eläimiä, mulla on kissa joka on aika vanha. Ja se syö vaan latzia. Mitä teidän kissat syö.
Onks teillä
29
135
Vastaukset
- Ei Q_Q
kissa mutta naapurilla on ainakin ollut.
Se yritti vuosikausia muuttaa mun kanssa ? ja vaikka kuinka ajoin sitä pois luotani, niin eikö se maukunut täällä mun luona sisällä ja nautti kai lattialämmöstä, heti kun ulko-ovi oli jonkun aikaa auki, ja hain ulkoa jotain ? Ihme katti.
Niin se söi muuten jäniksiä, oravia, lintuja ja hiiriä tai myyriä. Oli muuten kova poika pyydystämään, toi niitä aina näytille tuonne eteiseen. - Korppis*
Ei ole eikä tule samoin kuin ei muitakaan eläimiä. Niin olen usein mietttinyt näitä meidänkin talon eläinten omistajia. Pienissä yksiöissä ja kaksioissa isoja koiran rontteja, joita kerran päivässä (pakkasella ei lainkaan) käytetään ulkona..
Syntymäkodissani oli aina eläimiä. Ne oli ulkona suurimman osan ajastaan ja hankkivat ruokansa pitkälti itse. Navettaan kissat tulivat juomaan lämmintä maitoa kun äiti lypsi lehmiä. Portaille äidin kylkiä kiehnaamaan kun äiti perkasi muikkuja.
Katselin kerran kassalla kahta vanhaa pikkaa, jotka olivat kissanruoka ostoksilla. Taivastelin kuinka lähes sadalla euroilla ruokaa eläimille.
No, kukin tavallaan. Kohta alkaa taas koiranpaskajutut joten ihan hyvä alkaa asennoitumaan tulevien lenkkipolkujen auringon säkenöittämiin jätöksiin ; ) Hämähäkki näkyi tulevan ruokakaapin luota.
En tiedä vielä mitä kävi syömässä.- tulisilla*
saimaantaka kirjoitti:
Jos se kutoi sulle sinne saalisverkon. Yrittää voittaa kilvan ;-D
Täytynee varoa kun menen kaapille, etten itse joudu verkkoon.
Ja nyt syömään, eilen tehtyä matikkasoppaa :))
- murkku.
Pari sokerimuurahaista on jo näkynyt. Se on varma keväänmerkki.
- Tase pappa
Isä-vainaan kanssa samaa mieltä kotieläimistä - "minä jyrsin meillä luut, akka haukkukoon vieraat".
- leijanna
No kun ei ole nyt ainuttakaan, mutta ihania ovat kissaeläimet, notkeita, jänteviä, viisaita, upeita eläimiä.
Meidän kissat söivät kissanruokaa.
Upeita eliöitä ovat kissat, saa nostaa metrin, niin vielä vain jalat ovat lattialla.
Ja ne silmät, ne kissansilmät, täynnänsä arvoituksia.
Eipä ihme, että muinaisessa Egyptissä oli kissajumala Bastet. - katiton
Ei ole kotieläintä, vaikka asuinolosuhteet sen sallisivat.
Kissaa en missään tapauksessa ottais, on mielestäni epämiellyttävä peto, koiran hankkimista olen harkinnut.- mietiskelijätär.
Olen kissaihminen, pidän kissoista enemmän kuin koirista. Kissa on persoonallinen omantiensäkulkija. En kuitenkaan koskaan ota enää mitään kotieläintä, koska se sitoo liikaa. Koira etenkin, mutta myös kissa.
Nyt on valkoisella lumella keltaisia merkkejä, jotenkin epämiellyttävän näköistä. Koirien omistajat eivät käytä koiria kovin pitkällä vaan lähes rapun eteen tekevät tarpeensa. Siitä en pidä yhtään.
- Faabeli!
Edesmennyt kattimme söi hiiret ja rotat ensin kotipiiristä ja sitten naapurustosta.
Pikkulinnut ja oravat se popsi piilossa.
Muonatäydennyksenä annettiin päivittäin maitoa ja ruuan jätteitä.
Kalan perkeet näyttivät olevan herkkua.
Joskus juhlistimme katin elämää antamalla sille keuhkoa.Vastauksestasi muistui mieleen, että äitini helli joskus kattia ostamalla sille palan keuhoa.
- heh,hheee.
Vain hyvin riippunutta härän filettä hiljaa paistettuna.
Mulla on kolme kissaa, joista kaks on aika vanhoja.
Sit se yks on tositosi nuori, eikä niille kelpaa Lazi
:DOlisi mukava tietää totuus noista kissan ja koiran ruuista, mistä ne valmistetaan. Minulla on kutina, että ne tehdään eläinruhojen jätteistä.
Jos mulla olis kissoja niin ne söis samaa ruokaa kun minäkin.
Nytkin ne ois saanut madekeittoa ja eilen mateen sisälmyksiä.
Kananmunaa maidossa, se tekee turkille hyvää.
Mun kissat on aina voineet hyvin ilman noita valmis ruokia.
Joskus tietty munuaisia ja herkkuja niillekin.
Lihasta ne tykkää raakana ja jos ite syön lihaa niin kissat kans.- meeriamanda
korppis kirjoitti:
Olisi mukava tietää totuus noista kissan ja koiran ruuista, mistä ne valmistetaan. Minulla on kutina, että ne tehdään eläinruhojen jätteistä.
Niin, kerrotaan et terveistä elikoiden sisäkaluista tehdyistä. Mutta eriasia sitten onko ?
Minun eka ja vikakissuni on kyllä niin tirsmu ettei syö läheskään kaikkea kissuruokamerkkejä. Jotkut jopa haisevat jo pussukan avattua pahalle, tirdän sen kuppiinsa laitettuna et nuuhkasemassa käy... tyhjään hyvinpian pois...hajunvuoksi.
kotilemmikille ei saa antaa maustettua ruokaa, joten kotiruoka pitää osata tehdä niin et se käy meille jokaiselle.
Ostan munuaisia, maksaa , häränhäntiä mm. ja keittelen ne kypsiksi joista sitten kokoon
esmes kaurapuuron sekaan täkyjä.
Silakkaa, seitä menee jopa löysään muussiin :)
Kuivamuput ovat el.l suosittamia, ja saan niitä vain tietystä marketista.
Viiliä maidon sijasta, niin ei ripuloi.
Ikinä en olisi uskonut jos joku minulle olisi kertonut ettei kissuli syö... ajatteleisin ihan samoin kuin monimuukin, et syöhän se kun on tarpeeksi nälkä. Mutku ei syö!
Saahan sekin valita mistä tykkää... niinhän teen ittekin :)) - Ainakin ennen
korppis kirjoitti:
Olisi mukava tietää totuus noista kissan ja koiran ruuista, mistä ne valmistetaan. Minulla on kutina, että ne tehdään eläinruhojen jätteistä.
käyttivät paljon kalajauhoa ja kasvisrasvaa. Kalajauho tuli Norjasta.
- ...
Meidän katti söi erikoismuroja eläinkaupasta ja mikrossa haudutettua seitä. Mikään muu ei kelvannut. Tuli kieleen syöpä, oli vasta 8v. Nyt katti on kissojen taivaassa, kaikki tehtiin mitä voitiin, syöpä oli niin viheliäisessä paikassa että eläin olisi kuollut nälkään kun ei voinut syödä eikä juoda. Syöpä kasvoi uskomatonta vauhtia.
Oli mukava ja viisas kissa, on ikävä. - ...
Erikoisruokavalio.
Katit erilaisia ruokasyststeemeiltään. Pöndellä katit söi nälissään vaikka perunankuoretkin, jos ei hiirimetästys onnistunut. Lihansyöhäjiähän ne on luonnostaan. Menee mahan täytteeksi toki muukin tarvittaessa. Mutta ravinto tosiaan tulisi tulla lihasta.
Joopajoo. Nykyinen sitikatti syö ainoastaan virtsakivien hoitoon tarkoitettuja erikoismurkinoita ja raksuja. Se on lähes kokonaan sisäkissa. Mutta on sillä metästysvaisto, kerran mökillä oli vapaana ja pyyti päästäisen. Tympääntyneen näköisenä kanteli sitä näytille :D
Toi on outo katti, ei kelpaa liha. Se kai vieroitettu liian nuorena, se syö raksuja. Koitettu tarjota ties mitä. Katka huilaa, joskus pala hirvenfilettä, joskus pieni palaa possua. Jauheliha ei toimi, ei oikein mikään muukaan liha. Oletus tosin on, alkaa huilaamaan kun oikein nälkä tulee. Elikkäs käytännössä pirun kalliita raksuja, veteen laksatiiivia, jokin märkä murkina ehdolla, mitä se nuolee joskus, mutta vaihdetaan päivittäin...
Citykatit on erilaisia kuin maalaiskatit. Niillä on vatsaonkelmia, virtsaonkelmia, kaikenlaista. Maatiaiskatit pöndellä delaa jonnekin, jos ne sairastuu.
Erialisia katteja ollut, toi on krantuin tapaus ruuan suhteen. Asialla ei väliä, tavallaan helpompi ostaa katille omat murkinat elukkalekuriasemalta, kuin koittaa miettiä sen ruokavaliota joka kerta erikseen, että onko nyt varmasti saanut tarpeeksi tauriinia jne.
Kissat muuten esimerkillisä karppaajia, ihan hyvin pysyvät lihaa syömällä elossa :D
Vois kirjuuttaa aiheesta todella pitkästikin, mutta kissa on siitä hyvä elukka noin lemmikkinä, että se on kesyyntymätön. Poislukien pilalle jalostetut rotukissat.
=DW=- meeriamanda
Kiitti DW , juurikin näin. Neito Kattisen ollessa nuori linnut tahalleen tuossa pikkuisessa pihassa teki kiusaussyöksyjään... yhen koppasi ja ...tiedä teinkö oikein mut kielsin ... vahdin ja jotenkin lintusetkin häipyivät.
Taitaisi pelätä jos päästiäisen näkisi? Kun jo hämyheikkiäkin vaan kauempaa seuraa.
Nautin siitä et se ei mielistele, vaan ottaa vastaan halit silloin kun itelle sopii. - vilhelm valloittaja
meeriamanda kirjoitti:
Kiitti DW , juurikin näin. Neito Kattisen ollessa nuori linnut tahalleen tuossa pikkuisessa pihassa teki kiusaussyöksyjään... yhen koppasi ja ...tiedä teinkö oikein mut kielsin ... vahdin ja jotenkin lintusetkin häipyivät.
Taitaisi pelätä jos päästiäisen näkisi? Kun jo hämyheikkiäkin vaan kauempaa seuraa.
Nautin siitä et se ei mielistele, vaan ottaa vastaan halit silloin kun itelle sopii.Tölkkilihaa ja raksuja syö mun kissa.
Pyhäpäivinä saa kermaa ja sardiinihyytelöä, josta erityisesti tykkää.
Joskus teen broilerinkoipia uunissa padassa, broilerinnahat on herkkua myös kissalle, kunhan marinadikastikkeen huuhtelee pinnasta pois.
Vatsa on kissaherralla kovalla, ulosteet kivikovia. Mitähän voisi käyttää laksatiivina?
peloton ja rohkea on kissani, salamana paikalla jos jossain kuuluu outoa ääntä.
Löytöeläintalosta kotiutunut luokseni, hyvä kaveri.
Mököttää, tuhahtelee ja mäkättää jos ei joskus minusta tykkää, vaikka olen luvannut olla nöyrä palvelija.
Kollit ei kai paljon helliä tunteita osoita, mutta joskus vaan istutaan posket vastakkain ja pää painettuna tukkaani. - meeriamanda
vilhelm valloittaja kirjoitti:
Tölkkilihaa ja raksuja syö mun kissa.
Joskus teen broilerinkoipia uunissa padassa, broilerinnahat on herkkua myös kissalle, kunhan marinadikastikkeen huuhtelee pinnasta pois.
Vatsa on kissaherralla kovalla, ulosteet kivikovia. Mitähän voisi käyttää laksatiivina?
Mököttää, tuhahtelee ja mäkättää jos ei joskus minusta tykkää, vaikka olen luvannut olla nöyrä palvelija.
Kollit ei kai paljon helliä tunteita osoita, mutta joskus vaan istutaan posket vastakkain ja pää painettuna tukkaani.Ihana lukea sun tarinasi ´yrmeästä´ kollistasi :)) Näillä mennään :D
Kaverini kanssa joskus ´tappelevat´ ja tassua tarjoo... minullekin tuota yritteli, mut tein siitä lopun...nostin niskasta ylös ja sanoin olevani sen pomo... jokusen kerran :))
Hain kirjastosta kirjoja Persialaisesta kissarodusta, silloin kauan sitten ja olen tietoinen sen arkuudesta ja itsepäisyydestä.
Perjantana on taas eläinlääkärillä aamulla käynti, patit ovat isontuneet... kuinkahan tässä viä käy? Neitillä kun ikää jo 14v ja isot leikkaukset jo tehtynä, jotenkaan ei jaksaisi ... taas. Toki kaikki mikä auttaa tehdään. - Korppis*
meeriamanda kirjoitti:
Ihana lukea sun tarinasi ´yrmeästä´ kollistasi :)) Näillä mennään :D
Kaverini kanssa joskus ´tappelevat´ ja tassua tarjoo... minullekin tuota yritteli, mut tein siitä lopun...nostin niskasta ylös ja sanoin olevani sen pomo... jokusen kerran :))
Hain kirjastosta kirjoja Persialaisesta kissarodusta, silloin kauan sitten ja olen tietoinen sen arkuudesta ja itsepäisyydestä.
Perjantana on taas eläinlääkärillä aamulla käynti, patit ovat isontuneet... kuinkahan tässä viä käy? Neitillä kun ikää jo 14v ja isot leikkaukset jo tehtynä, jotenkaan ei jaksaisi ... taas. Toki kaikki mikä auttaa tehdään.Sehän on jo ihmisen iässä 72- vuotias.
- meeriamanda
Korppis* kirjoitti:
Sehän on jo ihmisen iässä 72- vuotias.
Tokihan mä kissulin iän osaan laskea, mut se ei ole verrannollisesti ihmisen ikään.
No, katsotaan nyt miten edetään... minä teen kaikkeni et neidon elinpäivät jatkuisivat. - ...
vilhelm valloittaja kirjoitti:
Tölkkilihaa ja raksuja syö mun kissa.
Kollit ei kai paljon helliä tunteita osoita, mutta joskus vaan istutaan posket vastakkain ja pää painettuna tukkaani.Laksatiivista.
Apteekista ihan tavallista laksatiivipulveria veteen sekoitettuna. En muista enkä viitsi mennä kattomaan, mitä meillä nyt on. Mutta sellaisia pussukoita, ihan tavallisia. Kandee hokata, kissa kranttu melkein kaikille mkuille. Toi mitä viimmeks ostin, kun en muistanut entisen nimeä, oli farmaseutin suositus. Se on makeaa. Kissat ei ole makean perään tai maista makeaa. Ihan hyvin luistaapi kissan uloste.
Hitto, on tääkin ketju, kommentoida kissan jätöksiä. Missähän se elämä nyt olikaan............................................................................
=DW=
- RosaLiiin
Kissani on jo vanha norjalainen metsäkissa ja koirani täytti muutama päivä sitten kaksi vuotta, rodultaan se on beagle, tosi kivoja kavereita molemmat.
Kumpikin syö monenlaista ruokaa, usein samaa pöperöä kuin minäkin.
Herkkusuita ovat molemmat.
Jos olen laiskalla päällä ne saavat vain kuivia papuja pussista ja ovat silloinkin tyytyväisiä.- utelija.
Miten ne alussa tutustuivat toisiinsa?
Miten kissa reagoi tulokkaaseen?
Eilen oli kisuli vieraana, hyvin muisti vielä paikat. Sekä kaksi koiraa. Kaksi kisua oli tytär jättänyt kotiin, ne kun ei reissailusta tykkää. Pidän erityisesti kissoista, tai tosiasiassa rakastan kissoja. Tämäkin kulkee jalkojen vieressä ja kun istuu, tulee heti syliin kehräämään. Pääasiassa latz kelpaa, mut menee myös katkaravut ja pakastekala.
Itsellä ei ole enää omaa, ainakaan toistaiseksi.
Päättänyt olen ettei enää tulekkaan, mutta ainahan sen voi perua...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h403706- 773504
- 1163233
- 1452777
- 1582154
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202028Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282002- 401659
- 671254
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261115