Seuraako synnistä kuolema vai kidutus? Jumalahan varoitti Adamia kielletyn hedelmän syömisen johtavan kuolemalla kuolemaan. Kumosiko Jeesus jotenkin tämän alkuperäisen rangaistuksen synnistä varoittelemalla helvetistä?
Koska raamatussa helvetistä puhui kaikkein eniten Jeesus itse.
Siksi kysyisinkin kumpaa raamattu tukee enemmän. Ikuista tuhoa eli häviämistä olemattomiin vai ikuista kidutus piinaa helvetissä?
Synnin palkka.. Ikuinen tuho vai ikuinen kidutus?
7
149
Vastaukset
- Mestarin opetus
"Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua
oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon." (Matteus 5:25-26) - OttoPetteri
Elämästä seuraa kuolema. Tietääkseni kukaan ei ole siltä lopulta välttynyt.
Uskovaiset pelottelevat toisiaan ja muita, että elämällä väärin, joutuu kidutettavaksi helvetin kiirastuleen, tms. vaikerrusta aiheuttavaa.
Tuo väärin eläminen tarkoittaa, että elää ja toimii toisin, kuin uskovaisten määräykset eri lahkoissa käskevät. Näitä määräyksiä on sitten joka lahkossa ja kirkkokunnassa erilaisia. Ihan varma on, että ne ovat erilaisia, ristiriitaisia jne. Toisissa porukoissa sallitaan lähimmäisen murhaaminen sääntörikkomuksesta, toisissa määrätään mitä ei saa syödä. Yhdessä kielletään ehkäisy ja samassa porukassa sallitaan lapsenraiskaus.
Näin se synti sitten johtaa kidutukseen?
Parempi on olla ja elää synnittömänä - kuten minä.
Hallelujaa eli hihhulihei! - 12+11
Täällä on toinen synnitön. On niin vapautunut olo:))))
- keveakuorma
Jos ajatellaan, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, niin se tarkoittaa myös sitä että ihminen on iankaikkinen olento.
Tällön olisi loogisempaa ajatella, että ihmisen elämä ei "katoa" tai "haihdu" kuoleman jälkeen.
Se mitä ihminen "niittää" kuoleman jälkeen, on suoraan verrannollinen siihen mitä ihminen on elämässään "kylvänyt". - keveakuorma
"Kuolemalla kuoleminen" ei tarkoita vain fyysistä kuolemaa vaan hengellistä, henkistä ja sosiaalista kuolemaa myös.
Ihmisen ruumis vanhenee ja kuolee. Tämä on fyysinen kuolema.
Ihminen on kuollut suhteessaan Jumalaan. Ihminen ei kykene löytämään Jumalaa ellei Jumala tätä vedä puoleensa. Tämä on hengellinen kuolema.
Ihminen on kuollut henkisesti. Ilman Jumalaa ihmisen kyvyt elää moraalisesti ovat rappeutuneet: ei eroteta oikeaa väärästä. Tämä on henkinen kuolema.
Ihminen on kuollut sosiaalisesti. Ilman Jumala ihminen ei kykene luomaan kestäviä sosiaalisia suhteita, joissa vallitsee armahtava rakastaminen. Tämä on sosiaalinen kuolema.
Kuolemalla kuoleminen vaikuttaa kaikkiin näihin osa-alueisiin meidän elämässä ja eniten siihen että ihminen on erossa Jumalasta. Se on mielestäni kuoleman viimeinen päätepiste, jossa ihminen viettää iankaikkisuutensa erossa Jumalasta.. Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen.
- OttoPetteri
>> Ilman Jumalaa ihmisen kyvyt elää moraalisesti ovat rappeutuneet: ei eroteta oikeaa väärästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279