1. oletus: ajattelen siis olen
2. oletus Jumala on olemassa
3. oletus: Jumala on hyvä
1. mikäli Jumala on olemassa ja on hyvä, ja minä olen olemassa, minulla on oltava sielu ja vapaa tahto
2. mikäli Jumala on olemassa ja on hyvä, Jumalan kieltäminen (ateismi) on väärässä!
- Rene Descartes
Rationalismi (äly) kieltää ateismin!
13
117
Vastaukset
Jaaha. Vai niin.
Ensimmäinen oletus on kovin vaillinainen katsontakanta ja kahdelle jälkimmäiselle oletukselle ei ole mitään perusteita.- 3rgef
Hihhuli kaivaa Wikipediaa ja törmää Descartesiin, josta ei koskaan ole aiemmin kuullutkaan. Tässä on lopputulos. Voi hyvänen aika.
- valistunut
Kohta 1 on oikein ,mutta se on täysin väärinymmärretty, lieneekö sen sanojakaan sitä ymmärtänyt, vaan lainannut sen jostain menneisyydessä eläneeltä viisaalta
Todellisuudessa se tarkoittaa sitä että olen ajatuksen luomus,sillä ajatus joka oli kehityksen kautta syntynyt kommunikaatio välineeksi alkoi toimia myös ihmisen henkisellä alueella ja synnytti ajallisen ego, sielu, jonka vangiksi sitten ajatus jäi ja jatkuvalla ajattelullaan pitää sitä hengissä- tietoine
Radionalismi kieltää sekä uskonnon että ateismin, sillä tieteellä ei ole mitään tekemistä ateismin ja uskon kanssa, se on vain ulkouolisten tekemää jakoa
Tiedemieskin on tutkimuksissaan rationaalinen samoin kuin ukovakin mutta yksityiselämässä hän on irrationaalinen, eli on on kunnianhimoinen,vallanhaluine,kärsivä tavallinen ihminen, ja tutkimusmotiivitkin löytyy tältä alueelta - Des cartes
3. Vapaa tahdon puuttuessa sa atana on olemassa.
Ego on näin sa atanasta-kaikki maailman toiminnot ja tahot ovat egojensa orjia-ts. S aatanan palveluksessa,,, - sepeteusX
tietoine kirjoitti:
Radionalismi kieltää sekä uskonnon että ateismin, sillä tieteellä ei ole mitään tekemistä ateismin ja uskon kanssa, se on vain ulkouolisten tekemää jakoa
Tiedemieskin on tutkimuksissaan rationaalinen samoin kuin ukovakin mutta yksityiselämässä hän on irrationaalinen, eli on on kunnianhimoinen,vallanhaluine,kärsivä tavallinen ihminen, ja tutkimusmotiivitkin löytyy tältä alueeltaMitä on radionalismi? Wikipediakaan ei tunne!
Onkohan se Jehovantodistajien va Lestadiolaisten oppeja? - Cas Dertes
Des cartes kirjoitti:
3. Vapaa tahdon puuttuessa sa atana on olemassa.
Ego on näin sa atanasta-kaikki maailman toiminnot ja tahot ovat egojensa orjia-ts. S aatanan palveluksessa,,,Jumalakin on Saatanan palveluksessa.
- filosofi.
Tiede on skeptistä empirismiä ja siihen perustuvaa ideologiaa. Rationalismi uskoo, että voimme saada todellisuudesta tietoa logiikan ja järjen avulla (esim matematiikka)
Rationalisti uskoo Jumalaan, sillä Jumala voidaan todistaa logiikan sääntöjen mukaisesti.- -
Alahan todistaa.
- --
- kirjoitti:
Alahan todistaa.
Odotan myös.
- Rene Descartes
MINÄ OLEN Rene Descartes - ja kaikki jotka eivät näin usko OVAT ALHAISIA ATEISTEJA!!!!!!!!!!!!
Kirkossa isken tällaista pelleä Raamatulla kalloon, nii että sivut pöllyävät! Mielenkiintoista että uskovainen siteeraa täällä henkilöä joka kannatti järjenkäyttöä ja tutkimusta uskomusten sijaan. Hmmm...
Ja tiesitkö että Descartes oli sitä mieltä, että ainoa mistä saattoi olla varma on subjekti itse, kaikkea muuta hän epäili.- Descartes ja elukat
Descartes saattoi olla nero matemaatikko, mutta filosofina kylläkin oli kökkö.
Descartes oli myös sitä mieltä, että eläimiä saattoi käyttää "tieteellisissä kokeissa" vähääkään piittaamatta niiden tuskanhuudoista, koska ne hänen mielestään ovat "sieluttomia" ja "järjettömiä", ja niiden äänet ovat verrattavissa lähinnä kärrynrattaiden vikinään. Descartesin mielestä eläimet eivät oikeasti tunne kipua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702081
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371465Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20792Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634