Kystääs nyt vielä täältä jos olis viisaampia liikkeellä. Olen ostamassa ensi asuntoa. Asunto, josta olen hieronut kauppoja on tällä hetkellä vuokrattu vuoden loppuun asti. Voiko asunnon ostaa vuokrattuna puolta vuotta ennen vuodenvaihdetta 2012/2013 niin, että vuokratulot tulevat minulle tuon puolivuotta ja muutan sitten itse siihen asunnon vapauduttua. Vai lankeaako tässä tapauksessa kohdalleni varainsiirtovero ? Verohallinon sivuilla lukee; Asunto tulee omaan käyttöösi ja muutat siihen kuuden kuukauden kuluessa kauppakirjan allekirjoittamisesta. Elis tulkitaanko tuo omaan käyttöösi, niin että asunto on oltava heti tyhjä ??? eikä minulle saa tulla siitä vuokratuloja ennen muuttoa ?
Ensiasunto vuokrattuna/varainsiirtovero
2
569
Vastaukset
- _tietäjä_
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/muut/2006/200600718
tässä vain eräs tulkinta. kannattaa muistaa, että verolaitkin ovat aina tulkinnanvaraisia. - ....
En usko, että vuokratulot voi vaikuttaa mitenkään varainsiirtoveron maksamiseen, mutta mielestäni joudut maksamaan vuokratuloista pääomaveroa, joka on 30%
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Omaisuuden_vuokraaminen
Itse ostin muutama kuukausi oman ensiasunnon eikä siitä peritä varainsiirtoveroa missään tilanteessa, mutta kannattaa varmistaa asia kiinteistönvälittäjältä, pankista tai verotoimistosta ennen kauppakirjan tekoa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694642
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262668- 492663
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 222034
- 1991950
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91458