväntekeväisyyttä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102512579414_uu.shtml

• Pekasta pressa

Jos Haavisto olisi hetero, niin hänestä tulisi tod näk Suomen seuraava presidentti. Varsinkin maakunnissa ihmiselle on valitettavasti tämä seksuaalisuus noussut kynnykseksi. Seksuaalisuudella ei ole mitään väliä minkään työ suorittamiseen. Olen ihmetellyt taas miten ylipäätään sivistys valtiossa tälläinen asia nousee esille.. Ja uskovaisille hörhöille: Oletteko te synnittömiä ja onko niinistö synnitön? Ei kai suomeen uutta Jeesusta valita, vaan presidentti.

• reilu peli

Ai,jos "lehmällä olisi siivet"-se lentäisi.Yhtä tyhjän kanssa spekuloida toisen seksuaalista suuntautumista.Hän on ihminen,kuten muutkin.Yksityiselo,ei vaikuta ammattiin tai työpätevyyteen.Tunnen monia es.lääkäreinä toimivia,jotka kuuluvat seksuaaliseen vähemmistöön ja ovat aivan o.k,kuten Haavistokin.Hän saa minun ääneni,ja ollaanpa mollaamatta ehdokkaita suuntaan jos toiseen.

• gjurpiugirjgkfdjbfdk

Mitäs jos NYT oltaisiin aikuisia.

Seksuaalinen suuntautuminen ei ole poliittinen tai aatteellinen kannanotto kummaltakaan ehdokkaalta.

Nyt Ei etsitä meille petikaveria, vaan presidenttiä.

On ala-asteikäisten touhua pohtia tällaisia seksiasioita (hih,hih), mutta näyttää siltä, että jotkut ala-asteikäiset aikovat äänestää...

• PYLLYHEINÄ !!!

Minun ääntä ei tule viemärirassi saamaan.. VAAN NIINISTÖLLE ANNAN ÄÄNENI..

OLISIHAN HÄPEÄ SUOMEN KANSALLE JOS RASSISTA TULISI PRESITENTTI ...

• Jukkapoika

Vaihda vaipat, kasva, äänestä.

• Nainen 40 vee

Keski-ikäinen nainen vastaa: jos Pekalla olisi 20-vuotta nuorempi vaimo olisivat lähes samoissa Niinistön kanssa. Se että nainen olisi ulkomaalaistaustainen; ei mitään merkitystä. Presidentti voisi olla myös poikamies, kuten Niinistö viime vaaleissa. Ei mitään merkitystä. Presidenttiähän tässä äänestetään eikä puolisoa. Ja huom; presidenttikin voi erota, taikka mennä naimisiin kuten Halonen.

• Sweet19

Mutta Haaviston puoliso olikin vielä teini-ikäinen heidän tavatessaan, Niinistön jotain 30 v.

Kyllä minua tämä ajatus hieman häiritsee, mutta ehkä homopiireissä tällainen ikäero on luonnollisempaa. Valtakunnan keulakuvakin saa olla nuoriin päin kallellaan?

• plaah..
        Sweet19 kirjoitti:

Mutta Haaviston puoliso olikin vielä teini-ikäinen heidän tavatessaan, Niinistön jotain 30 v.

Kyllä minua tämä ajatus hieman häiritsee, mutta ehkä homopiireissä tällainen ikäero on luonnollisempaa. Valtakunnan keulakuvakin saa olla nuoriin päin kallellaan?

Teini ? 19v ?

• Pekkaan rapussa.

Olisihan se inhottavaa jos meillä olisi pitkästä aikaa ihan oikea hetero pressana. Mitä siitäkin maailmalla ajateltaisiin, että ihan hetero? Inhottaa ajatus, kivaahan se olisi kun tampoonio ja pekka homostelisi Kiinan vierailulla itsensä viimeiselle tuomiolle.

• Simon Hontti

Hetero-Pekka 20 vuotta nuoremman ulkomaisen vaimonsa kanssa tuomittaisiin irstaaksi vanhaksi pukiksi varsinkin, jos hän vielä edustaisi jotain muuta puoluetta kuin vihreyttä. Mutta vihreäthän elelevät erivapaudella tässä yhteiskunnassa.

• Kauan elänyt

Jätetään Pekan homous sivuseikaksi ja keskitytään ehdokkaiden muihin saavutuksiin ja ansioihin. Joidenkin mielestä porvarien aate on pahasta ja toisten mielestä vasemmistolaisuus. Mielestäni eduskunta on palkkansa puolesta
      pelkkiä porvareita täynnä. Kansanedustajaksi ei pitäisi päästää henkilöä jolla on rikosrekisteri tai jolla on maksuhäiriöitä. Miten sellaiset henkilöt voivat ajaa kansan asioita, jotka eivät osaa ajaa edes omia asioitaan hoitaa. Sitten kun päästään
      kansanedustajaksi, niin ajetaan vain omia etuja.
      Valitkaa nyt presidentiksi henkilö, joka on pätevämpi kyseiseen toimeen.

• kkhdf

En silti äänestäisi Haavistoa.

• Hsto pressaks,EI KIZ

Olisihan se todella vastenmielistä, jos Suomea valtiovierailuilla olisi "edustamassa" kikatteleva homopari.

• eryoituipruio

Olisi kai, mutta entäs Pekka ja Antonio?

• Käytöstä seuraileva

Peli olisi heti selvä. Kyllä Haavistossa on niin paljon enemmän diplomaattia, että hän olisi kyllä muuten parempi.
      Kyllä se Niinistön avioliittokin jotenkin outo on, ei suinkaan ikäeron takia, vaan elekielen ja vartalonkielen takia. Siitä parista saa suurennuslasilla hakea lämmintä läheisyyttä. Joissakin tilanteissa eleistä heijastuu lähes vihamielisyys. Kohteliaisuuskin on vähän sitä, että tempasen nyt tämän takin tuosta päältä, kun miehen kuuluu se tehdä. Joku voisi vaikka luulla että liitto on solmittu rahan avulla presidentiiparin aikaansaamiseksi.

• ei pärjäisi heterona

Totuus on se, että ei Haavisto saisi lähellekään yhtä paljon kannatusta jos olisi hetero, sillä heterona hänen poliittiseen kokemattomuuteensa kiinnitettäisiin selkeästi enemmän huomiota. Juuri homoutensa myötä Haavisto saa paljon kannatusta.

• peltsi pelloton

kuulemma jumalakin loi aatamin ja eevan, EI aatamia ja aatamia !!!!!!!!!!

• Jukkapoika

Hei.
        Kuka pelle uskoo noita kirkkohömppiä enää?

• Vain ,

Haavistoa.

• sauli ei

kykene johtamaan ihmisiä.

• spay

Eikös Niinistön vaimo ole 30 vuotta Niinistöä nuorempi??? Whazzup!!

• niinistö on

naistenmies. Jenni on orja.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        niinistö on kirjoitti:

Pekka Haavisto on Mannerheim !

• teuta
        niinistö on kirjoitti:

Ei pidä paikkansa . Hän on kotoisin Kiskosta läheltä SALOA ollut aina
        yhden naisen mies ,sen puoleen olisi sopinut vaikka piispaksi .
        Hoiti kauniisti ensimmäisen vaimonsa hautaan nostan hattua
        Tilitti tunteitaan nätisti Tnuaamijälkeen kun oli palannut sieltä
        ei ole koskaan puhunut suuria ellei niitä sitten todella ole tapahtunut .
        äänestin ekalla kierrokella ja nyt . NIINISTÖÄ..

• Ääni meni Saulille

Äläpäs ole kateellinen!

• -kati-

mitä jos maapallo olisi litteä?! jossittelut sikseen ja tosiasiat tosiasioina!!

• missä johtajuus?

Haavistolta puuttuu auktoriteetti. Vaikka hän puhuisi asiaakin häntä on vaikea uskoa. Sellainen virkamiesmäisyyden ja neitimäisyyden sekoitus.

Häntä ei kukaan kuuntelisi varsinkaan maailmalla ja suomalaisista saisi sellaisen kuvan kuin esimerkiksi islannilla on eli mitäänsanomaton pikku kansa siellä jossakin.

Mukava mies mutta se ei valitettavasti riitä tähän hommaan.

• teuta

Se johtuu siitä ,että hän on sama paketti , kun NATURA aikana

• stop alatyylille

Ala tasoista keskustelua täällä,entä jos presidentti ehdokkaana olisi natsi ja 100% hetero?Koittakaa nyt keskittyä muihin asioihin kuin seksuaaliseen suuntautumiseen,mut ilmeisesti ihminen pelkää sitä,mitä itsessä on piilevänä!

• Jos jos

Seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta Haaviston arvostukseen.

• niinistö

lyhytsanainen.......kyllä...e...e...e..kummenkin...e..e.e. niiiin kuin..taaida...kyllä j o o o

• Helmeri-Elina

Haavisto menettää ääniä siksi, että on homo, mutta toisaalta saa ääniä siksi että on homo. Lopputulos on plus miinus nolla. Itse en äänestä Haavistoa siksi, että hän on vihreä ja Niinistöä en äänestä siksi, että hän on kokoomukselainen.

• hetero.

Haavisto on viisas ja humaani presidenttiehdokas
        voimalla ylpeitä.

ÄÄNI HAAVISTOLLE.

• HUOM!

No jos Haavisto olisi hetero, niin eihän se edes olisi toisella kierroksella.

• Paaaljon raha

Jenni ukkon kainalossa.

• Jokainen perhemies
        Paaaljon raha kirjoitti:

Jenni ukkon kainalossa.

on homo. SAlainen ja rehellinen.

• köyhät kyykkyyn...

en ole koskaan mennyt äänestämään ketään ehdokasta tämän puolison takia. puoluetta, aatetta tai mielestäni hyvää ehdokasta on kyllä tullut äänestettyä. näissä vaaleissa menen äänestämään rahoillaan kehuskelevaa porvaria vastaan, vaikka vähän tuntuu siltä että tämä herra rahavalta seuraava presidenttimme on kaikesta huolimatta.

• minä vain

Mitä helvataa se Haaviston seksuaalinen suuntautiminen kuuluu siihen miten hoitaisi työntä presidenttinä??Herra jestas!!!!!!!!Halosen kirkkoon kuulumattomuuttakin kauhisteltiin silloin aikoinaan ja sitä kun eivät ole aviopari.Voi jumatsuikka sentään...eikös se ole pääasia miten ihminen hoitaa tehtävänsä??Ei niitä presidentin tehtäviä ( eikä kyllä muitakaan tehtäviä )hoidella seksuaalisella suuntautimisella, kirkkoon kuulumisella tahi naimisissa olemisella.Kräähhh!!!
      Eiköhän sitä Niinistönkin kaapista vielä löydy jokunen luuranko mitä sitten kauhistellaan viikko tolkulla kunnes löytyy seuraava kauhisteltava asia???

• ETKÖ TAJUA SAATANA

HOMOT OVAT SEKSIHULLUJA, JOTKA PANEVAT MIEHIÄ KOSKA NAISET EIVÄT RIITÄ TYYDYTTÄMÄÄN HEITÄ! SIKSI HOMO EI PYSTY HOITAMAAN TYÖTÄ PRESIDENTTINÄ EIKÄ MINÄÄN MUUNAKAAN. VITUN HOMOT!

• CAPS LOCK DAY
        ETKÖ TAJUA SAATANA kirjoitti:

HOMOT OVAT SEKSIHULLUJA, JOTKA PANEVAT MIEHIÄ KOSKA NAISET EIVÄT RIITÄ TYYDYTTÄMÄÄN HEITÄ! SIKSI HOMO EI PYSTY HOITAMAAN TYÖTÄ PRESIDENTTINÄ EIKÄ MINÄÄN MUUNAKAAN. VITUN HOMOT!

Kansainvälinen Caps Lock päivä on vasta kesäkuun 28 päivä, joten kerkiät sinäkin homofoobikko tulla hyvin sieltä kaapistas ulos.

• ETKÖ TAJUA SAATANA kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa! Homous on seksuaalinen suuntautuminen samoin kuin heterous.
        Tuo on itse asiassa vanha natsiaikainen ennakkoluulo. Sen perusteella kastroitiin aikoinaan miehiä.

• plaah..
        ETKÖ TAJUA SAATANA kirjoitti:

Heterot eivät vissiin sitten harrasta seksiä ??? Mitenköhän ne lapset sitten on tehty ???

• kokoomukselainen pom

ei suuntautumisella ole mitään merkitystä,jokainen ihminen on luojan luoma omaksi kuvakseen,jeesus syntyi pyhästä hengestä.mooses teki lapsen oman tyttärensä kanssa.tarja halonen on sivari ja armeijan ylipäällikkö.pekka on paras jäljelle jääneistä ehdokkaista.vai luuletko olevasi viisaampi höh.äänestä numero kaksi kun ykköstä ei voi äänestää.äänestäkää yli puolue rajojen nämä ovat henkilövaalit.

• fomohoobikko

Noilla edellytyksillä Haaviston äänimäärä olisi jäänyt alle Vihreitten kannatuksen.

Vastaaja on heteromies, jolla on 17 vuotta nuorempi vaimo. Selkä on joskus kipeä, mutta mieli on virkeä. Joidenkin määritelmien mukaan vastaaja kuitenkin on homo tai vähintään bi, koska kärsii lievää vaikeammasta homofobiasta, mikä on suora johdannainen siitä, että ne (onneksi) vähät kontaktit homojen kanssa ovat olleet vähemmän homoja mairittelevia.

• hetero.

Jumala rakastaa homoja.

• 6
        hetero. kirjoitti:

Jumala rakastaa homoja.

mistä tiiät

• Taistelia

Jätkähän olisi suomen presitentti että pätkähtäs
      Valitettavasti kaveri on sairas ja ainakin minun ääni
      meni sivuun. vaikka en kyllä tykkää toisestakaan
      sille pienituloiset on karjaa mitä lypsetään
      se ei arvosta paskankaan vertaa normi palkan saajia.

• Köyhät kyykkySILLE

Saatikka vanhuksia ja työttömi, oli miten oli, mutta näin on!

• Nyppii

Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?

• RiippuuNäkökulmasta

sitten äänestäisin häntä. presidentin pitää olla edustava hän ei voi olla homo

• ihmettelenpä vaan

En oikein ymmärrä kun täällä keskustellaan homoudesta. Miten se työntekoon vaikuttaa? Haavistohan oli laitettu viidenneksi vaikuitusvaltaisemmaksi rauhanneuvottelijana (Ahtisaari oli ekana). Ja huomatkaa, hänen taustansa myös tunnetaan maailmalla ja silti häntä pidetään vaikutusvaltaisena. Eli ei siinä merkitse homous kun kysytään ammattitaitoa.

Ja mitä ihmettä joku vertaa raamattuun, kirkkohan pitäisi erottaa valtiosta täysin. Kirkon varjolla on mm. monia sotia käyty.

• 2.hole

Jos Haavisto ei olis homo, niin se olisi jo pressa, se olis valittu jo ekalla kierroksella. Mutta nyt kakkonen on ja jää kakkoseksi..

• 3 hole

Olis ollut hyvän näköstä linnan juhlissakin, kun kaksi matikka lajetta olis rinnatusten.Oli miten oli, mutta näin on!!!

• seuraava presidentti

Jos Pekka Haavisto olisi hetero, hän olisi Suomen seuraava presidentti.

• ihmettä kerrakseen,,

Voihan siitä homoudestakin parantua. Sitä olen
        ajatellut kun Niinistöstä tulee presidentti niin miten
        selittää leikkiiäisille lapsille että pressapappa tykkää
        barbista?

• !

sauli homo - press.

PEKKA HAAVISTO - MANNERHEIM !

• 2

koivi sto
        haavi sto.

• Hyh22222

Sitähän ei saisi ääneen sanoa, mutta ei homoa Suomen presidentiksi valita. Jos Haavistolla ei homoutensa takia ole uskottavuusongelmaa, niin nyt siitä tuli sellainen. Maailmalla tiedetään nyt mikä mies on, ja uskoisin että vähitellen työt muuttuvat vaatimattomammaksi. Tässä prosessissa kun Haaviston puolisokin on esitelty ja kun heidät yhdessä on kuvattu, niin ainakin minusta tuli epämiellyttävä kuva koko miehestä.
      Haaviston "poika" ei mietnkään edistä enää Haaviston urakehitystä.Kampaajasta saattaa olla jopa haittaa..

• taistelia

JEP olen täysin samaa mieltä .Hitto kun kaveri on noin pirun hyvä
      politikko Miksei helevetti tehnyt kulissi avioliittoo siiloin olisi näyttänyt
      että on pelimies ja normi suomi POLITIKKO

• Söpöä!!!!!!!!!!!!!!!

Ja "vaimo" lois pistäny hameen linnan juhliin.

• Hyvä idea

Sehän olisi ihan hyvä että alkaisi heteroksi, se vaan on sitten Antonio jonka täytyisi hakea uusi. Jos vaikka Pekka vielä löytäisi kivan vaimon, nyt heitä varmaan on siellä konsertissa valinnanvaraa, niin mikäs siinä.
      Kyllähän ihminen aina voi muuttua jos tahtoo,tässä olisikin kunnon muutosprojekti, onhan moni alkanut heterosta homoksi, miksei olisi sama toisteppäin.

• Mari M

Mitä ihmettä on väliä ,jokainen kai ymmärtää,että heteroa tai homoutta ei voi valita,vaan se on ominaisuus ihmisessä niinkuin vaikka hahmottamishäiriö tai lukihäiriö! Haavosto on erittäin Fiksu ja Sanahallussa ihminen,asiantuntija. Mitä väliä onko aviopuoliso kampaaja.Onhan Saulin Jennikin seurustellut kampaajan kanssa monta vuotta ennen Saulia.Äänestän Haavistoa ! Parturi -kampaajan ammatti on mieletäni arvostettu ammatti,itse en pärjäisi ilman luottokampaajaani kun työssä pitää olla edustava ja vimpan päälle.

• Oli kuin vaan

Niin meikäpoika ei muuten Mari maksa veroja sen takia, että se Anttooni pistää mäntyniemeen kampaamon pystyyn. Sen nyt vielä hyväksyn, että se Pekan pään,,,,tai vaikka molemmatkin tupeeraa, mutta muuten ei:).
        Ei ne puolisot tee kummastakaan pressaa, äänestäjät kylläkin ja luulen jottei Haaviston siinä kisassa oo ensimmäinen, mutta hyvä kakkonen.

• Punanuttujen pressa

Pekka, jopa puolisoineen, saattaisi olla ihan hyvä presidentti, mutta vierastan sitä kotimaista räyhäkästä laumaa, vihreäksi värjäytynyttä punanuttujoukkiota, joka Pekkaa ympäröi. Pekka on vain tämän porukan keulakuva!

• Kauk

Kaukana siitä....

• tykki

Jotenkin kumpikin ehdokkaista on ällöttäviä. Toisella liian nuori nainen ikäänsä nähden ja toinen homo. Niinistön emäntä milloinkahan rupee häpeen Saulia, ikä eron takia. Kyllä maailmalla nauravat meidän pressa ehdokkaille.

• Sää olet vaan ah

niin suomalainen ja kateellinen Niinistöille, joten kinnastele keskeknäsi:)

• PAAVI SIITÄ TEHTÄS

ja heti.
      Katoliselle kirkolle toi homokysymys vaan ei ole itsellekkään vielä selvinnyt, joten olkkoon Pekka-poika vielä vaan hyvä kakkonen täälä kotomaassa.

• lip

Ei olis niin paljon onkelmi ku lipposest tulis

• Silviissi
        lip kirjoitti:

Ei olis niin paljon onkelmi ku lipposest tulis

Sillä on mökkikin aina mukana

• taistelia

Mari M
      Edustan taatusti enemmistöö meidän maassa vaikka täällä ei osaansa aina saa
      valita Pitää järki kaverin ymmärtää EI Suomi ole valmis TÄHÄN ???

• Nettiteini

"Taistelia" Repesin tolle!!!!!!

• thygrfd

Pelottaako?
      Se on sit varmaan niin et kun kadulla vastaan tulee niin haluaa kuksia sinua heti siinä....
      Oletko homofobiaa sairastava?
      Homot on ihmisiä niinkuin heterotkin.
      Ja pitääkö olla aina kyse siitä onko suosittu naisten keskuudessa vai ei, ei presidentti ole mikään seksiobjekti vaan kansan päämies/-nainen.

Kyllä huomaa millä miehet etenkin ajattelevat NYKYÄÄNKIN!

• ääni saulille

Eikös vaaleilla olla valitsemassa presidenttiä, ei sänkykaveria? Seksuaalinen suuntautuminen on yksityisasia, joka ei työhön vaikuta!Enpä kysy sähkömieheltäkään oletko homo vai hetero, kun tulee vetämään piuhoja rakenteilla olevaan talooni...Toisaalta pitää muistaa, että presidentti on myös koko Suomen edustaja monissa tilaisuuksissa, eli pitää olla fiksu, hyväkäytöksinen, sujuvapuheinen, huolitellusti pukeutunut jne. Sekä Niinistö että Haavisto täyttävät nämä ehdot. Kumpaa mieluummin katselet, yrmeää ja äkäistä, vai miellyttävää ja hymyilevää? Entä kumpi ehdokkaista on kumpaa? Silti, ääneni menee sittenkin Niinistölle, siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi tai muutkaan maat eivät ole vielä valmiita valitsemaan homopresidenttiä! Haavistolla on jo nyt vihamiehiä ja on saanut jopa tappouhkauksia, kuinka hän voisi olla koko kansan presidentti, jos osa kansasta vihaa häntä? En olisi uskonut joutuvani äänestämään Niinistöä, olisin antanut ääneni mieluummin vaikka jollekin Paavoista, mutta koska kahdesta nyt jäljellä olevasta on nyt valittava, niin valintani on sittenkin Sauli, jonka presidenttiys ei ehkä kuitenkaan hätkäytä ketään liiaksi. Paljon nuorempi "lapsivaimo" on nykyään niin tavallista, eihän esim. Lipposten ikäerosta ole enää aikoihin kohuttu.

• Ei kapitalismille!

Luuletko että tuonlainen epäisänmaallista toimintaa harrastavan puolueen keulakuva olisi hyvä koko kansan presidentiksi???
        Helevetti tuonlaiset kasinotaloutta harjoittavat puliveivarit ajoivat Suomen lamaan -90 luvun alussa. Niiinistö tiettää varsin hyvin mistä puhun!
        Se on niin helppo leikkiä pankkiiria ja alan asiantuntijaa, vaikka ei tajua rahamaailmasta tuon taivaallistakaan, varsinkin kun pelinappuloina ovat muiden rahat.
        Joten ääni Haavistolle.

• valistunut

Ennakkoluulot homouteen ovat niin vahvat että se tällä kertaa taitaa ratkaista vaalin
      Jos hän olisi hetero niin ei hänet valittaisiin presidentiksi

Tällaisten ennakkoluulojen ei saisi ratkaista vaalissa mutta
      uskontojen taholta raamattuun vedoten se kielletään

Kuitenkin uskonnoyt ovat suurin syy miksi homoutta ilmenee
      maailmassa
      En ole homo mutta silti äänastän Haavistoa

• ?

En tiennyt .Että vihreät on homoja

• näin on..

Papitn ja paavit tunnetusti pedofiilejä,
      sekä musliimit ottaa pikkutyttöjä vaimokseen!

• Esko

Kysymys on kirjoitettu suurin kirjaimin: Entä jos Haaviston Pekka olisi hetero?
      Haavistolla ei olisi tätä estettä presidentin virkaan, mikä hänellä on nyt. Suomalaiset pitäisivät homoilevaa presidenttiä häpeällisenä. Eihän sitä enää kehtaisi sanoa olevansa suomalainen, jos homo olisi pressana.
      Vihreät poliitikot ovat omituista joukkoa, kun tekevät tällaisen tilanteen. Hyvää arvostelukykyä puuttuu.

• Etunsa kullakin

Omat etunsa on Haavistollakin. Mutta presidentiksi sekä pätevämpi että sopivampi on Niinistö. Koulutuksella, kokemuksella ja tietotaidollakin on merkityksensä.

• Ei ei ei homoille!!!

Saulista tulee Presidentti. Siihen pitää vain tottua. Kyllä tuosta homosta ei heteroa saa millään. Sitähän nuo homot kokoajan lässyttää että olen homo olen homo ja en siitä voi parantua.

• mielipiteineen

Ei tuolla miehen rakastamisella sinänsä ole merkitystä. Jos ihminen persoonana nousee vahvaksi vaikuttajaksi, on dynaaminen edelläkävijä ja muutenkin johtajatyyppi, niin sama se mitä muotoa se parisuhde on. Eilen kuitenkin siinä tv- tentissä jotenkin tuli vain sellainen fiilis, että mitenhän pärjäis näiden "puuttineiden " ja muiden kanssa. Oli niin hermostunut, naamaa nyki ja jotenkin välillä ihan eksyksissä. Ilmeisesti on kuitenkin sellasia arkoja paikkoja jotka sitoo tollasissa tilanteissa puolustusasemiin, niin että asiat ei ihan pysy hallussa.Mitä jos samanlainen eksyminen tapahtuu jossain tärkeässä tapaamisessa tai muussa vast. Ihan hyvä tyyppinä muuten mutta valinta on edelleen Sauli. Tsemppiä silti ja ihana positiivipakkaus se Antonio on.

• Opiskelija2012

Pakko huomauttaa, kun ihmiset tuijottavat presidentti-ehdokkaiden ansioluetteloita, niin ne paperit eivät kerro paljoakaan ihmisestä itsestään. Ensinnäkin presidenttinä olemista ei kukaan osaa, ellei siitä ole jo kokemusta. Ne jutut opitaan sitten kantapään kautta. Uskon että kerta Haavisto lähti niinkin kovaan koettelemukseen, niin hän myös vakaasti uskoo omiin kykyihinsä, ja siihen, että hän oppii matkan aikana lisää.

Äänestät Niinistöä - so be it, mutta kai tiedät mitä kokoomus ja Niinistö edustavat? Niiden kapitalismi ja kulissien taakse jäävä rahapeli eivät kaikkia varakkaita huolestuta, mutta monet köyhät ja ne, joiden ihmisoikeuksia rikotaan mm. homojen avioliitto-oikeuden kieltämisellä, kärsivät siitä, jos johtoon astuu sellainen ihminen ja puolue, jota ajaa eteenpäin ainoastaan raha. Kertoohan se jo jotain, kun rahoittajina ovat miljonäärit. Pakko miettiä että mitä se tarkoittaa, mitä etuja miljönäärit haluavat ajaa? Haaviston takana seisoo huolestuneet vähemmistöt, uutta maailmaa maalailevat nuoret ja taidealan ihmiset, joita pelottaa suomalaisen kulttuurin kuoleminen kapitalistien käsissä (ota selvää kuinka monta taidealaa on jäämässä Suomeen tässä alle kymmenenvuoden sisällä - pari kappaletta, ja nekin Helsinkiin). Joten Haaviston kannattajien motiivit ovat aikalailla siinä. Mutta mitä Niinistön kannattajat haluavat? Ei sillä äänellä ole mitään tekemistä cv:n, ulkonäön tai puheiden kanssa. Jotain muuta se ääni itselleen ostaa. Pelottaa nähdä mitä se tulee tarkoittamaan.

• n iin
        Opiskelija2012 kirjoitti:

Pakko huomauttaa, kun ihmiset tuijottavat presidentti-ehdokkaiden ansioluetteloita, niin ne paperit eivät kerro paljoakaan ihmisestä itsestään. Ensinnäkin presidenttinä olemista ei kukaan osaa, ellei siitä ole jo kokemusta. Ne jutut opitaan sitten kantapään kautta. Uskon että kerta Haavisto lähti niinkin kovaan koettelemukseen, niin hän myös vakaasti uskoo omiin kykyihinsä, ja siihen, että hän oppii matkan aikana lisää.

Äänestät Niinistöä - so be it, mutta kai tiedät mitä kokoomus ja Niinistö edustavat? Niiden kapitalismi ja kulissien taakse jäävä rahapeli eivät kaikkia varakkaita huolestuta, mutta monet köyhät ja ne, joiden ihmisoikeuksia rikotaan mm. homojen avioliitto-oikeuden kieltämisellä, kärsivät siitä, jos johtoon astuu sellainen ihminen ja puolue, jota ajaa eteenpäin ainoastaan raha. Kertoohan se jo jotain, kun rahoittajina ovat miljonäärit. Pakko miettiä että mitä se tarkoittaa, mitä etuja miljönäärit haluavat ajaa? Haaviston takana seisoo huolestuneet vähemmistöt, uutta maailmaa maalailevat nuoret ja taidealan ihmiset, joita pelottaa suomalaisen kulttuurin kuoleminen kapitalistien käsissä (ota selvää kuinka monta taidealaa on jäämässä Suomeen tässä alle kymmenenvuoden sisällä - pari kappaletta, ja nekin Helsinkiin). Joten Haaviston kannattajien motiivit ovat aikalailla siinä. Mutta mitä Niinistön kannattajat haluavat? Ei sillä äänellä ole mitään tekemistä cv:n, ulkonäön tai puheiden kanssa. Jotain muuta se ääni itselleen ostaa. Pelottaa nähdä mitä se tulee tarkoittamaan.

Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään kumpaakaan ehdokasta vastaan. Kiitän samalla vastauksestasi, joka lienee yksi parhaimmista Haavistomyönteisistä missään.
        Ajattelin kuitenkin käytännön kautta näin. Jos palkkaisin johtajaa, niin haluaisin persoonan joka on monessa liemessä keitetty. Itsevarman henkilön joka hallitsee myös nonverbaalisen viestinnän. Keulakuvan, josta persoonana ja henkilönä kaikki eivät pidä, mutta jota kunnioittaa useampi. Kärkitason johtajalla pitää olla kykyä päätöksiin ja kyky ottaa tilanne haltuun. Minä palkkaisin Niinistön. Jos taas oltaisiin hakemassa myönteistä arvojohtajaa, yhteishengen nostattajaa- palkkaisin Haaviston.
        En tosin siihen tehtävään johon johtaja-Niinistön vaan yrityksen henkilöstöjohtajaksi tms. Realiteetit pitää hyväksyä ja myöskin se, että perustuslakiuudistuksenmyötä presidentillä on yhä vähemmän valtaa. Joten voinee ajatella, että Haavisto voi tehdä näitä myönteisiä muutoksia muista tehtävistä käsin kuin presidentin tehtävistä.
        Valintani on edelleen Niinistö, en tosin Haavistoakaan huonona pidä.

• Miksipä ei.

Seksuaalinen suuntaus ratkaise myös Suomen presidentin vaaleja. Joku vuosi taaksepäin seksi skandaali ratkaisi myös Yhdysvaltain presidentti Bill Clintonin kohtalon. Vaikka Haaviston homous ei olekaan skandaali,ei se voi olla vaikuttamatta äänestäjiin. Sellaista elämä vaan nyt on.

• Homoerectus

Mitä väliä vaikka homo olisikin. Monet homplet on neroja nääs. Mannerheimkin oli homoseksuaali jos et vielä tiennyt.

• Homoerectus
        Homoerectus kirjoitti:

Mitä väliä vaikka homo olisikin. Monet homplet on neroja nääs. Mannerheimkin oli homoseksuaali jos et vielä tiennyt.

Ja Adolf Hitlerkin oli umpihomo. No, sen kyllä näkee jo viiksiistä. Asiasta löytyy myös dokumenttia jos homous kiinnostaa.

• ´p'pik7

Haavistolla ei ole näkyviä kytköksiä kasvottomaan sijoittajamaailmaan eikä hänen tarvitse mielistellä ketään. Siinä aika hyvä syy äänestää Pekkaa.

Homous ja rekisteröidyssä parisuhteessa miehen kanssa eläminen on mielestäni osoitus rohkeudesta ja rehellisyydestä ennemmin kuin mistään muusta.

Kukin äänestää oman vakaumuksensa mukaan. Tosin Suomen parasta ajatellen vain toinen on kelvollinen ja hän ei ole hetero.

• H versus N

Haaviston rohkeus tulla esiin omana itsenään on osoitus siitä, että häneltä voisi odottaa uskallusta myös mielipidejohtajana ottaa kantaa mm. ihmisoikeuksien loukkauksiin maailmalla. Hän on inhimillinen, kuunteleva, lähempänä tavallista pientä ihmistä kuin jotensakin ylimielinen N, joka on kuulunut jo liian kauan ns. kultapossukerhoon.
        Muuten, onko armeijan ylipäällikkyydessä ollut ongelmia Halosen presidenttiaikana muilla kuin macho/sovinisti kapiaisilla

• -sto+naapurin.kissa

1982 Koivisto, 2012 Niinistö, 2018 Haavisto.

• sto sto

stö ÖÖÖ pöö.

• JOS,

Pekka Haavisto olisi hetero,hän olisi Pekka Haavisto

??jos Haavistolla olisi tumma tukka?? Olisiko hän Haavisto?? Hmmm?

