"Kuntauudistusta pohtineen työryhmän esitys jättäisi Manner-Suomeen 66-70 kuntaa."....Sitten mehän ei tavita kuin 66-70 kansanedustajaa.Leikataan menoja myös heistä.
Kuntauudistus
2
<50
Vastaukset
Koska Suomessa on porvarillinen perustuslaki, luonnollisesti eduskunnan herrakasti haaveilee porvarillisen itsehallinnon keskittämistä suurkunnille. "Toisin käy elämässä",
laulaa Eino Grön. Eiköhän Suomen pikkuporvariston olisi syytä hakea kuntien demokraattinen itsehallintomalli vaikka Venäjältä. Jopa Afrikan Zimbabwessa kunnissa on demokraattisempi itsehallintomalli kuin Suomessa.- Säännöt uusiksi
Ei tässä pelota yhtään se onko eduskunnassa nykyinen määrä tunareita,vaan se kuinka monta kaupunginjohtajaa saamme uusiin pikkukaupungeihimme.Jos nyt meillä on päälle 300 kuntaa joissa on keskimäärin 1-2 nokkaa,niin uusiin kaupunkeihin heitä tulee 4-5 kaupunginjohtajaa muut huru-ukot päälle.Heitä ei voida nykyisten säännösten puitteissa irtisanoa 5 vuoteen ja tuskimpa heistä on suorittavaan työhönkään.Tälläinen rasite ei tuo mitään säästöjä vaan päinvastoin lisää kuluja.Uuteen kaupunkiin on rakennettava tilat uusille toimijoille ja ne maksavat.Samalla syrjäseuduille jäävät tilat suljetaan ja yritetään myydä.Laki on muutettava ennen kuntien yhteenlaittamista siten,ettei lisäkuluja saa muodostua liitosten yhteydessä.Jollei näin toimita tulee kuntaliitoksista lypsylehmä uusien kaupunkien veronmaksajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18639Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 98566
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437