Heippa,
olen Sampo-pankin asiakas ja hain heiltä VISA-korttia, mutta minulle ei korttia myönnetty. Syytä ei tietenkään kerrottu. Olen 22-vuotias nainen, asun vuokralla, vakituinen työ, ei maksuhäiriömerkintää eikä lainoja.
Mistä tuollainen päätös voisi johtua? Minulle ei sitä kerrottu... Toinen kysymys, mitkä kaikki tiedot Luottokunta näkee? Näkevätkö he esim. jos olen ottanut joskus aikaisemmin pikavippejä, jotka ovat menneet perintään, mutta olen ne kuitenkin sitten maksanut? Vaikka eihän niillä ole tekemistä Sampo-pankin kanssa.
Minulle ilmoitettiin, että lainapäätös on voimassa 6 kk ja voin vasta sen jälkeen hakea uudestaan! Olisiko kuitenkin mahdollista, että saisin kortin vaikkapa OP-pankista? Vai onko heillä sama luottokunta, joka myöntää kortit? :/
Luottokortin hankkiminen
11
1587
Vastaukset
- fdlksdökgj
Sinulla on muutamia ominaisuuksia, jotka tekevät sinusta riskialttiin asiakkaan. Olet nuori, asut vuokralla, työsuhteesi pituus (tai työhistoria yleensä) ei ole kovin pitkä. Jos olisit mies se olisi vielä yksi lisää.
Jos pankkitilillesi ol tullut rahaa pikavippifirmoista ja on maksuja niille ja perintäyhtiöille, niin ei ole ihme, ettet saa luottokorttia. Eli maksuhistoriasi antaa sinusta riskialttiin kuvan. Et osaa hoitaa raha-asioitasi kunnolla, ottelet pikavippejä ja ne menee perintään. Kulutskäyttäytymisesi on riskialtista. Luottotietojen kunnossa olo ei auta.
En osaa sanoa auttaako pankin vaihto, olet siellä kuitenkin uusi asiakas, josta ei tiedetä mitään.- Tiiu
Kiitos! Mutta en ole tosiaan ottanut pikavippejä pitkään aikaan, eikä minulla ole maksuja sinne enää.
- fdlksdökgj
Tiiu kirjoitti:
Kiitos! Mutta en ole tosiaan ottanut pikavippejä pitkään aikaan, eikä minulla ole maksuja sinne enää.
Pitkä aika on niin suhteellinen käsite. Totta puhut, että jos pikavipeistä ja perinnästä on kulunut tarpeeksi pitkä aika, niin ehkä ne eivät enää pankinkaan mielestä ole Visa-kortin myöntämisen esteenä. Sinun kannattanee hake korttia jonkun ajan päästä uudestaan tai voithan yritää pankissa udella, miksi hakemuksesi hylätiinn.
Miksi tarvitset luottokorttia, kyllä ilman sitäkin pärjää. Koita pärjätä ilman korttia ja pikavippejä, että saat niihin tapahtumiin tarpeeksi etäisyyttä. Varmaan olisi hyvä, jos tilille kertyisi jotain säästöäkin. Samalla saait itseopetusta raha-asioiden hoitoon - myös Visa-kortin kanssa voi hyvin ryssiä raha-asiansa.
Pankit ovat tarkkoja rahoitaan ja toivovat että asiakkaatkin olisivat. - 9+6
Tiiu kirjoitti:
Yksi vaikutava tekijä on, kuinka tyhjäksi tilisi menee ennen seuraavaa palkkapäivää.
- Tiiu
fdlksdökgj kirjoitti:
Pitkä aika on niin suhteellinen käsite. Totta puhut, että jos pikavipeistä ja perinnästä on kulunut tarpeeksi pitkä aika, niin ehkä ne eivät enää pankinkaan mielestä ole Visa-kortin myöntämisen esteenä. Sinun kannattanee hake korttia jonkun ajan päästä uudestaan tai voithan yritää pankissa udella, miksi hakemuksesi hylätiinn.
Miksi tarvitset luottokorttia, kyllä ilman sitäkin pärjää. Koita pärjätä ilman korttia ja pikavippejä, että saat niihin tapahtumiin tarpeeksi etäisyyttä. Varmaan olisi hyvä, jos tilille kertyisi jotain säästöäkin. Samalla saait itseopetusta raha-asioiden hoitoon - myös Visa-kortin kanssa voi hyvin ryssiä raha-asiansa.
Pankit ovat tarkkoja rahoitaan ja toivovat että asiakkaatkin olisivat.Olen lähdössä Amerikkaan 2 viikoksi, eikä auton vuokraus onnistu ilman luottokorttia. Se olisi muutenkin sellainen turva reissussa. Mutta kiitos vastauksesta. :)
- fdlksdökgj
Tiiu kirjoitti:
Olen lähdössä Amerikkaan 2 viikoksi, eikä auton vuokraus onnistu ilman luottokorttia. Se olisi muutenkin sellainen turva reissussa. Mutta kiitos vastauksesta. :)
Niinpä. Ei maksa mitään vaikka hakisit luottokorttia jostain muusta pankista. Toisaalta omassa tutussa pankissa edellä mainitun perustelun kertominen voisi auttaa.
- oletko jo kysynyt
Tiiu kirjoitti:
Olen lähdössä Amerikkaan 2 viikoksi, eikä auton vuokraus onnistu ilman luottokorttia. Se olisi muutenkin sellainen turva reissussa. Mutta kiitos vastauksesta. :)
Hei! Miten vanhempasi mahtaisivat suhtautua, jos esittäisit toivomuksen saada esim. äidin luottokorttiin rinnakkaiskortin?
- 6+14
miksi sitä pitää erikseen hakea..... eikö ne pankkikortit ole kaikki nykyään jotain luottokortteja..... itse en tarvitsisi minkäänlaista luottokorttia mutta en saaluototonta korttia.... luottoraja 5000 ja en tosiaan edes haluaisi sellaista.En ole koskaan luottopuolta käyttänyt ja olenpä ihan varma etten tule käyttämäänkään, mutta minkäs teet kun on siinä mukana rasitteena niin on.
- mr banker
Varma tieto, sinulla tulee ikä vastaan. Ikää pitäisi olla 23v, eli hae uudestaan kun olet täyttänyt. Opiskelijana jos haet luottokorttia riittää 20v ikä. Luottokorttia tuskin saat muusta pankista suoraan jos ei ole ennestään asiakkuutta. Yleensä vaaditaan noin 6kk asiakkuus ja palkka tilille.
- Sanna S.
Minunkin kävi samoin. Olen sinua kolme kertaa vanhempi nainen. Olen virkanainen ja mitään maksuhäiriöitä ei ole, eikä velkoja. On omistusasunto ja silleen. Kyllä loukkaannuin tosi paljon silloin asiasta. Tarkistin netin kautta omat luottotietoni varmuuden vuoksi (maksullinen palvelu). Siellä ei tietenkään ollut mitään merkintöjä. Olen tunnollisuuden ja kunnollisuuden huippu muutenkin, jos ajattelee tämän päivän käyttäytymistä yleensä yhteiskunnassa. Nimettömänä lähetetty vastaus, josta puuttui perustelut loukkasi siksi minua erityisen paljon.
Ajattelin, olisiko syynä se, että minulla on käytössäni toisen pankin Visa-kortti tai se kun palkkani ei mene S-pankkiin. Olipa syy sitten mikä tahansa niin se täytyisi ilmoittaa. Kun soitin ja kysyin syytä, minulle sanottiin että he eivät sitä ilmoita kenellekään -ei ole velvollisuus ilmoittaa. Purin pahaa oloani monta kertaa Prisman S-pankin virkailijoihin, jotka olivat syyttömiä päätökseen. Päättäjät voisivat edes sen verran ajatella S-pankin kassoja, jos ei muuta. Kyllä heiltä kuluu paljon aikaa ja voimia siinä kun joutuvat kuuntelemaan valituksia.
Kun aikaa oli kulunut tapahtumasta ja tunteeni tasoittuneet sain ystävältäni neuvon: Täytä uudelleen hakemus netissä. Niin minä sitten teinkin ja sain Visa Credit/Debit korttini muutamien päivien kuluttua postissa, että tallainen tapaus. - luottokortillinen
Ovatkohan pankit kiristäneet politiikkaansa. Olen 22v. Itse hain Mastercardin sinä päivänä kun täytin 18v ja se myönnettiin. Visan hain kun täytin 20v. Nykyään minulla on myös 2 muuta luottokorttia. Kaikki laskut olen aina maksanut ajallaan (etuajassa).
Uskoisin että Mastercard on helpompi saada kuin Luottokunnan Visa. Luottokortin saa myös helpommin jos hakee pienemmällä luottorajalla. Suosittelisin hakemaan sillä 1000 euron minimirajalla jos on vähänkään epävarma kortin myönnön suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713