Heikotus/huimaus/huono olo (loppu raskaus)

RV33 maaliskuussa LA

Hei, olen rv33 ja nyt ollut muutamia päiviä kummallinen olo..
Huimausta, pyörrytystä, heikotusta. Välillä tulee sellainen olo että sydän hakkaisi tuhatta ja sataa vaikka vain makaa sängyssä. Myös outo kuumotusta varsinkin kasvojen alueella. Tuntuu välillä kun olisi tulossa joku mega tauti mutta kuumetta ei ole. Toissa päivänä alkoi maitoakin tihkumaan rinnoista.

Muilla samaa? pitäisikö huolestua, soittaa lääkäriin?

Lisäksi on nuo yleisemmät vaivat lonkkasärky, suonenveto ja yö heräilyt (kun paikat puutuu tai rakko täytyy tyhjentää..)
Vauva kuitenkin liikkuu (varsinkin iltas aikaan) hyvin ja potkut ovat voimakkaita.

Tämä on toinen raskauteni ja kaikki on siltikin niin uutta ja ihmeellistä kun esikoisesta ei ollut yhtäkään vaivaa ja synnytyskin meni suunnitellussa sektiossa.

Apuja, neuvoja kaipailen!

6

20500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuLilliEmonen

      Hei!

      Ihan kuvailet samaa kun mitä itselläni on! :) Mulla menossa nyt rv 35 4 ja näitä edellämainitsemiasi oireita on ollut jo muutaman viikon. Maitoa mulla on tullut jo rv 25 alkaen, vaikka eka raskaus kyseessä ja koko imetys hieman jännittää... Olen kuullut että joiltain tulee ekat maidot jo alkuraskaudessa ja toisilla vasta synnytyssalissa, maidon tulon suhteen melkeinpä mikä vaan taitaa olla raskaudessa normaalia, tuli tai ei. :)

      Tuosta sydämenhakkauksesta, niin mulla se yhdistyy kivuttomiin harjoitussuppareihin. Oletko huomannut että sinulla kovettuisi noiden sydämenhakkauskohtausten aikana kohtu tai osa sitä? Sit naama lehahtaa punaiseksi ja on oikein tukala olo kun naamaa kuumottaa, sydän hakkaa ja hengitys on tukalampaa.

      Minulla myös öisin noita samoja kipuvaivoja, viime yönä sattui ihan kamalasti lantioon ja en meinannut päästä ylös sängystä. Keho valmistautuu synnytykseen.

      Joten normaalia, mun mielestä nämä tämmöiset oireet. :)

    • paineet?

      Millaiset sun verenpaineet on? Yleensähän ne loppuraskaudesta tuppaa nousemaan, mutta joillain on matalallakin ja liian matala verenpaine aiheuttaa juuri mainitsemiasi oireita.

    • rv33 maaliskuu LA

      heippa, No niin. Olo se vain käy yhä ihmeellisemmäksi ja taitaa olla suurin syyllinen tosiaan noissa harj.supistuksissa, nyt kun vielä tietäis et onko harj.supistus sellainen mikä ei satu yhtään? Eli mulla nyt tullut eilis aamusta asti sellaisia lievää kipua alaselkään ja munasarjojen kohdalle heijastavia supistuksia, vatsa kovettuu vähän ei paljoa. Ja näitä sateli eilis päivänä varmaan muutama kymmenen ja yötä kohden rauhoittui. Yöllä heräsin siihen kun toinen rinta arasti ja siellähän on sitten pieniä pakkaantumia ilmeisesti maitoa!!

      Sitten toinen asia, minkähän väristä ja minkälaista on lapsivesi, eli laitoin eilen aamulla pikkarin suojan ihan sitä varten kun tuntu et lorahteli valkovuotoa aina joku teelusikallinen esim.kun nousi sohvalta/sängystä ylös. Vuoto oli kellertävää ja osittain vaaleanpunaisenkin sävyistä..

      Hoh, joko mun hormoonit laukkaa ja luulee et synnyttämään pitäis kohta lähteä tai sitten alkaa oikeesti olla tosi kyseessä.

      apuja kaivataan ja mielipiteitä.

      neuvola aika vasta ensvkolla.

      • PikkuLilliEmonen

        Kannattaa soittaa sinne päivystävään neuvolan puhelimeen, josta annetaan neuvontaa käyntien välillä! Olen ymmärtänyt että lapsivesi voi olla vihertävää (silloin jotain on pielessä) tai hyvinkin tuollaista haaleaa vaaleanpunaista, joka on kai normaalia?? Korjatkaa jos olen väärässä. Kellertävää vuotoa on hieman täälläkin, välillä valkkaria ja välillä valitettavasti pissaa, kun pidätyskyky on nolla, mutta ei ole tullut mitään vaaleanpunaista ainakaan itseltäni.

        Mullakaan ei harkkarisupistukset aivan täysin kivuttomia enää näillä viikoilla ole olleet, vaan juuri säteilee sillä tavalla "nivusten ja kyljen kautta selkään". eivät ne mitään kipeitäkään ole, mutta selvää painetta/pientä pistelyä tuntuu varsinkin selässä supistuksen ollessa kovimmillaan.

        Näillä viikoilla monilla alkaa jo paikat pikku hiljaa avautua ja valmistautua, joten on varmasti luonnollista että alkaa jo tuntumaan erilaiselta. Kannattaa silti soittaa ja tarkastuttaa ammattilaiselta esim neuvola tai synnytyssairaalasi kätilöltä, jos epäilet että lapsivettä lorisee. Sitä tuskin on tullut vaarallisen paljon, joten tuskin on syytä huoleen, hyvä vaan tarkkailla sillä saattaahan se olla joku enteilevä oire pikkuhiljaa lähestyvästä synnytyksestä. :)


    • Lonelylionjkl

      Mä melkein pyörryin tänään synnärillä käyrässä. Olin istunu n.10min ja alko hirvee ahdistus,sydämentykytys kasvot hikoili ihan niin et pisaroiden tiputteli hikeä, ja kamala olo ,päässä humisi ja huippas! En ollu varma olinko pyörtymäs ensin vai oksentamassa!

      Mult otettiin sit verenpaineet ja happisaturaatio mitkä oli hyvät! Kätilö veikkas että puoli istuva asento oli laukassu sen,että kohtu paino mun isoja verisuonia.

      Mulle tuotiin vettä ja vietiin toiseen huoneeseen missä saatiin ikkuna avattua. Alko sit helpottaa.

      Esikoist oottaessa mä pyörryin istualtaan ja sekin alko noin et ahdisti,tuli.huono olo ja otin huikan vettä, sit olo paheni ja silmis sumeni. Onneks olin istualtani ja silläkin kertaa sairaalassa :D

      • duppellson

        Mulla juuri samoja oireita ja menossa vasta rv 29. Olen yhdistänyt ne matalaan verenpaineeseen ja siihen, että joissain asennoissa kohtu jo kovasti painaa suuria verisuonia. Mulla aina neuvolassa ihan normiverenpaine, mutta syystä tai toisesta aamulla verenpaine matala ja aiheuttaa juuri edellä kuvaillut oireet. Todella tympiää ja viikkoja vasta näin vähän!!! :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe