minä en usko

jkjhhklhkjhkjhkjhk

minä en usko ja ainoa syy miksi vielä kuulun kirkkoon on se että kummisetäni on erään seurakunnan kirkkoherra ja mummoni ja muutama tätini erittäin uskovaisia... jahka kerään rouhkeuteni ja lakkaan olemasta lammas ja kerään rouhkeuteni ja uskallan seistä valintani takana en jumalanpelosta vaan sukulaisten hyväksynnän pelosta sanon itseni irti kirkosta... enpä ole uskonnolle suonut yhtäkään ajatusta kolmeen vuoteen kun ensimmäistä lastani kastettiin nyt toisen lapsen kaste on edessä ja istuin eilen papin luona puhumassa tulevasta juhlasta ja mietin että mitä v....tua minä täällä teen, en tuosta pupusta usko sanaakaan.... kysyin mieheltäni että miksi hän haluaa että meidän lapset kastetaan niin oli vastaus "eikö se nyt vaan ole niitä juttuja joita tahdään" ja kun kysyin äidiltäni että miksi hän kuuluu kirkkoon hän vastasi "enpä minä nyt tiedä olla uskomastakaan" Päätettiin miehen kanssa pitää kaste jotta mummot ei loukkaannu ja liitetään hänen lapsenlapsensa kirkkoon... oikeesti meinataan erota kirkosta (myös lapset) ja antaa heidän tehdä omat valintansa elämässä, tutstua eri uskontoihin ja antaa heidän itse vanhempana että mihin uskovat ja ovat uskomatta...

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provoilijalle

Kiristääkö päätä vai mikä mättää? Miksi tänne kirjoitat, jos et edes usko mitään? Luterilaine kaste nyt ei ole mitään muuta kuin riitti, jolla ei ole kristillisen uskon kanssa mitään tekemistä. Eikä niillä kummeillakaan.

1 Joh. 5:11-12 "Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää."

Että tervemenoa sitten helvettiin, jos ei usko maistu.

• ¨pojkjbjvnbbc

:) taitaa olla sama määränpää sinullakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      165
      1712
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      55
      1604
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      69
      1192
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      111
      1161
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      110
      992
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      56
      921
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      89
      872
    8. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      9
      754
    9. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      753
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      725
    Aihe