Mistä päin olette?

aurinkoinen

Otsikossa kysymys, johon toivon runsasta osanottoa.

Minä olen Savonlinnasta.

109

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkkk ,a

Runoilijantieltä.

Tiedättekö missä sellainen tie on?

• O - O

Jyväskylässä, Nurmijärvellä, Orivedellä, Siuntiossa, Joroisissa, Heinävedellä, Myrskylässä ja Multiassa on Runoilijantie, kukaties jossain muuallakin.

• Kolme vuotta sitten, ainakin vastasin tänlaiseen kysymykseen.
      Tieto löytyy ihan lukemallakin. Ja varmaan muistakin.
      H.

• sirkkkkaM

No, sinä ainakin taidat olla Helsingin, stadin jostain Torkkelinmäeltä, Kotiharjun saunan tietämiltä, tai Kalliosta jostain sieltä. :)

Mitä muuten sanoisit Torkelsbackenista, noin niinkuin asuinalueena?

• Mikäs heevetin kalluppi tää on?

• "minttupuu"

Kulta, Uteliaisuus tappoi vain Saksassa, ainakin viimeksi.
        Kukas teillä oikein asuu?
        No heippa! Anne Frankhan minä olen.

Minä asuin ekaks lähellä Topi Sorsakoskea, tosin hän tuli myöhemmin,
        vai olikohan se Tuomari Nurmio?
        Niitä oli siellä paljon aikanaan.
        Vieläkin osa dokaa siellä vaikka ei enää asu.
        Talous kun on heillä kohentunut, vaan eivät muistot anna periksi.
        Ja sit asuin Laaksossa, linjojen laskussa, Hagiksessa.
        Hän sanoo nyt rehelliseti mitä kaipaa? :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"minttupuu"

Kulta, Uteliaisuus tappoi vain Saksassa, ainakin viimeksi.
        Kukas teillä oikein asuu?
        No heippa! Anne Frankhan minä olen.

Minä asuin ekaks lähellä Topi Sorsakoskea, tosin hän tuli myöhemmin,
        vai olikohan se Tuomari Nurmio?
        Niitä oli siellä paljon aikanaan.
        Vieläkin osa dokaa siellä vaikka ei enää asu.
        Talous kun on heillä kohentunut, vaan eivät muistot anna periksi.
        Ja sit asuin Laaksossa, linjojen laskussa, Hagiksessa.
        Hän sanoo nyt rehelliseti mitä kaipaa? :)
        H.

Kaks julkkista nyt äkkiseltään keksin.

Kumpikaan ei oo ralliautoilija.

Eikä meillä asu muita kuin minä ja yks miespuolinen.

Anne Frankia en tähän keissiin mitenkään saa.

Tää potaska on hunzsille, jos viesti hyppää ties minne.

• 1943

Olen Kuninkaantien ja Hämeen härkätien välimaastosta.

• 11111111

Olen Suomesta

• Terveisiä Savonlinnaan, minä olen syntynyt siellä.

• Korvestahan minä Sankkoniemestä sen ison haltiakuusen vierestä.

• tampereelta syntyisin jyväskylän kautta tänne korpeen joka tätä nykyä kuuluu jyväskylään.

• Tase pappa

Ojakylältähän minä matkaani lähdin. Pohojanmaalta.
      Junan tuomana jatkoin vielä Toijalasta eteenpäin.
      Kun tuli Meri vastaan, juna toppasi ja astuin laiturille.

Laivalippuun ei ollut rahaa, niin tuli asetuttua tänne Lounais-Suomeen.

Takaisin Pohjanmaalle ei ole koskaan tullut kaipuuta.
      Jos joskus työmatkalla siellä pistäydyn, niin aina muistan, miksi ja mikä pakotti sieltä pojan maailmalle.

• meeriamanda

Sieltähän se minäkin nuorena lähdin, ja ihan stadiin enstex...koti on nyt Tampereella.

Ja samat tuntemukset ovat minullakin :))

• sitroen.

Taitaa noita Ojakyliä olla muuallakin kuin Hailuodossa. Hailuotolaiseksi en sinua oikein tunnista...

• Tänne mä on

eksynyt, Malmskillnadsgatan, ja nykyään vahdin et pisnekset sujuu.

• Tampereella synnyin, lapsuuteni vietin Jokioisissa. Sieltä Forssan kautta Riihimäelle. Nyt ympyrä sulkeutuu, olen Tampereen kyljessä....Lempäälässä.

• RosaLiiin

Kesäisin edessäni lainehtii Päijänteen aallot.

Terveisiä

• kesäsin ne lainehtii täälläkin nyt on kyllä päijänne jäässä päijänne on aikas iso järvi sitä myöten pääsee jyväskylästä lahteen ja sille välille jää aika monta paikkakuntaa.

• tiinaex kirjoitti:

kesäsin ne lainehtii täälläkin nyt on kyllä päijänne jäässä päijänne on aikas iso järvi sitä myöten pääsee jyväskylästä lahteen ja sille välille jää aika monta paikkakuntaa.

Ennen Päijänteen jäät sulivat yleensä äitienpäivän tienoilla, mutta nyt taitaa jää olla melko ohut. Entisessä elämässäni vapaa-ajat melkein asuin Päijänteen rannalla. Jäällä kuljin moottorikelkalla ja joskus autollakin. Moottorisahalla tein avannon, jossa viikonloppuisin kävin läpi talven. Vesistö tuli tutuksi, veneellä kuljin Jyväskylästä Lahteen ja monesti myös Heinolassa ja Vuolenkoskella.

Siitä on jo 15 vuotta, mutta yhä Päijänteen aaltoihin kaipaan. Meri on minulle liian iso, ja meri ei koskaan ole niin pläkää, kuin joskus aamuisin Päijänne oli.

• saimander kirjoitti:

Ennen Päijänteen jäät sulivat yleensä äitienpäivän tienoilla, mutta nyt taitaa jää olla melko ohut. Entisessä elämässäni vapaa-ajat melkein asuin Päijänteen rannalla. Jäällä kuljin moottorikelkalla ja joskus autollakin. Moottorisahalla tein avannon, jossa viikonloppuisin kävin läpi talven. Vesistö tuli tutuksi, veneellä kuljin Jyväskylästä Lahteen ja monesti myös Heinolassa ja Vuolenkoskella.

Siitä on jo 15 vuotta, mutta yhä Päijänteen aaltoihin kaipaan. Meri on minulle liian iso, ja meri ei koskaan ole niin pläkää, kuin joskus aamuisin Päijänne oli.

niihin aikoihin ne on sulanu nykyäänkin joskus jo vapuksi nyt ne on tosi heikoit paikotellen kyllä kestää mutta toisinpaikoin ohuet ite en oo vielä jäälle lähteny toikkaroimaan saa nähdä jääkö tältä talvelta kokonaan käymättä voihan sitä tietysti ihan rannassa hipsutella tuntuu vähän olevan sillei että mitä lyhempi matka on niin sitä harvemmin tulee käytyä.

• Mä asun tässä ihan Loviisan itäisimmässä kolkassa, vanhassa ruukissa, joka rajautuu Kymijoen läntisimpään haaraan. Saa nähdä tuleeko koskikara tänä vuonna tuohon puroon, joka laskee jokeen aivan ruukin sydämessä.

• meillä on tässä kymmenen kilsan päässä koskikaran koulu ja sen kohdalta lähtee koskikaran kierros.

• tiinaex kirjoitti:

meillä on tässä kymmenen kilsan päässä koskikaran koulu ja sen kohdalta lähtee koskikaran kierros.

No siellä on ainakin koskikara vieraillut joskus.:-))

• Nyt en tosiaankaan ole utelias mutta tuli mieleen - karttaa vilkaisematta - että olisiko R-ä? Sielläpäin on ainakin kaunis ruukkialue. Kerran nimittäin olen sinne ajellut kun tuttu teatteriporukka esitti ruukin pihassa kesäteatterinäytelmänsä. Ohjaaja taisi olla sieltä päin kotoisin... Huonosti tunnen noita seutuja, vaikka kerran oltiin vähällä muuttaa perheen kanssa Loviisaan.

Täällä ison makean veden takanahan minä ;-D

• saimaantaka kirjoitti:

Nyt en tosiaankaan ole utelias mutta tuli mieleen - karttaa vilkaisematta - että olisiko R-ä? Sielläpäin on ainakin kaunis ruukkialue. Kerran nimittäin olen sinne ajellut kun tuttu teatteriporukka esitti ruukin pihassa kesäteatterinäytelmänsä. Ohjaaja taisi olla sieltä päin kotoisin... Huonosti tunnen noita seutuja, vaikka kerran oltiin vähällä muuttaa perheen kanssa Loviisaan.

Täällä ison makean veden takanahan minä ;-D

Tasan oikein arvattu.:-) Meillä on täällä hieno taiteilija/käsityöläisyhteisö aivan kuten Fiskarsissakin.

• Teotwawki kirjoitti:

No siellä on ainakin koskikara vieraillut joskus.:-))

ehkä se kierros ja koulu on saan siitä nimensäkkin kyllä siellä koskikin virtaa paikoitellen kovalla vauhdillakin mun tyttären talo on sen kosken rannsassa ja siinä on sellainen jännä suvantopaikka missä voi käydä uimassa vois näin talvellakin mutta en oo oikeen avantouimareita.

• tiinaex kirjoitti:

ehkä se kierros ja koulu on saan siitä nimensäkkin kyllä siellä koskikin virtaa paikoitellen kovalla vauhdillakin mun tyttären talo on sen kosken rannsassa ja siinä on sellainen jännä suvantopaikka missä voi käydä uimassa vois näin talvellakin mutta en oo oikeen avantouimareita.

Koskikara on lähinnä pohjoinen lintulaji, joka tulee etelämmäksi "talvehtimaan" vapaiden koskien äärelle.

• 1943
        Teotwawki kirjoitti:

Tasan oikein arvattu.:-) Meillä on täällä hieno taiteilija/käsityöläisyhteisö aivan kuten Fiskarsissakin.

Eikös siellä kirkossa ole kuuluisan taiteilijattaren maalaama alttaritaulu? Kauan itäisellä Uudellamaalla asuneena tekisi mieli käydä katsomassa, ei silloin tullut poikettua. Tai olinpas kerran ystävättären häissä En kiinnittänyt huomiota.

• 1943 kirjoitti:

Eikös siellä kirkossa ole kuuluisan taiteilijattaren maalaama alttaritaulu? Kauan itäisellä Uudellamaalla asuneena tekisi mieli käydä katsomassa, ei silloin tullut poikettua. Tai olinpas kerran ystävättären häissä En kiinnittänyt huomiota.

On, sen taulun on maalannut Helene Schjerfbeck. Itse kirkko valmistui 1770, mutta taulu sinne ostettiin vasta joskus 1900-luvun alussa.

• tiedätkö?
        Teotwawki kirjoitti:

On, sen taulun on maalannut Helene Schjerfbeck. Itse kirkko valmistui 1770, mutta taulu sinne ostettiin vasta joskus 1900-luvun alussa.

Loviisa on tosi idyllinen pikkukaupunki. Siellä paljon oleskellut, kun isäni sukujuuret ovat sieltä lähtöisin. Ihmiset myös vaikuttaneet kovin ystävällisiltä.
        Vielä siitä kauniista restauroidusta kirkosta, johon kävin itsekin tutustumassa, mitä niille kuuluisille penkeille tehtiin, vai jätettiinkö puumerkit penkkeihin?

• Loviisassa tuli asuttua monta vuotta nuorena tytttönä. Isän haudalla käyn jonkun kerran vuodessa.
        Se sun asuinaluees on todella kiva paikka.

• tiedätkö? kirjoitti:

Loviisa on tosi idyllinen pikkukaupunki. Siellä paljon oleskellut, kun isäni sukujuuret ovat sieltä lähtöisin. Ihmiset myös vaikuttaneet kovin ystävällisiltä.
        Vielä siitä kauniista restauroidusta kirkosta, johon kävin itsekin tutustumassa, mitä niille kuuluisille penkeille tehtiin, vai jätettiinkö puumerkit penkkeihin?

Tuossa yllä puhun Ruotsinpyhtään Ruukin kirkosta ja sen alttaritaulusta. Loviisan kirkko on uudempi ja isompi ja sikäli erikoinen, että se kokonaan tiilistä rakennettu. Kirkkoneuvoston päätöksellä penkeissä olevista pyllynkuvista on pääsetty säilyttää yksi penkkirivi, muut korjataan. Olen itse helsinkiläisssyntyinen ja asunut täällä kymmenisen vuotta ja pääosin viihtynyt hyvin.

• tulisilla kirjoitti:

Loviisassa tuli asuttua monta vuotta nuorena tytttönä. Isän haudalla käyn jonkun kerran vuodessa.
        Se sun asuinaluees on todella kiva paikka.

Talvella täällä Ruukissa on hiljaista, mutta mutta, koska olen kirjastossa töissä, on työmatka vain 50 metriä, joten siltä osin asiat ovat kunnossa. Sitä paitsi täällä kaikki tuntevat toisensa ja se luo tiettyä kodikkuutta.:-)

• tiedätkö?
        Teotwawki kirjoitti:

Tuossa yllä puhun Ruotsinpyhtään Ruukin kirkosta ja sen alttaritaulusta. Loviisan kirkko on uudempi ja isompi ja sikäli erikoinen, että se kokonaan tiilistä rakennettu. Kirkkoneuvoston päätöksellä penkeissä olevista pyllynkuvista on pääsetty säilyttää yksi penkkirivi, muut korjataan. Olen itse helsinkiläisssyntyinen ja asunut täällä kymmenisen vuotta ja pääosin viihtynyt hyvin.

Sorry, luin huolimattomasti ja kiitos tiedosta.

• tiedätkö? kirjoitti:

Sorry, luin huolimattomasti ja kiitos tiedosta.

Ei mitään soreja, Ruotsinpyhtää kuuluu Loviisaan.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Yks kesä eksyttiin kesäloma matkalla ja sit jouduttiin Loviisaan. Käytiin siellä kirkossa , mulle tultiin tarjoo venäjän kielen tulkkausta. Joku rouvas henkilö siinä pihassa jo katseli melko tarkkaavaisesti. Käveli sitten perässä , oli kuulema varma et venäläinen oon. Tulihan siitä ihan mukava juttutuokio, mut suomen kielellä.))

• Irkka kirjoitti:

Yks kesä eksyttiin kesäloma matkalla ja sit jouduttiin Loviisaan. Käytiin siellä kirkossa , mulle tultiin tarjoo venäjän kielen tulkkausta. Joku rouvas henkilö siinä pihassa jo katseli melko tarkkaavaisesti. Käveli sitten perässä , oli kuulema varma et venäläinen oon. Tulihan siitä ihan mukava juttutuokio, mut suomen kielellä.))

Loviisan keskustan alueella asuu paljon venäläisiä ja saattoihan olla, että jonkun heistä seurakunta oli palkannut hommaan kesäksi. Tunnen heistä osan, sillä olen ollut asemassa, jossa olen rekrytoinut kolmannelle sektorille juuri heitä.:-))

• Teotwawki kirjoitti:

Loviisan keskustan alueella asuu paljon venäläisiä ja saattoihan olla, että jonkun heistä seurakunta oli palkannut hommaan kesäksi. Tunnen heistä osan, sillä olen ollut asemassa, jossa olen rekrytoinut kolmannelle sektorille juuri heitä.:-))

Muistaakseni hänellä oli sukulaisuus suhteita venäjälle, siks osas kieltä. Asunu siellä itsekin joskus. Jos tarkkoja ollaan venäläistä verta on myös äitini suvun puolelta . Ei se ihan pieleen mennyt:)))

• Irkka kirjoitti:

Muistaakseni hänellä oli sukulaisuus suhteita venäjälle, siks osas kieltä. Asunu siellä itsekin joskus. Jos tarkkoja ollaan venäläistä verta on myös äitini suvun puolelta . Ei se ihan pieleen mennyt:)))

Ja mulla 1/8 venäläistä ja olen aika varma siitä, että jotenkin ne puheliaat ja vilkkaat geenit ovat minuun kasautuneet.:-)) Kieltä en kyllä osaa, enkä aio opetella.

• Teotwawki kirjoitti:

Ja mulla 1/8 venäläistä ja olen aika varma siitä, että jotenkin ne puheliaat ja vilkkaat geenit ovat minuun kasautuneet.:-)) Kieltä en kyllä osaa, enkä aio opetella.

Ihan noin tarkkaan en osaa laskea osuutta:)) Äitini isä oli venäläinen ja siitä ei lapsuudessani puhuttu. Isän kanssa asiasta aikuisena oli joskus puhe. Jos olis parempi kielipää opettelisin . Jokainen olkoon ylpeä geeneistään:))

• vieraillut ;D

Koskekylässäkö????

• Pirre*

Outokummun takkoo, ja tulle mutkien kautta tänne missä on tehty joskus sitä kirkastettuu, kuulemma..

• M

Kitteeltä oot! Johan on mukava, kun tiältäkkii päin on immeissii. Minä oon myöskii Outokummun läheltä, mutta eestä.

• Pirre*
        M kirjoitti:

Kitteeltä oot! Johan on mukava, kun tiältäkkii päin on immeissii. Minä oon myöskii Outokummun läheltä, mutta eestä.

Mistä "avasit" he, noo eihän se Kitteen kirkas ole tuntematon käsite ainakaan paikallisille immeisille :)

Kiva tavata O -kumpulaisiakin..mie lähin sieltä perheemme kanssa jo rippi ikäisenä, tänne itärajalle päin muutimme perheemme kanssa.

Harvoin tulee enää käytyä kuparikylässä..pitäsi käydä ensi kesänä katsomassa rippikirkkoa ja edsemenneitä sukulaisia ruutunkankkaalla..

P.s. mitä vuosikertaa olet, saanko udella :)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Mistä "avasit" he, noo eihän se Kitteen kirkas ole tuntematon käsite ainakaan paikallisille immeisille :)

Kiva tavata O -kumpulaisiakin..mie lähin sieltä perheemme kanssa jo rippi ikäisenä, tänne itärajalle päin muutimme perheemme kanssa.

Harvoin tulee enää käytyä kuparikylässä..pitäsi käydä ensi kesänä katsomassa rippikirkkoa ja edsemenneitä sukulaisia ruutunkankkaalla..

P.s. mitä vuosikertaa olet, saanko udella :)

..hy "arvasit" - pit olla..

• M
        Pirre* kirjoitti:

..hy "arvasit" - pit olla..

Ei sitä tiijä vaikka oltais "sukulaisia" keskenämme. Minun äitini suku on sieltä O-kummusta, tai Kuusjärveltä, joka myöhemmin liitettiin O-kumpuun.. Ruutunkankaan hautumaalla on monta sukuni jäsentä hauvattu.
        Itsekin muuten kävin koulua yhen lukuvuojen, Kyykerin kansakoulussa. Asuin silloin olosuhteitten pakosta iso-tätini luona, vuosi oli 1956. Nyt siellä ei ole kuin pari serkkua, mutta ei olla kovinkaan pietty yhteyttä.
        Olipa kiva tavata sinut "Pirre".

• Pirre*
        M kirjoitti:

Ei sitä tiijä vaikka oltais "sukulaisia" keskenämme. Minun äitini suku on sieltä O-kummusta, tai Kuusjärveltä, joka myöhemmin liitettiin O-kumpuun.. Ruutunkankaan hautumaalla on monta sukuni jäsentä hauvattu.
        Itsekin muuten kävin koulua yhen lukuvuojen, Kyykerin kansakoulussa. Asuin silloin olosuhteitten pakosta iso-tätini luona, vuosi oli 1956. Nyt siellä ei ole kuin pari serkkua, mutta ei olla kovinkaan pietty yhteyttä.
        Olipa kiva tavata sinut "Pirre".

No niin oli..ja tuonne jo kirjoitin, kun en ollut lukenut vielä tätä viestiäsi, että jos olemme vaikka sukua...oisi se jo ihme..:)

Serkkuja on minullakin kummussa, mutta harvoin enää tavataan. Mie olen aloittanut kouluni v. 56 ja M -salamella,eli Kuopioon päin joku 10 kilsaa olisiko..siellähän meitä ja V -lahessa, sekä Kuavilla, sukua paljonkin.

Kyykeri on nimenä tuttu, mutten ole tainnut kuin ajaa siitä ohitse..he näin sitä innostuu :))

• minnehän menis?

Etelä-Pohjanmaalla Isojoella syntynyt, Asunut Seinäjoella, Polvijärvellä ja Outokummussa.

• Vielä pari vuotta

Joutsan ja Hartolan väliä ajelen päivittäin, toisessa asun ja toisessa käyn töissä

• Sibone*

Hieno kaupunki, kesällä oon käynyt.
      Mä laitan vaan, että motaria kun ajaa Tre-Hesa.. sieltä päin :)

• k/k

Mynämäen karjalast ,nykysi kaarinalaissi

• eIIu

Oletko ihan oikea evakko?

• Rellu on nyt Lada
        eIIu kirjoitti:

Varmaan on "karjalast".

Ei ole Lapin evakko !

• SAS*

Taisit kulkea kansalaiskouluun sinivalkoisella linja-autolla.

• k/k
        eIIu kirjoitti:

Vaikka tuskan paikassa huokaan,voi meitä sortavalan poikia.
        En ole evakko vaan kirjoita Mynämäen karjala hakuun niin saat tietoa.
        Karjalan kunnasta sen yhrestä kylästä ollaan.
        Tavallaan jouruttiin evakkoon kun isä kuoli ja leipä loppui.

• Maailman navalla

Mitäpä tuota salailemaan...

x= 39 847.00
      y= 63 318.00

Koordinaattijärjestelmä on meidän kaupungin paikallinen.

;)

• trastuit

Länsimaisen järjestelmän mukaan olet Venäjällä, hieman Arkhangelista etelään:)

• Mie en oo mistään kotoisin.
      Ainakaan murrepuolella.

• suomalainen☺♥♠♣+Ü

Suomenmaasta Sunnuntai veden luodolta.

• Terveisii sinne synnyin pitäjän naapuriin. Syksyllä viimeks Savonlinnassa käyty.

• pää edellä

Sieltä v....sta päin ollaan.

• meeriamanda

Monelle tuntuu olevan ylipääsemätöntä kertoa asumiskaupunkina... mitä se kertoo?
      Mietin mitä on salaamista? Kukaan ei silti tiedä kuka kukin on.
      Kun ei ole mitään salattavaa ei tarvi pelätäkään !

• Juuri noin. Mulla ei ole mitään pelättävää eikä salattavaa, joten siksi olen ollut avoimella linjalla, mutta kaikkia se ei miellytä. En välitä siitä, sillä jos kerran jää kiinni valheesta, ei ole uskottava ikinä.

• ''''''''

Monilla on periaatteena, etteivät gallupeihin vastaa, uskoisin.

• Enköhän mie ole Kotkan tuonut niin monta kertaa julki täällä että ihan kyllästyttää välillä itteäkin :))
        Ja syntymäkoti oli Helsingin maalaiskunnassa, ja siellä Rekolassa.

• se on salaisuus.....
        Teotwawki kirjoitti:

Juuri noin. Mulla ei ole mitään pelättävää eikä salattavaa, joten siksi olen ollut avoimella linjalla, mutta kaikkia se ei miellytä. En välitä siitä, sillä jos kerran jää kiinni valheesta, ei ole uskottava ikinä.

Pienillä paikkaunnilla asuvat vain yrittävät salata henkilöllisyytensä. Ei siinä mitään sen kummempaa.

Sitäpaitsi olen lukenut että kaikki eivät laita oikeita henkilötietojakaan rekeiteröityessään.

• tulisilla kirjoitti:

Enköhän mie ole Kotkan tuonut niin monta kertaa julki täällä että ihan kyllästyttää välillä itteäkin :))

Älä hitossa, oletko Rekolasta. Sitten on mahdollista, että pienessä Rekolassa asuessasi saatoit tuntea setäni perheen. Se oli sentään aika pieni kylä ennen.:-))

• se on salaisuus..... kirjoitti:

Pienillä paikkaunnilla asuvat vain yrittävät salata henkilöllisyytensä. Ei siinä mitään sen kummempaa.

Sitäpaitsi olen lukenut että kaikki eivät laita oikeita henkilötietojakaan rekeiteröityessään.

Niin on, mutta mulla ei ole pienellä paikkakunnallakaan mitään pelättävää. Tässä kylässä asuu about tuhat ihmistä ja suurimman osan heistä tunnen kakaroita myöten, koska olen ollut kerho-ohjaajana.

• ;D
        Teotwawki kirjoitti:

Niin on, mutta mulla ei ole pienellä paikkakunnallakaan mitään pelättävää. Tässä kylässä asuu about tuhat ihmistä ja suurimman osan heistä tunnen kakaroita myöten, koska olen ollut kerho-ohjaajana.

Juu juuu.....

• Teotwawki kirjoitti:

Älä hitossa, oletko Rekolasta. Sitten on mahdollista, että pienessä Rekolassa asuessasi saatoit tuntea setäni perheen. Se oli sentään aika pieni kylä ennen.:-))

Niin oli pieni, ja lehmiä laidunsi meidän läheisessä metsässä.
        Silloin se oli vielä varsin idyllinen kylä.
        Pari kertaa käynyt siellä sitten myöhemmin.
        Kallio jossa lapsena leikittiin oli räjäytetty ja tehty omakotitaloille.
        Suo jossa oli talvellä jää ja siellä sai luistella oli kuivattu ja siinä oli omakotitalo.
        Meidänkään talo ei enää ollut entisensä.
        _
        Ja voihan se olla hyvinkin että olen tuntenut setäsi perheen.
        Kunhan se vaan ei olisi ollut tätini perhe :))))))

• tulisilla kirjoitti:

Niin oli pieni, ja lehmiä laidunsi meidän läheisessä metsässä.
        Silloin se oli vielä varsin idyllinen kylä.
        Pari kertaa käynyt siellä sitten myöhemmin.
        Kallio jossa lapsena leikittiin oli räjäytetty ja tehty omakotitaloille.
        Suo jossa oli talvellä jää ja siellä sai luistella oli kuivattu ja siinä oli omakotitalo.
        Meidänkään talo ei enää ollut entisensä.
        _
        Ja voihan se olla hyvinkin että olen tuntenut setäsi perheen.
        Kunhan se vaan ei olisi ollut tätini perhe :))))))

:-DD Mä vaan ajattelin, sillä kun olin kakara, me pyräiltiin joskus Pukinmäestä Rekolaan sukuloimaan.

• Teotwawki kirjoitti:

:-DD Mä vaan ajattelin, sillä kun olin kakara, me pyräiltiin joskus Pukinmäestä Rekolaan sukuloimaan.

Kaikki on mahdollista. Toisaalta Rekolakin oli aika laaja, etten kaikkia sieltä tietenkään tuntenut.
        Omasta naapurustosta ja kavereiden.

• tulisilla kirjoitti:

Kaikki on mahdollista. Toisaalta Rekolakin oli aika laaja, etten kaikkia sieltä tietenkään tuntenut.
        Omasta naapurustosta ja kavereiden.

Mun sukulaiset asuivat Kevätkummussa.

• Rekolassa
        Teotwawki kirjoitti:

Eipäs vääristellä.

Päiväkumpu täällä on.

• kevättäpäivää
        Teotwawki kirjoitti:

Enpä oo Räckhalssissa Kevätkumpua nähnyt, Päiväkummun kylläkin.

• kevättäpäivää kirjoitti:

Enpä oo Räckhalssissa Kevätkumpua nähnyt, Päiväkummun kylläkin.

Niin on joo.

• Rekolassa kirjoitti:

Eipäs vääristellä.

Päiväkumpu täällä on.

Munkin piti oikein miettiä ja miettiä.
        Mutta Päiväkummussa asui mun kummit ja täti ja setä.
        Kevätkumpu näkyy olevan Porvoossa.

• tulisilla kirjoitti:

Munkin piti oikein miettiä ja miettiä.
        Mutta Päiväkummussa asui mun kummit ja täti ja setä.
        Kevätkumpu näkyy olevan Porvoossa.

Jep, siksi nimi menikin sekaisin, koska tunnen myös Porvoota jonkun verran.

• Raivotilassa

Toi "pää edellä" kertoo olevansa v***upää.

• M
        Teotwawki kirjoitti:

Minun sukulaiset taas asustelivat, Outokummussa ;)

• Siellä se on
        Teotwawki kirjoitti:

Jep, siksi nimi menikin sekaisin, koska tunnen myös Porvoota jonkun verran.

Kevätkumpu, Porvoo

Siitä karkkitehtaan ohi muutama kilometri.

• Pirre*
        M kirjoitti:

Minun sukulaiset taas asustelivat, Outokummussa ;)

Tiijjä vaikka olaisiin sukua..:)

• Mies
        tulisilla kirjoitti:

Enköhän mie ole Kotkan tuonut niin monta kertaa julki täällä että ihan kyllästyttää välillä itteäkin :))

Kotkasta olen minäkin. Just tulin lenkiltä, munkkisaarenmajalta läksin
        kiertämään joenvartta.

• tulisilla
        Mies kirjoitti:

kiertämään joenvartta.

On muuten mulle käymätön toi munkkisaarenmaja.
        Muutenkaan en paljon siellä päin ole kulkenut.
        Monta paikkaa täällä Kotkassa on näkemättä.
        Vois TAAS suunnitella että ens kesänä sinne ja tänne:)
        Ja jos menee niinkun ennenkin huomaan kesän jälkeen etten taaskaan mennyt kuin sitä ja tätä tuttua reittiä.

• Mies kirjoitti:

kiertämään joenvartta.

Kävin googlemapsin avulla siellä, ja täytyy sanoa että tulee mun listalle ens kesän kotiseudun kiertoajeluihin:)

• görgyj

Kaikella kunnioituksella:
      Kuninkaantieltä olen.

• Sarekistako?

:)

• milla-gorilla

Keisarintien läheltä.

• kuten useimmat

Eteläsuomesta olen.

• henrjii

Sorvankylästä
      haittaakse

• yks puoska...

Syntyny olen Riäkkylässä mikä pakkoliitettiin sitten Kiteeseen. Mualimalle lähin jo aika nuorena, koska rippikoulunikin kävin Herttoniemessä, josta ripille piäsin.

Kyllähän nuo isän ja äitin puoskat jakkautu sinnesuntänne. Siskoinki assuu Naantalissa ja yks veljistäin jo ehti kuollakkii. Perintötila on nyt jakosillaan. Suaphan nähhä jiäkö siitä yhtään rannantiekaretta meikäläisen venneelle, mutta eihän miusta oo ees soutajakskaa, suati peränpitäjäks.

• Pirre*

Eikä ou, Riäkkylä vielä Kitteetä.., eikä mahdollista Keski-Karjalaakaan, riäkkyläläisethän juntturoi irti kuntien yhteistyöstä, - semmossii outta..rustokorvat..:))

• leijanna
        Pirre* kirjoitti:

Eikä ou, Riäkkylä vielä Kitteetä.., eikä mahdollista Keski-Karjalaakaan, riäkkyläläisethän juntturoi irti kuntien yhteistyöstä, - semmossii outta..rustokorvat..:))

Mistä tuo sanonta, "Riekkylän rustokorvat", on saanut alkunsa?

Onko siellä paljon painittu, ja korvista on tullut kukkakaalirustokorvia?

• Pirre*
        leijanna kirjoitti:

Mistä tuo sanonta, "Riekkylän rustokorvat", on saanut alkunsa?

Onko siellä paljon painittu, ja korvista on tullut kukkakaalirustokorvia?

En tiedä minäkään, joku "viisas" kai joskus keksinyt että se sointuu hyvin tuohon paikan nimeen, tuskin korvissa on mitään eroa esim. kiteeläistenkään korviin :)

Kaunis paikkakuntahan Rääkkylä on..

• Pirre*

Kauniita hiekkarantojahan teillä siellä onkin..ja jos ei ole soutajaksi, niin onhan järvi kaunis katella rannaltakin :), toivotaan että oma ranta palanen lohkeaa :)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Hei, toivottavasti en loukannut tuolla rustokorvittelulla, ei ollut tarkoitus ainakaan..anteeksi jos pahoitin Mielesi :/

• leijanna
        Pirre* kirjoitti:

En tiedä minäkään, joku "viisas" kai joskus keksinyt että se sointuu hyvin tuohon paikan nimeen, tuskin korvissa on mitään eroa esim. kiteeläistenkään korviin :)

Kaunis paikkakuntahan Rääkkylä on..

Eikö Värttinät olleet Rääkkylästä?

Rustokorva, painijoillahan jo tosiaankin kukkakaalikorvia, onko Riekkylässä kuuluja painijoita?
        Onkohan minulle tullut iän myötä lukihäiriö, kun konsonantit pakkaavat vaihtamaan paikkaansa?

- Ei naurata. :))
        - Ihan totta.

• Pirre*
        leijanna kirjoitti:

Eikö Värttinät olleet Rääkkylästä?

Rustokorva, painijoillahan jo tosiaankin kukkakaalikorvia, onko Riekkylässä kuuluja painijoita?
        Onkohan minulle tullut iän myötä lukihäiriö, kun konsonantit pakkaavat vaihtamaan paikkaansa?

- Ei naurata. :))
        - Ihan totta.

Olivat, ja laulaa lekuttivat ympäri maalimaa...

Ja tuskin on painijoita sen enempää kuin painijoitten korviakaan...

Uskotaan..ei naurata ei :), ja häirikkö konsonantit ilmoittaa että nyt nukkumaan..:)

Hyvää yötä, pitää jo käydä kuuntelemaan tuota "naapurin" kummallista mörinää..:)

• leijanna
        Pirre* kirjoitti:

Olivat, ja laulaa lekuttivat ympäri maalimaa...

Ja tuskin on painijoita sen enempää kuin painijoitten korviakaan...

Uskotaan..ei naurata ei :), ja häirikkö konsonantit ilmoittaa että nyt nukkumaan..:)

Hyvää yötä, pitää jo käydä kuuntelemaan tuota "naapurin" kummallista mörinää..:)

Arvaapa vain, kuin tuo "naapuri" mörisöö, mutta mulla on korvatulpat, runsaasti korvatulppia, oransseja.

Pannaan konsonantit ja vokaalit nätisti nukkimaan, ja rauhoitutaan tutimaan, kukin kodissaan? Kota, kodissaan?

Jotenkin Värttinä koski sisimpääni, oli jotain ikiaikaista, kaunista, laulua, jota muut eivät osaa plagioida.

• Jos olette
        Pirre* kirjoitti:

Kauniita hiekkarantojahan teillä siellä onkin..ja jos ei ole soutajaksi, niin onhan järvi kaunis katella rannaltakin :), toivotaan että oma ranta palanen lohkeaa :)

Rääkkylästä, niin tunsitteko Aimo Suhosen, teitä vanhempi kyllä, kuollut tässä vuosi pari sitten?

• yks puoska
        Pirre* kirjoitti:

Mitäs se Kiteen kirkonpolttaja siellä meuhkaa? Olisi sinun pitänyt ymmärtää, että kylä, jossa synnyin, on liitetty Kiteeseen joskus 50-luvun alussa, oliko 52-53?

Olen minä ihan telkkarista kuullut, kuinka Rääkkylä ei halua Kiteeseen liittyä, mutta eipä paljon kiinnosta, sillä meillä on täällä ihan omat kuntaliitosongelmat.

• Pirre*
        Jos olette kirjoitti:

Rääkkylästä, niin tunsitteko Aimo Suhosen, teitä vanhempi kyllä, kuollut tässä vuosi pari sitten?

Olen Rääkkylän naapurikunnasta, ja niinollen en tunne heikäläisiä montaakaan, kys. Suhonen on minulle tuntematon. Jospa täällä olisi aivan paikkakuntalaisia, ja saat parempaa tietoa :)

• Pirre*
        yks puoska kirjoitti:

Mitäs se Kiteen kirkonpolttaja siellä meuhkaa? Olisi sinun pitänyt ymmärtää, että kylä, jossa synnyin, on liitetty Kiteeseen joskus 50-luvun alussa, oliko 52-53?

Olen minä ihan telkkarista kuullut, kuinka Rääkkylä ei halua Kiteeseen liittyä, mutta eipä paljon kiinnosta, sillä meillä on täällä ihan omat kuntaliitosongelmat.

He...niinhän "meitä" nimiteltiin, joskus ..no toivottavasti et ottanut hernettä..anteeksi..vieläkin..oli joku ilkikuripuuska vain *huoks miuta*.

Ja, kiitos paikallishistorian päivityksestä, empä tiennytkään että Rääkkylä on joskus kuulunut Kiteeseen.., mutta puolustuksekseni sanon etten ole syntyperäisiä paikkakuntalaisia ja siitä joht.tämä tietämättömyys..pitäisi kai käydäkin tässä kirjastosta Kiteen historiasta kertovaa kirjallisuutta..

• yks puoska
        Pirre* kirjoitti:

He...niinhän "meitä" nimiteltiin, joskus ..no toivottavasti et ottanut hernettä..anteeksi..vieläkin..oli joku ilkikuripuuska vain *huoks miuta*.

Ja, kiitos paikallishistorian päivityksestä, empä tiennytkään että Rääkkylä on joskus kuulunut Kiteeseen.., mutta puolustuksekseni sanon etten ole syntyperäisiä paikkakuntalaisia ja siitä joht.tämä tietämättömyys..pitäisi kai käydäkin tässä kirjastosta Kiteen historiasta kertovaa kirjallisuutta..

Viärimpä viärin vielläi.

Ei Rääkkylä ole tietääkseni koskaan kuulunut Kiteeseen ja tuskin tulee kuulumaankaan, mikäli uutiset pitää paikkansa.

Mutta, mutta Rääkkylän kuntaan ennen kuuluneet muutamat kylät kuuluvat nyt Kiteen kaupunkiin. Mahdollisesti liitokseen vaikutti sellainen asia, että näistä kylistä jos aikoi maitse Rääkkylään asioimaan oman kunnan virastoihin, olikin kierrettävä Kiteen kautta.

Mitäs minä herneitä keräilemään, kun itse kirjoitin huolimattomasti.

Vastaamaankaan en heti hoksinut, kun nykyisin ei tule "postiin" ilmoitusta, että minulle olisi kirjoitettu.

Mikähän parannus sekin on, puhumattakaan näistä IP-osoitteiden sekoiluista, että bannissa on melkein jokakerran kun koneen avaa enkä aina viitsi aloittaa alusta saadakseni toisen IP-numeron, joka ei olisi bannissa.

• Pirre*
        yks puoska kirjoitti:

Viärimpä viärin vielläi.

Ei Rääkkylä ole tietääkseni koskaan kuulunut Kiteeseen ja tuskin tulee kuulumaankaan, mikäli uutiset pitää paikkansa.

Mutta, mutta Rääkkylän kuntaan ennen kuuluneet muutamat kylät kuuluvat nyt Kiteen kaupunkiin. Mahdollisesti liitokseen vaikutti sellainen asia, että näistä kylistä jos aikoi maitse Rääkkylään asioimaan oman kunnan virastoihin, olikin kierrettävä Kiteen kautta.

Mitäs minä herneitä keräilemään, kun itse kirjoitin huolimattomasti.

Vastaamaankaan en heti hoksinut, kun nykyisin ei tule "postiin" ilmoitusta, että minulle olisi kirjoitettu.

Mikähän parannus sekin on, puhumattakaan näistä IP-osoitteiden sekoiluista, että bannissa on melkein jokakerran kun koneen avaa enkä aina viitsi aloittaa alusta saadakseni toisen IP-numeron, joka ei olisi bannissa.

Kiitos, kylläpä helpotti :)

Niin Rääkkylähän oli (ainakin oli, en muista onko vielä) saaristo statuksella oleva kunta..nythän sinne voi melkein posotella siltoja myöten Kitteeltäkin, tosin yksi lautta on säilynyt immeisten ilona..tai kuka mitenkin sen ottaa, hieman joskus hidastaa menoa..ja tuloa.

Joskus ajellaan ihan huvin vuoksi Rääkkylän kautta Joensuuhun ja sinnepäin, ei ole niin tylsä tie kuin kutosen kautta.

Totta, tuo IP -homma rupee jo rassaamaan tässäkin, ja onko se niin että etenkin ruuhka-aikaan, esim. viikonloppuisin ja iltaisin ei vaan meinaa päästä ilman banni -ilmoitusta koskaan, tosi ärsyttävää.

• evakko määkin

Vahviala Lappeenranta Myrskylä Tampere Kangasala ja matka jatuu.

• pitäisi jo tietää

Äitini witusta, mitäs kyselet?

• sääli sinua:(

Elikkä et ole mistään päin kotoisin-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 600
      9778
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2431
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      207
      1746
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1491
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1000
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      947
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      852
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      842
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      802
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      76
      722
    Aihe