voisimme alkaa viettää tätä päivää joulun sijasta Charles Darwinin päivänä. Pitäisimme kolme päivää bakkanaaleja tämän nykyaikaisen biologian isänä pidetyn humanistin juhlapäivänä.
Kaavaan ei kuuluisi mitään rituaaleja tai henkilöpalvontaan viittavia elementtejä, mutta bailata saisi ihan sikana.
Tänään on Charles Darwinin syntymäpäivä.
Me, jotka emme usko
32
191
Vastaukset
Tässä syy, miksi en vietä joulua: http://teozone.wordpress.com/2011/12/13/en-vieta-joulua-miksi/
- Uskonto on sairaus!
Hyvä idea. Otetaan käyttöön. Varmasti tämä idea on uskovaisten mielestä huono ja jumalanpilkkaa.
- Uskonto on sairaus!
Teotwawki kirjoitti:
Meille uskonnottomille pitää saada kolme päivää vapaata Darwinin päivänä!!!! :-DD
Juuri näin. Uskovaiset voivat tehdä työt, kun meillä on kunnon bileet. Syömme juhlavasti ja otamme muutamat Darwinpaukut.
Tästä pitää tehdä lakialoite :-D Uskonto on sairaus! kirjoitti:
Juuri näin. Uskovaiset voivat tehdä työt, kun meillä on kunnon bileet. Syömme juhlavasti ja otamme muutamat Darwinpaukut.
Tästä pitää tehdä lakialoite :-DKyllä, otan yhteyttä tuntemiini ministereihin. Eikös toi mene kulttuuriministeriön piikkiin? Laitan viestin Paavolle, niin asia saadaan alkuun.:-DD Kuten tiedät hän on kavereitani.
- vihtuilija
Pyyhepäivä riittää minulle ihan hyvin.
http://www.towel-day.com/fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Douglas_AdamsEsko Valtaoja elää vielä, joten hänen kuolinpäiväänä ei voitane juhlia, vaikka kirjoittikin trilogian Kotona maailamankaikkeudessa. Tuo Adamsin pyyhepäivä on ihan hvyä ehdotus, mutta se voisi korvata uskovaisten helluntain jo ajakohtansakin takia.:-)
- tuulihuminoi
Olen samaa mieltä!!
Pitäis varmaan perustaa Facebookin ryhmä, joka ajaisi asiaa. Et ehkä tiedä, mutta mulla on lähes kolmekymmentä kaveria, jotka ovat kotoisin tältä palstalta vuosien takaa.:-)
Teotwawki kirjoitti:
Pitäis varmaan perustaa Facebookin ryhmä, joka ajaisi asiaa. Et ehkä tiedä, mutta mulla on lähes kolmekymmentä kaveria, jotka ovat kotoisin tältä palstalta vuosien takaa.:-)
Kannatetaan. Muistui mieleen yksi vuosi tämä pyyhepäivä, en tajunnut mistä oli kysymys.
Hauskaa porukkahuumoria oli yksi vuosi, kun täällä oli ankara aprillipila...
Luin sen tässä taannoin. Ei sitä voinut olla nauramatta. :-)Tarkastaja.X kirjoitti:
Kannatetaan. Muistui mieleen yksi vuosi tämä pyyhepäivä, en tajunnut mistä oli kysymys.
Luin sen tässä taannoin. Ei sitä voinut olla nauramatta. :-)Mä sain tosta Julistakaamme blogista jo aikamoista palautetta muutamalta uskovaiselta sukulaiselta, vaikka he teitävätkin kantani. Täytyy vähän hahmotella, että miten sen tekisi sillei fikususti.:-)
Tarkastaja.X kirjoitti:
Luin sen tässä taannoin. Ei sitä voinut olla nauramatta. :-)Toi on vähän raakile vielä, mutta täytyy muokata sitä, kunhan pääsen kotiin töistä.:-)
https://www.facebook.com/pages/Charles-Darwinin-päivä/302335249825034?sk=info
Sama joulunaika juhla ollut muillakin ihmisillä. Niin miksipäs sitä ei voisi laittaa myös ateisteille.
