Ruotsalaiset siirtomaaisännät saattoivat olla oikeassa, kun he aikanaan päättelivät, että suomalaiset ovat kykenemättömiä luomaan omaa valtiota. Tuntuu sitä, että suomalaisilla ei ole omaa moraalin tajua, vaan kaikki mitä ei nimenomaan ole laissa määrätty rangaistavaksi käsitetään hyväksyttäväksi ja suositeltavaksi. Erityisen selkeästi tämä ilmenee erilaisten perversioiden, eläimeen sekaantumisen, homoseksuaalisuuden, insestin yms. tulvana nykysuomalaisessa arkitodellisuudessa.
Kyseessä saattaa kyllä olla ainakin osittainen näköharha, joka johtuu mediavallan kasvusta; media on ottanut - ja valitettavasti saanut - rooleja, jotka sille eivät kuulu. Mediavalta kannattaa, puolustaa ja ylläpitää sairaita ja epätoivottavia ilmiöitä ja käyttäytymismalleja. Se kuitenkin luo käsitystä omien arvojensa hyväksyttävyydestä.
Suomalaisen median tekijöiden, oppilaitosten, opettajien, mediamogulien ja kontaktipinnassa olevien toimittajien taustoja, motiiveja ja esimerkiksi puoluetaustoja ei ole tutkittu, johtuen median raivoisasta vastarinnasta tätä yrittäviäkin kohtaan (miksi?). Median perusteellinen ja kriittinen perustutkimus odottaa tekijäänsä.
Olisiko siis niin, että jos esimerkiksi pedofilian ja nekrofilian rangaistavuus poistettaisiin, suomalaiset olisivat joukolla kannattamassa ja harrastamassa niitä?
Media kasvattaa kieroon
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398