Puhuttelevat jakeet, kuka kirjoittajista osaa tulkita ne,

totuudessa???
21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin
myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

26. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut
elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.

13

94

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30-

"Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo."
      Ihmisen tahdon varassa ei olekkaan pelastus vaan "Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo."?

• Niinpä ,Poika tekee eläväksi kenet tahtoo.

Pojalla on myös elämä itsessänsä, eli hän on Poika omassa persoonassaan
      eikä ole Jumala, niinkuin monet kirjoittavat.

Herra Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan, Valtaa, Voimaa ja Armoa, eivät
      ole muut kokeneet, kuin ne uskovat, jotka ovat uudestisyntyneitä ylhäältä.
      Ja jotka Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika on eläväksi tehnyt, AAMEN!

• be2

Ihminen voi muuttaa mieltään, korjata tapansa, tehdä parannuksen omassa elämässään.

Mutta ; Älä pidä muita jumalia.

• Johannes 14
      10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja
      I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."

Matteus 10
      20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

• be2

Huomasitko ekivaari Matteus 10 puhuu teistä ja teissä olevasta isän hengestä, ei siitä, että että teissä on Pojan henki.

• Huomasin, että samaa Jeesus tarkoitti puhuessaan itsestään, että "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." [Joh. 14:10]

• Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoo:

7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9. synnin, koska he eivät usko minuun;
      10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
      12. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
      13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

• be2

Jeesus otti profeetoilta, hänen puheensä ei ole hänen omaansa vaan profeettojen ennen häntä.

Etsikää siis totuutta.

• kulmakivenseurakunta

Suosittelen sinulle be2, että tutkit Raamattuasi tarkemmin niin löydät totuuden
        "ehkä" sieltä, kuka puhuu ja kenen sanoja puhuu.
        Jeesus puhuu näin, mieti sitä be2!
        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

• §+§
        kulmakivenseurakunta kirjoitti:

Suosittelen sinulle be2, että tutkit Raamattuasi tarkemmin niin löydät totuuden
        "ehkä" sieltä, kuka puhuu ja kenen sanoja puhuu.
        Jeesus puhuu näin, mieti sitä be2!
        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

kulmakivenseurakunta nim. Jeesus ei henkilökohtaisesti kirjoittanut mitään,
        edes sitä kenen kirjoitukset olisivat hänen lausumiaan.

Mistä löytyy 10 opetuslapsen tekstejä? Nikean kirkolliskokous päätti tuhota
        ja kieltää kuolemanrangaistuksen uhalla niiden lukemisen ja halussapidon.

Luukas ja Paavali eivät koskaan tavanneet Jeesusta,Luukas kirjoitti kuulo-
        puheista,Paavali hallusinaatioistaan. Tuomioistuimissa ei hyväksytä
        todisteiksi kuulopuheita eikä hallusinaatioita. Lopettakaa valehtelu,jookosta?

• kulmakivenseurakunta
        §+§ kirjoitti:

kulmakivenseurakunta nim. Jeesus ei henkilökohtaisesti kirjoittanut mitään,
        edes sitä kenen kirjoitukset olisivat hänen lausumiaan.

Mistä löytyy 10 opetuslapsen tekstejä? Nikean kirkolliskokous päätti tuhota
        ja kieltää kuolemanrangaistuksen uhalla niiden lukemisen ja halussapidon.

Luukas ja Paavali eivät koskaan tavanneet Jeesusta,Luukas kirjoitti kuulo-
        puheista,Paavali hallusinaatioistaan. Tuomioistuimissa ei hyväksytä
        todisteiksi kuulopuheita eikä hallusinaatioita. Lopettakaa valehtelu,jookosta?

Älä sitten valehtele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• * Jaahas, taas olette TE Jeesuksen kieltäjät hyökkäämässä palstalle koko joukolla. Tämä on helluntailaisuudesta keskusteleva palsta, ja siihen ei kuulu missään tapauksessa Jeesuksen kieltäminen. Olette kaukana pelastuksesta ja Jumalan yhteydestä. Koska TEILLÄ ei ole Poikaa, ei ole myöskään Isää. Turhaa selitellä mitään oman järkenne ja filosofisia järjen päätelmiä valhe-evankeliuminne tueksi. TEHKÄÄ PARANNUS, Herran Jeesuksen nimessä ja veressä, sanoo Kaikkivaltias Jumala, Jeesus Kristus ! Ilm. 1:8.

• Mohikaani27, missä jakeessa Jeesus Kristus, Herran Sebaotin Poika on koroittanut itsensä Herra Sebaotiksi????????????????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 67
      1315
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe