sairaseläkkeellä

eläkeläinen84

onko muita jotka on nuoria/ nuoria aikuisia ja ovat jo sairaseläkkeellä, itse olen 27v ja sairaseläkkeellä. kun kysytää mitä teet työkses ja sanon et oon eläkkeel ni katotaa pitkää suu auki, tunnen syrjintää, ja sit ku menee treillekkki miehen kansa ja vihdoin saan sanotuks etten tee töitä tulee hiljaista ja vaivaantunu olo. ja treffit jää sit siihen. muilla kokemuksia?

27

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1

ei ole vielä kokemuksia, mutta tulee olemaan piakkoin..
      samanikäinen itsekin.

• eläkkeellä myös

sano että elät elämäsi parasta aikaa: olet vapaa viettämään aikaa haluamassasi
      seurassa ja paikassa.

et ole kenellekään tilivelvollinen= se on sinun elämäsi!

• ex-masentunut

Yleensä se vaikuttaa enemmän, miten asiat esittää, kuin mitä ne ovat. Jos kaltaisesti nuori nainen (oletan) töksäyttää päin näköä, että on eläkeläinen, niin lienee selvä että se herättää ajatuksia ja jopa epäluuloja. Mutta jos asiaa pohjustaa, kertoo elämäntarinaansa, kuvailee vaikeuksiaan yms. niin moni suhtautuu tuohon ihan eri tavoin. Satunnaisessa tapaamisessa lienee viisaampaa sanoa että on ilman työtä, kuin korostaa eläkepäätöstään.

Jos haluaa asiaa kuvata positiivisesti voi ensin kertoa mitä kaikkea haluaisi tehdä, mikä kiinnostaa, mistä haaveilee ja jos/kun tarve tulee, niin kertoa totuus ilman dramatiikkaa. En (miehenä) usko, että yksikään treffikumppani sua sen takia hylkää. Jos hylkää niin on ihan väärä mies tai syy on jossain ihan muualla.

• helppoa.

minulle taas on oltu kateellisia siitä että olen eläkkeellä koska pystyn koska tahansa menemään töihin jos haluaisin, saisin palkkaa ja eläke lähtis.

on kivempaa olla vapaana ku käydä töissä siitä se kai tulee. ku eläkkeellähä saa lojua kotona ja tehdä mitä huvittaa ja silti rahaa tulee. ja kun jaksaa ni menee töihin.

• kfosjoeuorusout

"on kivempaa olla vapaana ku käydä töissä"

Todellakin, itse 25 vuotiaana haluaisin jo jäädä eläkkeelle, miksi raataa jossain paskatyössä?

• ccccccccccccccc

Ja loppujen lopuksi se ero siihen tuloon mitä nyt kuukaudessa käteen jää, ei ole mikään suuri, kun moni työpaikka ei ole kovin kummoinen palkkoineen. pitäisi asua vähintään kahden ihmisen ja käydä duunissa että saa selvää plussaa mitä laittaa sitten säästöön..
      tosin sen plussan saa kun hamstraa vaikka kirpparilla tavaraa tms. kun keinot keksii ja mukava harrastus missä ei mene konkkaan, jotain rahaa siitäkin tulee.

jos ei ne riitä niin sitten töihin kunnon koulutus ja paremmat palkat mut se ei taas ole helpost tehty vaikka sanottu.

• 1+7

Työssä on muutakin kuin palkka. Se luo päiviin sisältöä, pitää kiinni yhteiskunnssa ja tuo sosiaalisia kontakteja. Sen lisäksi työ ja erityisesti itse tienattu raha luo tunteen, että kyenee elättämään itsensä. Nämä eivät ole merkityksettömiä asioita mielenterveydenkään kannalta.

Moni mielenterveysongelma pahenee, kun ihminen joutuu sairaana muiden autettavaksi. Siksi kannattaisi aina pyrkiä kohti omaa elantoa. Jos ei kokopäivätyöhän kykene ja on eläkkeellä, niin lienee jonkinlainen yritystoiminta tai osa-aikatyö kuitenkin mahdollista.

24/7 kotona masentaa varmasti.

• Olet eka viisas
        1+7 kirjoitti:

Työssä on muutakin kuin palkka. Se luo päiviin sisältöä, pitää kiinni yhteiskunnssa ja tuo sosiaalisia kontakteja. Sen lisäksi työ ja erityisesti itse tienattu raha luo tunteen, että kyenee elättämään itsensä. Nämä eivät ole merkityksettömiä asioita mielenterveydenkään kannalta.

Moni mielenterveysongelma pahenee, kun ihminen joutuu sairaana muiden autettavaksi. Siksi kannattaisi aina pyrkiä kohti omaa elantoa. Jos ei kokopäivätyöhän kykene ja on eläkkeellä, niin lienee jonkinlainen yritystoiminta tai osa-aikatyö kuitenkin mahdollista.

Työn puute masentaa entisestään (ja lisää muita sairauksia). Olet tämän keskustelun ensimmäinen viisas, joka tietää, että työllä ja/tai viriketoiminnalla on aivoja piristävä vaikutus (mm. yhteiskunnallinen asema ja ihmiskontaktit). Miten mt-henkilökunta oppisi tämän tosiasian? Heidän mielestä ihmisen paikka on sängynpohjassa, ei toiminnassa.

• amikunkkana
        Olet eka viisas kirjoitti:

Työn puute masentaa entisestään (ja lisää muita sairauksia). Olet tämän keskustelun ensimmäinen viisas, joka tietää, että työllä ja/tai viriketoiminnalla on aivoja piristävä vaikutus (mm. yhteiskunnallinen asema ja ihmiskontaktit). Miten mt-henkilökunta oppisi tämän tosiasian? Heidän mielestä ihmisen paikka on sängynpohjassa, ei toiminnassa.

viisas tai ei .itse pääsin(jouduin) sairaseläkkeelle 30 vuoden työuran jälkeen.

ei ole ikävä työpaikkaan jossa kiusaamista jatkui viimeiset 5 vuotta.
        voit uskoa ettei sellaisia kontakteja ole ikävä. kotonakin on parempi olla.
        minulla ainakin olotila on parantunut vaikka sängynpohjalla pahimmillaan
        olinkin.

• ...................
        1+7 kirjoitti:

ei minua masenna ainakaan, olen jobbari ja aikuinen joten kavereita ei tarvi enää kun on naimisissa :=

• 1

itse välttelen ihmiskontakteja (häpeää) ja olen onnellisempi, tekisin töitä mutta en näemmä pysty. ei auta kun vaan sopeutua vaihtoehtoisempaan elämään ja yksinäisyyteen.

• 8+16

Just noin se on.
      Sulla on kuitenkin se etu että olet nainen. Sairauseläkkeellä olevaa miestä ei kukaan huoli.

• marttamamma

Sussa on paljon vialla, eiks toimi enää ??

• 12+17

Happamia, sanoi kettukin pihlajanmarjoista. :)

• marttamamma
        marttamamma kirjoitti:

Sussa on paljon vialla, eiks toimi enää ??

minulla skitsolla ja mielenterveyshäiriöisellä rämev*tulla on ikävä elämä kun 30-50v miehet ei anna munaa enää. joudun ettimään 20v pikkupoikia yhyy yhyy yhyy.

elämä on p*rseellään ja masentaa siksi tulen tänne aina.
        tänään aion tehdä itsarin olen niin masentava lehmä.
        yhy yhyy..

kuka veikään mun 30v miekkoset,,,kaikki varattuja yhyy yhyy yhy

• marttamamma
        marttamamma kirjoitti:

minulla skitsolla ja mielenterveyshäiriöisellä rämev*tulla on ikävä elämä kun 30-50v miehet ei anna munaa enää. joudun ettimään 20v pikkupoikia yhyy yhyy yhyy.

elämä on p*rseellään ja masentaa siksi tulen tänne aina.
        tänään aion tehdä itsarin olen niin masentava lehmä.
        yhy yhyy..

kuka veikään mun 30v miekkoset,,,kaikki varattuja yhyy yhyy yhy

:DD Sä oot ihan seko :DD

• -nainen.
        marttamamma kirjoitti:

:DD Sä oot ihan seko :DD

olis se aika outoa jos 30v miehellä ei eteen ottaisi.

• sdsdsdsdsad
        12+17 kirjoitti:

Happamia, sanoi kettukin pihlajanmarjoista. :)

p*llusi on hapan.

• -nainen.
        -nainen. kirjoitti:

Sinä alakerran ukkeli, menisitkö kiusaamaan muita noilla kummilla kommenteillasi. Mene vaikka uimaan!

• Anonyymi
        -nainen. kirjoitti:

Osa "naisista" ei seisota kuin järkeä biiden lähellä. Rumia, tyhmiä femakoita kuin ovat. Vai vielä pitäisi yhtyä sellaisiin? Hehheh =()

• häiriöinen

. tähän ketjuun

• Joo olen eläkeläinen, 84 syntynyt kans. Ei minulta tosin koskaan kukaan kysy mitä teen kun olen aina kotona yksin. Naistakaan turha etsiä kun tuskin välittävät tälläisestä tunteettomasta mielialahäiriöisestä läskikasasta.

• ei ihme jos ei suju

" tunnen syrjintää, ja sit ku menee treillekkki miehen kansa ja vihdoin saan sanotuks etten tee töitä tulee hiljaista ja vaivaantunu olo. ja treffit jää sit siihen. muilla kokemuksia? "

No ensinnäkin maininta tilanteestasi antaa viitteen siitä, että sinulla on jokin ongelma. Vaikka kuinka yritetään olla suvaitsevaisia ja reiluja kaikkia kohtaan, fakta on se, että heikkoja yksilöitä syrjitään. Tiedostamatonta luonnonvalinnan ohjaamaa käytöstä.

Miehen tulotkin varmasti vaikuttavat. Jos ne ovat hiukankin korkeammat, hänellä varmasti hetää epäilys siitä, että olet vain etsimässä elättäjää, haluat taloudellisesti antoisammat ajat vaivautumatta itse asian eteen.

• Anonyymi

Lottoja on monenlaisia. Ilman kondomia en suosittele naisen tekelettä kenellekään. Jos saat taudin lisäksi äpärän, niin siinäpä sitä sitten olet. Ihmiset välttävät haureutta ihan syystä. Rakastaa voi etäämpääkin, mutta kunnioittaa pitää aina toista ihmistä sukupuoleen, ikään tai statukseen katsomatta - varallisuudesta puhumattakaan.

• 1

joo, parin kuukauden sairaslomat napsahti nyt ainakin alkuun ja pitäisi kuulemma käydä jossakin päiväosastolla parinviikon ajan.. toivottavasti noi ei sisällä kauheasti pakollisia aktiviteetteja..

• Anonyymi
      UUSI

Et ole yksin❤️

• Anonyymi
      UUSI

Meissä jokaisessa asuu pikku rodun jalostaja 🤣

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe