>>Taivaasta aukesi tie luokseni ja Jumala kutsui minua tältä nimeltä, jonka vanhempani minulle antoivat ja kastoi minut ja antoi uuden hengellisen nimen. Niin, kuin Saulus sai Paavali nimen ja Keefas Pietari nimen, sain minäkin uuden nimen Jumalalta.
Voittajalle uusi nimi
67
1263
Vastaukset
Avainkohta siinä lupauksessa, jonka Raamattu antaa uuden nimen saamisesta, on tämä: "Sille, joka voittaa".
Mitä Raamattu tarkoittaa tuolla voittamisella, mikä on se "voitto"?
Mikä on käsityksenne asiasta?Kai sitä henkilö voittona pitää kun onnistuu kätkemään muilta pahan menneisyytensä.
Raamatussa kerrotuissa tapauksissa ei onnistuta salaamaan, vaan nimenvaihtaja väittää olevansa eri ihminen kun vaihtaa nimensä ja siihen aikaan se on siellä mennyt läpikin ihmisille.- totuus.
Käsitykseni asiasta on, että saaatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja matkii Jumalaa. ei nimmaria on uskonut saatanan eksytyksen, koska ei ole mielistynyt totuuteen.
- päämäärätietoinen
>> Mitä Raamattu tarkoittaa tuolla voittamisella, mikä on se "voitto"?
Mikä on käsityksenne asiasta? - oikealle tielle
päämäärätietoinen kirjoitti:
>> Mitä Raamattu tarkoittaa tuolla voittamisella, mikä on se "voitto"?
Mikä on käsityksenne asiasta?Tyhjentävästi vastasit päämäärätietoinen. Noin minäkin asian olen jo aikaisemmin ymmärtänyt. Voitto on saatava niistä asioista, joista nuheet tulevat ja joissa siis ollaan vielä väärällä tiellä. Sen jälkeen on luvassa palkintona uusi nimi.
Nimenvaihtoja tehdään yleensäkin salatakseen muilta pahat tekonsa, eli ei haluta ottaa vastuuta omista teoista.
Toinen nimenvaihtajien ryhmä ovat sitten edellä mainittujen rikoksentekijöiden uhrit, jotka joutuvat piilottelemaan.En usko, että Ilmestyskirjassa uudella nimellä viitattaisiin niihin tapauksiin, joissa nimeä vaihdetaan salauksen tai rikosten peittelyn tms. merkeissä. Sellaista ei tarkoittane myöskään Tänäänkin...etc, vaikka hän melko maestro onkin nimmarien vaihdossa.
Kyseessä on hengellinen uusi nimi, joka annetaan voittajille.Semper.Fidelis kirjoitti:
En usko, että Ilmestyskirjassa uudella nimellä viitattaisiin niihin tapauksiin, joissa nimeä vaihdetaan salauksen tai rikosten peittelyn tms. merkeissä. Sellaista ei tarkoittane myöskään Tänäänkin...etc, vaikka hän melko maestro onkin nimmarien vaihdossa.
Kyseessä on hengellinen uusi nimi, joka annetaan voittajille."Kyseessä on hengellinen uusi nimi, joka annetaan voittajille."
Eikös tuo "voittaminen" ole se mitä Jeesus useinkin vastusti ja tietenkin monen muut ovat tehneet siitä hyveen.
Jeesushan kehotti kääntämään toisenkin poskensa.
Vai että vielä halutaan olla voittajia, kun taas fiksuilla ihmisillä on toiveena olla yhdenveroisia toisten ihmisten kanssa.- avautunut asia
Semper.Fidelis kirjoitti:
En usko, että Ilmestyskirjassa uudella nimellä viitattaisiin niihin tapauksiin, joissa nimeä vaihdetaan salauksen tai rikosten peittelyn tms. merkeissä. Sellaista ei tarkoittane myöskään Tänäänkin...etc, vaikka hän melko maestro onkin nimmarien vaihdossa.
Kyseessä on hengellinen uusi nimi, joka annetaan voittajille.Semper.Fidelis
Kateus sinussa on Ei nimaria kohtaan.
Kuvittelet varmaan, että tässä kohtaan Raamatua on virhe Ilm. kirjassa ei se ole.
Kaikille, jotka koko sydämisesti Jeesusta palvelevat hän antaa uuden nimen tiedän useita, joilla on se.
Uskonnollinen ihminen ei ole käynyt ahtaasta portista sisään, eikä voi saada uutta nimeä. Heidän mielestään tämä asia on täysin Hebreaa, niinkuin moni muukin avautumaton asia. avautunut asia kirjoitti:
Semper.Fidelis
Kateus sinussa on Ei nimaria kohtaan.
Kuvittelet varmaan, että tässä kohtaan Raamatua on virhe Ilm. kirjassa ei se ole.
Kaikille, jotka koko sydämisesti Jeesusta palvelevat hän antaa uuden nimen tiedän useita, joilla on se.
Uskonnollinen ihminen ei ole käynyt ahtaasta portista sisään, eikä voi saada uutta nimeä. Heidän mielestään tämä asia on täysin Hebreaa, niinkuin moni muukin avautumaton asia.Raamatussa EI OLE virhettä, epäilitkö sinä sitä?
"Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja." Ilm.2:17
Kuinkas luet, avautuuko asia ja aivan selkeä teksti?
Jakeen sanoissa "annan hänelle" verbi on futuurimuodossa. Se merkitsee, että valkoinen kivi ja siihen kirjoitettu uusi nimi TULLAAN ANTAMAAN niille, jotka voittavat. Siis niille, jotka tulevat pääsemään voittajina perille taivaalliseen päämäärään. Lue Fil.3:13-14.
Minä en kadehdi ei-nimmaria enkä ketään. Kaikkein vähiten tulisi mieleeni kadehtia Raamatun vastaisen opin levittäjiä.- avautunut asia
Raamatussa EI OLE virhettä, epäilitkö sinä sitä?
"Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja." Ilm.2:17
Kuinkas luet, avautuuko asia ja aivan selkeä teksti?
Jakeen sanoissa "annan hänelle" verbi on futuurimuodossa. Se merkitsee, että valkoinen kivi ja siihen kirjoitettu uusi nimi TULLAAN ANTAMAAN niille, jotka voittavat. Siis niille, jotka tulevat pääsemään voittajina perille taivaalliseen päämäärään. Lue Fil.3:13-14.
