Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Hyväksikäytetty

Kerron tässä teille tarinani:

Kun olin lapsi minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Vielä tarhaiässä tuo ahdistelu ei mennyt kovin pitkälle, mutta kun menin ensimmäiselle luokalle 6vuotiaana niin kyseinen lähipiirin mieshenkilö alkoi raiskaamaan minua lähes päivittäin.

Tämä johti siihen että etäännyin kavereistani, minusta tuli hiljainen poika joka seisoi välitunneilla vain yksin ja mietti miksi aikuiset tekevät tälläistä.

On hyvin vaikeaa ymmärtää sitä kärsimystä mikä siitä aiheutuu, kun aikuinen mies käyttää hyväksi eikä itse kykene tekemään mitään.

Olen nyt 30vuotias mies, täysin etääntynyt kaikista sosiaalisista kontakteista, istun kaiket päivät kotona, pelkkä kaupassa käyminen tuottaa vaikeuksia.

Olen yrittänyt puhua asiasta psykiatrille mutta en pystynyt, alkaa itkettämään liikaa.

Ihminen joka minut raiskasi päivittäin kun olin lapsi on nyt yli 70v vanha mies....
tunnen päivittäin pohjatonta vihaa häntä kohtaan ja olen monesti miettinyt että tapan hänet mahdollisimman tuskallisesti, käyn hakkaamassa hänet henkihieveriin. Olen miettinyt että haluan maksaa velat takaisin ja katsoa mitä hän voi tehdä kun aikuinen mies tulee vetämään häntä vanhaa paskaa oikein kunnolla turpaan. Ehkä hän saisi vähän näkemystä siihen, miltä tuntuu olla täysin toisen armoilla ja millaisia traumoja se aiheuttaa.

Luovuin kuitenkin näistä aikeistani koska en usko kostoon, enkä usko siihen että minun olo paranisi jos maksaisin potut pottuina...

Nykyään tunnen vain pohjatonta häpeää itseäni kohtaan, vihaan omaa ruumistani ja tunnen olevani saastainen...

Jos jotain teistä on joskus käytetty hyväksi, niin kuinka selvisitte siitä?

Itse en kykene edes puhumaan koko asiasta, muutakuin näin kasvottomana.

25

2821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen uhri

      Hei! Tervetuloa Suomen delfins:in ry:n keskustelupalstalle. Sieltä löytyy vertaistukea ja "kohtalotovereita".

    • Pitkäaikatyötön

      Vaikea aihe, mutta vastataan nyt jotain, kun olet halunnut täällä sen ottaa esiin. Itselläni ei tuollaisia kokemuksia ole, eikä toivottavasti kovin monella muullakaan.

      Vaikuttaa vahvasti siltä, että asia olisi syytä saada käsiteltyä ammattilaisen kanssa. Jos sen ääneen sanominen psykiatrille on liian vaikeaa, olisiko mahdollista kirjoittaa asia paperille kotona ja ojentaa hänelle? Hän ei ymmärtääkseni pysty auttamaan sinua kunnolla, ellet anna tätä hänen tietoonsa. Mutta jos jostain syystä et luota häneen riittävästi, vaihda hänet toiseen.

      Joka tapauksessa on täysin epäreilua, että olet kärsinyt tällaisesta lapsena. Lisäksi muistot siitä ovat pilaamassa vielä aikuiselämäsikin. Ammattilaisen apu on tässä tarpeen siksi, että saat hyväksikäyttösi käsiteltyä niin hyvin kuin suinkin on mahdollista. Sinun ei pidä hävetä itseäsi, koska et ole voinut asialle mitään. Avunsaantia sinun ei tarvitse ansaita, vaan olet kärsinyt jo kohtuuttomasti.

      • ggfhjjgh

        Varmasti osa hyväksikäytetyistä selviytyy niin, että Jumala ajan kanssa parantaa haavat suuressa armossaan. Mutta kun hyväksikäyttö on ollut noin vakavaa ja haavoittavaa, tarvii ammattiapua.


      • 12-11
        ggfhjjgh kirjoitti:

        Varmasti osa hyväksikäytetyistä selviytyy niin, että Jumala ajan kanssa parantaa haavat suuressa armossaan. Mutta kun hyväksikäyttö on ollut noin vakavaa ja haavoittavaa, tarvii ammattiapua.

        Mikä ..tun jumala? Täällä mistään jumalista oo kukaan puhunu!!


      • Anonyymi
        ggfhjjgh kirjoitti:

        Varmasti osa hyväksikäytetyistä selviytyy niin, että Jumala ajan kanssa parantaa haavat suuressa armossaan. Mutta kun hyväksikäyttö on ollut noin vakavaa ja haavoittavaa, tarvii ammattiapua.

        Joo, joo. Jumala parantaa, kukapas muukaan.

        Mutta Jumalakaan ei paranna, ellei hyväksikäytetty pyydä hyväksikäyttäjältä anteeksi hyväksikäyttöä.

        Hyväksikäytettyhän se on syynnin tehnyt, kun on houkutellut hyväksikäyttäjän kimppuunsa.


    • Toivon hyvää!

      Koeta hakeutua oikeaan terapiaan, että pääset asian yli tai ainakin jaksat elää sen kanssa.

    • MasterZeromus

      No on kyllä ihmeellistä että joku voi olla seksuaalisesti kiinnostunut jostain alle 9-vuotiaasta!? Miten olisi ollut tilanne jos kyseinen henkilö olisi ollut nainen tai joku luokkatoveri? Onhan se tietenkin väärin ketään pakottaa moiseen ja vielä kun olit noin nuori. En olisi ainakaan itse voinut kuvitella lapsena aloittaa suhdetta kenenkään täyskasvuisen naisen kanssa jolla on jo mies kuviossa ja joka on elämänkatsolmuksellisesti erimieltä kanssani. En ainakaan 6 vuotiaana olisi mihinkään seksiin ruvennut vaan aikasintaan 9 vuotiaana vaikka oli kuin helvetilliset olemiset kotonani.

      • hyväksikäytetty

        En ymmärtänyt viestiäsi, puhuit suhteesta ja vapaaehtoisesti alkamisesta, miten se liittyy aiheeseen? Taistelin vastaan kaikilla voimillani joka hetki, mutta niinkuin arvata saattaa, ei kuusivuotias siinä mitään mahda jos aikuinen mies on vastassa.


    • Pitkäaikatyötön

      Kirjoitan vielä uudestaan, sillä aloin lukea kertomustasi tarkemmin ja tutkin pintapuolisesti lähteitä. Esimerkiksi Wikipediaa lukemalla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_seksuaalinen_hyväksikäyttö) tulen siihen käsitykseen, että olet ollut uhrina teossa, jonka rikosnimikkeitä ovat sekä raiskaus että lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö. Sivusto väittää, että syyteoikeus vanhentuisi asianomistajan eli sinun täyttäessä 28 vuotta.

      Rikoslakia selaamalla ilmenee kuitenkin muuta. 8. luvun 1 § 'Syyteoikeuden vanhentuminen' viimeinen (eli kai siis 5.) momentti menee näin:
      "Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön syyteoikeus vanhentuu aikaisintaan, kun asianomistaja täyttää kaksikymmentäkahdeksan vuotta. Sama koskee kahdeksaatoista vuotta nuorempaan henkilöön kohdistunutta raiskausta, törkeää raiskausta, pakottamista sukupuoliyhteyteen, pakottamista seksuaaliseen tekoon, seksuaalista hyväksikäyttöä, paritusta, törkeää paritusta, ihmiskauppaa ja törkeää ihmiskauppaa."
      - Huomaa sana "aikaisintaan" ja se, että kappale on uudistettu viime keväänä (20.5.2011/540).

      Saman luvun 6 § 'Rangaistuksen tuomitsemisen estävä vanhentuminen' sisältää seuraavan kappaleen:
      "Edellä 1 §:n 5 momentissa tarkoitetusta rikoksesta ei saa tuomita rangaistusta sen jälkeen, kun tämän pykälän 2 momentissa tarkoitettu määräaika on kulunut ja kymmenen vuotta on kulunut siitä, kun rikoksen kohteena ollut henkilö on täyttänyt kaksikymmentäkahdeksan tai kaksikymmentäkolme vuotta. (20.5.2011/540)"
      ja tuo 2 momentti kieltää tuomitsemasta, jos tapahtumasta on kulunut
      "2) kaksikymmentä vuotta, jos rikoksesta säädetty ankarin rangaistus on vankeutta yli kaksi vuotta ja enintään kahdeksan vuotta;"
      Lähteet: finlex.fi

      En ole lainoppinut, mutta näyttäisi siltä, että asian vieminen oikeuskäsittelyyn on edelleen mahdollista. Näin siksi, että ehdot 'momentti 2' JA '10 vuotta 28 vuoden täyttymisestä' eivät _molemmat_ täyty.

      • fct

        Laintulkintasi menee hieman metsään ja toisekseen esitetyistä rikosnimikkeistä yhtäkään ei ole ollut olemassa tapahtuman aikaan. Ne tulivat rikoslain kokonaisuudistuksen osana vuoden 1998 alussa ja ovat muuttuneet tunnusmerkistöiltään senkin jälkeen. Tapahtuma-aikaan oli rikosnimikkeinä lapseen kohdistuva haureus tai nuoreen henkilöön kohdistuva homoseksuaalinen teko (tai jotain sinne päin). Väkisinmakaamisen tunnusmerkistö tuskin täyttyy. Joka tapauksessa rikokset ovat ehtineet vanheta.

        T. Wikipedia-artikkelin kirjoittaja.


    • LiisiMarjaana
      • JaanaKalevi

        Myös seitakivi voi auttaa.Moni on kertonut saaneensa apua. Myös päällystakin alimmalle napille voi jutella, usein kelpaa nepparikin. Täytyy vain olla 60. pohjoisen leveyspiirin pohjoispuolella ja pitää vasemmassa kädessä luomuviljasta tehtyä leipää. Silmälaseja ei saa käyttää puhuessaan, eikä pitää käsiä selän takana.


    • Eräs elämän soturi

      Sinnulle on jo helpotus että voit kirjoittamalla jakaa tuntemuksiasi tuosta pahasta. Tunnen naisen, jota on käytetty hyväksi perhepiirissä kuusivuotiaasta kolmetoistavuotiaaksi. Ja itsellänikin on jotakin vain kerran koettua. Isäni serkku, hieman kehitysvamminen murrosikäinen poika nuoleskeli alapäätäni kerran ollessani alle kouluikäinen.
      Minun on ollut helppo antaa anteeksi tuolle pojalle kun hän oli tuolllainen jälkeenjäänyt reppana ja minun nuoruudessani ei lapsille ja nuorille kerrottu mitään kehitykseen ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Mistätä tuo poika olis saanut tietää, kun luonto teetätti ja ei ollut tietoa.
      Siiinä olet jo pitkällä, kun olet luopunut kostoajatuskesta. Ei murha ja ukon vihaamien enää mitään auta. Yleensä nuo hyväksikäyttäjät ovat itse hyvin onnettomia ja toivottomia. He ovat jonkin pakkomielteensä orjia, eräänlasia robotteja. He häpeävät ja inhoavat itseään ja katuvatkin! Ovat kuin pahan sätkynukkeja.
      Kuule, ei meidän tarvtise hävetä itseämme vaikka tunnemme niin. Tuo inhottava toisen pahuuden aiheuttama törkeys ei ole tehnyt meistä yhtään sen huonompia ja likasiempia kuin muutkaan ihmiset ovat. Vaikka lapsi itse haluasi seksiä (et varmaa ole silloin ahlunnunt) hyväksi käyttäjältään niin hän on syytön. Ei lapsi osaa eikä tiedä, mikä kuuluu hänelle ja miten menetellä..
      Kun menet terapeutuille, niin kerro vain ja anna itkun tulla. He ovat saaneet eväät auttaa kaikenlaisia asiakkaita ja et ole takuulla ainut.
      Kysyt miten olen selviytynyt. Auttaneeko minua että olen uskovainen. Uskon että Jumala on minut luonut: ruumiin, sielun ja hengen. Jotenkin olen rukouksessa kokennut, että olen Isän Jumalan edessä puhdas niin omista kuin toistenkin tekemistä pahoista asioista. Ja minulla tuo ei jatkunut pitkään. Lapsella ei ole nitään henkisiä työkaluja käsitellä tuollaista aikuisen taholta tulevaa pahaa. Tuo naisystävni on pystynyt puhumaan kokemuksestaan kanssani ja hänkin hautoi alussa kostoa. Koava juttu tämä on hänelle ollut ja myös sinulle. Olen kuullut että monet eivät selivä ilman terapiaa.
      Jos sinulla on muuten ollut normaali lapsuus niin se antaa eväitä selvitä helpommin.
      Rokaisen sinua, hyvä nuori mies, etsimään terapiassa apua. Ei moisen armoille kannata jäädä. Kaikesta huolimatta sinä voit elää ja omistaa vielä tavallisen ihmisen elämän ja tulevaisuuden. Ja tavallinen aj normaalihan sinä oletkin. Vain pahat muistot ja tuntemukset piinaavat. Persoonasi ja kehosi ovat täysin puhtaat. Et ole likainen.

    • neuvontaa

      Seksuaalisesta väkivallan kokemuksesta voi selviytyä. Maksutonta apua, tukea ja neuvontaa saa Raiskauskriisikeskus Tukinaisesta www.tukinainen.fi esimerkiksi kriisipäivystyksestä puh. 0800 97899 ma-pe klo 9-15 ja la-su klo 15-21. Voit ottaa yhteyttä myös nimettömänä netissä: www.nettitukinainen.fi. Tukinaiseen voi soittaa, vaikka tapahtuneesta on kauan aikaa, mikäli haluat käsitellä asiaa. Nimestä huolimatta Tukinainen tukee myös miehiä ja poikia.

    • 23423423422733

      Ota itseäsi niskasta kiinni! Puhu sille psykiatrille, mutta noin et voi jatkaa. Puhuminen on ainoa joka tässä voi auttaa. Mene ulos ja kävele, älä pelkää ihmisiä ja niiden reaktioita.

      • Pedofilit.

      • 767676
        Pedofilit. kirjoitti:

        Kysymyksessä oli pojan seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Syuomen Delfin ry järjestää keväällä 2012 Turussa ja Helsingissä tilaisuudet seksuaalisesti nuoruudessa hyväksikäytetyille miehille ja pojille.

        Lue myös muita aiheita.

        http://www.suomendelfins.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=106:miesten-vertaistukirryhmae-2012&catid=3:ajankohtaista&Itemid=2
        -------------

        hei. minullakin on todella paha ongelma seksuaalisen hyväksikäytön takia. olen nyt 22 vuotias nainen ja minua on käytetty nuorena seksuaalisesti hyväksi.silloinen äitini mies ystävä houkutteli minut aina viereensä nukkumaan ja teki kaikenkaista.olin silloin noin kuuden ikäinen muistaakseni. teko on nyt tullut viime vuosien aikoina mieleeni todella rajusti ja vaikuttaa elämääni. en päästä ihmisiä lähelleni ja sosiaaliset taidotkin ovat ihan kuralla. kaikista kauheinta tässä on se että hyväksikäytöstä ei tiedä kukaan muu kuin minä ja hyväksikäyttäjä.en ole pystynyt puhumaan häpeän vuoksi kenellekkään. mies muutti sitten silloin toiselle puolelle suomea ja kauheinta minun on ajatella että mitä jos mies on jatkanut sitä siellä.minulla on ihan hirveä olo tästä että mies ei ole joutunut mihinkään vastuuseen teostaan ja senkin takia minusta on tullut tälläinen mitä olen.yritin vain unohtaa tapahtuneen mutta jotenkin nyt se on vaan mielessäni niin paljon.pakko oli kirjoitaa jonnekkin kun en tiedä mitä tehdä ja ajatella.


