Temppuilija on aloittanut ketjun jossa mainitsee termin terve narsisTi.. Hänen tarkoituksenaan taaskin on antaa mielikuvaa, että narsisti voi olla terve. Narsisti ei ole kuitenkaan luonne- ja persoonallisuushäiriön osalta terve vaan kaikkea muuta. En usko että niin paljon asiaan tutustunut henkilö kuin hän, sekoittaa nuo termit vahingossa vaan kysymyksessä on taas tarkoituksellinen harhaanjohdattelu ja tarkoitus luoda väärää mielikuvaa narsisteista.
Usein täällä kuvaa narsisteista halutaan sumentää myös sillä, että narsistin väitetään omaavan terveen narsisMin piirteitä. Terve narsismi -termi tarkoittaa kuitenkin päinvastaista ihmistä kuin narsisTi on.
Tämä kirjoitus on tietysti temppuilijalle hänen kaipaamaansa huomiota, koska pääasia tuntuu olevan huomionsaaminen oli se sitten hyvää taikka pahaa. Mutta kirjoitin tämän temppuilijan huomionhausta välittämättä, koska asiaa tuntematon saattaa harhautua hänen kirjoittamastaan uskomaan jotain mikä ei ole totta.
Terve narsisMi tarkoittaa siis juuri niitä ominaisuuksia, joita narsistien uhrien täytyy vahvistaa itsessään, se tarkoittaa itsensä arvostamista, tervettä itsetuntoa, itsestään huolehtimista ILMAN ETTÄ SE TEHDÄÄN TOISTEN IHMISTEN KUSTANNUKSELLA. Eli tämä on juuri sitä, mihin narsisTi ei pysty persoonallisuushäiriönsä vuoksi.
Terve narsisti
4
127
Vastaukset
Kiitos, kun korjasit.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10408975#comment-53331375- yxex(ei kirj.)
Uskoisin että narsismiasiaan enemmän perehtyneet ymmärtävät mitä tarkoittaa Terve Narsisti. Siis sellaiset jotka eivät tunne tarvetta demonisoida 'narsismia'.
Meitä on täällä ihmisiä eri levelillä, narsistista olisi kadehtia pidemmälle päässeitä, tai olla pollea oivaltaessaan jotain enemmän kuin toinen.
Muistakaa spiraalivuoren kiipeäminen! Ihminen voi matkata pitkään, pääsemättä juurikaan ylöspäin. Kärsivällisyyttä tarvitaan. Suvaitsevuutta.
Terve Narsisti on mielestäni Vahva ja Kiltti ihminen. Oletko sinä sellainen?- moraalitonta
"Terve Narsisti on mielestäni Vahva ja Kiltti ihminen. Oletko sinä sellainen? "
Pelkkää sinun ja kumppaneidesi taholta tulevaa huijausta.
Narsisti ei koskaan ole terve eikä myöskään vahva ja kiltti ihminen.
Olette (vai onko teitä vain 1-2 eri nimimerkeillä?) keksineet ihan oman psykologian ja huijaatte ihmisiä.
- YAK-42
Täytyy sanoa, että minullakin nousee yleensä vähän karvat pystyyn käsitteestä "terve narsismi". Käsitettä käytetään Suomessa, muttei juurikaan ulkomailla. Esimerkiksi englanninkieliset versiot "healthy narcissism" tai "unhealthy narcissism" kuulostavat aika hassuilta eikä niitä juurikaan käytetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483