Minä en kadehdi ei-nimmaria enkä ketään. Kaikkein vähiten tulisi mieleeni kadehtia Raamatun vastaisen opin levittäjiä.Semper.Fidelis
Mitäs me siellä taivaassa uudella nimellä tekisimme?
Se nimi on tarkoitettu tänne maan päälle, jotta sen saaja näkisi kuinka Herramme näkee täyssydämisen uskon.
Tällä nimellä on mekitys nimen saajalle, enkä minä sitä pajasta koska minäkin olen saanut uuden nimen.
Pyhä Henki on heidän kanssaan, jotka kulkevat nimeä kantaen Kristuksen kunniaksi.
Herra on KUNNIAN KUNIGAS HERROJEN HERRA.
Ja siksi Jeesus puhuttelee uudella nimellä nimen saajaa.
Etkö ole lukenut Evankejumeja sillä Jeesus antoi jokaiselle opetuslapselle uuden nimen näin tapahtuu lopun ajalaakin. avautunut asia kirjoitti:
Semper.Fidelis
Se nimi on tarkoitettu tänne maan päälle, jotta sen saaja näkisi kuinka Herramme näkee täyssydämisen uskon.
Tällä nimellä on mekitys nimen saajalle, enkä minä sitä pajasta koska minäkin olen saanut uuden nimen.
Pyhä Henki on heidän kanssaan, jotka kulkevat nimeä kantaen Kristuksen kunniaksi.
Etkö ole lukenut Evankejumeja sillä Jeesus antoi jokaiselle opetuslapselle uuden nimen näin tapahtuu lopun ajalaakin.Nm. ”avautunut asia”:
>>>Mitäs me siellä taivaassa uudella nimellä tekisimme?- avautunut asia
Jonah kirjoitti:
Nm. ”avautunut asia”:
>>>Mitäs me siellä taivaassa uudella nimellä tekisimme?Jonah
Olet väärässä tässä tarkoitetaan Jeesus on Jumala nimeä ei meitä, jotka olemme saanet jo oman uuden nimen täällä maanpäällä.
Tämä on varmasti vaikea sinun ymärtää koska et ole täysisydäminen palvelija, vaan haet aina sitä millä Raamatun kohdalla vesittäisit tämän asian mutta pieleen meni jälleen. avautunut asia kirjoitti:
Semper.Fidelis
Etkö ole lukenut Evankejumeja sillä Jeesus antoi jokaiselle opetuslapselle uuden nimen näin tapahtuu lopun ajalaakin.Sinulle on kuulehan ystäväni tuossa "nimien näkemisessä" avautunut joku ihan muu asia kuin se, mitä meille evankeliumin Sanassa opetetaan.
Annan sinulle ystävällisen neuvon. Heitä pois kaikki sielullisperäiset nimioppisi. Niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa.
Palaa nöyrästi takaisin siihen vaelluspisteeseen, jossa erehdyit poikkeamaan jonkun tarinaniskijän kelkkaan. Siis, tule pois sieltä enkelinäkyjen ja nimi-ilmestysten harhapoluilta! Tee täyskäännös, ota suunnaksesi se tie, jonka Jeesus meille sanassaan viitoittaa.
Silloin sinulle käy hyvin - Jeesusta seuraamalla voit pelastua.
Muista tämä vaara: sielulliset elämyspolut vievät kadotukseen.
Minulla ei ainakaan ole tiedossa uutta nimeäni. Syystä, että en ole vielä voittanut, enkä voittopalkintoa, pelastusta saavuttanut.
Uusi nimi annetaan vasta voittajalle.
Php 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Php 3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
Php 3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
En ole myöskään vielä tullut täydelliseksi eli synnittömäksi. En ole maalissa, mutta matkalla kylläkin.
Siitä olen iloinen, että Jumala on sallinut minun osallistua kutsukilpailuunsa, vaikka siihen liittyvätkin monet kiusaukset ja ahdistukset.
1Pe 1:6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa.
Ehkäpä kilpailunsa kesken matkan lopettaneet synnittömät ja täydelliset ovat jo saaneet uuden nimen (ainakin omasta mielestään). Mutta ovatko he kilpailleet sääntöjen mukaan?
Epäilen vahvasti, että heidät tullaan diskaamaan.- greeeeen
Unohdat nyt, Jonah, että Raamattu kertoo vasta voittopalkintoa kohti rientäville annetun uusia nimiä. Kukaan maallista taivaltaan vielä kulkeva ei ole 'maalissa' - eivät olleet uuden nimen saaneet apostolitkaan, eikä 'ei nimmariakaan' ei ole väittänyt päättäneensä matkantekoa vielä. Hän on vain kertonut, kuinka on saanut Jumalalta voiman vastustaa syntiä, mutta sehän ei teille joka päivä pahaa tekeville (oma todistuksesi itsestäsi) käy. Kukaan kun ei selvästikään saisi mielestänne olla omalla uskontiellään teitä pidemmällä. Mutta Jumala ei onneksi ole teidän vallassanne, eivätkä muiden uskovien tiet kulje teidän mielenne mukaan!
greeeeen kirjoitti:
Unohdat nyt, Jonah, että Raamattu kertoo vasta voittopalkintoa kohti rientäville annetun uusia nimiä. Kukaan maallista taivaltaan vielä kulkeva ei ole 'maalissa' - eivät olleet uuden nimen saaneet apostolitkaan, eikä 'ei nimmariakaan' ei ole väittänyt päättäneensä matkantekoa vielä. Hän on vain kertonut, kuinka on saanut Jumalalta voiman vastustaa syntiä, mutta sehän ei teille joka päivä pahaa tekeville (oma todistuksesi itsestäsi) käy. Kukaan kun ei selvästikään saisi mielestänne olla omalla uskontiellään teitä pidemmällä. Mutta Jumala ei onneksi ole teidän vallassanne, eivätkä muiden uskovien tiet kulje teidän mielenne mukaan!
Älä unohda green, että olet omien sanojesi mukaan uudestisyntymätön.
Niinpä et ole pystynyt vastaamaan aiemmin esittämääni kysymykseen, jonka myöskin itse kohdistit minulle. Ja johon vastasin.
Vastappa sinä vuorostasi.
Teetkö sinä itse koskaan mitään pahaa?- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Älä unohda green, että olet omien sanojesi mukaan uudestisyntymätön.
Niinpä et ole pystynyt vastaamaan aiemmin esittämääni kysymykseen, jonka myöskin itse kohdistit minulle. Ja johon vastasin.
Vastappa sinä vuorostasi.
Teetkö sinä itse koskaan mitään pahaa?Voi sinua, Jonah. Vastasin kerran, juuri palstalle tultuani, jollekin ihmiselle, joka väitti minun korottavan itseäni uudestisyntyneenä muiden yläpuolelle, että en ole koskaan väittänytkään olevani uudestisyntynyt. Siitä sinä olet saanut aiheen, jolla pyrit kiusaamaan minua joka käänteessä. Mutta jatka vain toki, et sinä minua lannista. Omasta itsestäsi vain kerrot tuolla toiminnallasi.
Sinun todistuksesi itsestäsi on varmasti totta: teet päivittäin pahaa.
Oliko sinulla mitään sanottavaa ASIAAN, josta oli nyt kyse?! greeeeen kirjoitti:
Voi sinua, Jonah. Vastasin kerran, juuri palstalle tultuani, jollekin ihmiselle, joka väitti minun korottavan itseäni uudestisyntyneenä muiden yläpuolelle, että en ole koskaan väittänytkään olevani uudestisyntynyt. Siitä sinä olet saanut aiheen, jolla pyrit kiusaamaan minua joka käänteessä. Mutta jatka vain toki, et sinä minua lannista. Omasta itsestäsi vain kerrot tuolla toiminnallasi.
Sinun todistuksesi itsestäsi on varmasti totta: teet päivittäin pahaa.
Oliko sinulla mitään sanottavaa ASIAAN, josta oli nyt kyse?!Green , väännät jälleen kerran kieroon sitä, mitä olen sanonut. Se näköjään kuuluu uudestisyntymättömään luontoosi.
Olen sanonut näin:
>>>En harjoita syntiä, joten synti ei minua vallitse.
Mutta se on sitten toinen juttu, että jälkeenpäin huomaan miltei päivittäin tehneeni pahaa joko ajatuksissani, sanoissani tai teoissani, tahattomasti.
Mutta meilläpä onkin armollinen Jumala, joka rakastaa meitä ja joka Jeesuksen Kristuksen kautta antaa anteeksi rikkomuksemme, kun sitä häneltä katuen rukoilemme.>Vastaappa green itse esittämääsi kysymykseen: TEETKÖ SINÄ ITSE PAHAA?- ????????????????????
Jonah kirjoitti:
Green , väännät jälleen kerran kieroon sitä, mitä olen sanonut. Se näköjään kuuluu uudestisyntymättömään luontoosi.
Olen sanonut näin:
Mutta se on sitten toinen juttu, että jälkeenpäin huomaan miltei päivittäin tehneeni pahaa joko ajatuksissani, sanoissani tai teoissani, tahattomasti.
Mutta meilläpä onkin armollinen Jumala, joka rakastaa meitä ja joka Jeesuksen Kristuksen kautta antaa anteeksi rikkomuksemme, kun sitä häneltä katuen rukoilemme.>Vastaappa green itse esittämääsi kysymykseen: TEETKÖ SINÄ ITSE PAHAA?Ai, rakastaako teidän jeeus valehtelijoita? Rakastaako pahan puhujia, jotka perustavat puheensa valheeliselle, lihalliselle, pahalle luonnolleen?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
???????????????????? kirjoitti:
Ai, rakastaako teidän jeeus valehtelijoita? Rakastaako pahan puhujia, jotka perustavat puheensa valheeliselle, lihalliselle, pahalle luonnolleen?
Jonah on käsittänyt väärin. Jeesus sylkäisee suustaan ulos tuollaiset, jotka eivät tee parannusta, vaan jatkavat synnissä.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Jonah on käsittänyt väärin. Jeesus sylkäisee suustaan ulos tuollaiset, jotka eivät tee parannusta, vaan jatkavat synnissä.
Samalla "asiallisella" linjalla näkyy koko joukkueenne "keskustelevan".
Tässäkö minun väärinkäsitykseni:
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.???????????????????? kirjoitti:
Ai, rakastaako teidän jeeus valehtelijoita? Rakastaako pahan puhujia, jotka perustavat puheensa valheeliselle, lihalliselle, pahalle luonnolleen?
Tarkoitat, kysymysmerkki, varmaankin greeniä?
- ????????????????????
Jonah kirjoitti:
Tarkoitat, kysymysmerkki, varmaankin greeniä?
En ole havainnut nimimerkki greeenissä sellaisia piirteitä, että olisin hänelle tarkoittanut kirjoituksen. Miten sinä voit olla noin sokea. Etkö käsitä mitä olet tekemässä.
- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Green , väännät jälleen kerran kieroon sitä, mitä olen sanonut. Se näköjään kuuluu uudestisyntymättömään luontoosi.
Olen sanonut näin:
Mutta meilläpä onkin armollinen Jumala, joka rakastaa meitä ja joka Jeesuksen Kristuksen kautta antaa anteeksi rikkomuksemme, kun sitä häneltä katuen rukoilemme.>Vastaappa green itse esittämääsi kysymykseen: TEETKÖ SINÄ ITSE PAHAA?Jonah, onko ihminen, joka päivittäin huomaa tehneensä pahaa, ristiinnaullinnut lihansa ja valvonut itsensä?! Onko hän tehnyt Hengen, vaiko sittenkin lihansa hedelmää..?!
Kerrot itse tekeväsi pahaa ajatuksissasi, sanoissasi ja teoissasi, se ei ole mikään minun valheeni!
Ja edelleenkin voit ihan rauhassa irvailla tuolla uudestisyntymisasialla.
- greeeeen
Minusta taas olisi mielenkiintoista tietää, että mistä kumpuaa tuo Semperin jatkuva tarve yrittää tehdä tyhjäksi muiden usko ja kokemukset?! Miksi hän ei voi hyväksyä sitä, että muut etenevät uskontiellä?!
Eiköhän sinunkin, Semper hyvä, olisi syytä tyytyä siihen, että Hänellä on valta ihan kaikkeen - sellaiseenkin, joka ei sinun järkeesi uppoa tai sinua miellytä!
Ottaisit jo vähän nöyremmän asenteen.- totuus.
Älä valehtele itsellesi. Minä voin ulkopuolisena kertoa sinulle vilpittömästi, että sinä et etene uskontiellä etkä ole edennyt, vaan olet väärällä tiellä.
- greeeeen
totuus. kirjoitti:
Älä valehtele itsellesi. Minä voin ulkopuolisena kertoa sinulle vilpittömästi, että sinä et etene uskontiellä etkä ole edennyt, vaan olet väärällä tiellä.
Sinä siis pystyt kertomaan ihmisille tuosta vain, miten heidän asiansa ovat. Sepäs vasta hienoa. :)
- totuus.
greeeeen kirjoitti:
Sinä siis pystyt kertomaan ihmisille tuosta vain, miten heidän asiansa ovat. Sepäs vasta hienoa. :)
Tuosta vain, kun olen seurannut kirjoituksiasi ja vertaan niitä Sanaan.
- T.P
Tulee ainakin mieleen Keefas, jolle Jeesus antoi nimen Pietari. Sauluskin sai uuden nimen ja se oli Paavali.
Juudas Iskariot ei saanut uutta nimeä.
En aio ainakaan pilkata uuden nimen saajia.- greeeeen
Eipä kannatakaan pilkata (kuten ei ketään muutakaan). Maallista matkaansa taivalsivat vielä nuokin uuden nimen saajat. Sitä ei vain näytä Semper ja veljensä Jonah nyt ymmärtävän. Semper selvästikin ajatteli saaneensa taas uuden aiheen, jolla mustamaalata 'ei nimmaria' itsensä korottajaksi... Tuota maalaustyötään Semper jaksaa väsymättä suorittaa...
greeeeen kirjoitti:
Eipä kannatakaan pilkata (kuten ei ketään muutakaan). Maallista matkaansa taivalsivat vielä nuokin uuden nimen saajat. Sitä ei vain näytä Semper ja veljensä Jonah nyt ymmärtävän. Semper selvästikin ajatteli saaneensa taas uuden aiheen, jolla mustamaalata 'ei nimmaria' itsensä korottajaksi... Tuota maalaustyötään Semper jaksaa väsymättä suorittaa...
Minkähän uuden nimen ei-nimmaria sai, kun hän ei sitä itse moninikkinä käytä.
Tietäneekö sitä itsekään. Ehkäpä hän voisi sen "salaisuuden" paljastaa meillekin.
PS.
Voisihan ei-nimmaria kirjoittaa uudella nimellään, niinhän tekivät Saulus ja Keefaskin.
Ja he olivat sentään apostoleita.- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Minkähän uuden nimen ei-nimmaria sai, kun hän ei sitä itse moninikkinä käytä.
Tietäneekö sitä itsekään. Ehkäpä hän voisi sen "salaisuuden" paljastaa meillekin.
PS.
Voisihan ei-nimmaria kirjoittaa uudella nimellään, niinhän tekivät Saulus ja Keefaskin.
Ja he olivat sentään apostoleita.Tunnet varmaankin nyt itsesi kovin nokkelaksi, Jonah, kun osasit vääntää sanoja ilkeäksi virraksi. Mutta paljon tärkeämpää on se, teitkö tuossa ilkeilyssäsi Hengen vaiko lihasi hedelmää...
Vastauksista on ilmennyt, että ei-nimmarin uusi nimi olisi verrattavissa Simon/Pietariin ja Saulus/Paavaliin. Näin antaa ymmärtää mm. ei-nimmarin "puhemies" greeen.
Tuo tulkinta on luonnollisesti täydellisessä ristiriidassa sen kanssa, mitä Sana sanoo: "annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja".
Pietarin ja Paavalin nimet ovat olleet jo parituhatta vuotta laajalti tiedossa. Oletan kyseisten nimien olevan tuttuja mm. greenille.
Jonahin esittämä toivomus onkin paikallaan: voisiko ei-nimmari julkistaa nimensä Pietarin ja Paavalin tavoin? Miksi hän häseltää nimimerkkien sotkuissa, kun taivaallinen nimi on 'plakkarissa'?
Odotan ei-nimmarin omaa selostusta nimitilanteestaan.Semper, ei-nimmarin omaa selostusta odotellessani laitan tähän seuraavan selvityksen.
Rev 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Tässä lähtökohdat Ilmestyskirjan valkoisen kiven ymmärtämiselle.
Valkoinen kivi on voittajan kivi, joka antiikin aikana annettiin kilpailun voittajalle ja siihen kaiverrettiin voittajan nimi. Voittaja on tietenkin myös maaliin päässyt kilpailija.
Toinen esimerkki valkoisen kiven käytöstä löytyy oikeussalista. Tuomarilla oli antiikin aikana kaksi kiveä, musta ja valkoinen. Valkoisen kiven näyttäminen syytetylle merkitsi tuomarin tekemää vapauttavaa päätöstä syyllisyydestä. Hänet (syytetty) julistettiin syyttömäksi.
Apostolit olivat aikanaan varsin hyvin selvillä em. käyttötavoista.
Voittopalkintona valkoinen kivi uusi nimi annetaan uskovalle vasta taivaallisessa oikeudenkäynnissä, jolloin meidät julistetaan syyttömiksi eikä tuomita. Ja oikeudenkäyntihän on vasta ajan lopussa, kun kirjat avataan.
Yksikään meistä ei ole vielä valkoista kiveä eikä uutta nimeä saanut. Ei edes ei-nimmari, vaikka onkin omasta mielestään synnitön.Jonah kirjoitti:
Semper, ei-nimmarin omaa selostusta odotellessani laitan tähän seuraavan selvityksen.
Rev 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Tässä lähtökohdat Ilmestyskirjan valkoisen kiven ymmärtämiselle.
Valkoinen kivi on voittajan kivi, joka antiikin aikana annettiin kilpailun voittajalle ja siihen kaiverrettiin voittajan nimi. Voittaja on tietenkin myös maaliin päässyt kilpailija.
Toinen esimerkki valkoisen kiven käytöstä löytyy oikeussalista. Tuomarilla oli antiikin aikana kaksi kiveä, musta ja valkoinen. Valkoisen kiven näyttäminen syytetylle merkitsi tuomarin tekemää vapauttavaa päätöstä syyllisyydestä. Hänet (syytetty) julistettiin syyttömäksi.
Apostolit olivat aikanaan varsin hyvin selvillä em. käyttötavoista.
Voittopalkintona valkoinen kivi uusi nimi annetaan uskovalle vasta taivaallisessa oikeudenkäynnissä, jolloin meidät julistetaan syyttömiksi eikä tuomita. Ja oikeudenkäyntihän on vasta ajan lopussa, kun kirjat avataan.
Yksikään meistä ei ole vielä valkoista kiveä eikä uutta nimeä saanut. Ei edes ei-nimmari, vaikka onkin omasta mielestään synnitön.Novum 4 (Uusi Testamentti selityksin/Raamatun Tietokirja) antaa Ilm.2:17 jakeelle samansuuntaisen selityksen kuin sinä kerroit.
Kilparadalla juoksun ollessa kesken ei kukaan saa palkintoa, voittajan kiveä ja uutta nimeä. Sen ymmärtää pieni lapsikin.
"Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon?
Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte." 1.Kor.9:24
Ihmettelen, miten kauan ei-nimmarin pokka kestää lasketella Sanalle vieraita oppeja, jotka osoittautuvat vain aforismeiksi, inhimillisen näennäisviisauden lakastuviksi kukkasiksi.
Ilmestyskirja (22:18) ei lupaa hyvää sielutieteellisille runoilijoille:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"- greeeeen
Ei, Semper, vaan kyse on siitä, että Raamatussa ei kerrota vain voittajille annetuista nimistä, vaan siitä, että nimiä on annettu muillekin ja muillakin tavoin.
Et sinä pysty määrittelemään ja määräämään Hänen teitään ja tekojaan.
Anteeksi vain, Semper, mutta tuo KESKUSTELUPALSTALLA käytettävien nimiMERKKIEN sotkeminen tähän asiaan on pelkästään huvittavaa. - greeeeen
Novum 4 (Uusi Testamentti selityksin/Raamatun Tietokirja) antaa Ilm.2:17 jakeelle samansuuntaisen selityksen kuin sinä kerroit.
Kilparadalla juoksun ollessa kesken ei kukaan saa palkintoa, voittajan kiveä ja uutta nimeä. Sen ymmärtää pieni lapsikin.
"Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon?
Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte." 1.Kor.9:24
Ihmettelen, miten kauan ei-nimmarin pokka kestää lasketella Sanalle vieraita oppeja, jotka osoittautuvat vain aforismeiksi, inhimillisen näennäisviisauden lakastuviksi kukkasiksi.
Ilmestyskirja (22:18) ei lupaa hyvää sielutieteellisille runoilijoille:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"Raamattu ei määrittele uutta nimeä pelkästään lopuksi saatavaksi voittopalkinnoksi, vaan kertoo muutenkin saadun uusia nimiä.
Tämä kaikkihan on vain osa Semperin pyrkimystä saada 'ei nimmaria' näyttämään itsensä korottajalta. Todellisuudessa 'ei nimmaria' kirjoitta aina Jumalan voimasta ja siitä, mitä ihmiselle tapahtuu sen vaikutuksesta. - mielipide--
greeeeen kirjoitti:
Ei, Semper, vaan kyse on siitä, että Raamatussa ei kerrota vain voittajille annetuista nimistä, vaan siitä, että nimiä on annettu muillekin ja muillakin tavoin.
Et sinä pysty määrittelemään ja määräämään Hänen teitään ja tekojaan.
Anteeksi vain, Semper, mutta tuo KESKUSTELUPALSTALLA käytettävien nimiMERKKIEN sotkeminen tähän asiaan on pelkästään huvittavaa.Minä ajattelisin niin, että Jumala tuntee edeltä omansa ja tietää ketkä eivät jätä häntä kesken matkan. Noille uskollisille Jumala antaa uuden nimen. Raamatusta käy monin pakoin selväksi se, että Jumala tuntee edeltä omansa. On aivan mahdollista ihmisen saada uusi nimi silloin kun syntyy uudeksi. Jumala haluaa antaa nimen, koska synnyttääkin uudeksi.
greeeeen kirjoitti:
Raamattu ei määrittele uutta nimeä pelkästään lopuksi saatavaksi voittopalkinnoksi, vaan kertoo muutenkin saadun uusia nimiä.
Tämä kaikkihan on vain osa Semperin pyrkimystä saada 'ei nimmaria' näyttämään itsensä korottajalta. Todellisuudessa 'ei nimmaria' kirjoitta aina Jumalan voimasta ja siitä, mitä ihmiselle tapahtuu sen vaikutuksesta.Ymmärrätkö green tämän?
Isa 62:2 Ja kansat näkevät sinun vanhurskautesi, kaikki kuninkaat sinun kunniasi; ja sinulle annetaan uusi nimi, jonka Herran suu säätää.
Isa 62:3 Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä.
Isa 62:4 Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "avio-v-a-i-m-o-k-s-i", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.
Isa 62:5 Sillä niinkuin nuori mies ottaa n-e-i-t-s-y-e-n a-v-i-o-k-s-i, niin sinun lapsesi ottavat sinut omaksensa; ja niinkuin ylkä iloitsee m-o-r-s-i-a-m-e-s-t-a, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta.
Rev 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Rev 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin m-o-r-s-i-a-n, miehellensä kaunistettu.
Rev 21:9 …. ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle m-o-r-s-i-a-m-e-n, Karitsan v-a-i-m-o-n".
Rev 21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
- Oisikohan niin
että nimim. greeeenkin on sama kuin ei-nimmaria
- kyseistä nimimerkkiä jatkuvasti puolustavana
olettaisin näin.Eihän sekään ole poissuljettua, mutta silti oletan, että greeen on eri henkilö. On pakko hämmästellä, että kumpikaan kirjoittaja ei ole rekisteröitynyt omalla nimimerkillä. Henkilöiden 'julistus' on niin määrätietoista, että se ansaitsisi tulla julki rekatulla nimimerkillä.
Toki rekisteröityminen on jollain tavalla riski, mutta kun sydämen asiaa tuodaan julki, pitäisi rohkeutta löytyä rekisteröitymiseen.
Mitä pelättävää todellisuudessa on sillä, joka tuo esille sellaista, minkä katsoo Herralta saaneensa. Eikö Herra suojele omiaan?
Greeen on todennäköisesti tutustunut ei-nimmarin opetukseen 'livenä' ja tietää tarkoin, kenen asiaa hän ajaa. Tämä on inhimillinen arvio ja saattaa olla asia toisinkin. Reilua olisi joka tapauksessa toimia palstalla hieman avoimemmin kuin, mitä nämä rakkaat "puhdaskaulamme" tähän saakka ovat harrastaneet.- greeeeen
Eipä olisi. :)
- greeeeen
Eihän sekään ole poissuljettua, mutta silti oletan, että greeen on eri henkilö. On pakko hämmästellä, että kumpikaan kirjoittaja ei ole rekisteröitynyt omalla nimimerkillä. Henkilöiden 'julistus' on niin määrätietoista, että se ansaitsisi tulla julki rekatulla nimimerkillä.
Toki rekisteröityminen on jollain tavalla riski, mutta kun sydämen asiaa tuodaan julki, pitäisi rohkeutta löytyä rekisteröitymiseen.
Mitä pelättävää todellisuudessa on sillä, joka tuo esille sellaista, minkä katsoo Herralta saaneensa. Eikö Herra suojele omiaan?
Greeen on todennäköisesti tutustunut ei-nimmarin opetukseen 'livenä' ja tietää tarkoin, kenen asiaa hän ajaa. Tämä on inhimillinen arvio ja saattaa olla asia toisinkin. Reilua olisi joka tapauksessa toimia palstalla hieman avoimemmin kuin, mitä nämä rakkaat "puhdaskaulamme" tähän saakka ovat harrastaneet.Siitä vain, Semper, jatka tuolla arvelujesi linjalla, jos siitä jonkun onnen ja ilon saat. Se sinulle suotakoon.
Rekisteröityminen/rekisteröitymättä jättäminen on edelleenkin jokaisen oma asia tällaisilla keskustelupalstoilla, joilla se on jätetty täysin ihmisen oman valinnan varaan. Harmillista, että asiasta on tullut sinulle ja Jonahille noin kovasti päänvaivaa. - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Eipä olisi. :)
Yllä oleva vastauksena kirjoittajalle, joka arveli minun ja 'ei nimmarin' olevan sama henkilö.
Saattaa muuten Jonah ja Semperkin olla sama henkilö... ja vielä sama henkilö tuon em. kirjoittajankin kanssa... ;)
Tosiasiassahan Semper jäi jo kerran kiinni siitä, että kirjoitti puskista, ilman omaa nimimerkkiään, minua koskevia kommentteja. - greeeeen
Eihän sekään ole poissuljettua, mutta silti oletan, että greeen on eri henkilö. On pakko hämmästellä, että kumpikaan kirjoittaja ei ole rekisteröitynyt omalla nimimerkillä. Henkilöiden 'julistus' on niin määrätietoista, että se ansaitsisi tulla julki rekatulla nimimerkillä.
Greeen on todennäköisesti tutustunut ei-nimmarin opetukseen 'livenä' ja tietää tarkoin, kenen asiaa hän ajaa. Tämä on inhimillinen arvio ja saattaa olla asia toisinkin. Reilua olisi joka tapauksessa toimia palstalla hieman avoimemmin kuin, mitä nämä rakkaat "puhdaskaulamme" tähän saakka ovat harrastaneet.Tässä kohtaa voimmekin tarkastella, millaisella asenteella ja millaisin syytöksin Semper alkoi heti alkuun 'keskustella' kanssani, minun esitettyä oman näkemykseni eräistä asoista ja pyydettyä Semperiltä perustelut omille väitteilleen muiden harhaoppisuudesta ym. ->
>>Jumala minua armahtakoon, jos erehdyn, mutta minulla on käsitys, että sinä olet
kokenut peluri, monella nimimerkillä näitä uskonnollisia palstoja kolunnut konkari.
- mielipide--
Mielipiteenäni sanon, että älä sinä semper pilkkaa. Et sinä tunne Jumalan tiedon määrä. Olen sitä mieltä, että jos joku on saanut uuden nimen, se on valtavan ihana asia ja kertoo meidän elävän Ilmestykirjan ajassa. Jeesus saa antaa uuden nimen kenelle haluaa, eitkä sinä semper voi sitä estää.
- Tutkija no1
Tuota nimiasiaa on mielenkiintoista tutkia ja minä tein niin. Nyt ihmettelen, että miksi Jeesus antaisi uuden, salaisen nimen taivaassa kuten joku täällä luulotteli? Antaako hän sen kuitenkin täällä maanpäällä. Seitsemän seurakunnan aikana? Mannaakin on luvassa. Sitä on ennenkin Jumala jakanut. Taipuisin uskomaan uuden nimen saatavan täällä. Mannan myös.
- Valkoinen kivi
Seuratessani keskustelua, tuli vaan mieleen omalla kohdallani saama profetia uudesta nimestä. Siinä luvattiin, jotta Herra antaisi minulle uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu, kuin sen saaja.
Sitten kun aloin odottelemaan sitä nimeä Jumalalta, eikä alkanut kuulua.
Niin sitten rukoiltuiani sitä, niin näin uninäyn ja vastauksen siihen.
Siinä heitettiin kivi, mikä oli paperiin kääritty. Paperissa luki vastaus.
Vastaus oli merkillinen...
Mutta sitä en paljasta maailman reposteltavaksi. Ilm. sanotaankin, jotta sen tietää vain sen SAAJA. Piste.
Toin vaan sen esille uskoville pohdittavaksi. Valkoinen kivi kirjoitti:
Seuratessani keskustelua, tuli vaan mieleen omalla kohdallani saama profetia uudesta nimestä. Siinä luvattiin, jotta Herra antaisi minulle uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu, kuin sen saaja.
Sitten kun aloin odottelemaan sitä nimeä Jumalalta, eikä alkanut kuulua.
Niin sitten rukoiltuiani sitä, niin näin uninäyn ja vastauksen siihen.
Siinä heitettiin kivi, mikä oli paperiin kääritty. Paperissa luki vastaus.
Vastaus oli merkillinen...
Mutta sitä en paljasta maailman reposteltavaksi. Ilm. sanotaankin, jotta sen tietää vain sen SAAJA. Piste.
Toin vaan sen esille uskoville pohdittavaksi.Miksiköhän nimesi oli kirjoitettu käärepaperiin, eikä kiveen niinkuin kuuluisi?
Unista voit lukea tästä:
Jer 23:26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
Jer 23:27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
Jer 23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet [akanat] jyvien seassa? sanoo Herra.
KJV:n selitys Jer.23:28:
What: That is, when the dreamers declare their dreams, and the true prophets faithfully declare their message, the difference between them will be as evident as that between "the chaff and the wheat." 1Co_3:12-13
Siinä pohdittavaa sekä totuuteen uskoville että unien näkijöille.
- minä uskon
Voittaja kuvataan raamatussa hyvin selvästi:
1. Johanneksen kirje 5
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.- tutkija no11
On valtavan ihanaa, että Jumala elää ja antaa uuden elämän ja uuden nimen. Nimi on niin salainen, että vain sen saaja tietää sen. Se on Jeesuksen ja ihmisen kahdenkeskisen suhteen salaisuus, jonka hyväksyn ilomielin. Jokainenhan saa tavoitella tuota rakkausuhdetta.
Ei-nimmarin puhemiehenä esiintyvä greeen haluaa sotkea aloituksessa olevaa asiaa viittaamalla "muihin uusiin nimiin":
>>Raamattu ei määrittele uutta nimeä pelkästään lopuksi saatavaksi voittopalkinnoksi, vaan kertoo muutenkin saadun uusia nimiä- greeeeen
Tiedät, Semper, itsekin vallan hyvin, ettei ole kyse mistään lisänimistä. Tiedät senkin, että Jeesus antoi opetuslapsilleen uusia nimiä. Mitään valmiita voittajia eivät hekään siinä vaiheessa olleet, eikä kukaan muukaan väitä sitä olevansa
Taas kerran näytit ilkeilylläsi ja nimittelylläsi, minkä hedelmää teet. Tiedätkö; kyllä minäkin osaisin olla hyvin teräväkielinen ja keksisin sinullekin monenlaisia lisänimiä ja osaisin kirjoitta sinusta hyvin halventavasti, samoin kuin sinä kirjoitat minusta ja eräistä muista, mutta en sitä tee, tai edes tahdo tehdä. - Valkoinen kivi
greeeeen kirjoitti:
Tiedät, Semper, itsekin vallan hyvin, ettei ole kyse mistään lisänimistä. Tiedät senkin, että Jeesus antoi opetuslapsilleen uusia nimiä. Mitään valmiita voittajia eivät hekään siinä vaiheessa olleet, eikä kukaan muukaan väitä sitä olevansa
Taas kerran näytit ilkeilylläsi ja nimittelylläsi, minkä hedelmää teet. Tiedätkö; kyllä minäkin osaisin olla hyvin teräväkielinen ja keksisin sinullekin monenlaisia lisänimiä ja osaisin kirjoitta sinusta hyvin halventavasti, samoin kuin sinä kirjoitat minusta ja eräistä muista, mutta en sitä tee, tai edes tahdo tehdä.Jospa joku ei ole itse saanut uutta nimeä, ja sen vuoksi kateuksissaan nimittelee muiden autuutta ja sen kokemuksia? Puhutaan hengellisestä kateudesta. Monissa seurakunnissa hengelliset johtajat ja sanamaakarit saattavat olla mm. katkeria "takapenkkiläisten" Hengenlahjoille.
Monet tietävät ehkä, että Jumalan sanassa on pelastuksen ydin, mutteivat ole nöyrtyneet kuitenkaan totuuden kuuliaisuuteen sydämensä tasolla. Ei riitä että lukee kirjaa ja sen lähdeteoksia lainaten. Mutta kun Jumalan Henki ei avaudu, niin taivas vaan pysyy suljettuna.Syyt löytyvät JUMALAN SANASTA PYHÄN HENGEN KAUTTA. Jeesus on ovi, mutta useille se on vain nimi. (Minä tiedän sinun tekosi:sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut...Ilm.3:1) Tässäkin tapauksessa Sardeen seurakunnalle esitettiin parannuksen tekoja. Teot olivat puutteellisia mm. rakkauden suhteen. Heillä oli kuitenkin "nimi"!?
Taivaasta ei voi mitään otta, jos meille ei anneta. Omin neuvoin ei mennä salaisuuden ovesta sisälle.
Taivasten valtakuntaan pääsee vain VALITUT. Ja ne, jotka ovat saaneet uuden nimen. Mutta se on salaisuus. Se on varjeltu tämän maailman ruhtinailta.
Nimim. Tänäänkin (=ei-nimmaria etc.) määrittelee uutta nimeään:
>>Jokainen, joka saa kasteen Jumalalta kastetaan Jumalan valtakunnan asukkaaksi ja jokainen saa uuden nimen sen kasteen yhteydessä.>kastetaan Jumalan valtakunnan asukkaaksi- greeeeen
Eihän se, mitä raamatunkohtaa 'ei nimmaria' on tuossa käyttänyt, tee millään tavalla tyhjäksi sitä, että tässä ajassa annetuista uusista nimistä kerrotaan Raamatussa->
mm.
42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
(Joh. 1:42)
_______
Sinä, Semper, olet nimitellyt täällä ihmisiä mitä rumimmin, ja perustellut sitä sitten sillä, että Jeesuskin sanoi tiettyjä asioita. Perustelusi on minusta erittäin typerä ja itseäsi korottava. Et sinä ole millään tavalla verrattavissa Jumalan Poikaan! Minusta sinun tulisi laskeutua ihmisenä ihmisten tasolle, ja nöyrtyä siihen, etteivät Hänen tiensä kulje sinun ajatusmaailmasi ja tahtosi mukaan. greeeeen kirjoitti:
Eihän se, mitä raamatunkohtaa 'ei nimmaria' on tuossa käyttänyt, tee millään tavalla tyhjäksi sitä, että tässä ajassa annetuista uusista nimistä kerrotaan Raamatussa->
mm.
42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
(Joh. 1:42)
_______
Sinä, Semper, olet nimitellyt täällä ihmisiä mitä rumimmin, ja perustellut sitä sitten sillä, että Jeesuskin sanoi tiettyjä asioita. Perustelusi on minusta erittäin typerä ja itseäsi korottava. Et sinä ole millään tavalla verrattavissa Jumalan Poikaan! Minusta sinun tulisi laskeutua ihmisenä ihmisten tasolle, ja nöyrtyä siihen, etteivät Hänen tiensä kulje sinun ajatusmaailmasi ja tahtosi mukaan.Tämä oli Semperin viestin pointti:
>>Jokainen, joka saa kasteen Jumalalta kastetaan Jumalan valtakunnan asukkaaksi ja jokainen saa uuden nimen sen kasteen yhteydessä.- ajatuksia kehiin
Jonah kirjoitti:
Tämä oli Semperin viestin pointti:
>>Jokainen, joka saa kasteen Jumalalta kastetaan Jumalan valtakunnan asukkaaksi ja jokainen saa uuden nimen sen kasteen yhteydessä.Olisko niin, että silloin kun ihminen syntyy toisen kerran. Syntyy yliluonnollisesti. Sitä sanotaan raamatussa Jumalasta syntymiseksi. Silloin on aika selvä, että ihminen saa uuden nimenkin. Ajattelisin niin, että kaikki vanha saa mennä sen ihmisen kohdalta, joka saa syntyä uudeksi.
Minä en tiedä sanotaanko raamatussa missä yhteydessä se uusi nimi annetaan. Sanotaanko, että se annetaan kasteen yhteydessä, tai jossakin toisessa yhteydessä. Pääasia on, että kaikki saavat uuden nimen. Loogista olis saada se nimi kasteen yhteydessä. Tarkoitan sitä toista kastetta, joka Jumala antaa. Saahan ihminen kyllä ensimmäisen kasteenkin yhteydessä nimen, mutta se on äiskän ja iskän antama. ajatuksia kehiin kirjoitti:
Olisko niin, että silloin kun ihminen syntyy toisen kerran. Syntyy yliluonnollisesti. Sitä sanotaan raamatussa Jumalasta syntymiseksi. Silloin on aika selvä, että ihminen saa uuden nimenkin. Ajattelisin niin, että kaikki vanha saa mennä sen ihmisen kohdalta, joka saa syntyä uudeksi.
Minä en tiedä sanotaanko raamatussa missä yhteydessä se uusi nimi annetaan. Sanotaanko, että se annetaan kasteen yhteydessä, tai jossakin toisessa yhteydessä. Pääasia on, että kaikki saavat uuden nimen. Loogista olis saada se nimi kasteen yhteydessä. Tarkoitan sitä toista kastetta, joka Jumala antaa. Saahan ihminen kyllä ensimmäisen kasteenkin yhteydessä nimen, mutta se on äiskän ja iskän antama.Kaikille voittaneille, siis pelastuneille annetaan uusi nimi. Mistään raamatun kohdasta ei käy ilmi, että se annettaisiin minkään kasteen yhteydessä etukäteen, ennen taivasten valtakuntaan pääsyä.
Mielestäni se annetaan samaan aikaan , kun annetaan kirkastettu ruumis, joka myös puetaan puhtaan valkoisiin vaatteisiin. Synnittömiin vaatteisiin.
Kaikki luodaan uudeksi, sanoo sana. Silloin saamme uudet vaatteet, uuden nimen ja laulamme uutta virttä (vrt. Ilm. kirja). Kaikki on uutta ja mitään mennytä ei muisteta.
Rev_3:12 Joka v-o-i-t-t-a-a, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Silloin meihin kirjoitetaan uuden Jerusalemin, Jumalan kaupungin nimi ja Jeesuksen uusi nimi ja me laulamme uutta virttä. Ja olemme itsekin saaneet uuden nimen.
Rev_14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ….
Ja silloin vasta kaikki entinen on mennyt, jopa entinen nimemmekin.
Olemme voittaneet, saaneet palkintomme, seppeleen päähämme ja valkoisen kiven, jossa on uusi nimemme käteemme.
Olemme päässeet uskon päämäärään, saaneet sielumme pelastuksen.
"Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!" Ilm.7:12.- tutkija1.
Jonah kirjoitti:
Kaikille voittaneille, siis pelastuneille annetaan uusi nimi. Mistään raamatun kohdasta ei käy ilmi, että se annettaisiin minkään kasteen yhteydessä etukäteen, ennen taivasten valtakuntaan pääsyä.
Mielestäni se annetaan samaan aikaan , kun annetaan kirkastettu ruumis, joka myös puetaan puhtaan valkoisiin vaatteisiin. Synnittömiin vaatteisiin.
Kaikki luodaan uudeksi, sanoo sana. Silloin saamme uudet vaatteet, uuden nimen ja laulamme uutta virttä (vrt. Ilm. kirja). Kaikki on uutta ja mitään mennytä ei muisteta.
Rev_3:12 Joka v-o-i-t-t-a-a, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Silloin meihin kirjoitetaan uuden Jerusalemin, Jumalan kaupungin nimi ja Jeesuksen uusi nimi ja me laulamme uutta virttä. Ja olemme itsekin saaneet uuden nimen.
Rev_14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ….
Ja silloin vasta kaikki entinen on mennyt, jopa entinen nimemmekin.
Olemme voittaneet, saaneet palkintomme, seppeleen päähämme ja valkoisen kiven, jossa on uusi nimemme käteemme.
Olemme päässeet uskon päämäärään, saaneet sielumme pelastuksen.
"Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!" Ilm.7:12.Noissa tuomissasi raamatunjakeissa ei puhuta mitään ihmiselle annettavasta nimestä, jonka tietää vain ihminen ja nimen antaja Jeesus!!!!!!!!
Voittajalle annetaan valkoinen kivi, jossa on uusi nimi. Sitä sietää miettiä keitä nuo voittajat ovat!!!!!
Miksi teidän mielitekona on yrittää pimittää raamatun tärkeitä lupauksia?????
"Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin," Fil.3:13
Tehkäämme omassa elämässämme sama, minkä Paavali teki:
- kurottaudutaan kohti päämäärää ja kohti voittopalkintoa!
Välttäkäämme niiden ansat, jotka eksyttävät vääriin oppeihin.
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." 1.Kor.11:1. Seuratkaamme Paavalia ja Kristusta Jeesusta!
Rauhallista yötä ja siunausta tulevaan päivään!
SFMuista nyt minkälainen Kristus sun tulisi seurata ja missä muodossa !! Ei syntisenä vaan puhtaana Vpahdettu--- > Jos joku sanoo olevansa Kristuxessa niin tulis vaeltaa niinkuin Kristus vaelsi ja eihän Kristus vaeltaa synnissä....
2. Joh. 1:6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
1. Joh. 2:5
Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
1. Joh. 2:6
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
- -1------1-
VOITTO ON UUDESTISYNTYMINEN. Te, jotka ette ole sitä voittoa saavuttaneet, että käsitä sitä, että nimi, jonka Jeesus antaa on SALAINEN.
- Valkoinen kivi
Sinäpä sen sanoit. Siis vastauksen. Kiitos vastauksesta. Tämä vahvistaa näkyni, mistä
mistä iloitsemme.
- Niko.
Jeesus todellakin antoi niin Pietarille kuin Paavalillekin heidän uudet nimensä.
Kyllä Kristuksen kohdatessaan näin voisi hyvinkin olla myös muiden kohdalla. Jos veli tai sisar Herrassa minulle moisesta kohtaamisesta kertoisi, niin en näe ainakaan Raamatullista perustetta sille, miksi en sitä uskoisi.
Sitä toki emme tiedä, mikä on oleva se "uusi nimi" Karitsan kirjassa.
Tuskinpa vain Pietari on "Pietari" nimellä tahi Paavali "Paavali" nimellä, sillä kuten Sanaa lainasit, niitä nimiä ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1541116Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551098- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647