Rattiraivo on mielenterveyshäiriö

U K U

Keskustelu kolarinaiheuttajista ja syyllistämisestä muka etelänmiesten osaamattomuudesta liikenteessä, osoittaa autoilijoiden asenteesta tuon että liikenteessäkin ajatellaan olevamme muita kehittyneempiä kuljettajia.

Aina on ollut ja tulee olemaan liikenteessä aloittelijoita joiden arviointikyky on vaaraksi muille tilanteessa jolloin on paljon nopeuseroja, ja turvavälit liian pieniä.

Itse lukeudun ikyllä kuiseksi aloittelijaksi.

Kun yrittää jättää kunnon turvallisen välin ei se kauan pysy kun siihen ajetaan täyttämään vapaa tila.
Kun katsoo peiliin niin vaikka itsellä olisi hyvä etäisyys edelläajavaan on aina joku takaluukussa kiinni niska punoittaen.

Automäärät täällä helsigin seudulla on kolmessa vuosikymmenessä lisääntyneet huimasti.
Ruuhka aikaa on vaikea määritellä nykyisin tuntuu ettei hiljaista hetkeä ole liikenteessä.

Kieltämättä on minulle stressi jokainen työmatka, käyttäisin julkisia jos niillä pääsisi kohtuullisessa ajassa.

ninimerkillä : Ullanlinnan karvaton ursus

15

235

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anti Roadrage

Se on katsos niin että kun pikkuhiirulainen eli suomalainen mies istuu autonsa ratin taakse hänen päähän ilmestyy sarvet. Liikeellelähdön jälkeen muut tielläliikkujat ovat haastajia,kilpailijoita,omalle reviirille tunkeutujia ja omaa asemaa väheksyviä uhkaajia. Oman peltikopin suojassa uskaltaa jokainen olla rohkea ja näyttää osaamisen ja menemisen mallia. Omista oikeuksista pidetään kiinni kynsin ja hampain mutta samalla myös pidetään huoli siitä että jokainen muu noudattaa omia velvollisuuksiaan ettei sarvipäisen hiirulaisen meneminen vähäisimmässäkään määrin hidastu tai edes vaikeudu. Jos näin käy on peltilehmän suojasta helppo osoittaa toisen virhe tai osaamattomuus. Omat töpit ja virheet eivät tietenkään itselle tule esiin. Sillä eihän kukaan omasta mielestään virheitä tee koska jokainen on kuitenkin sen olen keskivertoa parempi autoilija-harhaluulon vallassa. Muut ne niitä virheitä tekevät! Isolla rahalla ostettu iso auto vielä lisää tätä sarvipäisyyttä sillä todella kalliin ja ison auton ratissa vasta onkin sitä pontta uhoamiselle ja oman reviirin puolustamiselle. Pieni pili,iso ego isossa autossa ja ne sarvet päässä niin siinä on ehkä paras esimerkki jääräpäisestä omia oikeuksiaan puolustavasta joustamattomasta kuljettajasta mitä löytyä voi. Näitä me näemme jokapäivä mutta kukaan ei tietenkään itseään kyseiseksi tunnusta. : )

• Allelujaa

Tuo egon korostus tulee korostetusti esiin, kun alle saadaan uusi työsuhdeauto joka antaa sen harhaluulonsiitä että ajoneuvo on omalla rahalla ostettu. Harvoin omin ponnisteluin maksetuilla kalliilla autoilla urheillaan siihen malliin, kuin näillä "firman piikkiin" versioilla.

• turakit
    • jeeeeeeeeeeeeeeeeees

Aivot narikkaan ja autonrattiin! Jees.

• reissari 5

kyllä kaaharit pitää päästä ohi oli keli mikä tahansa jos ajaa vähän rauhallisemin kyllä näytetetään heti keskaria joten järki päähän jos sitä on

• v.k.

>>Kun yrittää jättää kunnon turvallisen välin ei se kauan pysy kun siihen ajetaan täyttämään vapaa tila.

Sitten vaan hiljalleen kasvattamaan uutta väliä. Älä turhaan estä toisten kaistanvaihtoja.

>>>Kun katsoo peiliin niin vaikka itsellä olisi hyvä etäisyys edelläajavaan on aina joku takaluukussa kiinni niska punoittaen.

Jotkut ajavat liian lähellä ymmärtämättä mitä tekevät. Olennaista on se ettet joudu ketjukolariin, vaan korkeintaan peräänajetuksi.

Minä en väitä olevani aloittelija, ja ehkä juuri siksi kehtaan ajaa rauhallisesti. Ei ole tarvetta todistaa nopeutta, tai edes sitä ettei pelkää Poliisia.

• Psy K. Opaatti

Minä pidän huolen siitä että MINUN etuni toteutuvat liikenteessä. Muista ei väliä... MINÄ MINÄ MINÄ.
      Ettäs tiedätte.

yst.terv.
      Psy

• stanan nilkit

TUTKA MÄLLI VIHTORI SNAPPERTUNA SILKKI VÄSYMYS HINTTI WEBASTO OLKI LIMSA NISTI ÖRKKITORVI-LAMMAS OPPORTUNITY-VERMO-LARPPAUS..

• stanan nilkit

JA MÄ OON JÄRJISSÄNI PERKKELE

• keskari nousee

Idiootteja autoilijoita riittää täällä satakunnassakin! Ohi mennään vaikka väkisin oli mittarissa 100,lunta satoi näkyvyys huono ,mutta takaa piti päästä ohi.Vesi sateelakin ohitte vaan ja suoraan eteen,vaikka on kaksikaistanen ja tilaa pisaa! Kura lentää ikkunaan,mutttei se ohittajaa haittaa.Ittellä vaan nousee vit..us kunnei meinaa eteensä nähdä!!

• ratti(r)aivo

Jo Bemarin osto on mielenterveyshäiriö.

• miilu vasaran

ei tuo ryhmä tiellä päivisin liiku.Aika harvoin bemaristi töröilee mutta audistit sitäkin enempi .Lähes aina kun pitkälle ajomatkalle menet audi aiheuttaa liikennekaaoksen suorastaan. Vakuutusmaksut nousee eipä naurata moisten henkisesti köyhien ohittajien kaahajien takia.

• joka päivä v.ituttaa

Minulla menee hermot aina kun näen jonkun joka ei piittaa säännöistä ja rajoituksita.

• ysipallo4

Mulla on Corolla ja vetelen muita autoilijoita turpaan ku ne alkaa hyppii silmille

• Lämmitä kätesi ensin

Kaltaisesi mikkihiiri pystyy vetelemään vain......tiedät kyllä mihin!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe