http://www.nodacom.fi/hp-photo/Kuopio-70/
hiukan on paikat muuttuneet..
Muistoja Kuopiosta 70-luvulta.
13
793
Vastaukset
- Vanha nykyinen
Lämmin kiitos kuvista. Oli tosi mielenkiintoista katsoa miten Kuopio on muuttunut vuosien saatossa ja kun kuvia katsoo, niin kyllä tuolla oli useampiakin taloja jotka oli kyllä voinut säilyttää uuden tieltä. Vanha eilinen ei enää palaa mutta jotkut asiat kyllä voisivat.
- ////////////////////
Nämä torahampaiden rakastajat tuhosivat Kuopion;:
"Muutamassa vuodessa betonin ja lasin alle hautautui hirsiseinien, tervapahvin, ulkohuoneitten ja tallatun pihanurmen tuoksu. Paikoitusalueitten, huoltoasemien ja liiketalojen alla ovat nuo kaikki kulmatalot, porttikäytävät, viiritornit, röpölasiset ovet, maitokaupat ja ulkohuoneet. Ja kiireettömämpi elämänmeno, halkojenhakkuu, lumityöt, ukkini ähke, kun hän kolaa kosteaa lunta, peltisoikkojen kolina yleisessä saunassa, kanarialintujen sirkutus Hollanderin aurinkoisessa kulmahuoneessa."
http://www.pohjois-savonmuisti.fi/askeleita/sirpa.html- Anonyymi
Tää on kaupunki.Ei mikään karjatila !
- hysteria
Hienoja kuvia, tahtoo lisää! :)
Onko nuo jostain skannattu kun osa on aika rakeisia, vai onko ajan hammas vain purrut?- -
No siinä tapauksessa katso facebookista ryhmä vintage kuopio. Yli 400 kuvaa Kuopiosta eri aikakausilta.
- V.S.O.P1969
- kirjoitti:
No siinä tapauksessa katso facebookista ryhmä vintage kuopio. Yli 400 kuvaa Kuopiosta eri aikakausilta.
Ääh vacepook on hanurista vedetty.
Mutta kiva että niita kuvia ylleensä on, olen manannut että eiks kukaan ole ladannu nettiin kuvia -60 -70 -80 luvun kuvia kuopiosta, yleensä kaikenlaisissa galleriossa on ollut jotain homeisia tsaarinvallan aikaisia kuvatuksia. - .
V.S.O.P1969 kirjoitti:
Ääh vacepook on hanurista vedetty.
Mutta kiva että niita kuvia ylleensä on, olen manannut että eiks kukaan ole ladannu nettiin kuvia -60 -70 -80 luvun kuvia kuopiosta, yleensä kaikenlaisissa galleriossa on ollut jotain homeisia tsaarinvallan aikaisia kuvatuksia.Kyllä ne kuvat näyttää ihan kivoilta siellä facebookissakin.
- 8f79uohijiy098
Kiitos kuvista, kyllä on tosiaan paikat muuttuneet sen verran että vaikea hahmottaakaan mistä kohtaa nuo kuvat nykykuopiossa olisivat :)
- vm.1969
Tietääkö kukaan onko mistään saatava karttaa kuopiosta isommalta alalta, petonen vuorela väliltä vaikka ja n.1970 vuodelta. Olis tosi mielenkiintoista nähdä esim. mistä tie kulki kaupungin läpi silloin. Puhelinluettelossa lienee silloinkin ollu kartta niin kuin nykyäänkin on. Mutta mistä sellaisen saa....
- gfgddfgomitivtiogr
vm.1969 kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko mistään saatava karttaa kuopiosta isommalta alalta, petonen vuorela väliltä vaikka ja n.1970 vuodelta. Olis tosi mielenkiintoista nähdä esim. mistä tie kulki kaupungin läpi silloin. Puhelinluettelossa lienee silloinkin ollu kartta niin kuin nykyäänkin on. Mutta mistä sellaisen saa....
Samasta paikasta: "Ensimmäinen osa moottoritietä, keskustasta Päivärantaan valmistui 1968, "
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuopio
Sitä ennen se kulki kallantietä pitkin.
- Anonyymi
Nytkin korkeita ja ikäviä rakennuksia rakennellaan linja auto aseman kultturimaisemaan. Liikaa kehitystä kaapunnissa. Aemmin ymmärrettiin matalan rakentamisen piälle. Kuopijo on vanha puutalokaapunni, ei tänne sovi yli kolmen kerroksen talot. Ei myö asuta suurkaapunnissa. Ei Kuopijosta saava Tamperetta tai muita suurkaapunneja!
- Anonyymi
Hyvä, että saadaan tiivis, eli korkeasti rakennettu, keskusta-alue.
- Anonyymi
Koskahan Julkulan umpikortteliosasto herää?
Kohta joku ehdottaa, että keskusta on rakennettava umpikortteleita täyteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013