Ahdistuksen aika

Heino1

Raamattu puhuu, eli varoittaa uskovia tulevista pahoista ajoista. Miksi näin? Juuri siksi, että osaisimme toimia oikein, kun näemme pahan ajan olevan käsillä. Rauhanyhdistyksellä on kyllä saarnoissa aina varoitettu pahoista ajoista, mutta aina on osoitettu, että paha tulee ulkopuolelta.

Tämä on hyvin ymmärrettävää, että saarnamiehet eivät saarnaa todellista ja hyvin salakavalaa uhkaa, joka tulee heistä papeista/saarnamiehistä. Pitäisi Jumalan nostaa esiin, semmoinen saarnamies, jota Kristuksen lauma kuuntelisi, niin kuin kuunteli Korintin uskovat Paavalia kun hän neuvoi heitä:
1. Kor. 5:13 ”Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Kun Daniel ennustaa vaikean ajan tulevan uskovien keskuuteen, niin hän ennustaessaan lohduttaa, että uskovat eivät kuitenkaan ole vailla suojaa. Luetaanpa välillä:
Dan. 12: 1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

Mikä se tämmöinen enkeliruhtinas on joka on uskovien suojana pahana aikana? Tämä selviää meille kun luemme lisää raamattua, sillä apostoli Juudas kirjoittaa:
Juud. 1:7 ”Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.
8 Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.
9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

Eli näistä raamatun kirjoituksista saamme selkeän ymmärryksen, että kun papit/saarnamiehet synneillään saastuttavat ruumiinsa, se aiheuttaa välittömästi oikean opin vääristymän. Ylienkeli Mikaelilla kuvataan raamatussa oikean opin ymmärrystä. Eli Jumala avaa uskovien sydämet ymmärtämään, että heitä on väärän opin voimalla johdatettu harhaan.

Paholainen olisi halunnut raahata Mooseksen ruumiin luvattuun maahan, mutta Jumala ei tätä sallinut ja näin se on tänäkin päivänä. Laki jää Moabin maahan! Lain kautta kyllä luvattu maa näkyy, mutta lain kautta on mahdoton sinne päästä:
5 Moos. 34:4 ”Herra sanoi Moosekselle: "Tämä on se maa, josta olen puhunut Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja jonka olen vannonut antavani heidän jälkeläisilleen. Minä olen antanut sinun nähdä sen, mutta sinä et pääse sinne."

Tällä palstalla on keskusteltu pedofiliasta joihin ovat monet papit/saarnamiehet syyllistyneet. Nyt kuitenkin väärä oppi on paljastettu, mutta yritetään kaikin keinoin salata pedofiliaan ja huoruuden synteihin langenneet puhujat, ne jotka ovat väärät henkiopit ynnä muut väärät opit keksineet. Heidän nimiään ei saisi tuoda julkisuuteen!

Kun näin menetellään, niin kaikki voi jatkua entisellään. Hiljaisuudessa poistetaan ilmitulleet puhujat. Mitä jää jäljelle? Jää väärin opetettu uskovien joukko! Jää raiskatut lapset, jotka ovat myös alistettu väärään evankeliumin taakse ja sanottu, tämä synti sinun pitää salata koska pyysin anteeksi! Pienelle lapselle jää ikuiset arvet, suuri syyllisyyden taakka, eikä hän pääse eheyttävään hoitoon. Mieti hyvä ihminen, oletko tämän luettuasi vielä puhujan nimen salaamisen kannalla.

Jeesus suojeli lapsia! Miten sinä tämän päivän uskova toimit? Ethän halua suojella pahantekijöitä! Jeesus sanoo, ettemme voi ehkäistä pahojen tekojen tuloa:
Matt. 18: 7 "Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat!
10 "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja.”

Viimeisenä päivänä sinulta ja minulta kysytään, `Suojelitko ja hoivasitko myös lapsia`, sillä lapsissa asuu Jumalan poika:
Matt. 25:42 ”Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.”

Jos me toimimme oikein, Jumala kyllä lohduttaa uskoviaan, meitäkin joita on väärän opin turvin väärin tuomittu. Jesaja kirjoittaa kauniisti tulevasta lohdutuksen ajasta:
Jes. 3:2 ”Sinä päivänä Herra antaa versonsa nousta maasta kauniina ja ylväänä. Rehevänä ja kukoistavana nousee maan hedelmä henkiin jääneille israelilaisille.”

64

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemesti

Mutta, nämähän tapaukset on nyt tulleet tuomiolle, ei niitä kukaan salaile. On selvää, että maallisen rangaistuksen täytyy suorittaa ja korvaukset maksaa. Miksi puhutaan koko ajan salailusta, kun tuomioita julistetaan vähän väliä. Suomessahan tulee poliisille joka vuosi 1100 ilmiantoa. Toivottavasti kaikki nämä tulevat myös korjatuiksi. Kaikki ei mahdu iltapäivälehtien lööppeihin, mutta vanhoillislaestadiolaisuuskytköiset kyllä mahtuu.

• Hulda Huoleton

Sille, jolle Jumala avaa elämän tien, ei kukaan voi tätä sulkea, ja jolta Jumala sen sulkee, sille ei yksikään ihminen ei voi sitä avata.

On tosiaan ahdistavaa, kun elämän tie halutaan uhrata intohimojen alttarille, kun totuus halutaan haudattavaksi ja vääryys tuomarin virkaa toimittamaan.

Kiitos Heino hyvästä kirjoituksestasi.

• Heino.

Hemesti Kirjoittaa:
      ”Mutta, nämähän tapaukset on nyt tulleet tuomiolle, ei niitä kukaan salaile.
      Kaikki ei mahdu iltapäivälehtien lööppeihin, mutta vanhoillislaestadiolaisuuskytköiset kyllä mahtuu.”

Miten voit noin kirjoittaa! Ei ole salattu sanot! Ehkä sinä et ole salannut, mutta kerropa sitten miten on ollut mahdollista, että on voinut toimia puhujana vuosia ja olla samalla pedofiili, joka on nyt vasta tullut ilmi, kun uhrina olleet lapset ovat kasvaneet aikuiseksi niin, että ovat uskaltaneet kertoa asiasta.

SRK:n johto on ollut tietoinen monista pahoistakin asioista, mutta ne on salattu. Appeni, Ville Suutari sanoi Kärsämäen hoitokokouksessa, että SRK johtokunta on hoitanut hyvinkin pahoja tapauksia. Kysyin jälkeenpäin näistä asioista, mutta hän sanoi, että ne on saarnattu anteeksi tekijöilleen, eikä hän tarkemmin halua niistä kertoa. Mutta vaikka hän ei kertonutkaan yksityiskohtia, hän antoi ymmärtää, että pahat asia olivat juuri näitä, joita nyt on tullut ilmi.

Ei väärää henkioppia olisi SRK toimesta myönnetty vääräksi, elleivät piispat olisi painostaneet. Kaikki insesti tapaukset SRK yritti salata ja painosti niitä uskovia jotka uskalsivat tuoda asian ihmisten tietoisuuteen, lisäksi heidät, jos ovat pappeja tai puhujia, heidät on asetettu puhekieltoon. Näiden rohkeitten uskovien esiintulo, on auttanut hyväksikäytettyjä lapsia niin, että ovat uskaltaneet kertoa hyväksikäytöstä.

On hyvä, että meillä on noita Hulda Huolettomia, jotka eivät halua salata ja puolustaa vääryyttä. Hemesti suree kun lestadiolaiset joutuvat ” iltapäivälehtien lööppeihin”! Minä olen sitä mieltä, että niin pitääkin joutua, että isät ja äidit osaavat suojella lapsiaan, jotka uskonnollista yhteisöä hyväksikäyttäen toimivat irstaasti ja toimillaan pilaavat pienten Jumalan lasten koko elämän.

• 65841

Tästä olemme Heinon kanssa samaa mieltä.Me olemme nähneet esim. Oulun tapauksessa konkreettisesti , mitä tarkoittaa SRK.n rikosten salaaminen.Me tulemme luulatavasti likiaikoina näkemään paljon muutakin , mitä emme haluaisi nähdä.

Tämä ei tahdo mennä kaaleen sellasella joka on saanut rehellisyyteen kasvattavan kotikasvatuksen.Kaiken järjen mukaan , kaiken lisäksi vielä uskovaiset jotka ovat sitoutuneet elämään Jumalan Sanaan sidotun hyvän omantunnon kanssa, pitäisi jokaisella hälytyskellot soida jos näkee ympärillään iljettävää ja ihmistä tuhoavaa rikollisuutta , olipa se sitten jumalattoman paatuneen tai vanhoillislestadiolaisen tekemää.Rikokset vastataan lain edessä ja seuraukset kärsitään sen mukaan.MUTTA jossakin on menty pahanlaisesti mettään kun on otettu itselle sellanen valta että jos rikollinen on ollut uskovainen , on käytetty evankeliumia rikosten peittovaatteena ja ohitettu laki ja järjestys ylimielisesti itsensä korottamalla lain yläpuolelle.

Miten voi ihminen jolla on hirveitä rikoksia tunnollaan olla saarnaamassa muille parannusta ja anteeksiantamusta toisille.

• Heinolle

Tervetuloa Heino, keskusteluun mukaan. Kirjoituksissasi on aina jotain arvokasta.

Kirjoitukseni sivuaa lähinnä toista viestiäsi.

"..miten on ollut mahdollista, että on voinut toimia puhujana vuosia ja olla samalla pedofiili,.."

Nyt kirjoituksesi taustalla näkyy painolastina toiset tapaukset, joista olen pitkälle samaa mieltä kanssasi. Siirrä ne syrjään ja tarkastele tätä erillisenä.

Pedofilia ei ole seurakunnan asia tai ongelma. Pedofilia ei sinällään ole edes synti, --se on sairaus tai jokin häiriö, vrt. homoseksuaalisuus. Pedofiiliset teot ovat syntiä. Ne ovat siten hengellisesti tuomittavia molemmat ja maasta riippuen myös rikoslaissa kriminalisoitu.

Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen. Hengellisesti pedofilia tuomitaan kielletyksi ja synniksi.

Puhujaksi valitun (tms.) langetessa syntiin teko tuomitaan syntinä. Ei sitä kukaan puolusta salaa tai hyväksy. Ei synti ole SRK:n asia tai ongelma. Tälläisen teon tullessa ilmi, puhujaa ei aseteta palvelemaan seurakuntaa.

Seurakunnan puhujat ovat kuulijoiden kanssa yhtä "suuria syntisiä". Synnitöntä ei ole. On lihan mielen mukaista vertailla nakkivarkaan ja pf:n tekoja. Puhujalla ja kuulijalla on oma vastuu sydämessään. Kaikilla ei kuitenkan ole kykyä vastuun kantamiseen.

Anteeksiantamuksessa toinen ihminen tai seurakunta julistaa synninpäästön Pyhän Hengen voimalla. Jos katuva on tehnyt rikoksen, rikoksesta vastuu on tekijällä, ei seurakunnalla tai toisella ihmisellä. Rikoksia varten on laki ja esivalta, joiden tehtävänä on selvittää rikoksia ja hoitaa ne lain vaatimalla tavalla. Laki itse asiassa kieltää toista ihmistä käyttämästä lain valvojille kuuluvaa valtaa.

Keskustelemamme henkioppi puolestaan kuuluu seurakunnalle ja SRK:lle. Nämä ovat käyttäneet valtaansa ja asemaansa opin viemiseksi seurakuntiin. Se oppi ei ole yhden ihmisen aikaansaannos.

Tällä palstalla saa tukijoita, jos vain jotakin syytöksiä tai vihjailuja osaa vl-vastaisesti esittää. Voit Heino olla huoletta, tämä pedofilia-keskustelu ei ole vl:lle mikään ongelma tai ongelmallinen. Pedofiliset teot ovat aina olleet kiellettyjä ja tuomittu synniksi vl:n opetuksissa.

Mielellään palstalla näkisi kirjoituksiasi enemmänkin. Valitettavasti tämä palsta on suurelta osin roskaajien temmellyskenttä. Roskitusta hallinnoi muutama roskaaja ja vakio-nickit ovat kadonneet.

(TC)

• Vähän ihmetyttää
        65841 kirjoitti:

Tästä olemme Heinon kanssa samaa mieltä.Me olemme nähneet esim. Oulun tapauksessa konkreettisesti , mitä tarkoittaa SRK.n rikosten salaaminen.Me tulemme luulatavasti likiaikoina näkemään paljon muutakin , mitä emme haluaisi nähdä.

Tämä ei tahdo mennä kaaleen sellasella joka on saanut rehellisyyteen kasvattavan kotikasvatuksen.Kaiken järjen mukaan , kaiken lisäksi vielä uskovaiset jotka ovat sitoutuneet elämään Jumalan Sanaan sidotun hyvän omantunnon kanssa, pitäisi jokaisella hälytyskellot soida jos näkee ympärillään iljettävää ja ihmistä tuhoavaa rikollisuutta , olipa se sitten jumalattoman paatuneen tai vanhoillislestadiolaisen tekemää.Rikokset vastataan lain edessä ja seuraukset kärsitään sen mukaan.MUTTA jossakin on menty pahanlaisesti mettään kun on otettu itselle sellanen valta että jos rikollinen on ollut uskovainen , on käytetty evankeliumia rikosten peittovaatteena ja ohitettu laki ja järjestys ylimielisesti itsensä korottamalla lain yläpuolelle.

Miten voi ihminen jolla on hirveitä rikoksia tunnollaan olla saarnaamassa muille parannusta ja anteeksiantamusta toisille.

Sijoittelet sananvälejä aika mielivaltaisesti välikerkkien yhteyteen. Onko kyseessä joku lestadiolainen oireyhtymä?

• Heino.
        Heinolle kirjoitti:

Tervetuloa Heino, keskusteluun mukaan. Kirjoituksissasi on aina jotain arvokasta.

Kirjoitukseni sivuaa lähinnä toista viestiäsi.

"..miten on ollut mahdollista, että on voinut toimia puhujana vuosia ja olla samalla pedofiili,.."

Nyt kirjoituksesi taustalla näkyy painolastina toiset tapaukset, joista olen pitkälle samaa mieltä kanssasi. Siirrä ne syrjään ja tarkastele tätä erillisenä.

Pedofilia ei ole seurakunnan asia tai ongelma. Pedofilia ei sinällään ole edes synti, --se on sairaus tai jokin häiriö, vrt. homoseksuaalisuus. Pedofiiliset teot ovat syntiä. Ne ovat siten hengellisesti tuomittavia molemmat ja maasta riippuen myös rikoslaissa kriminalisoitu.

Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen. Hengellisesti pedofilia tuomitaan kielletyksi ja synniksi.

Puhujaksi valitun (tms.) langetessa syntiin teko tuomitaan syntinä. Ei sitä kukaan puolusta salaa tai hyväksy. Ei synti ole SRK:n asia tai ongelma. Tälläisen teon tullessa ilmi, puhujaa ei aseteta palvelemaan seurakuntaa.

Seurakunnan puhujat ovat kuulijoiden kanssa yhtä "suuria syntisiä". Synnitöntä ei ole. On lihan mielen mukaista vertailla nakkivarkaan ja pf:n tekoja. Puhujalla ja kuulijalla on oma vastuu sydämessään. Kaikilla ei kuitenkan ole kykyä vastuun kantamiseen.

Anteeksiantamuksessa toinen ihminen tai seurakunta julistaa synninpäästön Pyhän Hengen voimalla. Jos katuva on tehnyt rikoksen, rikoksesta vastuu on tekijällä, ei seurakunnalla tai toisella ihmisellä. Rikoksia varten on laki ja esivalta, joiden tehtävänä on selvittää rikoksia ja hoitaa ne lain vaatimalla tavalla. Laki itse asiassa kieltää toista ihmistä käyttämästä lain valvojille kuuluvaa valtaa.

Keskustelemamme henkioppi puolestaan kuuluu seurakunnalle ja SRK:lle. Nämä ovat käyttäneet valtaansa ja asemaansa opin viemiseksi seurakuntiin. Se oppi ei ole yhden ihmisen aikaansaannos.

Tällä palstalla saa tukijoita, jos vain jotakin syytöksiä tai vihjailuja osaa vl-vastaisesti esittää. Voit Heino olla huoletta, tämä pedofilia-keskustelu ei ole vl:lle mikään ongelma tai ongelmallinen. Pedofiliset teot ovat aina olleet kiellettyjä ja tuomittu synniksi vl:n opetuksissa.

Mielellään palstalla näkisi kirjoituksiasi enemmänkin. Valitettavasti tämä palsta on suurelta osin roskaajien temmellyskenttä. Roskitusta hallinnoi muutama roskaaja ja vakio-nickit ovat kadonneet.

(TC)

Trim Cat kirjoittaa:
        ”Tällä palstalla saa tukijoita, jos vain jotakin syytöksiä tai vihjailuja osaa vl-vastaisesti esittää. Voit Heino olla huoletta, tämä pedofilia-keskustelu ei ole vl:lle mikään ongelma tai ongelmallinen. Pedofiliset teot ovat aina olleet kiellettyjä ja tuomittu synniksi vl:n opetuksissa.

Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen. Hengellisesti pedofilia tuomitaan kielletyksi ja synniksi.”

Keskustelu tällä palstalla on jokseenkin toivotonta. Tähänkin ketjuun on tullut lyhyitä kommentteja viesteihin, jos pilkku on ollut vähän väärässä kohdassa, tai sanassa on ylimääräinen kirjain. Ei tämä ole mitään keskustelua, vaan nuorten huulenheittoa!

Sinun kanssa Crim Cat olen keskustellut ennenkin ja tiedän, ettet anna mistään omaksumastasi kannasta periksi, et vaikka kannanottosi näyttäisi vääräksi! Sinä väität esimerkiksi rippisalailua täysin oikeaksi, vaikka ko. rippioppia ei ole raamatussa. Laitan tähän linkin, sillä kirjoitin tästä Mopin palstalle. En siksi laita, että haluaisin jäädä tänne keskustelemaan siitä kanssasi. Poistun tältä palstalta, sillä katson, että olen kirjoituksellani sanonut sanottavani.
        http://p2.foorumi.info/keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta/viewtopic.php?t=2764

Poimin muutamia kohtia kirjoituksestasi, sillä väittämäsi asiat ovat mielestäni ihan kummallisia! Kerrot, että pedofilia ei ole ollenkaan ongelma ry:n seuratoiminnassa, koska tämä synti on aina saarnattu synniksi! Totta puhut, tunnen monta saarnamiestä jotka itse ovat harrastaneet tätä syntiä ja saarnoissaan tuominneet teot synniksi. He ovat myös pyytäneet anteeksi lapseltaan aina kun ovat lapsensa raiskanneet.

Kannanottosi ihan varmasti miellyttää semmoista ihmistä joilla tämä taipumus on. Sanot: ”Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen.”
        Pietari näyttää kuitenkin olevan kanssasi erimieltä, tässä asiassa:
        1 Piet. 2:11 ”Rakkaat ystävät, te jotka asutte muukalaisina vieraassa maassa. Minä kehotan teitä pysymään erossa tämän maailman himoista, jotka sotivat sielua vastaan.”

Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin:
        1 Piet. 5:2 ”Kaitkaa sitä laumaa, jonka Jumala on teille uskonut, älkää pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, älkää myöskään alhaisesta voitonhimosta, vaan sydämenne halusta.”
        Sinä toteat:
        ”Anteeksiantamuksessa toinen ihminen tai seurakunta julistaa synninpäästön Pyhän Hengen voimalla. Jos katuva on tehnyt rikoksen, rikoksesta vastuu on tekijällä, ei seurakunnalla tai toisella ihmisellä.”

Siinä olet oikeassa, että pedofilia ja narsismi ovat luonnevikaisia, eivätkä sinänsä syntiä, voisiko sanoa, että ”valuvikoja”. Mutta seurakunta joutuu tämmöisistä uskovista vastuuseen siinä, että heitä ei pidä päästää seurakunnassa puhujaksi eikä johtajiksi. Mutta näihin johtohommiin juuri tämmöiset henkilöt hakeutuvat, että voisivat manipuloida uskovia ja tämän manipuloinnin seurauksena ry:llä nyt monia opin vääristymiä.

• Heinolle
        Heino. kirjoitti:

Trim Cat kirjoittaa:
        ”Tällä palstalla saa tukijoita, jos vain jotakin syytöksiä tai vihjailuja osaa vl-vastaisesti esittää. Voit Heino olla huoletta, tämä pedofilia-keskustelu ei ole vl:lle mikään ongelma tai ongelmallinen. Pedofiliset teot ovat aina olleet kiellettyjä ja tuomittu synniksi vl:n opetuksissa.

Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen. Hengellisesti pedofilia tuomitaan kielletyksi ja synniksi.”

Keskustelu tällä palstalla on jokseenkin toivotonta. Tähänkin ketjuun on tullut lyhyitä kommentteja viesteihin, jos pilkku on ollut vähän väärässä kohdassa, tai sanassa on ylimääräinen kirjain. Ei tämä ole mitään keskustelua, vaan nuorten huulenheittoa!

Sinun kanssa Crim Cat olen keskustellut ennenkin ja tiedän, ettet anna mistään omaksumastasi kannasta periksi, et vaikka kannanottosi näyttäisi vääräksi! Sinä väität esimerkiksi rippisalailua täysin oikeaksi, vaikka ko. rippioppia ei ole raamatussa. Laitan tähän linkin, sillä kirjoitin tästä Mopin palstalle. En siksi laita, että haluaisin jäädä tänne keskustelemaan siitä kanssasi. Poistun tältä palstalta, sillä katson, että olen kirjoituksellani sanonut sanottavani.
        http://p2.foorumi.info/keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta/viewtopic.php?t=2764

Poimin muutamia kohtia kirjoituksestasi, sillä väittämäsi asiat ovat mielestäni ihan kummallisia! Kerrot, että pedofilia ei ole ollenkaan ongelma ry:n seuratoiminnassa, koska tämä synti on aina saarnattu synniksi! Totta puhut, tunnen monta saarnamiestä jotka itse ovat harrastaneet tätä syntiä ja saarnoissaan tuominneet teot synniksi. He ovat myös pyytäneet anteeksi lapseltaan aina kun ovat lapsensa raiskanneet.

Kannanottosi ihan varmasti miellyttää semmoista ihmistä joilla tämä taipumus on. Sanot: ”Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen.”
        Pietari näyttää kuitenkin olevan kanssasi erimieltä, tässä asiassa:
        1 Piet. 2:11 ”Rakkaat ystävät, te jotka asutte muukalaisina vieraassa maassa. Minä kehotan teitä pysymään erossa tämän maailman himoista, jotka sotivat sielua vastaan.”

Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin:
        1 Piet. 5:2 ”Kaitkaa sitä laumaa, jonka Jumala on teille uskonut, älkää pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, älkää myöskään alhaisesta voitonhimosta, vaan sydämenne halusta.”
        Sinä toteat:
        ”Anteeksiantamuksessa toinen ihminen tai seurakunta julistaa synninpäästön Pyhän Hengen voimalla. Jos katuva on tehnyt rikoksen, rikoksesta vastuu on tekijällä, ei seurakunnalla tai toisella ihmisellä.”

Siinä olet oikeassa, että pedofilia ja narsismi ovat luonnevikaisia, eivätkä sinänsä syntiä, voisiko sanoa, että ”valuvikoja”. Mutta seurakunta joutuu tämmöisistä uskovista vastuuseen siinä, että heitä ei pidä päästää seurakunnassa puhujaksi eikä johtajiksi. Mutta näihin johtohommiin juuri tämmöiset henkilöt hakeutuvat, että voisivat manipuloida uskovia ja tämän manipuloinnin seurauksena ry:llä nyt monia opin vääristymiä.

Kiitos kirjoituksestasi!
        Aluksi laittamasi linkin takaa:

"Toisin sanoen, kyllä se niin on, että salaripin "vuotanut" ei selviä ilman Jumalan rangaistusta."------"..Jos rikoksen tehnyt ei näin toimi, on rippi-isän velvollisuus tehdä ilmianto viranomaisille."

Nämä me ymmärrämme eri tavalla. Kirjoituksissasi anteeksiantamiseen sisältyy ehtoja ja ehdot määräytyvät synnin tunnustajan toimien mukaan. Luet siis rippisalaisuuden vuotajalle rangaistuksen ja samaalla vaadit sitä vuotoa!

Raamattu opettaa tunnustamaan OMAT synnit, eikä levittämään TOISTEN syntejä!

Tunnusta toki erehtyneeni, kun perustelet pitävästi asian Raamatulla ja mikäli kaikesta huolimatta en ymmärrä sinua, pyydän, että voit antaa virheeni anteeksi.

Sitten varsinaiseen tekstiin:
        "Kerrot, että pedofilia ei ole ollenkaan ongelma ry:n seuratoiminnassa, koska tämä synti on aina saarnattu synniksi!"

Kommenttisi tähän oli yllättävä: "..tunnen monta saarnamiestä...."

Siis rauhanyhdistys on eri asia kuin puhuja? Puhujan tai kuulijan lankeemus ei ole SRK:n tai rauhanyhdistyksen synti.

Edelleen:"Kannanottosi ihan varmasti miellyttää semmoista ihmistä joilla tämä taipumus on. Sanot: "Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen."

Kuten yllä selitin, synnistä vastuu on tekijällä, ei rauhanyhdistyksellä tai SRK:lla. En hyväksy pedofiliaa, insestiä tms.rikollisuutta! En myöskään hyväksy sitä, että muutamien vl:n lankeemuksesta julkisuudessa syyllistetään 100 000 tekoihin osallistumatonta. Väärä todistus lähimmäisestä on synti, niin myös lasten seksuaalinen hyväksikäyttö.

"Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin...1 Piet. 5:2 "

Kysyn sinulta, Heino, ottiko Pietari vastuun kaikista kuulijoittensa synneistä omiin nimiinsä?
        Pietarihan OPETTI, "Kaitkaa sitä laumaa..."
        Ei Pietari kerännyt kansan syntejä säkkiinsä!

" Mutta seurakunta joutuu tämmöisistä uskovista vastuuseen siinä, että heitä ei pidä päästää seurakunnassa puhujaksi eikä johtajiksi."

Mistä seurakuntaan valitaan synnitön puhuja? Seurakunta valitsee syntisen puhujan opettamaan, ei itsestänsä, vaan ainoasta synnittömästä ihmisestä.

"Mutta näihin johtohommiin juuri tämmöiset henkilöt hakeutuvat,"
        Mahdollisesti hakeutuvat, mutta seurakunta ei tee valintoja hakemusten pohjalta.

(TC)

• Heino.
        Heinolle kirjoitti:

Kiitos kirjoituksestasi!

"Toisin sanoen, kyllä se niin on, että salaripin "vuotanut" ei selviä ilman Jumalan rangaistusta."------"..Jos rikoksen tehnyt ei näin toimi, on rippi-isän velvollisuus tehdä ilmianto viranomaisille."

Nämä me ymmärrämme eri tavalla. Kirjoituksissasi anteeksiantamiseen sisältyy ehtoja ja ehdot määräytyvät synnin tunnustajan toimien mukaan. Luet siis rippisalaisuuden vuotajalle rangaistuksen ja samaalla vaadit sitä vuotoa!

Tunnusta toki erehtyneeni, kun perustelet pitävästi asian Raamatulla ja mikäli kaikesta huolimatta en ymmärrä sinua, pyydän, että voit antaa virheeni anteeksi.

"Kerrot, että pedofilia ei ole ollenkaan ongelma ry:n seuratoiminnassa, koska tämä synti on aina saarnattu synniksi!"

Siis rauhanyhdistys on eri asia kuin puhuja? Puhujan tai kuulijan lankeemus ei ole SRK:n tai rauhanyhdistyksen synti.

Edelleen:"Kannanottosi ihan varmasti miellyttää semmoista ihmistä joilla tämä taipumus on. Sanot: "Pedofilia ihmisen sairautena ei kuulu pelastusoppiin tai seurakunnan opetukseen."

Kuten yllä selitin, synnistä vastuu on tekijällä, ei rauhanyhdistyksellä tai SRK:lla. En hyväksy pedofiliaa, insestiä tms.rikollisuutta! En myöskään hyväksy sitä, että muutamien vl:n lankeemuksesta julkisuudessa syyllistetään 100 000 tekoihin osallistumatonta. Väärä todistus lähimmäisestä on synti, niin myös lasten seksuaalinen hyväksikäyttö.

"Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin...1 Piet. 5:2 "

Kysyn sinulta, Heino, ottiko Pietari vastuun kaikista kuulijoittensa synneistä omiin nimiinsä?

" Mutta seurakunta joutuu tämmöisistä uskovista vastuuseen siinä, että heitä ei pidä päästää seurakunnassa puhujaksi eikä johtajiksi."

Mistä seurakuntaan valitaan synnitön puhuja? Seurakunta valitsee syntisen puhujan opettamaan, ei itsestänsä, vaan ainoasta synnittömästä ihmisestä.

Mahdollisesti hakeutuvat, mutta seurakunta ei tee valintoja hakemusten pohjalta.

(TC)

Niinhän me ymmärrämme! Kirjoitat:
        ” Nämä me ymmärrämme eri tavalla. Kirjoituksissasi anteeksiantamiseen sisältyy ehtoja ja ehdot määräytyvät synnin tunnustajan toimien mukaan. Luet siis rippisalaisuuden vuotajalle rangaistuksen ja samaalla vaadit sitä vuotoa!”

Kirjoitat ihan niin kuin oletinkin. Eli, et haluakaan ymmärtää mitä yritän selittää ja tämä ymmärtämättömyytesi johtuu siitä, että näin sinun ei tarvitse oikaista käsitystäsi! Uskon, että takuuvarmasti tiedät, ettei rippi-isä anna ripittäytyjälle syntiä anteeksi. Vaan todistaa, että Jumalan Poika on syntisi sovittanut ja tämän takia saat olla vapaa kun tämän uskot.

Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot ”vuotoa”, vaan neuvo miten voi päästä rikollisesta teosta vapaaksi:
        Luuk. 17:14 ”Nähdessään miehet Jeesus sanoi heille: "Menkää näyttämään itsenne papeille." Mennessään he puhdistuivat.”

Sinä olet tosi kiero ihminen, luehan mitä kirjoitit:
        ”Mistä seurakuntaan valitaan synnitön puhuja? Seurakunta valitsee syntisen puhujan opettamaan, ei itsestänsä, vaan ainoasta synnittömästä ihmisestä.”
        Ja vielä:
        ” Kysyn sinulta, Heino, ottiko Pietari vastuun kaikista kuulijoittensa synneistä omiin nimiinsä?
        Ei Pietari kerännyt kansan syntejä säkkiinsä!”

En minä ole väittänytkään, että puhujan synti olisi SRK:n synti! Ja on aivan varmaa, että juuri kukaan ry:n uskovista ei hyväksy pedofiliaa. Tästä ei ole ollenkaan kysymys, mutta tulee toimia niin kuin raamattu opettaa, eli ei pidä yrittää vaientaa niitä uskovia jotka ovat tämän piilossa olevan kauhistuttavan synnin tuoneet esiin.

Sanot:
        ”Mahdollisesti hakeutuvat, mutta seurakunta ei tee valintoja hakemusten pohjalta.”
        Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä narsistisen luonnevian omaava ihminen on hyvin taitava peittämään luonteensa ja tämän takia heitä on useita papeissa ja puhujissa. En osaa sanoa miten heidän valintansa voitaisiin estää – tuskin mitenkään. Tämän takia tulisikin seurakunnan pysyä valvovana, niin kuin Jeesus neuvoo ja monissa puheissaan teroittaa valvomisen tärkeyttä.

• Heinolle
        Heino. kirjoitti:

” Nämä me ymmärrämme eri tavalla. Kirjoituksissasi anteeksiantamiseen sisältyy ehtoja ja ehdot määräytyvät synnin tunnustajan toimien mukaan. Luet siis rippisalaisuuden vuotajalle rangaistuksen ja samaalla vaadit sitä vuotoa!”

Kirjoitat ihan niin kuin oletinkin. Eli, et haluakaan ymmärtää mitä yritän selittää ja tämä ymmärtämättömyytesi johtuu siitä, että näin sinun ei tarvitse oikaista käsitystäsi! Uskon, että takuuvarmasti tiedät, ettei rippi-isä anna ripittäytyjälle syntiä anteeksi. Vaan todistaa, että Jumalan Poika on syntisi sovittanut ja tämän takia saat olla vapaa kun tämän uskot.

Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot ”vuotoa”, vaan neuvo miten voi päästä rikollisesta teosta vapaaksi:
        Luuk. 17:14 ”Nähdessään miehet Jeesus sanoi heille: "Menkää näyttämään itsenne papeille." Mennessään he puhdistuivat.”

”Mistä seurakuntaan valitaan synnitön puhuja? Seurakunta valitsee syntisen puhujan opettamaan, ei itsestänsä, vaan ainoasta synnittömästä ihmisestä.”
        Ja vielä:
        ” Kysyn sinulta, Heino, ottiko Pietari vastuun kaikista kuulijoittensa synneistä omiin nimiinsä?

En minä ole väittänytkään, että puhujan synti olisi SRK:n synti! Ja on aivan varmaa, että juuri kukaan ry:n uskovista ei hyväksy pedofiliaa. Tästä ei ole ollenkaan kysymys, mutta tulee toimia niin kuin raamattu opettaa, eli ei pidä yrittää vaientaa niitä uskovia jotka ovat tämän piilossa olevan kauhistuttavan synnin tuoneet esiin.

Sanot:
        ”Mahdollisesti hakeutuvat, mutta seurakunta ei tee valintoja hakemusten pohjalta.”
        Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä narsistisen luonnevian omaava ihminen on hyvin taitava peittämään luonteensa ja tämän takia heitä on useita papeissa ja puhujissa. En osaa sanoa miten heidän valintansa voitaisiin estää – tuskin mitenkään. Tämän takia tulisikin seurakunnan pysyä valvovana, niin kuin Jeesus neuvoo ja monissa puheissaan teroittaa valvomisen tärkeyttä.

Kiitos kirjoituksestasi!

"Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot "vuotoa", vaan neuvo miten voi päästä rikollisesta teosta vapaaksi:
        Luuk. 17:14 "Nähdessään miehet Jeesus sanoi heille: "Menkää näyttämään itsenne papeille." Mennessään he puhdistuivat."

Myös edellämainitun ymmärrän toisin. Olet rajannut tekstin siten, että se mahdollistaa laittamasi tulkinnan.
        Otan muutaman jakeen lisää:

Jakeessa 12. käy selville, että henkilöitä on määrällisesti 10
        Jakeessa 14. Kaikki lähetetään pappien tykö.
        Jakeessa 15, yksi palasi kiittämään Jeesusta (ei siis pappia)
        Jakeessa 17, ilmenee, että kaikki kymmenen olivat puhdistunet.
        Jakeessa 19. Jeesus toteaa. Uskosi on pelastanut SINUT

Kysyn, Miksi Jeesus ei vakuutanut niille 9:lle papin tykö menneelle pelastusta?

Edelleen:
        Poimin pari mielestäni ristiriitaista lausetta kirjoituksistasi:

"Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin:"
        "En minä ole väittänytkään, että puhujan synti olisi SRK:n synti!"

Lisää:
        "Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot "vuotoa",
        Linkkisi takaa:
        "Mutta, mutta Jeesus opettaa kuitenkin sen miten meidän tulee tehdä, eli ei me saada ripissä meille tunnustettuja syntejä mennä kertomaan kenellekään."
        Edelleen:
        "Jos rikoksen tehnyt ei näin toimi, on rippi-isän velvollisuus tehdä ilmianto viranomaisille."

Vedätkö Heino siis monta roolia ja monta eri oppia näillä palstoilla?

Merkillepantavaa on että rippisalisuutta puolustavassa kirjoituksessasi lukee "Jeesus" ja vasikointia puoltavassa kirjoituksessasi "viranomainen"

"Sinä olet tosi kiero ihminen, luehan mitä kirjoitit"

Kiitos!
        Ehkä minun tulisi poistua palstaa pilaamasta.

(TC)

• Hemesti

Niin, en ole tietoinen näistä.

• Heino. kirjoitti:

Ja vielä:

Sanot:

Kysyn Heinolta, kuka keksi rippisalaisuuden?

• etsivä-xx
        Heinolle kirjoitti:

Kiitos kirjoituksestasi!

(TC)

TC

Kylla Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä:
        apostelien teot 8
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
        18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
        21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
        22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]

Ei ole merkitystä sillä tajoaako rahaa vai hakeeko jotakin muuta hyötyä itselleen. Pietari toteaa, että silloin ei ole syntien anteeksiantamusta. Jos rikoksen tekijä ei ole valmis sovittamaan maallista rikosta, hän ei ole katuvalla mielellä. Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä.

• etsivä-xx kirjoitti:

TC

Kylla Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä:
        apostelien teot 8
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
        18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
        21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
        22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]

Ei ole merkitystä sillä tajoaako rahaa vai hakeeko jotakin muuta hyötyä itselleen. Pietari toteaa, että silloin ei ole syntien anteeksiantamusta. Jos rikoksen tekijä ei ole valmis sovittamaan maallista rikosta, hän ei ole katuvalla mielellä. Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä.

Minä kysyin, kuka keksi rippisalaisuuden?

• Heino.
        Heinolle kirjoitti:

Kiitos kirjoituksestasi!

"Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot "vuotoa", vaan neuvo miten voi päästä rikollisesta teosta vapaaksi:
        Luuk. 17:14 "Nähdessään miehet Jeesus sanoi heille: "Menkää näyttämään itsenne papeille." Mennessään he puhdistuivat."

Myös edellämainitun ymmärrän toisin. Olet rajannut tekstin siten, että se mahdollistaa laittamasi tulkinnan.
        Otan muutaman jakeen lisää:

Jakeessa 12. käy selville, että henkilöitä on määrällisesti 10
        Jakeessa 14. Kaikki lähetetään pappien tykö.
        Jakeessa 15, yksi palasi kiittämään Jeesusta (ei siis pappia)
        Jakeessa 17, ilmenee, että kaikki kymmenen olivat puhdistunet.
        Jakeessa 19. Jeesus toteaa. Uskosi on pelastanut SINUT

Kysyn, Miksi Jeesus ei vakuutanut niille 9:lle papin tykö menneelle pelastusta?

Edelleen:
        Poimin pari mielestäni ristiriitaista lausetta kirjoituksistasi:

"Seurakunnalta siirrät kaiken vastuun pois, vaikka raamattu opettaa toisin:"
        "En minä ole väittänytkään, että puhujan synti olisi SRK:n synti!"

Lisää:
        "Se, että vaatii ripittäytyjän ilmoittamaan tekonsa viranomaisille, ei ole niin kuin sanot "vuotoa",
        Linkkisi takaa:
        "Mutta, mutta Jeesus opettaa kuitenkin sen miten meidän tulee tehdä, eli ei me saada ripissä meille tunnustettuja syntejä mennä kertomaan kenellekään."
        Edelleen:
        "Jos rikoksen tehnyt ei näin toimi, on rippi-isän velvollisuus tehdä ilmianto viranomaisille."

Vedätkö Heino siis monta roolia ja monta eri oppia näillä palstoilla?

Merkillepantavaa on että rippisalisuutta puolustavassa kirjoituksessasi lukee "Jeesus" ja vasikointia puoltavassa kirjoituksessasi "viranomainen"

"Sinä olet tosi kiero ihminen, luehan mitä kirjoitit"

Kiitos!
        Ehkä minun tulisi poistua palstaa pilaamasta.

(TC)

Turhaa sinä minua kiittelet, minähän kirjoitin sinulle kovan kirjeen. En sen takia, että haluaisin loukata sinua ja näin poistaa sinut palstalta. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ajattelen, että olet aikuinen ihminen ja sen vuoksi haluaisin, että tarkemmin miettisit omaa uskoasi, näin meidän kaikkien tulee tehdä.

Sinun on varmaankin vaikea uskoa, että tykkään sinusta ja tämän takia haluan sinua kopistella, että heräisit katsomaan kirjoituksiasi myös toisista näkökulmista. Kysyt selitystä ja kun selitän, niin pyydän, että miettisit selitystä rauhallisesti. Tässä kysymyksesi:
        ”Kysyn, Miksi Jeesus ei vakuutanut niille 9:lle papin tykö menneelle pelastusta?”

Ensinnäkin laki velvoitti spitaali sairaan menemään pappien eteen tarkastuttamaan itsensä ja jos he läpäisivät tarkastuksen, he saivat luvan palata ihmisten keskuuteen. Kun Jeesus kehotti heitä menemään pappien luokse tarkastukseen, he kaikki tulivat terveiksi. Papit eivät heitä tehneet terveiksi vaan Jeesus. Mutta vain yksi heistä palasi kiittämään Jeesusta, toiset eivät välittäneet parantajastaan.

Tämän raamatun kohdan voi myös soveltaa rippiin, eli kun ripittäytyjälle julistetaan synninpäästö, häntä myös kehotetaan sovittamaa rikoksensa maallisen oikeuden edessä. Ripittäytyjä voi tämänkin tehdä, mutta jos hän käy tunnustamassa pakon edessä, niin kuin nuo yhdeksän pitaalista parantunutta, ei Jeesus julista häntä pelastuneeksi.

Usko onkin rakkautta Jumalaa ja Jeesusta kohtaan ja tästä rakkaudesta johtuu, että etsimme aina raamatusta Jumalan tahtoa, eli palaamme aina parantajamme Jeesuksen luokse. En minä yritä kenenkään mieltä pahoittaa, vaan haluaisin, että me kaikki pyrkisimme totuuteen, eli menisimme niin kuin tuo pitaalista parantunut mies meni, Jeesuksen luokse. Kaikki me olemme uskon kautta vain tulleet terveiksi.

Ehdotan, että nyt kun olen sinut perusteellisesti loukannut, sanomalla sinua tosi kieroksi ihmiseksi, sanoin vaikka sinä olet minua usein kehunutkin! Enkö olekin kelju vanha ukko! Kun näin on, niin sovitaanko, että käyt uudelleen tutkimassa kirjoitustani ripistä ja yrität etsiä kirjoituksesta toisenlaista kuvaa. Jos et löydä niin kuitenkin lupaan, että en enää koskaan yritäkään moittia sinua.

• vl-uskova
        lappix kirjoitti:

Kysyn Heinolta, kuka keksi rippisalaisuuden?

Lueppa tuo Heinon lähttämän linkin takaa kirjoitus ripistä. Muistelen, että hän sanoi jonkun munkin sen keksineen, ei kuitenkaan taida itsekään tietää. Mutta käy lukemassa. Joku taisi sanoa, että Johannes Alaranta on tätä tutkinut ja saanut selville, että joku munkki on keksinnön takana. Muistelen, että Alarannalla on tekeillä väitöskirja ripistä.

• vl-uskova kirjoitti:

Lueppa tuo Heinon lähttämän linkin takaa kirjoitus ripistä. Muistelen, että hän sanoi jonkun munkin sen keksineen, ei kuitenkaan taida itsekään tietää. Mutta käy lukemassa. Joku taisi sanoa, että Johannes Alaranta on tätä tutkinut ja saanut selville, että joku munkki on keksinnön takana. Muistelen, että Alarannalla on tekeillä väitöskirja ripistä.

Onko rippisalaisuus ihmisen päättämä asia?

• 11+11
        etsivä-xx kirjoitti:

TC

apostelien teot 8

"""Ei ole merkitystä sillä tajoaako rahaa vai hakeeko jotakin muuta hyötyä itselleen. Pietari toteaa, että silloin ei ole syntien anteeksiantamusta. Jos rikoksen tekijä ei ole valmis sovittamaan maallista rikosta, hän ei ole katuvalla mielellä. Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä. ""

Olen samaa mieltä etsivä-xx;n kanssa.

• Heino.
        lappix kirjoitti:

Onko rippisalaisuus ihmisen päättämä asia?

Tuohon kysymykseesi ” Onko rippisalaisuus ihmisen päättämä asia?”, siihen voisi sanoa kahdella eri tavalla, eli on se ihmisten päättämä ja kuitenkin, ei se ole. Miten minä näin sanon? Raamatussa ei ole suoraa kieltoa, ettemme saa kertoa toisen ihmisen meille kertomaa ja anteeksi pyytämää syntitekoa.

Toisinaan synti, josta ripittäytyjä on kertonut, se on ehkä jonkun muunkin tiedossa ja jos hän tuo tämän esiin, voimme sanoa, että hän on ripittäytynyt tästä synnistä, katunut ja pyytänyt todistamaan, että hänen tekemänsä synti on anteeksi annettu Jumalan edessä.

Kaikkein selvin neuvo säilyttää rippisalaisuus on rakkauden kaksoiskäsky:
        Mark. 12:29 ”Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Kun ymmärrämme tämä käskyt, joita Jeesus nimittää kaikkein suurimmiksi käskyiksi ei tee mieli kertoa toisten synneistä. Jeesus sanoi: ” Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." Eli voimme kysyä itseltämme; haluammeko, että meidän tunnustamamme lankeemukset kerrottaisiin ihmisille ja näin joutuisimme ihmisten tallattavaksi. Siis muistetaan tämä:
        Matt. 7: 12 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.”

• Heino. kirjoitti:

Tuohon kysymykseesi ” Onko rippisalaisuus ihmisen päättämä asia?”, siihen voisi sanoa kahdella eri tavalla, eli on se ihmisten päättämä ja kuitenkin, ei se ole. Miten minä näin sanon? Raamatussa ei ole suoraa kieltoa, ettemme saa kertoa toisen ihmisen meille kertomaa ja anteeksi pyytämää syntitekoa.

Toisinaan synti, josta ripittäytyjä on kertonut, se on ehkä jonkun muunkin tiedossa ja jos hän tuo tämän esiin, voimme sanoa, että hän on ripittäytynyt tästä synnistä, katunut ja pyytänyt todistamaan, että hänen tekemänsä synti on anteeksi annettu Jumalan edessä.

Mark. 12:29 ”Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Kun ymmärrämme tämä käskyt, joita Jeesus nimittää kaikkein suurimmiksi käskyiksi ei tee mieli kertoa toisten synneistä. Jeesus sanoi: ” Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." Eli voimme kysyä itseltämme; haluammeko, että meidän tunnustamamme lankeemukset kerrottaisiin ihmisille ja näin joutuisimme ihmisten tallattavaksi. Siis muistetaan tämä:
        Matt. 7: 12 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.”

Heino 1. Kysyin, kuka keksi ripin ja rippisalaisuuden. Ymmärrät kai mitä kysyin, Jeesus vaiko ihminen?

• Heino.
        lappix kirjoitti:

Heino 1. Kysyin, kuka keksi ripin ja rippisalaisuuden. Ymmärrät kai mitä kysyin, Jeesus vaiko ihminen?

Kylläpä sinä nyt asetat minut vaikean asian kanssa vastakkain. Et varmaankaan viitsinyt käydä tuota laittamaani linkkiä avaamassa! Olen yrittänyt etsiä rippiä raamatusta, mutta semmoista rippikäsitystä joka meille kirkon ja ry:n taholta opetetaan, sitä ei löydy raamatusta.

Eli Jeesus ei opettanut rippiä, eikä rippisalaisuutta. Mutta niin kuin olen moniin Jeesuksen opetuksiin tässäkin ketjussa viitannut, siinä valossa rippi on hyvä ja tarpeellinen uskovien uskoa ja uskonelämää vahvistava. Minä en missään tapauksessa väheksy ripin tarpeellisuutta! Olen itsekin saanut avautua rippi-isälle (äidille) ja saanut häneltä lohduttavan vakuutuksen, että Heinon synnit on Jumalan Poika sovittanut ja näin taasen olen päässyt epäilysten alta iloitsemaan Jumalan lapsen osasta.

• etsivä-xx :lle
        etsivä-xx kirjoitti:

TC

apostelien teot 8

"Kylla Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä"

Tulkitsen laittamasi kohdan toisin, eli näin:

17-"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen."
        19- Simon, "Antakaa minullekin tuollainen valta"
        20-Pietari,"..luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa"
        21-"...sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä."

Mielestäni tuossa ei ole kysymys ripin ehdosta, vaan kuten jae 19. kertoo, vallan tavoittelusta. Pyhän hengen valtuukdet eivät näin ole kauppatavaraa. ja se ilmoitetaan uudelleen jakeessa 20.
        Saman kirjoittaa Matteus, "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8)

"Pietari toteaa, että silloin ei ole syntien anteeksiantamusta. Jos rikoksen tekijä ei ole valmis sovittamaan maallista rikosta"

Missä tuo toteamus on luettavissa? Maallisen rikoksen sovittamine on täysin oikea, mutta jos sitä täällä opetetaan ehdottomana ja jopa Pietarin suulla kerrotun, tulisi se jossakin olla luettavissa.

Edelleen, "Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytyjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä".

No voi... nythän ripin vastaanottaja asettuu tuomariksi? Miksi Jeesus opetti, "älkää tuomitko"?. Tuomiovalta kun kuuluu Jumalalle, eikä ripin vastaanottajalle.

Jeesus vastaa Pietarin kysymykseen anteeksiantamuksesta näin:
        "Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.""

Kysyn, voiko seitsemän kertaa anteeksipyytävä ihminen olla "vilpitön"? Ja Jeesus vielä opettaa, että tulee antaa anteeksi seitsemänkymmentä kertaa seitsemän!

Osaatko sinä etsivä-xx, pyytää samaa asiaa laittamasi ehdon mukaisesti "vilpittömästi" anteeksi seitsemänkymmentä kertaa seitsemän?

Itse en siihen kykene! Viimeistään neljänsadan pyynnön kohdalla lentais pääskynen pääni yli. Ei, vaan jo ensimmäisen pyynnön kohdalla.

(TC)

• torpan tyttö
        etsivä-xx :lle kirjoitti:

"Kylla Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä"

17-"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen."

Mielestäni tuossa ei ole kysymys ripin ehdosta, vaan kuten jae 19. kertoo, vallan tavoittelusta. Pyhän hengen valtuukdet eivät näin ole kauppatavaraa. ja se ilmoitetaan uudelleen jakeessa 20.
        Saman kirjoittaa Matteus, "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8)

"Pietari toteaa, että silloin ei ole syntien anteeksiantamusta. Jos rikoksen tekijä ei ole valmis sovittamaan maallista rikosta"

Missä tuo toteamus on luettavissa? Maallisen rikoksen sovittamine on täysin oikea, mutta jos sitä täällä opetetaan ehdottomana ja jopa Pietarin suulla kerrotun, tulisi se jossakin olla luettavissa.

Edelleen, "Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytyjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä".

No voi... nythän ripin vastaanottaja asettuu tuomariksi? Miksi Jeesus opetti, "älkää tuomitko"?. Tuomiovalta kun kuuluu Jumalalle, eikä ripin vastaanottajalle.

"Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.""

Kysyn, voiko seitsemän kertaa anteeksipyytävä ihminen olla "vilpitön"? Ja Jeesus vielä opettaa, että tulee antaa anteeksi seitsemänkymmentä kertaa seitsemän!

Osaatko sinä etsivä-xx, pyytää samaa asiaa laittamasi ehdon mukaisesti "vilpittömästi" anteeksi seitsemänkymmentä kertaa seitsemän?

Itse en siihen kykene! Viimeistään neljänsadan pyynnön kohdalla lentais pääskynen pääni yli. Ei, vaan jo ensimmäisen pyynnön kohdalla.

(TC)

"Pyhän hengen valtuukdet eivät näin ole kauppatavaraa. ja se ilmoitetaan uudelleen jakeessa 20.
        Saman kirjoittaa Matteus, "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8)"

Tämä meidän tulisi myös ymmärtää kun luulemme omistavamme valtuudet antaa syntejä anteeksi, koska ei meillä ole itsellämme mitään avaimia ja valtuuksia, vaan kun Jeesus puhalsi Pyhän Hengen opetuslasten päälle ja kun helluntaina vuodatettiin Pyhä Henki, niin tämä Pyhä Henki pitää itsellään ne valtuudet ja avaimet ja me olemme vain tiedottajia ja välittäjiä niinkuin Paavali on ilmaissut itsestään. Pyhä Henki tekee työtään ja se on sitä Jumalan antamaa armoa ja lahjaa. Pyhän Hengen voima ei ole sanoissa vaan teoissa. Sanoja meillä kyllä on, mutta usein puuttuu Pyhän Hengen voima. Ja se paljolti johtuu siitä, että puheemme ja tekomme eivät ole YHDENSUUNTAISET PYHÄN HENGEN LINJAN MUKAAN eli tarkoitan sitä, että emme tarpeeksi korosta Kristuksen osuutta syntien anteeksiantamuksessa ja pelastumisessa, koska vaan tällaiseen korostukseen Pyhä Henki yhtyy ja alkaa tapahtua ja seuroista katoaa tietty hengellinen aneemisuus.

• Heino. kirjoitti:

Kylläpä sinä nyt asetat minut vaikean asian kanssa vastakkain. Et varmaankaan viitsinyt käydä tuota laittamaani linkkiä avaamassa! Olen yrittänyt etsiä rippiä raamatusta, mutta semmoista rippikäsitystä joka meille kirkon ja ry:n taholta opetetaan, sitä ei löydy raamatusta.

Eli Jeesus ei opettanut rippiä, eikä rippisalaisuutta. Mutta niin kuin olen moniin Jeesuksen opetuksiin tässäkin ketjussa viitannut, siinä valossa rippi on hyvä ja tarpeellinen uskovien uskoa ja uskonelämää vahvistava. Minä en missään tapauksessa väheksy ripin tarpeellisuutta! Olen itsekin saanut avautua rippi-isälle (äidille) ja saanut häneltä lohduttavan vakuutuksen, että Heinon synnit on Jumalan Poika sovittanut ja näin taasen olen päässyt epäilysten alta iloitsemaan Jumalan lapsen osasta.

Tervehdys Heino 1. Ei se ole lainkaan vaikeaa, koska ensin meidän on vastattava kysymykseen, mikä on Jumalan tahto ?

Sen ilmoitti Jeesus näin:
        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Siis ihmisen ei pidä uskoa mihinkään muuhun kuin Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Silloin teemme Jumalan tahdon.
        Jos ihminen mukautuu tapakristillisyyteen ja uskoo ennemmin ihmistä kuin Jumalaa, hänen uskonsa on täysin turha.

• vl-xxx
        etsivä-xx :lle kirjoitti:

(TC)

etsivä-xx: kirjoittaa ” Kyllä Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä: Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä.”

Trim Cat vastaa: ” Mielestäni tuossa ei ole kysymys ripin ehdosta, vaan kuten jae 19. kertoo, vallan tavoittelusta. nythän ripin vastaanottaja asettuu tuomariksi? Miksi Jeesus opetti, "älkää tuomitko"?. Tuomiovalta kun kuuluu Jumalalle, eikä ripin vastaanottajalle.”

Tästä Crim Cat:n kommentista näkee, ettei hän ollenkaan ymmärrä, mitä etsivä-xx kirjoittaa. Eli etsivä-xx lainaa useita raamatun kohtia ja näin todistaa, että Jumalan edessä tulee katumuksen olla vilpitön ja vain katuvalle kuuluu armo. Raamattu sanoo sen toisinkin:
        Sl. 3:34 ”Säälimätöntä ei Herra sääli, mutta nöyrille hän antaa armonsa.”

Trim Cat sinulle sanon, että ei rippi-isä anna ripittäytyjälle ehtoa, eikä asetu tuomariksi. jos hän neuvoo, esimerkiksi varkauden syntiin joutuneelle, että tulee palauttaa varastettu tavara. Pyytää vielä anteeksi tekoaan ja jos se jolta on varastettu, vaatii, että vielä on tunnustettava viranomaisille varkaus, eli selvitettävä pohjia myöten – teko tulee silloin selvittää näin.

• vl-xxx kirjoitti:

etsivä-xx: kirjoittaa ” Kyllä Raamattu asettaa ehdon ripille ja kovan ehdon asettaakin, nimittäin sen, että on vilpitön Jumalan edessä: Silloin voi ripin vastaanottanut todeta, että ripittäytjä ei ole toiminut vilpittömästi Jumalan edessä.”

Trim Cat vastaa: ” Mielestäni tuossa ei ole kysymys ripin ehdosta, vaan kuten jae 19. kertoo, vallan tavoittelusta. nythän ripin vastaanottaja asettuu tuomariksi? Miksi Jeesus opetti, "älkää tuomitko"?. Tuomiovalta kun kuuluu Jumalalle, eikä ripin vastaanottajalle.”

Tästä Crim Cat:n kommentista näkee, ettei hän ollenkaan ymmärrä, mitä etsivä-xx kirjoittaa. Eli etsivä-xx lainaa useita raamatun kohtia ja näin todistaa, että Jumalan edessä tulee katumuksen olla vilpitön ja vain katuvalle kuuluu armo. Raamattu sanoo sen toisinkin:

Trim Cat sinulle sanon, että ei rippi-isä anna ripittäytyjälle ehtoa, eikä asetu tuomariksi. jos hän neuvoo, esimerkiksi varkauden syntiin joutuneelle, että tulee palauttaa varastettu tavara. Pyytää vielä anteeksi tekoaan ja jos se jolta on varastettu, vaatii, että vielä on tunnustettava viranomaisille varkaus, eli selvitettävä pohjia myöten – teko tulee silloin selvittää näin.

Raamattu ei tunne rippiä eikä rippisalaisuutta. Se on puhtaasti ihmisten tekemä ja selviää kirkkolaista näin:

Kirkkolaki 26.11.1993/1054
        Kirkolliskokouksen ehdotuksen ja eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle seuraava kirkkolaki:

I OSA
        YLEISIÄ SÄÄNNÖKSIÄ
        1 LUKU
        Kirkon tunnustus, tehtävä ja jäsenet
        1 §
        Tunnustus
        Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä Raamattuun perustuvaa kristillistä uskoa, joka on lausuttu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä luterilaisissa tunnustuskirjoissa. Kirkon tunnustus ilmaistaan lähemmin kirkkojärjestyksessä.

2 §
        Rippisalaisuus
        Yksityisessä ripissä tai muuten sielunhoidossa papille uskottua asiaa ei saa ilmaista, eikä myöskään sitä henkilöä, joka papille on uskoutunut.

Kun pappia kuulustellaan todistajana, hän ei saa ilmaista sitä, mitä yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa on hänelle uskottu.

Jos joku yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa ilmaisee yleisen lain mukaan ilmiannettavan rikoksen olevan hankkeissa, papin on kehotettava häntä ilmoittamaan asiasta viranomaisille tai sille, jota vaara uhkaa. Jollei hän suostu siihen, papin on kerrottava hyvissä ajoin ja varovasti asiasta viranomaisille, kuitenkin niin, ettei asianomainen suoraan tai välillisesti tule siitä ilmi.

Kysyn, millaisia uskovaisia te olette, koska uskotte poliittisen järjestelmän (eduskunnan) ja ihmisistä valitun kirkolliskokouksen tekemään lakiin ja elätte sen mukaan.
        Mielestäni te ole epäuskoisia pakanoita, jotka ovat hylänneet Jumala sanan totuuden ja tottelette ihmislakeja, oppeja ja käskyjä.

• vl-xxx :lle
        vl-xxx kirjoitti:

"Tästä Crim Cat:n kommentista näkee, ettei hän ollenkaan ymmärrä, mitä etsivä-xx kirjoittaa."

Tuo oli tietysti tärkeä havainto ja palstan pääaihe, mutta jos palataan vielä tähän "sivuaiheeseen".

Kysymys on tästä.

Huom. Siinä ei lue " jos hän neuvoo", kuten kirjoitat, vaan siinä lukee "velvollisuus"

Pyydän myös sinua/teitä laittamaan em. rippi-isää velvoittavan kohdan Raamatusta esille!
        Voitteko sen ystävällisesti laittaa?

Asia ei ole minulle mikään ongelmallinen, mutta haluaisin varmistaa tuon rippi-isää koskevan velvollisuuden olemassaolon ja oikeellisuuden Raamatusta ilman äänestystä.
        Sopiiko, että autatte sen löytymisessä?

Osaan laskea äänestyksenne tulokset ja olen 3-1 tappiolla.
        Lohduttakoon se teitä.

• vl-xxx
        vl-xxx :lle kirjoitti:

"Tästä Crim Cat:n kommentista näkee, ettei hän ollenkaan ymmärrä, mitä etsivä-xx kirjoittaa."

Tuo oli tietysti tärkeä havainto ja palstan pääaihe, mutta jos palataan vielä tähän "sivuaiheeseen".

Kysymys on tästä.

Huom. Siinä ei lue " jos hän neuvoo", kuten kirjoitat, vaan siinä lukee "velvollisuus"

Pyydän myös sinua/teitä laittamaan em. rippi-isää velvoittavan kohdan Raamatusta esille!

Asia ei ole minulle mikään ongelmallinen, mutta haluaisin varmistaa tuon rippi-isää koskevan velvollisuuden olemassaolon ja oikeellisuuden Raamatusta ilman äänestystä.

Lohduttakoon se teitä.

Voi, voi minua kun tulikin kirjoitettua, ei muuten mutta kun lueskelin tätä ketjua niin huomasin, että Heinokaan ei ole löytänyt ko. rippisääntöä raamatusta! Joten kun sinä olet häviöllä 3-1, niin minä taidan olla vielä enempi. Mutta jos sinä löydät raamatunpaikan, niin yhdistetään me häviölläolevat voimamme ja pistetään hanttiin yhdessä. En arvannutkaan, että tässä on menossa oikein ottelöu!

• vl-xxx :lle kirjoitti:

Kysymys on tästä.

Lohduttakoon se teitä.

Raamattu ei tunne rippiä eikä rippisalaisuutta. Se on puhtaasti ihmisten ja kirkon keksimä, joten se on täysin epäraamatullinen käsite.

• M.S.
        Heino. kirjoitti:

Siunausta sinulle Heino. Satuin juuri lukemaan samoja kohtia Raamatusta joita mainitset. Olisi todella tärkkeää huomata, ja tehdä parannus omista synneisttä, eikä aina osoittaa toisia synneistään. Jeesus tulee pian ja meidän Ylin Tuomarimme tuomitsee oikein. Kannattaa vain muistaa rukouksin toisia eikä syytellä. Raamattu kehoittaa näin.

• M.S.
        etsivä-xx kirjoitti:

TC

apostelien teot 8

Etsivä-xx Jos tunnustamme maalliselle oikeudelle rikoksen mutta saatamme muitakin ehkä jopa vankilaan , usko ettei sekään ole Herran tahto?

• Ilta lähestyy
        vl-xxx kirjoitti:

Voi, voi minua kun tulikin kirjoitettua, ei muuten mutta kun lueskelin tätä ketjua niin huomasin, että Heinokaan ei ole löytänyt ko. rippisääntöä raamatusta! Joten kun sinä olet häviöllä 3-1, niin minä taidan olla vielä enempi. Mutta jos sinä löydät raamatunpaikan, niin yhdistetään me häviölläolevat voimamme ja pistetään hanttiin yhdessä. En arvannutkaan, että tässä on menossa oikein ottelöu!

"Heinokaan ei ole löytänyt"
        Havaitsen kyllä, miten kirjoittajat nopeasti järjestäytyvät jonkin kirjoittajan persoonallisuuden taakse.

Tässä on nimenomaan Raamatussa kuvattu henkien taistelu. Koetellaan, voidaanko Jeesus tuomita maallisen lain nojalla vai päättääkö Jeesus lain lopullisesti viimeisenä päivänä.

Lain kautta pyritään mitätöimään anteeksiantamus ja s:na tietää, että luonnoliinen ihminen ja eläin suojelee jälkeläisiään. Niinpä s:na otti lapset suojakilvekseen saadakseen kansan nousemaan vl:tta vastaan.

Kenellä aidosti kiinnostaa, ettei insesti ole hyväksytty vl:n keskuudessa? Ne teothan ovat saman sarvipään aikaansaanoksia, joka nyt haluaa koko Jeesuksen sovitustyön tuomita mitättömäksi lain avulla.
        Aivan, kuten Jeesus tuomittiin lain kautta. Vasta tuomion julistamisen jälkeen kansalle aukeni , miten tuomio oli väärä. Samoin tulee kerran aukeamaan, ettei lasten hyväksikäyttöä esiinny yleisesti, vaan muutamat ovat siihen langenneet.

Jeesus kertoi näihin lankeemuksiin myös syyn, "jotta kirjoitukset täytettäisiin". Samoin sen, miten valtakunta korotetaan ennen maailman loppua.
        Tämän voi jokainen nähdä, mikä yhteisö on korotettu otsikoihin.
        Paitsi "kadotuksen lapselta" se näkymä on peitetty.

"Mutta jos sinä löydät raamatunpaikan.."

En etsi sitä. Palsta vilisee sen etsjöitä, kuten etsittiin Jeesuksesta syyllisyyttä. Oikeudenmukainen tuomari pitää kaksiteräisen miekan avulla ruumiin ja sielun erillään. Lain kohtalo on tulla mitätöidyksi.
        Nyt vain ei ole vielä sen aika!

(TC)

• Lappix:lle
        lappix kirjoitti:

Raamattu ei tunne rippiä eikä rippisalaisuutta. Se on puhtaasti ihmisten ja kirkon keksimä, joten se on täysin epäraamatullinen käsite.

Jos rippisalisuutta ei ole, kerro, missä ripissä mahdollisesti tunnustetut synnit ovat?

(TC)

• vl-uskova
        Ilta lähestyy kirjoitti:

"Heinokaan ei ole löytänyt"
        Havaitsen kyllä, miten kirjoittajat nopeasti järjestäytyvät jonkin kirjoittajan persoonallisuuden taakse.

Tässä on nimenomaan Raamatussa kuvattu henkien taistelu. Koetellaan, voidaanko Jeesus tuomita maallisen lain nojalla vai päättääkö Jeesus lain lopullisesti viimeisenä päivänä.

Lain kautta pyritään mitätöimään anteeksiantamus ja s:na tietää, että luonnoliinen ihminen ja eläin suojelee jälkeläisiään. Niinpä s:na otti lapset suojakilvekseen saadakseen kansan nousemaan vl:tta vastaan.

Kenellä aidosti kiinnostaa, ettei insesti ole hyväksytty vl:n keskuudessa? Ne teothan ovat saman sarvipään aikaansaanoksia, joka nyt haluaa koko Jeesuksen sovitustyön tuomita mitättömäksi lain avulla.
        Aivan, kuten Jeesus tuomittiin lain kautta. Vasta tuomion julistamisen jälkeen kansalle aukeni , miten tuomio oli väärä. Samoin tulee kerran aukeamaan, ettei lasten hyväksikäyttöä esiinny yleisesti, vaan muutamat ovat siihen langenneet.

Jeesus kertoi näihin lankeemuksiin myös syyn, "jotta kirjoitukset täytettäisiin". Samoin sen, miten valtakunta korotetaan ennen maailman loppua.
        Paitsi "kadotuksen lapselta" se näkymä on peitetty.

"Mutta jos sinä löydät raamatunpaikan.."

En etsi sitä. Palsta vilisee sen etsjöitä, kuten etsittiin Jeesuksesta syyllisyyttä. Oikeudenmukainen tuomari pitää kaksiteräisen miekan avulla ruumiin ja sielun erillään. Lain kohtalo on tulla mitätöidyksi.
        Nyt vain ei ole vielä sen aika!

(TC)

Trim Cat ennustaa: "Samoin sen, miten valtakunta korotetaan ennen maailman loppua.
        Paitsi "kadotuksen lapselta" se näkymä on peitetty."

Kysyn, tämmöisillä synneilläkö Jumalan valtakunta (Rauhanyhdistys) korotetaan ja siksikö kaikki kansa sinne juoksee? Näin ainakin sinä kirjoitat, eli kerrot, että emme me kaikki raiskaa lapsiamme - tulkaa vain tämä toteamaan!
        Jesaja ennustaa toisin syyn miksi ihmiset rientävät Siionin vuorelle. Jes. 2:2: "sillä Siionista tulee Herran sana ja Jerusalemista kaikuu Jumalan puhe.”

Tässä on myös syy miksi vuori näkyy myös maailmalle, eli sitä eivät ihmisopit hallitse, eikä siellä salata saarnamiesten tekemiä syntejä.

• Lappix:lle kirjoitti:

Jos rippisalisuutta ei ole, kerro, missä ripissä mahdollisesti tunnustetut synnit ovat?

(TC)

Kysymys kuuluikin, ketä meidän pitää uskoa? Kirkolliskokouksen päättämää ja kirkkolakia vai Jeesusta?
        Jokaisen synnin näkee Jumala, ja ihminen on tilivelvollinen Hänelle, ei leipäpapeille eikä saarnamiehille.

• Näin
        vl-uskova kirjoitti:

Trim Cat ennustaa: "Samoin sen, miten valtakunta korotetaan ennen maailman loppua.
        Paitsi "kadotuksen lapselta" se näkymä on peitetty."

Kysyn, tämmöisillä synneilläkö Jumalan valtakunta (Rauhanyhdistys) korotetaan ja siksikö kaikki kansa sinne juoksee? Näin ainakin sinä kirjoitat, eli kerrot, että emme me kaikki raiskaa lapsiamme - tulkaa vain tämä toteamaan!
        Jesaja ennustaa toisin syyn miksi ihmiset rientävät Siionin vuorelle. Jes. 2:2: "sillä Siionista tulee Herran sana ja Jerusalemista kaikuu Jumalan puhe.”

Tässä on myös syy miksi vuori näkyy myös maailmalle, eli sitä eivät ihmisopit hallitse, eikä siellä salata saarnamiesten tekemiä syntejä.

"Trim Cat ennustaa"
        En ennusta. Tuon tiettäväksi Raamatun ennustuksen.

"Kysyn, tämmöisillä synneilläkö Jumalan valtakunta (Rauhanyhdistys) korotetaan"

Jumala toteuttaa korotuksen haluamallaan tavalla.

"vl-uskova", "Jumalan valtakunta (Rauhanyhdistys)"
        Just joo !

(TC)

• Top 3
        lappix kirjoitti:

Kysymys kuuluikin, ketä meidän pitää uskoa? Kirkolliskokouksen päättämää ja kirkkolakia vai Jeesusta?
        Jokaisen synnin näkee Jumala, ja ihminen on tilivelvollinen Hänelle, ei leipäpapeille eikä saarnamiehille.

"Kysymys kuuluikin, ketä meidän pitää uskoa?"

v: Isää,Poikaa ja Pyhää Henkeä.
        (TC)

• Top 3 kirjoitti:

"Kysymys kuuluikin, ketä meidän pitää uskoa?"

v: Isää,Poikaa ja Pyhää Henkeä.
        (TC)

Muuta nimeä ei ole taivaan alla annettu, jossa on pelastuksemme. Ja se nimi on Jeesus. Kirkkolaki on eksyttäjien tekemä.

• 17+17
        lappix kirjoitti:

Muuta nimeä ei ole taivaan alla annettu, jossa on pelastuksemme. Ja se nimi on Jeesus. Kirkkolaki on eksyttäjien tekemä.

(TC) näyttää olevan SRK myrkyn niellyt paatunut jänkkä, joka halventaa Raamatun sanan.

• M.S. kirjoitti:

Etsivä-xx Jos tunnustamme maalliselle oikeudelle rikoksen mutta saatamme muitakin ehkä jopa vankilaan , usko ettei sekään ole Herran tahto?

M.S: Tämä on Jeesuksen ohje miten tulee toimia asioissa, jotka ovat "salaisia".

Matt.10

26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.

Jumala näkee joka tapauksessa kaikki ihmisten teot. Ei Häneltä voi olla salassa yksikään teko. Miksi siis rippipapin täytyisi salata, koska se on vastoin Jumalan tahtoa ?

lappix kirjoitti:

M.S: Tämä on Jeesuksen ohje miten tulee toimia asioissa, jotka ovat "salaisia".

Matt.10

26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.

Jumala näkee joka tapauksessa kaikki ihmisten teot. Ei Häneltä voi olla salassa yksikään teko. Miksi siis rippipapin täytyisi salata, koska se on vastoin Jumalan tahtoa ?

Jeesuksen opetus:
        "Minkä minä sanon teille pimeässä..."

Tuossa "minä" on puhuja, eli Jeesus.

Kysyit, "Miksi siis rippipapin täytyisi salata, koska se on vastoin Jumalan tahtoa ?"

No, kun Jeesus on iankaikkinen tuomari, mutta rippipappi ei ole! Ja Jeesus tuo asiat julki, mutta rippipapin täytyy pitää suunsa kiinni.

Jumala ei neuvo rippipappia lavertelemaan.

(TC)

• Lappix:lle kirjoitti:

Jeesuksen opetus:
        "Minkä minä sanon teille pimeässä..."

Tuossa "minä" on puhuja, eli Jeesus.

Kysyit, "Miksi siis rippipapin täytyisi salata, koska se on vastoin Jumalan tahtoa ?"

No, kun Jeesus on iankaikkinen tuomari, mutta rippipappi ei ole! Ja Jeesus tuo asiat julki, mutta rippipapin täytyy pitää suunsa kiinni.

Jumala ei neuvo rippipappia lavertelemaan.

(TC)

TC. Voin samantien lukea tämän kirkkolain pykälän ja vastata uudelleen, kuka on päättänyt kyseisen lain, ja kuka kieltää "lavertelemasta"? Odotan rehellistä vastausta.

Kirkkolaki
        2 §
        Rippisalaisuus
        Yksityisessä ripissä tai muuten sielunhoidossa papille uskottua asiaa ei saa ilmaista, eikä myöskään sitä henkilöä, joka papille on uskoutunut.

Kun pappia kuulustellaan todistajana, hän ei saa ilmaista sitä, mitä yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa on hänelle uskottu.

Jos joku yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa ilmaisee yleisen lain mukaan ilmiannettavan rikoksen olevan hankkeissa, papin on kehotettava häntä ilmoittamaan asiasta viranomaisille tai sille, jota vaara uhkaa. Jollei hän suostu siihen, papin on kerrottava hyvissä ajoin ja varovasti asiasta viranomaisille, kuitenkin niin, ettei asianomainen suoraan tai välillisesti tule siitä ilmi.

Mieti hyvin tarkkaan mitä nyt vastaat?

lappix kirjoitti:

TC. Voin samantien lukea tämän kirkkolain pykälän ja vastata uudelleen, kuka on päättänyt kyseisen lain, ja kuka kieltää "lavertelemasta"? Odotan rehellistä vastausta.

Kirkkolaki
        2 §
        Rippisalaisuus

Mieti hyvin tarkkaan mitä nyt vastaat?

Havaitsin nyt kysymyksesi...siksi vastaus on viipynyt.

Tiedän tuon kirkkolain, ei se ollut uusi minulle.
        Tämä kirkkolaki muotoutuu sen mukaan, millainen johto kirkolla on. En halua asettua tai neuvoa lakia vastaan, mutta totean, että ne eivät ole Raamatun mukaisia.
        Tämän johdosta olen tälläkin palstalla todennut kauan sitten, että mahdollinen rippisalaisuuen murtaminen lain avulla voi johtaa ovien sulkemiseen katua vastaan.
        Viime aikoina piispa on lähtenyt samalle (tai havainnut tämän) linjalle. On hyvä, että piispa on sisäistänyt tämän asian.

Mahdollinen rippisalaisuuden murtaminen lain avulla ei ole ongelma vl:lle, mutta suuri tappio eivl:lle. Aika näyttää, mitä tarkoitan tällä, enkä käy sitä tarkemmin selittämään.
        Entinen kirjoitukseni on edelleen voimassa.

• 34x22

"SRK:n johto on ollut tietoinen monista pahoistakin asioista, mutta ne on salattu."

Tämä on aivan totta! Ollessani Taivalkosken kirkkoherrani ikäväkseni jouduin toteamaan tämän asian konkreettisesti. Jumala meitä auttakoon, että pysyisimme totuudessa, en voi muuta sanoa!

• Hemesti

Siis, kirkkoherralta salattu ?? Tarviiko muitten kuin poliisin tietää ? Sitä kautta selvenee, ei kyläläisten juoruilujen kautta.

• ýö

"ollessani kirkkoherrani" häh?

• Syno Nyymi

>Raamattu puhuu, eli varoittaa uskovia

Aika outo rinnastus.

• lyhyestä virsi k...

Tiivistä, ystävä, tiivistä!

• Ahdistus piti tulla jo apostolien aikana, sen todistaa Raamattu.

Matt. 10:23
        Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
        1. Tess. 4:15
        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Ilm. 1:9
        Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

• Heino.
        lappix kirjoitti:

Ahdistus piti tulla jo apostolien aikana, sen todistaa Raamattu.

Matt. 10:23
        Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
        1. Tess. 4:15
        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Ilm. 1:9
        Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

Nimimerkki ”lappix” kirjoitat: ”Ahdistus piti tulla jo apostolien aikana, sen todistaa Raamattu.” Kirjoituksessasi on tuo sana ”piti tulla” on väärä, sillä kyllä ahdistuksen aika tuli niin kuin on ennustettu:
        Ilm. 2:10 ”Älä yhtään pelkää sitä, mitä joudut kärsimään. Saatana on sulkeva muutamia teistä vankeuteen, jotta teitä koeteltaisiin, ja te joudutte ahdinkoon kymmeneksi päiväksi. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.”

Apostoleista vain Johannes sai elää ilman, että olisi vainojen aikana saanut väkivaltaisen kuoleman. Ilmestyskirja kertoo vainojen ajan kestoksi kymmenen päivää. Vainot kestivät kymmenen keisarin ajan. Raamatusta voimme lukea monia ahdistuksen aikoja, mutta kaikkein vaarallisin ahdinko on kun eksytys lähtee Siionin sisältä väärän opin kautta. Näin on aikojen kulussa myös usein käynyt:
        Jes. 6:13 ”Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.”

• Heino. kirjoitti:

Nimimerkki ”lappix” kirjoitat: ”Ahdistus piti tulla jo apostolien aikana, sen todistaa Raamattu.” Kirjoituksessasi on tuo sana ”piti tulla” on väärä, sillä kyllä ahdistuksen aika tuli niin kuin on ennustettu:
        Ilm. 2:10 ”Älä yhtään pelkää sitä, mitä joudut kärsimään. Saatana on sulkeva muutamia teistä vankeuteen, jotta teitä koeteltaisiin, ja te joudutte ahdinkoon kymmeneksi päiväksi. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.”

Apostoleista vain Johannes sai elää ilman, että olisi vainojen aikana saanut väkivaltaisen kuoleman. Ilmestyskirja kertoo vainojen ajan kestoksi kymmenen päivää. Vainot kestivät kymmenen keisarin ajan. Raamatusta voimme lukea monia ahdistuksen aikoja, mutta kaikkein vaarallisin ahdinko on kun eksytys lähtee Siionin sisältä väärän opin kautta. Näin on aikojen kulussa myös usein käynyt:
        Jes. 6:13 ”Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.”

Jeesus puhui suuresta ahdistuksesta, kuvaili mitä sen aikana tapahtuu, muttei sanallakaan maininnut, että se johtuisi harhaopeista ja opettajista.
        Se mitä tapahtuu suuressa ahdistuksessa, se on kuvattu mm. Matt.24

• Heino.
        lappix kirjoitti:

Jeesus puhui suuresta ahdistuksesta, kuvaili mitä sen aikana tapahtuu, muttei sanallakaan maininnut, että se johtuisi harhaopeista ja opettajista.
        Se mitä tapahtuu suuressa ahdistuksessa, se on kuvattu mm. Matt.24

Miten sinä lappix luet raamattua! Kirjoitat:
        ”Jeesus puhui suuresta ahdistuksesta, kuvaili mitä sen aikana tapahtuu, muttei sanallakaan maininnut, että se johtuisi harhaopeista ja opettajista.”

Jeesus puhuu maailman lopulla olevasta ahdistuksesta ja ei ainoastaan tässä mainitsemassasi raamatun paikassa, puhu vääristä opettajista mutta myös monissa muissakin yhteyksissä heistä varoittaa. Luetaanpa yhdessä:
        Matt. 24:9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.
        10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan.”

Myös Paavali kirjoittaa maailmanlopulla olevasta eksytyksestä:
        2 Tess. 2:3 ”Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
        4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Näin me näemme, että suuri eksymys tapahtuu maailman lopulla, mutta me kun emme tiedä onko nyt millä edessä maailmanloppu, emme ennusta maailmanloppua, koska emme tätä tiedä. Sen tietää yksin Jumala ja hyvä niin!

Me näemme raamatusta, että suuria ahdistuksen aikoja on ollut useita ja tämän takia tulee uskossa olla valveilla. Sanon tähän vielä, että minulla taitaa maailmassa olo loppua piankin, kun olen niin vanha, eikä kukaan ihminen sitäkään juuri tiedä milloin maailma loppuu omalla kohdalla. Eikö ole lappix niin, että on viisasta uskoa jokainen hetki, minkä olemme täällä maan päällä.

• Heino. kirjoitti:

”Jeesus puhui suuresta ahdistuksesta, kuvaili mitä sen aikana tapahtuu, muttei sanallakaan maininnut, että se johtuisi harhaopeista ja opettajista.”

Jeesus puhuu maailman lopulla olevasta ahdistuksesta ja ei ainoastaan tässä mainitsemassasi raamatun paikassa, puhu vääristä opettajista mutta myös monissa muissakin yhteyksissä heistä varoittaa. Luetaanpa yhdessä:
        Matt. 24:9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.

2 Tess. 2:3 ”Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
        4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Näin me näemme, että suuri eksymys tapahtuu maailman lopulla, mutta me kun emme tiedä onko nyt millä edessä maailmanloppu, emme ennusta maailmanloppua, koska emme tätä tiedä. Sen tietää yksin Jumala ja hyvä niin!

Me näemme raamatusta, että suuria ahdistuksen aikoja on ollut useita ja tämän takia tulee uskossa olla valveilla. Sanon tähän vielä, että minulla taitaa maailmassa olo loppua piankin, kun olen niin vanha, eikä kukaan ihminen sitäkään juuri tiedä milloin maailma loppuu omalla kohdalla. Eikö ole lappix niin, että on viisasta uskoa jokainen hetki, minkä olemme täällä maan päällä.

Jokainen hoitaa leiviskänsä niin, että Jeesuksen tulemuksessa olemme valittujen joukossa. Kuuluminen kirkkoon ja mihin hyvänsä uskonnolliseen järjestöön tai lahkoon, vie ihmisen pois totuudesta.

• vielä hetki
        Heino. kirjoitti:

Heino, minä puhuttelen vielä sinua, jos olet vielä hengissä. Monet ovat saaneet kuolinvuoteellaan parannuksen armon vielä. Erästä nuorta olitiin puhuteltu (ennen uskonutta, mutta maailmaan mennyttä) kuolinvuoteella. Hän oli epäröinyt ja sanonut, että jos sittenkin jää henkiin eikä ollut ottanut anteeksiantoa vastaan. No, puhuja oli lähtenyt. Ja vielä käytävälle asti oli kuullut kuinka se nuori oli huutanut (hirveän kovaa karjuntaa) viimeiset huutonsa ja kuollut pois. Siis niin lähellä ennen kuolemaa käytiin tarjoamassa taivaan valtakuntaa, mutta kieltäytyi vastaanottamasta.

• lisäys.
        vielä hetki kirjoitti:

Heino, minä puhuttelen vielä sinua, jos olet vielä hengissä. Monet ovat saaneet kuolinvuoteellaan parannuksen armon vielä. Erästä nuorta olitiin puhuteltu (ennen uskonutta, mutta maailmaan mennyttä) kuolinvuoteella. Hän oli epäröinyt ja sanonut, että jos sittenkin jää henkiin eikä ollut ottanut anteeksiantoa vastaan. No, puhuja oli lähtenyt. Ja vielä käytävälle asti oli kuullut kuinka se nuori oli huutanut (hirveän kovaa karjuntaa) viimeiset huutonsa ja kuollut pois. Siis niin lähellä ennen kuolemaa käytiin tarjoamassa taivaan valtakuntaa, mutta kieltäytyi vastaanottamasta.

Lisään vielä, puhujan kertoma juttu tuo. Siitä on yli 20 v, kun sen kuulin. Muistaakseni ei sanonut oliko karjunta sen nuoren, mutta sanoi jotenki, että sieltä kuului kova karjunta, että käytävät raikui.

• linkku aino
        vielä hetki kirjoitti:

Heino elää ja voi hyvin Kärsämäellä. Hän ei tule parannusta tekemään koska hänet on syyttä omasta mielestään erotettu. Nytten hän on huomannut että vl olikin väärä usko ja häntä olikin aivopesty.

• 26x55

"VL - joukkoa ei yhdistä siis usko Kristuksen sovitustyöhön yksin armosta, koska sen - uskomisen varsinaisen asian - jakaakin sitten jo sadatmiljoonat muutkin kristityt ympäri maailmaa."

• Vl-liike on eräs tuhasista uskonnollisista "puolueista", joka on itse luonut oman ideologiansa. Sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

• nosto.

Nostetaan aihe

• jotain.

Heino, ei ole kuin yksi lauma. Jeesus puhuu, että hänellä on kyllä muitakin lampaita, mutta ne on tuleva samaan laumaan, niin että on vain yksi lammashuone. Jeesuksen lammas ei halua kulkea eriseuroissa, se on eksytystä. Totta kai väärät viettelykset on olemassa ja Ilmestyskirjassa puhutaan niistäkin seurakunnan enkeleista, joista 5 enkelille oli nuhdeltavaa (7 enkelistä). Näin olen myös Ry:llä kuullut tuon kohdan luettuna, valvomisen paikka on kaikille. Jumala puhdistaa puimatantereensa. Mikä estää uskovaista olemassa yhdessä laumassa? Synti, ylpeys ja oman työn kerskaus. Jumalasta ei ole se, että lähdetään ihmiselämää säätämään, niin kuin monet maailman ihmiset tekevät. Helpottaakseen ristiään ottavat ehkäisyn käyttöön. Mutta silloin elämän ja kuoleman Herran tehtävää ei luoteta Jumalalle täydessä sielussaan.

Raamattu puhuu myös niistä viidestä tyhmästä ja viidestä viisaasta neitseestä, jotka lopun aikana uskovaisten keskuudessa ovat.

1 Joh 2
      15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
      17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
      18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
      19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
      20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
      21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
      22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

• Oletko vl?

Oletko vl?

• Anonyymi

Ei tullut vastausta ilm. 2:10,eli 10 päivän ahdinko

• Anonyymi

”Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
      Joh 16:33

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe