Terve? 
Pääseekö OP:n eläkesäästämisestä eroon jollain? Mua on nyt kusetettu jo kymmenisen vuotta tai jotain, maksan 400 ja siitä häviää vuodessa kaikki tai menee miinukselle tai viimeksi hävisi vaan riskiosuus ja käyttömaksut eli melkein se mitä olin maksanut. Onks vinkkiä miten tosta pääsis irti? Voiko nostaa OP:tä vastaan kanteen huijauksesta? Onko chanssia voittaa ? Joutuuko tyhmyydestä häpeäpaaluun???
Morjensta ja
5
249
Vastaukset
- tallaaja...Kannattaisko ihan ensin lukea ne sopimusehdot? Siellä on varmaan maininta sopimuksen purkamisesta ja siihen liittyvistä ehdoista. 
 Yleensä noista vapaaehtoisista eläkesäästöpaketeista pääsee eroon puolison kuollessa, pitkäaikaisen työttömyyden kohdatessa yms. Mutta jos ihan muuten vaan haluat päästä siitä eroon, ilman että täytät niitä virallisia ehtoja, niin sinun todennäköisesti pitää maksaa ns. sakko sopimuksen purkamisesta, joka on muutama prosentti jäljellä olevien maksujen määrästä. Eli jos maksat esim. 400€ vuodessa ja sinulla on 20 vuotta eläkeikään aikaa ja sakko on 3%, niin joudut maksamaan vielä ylimääräistä 20x400=8000 euroa ja siitä se 3%, eli 240€ sakkoa.
 Kannattaa olla yhteydessä pankkiin ja kysyä sieltä lisätietoa.
- k.orkoMuuta se eläsäästö korkosidonnaiseksi, niin jotain jää vielä jäljelle, sulla lienee tosi hyvän tuoton osakesidonnainen tällä hetkellä ja kaikki menee, sulla kyllä lienee vielä jäljellä jotakin osuuksia, muuta ne korkosidonnaiseen ja katso sitten eteenpäin. - j.u.rpoJa nyt pohjillahan kannattaa vaihtaa korkoon kun on lasketellut alamäen osakepuolella. Ja viiden vuoden päästä takaisin osakkeisiin kun ne näyttävät taas tuottavan. 

- harhautettu säästäjäVähän samat kokemukset itselläni tuosta OP:n eläkevakuutushuijauksesta ! 
 Missä vaiheessa suora huijaus ja rahan lypsäminen, harhaan johdattamalla on tullut sallittavaksi / lailliseksi ??
 Mikä mahtaisi olla sa järkevin tapa säästää eläkettään varten siten, ettei tarvisi pankin lypsettävänä olla kuitenkaan ?
- säästöönSäästä suoraan johonkin hyvin hajautettuun rahastoon tai ETF:ään. Verot tulee vasta lunastusvaiheessa maksettavaksi, mutta tietenkään et voi vaihtaa rahastoa välissä ilman tätä veroseuraamusta toisin kuin vakuutuksen sisällä olevien rahastojen kanssa voi tehdä. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset475007
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut223695
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693473
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012828
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral892713
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302660
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181821
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161636
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021488
- 1521331