Pilannut aivoni?

4+15=19

Hei. Haluaisin kysellä hieman asiasta joka on minua jo pidempään vaivannut.
Eli, olen nyt 19 vuotias nuorimies, ja tuli tuossa syksyn mittaan läträttyä jonkin verran viinalla ja joku ilta eksyttyä vähän väärään porukkaan, jossa tuli vastaan ilmiö nimeltä imppaus.
Päätin sitten "kaikkea pitää kokeilla" asenteella tutustua tähän päihdytysmetodiin.

Onko ihmisillä täällä tietoa kuinka tuhoisaa aivokapasiteetille tuo touhu on noin kokeilu mielessä ?
Kertoja on ollut noin 7,eikä lisää ole todellakaan tulossa.
Impattavana aineena toimi bensa,kerran myös liima.
Myös muutamia pilleri viina kokeiluja oli,kyseessä ei ollut edes pamit, vaan kaverini minulle tarjoamat lihasrelaksantit, jotka vedimme alas viinalla.

Ei asia minua silloin murehdittanut, mutta näin "jälkiviisaana" olen alkanut miettimään kovasti että mitä kaikkea vaurioita se tuollainen kokeilu aiheuttaa?
Aivovaurio mahdollinen?
Kuitenkin kyseessä varmaan tehoikkain "päihde" aivosolujen tuhoamiseen.
Asia siis oikeasti vaivaa minua paljon, koska olen aina ollut tarkka terveydestäni, ja ihmisten mielestä ihan älykäs kaveri.
Olo on vaan koko ajan sellainen että olen tuhonnut aivoni, ja heittänyt mahdollisuuteni hukkaan vain muutaman typerän kokeilun takia. Moniko tätä on nuorena harrastanut? Miten on mennyt sen jälkeen?
Vastauksista olisin enemmän kuin kiitollinen.

Kokemuksia? Tietoa?

51

5022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatsinkia

      Vittu mikä idiootti oot. Aikuinen mies imppaa jotain saatanana bensaa ja vetää lääkkeitä viinan kans? Onko niin vitun kiva saada pää vähän pöhnään vai mitä? Oot tosielämässä varmasti yks täys luuseri, "kovan" kuoren alta löytyy pelokas pieni poika.

      Ite oon just sun ikäinen jätkä ja en oo viinaan koskenu pitkällä tikullakaan pariin vuoteen, nykyään poltan pilveä muutamana päivänä viikossa ja otan LSD:tä kerran pari kuussa. Silloin tällöin saattaa maistua muutama tasokas ekstaasitabletti. Ja voin sanoo ettei oo aivot yhtään kovilla tällä reseptillä, toisin ois tuon sun vitun bensaharrastuksen parissa mikä ihan kirjaimellisesti liuottaa sekä pehmentää aivoja paskaksi. En tajuu miks ihmiset tekee tollasta itelleen ku on parempia ja turvallisempiakin "päihteitä" tarjolla.

      Ainut tieto mitä tarvit: Älä imppaa mitään, ikinä. Menee aivot ja älykkyys

      • asdadadqwdas

        Ja tuollaset tyypit taas pilaavat noiden luettelemiesi päihteiden maineen. Lue nyt vaikka tuo oma viestisi ja katso millaista melskaamista se vain on.
        Ei tule kuvaa älykkäästä ihmisestä tosiaankaan.


      • hoituliini

        "nykyään poltan pilveä muutamana päivänä viikossa ja otan LSD:tä kerran pari kuussa. Silloin tällöin saattaa maistua muutama tasokas ekstaasitabletti."

        Toi tyyli vie aivot takuuvarmasti ja altistaa psykoosille sekä on aina olemassa kuolemanriski kun aineet on luvattomia ja joidenkin junttien tekemiä ja suolistossaan salakuljetettua ja ulos paskannettua kamaa.

        Voi vittu. Sulta ei saa edes elimiä kun löydyt kuolleena jostain bileistä josta muut kykenevät ovat jo häipyneet poliisin pelossa.

        Sulta menee maksa, munuaiset ja aivot ainakin. Sydänkin jos delaat. Siis ei hyötyä edes jalkipolville.

        Jos on impannut muutaman kerran kakarana niin se ei ole mitään tuon yllämainitun rinnalla.


    • Sejokaalottitämän

      Kiitoksia tähänastisista vastauksista. "Hatsinkia", arvostan ihan periaatteesta sitä että kerrot oman mielipiteesi, ja että ylipäätään vaivaudut vastaamaan.Kiitos siis tästä.
      Mutta, tuo sinun viestisi joka oli kaiketi loukkaavaksi tarkoitettu, onnistui lähinnä hymyilyttämään. En ole "pieni pelokas luuseri", vaan omasta mielestäni ihan suhteellisen normaali nuori mies, on kavereita ja koulu menee ihan hyvin.

      Tuo että tulet noinkin agressiiviseen sävyyn kirjoittelemaan vastauksia kysymykseeni, joka nyt oli minun mielestä ihan asialliseen sävyyn kirjoitettu, kertoo jonkin verran sinusta itsestäsi. Kuka lopulta onkaan se pieni pelokas poika, kun pitää noin netissä riehua?
      Olisi kuitenkin kiva vielä kuulla vastauksia ihmisiltä, joilla olisi mahdollisesti asiasta omakohtaista kokemusta, jos vaan millään joku viitsii kirjoittaa.

      • Aivoitus

        Vaikka jotkin solut olisi kuolleet niin uusia tulee, jos kerran olet jo lopettanut tuon imppailutouhun. Älä siis huoli! Tilanteesi olisi toinen jos jatkaisit vieläkin, sillä silloin soluja kuolisi nopeampaa tahtia mitä syntyisi.

        Itse olen myös nuorempana satunnaisesti sekoillut ties millä ainekombinaatioilla ja tällä hetkellä yliopisto-opinnot sujuvat paljon keskiverto-opiskelijaa paremmin.


    • tietoa-

      Päihdelinkin sivuilta:

      Imppaus tuhoaa aivosoluja jokaisen käytön yhteydessä lopullisesti. Solujen hapen- ja energiansaanti häiriintyy erityisesti niillä aivojen alueilla, jotka ovat herkkiä hapen puutteelle. Tämän takia esimerkiksi muisti ja lihasten hienosäätö heikkenevät. Liuotinhumala aiheuttaa moninkertaisen aivosolukadon alkoholihumalaan verrattuna. Kylmän nestekaasun hengittäminen aiheuttaa paleltumavaurioita hengityselimissä ja vaarallista turvotusta hengitysteissä. Liuotinhuumauksessa oleva käyttäjä on erityisen altis sydämen rytmihäiriöille ja siksi häntä ei saa pelästyttää.

      Pitkäaikainen käyttö aiheuttaa aivojen vaurioitumista, mm. pikkuaivorappeumaa. Käytännössä aivojen vauriot ilmenevät kognitiivisten toimintojen ja henkisen tason heikkenemisenä, puhevaikeuksina, muistiongelmina, muuttuneena persoonallisuutena, tasapainohäiriöinä, ärsyyntymisenä, lihasheikkoutena ja tuntohäiriöinä. Pitkäaikaiskäytön psyykkisiä vaikutuksia ovat keskittymisvaikeudet, masennus, eristäytyminen, unettomuus ja tylsistyminen. Imppaaminen saattaa altistaa paranoidisen psykoosin kehittymiselle.

      • tietoa-

        Ja vielä Wikipediasta:

        Aivosoluja tuhoutuu jokaisen käyttökerran yhteydessä lopullisesti. Solujen hapen- ja energiansaanti häiriintyy etenkin hapenpuutteelle herkillä aivoalueilla. Tämä johtaa esimerkiksi muistin ja lihasten hienosäädön heikkenemiseen. Jotkut impattavat aineet saattavat aiheuttaa voimakkaita poikkeuksia aivojen sähköisessä toiminnassa, mistä voi seurata jopa hengenvaarallisia kohtauksia. Kylmä nestekaasu aiheuttaa hengityselimissä paleltumavaurioita ja vaarallista turvotusta.[1][10]


      • Ihana elämä

        Poitsu ei onneksi ole jatkuvasti käyttänyt.

        Pahemmassa pulassa on toi narkkari joka kirjoitti. Hänen käyttönsä on jatkuvaa.

        Mulle ihan sama kuitenkin.

        Käytän itse vain viiniä ruuan kanssa silloin tällöin. Humallun ihanista harrastuksista ja terveestä elämästä. Olen aika vahva ihminen en sorru päihteisiin.


      • tuulihuminoi
        Ihana elämä kirjoitti:

        Poitsu ei onneksi ole jatkuvasti käyttänyt.

        Pahemmassa pulassa on toi narkkari joka kirjoitti. Hänen käyttönsä on jatkuvaa.

        Mulle ihan sama kuitenkin.

        Käytän itse vain viiniä ruuan kanssa silloin tällöin. Humallun ihanista harrastuksista ja terveestä elämästä. Olen aika vahva ihminen en sorru päihteisiin.

        Voih! Sinä itserakas marttyyri...Olet täydellinen, kun et käytä päihteitä! Vedä käteen.


      • runkkupete
        tuulihuminoi kirjoitti:

        Voih! Sinä itserakas marttyyri...Olet täydellinen, kun et käytä päihteitä! Vedä käteen.

        Minäpä en muuta teekään, kun vedän käteen kokoajan. Siitä saa raukeen olon...eipähän tuhoonnu aivot :D


    • dfghjklöälkjhgcghjkl

      Kiitoksia. Olen kyllä lukenut jo nuo, kun netistä olen tietoa etsinyt. Omakohtaisia kokemuksia enemmänkin hain , ja vähä vähemmän pinnallista tietoa kuin nuo päihdelinkin sivut olisi kiva saada.
      Mutta siis kiitti kumminkin.

    • mie taas

      No, vastaan vielä, vaikka ei omakohtaista kokemusta olekaan.
      Luulen kyllä, että murehdit turhaan. Voit olla kiitollinen ettei sulle käynyt mitään, kun tuota harrastit ja varmaan vastaisuudessa osaat olla viisaampi.
      Ihminen on toisaalta hauras ja toisaalta hyvin sitkeä olento.
      Oma ex-mieheni on impannut nuorena, sekä käyttänyt vuosia sekaisin pillereitä, huumeita ja alkoholia. Kuitenkin kun hän raitistui niin ihan hyvin hän toipui kaikesta tuosta. Ainut mikä jäi oli hepatiitti, jonka oli huumeneulasta saanut.
      Onneksi niitä aivo- ja muita soluja on niin paljon, että jos joku tuhoutuu niin se ei ole katastrofi. Elimistö on taitava korjaamaan itse itseään.
      Mut joo, ei kannata kuitenkaan leikkiä näillä asioilla. Ei voi ikinä tietää mitä sattuu.

    • lsdfjsr567

      N o mene lääkärille puhumaan asiasta

    • *ainstain*

      Kukkuu luuruu. Mä oon käyttänynä jo 16 vuotta huumeduudeleita ja oon 29 vuotta. Ei olla mulle mitään vaurioita aiheuttanu mutta jätä toi imppauas. Köyhien hommaa. Trallallaa ja kukkuu kun saan taas piriä ja paukkua nauttia. Älykkyys lisääntyy huumeita käyttämällä kuten lsd:eetä.

      • naarattaa niin saata

        Näkee että olet jo todella pimpo ja syrjäytynyt.

        Ei kukaan tässä kilpailuyhteiskunnassa narkkaria palkkaa töihin.Ei ainakaan mitään *ainstain* nistejä.


      • *ainstain*
        naarattaa niin saata kirjoitti:

        Näkee että olet jo todella pimpo ja syrjäytynyt.

        Ei kukaan tässä kilpailuyhteiskunnassa narkkaria palkkaa töihin.Ei ainakaan mitään *ainstain* nistejä.

        Khihihiii... Olix tää työhaastattelu!


    • hyvävieläparempi

      anna palaa vaan.. älä usko propagandaan.. päihteet eivät tuhoa vaan kasvattavat oiikein käytettyinä ihmisen kykyä havannoida ja prosessoida maailmaa..