Teotwawki kirjoitti:
Mä vaan ajattelin, että voisimme alkaa vaatia itsellemme oikeuksia.:-)
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/vapaa-ajattelu/tapakulttuuri
"Kirkolliset juhlapäivät
Kirkolliset juhlapäivät loukkaavat katsomusvapautta. Evankelis-luterilaisilla on oikeus juhlia milloin tahansa, mutta evankelis-luterilaiset juhlapäivät eivät saa olla valtakunnallisia vapaapäiviä."
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/old_kannanottoja/komitea_lopullinen_b.html
En nyt löytänyt artikkelia vapaapäivistä eri vuodenaikoina joista Vapaa-ajattelijoiden liitossa oli aloite. Mutta kyse oli kaikille tasapuolisista "pyhä" eli vapaapäivistä.
Jees.. Kunnon bileet on aina kannatettavia. :D
- Teo ei kirj.
Jep, weccu, pitää laitta aloite menemään.:-DD
- D-heads
juhlapäivään kuuluu aina palvontaa varsinkin jos on kyse darwinista siksi darwinin marssikulkue ja apina naamarit, jossa on pillille reikä, olisivat must
- ei juhlaihminen
Voi tunnustautua rehellsiesti vakumukselliseksi kristityksi, mutta itsekkään en koe tarpeelliseksi viettää joulua. Jotenkin kone että ei sitä edes Vapahtajammekaan vaadi. Ei missään Raamtussa käy selville että joulua tuli jotenkin juhlia. Kyllä hyödynnän sen siinä mielessä, että silloin on helppo ja herkka hetki julistaa evankeliumia.
Itse olen tullut sukoon juuri jouluun liittyvän kristilisen perinteen kautta ja ja sain uudistua uskossani kuunnellessni joulusaarnaa,.
Oma on asianne, mitä juhlitte!Joulu eli Yule oli alunperin keskitalven taittumisen juhla, mutta kristityt pöllivät sen ja laittoivat sen muka Jessen syntymäpäiväksi. Marian neitseellisestä synnyttämisestä päätettiin 300-luvulla kirkolliskokouksessa.:-)))
- Teo handebyygil
Teotwawki kirjoitti:
Joulu eli Yule oli alunperin keskitalven taittumisen juhla, mutta kristityt pöllivät sen ja laittoivat sen muka Jessen syntymäpäiväksi. Marian neitseellisestä synnyttämisestä päätettiin 300-luvulla kirkolliskokouksessa.:-)))
Mutta niin se vain Teotwakikin vetelee mielustuusti käteen joulun vapaina.
- ei henkilönpalvontaa
Vastustan ajatusta jyrkästi.
Henkilönpalvonta, ja kaikki muukin uskontojen esimerkin seuraaminen voi olla vaarallista, ja on vähintäänkin naurettavaa.- this is showcase
Teotwawki kirjoitti:
Darwinin päivää voi viettää ilman henklöpalvontaa, kuten aloituksessa sanoin.
voi palvoa omaa kuuppaa, kuten teotwaki ja melkein 30 ystavaa
this is showcase kirjoitti:
voi palvoa omaa kuuppaa, kuten teotwaki ja melkein 30 ystavaa
Toisille showcase on kateus, katkeruus ja kauna.
- Puhut
Teotwawki kirjoitti:
Toisille showcase on kateus, katkeruus ja kauna.
selkeästi itsestäsi
Eipä sitä joulua vietetä meilläkään. Olen pitänyt joulua jo pitkään pelkkänä kauppiaiden juhlana. Samoin nämä ystävänpäivät ja muut on kaupallisia niksejä saada kauppojen kassat kilisemään.
- Sinun tapauksessasi
Teotwawki kirjoitti:
Ei meilläkään sen jälkeen kun panime puolison kanssa likapyykit eri koreihin.:-))
en ihmettele vaimosi ratkaisua..
- huono ehdotus
Eikö voisi yhtä hyvin saman syssyyn viettää 365 päivää bakkanaaleja vuodessa, karkausvuotena 366 pv. ?
Maksa ja haima menisi siinä kyllä huonoon kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa732075- 1021893
- 1451811
- 971431
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351399MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171275- 611242
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301122Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761066Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa447973