Minulla todettiin oireeton salmonella Thaimaan matkan jälkeen vuonna 3/2008. Hoidettiin ilman lääkitystä. Samalle vuotta alkoi vasemman käden sormet ja jalkapohjat oireilla kivuilla. Pääsin reumalääkärille 10/2009 mutta mitään tulehduksellista ei silloin ollut ja röngen kuvat käsistä ja jaloista oli normaalit reumavastaaineet negatiiviset.
Fysiatrin mielestä oireet johtuu yliliikkuvista nivelistä.
Vuonna 2010 oli parissa ratsastusonnettomuudessa, jossa loukkasin vasemman olkapään ja niskan. Olkapää mangeettikuvattiin, mutta siitä ei löytynyt mitään. Niskan kuvauksessa kävin omakustanteisesti v.2011 ja siellä oli densinkärjessä lievää skleroosia ja ympärillä matalasignaalista, mahdollisesti arpikudosta, variaatio/vamman jälkitila? Reumalääkäri oli kommentoinut kuvaa että saattas sopia reumaan. No varjoaineella tehtiin uusi magneettikuvaus. 7/2011 kävin sitten kuulemassa vastaukset reumapolilla, johon lääkäri kommentoi että ei me tästä reumaa tehdä.
Tänä päivänä oireilee vasen kyynärpää, aamusin kipeä ja narskuu ikävästi jossain asennoissa. Vasemman käden etusormi ja peukalon nivelet kipeät. Vasen ranne kipeä. Ranteessa jonkin sortin pahkurakin pikkurillistä alaspäin. Vasemmanjalan lonkka ärtyy välillä niin ettei kestä astua ku käy kipeetä.
Lisäksi Kaikki nivelet nitisee ja rutisee vähästäkin liikkeestä.
Niska edelleen välillä kipee, sekin rutisee pahasti.
Lapojen väli väsyy tosi äkkiä. Vasen polvi kipuilee kans joskus, siinäkin vanha vamma.
Lihakset kipeytyvät herkästi, jos urheilee. Toisinaan tuntuu ettei portaita jaksa kävellä ylös kaffihuoneeseen, kun reidet on niin "tukossa". (voisiko suonikohjut jotenkin vaikuttaa niihin? Kummassakin jalassa on polvitaipeessa tosiselvät rumat verisuonet.)
Olen leipomossa töissä ja kuormitusta tulee sikana. Raskaita laatikoita nostellaan yms. Lisäksi talvisin siellä käy veto ja kylmä jos on lähettämössä. Pölyä ja melua. Eli juuri sellaisia kuormittavia tekiöitä jotka altistavat reumaan.
Syön päivittäin magnessiumia,d-vitamiinia, multivitamiinia ja maitohappobakt.
Onko minulla kohtalontovereita ja mitä minun kannattaisi tehdä? Parin viikon päästä menen uudelleen tk-lääkärille, olenko kovana ja vaadin reumapolille lähetettä?
Onko luontaistuotteista ollu kellekkään apua?
Kiitos jo etukäteen :)
Reumaako sittenkin?
Serafiina
1
220
Vastaukset 1
- kirolle.
Viljaton ruokavalio ja D-vitamiinia 100µg/vrk auttaa vaivaan kuin vaivaan.
Sinuna menisin pätevälle kiropraktikolle, kun olet kaatuillut ja kaikkea.
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?231425Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️621206- 98990
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)105924Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet303816Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21797- 120725
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k213705- 61675
- 100626
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html295593- 13584
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.104538Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73481- 40470
- 34465
- 47450
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko52447Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas24446Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42433