    • Ymmärrrän ja kannust

      Hyvä että kirjoitit. Ystäväni kuusivuotispäivänä hänen läheinen perheenjäsen, aikuinen jo aloitti hyväksikäytön jota jatkui sitten seitsemän vuotta. Tuossa iässä oleva lapi ei tajua eikä hänellä ole mitään keinoja käsitellä tuollaista hirveätä pahaa. Tietää vain että jotakin erittäin käsittämättömän pahaa tapahtuu, josta ei voi eikä osaa puhua kenellekään ja ei ole poispääsyä.
      Minuakin on käytetty jollakin tavoin hyväksi. Olin noin seitsemän kun serkku kopeloi ja nuoleksi sukuelimiäni, mutta sitä ei jatkunut monta kertaa. Tunne on todella inhottava, mutta se ei ole meidän uhrien ja viattomien lasten syy. En usko että sinäkään, muttta vaikka hyväksikäyttäjä manipuloisi että lapsi olisi jopa hommassa mukana ja pitäsis siitä, niin sittenkin meillä ei ole syytä häpeään ja aikuien ei saa käyttää alaikäistä hyväksi. Lapsellakin voi olla joksu eroottisia tunteita, mutta hän ei ole aikuisen leikkikalu ja hänellä ei ole tietoa, oma ymmärrystä ja moraalista harkintakykyä näissä intiiminelämän asioissa. Sinulle kanssasisareni on erittäin tärkeää, että voit keskustella ja käytä läpi nlita ikäviä kokemuksia. Ne tuelvat pintaa alitajunnasta pikkuhiljaa, ja ei niitä voi kuin pala palallta työstää.
      Tee nyt itsellesi selväksi, että sinä et ole mitenkään syyllinen, olet täysin törkeän rikoksen syytön uhri. Olet noin nuori ja voisi olla mahdollista, että tuon sekopään voisi viedä vielä jopa vastaamaan oikeudessa tekosestaan. Nykyään on myös saatavana jopa omaelämäkertoja joissa insestin uhrit kertovat selviytymisestään.
      Ehdottomasti näin törkeän rikoksen kohteeksi joutuneet tarvitsevat ammattiauttajan apua. Sanon sinulle, että tämä ukon olisi syy hävetä, vaikka hullu ja sairas tuollainen on. Kuitenkaan se ei tee oikeutetuksi tuolaista. Sinun ei tarvitse mitenkään hävetä. Tapaus ei mitenkään halvenna sinun ihisarvoasi, vaikka saatat kokea itsesi likaiseksi. Tunne johtuu siitä, että sinun tunne-elämäsi on pahasti rikottu. Tapaus ei ole myöskään mikään rangaistus ja kohtalon määräämä ja että elämässäsi olisi jokin kirous.
      On todella hirveä kantaa yskin tuollaista "salaisuutta". Onneksi nykyään saa apua.
      Voimmia ja seesteistä elämää sinlle!

    • juuou

      "Olen nyt 30vuotias mies, täysin etääntynyt kaikista sosiaalisista kontakteista, istun kaiket päivät kotona, pelkkä kaupassa käyminen tuottaa vaikeuksia."

      No mutta noinhan se on todella monilla 30mppisillä. Sou whot? Mitä sinulla sitten on hävittävää jos alat elämään? Onko joku syy vihata? Elämä on paskaa. Elämässä on myös hyvää. Paljon enemmän kuin vihaa ja katkeruutta. Olet nuori ja sinulla on aikaa jäljellä. Miksi et nauttisi loppuelämästäsi? Sinun täytyy vain jotenkin saada tuo asia päätökseen aivoissasi/pääässäsi/mielessäsi/jossain. Unohdat sen tai sanot jotain jollekin... sanot jonkun tärkeän lauseen ja se on siinä. sitten voit unohtaa. tai elää................... tai jotain..... Päätät jotain. Aloitat jotain.

      Mitään vtn trpiaa.....

    • paha maailma
    • Kelaappa sitä

      Käytittekö ehkäsyä?Meinaan se olis nyt kotiin päin.
      No sii paljonkin pystyy tekemään vaikka toinen on
      aikuinen mies,onhan niitä erillaisia asentoja.
      Kyllä sen toisen ois kuulunut nää kertoa.
      Tän jälkeen oot kuitenkin ollut ihan kokenut kaveri
      noissa seksi jutuissa.

      No etpä eroa millään tavalla meistä muista jotka eivät kovaa kohtaloasi kokeneet, en silti sääli sinua vähempää kuin jotain toista
      eikä tuo nyt ole ainut syy kotona olemiseen se on vain katalyytti.

      Ehkä psygologi/psygiatri eivät ole ne oikeat paikat vaan
      laitoshoito olisi ollut se paikka.Siellä olisi ollut tuo kuntoutttaminen intensiivisempää.
      Miksi ihmeessä? Päästäisit toisen vaivoistaan älä hullu
      lähde armeliaaaksi sinua kaltoinkohdelleelle..
      Jokainen aamu kun hän herää hän herää itsenään tekojensa
      kanssa älä vie tuollaista kostoa häneltä eutanasialla.
      Et hae oikeutta, jos halua oikeutta pitäisi sinun vetää
      vanhaa miestä perseeseen..Ei turpaan.
      Niin saattaisin itse menetellä vastaavassa tilanteessa,
      sun täytyy lukea kummisetä niin tasoittuu toi koston suhteellisuus.

      Varmasti sais näkemystä ja jos ei omalla halua niin käy
      hakemassa sellainen kaupoilta, sellainen laite mikä käypi
      verkkovirralla.
      Päin vastoin kadotuksesi olisi tuon kaltaisen koston jälkeen mistä
      puhuit, täysin loputon.

      Käyt suihkussa ja lopetata sen ittes vihaamisen,
      hankkkiudut sinne osastolle ja sieltä lähdetään eteenpäin
      ai niin ja jos haluat muuttaa maailmaa ilman,
      että se muuttaa sinua ,
      niin ennalta ehkäise tuollainen.
      Estä jotain toista kokemasta samaa helvettiä m
      ja mene vaikkapa ammattikorkeeseen auta kärsiviä..
      Ja ehkä se oma likaisuus siinä lähtee.

      En selvinnyt mutta tuli suurempia murheita.
      Hyvä, että pystyit edes näin puhumaan..mikä on tehty on tehty
      nyt voit alkaa uhriksi ja olla loppuelämäsi kotona..tai sitten
      voit vielä kerran nousta ylös ja ulos, ainakin elämälläsi on nyt tarkoitus.

      Huumori pelasti minut helvetiltä..En kärsinyt meinaan mukulana
      ummetuksesta..sinulle se oli joku mies..minulle oma isä.

    • Anonyymi

      miten joku mies paalijärvi saa kiusata uhrejansa tampereella mielin määrin , uhrit on kuolleet tai joutuneet henkisesti tilaan josta ei ole nousua, mies on selvinnyt kaikesta pahasta kuin ihmeen kaupalla , uhrit kärsii ja koska tämä paalijärvi joutuu vastuuseen, puhutaan oikeus tapahtuu aina jossain kohtaa, mutta ei tämä mies 21v kiusannut poikaani ja minua ja muita ja omaista jotkut hänen puolelta kärsii , pitäisi tulla tuomiot ei ikinä vaalle tai pakkohoitoo mutta ei vaikka mies sairasti syövän naamassa ei siitäkin selvinnyt, naisten rahat vienyt ja miesten kanssa joiden kanssa ollut kuolleet tämän miehen kämppään ja aina vapaalla , varmaan myynyt sielunsa paholaiselle

    • Anonyymi

      tiedätkö ,minun poikaani yritti häiriintynyt jammu siltalan tapainen käyttää hyötynä, kun olin töissä ajoi poikaani ulos ,näytti takapuoltansa mun pojalle ja minulle hänestä hauskaa eli levitti pakaransa että näkyi........ niin sairas paalijärvi tampereelta ja makasi 12v tytön kanssa ja mun pojalleni juotti kun poika oli 10v raakaa viinaa ja poikani joutu teholle, miehn tähden ensimmäinen vaimonsa jonka tiputti toisesta kerroksesta alas ikuinen hematooma mutta nainen nyt kuollut alaikäsiä poikia muka inhoaa mutta silti käyttää hyväksi ja yhteiskunta ei tee mitään uhrit kärsivät kjiitos oikeuslaitos ja paalijrvisairas sosiopaatti

    • Anonyymi

      Itse jouduin hyväksikäytetyksi 8 vuotiaana isäpuoleni toimesta. Asuttiin pohjanmaalla uskonnollisessa perheessä eikä ulospääsyä ollut kun isäpuoli oli yksi seurakunnan johtohahmoista. Syntiä tehtiin ja synnit saatiin anteeksi kun Jumala armossaa armahti.
      Ehkäisy hoidettiin joko suuhun tai takapuoleen laukeamalla kun murrosikä alkoin 10 vuotiaana. Hyväksikäyttö jatkui hänen kuolemaansa saakka vaikka olin jo naimisissa.Niin vahvasti onnistui manipuloimaan uskonnon varjolla. Miehelleni en asiasta ole ikinä puhunut ja kiitän Herraa että kaikki 9 lastani olivat poikia!!
      Nyt jo 70 vuotias ja tapahtumista vuosikymmeniä aikaa. Silti kaipaan häntä joskus. Oli hänessä paljon hyvääkin

      • Anonyymi

        Lestaperheessä eläminen on paljolti samanlaista kuin Pohjois-Koreassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe