Reumaako sittenkin?

Serafiina

Minulla todettiin oireeton salmonella Thaimaan matkan jälkeen vuonna 3/2008. Hoidettiin ilman lääkitystä. Samalle vuotta alkoi vasemman käden sormet ja jalkapohjat oireilla kivuilla. Pääsin reumalääkärille 10/2009 mutta mitään tulehduksellista ei silloin ollut ja röngen kuvat käsistä ja jaloista oli normaalit reumavastaaineet negatiiviset.
Fysiatrin mielestä oireet johtuu yliliikkuvista nivelistä.

Vuonna 2010 oli parissa ratsastusonnettomuudessa, jossa loukkasin vasemman olkapään ja niskan. Olkapää mangeettikuvattiin, mutta siitä ei löytynyt mitään. Niskan kuvauksessa kävin omakustanteisesti v.2011 ja siellä oli densinkärjessä lievää skleroosia ja ympärillä matalasignaalista, mahdollisesti arpikudosta, variaatio/vamman jälkitila? Reumalääkäri oli kommentoinut kuvaa että saattas sopia reumaan. No varjoaineella tehtiin uusi magneettikuvaus. 7/2011 kävin sitten kuulemassa vastaukset reumapolilla, johon lääkäri kommentoi että ei me tästä reumaa tehdä.

Tänä päivänä oireilee vasen kyynärpää, aamusin kipeä ja narskuu ikävästi jossain asennoissa. Vasemman käden etusormi ja peukalon nivelet kipeät. Vasen ranne kipeä. Ranteessa jonkin sortin pahkurakin pikkurillistä alaspäin. Vasemmanjalan lonkka ärtyy välillä niin ettei kestä astua ku käy kipeetä.
Lisäksi Kaikki nivelet nitisee ja rutisee vähästäkin liikkeestä.
Niska edelleen välillä kipee, sekin rutisee pahasti.
Lapojen väli väsyy tosi äkkiä. Vasen polvi kipuilee kans joskus, siinäkin vanha vamma.

Lihakset kipeytyvät herkästi, jos urheilee. Toisinaan tuntuu ettei portaita jaksa kävellä ylös kaffihuoneeseen, kun reidet on niin "tukossa". (voisiko suonikohjut jotenkin vaikuttaa niihin? Kummassakin jalassa on polvitaipeessa tosiselvät rumat verisuonet.)

Olen leipomossa töissä ja kuormitusta tulee sikana. Raskaita laatikoita nostellaan yms. Lisäksi talvisin siellä käy veto ja kylmä jos on lähettämössä. Pölyä ja melua. Eli juuri sellaisia kuormittavia tekiöitä jotka altistavat reumaan.
Syön päivittäin magnessiumia,d-vitamiinia, multivitamiinia ja maitohappobakt.

Onko minulla kohtalontovereita ja mitä minun kannattaisi tehdä? Parin viikon päästä menen uudelleen tk-lääkärille, olenko kovana ja vaadin reumapolille lähetettä?
Onko luontaistuotteista ollu kellekkään apua?

Kiitos jo etukäteen :)

1

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6428
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      5974
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2893
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2348
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2018
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1774
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1158
    Aihe