      • elämää

        Olen työssäni tavannut paljon asiakkaita/potilaita, jotka päihteiden käytön seurauksena todellakin toimivat ja havainnoivat (aivoatrofian vuoksi) maailmaa eri tavalla, kuin muut. En suosittelisi ko.aineita kenellekään.
        Keskushermostovaurioita ei nykylääketiede pysty parantamaan.


    • sekokäyttäjä

      Mua kans huolestuttaa tää kipulääkeiden käyttö.
      päivittäin temgesiggejä ja lyrigaa,sirdaludeja ja tarvittaessa panacodeja ja tramalia.

      Kuinka kauvan voi käyttää,pehmeekö pää?? lopullisesti, annokset on aika isoja mutta lääkärinmääräämiä.
      Ennen meni usein viinaa seassa mutta nykyään harvemmin.

    • blaa23

      Tiedän ainakin omasta kokemuksestani sairaanhoitajana: teini-ikäinen poika oli impannut kemikaaleja intensiivisesti noin vuoden ajan. Tämän jälkeen hän en enää osannut kirjoittaa edes nimeään tai laskemaan yksinkertaisia 5-2=? laskuja... aivosolujen kuolema on peruuttamaton, ja toisin kuin edellinen postaaja väitti, aivosolut eivät enää "kasva takaisin" kun ne ovat kuolleet.

    • hj

      eimkokemuksia

    • Enkä ole edes trolli

      Ei hätää. Itse olen menestyvän firman toimari ja vedän vähän kaikkea. Imppausta nyt en kuitenkaan suosittelisi, mutta kyllä alkoholi on huumeista voimakkain, ihan EU:n teettämien laajojen tutkimusten perusteella.

      Jos esim. kerran kuussa haluat hieman rentoutua, on aivan sama tapahtuuko se koksulla vaiko pirillä. Minkään päivittäinen käyttö ei ole hyväksi, ei kannata edes tupakoida. Mutta pari hyvää sikaria vuodessa - ei mitään haittaa.

      Tällainen elämä toimii vain vastuullisilla aikuisilla ihmisillä, tyhmimmän osan elämänhallintaongelmien vuoksi sitten kielletään varmuuden vuoksi kaikilta kaikki.

      • ;)

        ne varsinkin ovat trolleja jotka kieltävät olevansa.


    • gfhfggf

      Muistan hiljattain lukeneeni tutkimuksen, että humalan aikana tuhoutuneet aivosolut korvautuvat ainakin osittain. Tosin siinä oli kyse alkoholihumalasta, liuottimet tietysti tuhoavat aivoja tehokkaammin. Seitsemän kertaa ei kuitenkaan ole mahdottoman paljon ja aivosi muutenkin kehittyvät vielä. Luulen että olet selvinnyt säikähdyksellä. Olihan se imppaaminen tyhmää, mutta olet onneksi ollut riittävän fiksu tajuamaan virheesi. Pysyttele vast edes muumilimukassa, niin eiköhän sinulla ja aivoillasi ole vielä pitkä ja tuottelias elämä edessä.

    • <zxcvbnm,.

      Tiedän, että vanhempieni nuoruudessa noin "sata vuotta sitten" heillä oli tuttavana tyyppi, joka oli impannut liimoja yms. Hänestä tuli kuitenkin ihan menestyvä lääkäri. Olen itsekin tavannut hänet muutamaan otteeseen. Tosin hänellä kyllä jäi ne haistelut sinne nuoruuteen, tuskin harrasti tuota enää aikuisiällä.:D

    • Sirpa-Susanna

      Harmi, että tähänkin asialliseen kysymykseen on saatu vain muutama asiallinen vastaus.

      Olen päälle kolmekymppinen nainen. Minulla on takana melko rankka ja "monipuolinen" päihdetausta. Et ole muutaman kerran imppaamisella ja muulla typerällä päihteiden käytöllä onnistunut tekemään pysyvää haittaa itsellesi. Onneksi. Aivosoluja tuhoutuu toki jokaisella imppauskerralla, tosin niitä aivosoluja tuhoutuu muutenkin. Jos jotain vakavaa olisi tapahtunut, lähipiirisi olisi jo huomauttanut siitä.

      Olit huolissasi päihteiden vaikutuksesta älykkyyteesi. Älä huoli, se että pohdit asiaa, kertoo jo siitä, että älli on tallella. :D Vuosikausia doupannut narkkari ei ole laatikon terävin veitsi, se on totta, mutta ennen sitä huumeilla saa tuhottua muun muassa mielenterveytensä.

      Älli on minullakin edelleen tallella: opiskelen yliopistolla matematiikkaa ja muita luonnontieteitä ja pärjää yhtä hyvin kuin tuoreet ylioppilaatkin. Edes iän tuoma "rapautuminen" ei hankaloita oppimista.

      Aivojen hyvinvoinnista löytyy aika paljon hyviä artikkeleita. Tärkeimmät toimet lienevät: liiku, nuku, treenaa aivoja ja treena kroppaasi ja syö terveellisesti.

      Hyvä, että lopetit typeryydet lyhyeen. Tsemppiä!

    • kotkotkoo

      tuskinpa noista kerroista olet aivosi pilannut ja jos oisit niin tuskin kyselisit aiheesta :) ole kiitollinen ettei henki ole mennyt lääkkeiden ja alkoholin kanssa, elä toista niitä kokeiluja.
      jatkuva alkoholin käyttö tappaa kanssa aivosoluja ja tuottaa vaurioita. ei ihmiset sitä ajattele kun juovat, yksi vaurio on kun ihmisen personallisuus muuttuu vuosien varrella huonompaan suuntaan.
      tuli nuorena kokeiltua ja lopetettua ajoissa... kavereita kylläkin kuoli.

      • ahkera yrittäjämies

        Alkoholi ja bensa vähän eri tason aineita.

        Alkoholilla voi kyllä itsensä pilata, mutta siihen menee kymmeniä vuosia.

        Bensaa ei tarvitse kuin pari kertaa nuuhkaista syvään niin syntyy jo merkittäviä vaurioita aivoihin. 5 nuuhkaisusta lähtee taju ja yleensä sen jälkeen henki.

        Vaikka et kuoliskaan niin mihinkään älyä vaativaan et enää kykene. Teet loppuelämäsi töitä rak.apumiehenä tai jonain vitun varastoduunarina.

        Tervemenoo idiootti!


      • :D
        ahkera yrittäjämies kirjoitti:

        Alkoholi ja bensa vähän eri tason aineita.

        Alkoholilla voi kyllä itsensä pilata, mutta siihen menee kymmeniä vuosia.

        Bensaa ei tarvitse kuin pari kertaa nuuhkaista syvään niin syntyy jo merkittäviä vaurioita aivoihin. 5 nuuhkaisusta lähtee taju ja yleensä sen jälkeen henki.

        Vaikka et kuoliskaan niin mihinkään älyä vaativaan et enää kykene. Teet loppuelämäsi töitä rak.apumiehenä tai jonain vitun varastoduunarina.

        Tervemenoo idiootti!

        ei varastohommat niin helppoja ole, siellä pitää hallita logistiikkaa.


    • Ahkera yrittäjämies

      Kaksnelosena oot kuollut.

      Tervemenoo idiootti!

    • idiootit

      kyllä se niin menee että jos joka kuukausi vetää viinaa niin ihan varmasti kolmekymppisenä on jo aika kajahtanut ja muista erottuva. Suomessa tätä tosiasiaa vaan harvoin myönnetään, johtuu siitä että ei ole suoraselkäisiä ihmisiä myöntämään kun kaikki on samassa kusessa ja hyssytelyllähän siitä ongelmasta päästään.
      Itse en esimerkiksi koskaan valitsisi kumppanikseni sellaista joka on tuhonnut aivonsa jokau kuukausittaisella juopottelulla, vielä pahempi jos on juonut usein kuukaudessa. Hyi helvetti..

      • ;)

        noh noh rölli ... !


    • aivot menee..

      Kyllä paljon juoneesta huomaa, ettei ole kaikki kondiksessa ebnää, vaikka olis kuinka siisti päälle päin..
      miksi rähjäävät ja luulevat olevansa muita viisaampia kaikessa, eivätkö huomaa kun ei kukaan halua enää tavata tai soitella?

    • elämää

      Olet erittäin tyhmä ikäiseksesi, "ihmisten mielestä ihan älykäs kaveri"? Ehkä olit joskus, et ole enää. Katulapset imppaavat, harrasta sinäkin lisää halpoja päänsekoittajia, pian et edes muista, että sinulla on aivoja ollutkaan...

    • Eka annos maailmaa

      Hyvä kun otit asian mietintään.
      Voin kertoa aineiden käytön tulevaisuudesta nähtyäni siitä sievoisen siivun työni puitteissa. Kirjoitan sinä-muotoon lähinnä vain sitä varten että saisin asiani lukijalle tuntumaan. En siis tarkoita nyt sinua ap kirjoittaja. Karrikoiva tyylikin on tietoista, tarkoitettu vain herättämään.

      20v : Selittelet käytöstäja käyttöä nuoruuden innolla ja kokeilunhalulla. Selviät tilanteista kaverien ja auttajien turvin. Niin kauan kuin selviät et vielä ymmärrä asian kokonaisuutta. Suunnitelmat kantavat seuraavaan kuukauteen.

      30v: Pehmennys on mennyt siihen vaiheeseen, että alat aliarvioida elämääsi ja syyttää lapsuuttasi. Miehuutesi voimissa on hienoa kun menee lujaa -tyyliin eletään. Suunnitelmia riittää, mutta niistä toteutuu seuraavan viikon riennot.

      40v: Alat olla siinä vaiheessa että terveyskeskusten tai päihdeasemien nk. katkot ovat joka kuukausi toistuvia, etkä tottavie koe saaneesi muuta kuin rauhoittavan lepopaikan ja ruokaa ja suihkun. Tämähän on aina ollut näin- tämä on minun valintani. Nyökkäilet auttajillesi, ikäänkuin yhteistyön merkiksi. perävalot ovat takuu raittiudestasi. Antaa mennä-tyyliin.

      50v: Ensimmäistä kertaa joudut käyttämään vaippaa ja pyytämään apua WC asioille, kun jalkasi eivät enää kanna. Pahimmassa kunnossa joku ystävällinen sielu toimitti sinut jonnekin hoitoon. Syöt ruokalappusi ja syötetyn ruuan syljet syöttäjän syliin ja annat sovinistisen arvion kaikille niille joiden näet yrittävän sinua auttavan. Se mitä ehdit hankkia 35v ikään mennessä on nyt mennyt , myös perhe ystävät ja muu ihmiselle tärkeä ja arvokas tuki. Hyvässä tapauksessa muistat vielä asioita. Pahassa tapauksessa et pääse vielä vanhainkotiin, sairaalaan et kuulu. Kaikki ympärilläsi miettivät missä voisit tulla toimeen. Osaatkohan itse sanoa mielipiteesi.

      60v: Elät ja olet täysin muiden varassa, tietämättä tunnistamatta maailmasta juuri mitään. Varsinkaan siitä, mikä 19v oli sinulle arvokasta. Muistoja ei ole, seuraava tunti on arvoitus.

    • larejore

      Sinä olet aina ollut imbesilli. Siihen eivät päihteet auta.

    • solsken19

      Tuli nuorempana juotua ja käytettyä lääkkeitä ja yks kokonainen kesä impattiin bensaa mopedien tankista. joskus -90 luvun alussa. Kaippanuo jotain vaikuttivat, mutta eniwei mulla olen nyt 35 vuotias äijä, jolla duuni, ok-talo, avovaimo ja 2 lasta.

      • Jupejoo

        Ainakin sen verran näyttää vaikuttaneen, että kirjoitusvirheitä näkyy olevan aika paljon...


      • solsken19
        Jupejoo kirjoitti:

        Ainakin sen verran näyttää vaikuttaneen, että kirjoitusvirheitä näkyy olevan aika paljon...

        No huomaa kellonaika.... 06:07 Olin juuri herännyt ja ensimmäistä kahvikuppia kumoamassa :D


    • 2+4

      Olen joskus miettinyt kuinka vaarallista on työskennellä kenkäsuutarina. Hirveä liimanhaju leijuu koko ajan ympärillä.

      • :D

        no entäs liimatehtaalla?


    • KarsinoidiTuumori47

      Kyllä olet pilannut aivosi. Samalla olet tuominnut itsesi sairastumaan syöpään ennen kuin täytät 57 vuotta. Luultavimmin sairastumisikäsi on 52 vuotiaana. Vatsan alueen syöpää veikkaisin ensimmäisenä joka siitä leviää huomaamatta maksaan etäpesäkkeinä melko nopeasti.
      Tsemppiä sinulle. Käy tarkastuksissa säännöllisesti.

      • pekkapoika

        Hei nuorimies!

        En tosiaankaan usko, että olet muutamalla kokeilulla onnistunut lopullisesti pilaamaan aivojasi. Mutta älä ihmeessä jatka käyttöä, edes kokeiluja, sillä voi olla ja onkin jo tuhoisat vaikutukset aivoihin.

        Itselläni on paljon pitempi päihdehistoria: useita vuosia runsaanlaista alkoholinkäyttöä, ja joskus lääkkeiden ja alkoholin sekakäyttöä. Impannut en ole koskaan, mutta olen nähnyt muutamia aika karmeita tapauksia, jossa kyky ymmärtää asioita on pikkuhiljaa hiipunut.

        No, ymmärsin lopulta lopettaa (alkoholia en aivan täysin). Käytön loppuvaiheessa huomasin keskittymiskykyni heikentyneen, samoin pitkäjänteisyyden.

        Ne kuitenkin palautuivat monta vuotta täysraittiina ollessani. En osaa sanoa, kävikö minulla vain poikkeuksellisen hyvä tuuri, mutta ainakin yliopisto-opinnot sujuivat hyvin tämän jälkeen, ja sain koulutustani vastaavan työn, jossa pärjään mainiosti.

        Mutta ellen olisi lopettanut...

        Hyvät ihmiset, kokeilut kokeiluina, mutta jättäisitte ne mahdollisimman lyhyeen ja mieluiten kokonaan väliin!

        Tsemppiä!


    • Näin luulisin

      Kyllä sä itte huomat jos aivos on jotenki vaurioitunut.

    • qaswdefrgthyjukloöpl

      Kiitoksia paljon vastauksista!
      Täällähän saatiin jo ihan keskustelua aikaan, ja tämä on aina hieno asia.

      Muutamat viestit aika kehnoja yrityksiä ärsyttää, mutta niitähän aina löytyy tältä sivulta.
      Muuten, "ahkera yrittäjä",sattumoisin olen varastomiehenä töissä tällä hetkellä, mikä onnistui naurattamaan aika paljon, tämä on varmasti selvä merkki aivojeni kokonaisvaltaisesta pilaantumisesta. Mutta hienoa kuitenkin, että ihmisillä on vielä jonkinlaista halua auttaa, edes täällä netissä.

    • *aistain*

      Oikeesti vi*ttu huh-huh... Kaikest kaiken tietävät täällä jakaa viisauttaan. Toi impaus on kyllä niin köyhien hommaa, pää sekasin hinnalla millä hyvänsä! X) Mä oon muuten töissä, joku nero siellä oli jo huolissaan mun työllisyydestä! Hoidetaan omat työt kuntoo ennen kun ruvetaan huutelee toisiin pöytiin. Ollu jo 2 vuotta rakennuksilla. Buahaa... Kävin armeijankin loppuu kuulkaas mummelit ja papat. Tuli Aistanista viestimies. Että repikää siitä, en suosittele kyllä kenenkää nuoren alottavan päihde kokeilujaan 13 ikään. Voi olla että ens viikon loppuna lähden bilettää... Ainakin teen jotain järkevämpää kun pohdin jonku idiootin imppaus kokeiluja täällä. Jos te täällä palstoilla ootte noin neroja niin miksi te ette oo jossain tekemässä jotain tärkeetä. Kyllä mä ainakin käytän aikani paremmin kun leikkimällä viisasta täällä. En ole viisas tai edes tärkee enkä edes leiki olevani. Ai niin vielä muuten teille jotka täällä nälvi mun mennyttä päihde historiaa niin maksan veroja. Repikää siitä huumoria! Muijakin käy duunis! :) Mutta tohon alotukseen vielä että vaikka sulla olisi tullu vaurioo tosta impauskokeilusta niin ei sulla oo mitää hätää, sä oot kuitengin hengissä!

      • Urputus jatkuu

        Siitä väittämästä että jos on vetäny viinaa, lääkkeitä ja impannu niin päätyy varastomieheksi tai rakennuksille. Ehkäpä näin onkin. Syy ja seuraus ei aina noudata sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.

        Tajuatteko te miten rankkaa tuo duunarin elämä on. Aivan paskapuhetta että siellä ei käytettäis päätä. Rakennuksilla ei ainakaan ole helppoa fyysisesti tai psyykkisesti joten se vaatii jo tietynlaista luonteen lujuutta edes mennä sinne aamulla, säästä riippumatta.

        Ainstainit ja ylioppilasnerot voivat ottaa tämän huomioon ja nöyrtyä duunarin edessä. Ylimielisyyteen ole yhtään varaa tai tulee vallankumous.

        Duunario on kossunsa ansainnut, hipit tötsynsä ja jupit koksunsa.


      • Groovailija
        Urputus jatkuu kirjoitti:

        Siitä väittämästä että jos on vetäny viinaa, lääkkeitä ja impannu niin päätyy varastomieheksi tai rakennuksille. Ehkäpä näin onkin. Syy ja seuraus ei aina noudata sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.

        Tajuatteko te miten rankkaa tuo duunarin elämä on. Aivan paskapuhetta että siellä ei käytettäis päätä. Rakennuksilla ei ainakaan ole helppoa fyysisesti tai psyykkisesti joten se vaatii jo tietynlaista luonteen lujuutta edes mennä sinne aamulla, säästä riippumatta.

        Ainstainit ja ylioppilasnerot voivat ottaa tämän huomioon ja nöyrtyä duunarin edessä. Ylimielisyyteen ole yhtään varaa tai tulee vallankumous.

        Duunario on kossunsa ansainnut, hipit tötsynsä ja jupit koksunsa.

        Ilokaasusta tämän verran. Käytin aluksi pieniä määriä, yksittäisiä kapseleita, ei riittänyt. Siirryin käyttämään 3-5 kapselia putkeen, jolloin alkoivat hallusinaatiot, ja vähän väritetyt muistot. N. 10 käyttökerran jälkeen kaduttaa. Mutta vielä voin korjata tilanteeni, vaikka muisti ja mikään ei ole enään entisensä. En oikeasti suosittele kellekkään kapseleita, vaikka buumi onkin meneillään. 23v,,


    • ilokaasufanaatikko

      ei tosta ilokaasusta mitään haittaa ole... satunnaisesti olen käyttänyt satoja kapseleita...

    • imppaaminen

      No ei sinulla ole aivot sekaisin noin pienestä.. vedä kymmenen vuotta piriä niin voit ehkä ajatella että aivosi ovat vaurioituneet.. Toki riippuen paljonko olet niillä imppauskerroilla nuuskinut. että jos ei olotila ole sen jälkeen muuttunut merkittävästi, niin mitään pysyvää vauriota ei ole, en usko millään.

      Mutta älä poika imppaile enempää, sillä nyt jos joskus on aika ajatella!

      Ja mikäli aivovaurioita syntyy, nekin ovat yleensä korjattavissa, joskaan ei kovin helposti. Aivot on ihmeellinen väline :).

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt nuorena noin3v liimaa tolu oli kovaa kamaa saatiin velaksi pikku kioskilta bensaa mulla kaveri oli vetäny10ven oo nähnyt vuosiin jos saan sanoa älä vedä enää päivääkään joku menee sekasi kerrasta jotku 10vuoden jälkeen käytä kukkaa tai suosittelen älä käytä mitään minä oon nyt käyttäny 35vuotta kaikkia enkä varmasti lopeta mutta lopeta sinä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe