Onko annetut vaihtoehdot ainoat vaihtoehdot? Onko olemassa olikeaa ja väärää? Olemmeko jo riittävän kypsiä etsimään vastauksia ja päättämään itsenäisesti kohtalostamme? Tie on kuoppainen mutta varmasti antoisampi, inhimillisempi kuin uskonnon tarjoama typeryys, tylsistyminen. Ihmislajin mieli on utelias, tutkiva, ei taikauskon typerryttämä. Mieti, miksi ihmislajiin johtanut evoluutiohaara lähti afrikasta kohti pohjoista, mikä voima on ajanut ihmisen leviämään ympäri maapallon, mikä voima ajoi kolumbuksen etsimään intiaa, mikä voima sai aikaan Darwinin päätelmät, miksi eräs patenttitoimiston kirjuri ymmärsi ajan ja paikan suhteellisuuden. Vastaus on uteliaisuus. Ei konservatiivinen läpimädän taikauskon palvominen ja tiedon kieltäminen.
oikea ja väärä
2
67
Vastaukset
- dssddd
Se mikä minulle on oikein, ei sitä ole välttämättä sinulle. Rakkauskin on tässä mielessä itsekästä.
Ihmiset keksivät toisilleen sääntöjä, esimerkiksi yhteiskunnassa säännöt eivät ole kuitenkaan samat kaikille ja siitä kummuten mm. bisnes ja poliitikkopiirit voivat hallita yhteiskunnassa kuten haluavat(poliisi ja armeijan koirine avulla).
Uskontoen säännöstä perustuu paljolti samalle periaatteelle.
Hallitsevia seurakuntajohtajia ei saa arvostella, ilman että tulee leimatuksi "heikko uskoiseksi", hehän ovat muka jumalan valitsemia ja näin se totalirismi toteutuu.
Sääntöjä kasataan sitten tämän valtarakennelman ylläpitämiseksi, siitä esimerkkinä sellaisen erottaminen, joka hyvin perusteinkin on erimieltä. - rakasta lähimmäistäs
Miksi 88-vuotias omaishoitaja
tappaa hoidettavansa kirveellä?
Rakastiko niin että lopetti kärsimykset,
vai oliko itsekäs ja lopetti puolison kiukuttelut kun ei jaksanut kuunnella?
miksei kukaan sukulaisista auttanut?
miksei yhteiskunta auttanut?
Mikä olisi ollut oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742