Mikä on mielestänne Hangon mukavin asuinalue? Ei sarkasmia, kiitos, vaan mikä ja miksi, perustelut? Arvostatko rauhaa, rentoutta, vapautta, nipottavia naapureita, vai oletko kenties itse sellainen? Millaiset naapurit sinulla on, ja missä haluaisit asua (Hangossa tai muualla) ja miksi? Mikä saa sinut asumaan Hangossa juuri nyt?
Hangon paras asuinalue?
13
2667
Vastaukset
En osaa sanoa, mutta kun nyt olen vähän aikaa asunut Pitkäkadulla niin ei ainakaan siellä missä minä asun ole ollut lainkaan rauhatonta. Junat tietysti pitävät omaa meteliään.
Rauha, rentous ja vapaus ovat korkealla minun listallani.
Hanko on hyvä paikka. Itse muutin tänne, koska olen lintuharrastaja. Lintuharrastusta ajatellen Hanko kuuluu Suomen parhaimpiin paikkoihin, jossa vielä on jonkinlaiset palvelut jäljellä ja jossa voi suhata lintupaikkojen välillä polkupyörällä eikä autolla. Hangossa on muutenkin kaunis luonto.
Vuokra on täällä halvempi kuin Helsingissä.
Hanko ei ole ökyjen pilaama niin kuin moni muu kaupunki. Vaikka rahaa kaadetaan satamaan, niin kuitenkin rahaa käytetään myös näköjään esimerkiksi sellaiseen asiaan kuin pyöräteiden kunnossapito. Helsingissä prioriteetit on sellaiset, että ensin hoidetaan Guggenheimit ja oopperat ja muut tällaiset rikkaimman 1% asiat ja kaikki muu tehdään juosten kusten. Hangossa oikeiston hyvinvointi ei ole muuttunut kaikkien muiden pahoinvoinniksi, niin kuin muualla.
Hangossa ei myöskään näy persut juhlivan. Ei vaikuttaisi olevan pahempaa rasismia eikä homofobiaa.- Äkta Hangöbysare
Hangonkylässä on hienoja vanhoja isoja ja pienempiä puutaloja, joita nyt on monia vihdoin alettu kunnostamaan/entisöimään. Naapureiden kanssa ei paljon olla tekemisissä, tunnetaan ja morjestetaan kuitenkin. Osa taloista vain kesäkäytössä. Lapsiperheille todella mukava ja rauhallinen asuinympäristö, koulut lähellä ja pieni kauppa pikaostoksia varten. Myös Hangonkylän sataman oma ravintola/terassi ja uimaranta ovat ihan huippuja! Ja silti keskustaan / Itäsatamaan kävelymatka. Olen asunut Hangonkylässä nyt 3 vuotta.
Hangonkylä todella vaikuttaa mukavalta alueelta, käyn siellä lintuja katsomassa tämän tästä, niin kuin esimerkiksi tänään. Ikävä puoli siellä on vain se, että on vain yksi kurja ruokakauppa.
- Intrum pares
No mitä ihmeen supermarketia kaipaat - se ruokakauppa, josta kai puhut on helkkarin hyvä. Ja eipä ole kaukana keskustan isommatkaan. Pitäisikö safkat suoraan suuhun tuupata? Tilaa catering! Tai muuta Färsaarille - hyvä lunnikanta ja silleen...
Hangossa ei ole yhtään kunnon kokoista ruokakauppaa. Etenkin M Alissa tulee ahtaan paikan kammo.
- hei haloo!
Pre_Kaarina kirjoitti:
Hangossa ei ole yhtään kunnon kokoista ruokakauppaa. Etenkin M Alissa tulee ahtaan paikan kammo.
Jaa, sinunlaisille herra Pre_Kaarina se Kesko sitä Citymarketia on Tammisaareen rakentamassa. Siellä on seinästä seinään 100 metriä ja ruokaostoksia on vaikea tehdä alle kymmenen minuutin. Vassoguu sitten!
hei haloo! kirjoitti:
Jaa, sinunlaisille herra Pre_Kaarina se Kesko sitä Citymarketia on Tammisaareen rakentamassa. Siellä on seinästä seinään 100 metriä ja ruokaostoksia on vaikea tehdä alle kymmenen minuutin. Vassoguu sitten!
Se on kyllä rouva ja jos haluaisin asua Tammisaaressa, asuisin Tammisaaressa. Taidan käydä tekemässä ruokaostokseni Helsingissä samalla vaivalla kun kerta Hangosta joutuu pois lähtemään.
Taisi olla Hangonlehti tai jokin muu lärpäke, jossa sanottiin, että hankolaiset käyvät tekemässä ruokaostoksiaan Hangon ulkopuolella.
Onneksi K-kauppa laajentaa. Olen antanut heille pikkaisen vinkkiä siitä, mitä kannattaisi valikoimaan ottaa.- Hangö fran
Pre_Kaarina kirjoitti:
Se on kyllä rouva ja jos haluaisin asua Tammisaaressa, asuisin Tammisaaressa. Taidan käydä tekemässä ruokaostokseni Helsingissä samalla vaivalla kun kerta Hangosta joutuu pois lähtemään.
Taisi olla Hangonlehti tai jokin muu lärpäke, jossa sanottiin, että hankolaiset käyvät tekemässä ruokaostoksiaan Hangon ulkopuolella.
Onneksi K-kauppa laajentaa. Olen antanut heille pikkaisen vinkkiä siitä, mitä kannattaisi valikoimaan ottaa.Monessa asiassa olen samaa mieltä kanssasi Pre_Kaarina, mutta nyt täytyy sanoa että tässä asiassa olen ihan eri linjoilla...
Nämä hangon ruokakaupat riittävät itselleni mainiosti ja on oikeastaan hyvä, ettei täältä löydy ainuttakaan sellaista hehtaarihallia kuin pääkaupunkiseudulla ja ympäri maata on monilla eri paikkakunnilla. Ne usein tappavat nämä pienet ja persoonalliset kyläkaupat.
Alin kauppa on viimeinen Hangon vanhan ajan kyläkauppa ja olisi mielestäni suuri menetys jos se jostain syystä joutuisi lopettamaan toimintansa.
Alin kyläkauppa on oikein mukava paikka asioida ja käyn siellä hyvin mielelläni.
Hangonkylässä oli aikoinaan kaksi muutakin kauppaa, joista toinen (K-kauppa) sijaitsi aika lähellä Alin kauppaa, se oli samaa kokoluokkaa Alin kaupan kanssa, mutta taidettiin lopettaa jo 80-luvun lopulla. Sääli ettei sitäkään enää ole, siellä oli myös oikein mukavaa asioida ja kaupan pitäjät (jotka muistaakseni asustivat siinä liikkeen yläkerrassa) olivat hyvin ystävällisiä ihmisiä. Hangö fran kirjoitti:
Monessa asiassa olen samaa mieltä kanssasi Pre_Kaarina, mutta nyt täytyy sanoa että tässä asiassa olen ihan eri linjoilla...
Nämä hangon ruokakaupat riittävät itselleni mainiosti ja on oikeastaan hyvä, ettei täältä löydy ainuttakaan sellaista hehtaarihallia kuin pääkaupunkiseudulla ja ympäri maata on monilla eri paikkakunnilla. Ne usein tappavat nämä pienet ja persoonalliset kyläkaupat.
Alin kauppa on viimeinen Hangon vanhan ajan kyläkauppa ja olisi mielestäni suuri menetys jos se jostain syystä joutuisi lopettamaan toimintansa.
Alin kyläkauppa on oikein mukava paikka asioida ja käyn siellä hyvin mielelläni.
Hangonkylässä oli aikoinaan kaksi muutakin kauppaa, joista toinen (K-kauppa) sijaitsi aika lähellä Alin kauppaa, se oli samaa kokoluokkaa Alin kaupan kanssa, mutta taidettiin lopettaa jo 80-luvun lopulla. Sääli ettei sitäkään enää ole, siellä oli myös oikein mukavaa asioida ja kaupan pitäjät (jotka muistaakseni asustivat siinä liikkeen yläkerrassa) olivat hyvin ystävällisiä ihmisiä.Siitä olen samaa mieltä, että Alin kauppa on mukava kyläkauppa, jossa on kiva asioida.
Pienet kaupat ovat kuitenkin selvinneet myös Helsingissä, vaikka siellä on myös hehtaarihalleja.
- KenGuru
Hanko on siitä hieno paikka, että täällä kukkii juorut ympäri vuoden, kaikki "tietävät" asiasi paremmin kuin sinä itse!!! Hangossa on kyllä rauhallista, ehkä jopa liian rauhallista. Ja valittajiakin löytyy joka lähtöön.
- kokemussekin
Vuosia Hangossa aiemmin asuneena sanoisin että vältä Esplanadia koska siellä on jatkuva rekkaralli vapaasatamaan. Toimiiko se vapaasatama vielä?
Esplanadin ja Halmstadinkadun risteyksessä R-kioskin vieressä oleva Hangon lippulaiva -talo on hyvin rauhaton koska se rakennus on auki alhaalta ja melu kiertää talossa. R-kioskiin tuodaan tavaraa keskellä yötä ja rullakot kolisee. - mäyris
Mitä tapahtuu Pitkiksen taloille, kaks puoltyhjillään? Ilmeisesti myytävinä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126