• presidenttiys

Nyt tuntuu olevan suomalaisten hätä taas, että meille nauretaan ulkomailla jos presidentti on julkihomo. Belgian pitkä hallituskriisi ratkesi. Julkihomo Elio Di Rupo pääministeriksi, Saksan ulkoministeri Guido Westerwelle on julkihomo ja edustaa maataan toisinaan puolisonsa kanssa, Islannin pääministeri Johanna Sigurdardottir on julkihomo. Onko heille naurettu kansainvälisessä lehdistössä? Meille nauretaan esim lomakohteista mutta se johtuu meidän junttimaisuudesta eikä meidän presidentin seksuaalisesta suuntaumisesta. Onneksi maailmalla liikkuu Haaviston lisäksi muitakin suomalaisia kosmopoliitteja ja voimme kuitata nämä törpöt.....

• sellaista

Onkos kellekään käynyt mielessä, että nuo vieraileva professori-nimitykset ovat aika yleisiä ulkomailla? Professori ei tarkoita läheskään kaikissa maissa samaa kuin Suomessa. Esim Japanissa kaikkia luennoitsijoita kutsutaan nimellä "doctor", joka siis täällä tarkoittaa tohtoria. Tiedän yhden ihmisen, joka ei ole valmistunut yliopistosta, mutta jota kutsuttiin Japanissa doctoriksi, kun hän oli pitämässä luentoa omasta kandityöstään. Turha siis urputtaa heti huijauksesta, jos Haavistoa on kutsuttu tuollaisilla nimityksillä ulkomailla.

• max87

ei vaikuttaisi muhun mitenkää, pidän hänen arvojaan edustavana ja hänellä on hyvää kokemusta ulko-politiikasta.

• HOMOFOOBIKOT HIRTEEN

Pitäis laittaa kaikki homofoobikot ja asennevammaset hirteen, niin maailma olisi edes vähän parempi paikaa elää.

• gfhgou

Eipä yksin, vaan se, että hänellä ei ole yliopistokoulutusta. Eikä hän ole käynyt armeijaa. Ei sellaisesta voi tehdä armeijan ylipäällikköä, joka on armeijan vastainen!! Ja homous on monessa massa laitonta, ja rangaistavaa!!

• savonmies

elekee keuhkotko homot :) .

• Valitsijamies

Ei homous yksin ratkaise. Kyllä ne monet muut asiakysymykset painaa:

- Niinistö ei ole lopettanut opiskelujaan kesken. Hänellä on loppututkinto ja on osoittautunut päteväksi amatisaan
      -Ei ole saanut asemaansa pelkällä puhumisella, teot puhuvat puolesta
      -Tunnetaan pätevänä henkilönä EU:ssa
      - Hyvät suhteet suurvaltoihin, USA ja Venäjä
      - On suorittanut kansalaisvelvollisuutensa, reservin kapteeni. Siihen on tarvinnut käydä kertaamassa ja suorittaa maanpuolustuskurssin. Sopii hyvin rauhanajan ylipäälliköksi
      - Elää kristillisessä avioliitossa, kenenkään ei tarvitse tuntea myötähäpeää
      - On todella presidentin näköinen ja oloinen mies, todellinen koko kansan presidentti, jonka homotkin voivat hyväksyä

Vaikka Haavisto olisi hetero, niin häneltä puutuvat yllä luetellut muut edut presidentikksi

• KUOPASSA OLLAAN

Voi ihmiset hyvät kun ette antaneet ääniänne Väyryselle. Siinä olisi ollut maamme pelastaja. Enää ei voi katua!

• homovähemmistö

Kyllä homous on kuin pieni pala hapatetta, joka pilaa koko taikinan. Ei edusta suomalaista millään muotoa. Yksi presidentin ominaisuus tulee olla, että hän edustaa valtaväestöä suomalaisena.

• Muuta korpeen.

Eli sun mielestä homot eivät ole suomalaisia? Eivätkö nekään ole, jotka taistelivat Suomen itsenäisyydestä? Entä sun äitisi ja isäsi? Ja niiden äidit ja isät? Eiköhän sinne joukkoon ole homojakin mahtunut, vaikkei siihen aikaan saanut elää sellaista elämää kuin halusi.

Entä sitten vaikka homot ovat vähemmistöä? Niin on monenlaiset muutkin ihmiset. Ruotsinsuomalaiset, kristityt alkavat olla vähemmistöä, kehitysvammaiset, mielenterveydellisiä ongelmia kärsivät ovat kai vielä vähemmistöä, vasenkätiset, likinäköiset, ihmiset jotka pitävät keltaisesta väristä ja lista jatkuu vaan. Eiköhän olisi jo aika nähdä ihmiset yksilöinä? Niin vaikeaa kuin se mustavalkoisesti maailmaa katsoville onkin.

• mieli pide

oon 15.v ja oisin äänestäny Haavistoo jos oisin 18. En älyy miks kaikki on nykyää homo vastasii. ja jos aattelet "en äänestä homoa" niin ajattele ettet äänestä. äänestä Presidenttiä. ei se vaikuta paljoo jos pressa on homo. ärsyttää ku ihmiset on ennakko luulosii. =( muutenki homot on kivoi (:

• Nuoret fiksuja!

Haaviston takana nuoret ja koulutetut - ts. fiksut ajattelevat ihmiset! Nuoret eivät enää pistä niin paljon painoarvoa sille, onko homo vai mitä milloinkin, tai ulkomaalainen, ihminen itse ratkaisee, eikä se katso väriä, sukupuolta tms. Hyvä nuoret!

• sivistyksen puute

Hoh-hoijaa. Mitä *** väliä sillä on, mikä on ihmisen sukupuolinen suuntautuneisuus, ihmisiä ollaan kaikki. Meillä tasa-arvo ja yhdenvertaisuuslait olemassa - Suomi on edistyksellinen maa, mutta ei ehkä vielä valmis homopressaan joidenkin ahdasmielisten ja kapea-alaisesti ajattelevien ihmisten takia.
      Tehkää vaalikoneella testi, niin näette, kumpi edustaa paremmin omaa arvomaailmaanne, saatatte jopa yllättyä. Tässä maassa saa on olla ihan mikä haluaa, tämä ei ole mikään hemmetin muslimivaltio - muuttakaa sinne vain suvaitsemattomat, kohta varmaan haluatte siveyspoliisit palkata tänne Suomeen, ehdottakaapas vaikka Soinille, et ottaa seur. vaaliteemaksi "siveyden", vähän sama asia kuin sukupuoliseen suuntautumiseen puuttuminen. Haaviston vastustajat ovat "siveyspoliiseja" ei mitään muuta, muuttakaa Arabivaltioon, varmaan teitä miellyttää myös se, että naisilla on siellä rajoitetut oikeudet, ja miehet määrää kaikesta, tässä on hieman samasta asiasta kyse.

• Stop syrjäytymiselle

Äänestin Haavistoa.

En ole homofoobikko ja koko asialla ei ole minulle henk.koht. merkitystä, joten ei vaikuttanut päätökseeni.

Vähän käy sääliksi niitä, jotka tälläkin hetkellä rutistelevat kuplamuovia ja näpyttelevät sormet verillä vihamielisiä viestejä hikoillen että MITÄ JOS...

Muuttakaa vaan Ruotsiin sitten. Se nostaisi kummankin maan älykkyysosamäärää.

• David Rechard

Mitä sillä presidentin seksuaalisuudella on väliä?

Ja jos on, kuvitelkaapa Tarja Halonen hekumallisen aktin pyörteissä.

Ei paljon Haaviston jyystäminen tuon jälkeen kuvota.

• Muutan korpeen

Porukalla on joku fiksaatio siitä Pekan homoudesta ja sen kumppanin taustasta (aivan kuin suomalaiset eivät hakisi vaimoja rajojen takaa) sekä iästä (muistuttakaapas minkä ikäinen se Niinistön vaimo oli).

Sitä ajatellaan vaan, että homo ajaa homojen oikeuksia, ja siinä kaikki. Ja raamattu sanoo yhtä ja toista. Eikö olisi parempi katsoa sitten kun päästäisiin siihen vaiheeseen, että mitä enemmistö kansasta haluaa? Ja mitä ihmisoikeuslait siihen sanoo? Onko järkeä äänestää porvaria, joka suosii isojen yhtiöiden pomoja, vaan siksi että pelottaa se homous?

Monilta jää nyt näkemättä se isompi kuva koko tuossa homous-asiassa: syrjittyyn vähemmistöön kuuluva vaikuttaja haluaa varmasti auttaa kaikkia vähemmistöjä ja syrjittyjä. Siihen porukkaan ei kuulu pelkästään homot, vaan myös kaikki, joiden oikeuksien päältä yhteiskunta talsii. On köyhät, työttömät, opiskelijat, eläkeläiset, yksinhuoltajat, maahanmuuttajat ja sitten mielenterveyspotilaat ja kehitysvammaisetkin joutuvat kärsimään syrjintää ja pilkkaa. Lista sellaisista syrjityistä jatkuu vaan. Jotkut syrjityistä eivät saa edes ääntään kuuluville. Ja osa syrjityistä äänestää mielummin sellaisia, jotka aikovat syrjiä heitä jatkossakin.

Kyllä se Haavisto on vaan se meidän Barack Obama. Yhdysvalloissa kansa valitsi sellaisen, joka kuuluu syrjittyyn vähemmistöön (tumma ihoiset), ja sitä kautta voi luottaa siihen, että Obama haluaa pitää ihmisoikeuksista huolta. Toki presidentin valta on Amerikassakin rajallinen, ja jos esim. Quantanamo-leiri suljettaisiin heti huomenna, siinä ois puolustusvoimien ym. asevoimien päälliköillä sanansa sanottavana kongressin jäsenistä puhumattakaan. Ja amerikkalaiset typerään tapaansa sitten nostaisivat metelin siitäkin, jos se leiri suljettaisiin. Ihan yhtä idiootteja ihmiset ovat joka maassa. Aina jonkun ihmisoikeudet on joltain mukamas pois. Ja aina oletetaan, että homon tai tumma ihoisen pääsy valtaan tarkoittaisi sitä, että tulisi joku heterojen ja valkoihoisten tuhoamisleirit. Kyllästyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa aina saa taistella omien oikeuksiensa puolesta vaan koska joitakin pelottaa tai ne ovat niin ennakkoluuloisia ja vainoharhaisia kaikesta.

• Sale Muumisto

Silloin hän olisi äärettömän suosittu ja voisi käydä salatupakalla minun ja Nuuskamuikkusen kanssa.

• Haavisto pressaks

Siis niiku ei sil oo välii onks homo tai lesbo. Mieti et jos sä oisit homo/lesbo ja sä oisit presidenttiehdokas ja jo toisella kierroksella ja sua ei otettais siks presidentiks ja saisit mailii mis kerrottais et ``oot kauhee ja ällö ja miten voit elää ku sun sukupuolisuuntaus on erilainen ku muilla???`` Ei siit yhest tollasest masentius mut sit niit tulis satoja, tuhansia, miljoonia!!!!! Joten älkää haukkuko muita vaikka niitten sukupuolisuuntautuminen ois omanlainen !!!

• ...

homoseksuaalisuus on käytöshäiriö ja eihän sellaista voi laittaa edustustehtäviin.

• vanhaa

Juu, en minäkään oikein ymmärrä, mikä siinä on niin ihquu, että Haavisto on homo. Monilla tämä näyttäs olevan ainoa peruste valintaan.

• 2005-2006.

sauli homa ja hetero.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIINISTÖ ON MANNERHEIM !!!!!!!!!!!!!!!

• Ei ainesta pressaksi

Haavisto on nössö eikä sopiva presidentiksi. Viime vaalitentissä olisi pitänyt
      ottaa puhevuoro Niinistöltä ja näyttää olevansa pressa-ainesta.
      Näin ei tapahtunut ja Niinistö vei homman helposti 100-0 !

• niin mikä missä?

"Häntä äänestivät nämä kirkosta eronneet homot."

Ihan tässä tuli mieleeni, itse olen 24-vuotias nainen, kuulun kirkkoon, ja olen naimisissa miehen kanssa, ja äänestin pekka haavistoa.

• että

ja olihan niitä homoja ennenkin...
        Esimerkiksi venäläinen erittäin arvostettu säveltäjä, tsaikovski oli homoseksuaali, jollette tienneet

• vastaukseni

olen 33v umpihomo ja äänestin Niinistöä, koska hän on mielestäni parempi vaihtoehto presidentiksi. Te heterot tunnutte suhtautuvan meihin alentuvasti - emme tarvitse teidän säälipisteitänne.

• Camelman2
        vastaukseni kirjoitti:

olen 33v umpihomo ja äänestin Niinistöä, koska hän on mielestäni parempi vaihtoehto presidentiksi. Te heterot tunnutte suhtautuvan meihin alentuvasti - emme tarvitse teidän säälipisteitänne.

meeppä homo muualle! ei meitä kiinnosta ketä äänestit...

• niinistön puhe

on 90v, palvelutalosta? ai ..jenniko hoitaja?

• Yksi mahdollisuus

Entä jos Niinistön vaimo joka on lähes 30 vuotta miestään nuorempi, olisi Thaimaasta?

• Håkani

Kerran oli aika jolloin me suomalaiset naurettiin ruotsalaisten hintahtaville ominaisuuksille. Kaiken maailman Håkanit siellä pelehteli. Vaan miettikääpä sitä että suomella olisi avoimesti homo pressa. Olisipa siinä muiden maiden kansalaisilla narussa pitelemistä....

• yllioppilas

hei 24 v huomaa todiaan ajattelisi kapeuden oletko itsekkin pelkkä ylioppilas kuten homppeli haavisto, sinänsä seksuaalisella suuntauksella ei ole merkitystä vaan koulutuksella ja ammattitaidolla ja sitä ei valitettavasti haavistollaole

• sdfdfg

Presidentti ei ole ammatti. Minkä alan tutkinto presidentillä pitäisi mielestäsi olla?

ps. sauli kirjoitti ylioppilaaksi A:n papereilla ja 6:n keskiarvolla, Pekka L:n. Miten lie sauli ne opintonsa hoitanut? ilmeisen paskasti mutta kunhan vaan on joku paperi. se on tietysti helpompaa työelämässä, kun on se paperinpala, mutta pekka on pärjännyt sen puuttumisesta huolimatta, eikö se jo todista jotakin ammattitaidosta?

• Olipa haaviston seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa,on hän ehottomasti suomalaisille parempi vaihtoehto.
      Niinistö kokoomuslainen ja arvot sen mukaisia.Olisiko se hyvä meille,jos kirjastokin tulisi maksulliseksi,vain yhtenä esimerkkinä.
      Eikä se Niinistönkään siippa ihan kaikkein sopivammalta näytä,tulee lähinnä mieleen isä ja pikkutytär.Olisi hänelläkin ikäisensä vaimo,vaikuttaisi uskottavammalta.

• hetero.

pässit metsästä eivät ymmärrä, mitä? kuka? homo,lesbo, yksinäinen.

• tyhjäksi meni

En tiedä kumpi on parempi valinta itse en kyllä siedä
        kumpaakaan ja jätän äänestämätä. Joka tapauksessa
        uusi presidentti revitään muutamassa kuukaudessa
        palaiksi niin epärealistiset ovat johdateltujen junttien
        toiveet. Ei tule profeettaa, mesiasta,talousmiestä,diplomaattia
        ja joka asiaan viisauksia latelevaa presidenttiä . Se mikä
        tulee junteille on kova vaalikrapula jo ennen kesää .

• ihmettelevä.
        tyhjäksi meni kirjoitti:

En tiedä kumpi on parempi valinta itse en kyllä siedä
        kumpaakaan ja jätän äänestämätä. Joka tapauksessa
        uusi presidentti revitään muutamassa kuukaudessa
        palaiksi niin epärealistiset ovat johdateltujen junttien
        toiveet. Ei tule profeettaa, mesiasta,talousmiestä,diplomaattia
        ja joka asiaan viisauksia latelevaa presidenttiä . Se mikä
        tulee junteille on kova vaalikrapula jo ennen kesää .

Äänestin ennen Irviniä mutta sitten kun se kuoli siiryin
        äänestämään Veikko Lavia mutta sitten kun sekin kuoli
        olen kirjoittanut vaalilappuun että joku hanuristi.
        Tämän Haaviston suhteen tulee kyllä sekaannusta,
        kuten olen ymmärtänyt homosuhteessa toinen
        mies teeskentelee ns vaimoa ja toinen on isäntä.
        Miten lie Haaviston huushollissa?

• kimuli_

Minä uskon, että Haavistoa äänestetään, koska se on sosiaalisesti hyväksytympää kuin Niinistön äänestäminen. Jos olet kokoomuslainen ja haluat äänestää kokoomusta, alkaa heti haukkuminen, että "Senkin homofobinen!" Sen lisäksi ihmisistä on kiva esittää liberaaleja, ja siksi äänestävät Haavistoa. Olen muutamalta kaverilta kysellyt, mistä Haaviston mielipiteistä pitävät eniten. Eivät osanneet mainita yhtäkään mielipidettä, mutta vannoivat Haaviston nimeen. Siksikö ,koska on muodikasta äänestää homoseksuaalia?

Näin ollen homoseksuaalisuus on Haavistolle enemmän eduksi kuin haitaksi, mikä tosissaan on epäreilua Niinistön kannalta.

• kirveellä töitä

Haaviston ja ym vihreiden nyt niin liberaalia teeskentelevien
        selän takana marssii kommunistit ja fasistit. Pakkovaltaa
        totalitarismia ja kommunismia myydään liberalismina.
        Se on osoittanut tämä kuuluisa jätevesiasetus ja
        hyökkäykset turkistarhoille ja turkisliikeiden terrosisointi.
        Näille ns vihreille fasistikommunisteille riittää sympatseeraajia
        oikeuslaitosta myöden.

• voiko rahaa syödä

Niinistön arvomaailma kuvastuu hyvin hänen Talvivaaran kaivoksen osakkeissaan: tulevista sukupolvista välittämättä lyhyen taloudellisen edun takia ollaan valmiit myymään oma puhdas luonto ja hyvinvointi ulkomaille. Oletteko edes tietoisia mitä pohjoisessa Suomessa tapahtuu parhaillaan?
        Haavisto näkee pidemmälle ja pyrkii löytämään vaihtoehtoja tälle oksan sahaamiselle omien jalkojen alta, sillä elämmehän pienellä hauraalla planeetalla isossa kylmässä avaruudessa. Tämä on kaikki mitä on. Maapallo ei tästä kasva.

• Jumala on totuus

Haavisto viisas mies,mutta elää suhteessa,joka on iljettävyys Jumalan edessä.Se on synti.Joten en äänestä siksi häntä maamme Presidentiksi.Avioliitto on miehen ja naisen väliseksi tarkoitettu.Uskon Jumalan sanaan,en ihmisten muunneltuun "totuuteen".Homot ei voi lisääntyä,kuin ei lesbotkaan.Semmoiset elävät Jumalan sanan mukaan omien himojensa mukaan.
      Rukoilen meille Presidenttiä,joka kuuntelee elämässään myös Jumalan ääntä.Ja uskon,että Sauli Niinistöstä tulee kokokansan Presidentti.Joka muistaa myös maamme köyhät ja syrjään jääneet.
      Jumala armahtakoon maatamme.

• asdasddasasd

• mutta.

Haaviston mielestä avioliittoon vihkiminen on kirkon oma asia, niin kuin se onkin.

• asdasddasdasdasdas

Jos Pekka olisi hetero, hän menisi "heittämällä" läpi.

Tämmöisessä ahdasmielisessä takapajulassa kun asutaan niin voi olla että vasta ensi vaaleissa.

Sitä en kyllä ymmärrä miksi kukaan tavallinen suomalainen äänestäisi Kokoomusta ja porvaria, vaikka nämä onkin henkilövaalit.

• MUSTAKSI

VOISIKO KAMPAAJA VÄRJÄTÄ HARMAAT PIILOON?

• -

Haaviston homouden ei lienisi olevan ongelma ainakaan niille, jotka sanovat sen haittaavan vain siksi, että se kielletään raamatussa. Useita raamatun 'säännöksiä' on lakattu noudattamasta, koska ne ovat nykyaikana täysin absurdeja. Vai kuinka monen - raamatusta elämänoppinsa poimivan ihmisen - mielestä tämä kuulostaa normaalilta;

"Kun mies on ollut naisen kanssa sukupuoliyhteydessä, molemmat peseytykööt, ja he ovat epäpuhtaat iltaan saakka." "Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka." "Teroittakaa israelilaisten mieliin, että heidän on varottava epäpuhtautta, sillä jos he epäpuhtaudellaan saastuttavat minun pyhäkköni, joka on heidän keskellään, heidän on kuoltava."

Mikäli haluaa uskottavasti käyttää raamatun sanaa mielipiteensä perusteluna, on tuettava kaikkia raamatun 'säännöksiä'. Se, että poimii raamatusta omaan arvomaailmaan sopivat 'säännökset', ja jättää jotkut huomioimatta, ei herätä suurta luottamusta siihen, että perustelija oikeasti antaa minkäänlaista arvoa raamatulle, sen sijaan että käyttää sitä oikeutuksena rasismille.

• Huhhuhhuh....

Ei ikinä homoa presidenttiä suomeen. Ällöttää katella kun joka mediassa on kuvia siitä ja sen lelupojasta joka on kaikenlisäksi rattijuoppo tappelija. Homous on rikos vielä monessa maassa. Mitenkähän kävisi julkishomon kun pitäisi matkustaa sinne? Onneksi on kohta nämä vaalit ohi, ettei tarvi sen homon ja sen toyboyn naamaa katella joka mediassa.

• :---)

"Mitenkähän kävisi julkishomon kun pitäisi matkustaa sinne? "

Miksi sinä sitä mietit? Oletko huolissasi? Voi kuinka herttaista.

Vastaus on että ei yhtään mitenkään. Niissä maissa joissa poljetaan ihmisoikeuksia, poljetaan vain omien kansalaisten ihmisoikeuksia.

• ..............

Jännä juttu miten sosiaalisessa mediassa aika suuri osa Saulin kannattajista heittää lokaa vastaehdokkaasta, mutta Pekan kannattajat harvemmin näin tekevät. Pekan kannattajat perustelevat useammin asiallisesti oman ehdokkaansa PUOLESTA, EI toista VASTAAN. Vaikka joutuvatkin tämän likaisen pelin takia jatkuvasti olemaan puolustuskannalla.

Sen sijaan en ole tähän päivään mennessä kuullut yhtäkään hyvää perustelua sille, miksi Niinistöstä tulisi parempi presidentti. Haaviston puolesta olen kuullut useita hyvin perusteltuja vastauksia, ja ääneni taitaa mennä Haavistolle, vaikka onkin homo ja vain valtiotieteiden ylioppilas ja vielä, apua, sivari. Niin onpa kehdannut vielä väittää itsestään, että on ollut nimellä "visiting professor" Bristolin yliopistossa, mitä on ollutkin. Matt Morrison vahvistaa tämän;

http://haavisto2012.fi/wp-content/uploads/2012/01/haavi sto_bristol_emails.png

Selvennykseksi vielä, että "visiting professor" kääntyy suomenkielisessä CV:ssä nimellä "vieraileva luennoitsija". Kukaan ei ole siis ohjannut ketään harhaan, paitsi tämän väärinkäsitykseen perustuvaan huhupuheen levittäjät.

Ei nää loanheitot ja vastaväitteet oikein toimi. Keksikää mieluummin perusteluita Niinistön PUOLESTA, vai eikö niitä ole?

Uskon että Haavistolla olisi heterona paljon paremmat mahdollisuudet päästä presidentiksi. Valitettavaa, mutta totta.

• ..............

• perkelez

• Valitsijamies 2

Kuuro olet, jos et ole kuullut. Lukutaitoinen kuitenkin lienet. Tässäkin ketjussa "Valitsijamies" perusteli tosi asiallisesti, miksi Niinistöstä tulee hyvä ja parempi presidentti kuin Haavistosta.

• jooopa
    • -jOjO-

Eipä ne meille maailmalla homoehdokkaan takia tunnu nauravan. Päinvastoin! http://perezhilton.com/2012-01-23-finland-elections-could-have-a-gay-president-pekka-haavisto#.TySiuPmjKpA

Minusta on syytä olla ylpeä siitä, että meillä voi julkihomona päästä noin pitkälle politiikassa - seikka, joka ei olisi kaikkialla maailmassa mitenkään itsestäänselvyys. Vähemmistöjen oikeuksien eteen on silti vielä paljon työtä, mutta on hienoa, ettei meillä pelätä "mitä muu maailma miettii". Maailma ei muutu, jos ei kukaan sitä muuta. Joku oli aikoinaan se ensimmäinen naispresidentti ja joku tulee väistämättä olemaan se ensimmäinen presidentti, joka on avoimesti homoseksuaali. Miksei hän voisi olla Suomesta?

Varmasti on totta että osa jättää Haavistoa äänestämättä homouden takia, ja osa taas äänestää häntä lähinnää juuri siksi. Minusta seksuaalisuus ei kuulu politiikkaan, eikä homo- tai heteroseksuaalisuus tee kenestäkään sen parempaa presidenttiä. Minun ehdokkaani valinta ei riipu siis ehdokkaan puolison valinnasta, vaan siitä, kumman arvot koen tärkeämmiksi. Arvojohtajaahan tässä valitaan.

Molemmat ehdokkaat ovat varmasti kykeneviä hoitamaan Suomen presidentin tehtävän kunnialla. Niinistö ei missään nimessä ole huonoin mahdollinen ehdokas, mutta itse äänestän Haavistoa, koska koen hänen vahvemmin ajavan Suomea kohti suvaitsevaisuutta. Ja sitä vihreää maailmaa, josta riittäisi luonnonvaroja tulevillekin sukupolville. Ei vihreät arvot ole este talouskasvulle. Kyse on kultaisesta keskitiestä, jonne mahtuu muutkin kuin minä.

• fact

Homous on nyt ratkaissut sen, että Haavisto ylipäänsä pääsi toiselle kierrokselle. Heterona olisi hävinnyt selvästi Väyryselle ja Soinille.
      Nyt sai runsaasti sympatiaa facebookkareilta.

Mutta enää pidemmälle homous ei kanna. Se oli siinä.

• Perverssi=perverssi

Niinistön ex-puoliso on kuollut. Hän ei ole mikään eronnut tai karannut ja Haukio on aikuinen nainen.
      Niinistö on lisäksi puhemiehenä ollessaan ottanut hyvin voimakkaasti kantaa mm. Suomen valuuttarahastotukiaisiin ja ovat Kataisen kanssa ottaneet yhteen asiasta.

Turha väittää, että Haavistosta tulisi köyhän pelastaja. Pidän itse Haavistoa erittäin positiivisena tyyppinä ja loistavana Vihreiden keulakuvana, mutta en voisi kuvitella homoa Suomen tasavallan presidenttinä. Varsinkaan, kun kumppani on tollanen rattopoika.

• porsashaavisto hävii

Niinistö johtaa, kannatus jo 72% !

Haavistolla ei mitään mahdollisuuksia,
      Conankaan ei voi auttaa, eikä liuta porsaita!

• ml213.

Jos huomioimme tämän päivän ihmisen sisäisen pahoinvoinnin, niin eikö tärkeämpää olisi valita presidentiksi ihminen,- jolla on sisään rakentunut näkemys tästä alueesta / vaikuttavista tekijöistä.Erilaisena eläminen.

Talouden vaaliminenkin on tärkeää, mutta miten sairas ihminen/yhteiskunta voi hyödyntää hyvää taloudellista tilaansa.

• hh

Kumpikohan ehdokkaista on sopivampi ulkomaankaupan edistämiseen ja sen myötä osaltaan vaikuttamaan suomen työllisyyteen ja suomalaisten hyvinvointiin?
      Tässä mielessä Sauli on kyllä ihan ykkönen, Haaviston vetämät kauppavaltuustot tuskin saisivat maailmalla kovin lämmintä vastaanottoa.

• ml213.

Mitä arvostamme. Sauli Niinistö on ehdottomasti parempi rakentamaan materialista yhteiskuntaamme ja materiaalista hyvinvointiamme.

Taas Pekka Haavisto ei ole vahva tällä alueella, vaan hänen alueensa ja vahvuutensa on kiistattomasti ihmisen psyykkinen hyvinvointi.On "kotikenttä" etu/erilaisuus ja sen vaikutus ajattelutapaan ihmisen hyvinvoinnista.

Niin, ihmisen poikkeavuus aina vaikuttaa ajattelutapaan ja erilaisuuteen tälläkin alueella.

Kumpaa ihminen arvostanee ja mikä on tavoite hyvinvoinnissa, niin se ratkaisee valinnan.

• mynce

Vihreät käy liian kalliiksi pienituloiselle, olkoon homoja tai ei. Kehumista ei ole toisessakaan vaihtoehdossa jote ei tässä VOI ketään äänestää.

• kyllä näin on

Jos Haaviston Pekka olisi hetero, hän olisi ylivoimainen voittaja.
      Koska myös vanhempi väki äänestäisi häntä.

Nyt, ehkä niinistö voittaan
      Mutta Haavisto on monen mielestä fiksumpi ja edustavampi.
      Ainakin meidän nuorten keskuudessa.

• Väärässä kehossa?

Onko Haavisto syntynyt väärään kehoon?

Milla Louhi ja Jessica Love ovat syntyneet väärään kehoon.

Aamusydämellä ohjelma esitettiin tänään sunnuntaina 29.1.2012
        hjelman uusinta ensi keskiviikkona klo 11.40.
        Nähtävissä myös Yle areenassa.

Lue lisää linkeissä
        Transsukukupuolisten yhdistys.
        Transihmisten foorumi.

Linkki ohjelmakeskusteluun.

http://aamusydamella.yle.fi/node/21
        ------

• Epäluuloinen YM

Jos Pekka olisi hetero niin hänellä ei todennäköisesti olisi AIDS:ia. Edellyttäen että Africassa kiertäessään olisi pitäny himonsa aisoissa. Se vaatii itsekuria ja Pekallahan jäi opinnotkin kesken joten tässä suhteessa lienee petrattavaa. Heterona hän olisi varmasti myös rehellisempi, ei olisi tarvetta salailla ja valehdella asioistaan vuositolkulla.

• niinistö ja NATO

sauli oh vanha KETTU.

• mummo

koko kokoomus pellolle ja heti.

• Haloo pahvit

Haloo pahvit.Eihän Haavistosta ole Presidendiksi,johan aidan seipäätkin nauraisi.Armeijan ylipäällikkö sivari.Muutenkin päättämätön lössykkä.Yksityiselämä hongikossa.Vaikka ei edustaisi kumpaakaan sukupuolta tai olisi molempia yhtäaikaa niin EI ja vielä kerranEI.Ajatelkaa Älkää menkö virran mukana P----alätäkköön,käyttäkää sitä perään kuulutettua MAALAISJÄRKEÄ.

• oikea mies

Jos Haavistosta tulee pressa,kyllä vierailut muihin maihin saavat huvittavia piirteitä,
      puppelipojan "puolison"kanssa vierailulla.
      Kyllä meitä suomalaisia pidettäs tyhminä,EN ÄÄNESTÄ HAAVISTOA!

• !

niinistöä äänestävät nuoret kylmät naiset ja vanhat pappat

haavistoa fiksut ihmiset, yksinäiset ja kivat sinkut

• ansiot homona

Haavisto luulee, että afrikka on niin kaukana, että kaikki mitä se siellä on "ansioitunut" ei tulisi täällä asti tietoon...mutta....
      ja eikös niitä ollut 87 maata maailmassa, suurin osa juuri tuolla päin, jotka eivät homoja hyväksy....
      Haaviston ansiot:
      Komposti-lehden, Suomi-lehden, Vihreän langan (tässä vain vuoden?) päätoimittajana vuodet 1979-1983, sitten "YK-tehtävissä" noin 8 vuotta, eli "rauhanneuvottelija Ugandassa ja Afganistanissa, joista lempattiin ulos, palasi Suomeen ja vihreät valitsi EU-politiikoksi, eli poukkoilua sinne ja tänne...yhden kerran ympäristöministeri...siinä meriitti, lisäksi vain peruskoulu eli ylioppilas, sivari, kirkosta eronnut, söpö, kuten mummot sanoo...
      kyllä on aika tavalla kasaan kursittuja ansioita ? Noista "rauhanneuvotteluista" tulee tv 1:ltä ohjelma vaalien jälkeen, helmikuun lopussa...Joten ei taida olla aivan puhtaat jauhot pusseissa... Lisäksi ns. "puoliso" kouluja käymätön kampaaja, rattijuoppo, kapakkatappelija.

• shamefulkansalaiset

typerät kansalaiset äänestävät sen takia haavistoa koska hän on homo, "kyllä homokin voi olla presidentti"... turmio koitaa koko suomea.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      47
      2966
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2639
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1703
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      770
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe