Raskaana, mutta mies ei halua pitää lasta..

Nella

Elikkäs täällä kiperääkin kipeämpi tilanne.. Itse olen pian 20v ja mieheni lähes samaan aikaan 21v. "Vahinkohan" tämäkin tapaus oli, viimeviikolla selvisi että olen siis raskaana, oireita ei ole ollut laisinkaan, huomasin vain että eipäs kierto oo koskaan näin pitkäks venähtänyt ja kerroin toki heti miehelle tilanteen. Lapsia meillä ei vielä ole yhen yhtä ja yhteinen taival alkanu pyöreästi vuosi sitten. Mies alkoi puhumaan samantien että "Eihän me mitään lasta pietä jos ootkin raskaana, samantien pois vaan.." ja kovasti hokee ettei ole vielä valmis isäksi, että katsotaan vuoden päästä.
Ensin itsekkin olin varpaillani että "eheii ei vielä.." Asiaa mietittyäni olen kuitenkin tullut tulokseen etten aborttia pystyisi tekemään.. Perusasiat minulla on kunnossa, talous, koti, koulutus samoin miehellä ja armeijakin käytynä.
Itse en koe mitään estettä pitää lasta, koen olevani valmis tai niin valmis kuin suinkin ja lastenhoitokokemusta minulla on paljon, vaikka ainahan oma lapsi on eri asia. Oma äitini on saanut minut myöskin 20vuotiaana.
Mies on puhunut asiasta hyvin vastahakoisesti ja pitää kannastaan kiinni kynsin ja hampain, hänen päänsä ei siis ole käännettävissä. On jopa puhunut suuntaan "jos pidät lapsen niin pidät sen sitten yksin"
Mielestäni ei ole reilua pyytää valitsemaan yhteisen oman lapsen ja miehen välillä jos hän pyytää minua valitsemaan jo nyt niin entäs tulevaisuudessa? Mieheni on minulle rakas enkä hänestä tai hänen tuestaan haluaisi luopua. Olen myös sanonut etten ole mitään varmaksi päättänyt ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Olen valmis pitämään lapsen myös ominpäin, koska mielestäni lapsella olisi oikeus elämään enkä sille mitään estettä näe, en ole aborttia vastaan jos jonkun henkilön tilanne on toinen kuin minun..

Pyydän siis teiltä lukijat mielipiteitä, teidän tilanteitanne / päätöksiänne / kysymyksiäkin. mitenkäs tästä selvitään, vaikka ainahan asioilla on tapana järjestyä :)

6

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuntele omaa

      sisintäsi ja koska sisimmässäsi olet aborttia vastaan - älä suostu siihen miehen painostuksesta. Kertomasi mukaan sinulla on kuitenkin elämän perusasiat kunnossa, se on oikein hyvä asia. Selviät siitä kyllä, vaikka kumppanisi tekisikin niin halpamaisen tempun, että jättäisi sinut.

      Mies ei ole henkisesti vielä valmis isyyteen, mutta uskon, että rakkaus lapseen syttyy, kun se on syntynyt tähän maailmaan. Te molemmat olette kuitenkin lapsen vanhempia. Toivottavasti omat vanhempasi eivät asu kaukana - heiltä saat varmasti tukea tilanteessa, jos mies jättää sinut yksin tuohon elämäntilanteeseen.

      Olen itse kokenut vastaavanlaisen tilanteen nuoruudessani ja en voinut millään suostua lapsen isän painostukseen ja tehdä abortti. Olen kiitollinen elämälle, että uskalsin ottaa lapsen vastaan. Kyllä elämä on kantanut ja kantaa sinuakin!

      Olen itse kolmen lapsen äiti ja lapset ovat parasta, mitä elämä on minulle antanut.

    • Nella

      Kiitos vastauksesta :) Noin moni muukin on minulle sanonut, että loppujen lopuks oma päätös ja mitä ikinä päätänkin se on varmasti oikea ratkaisu :) Monia ystäviä minulla on, joilla on jo lapsi tai useampikin ja heidän tukensa olen myös saanut 100 prosenttisesti, siitäkin olen todella kiitollinen. Huomenna soittoa neuvolalle ja aikaa varailemaan joten sitä odotellessa :)

      • äiti19myös

        Ihan on oma päätöksesi! Jos teet abortin vasten tahtoas ja vain koska mies on sitä mieltä niin se voi alkaa kaduttaa ihan hirveästi myöhemmin :/ mietit vain mitä itse haluat ja mies tekee sitten miten tekee, voihan se olla että hänkin tottuu ajatukseen ja haluaa olla lapselleen isä.


    • 438823mff

      "Elikkäs täällä kiperääkin kipeämpi tilanne.. Itse olen pian 20v ja mieheni lähes samaan aikaan 21v. "Vahinkohan" tämäkin tapaus oli, viimeviikolla selvisi että olen siis raskaana, oireita ei ole ollut laisinkaan, huomasin vain että eipäs kierto oo koskaan näin pitkäks venähtänyt ja kerroin toki heti miehelle tilanteen. Lapsia meillä ei vielä ole yhen yhtä ja yhteinen taival alkanu pyöreästi vuosi sitten. Mies alkoi puhumaan samantien että "Eihän me mitään lasta pietä jos ootkin raskaana, samantien pois vaan.." ja kovasti hokee ettei ole vielä valmis isäksi, että katsotaan vuoden päästä.
      Ensin itsekkin olin varpaillani että "eheii ei vielä.." Asiaa mietittyäni olen kuitenkin tullut tulokseen etten aborttia pystyisi tekemään.. Perusasiat minulla on kunnossa, talous, koti, koulutus samoin miehellä ja armeijakin käytynä.
      Itse en koe mitään estettä pitää lasta, koen olevani valmis tai niin valmis kuin suinkin ja lastenhoitokokemusta minulla on paljon, vaikka ainahan oma lapsi on eri asia. Oma äitini on saanut minut myöskin 20vuotiaana.
      Mies on puhunut asiasta hyvin vastahakoisesti ja pitää kannastaan kiinni kynsin ja hampain, hänen päänsä ei siis ole käännettävissä. On jopa puhunut suuntaan "jos pidät lapsen niin pidät sen sitten yksin"
      Mielestäni ei ole reilua pyytää valitsemaan yhteisen oman lapsen ja miehen välillä jos hän pyytää minua valitsemaan jo nyt niin entäs tulevaisuudessa? Mieheni on minulle rakas enkä hänestä tai hänen tuestaan haluaisi luopua. Olen myös sanonut etten ole mitään varmaksi päättänyt ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Olen valmis pitämään lapsen myös ominpäin, koska mielestäni lapsella olisi oikeus elämään enkä sille mitään estettä näe, en ole aborttia vastaan jos jonkun henkilön tilanne on toinen kuin minun..

      Pyydän siis teiltä lukijat mielipiteitä, teidän tilanteitanne / päätöksiännae / kysymyksiäkin. mitenkäs tästä selvitään, vaikka ainahan asioilla on tapana järjestyä :)"

      Kyllä minun mielestäni, jos ei ole valmis vanhemmaksi, niin pitäisi sitten jättää seksin harrastaminenkin muille ja pysyä selibaatissa. Tai jos ei halua lapsia ollenkaan, niin hoitaa sopivat toimenpiteet eli putket katkasuun niinkuin sanotaan.. Onko miehesi tiennyt aiemmin tuosta kannastasi että jos tulisit raskaaksi, et halua aborttia? Mielestäni noistakin asioista kannattaa keskustella kun aletaan seksiä yhdessä harrastamaan, koska aina voi käydä vahinko.
      Miestä ei voi pakottaakaan isäksi. Itse sanoisin, että en tee aborttia, että erotaan sitten mieluummin. Se on elävä lapsi joka sinun sisälläsi kasvaa, abortti ei ole mikään helppo päätös, eikä myöskään lapsen pitäminenkään ole helppoa mutta harvemmin sitä lasta katuu, kuin aborttia.

    • Nella

      Juu ollaan puhuttu jo etukäteen, mutta se oli enemmänkin jutustelua kuin päätöksiä mistään.. Mies on sanonut että haluaa toki olla osana lapsen elämää, mutta helppoa se ei hänelle tule olemaan koska hän ei sitä halua nyt, myöhemmin kyllä.. Erotakkaan hän ei halua, koska haluaisi kovasti jatkaa yhteistä matkaa samoin minä.. Kurjaa vaan kun tässä tapauksessa ei ole joko/tai vastausta eikä yhteistä säveltäkään taida löytyä.. :/
      Neuvola-aika varattu parin viikon päähän johon toivoisin että mentäisiin yhdessä, Sillon ollaan jo menossa RV 8 0, pyysivät ilmoittamaan ja perumaan ajan josko toiseen päätökseen tullaan, empä kyllä usko..

    • 8299ff

      "Juu ollaan puhuttu jo etukäteen, mutta se oli enemmänkin jutustelua kuin päätöksiä mistään.. Mies on sanonut että haluaa toki olla osana lapsen elämää, mutta helppoa se ei hänelle tule olemaan koska hän ei sitä halua nyt, myöhemmin kyllä.. Erotakkaan hän ei halua, koska haluaisi kovasti jatkaa yhteistä matkaa samoin minä.. Kurjaa vaan kun tässä tapauksessa ei ole joko/tai vastausta eikä yhteistä säveltäkään taida löytyä.. :/
      Neuvola-aika varattu parin viikon päähän johon toivoisin että mentäisiin yhdessä, Sillon ollaan jo menossa RV 8 0, pyysivät ilmoittamaan ja perumaan ajan josko toiseen päätökseen tullaan, empä kyllä usko.."

      - Sano miehellesi, että jos hän haluaa olla osana lapsen elämää, niin sitä on oltava alusta asti. Ei sitten, kun miehestä itsestään alkaa siltä tuntua. Ei lapsi ole mikään esine, josta otetaan selvää vasta sitten kun se alkaa itseä kunnolla kiinnostaa.
      Miehesi on nyt valittava, joko sinä tai lapsi tai lähtee sitten jonkun muun matkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe