Firman terveydenhuollon ilmeisesti voi ja saa verottajankin mielestä järjestää myös yhden miehen Osakeyhtiön omistajalle?
Mutta mitenkä niiden hammaslääkärikulujen kanssa olikaan asian laita? Voiko firma järjestää ilmaisen hammashoidon työntekijöilleen?
Mikäli voi, niin kuinka mahtaa olle proteettisten operaatioiden kanssa. Eli keinojuurella laitettava uusi hammas alaleukaan, hyväksytäänkö tällaista millään verottajan sallimilla ehdoilla firman kuluiksi?
Kyseessä tosiaan yhden miehen Oy, joka laskuttaa toisilla firmoilla teettämiään alihankintatöitä pariltakymmeneltä asiakasfirmalta. Omistajan lisäksi siis ketään muita työntekijöitä ei.
Jossakin ohjeessa sanottiin että jos firmalla työterveydenhuolto on, niin silloin ne samanlaiset terveydenhuollot on järjestettävä "kaikille työntekijöille". Se pykälähän tässä kyllä toteutuu, ihan kaikki palkkalaiset (=0) saavat saman terveydenhuollon.
Mutta mitä kaikkea yrittäjä oikein silloin saa hoidattaa Oy:n kuluina?
Yrittäjän hammashoidon kulut, meneekö Oy:n kuluina?
6
7590
Vastaukset
- jeikjkd
Melko yksiselitteisesti verottajan ohjeissa ja työterveydenhuoltolaissa sanotaan että jos hammashoito sisältyy työterveydenhuoltoon, voidaan KOHTUULLISET kustannukset maksaa. Oletuksena että etu on kaikille työntekijöille ja että työterveydenhuolto sopimus on tehty kirjallisena, huom! sekä terveydenhuollon että hammashuollon osalta.
En usko että tuo sinun kulusi kuitenkaan menee yrityksen kuluksi, summat taitavat mennä lähemmäksi tuhatta euroa kuitenkin..
Katso verottajan sivuilta Henkilöverotuksen käsikirja 2011.
Siellä asia on selitetty aika hyvin ja siellä taisi olla KHOn päätöksiäkin asiasta.- Hammaskorkuu maksaa
>>En usko että tuo sinun kulusi kuitenkaan menee yrityksen kuluksi, summat taitavat mennä lähemmäksi tuhatta euroa kuitenkin..>>
Ei riitä tuo lähellekään. Yhden hampaan keinojuuritus ja posliinikuori päälle, hintalappua on Helsingin ydinkeskustassa 3.000 euron paikkeilla, ja ympäryskunnissa Vantaalla jne. noin 2.000 €/hammas.
Onkohan tällainen nyt "kohtuullista" hampaankorjaamista sitten? Kun ei sitä uutta hammasta millään pienemmällä rahallakaan poistetun tilalle paikalleen saa. Mistään ylitörsäilystä ei ole kyse, että siinä mielessä edullisinta ratkaisua on käytetty.
Parista tonnista pelkkä ALV tekee jo aika ison osan, likelle 400€. Että sikäli olisi hienoa voida hoitaa lasku firman tilin kautta. Mutta ei taida siis onnistua?
- Kuititnippuun
Jos laitat sen yrityksen kuluksi, niin verottajahan ei katsele kuittejasi vaan veroilmoitustasi, ja sieltähän tuo ei käy ilmi. Jos joudut verotarkastukseen ja tuota ei hyväksytä siinä (epätodennäköistä on koko verotarkastus) niin maksat tuosta summasta todennäköisesti pääomatuloveroa peitellystä osingonjaosta. Eli riski on aika pieni.
Tee työterveyshuoltosopimus kattamaan koko henkilökunta, ja sama hammashoitoon. Sen jälkeen kuitit vaan firmalle. Voit tietysti olla ylirehellinen ja maksaa hoidot verotetuilla rahoillasi, valtio nimittäin tarvitsee verotuloja jotta se voi avustaa Kreikkaa. Your choice... - Kreikka, kreikka, kr
>>Voit tietysti olla ylirehellinen ja maksaa hoidot verotetuilla rahoillasi, valtio nimittäin tarvitsee verotuloja jotta se voi avustaa Kreikkaa. Your choice... >>
Muistutit kyllä niin saamarin kipeään paikkaan tossa Kreikka-kohdassa, että alkoi heti oikeen taas kunnolla veetuttaa.
Pelkästä hammashoidostakin kai voi tehdä sopimuksen, ei kai se yleisterveyshuolto ole pakolla mukana sopimuksissa oltava? Saisi vaan nopeammin menemään nää paperit silloin läpi, koska hammaslasku pitää maksaa jo 2-3 viikon päästä.
Pitääkö tässä tosiaan vaan hakea nimi omalta hammaslääkäriasemalta johonkin sopimuslappuun? Yritin joskus haeskella netistä tällaisia työterveydenhuollon järjestämisen sopimuskaavakkeita, mutta enhän sellaisia mistään tietenkään valmiina löytänyt.
Hammaslääkäriltäni jos menen kysymään, niin olen täysin varma että kahden h-lääkärin asema on ihan pihalla tällaisista sopimuksien tekemisistä, eikä tiedä millainen paperi tarvitaan. - "Vastuunkantoa"
> Muistutit kyllä niin saamarin kipeään paikkaan tossa Kreikka-kohdassa,
> että alkoi heti oikeen taas kunnolla veetuttaa.
Toi tuhluri Kreikan kautta ranskalaisille pankeille menevä suomalainen tukiraha, se kyllä kaivaa oikeesti, aina kun alveja ja muita verojansa makselee.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/jaatteenmaki-kreikkalaisille-ratkaiskaa-itse-ongelmanne/art-1288448096070.html
" Johtopäätökseni on, että EU:lta oli virhe rientää apuun. Tilanne ei ole parantunut, päinvastoin. Kreikkalaisten on itse ratkaistava ongelmansa. EU:n kerrottava, ettei lisäapua tule, muuten kreikkalaiset vain odottavat."
"Jäätteenmäen mukaan korruptio rehottaa muun muassa armeijassa.
- Pienenä yksityiskohtana voi mainita, että 60 000 armeijan virkailijaa on saanut kestitä kerran vuodessa 45:ttä tuttavaansa kreikkalaisessa luksusravintolassa. "
Meillä Katainen laittaa säästöinä 6 varuskuntaa kiinni. Ja samaan aikaan "kannetaan vastuuta" lähettämällä miljardeittain rahaa Kreikalle ja Ranskan pankkiireille, että saavat siellä kestitä tuttaviansa.
Ei ole ihme että suomalaisilla yrittäjillä(kin) on motivaatiovaikeuksia verojensa kauheen säntillisen maksamisen kanssa. - uberkuski
Paljonkohan ootte itse kukin Kreikalle maksaneet verojen muodossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275