Terveen narsistin huoneentaulu

Minkälainen se voisi olla?

25

201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karri kökkö

Siinä olisi vaikkapa maisemakuva, mutta ei kuitenkaan vettä, koska veden äärellä voisi peilailla omaa kuvajaistaan. Narsisseja siinä ei saa myöskään näkyä, tarpeetonta edes selittää miksi. Kaikenlainen eläimien kuvittaminen on myös täysin sopimatonta niiden tulkinnallisen monimerkityksellisyyden takia.

• nisse ja nasse

"Narsisseja siinä ei saa myöskään näkyä, tarpeetonta edes selittää miksi. "

Ovatko kukatkin jo pahoja? Tais olla provo mut vastasin silti, kun tuollainen ajattelu saattaa joskus olla hyvinkin totta. Aikamoista lohkomista siis jo.

• Se voisi olla taulu itsen, ja muiden arvostamisesta ja hyväksymisestä. Tässä kirje sisäiselle lapselle, tuolta skeematerapian sivuilta. Sen nimi on Yhteys.

” Sinusta saattaa tuntua pelottavalta, kun lähestyn sinua. Ymmärrän sen hyvin, koska et ole tottunut
      siihen, että joku kuuntelee sinua. Et ole tottunut puhumaan tunteistasi, vaan sinun on pitänyt pitää
      niitä sisälläsi, ja se on tuottanut sinulle pahaa oloa. Nyt kuitenkin aion kuunnella sinua. Haluan
      ymmärtää sinua.

Välitän sinusta ja haluan auttaa, suojella ja rakastaa sinua. Olen pahoillani, että olet joutunut
      kokemaan niin paljon tuskaa, ja toivon että voit päästää minut lähellesi jotta voin jakaa tuskasi
      kanssasi. Näen sinut mielessäni pienenä lapsena, joka on onneton ja yksinäinen, ja pelkää jonkun
      tulevan liian lähelle. Kovan ulkokuoren alla on niin paljon kipua ja yksinoloa.

Sinulla on lupa kaikkiin tunteisiisi. Jos olet surullinen tai vihainen, saat sanoa sen. En ole koskaan
      osannut ottaa vastuuta sinusta. Sinussa ei ole eikä koskaan ole ollut mitään vikaa. Minä en vain
      aiemmin ole ollut läsnä. Aion olla läsnä, kanssasi, nyt ja aina.”

• YAK-42

Kymmenen käskyä.

• YAK-42

Oma huoneentauluni on kuitenkin ollut jo 25 vuoden ajan tämä:

RAKKAUS

Rakkaus on pitkämielinen
      rakkaus on lempeä
      rakkaus ei kadehdi
      ei kerskaa,
      ei pöyhkeile
      ei käyttäydy sopimattomasti
      ei etsi omaansa
      ei katkeroidu
      ei muistele kärsimäänsä pahaa
      ei iloitse vääryydestä
      vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa
      kaikki se peittää
      kaikki se uskoo
      kaikki se toivoo
      kaikki se kärsii

Rakkaus ei koskaan häviä

(Korinttilaiskirje, luku 13)

• nisse ja nasse

Tuo on kyllä hyvä ja tavoiteltavan arvoinen asiakokonaisuus, mutta ah niin vaikea toteuttaa. Tykkään kyllä haasteista ei siinä mitään.

Sulla on ollut hyviä ajatuksia muutenkin tähän asti.

• YAK-42
        nisse ja nasse kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvä ja tavoiteltavan arvoinen asiakokonaisuus, mutta ah niin vaikea toteuttaa. Tykkään kyllä haasteista ei siinä mitään.

Sulla on ollut hyviä ajatuksia muutenkin tähän asti.

Kiitti. En minäkään ihan täydellistä tulosta ole huoneentauluni suhteen saavuttanut, mutta pyrin parhaaseen. :) Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin joskus pahoina päivinä olisin halunnut viskata koko taulun menemään. Olen saanut sen lahjaksi ja se on tosi kaunis, mutta haastetta siinä riittää!

• nisse ja nasse
        YAK-42 kirjoitti:

Kiitti. En minäkään ihan täydellistä tulosta ole huoneentauluni suhteen saavuttanut, mutta pyrin parhaaseen. :) Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin joskus pahoina päivinä olisin halunnut viskata koko taulun menemään. Olen saanut sen lahjaksi ja se on tosi kaunis, mutta haastetta siinä riittää!

Mullakin on vielä tekemistä ton kärsivällisyyden kanssa, vaikka olen sitä jo koko pienen ikäni opetellutkin. Narsistin kanssahan noita voi hioa ihan huippuunsa, tosin ei musta ainakaan ollut siihen, mutta tiedän erään joka on minua siinä paljon kärsivällisempi. Ei voi kuin ihailla ja ihmetellä.

• huomenta

Jos tarkoitat fyysisesti terveen mutta persoonaltaan sairaan nph:n huoneentaulua niin samanlainen kuin fyysisesti sairaan, ehkä fyysisesti terve narsisti jaksaa tehdä tuhotöitään enemmän kuin fyysisesti sairas.

Sekoitat tuossa tahallasi terveen NARSISTIN ja terveen NARSISMIN. Ihminen joka omaa TERVETTÄ NARSISMIA, ei ole narsisti, termiä käytetään psykologiassa kun kerrotaan narsistin vastakohdasta, jolla on TERVETTÄ narsismia.

(En usko että kukaan menee enää tuohon hämäykseesi ja tahalliseen harhaanjohtamisyritykseesi, siitä on ollut sen verran täälläkin keskustelua)

• Älkää uskoko kaikkea

TERVETTÄ NARSISTIA EI OLE OLEMASSAKAAN. NARSISTI ON AINA TUNNE-ELÄMÄLTÄÄN SAIRAS. SIIS HALUAT MIELIKUVITUSOLENNON HUONEENTAULUN?

• väsyneenä ja hätäpäissään tehty aloitus ... ihminen minäkin vain olen...

Minkälaisen huoneentaulun itse tekisit?

• vai-vai?
        temppuilija kirjoitti:

väsyneenä ja hätäpäissään tehty aloitus ... ihminen minäkin vain olen...

Minkälaisen huoneentaulun itse tekisit?

Hmmm.... etkös sinä ole koko ajan väittänyt että terveen narsismin piirteet ovat narsistin piirteitä? Vai?

• vai-vai? kirjoitti:

Hmmm.... etkös sinä ole koko ajan väittänyt että terveen narsismin piirteet ovat narsistin piirteitä? Vai?

Mielenkiintoinen huoneentaulu sinulla. Omassani voisi olla seuraava:

Mikä on minulle oikein, on kaikille oikein.

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Mielenkiintoinen huoneentaulu sinulla. Omassani voisi olla seuraava:

Mikä on minulle oikein, on kaikille oikein.

Niin, narsistin oikeinhan ei ole aina toisten ihmisten oikein.

• Mä en usko että olet narsisti, ei sitten muuta....poistun logiikalle.

• Heippa nyyti!

Sinun kommentteihin on aina ilo törmätä.
        Väitän, että ihmistä ei tunne ennen kuin hänen kanssaan on riidellyt.
        Tunnet minut.

• temppuilija kirjoitti:

Heippa nyyti!

Sinun kommentteihin on aina ilo törmätä.
        Väitän, että ihmistä ei tunne ennen kuin hänen kanssaan on riidellyt.
        Tunnet minut.

Voisin lisätä tuon huoneentauluuni:

"Et tunne ihmistä ennen kuin olet riidellyt hänen kanssaan."

• YAK-42

Kun täällä nyt on ruodittu ketjun otsikkoa, niin minun mielestäni se on O.K.

Jos vertaamme tänne luotuja "narsistin" ja "terveen narsistin" huoneentauluja , niin huomaamme, että pohjimmiltaan kyse on rakkaudettomuudesta ja rakkaudesta, ja siinä suhteessa jokaisella ihmisellä on kehittymisen varaa. Jokainen vähänkin epäkypsä ihminen on pakostakin narsistinen ja vain täydellinen pyhimys voi olla narsismista vapaa. Jos siis huoneentaulumme ei ole narsistin huoneentaulu, niin sen on pakko olla terveen narsistin huoneentaulu. Raja menee siinä, pyrimmekö tietoisesti ja tavoitteellisesti elämään rakkaudettomasti vai rakkaudellisesti.

• Ajatuksesi sopii huoneentauluusi. Rakkaudellinen asenne toisia kohtaan avaa. Se luo mahdollisuuksia.

Voisi yksinkertaistaa niin, että rakkaudeton asenne on mustavalkoinen ja rakkaudellinen asenne on kaikki värit siinä välissä.

• Terve narsismi rules

Olisko tämmönen:

"Olen hyvä - yhtä hyvä kuin kaikki muutkin."

• Hyvä! Kaikilla sama ihmisarvo!

Olet tärkeä...me olemme tärkeitä. :)

• Tekstitv:n (sivu 895) Ajatus tälle päivälle sanoo näin.

Epäonnistuminen ei ole sitä että kaadut. Se on sitä, ettet nouse ylös. (Mary Pickfort)

• Moikka Kapu!

Sinäkin täällä vaihteeksi. Voisin lisätä huoneentauluuni seuraavan:

"Sinun kommentteihin on aina ilo törmätä."

• cc

Kiitän.

• - Hyväksy itsesi ja löydä itsesi kokonaisena. -

Hyväksy oikea puolesi, jonka ominaisuutena on hyvyys. Hyväksy vasen puolesi, jossa asuu pahuus. Älä kiellä heidän olemassaoloaan, mutta herruuta itsesi käyttämään noita puolia itseäsi tai muita vahingoittamatta.

Sillä ilman hyväksymistä piilotat osan itsestäsi, jolloin et ole kokonainen. Salaamalla osan itsestäsi, kiellät itsesi ja kiellät samalla muut. Kieltämällä et ole suvaitseva, etkä koskaan hyväksy itseäsi toista kokonaisena, vaan ehdollistat hänen olemassaolonsa oikeuden vain osin-ihmisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      30
      5110
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4091
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3667
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2718
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      154
      2526
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2378
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2189
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2167
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1695
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1538
    Aihe