Maksaako vakuutusyhtiö omaisille täyden korvauksen, jos vakuutettu tekee itsemurhan?
Henkivakuutus itsemurha tapauksessa
10
14466
Vastaukset
- Asiantuntija
Karenssia ei saa määrätä pidemmäksi, koska tulee suoraan laista. Eli jos vakuutuksen ottamisesta on yli vuosi ei itsemurha vaikuta korvauksen mkasuun. ethän kuitenkaan tee...
- JustMe
..tee perheellesi noin ilkeää temppua.
- Jake
Isapuoleni tappoi itsensa -2000 syyta ei tiedeta vielakaan miksi. ei ole kiva temppu mutta ei siina mennyt kun 4kk kun henkivakuutuksesta sai rahat ulos siihen aikaan 150 000 muistaakseni aitini sai. mutta ei se kannata varmaan joku muu vastaus ongelmiin loytyy ei kannata juosta viimesta metria ulos.
Jake - Jorma
Jake kirjoitti:
Isapuoleni tappoi itsensa -2000 syyta ei tiedeta vielakaan miksi. ei ole kiva temppu mutta ei siina mennyt kun 4kk kun henkivakuutuksesta sai rahat ulos siihen aikaan 150 000 muistaakseni aitini sai. mutta ei se kannata varmaan joku muu vastaus ongelmiin loytyy ei kannata juosta viimesta metria ulos.
JakeItsellä samanlainen kokemus. Isäpuolella oli vakuutus firman puolesta. 200000 mummon markkaa, joista puolet mutsille ja loput jaettiin meille lapsille. Sainpas vielä perhe-eläkkeenkin, joten oli äijän kuolema aika tuottoisa tempaus!
- näin o
Jorma kirjoitti:
Itsellä samanlainen kokemus. Isäpuolella oli vakuutus firman puolesta. 200000 mummon markkaa, joista puolet mutsille ja loput jaettiin meille lapsille. Sainpas vielä perhe-eläkkeenkin, joten oli äijän kuolema aika tuottoisa tempaus!
pitemmän päälle jos laskee että mitä vakuutuksesta saa ja mitä ihminen ehtisi tienaamaan loppuelämänsä aikana, kumpikohan on isompi summa?
- sairas
Siis onko tuo totta. Olen aina luullut, ettei saa korvauksia, jos tappaa itsensä. Onko kellään semmoista "kokemusta", ettei vakuutuksista tule korvausta?
Tietääkö kukaan, jos hukuttaudun, kuinka se saadaan selville, että se olisi itsari?
Haluisin tehdä sen, kun vaan tietäisin keinon, ettei kukaan saisi selville, että se olisi itsari. Olen vakavasti sairas, enkä haluisi, että kukaan mua "hoitaa".
Se on mulle kova paikka, koska olin pienenä uskovainen, ja tiedän ettei ole taivaaseen pääsyä, mutta tekisin sen itsarin muiden takia, ettei kenenkään tarttis mua "nostella" yms.- lilybae
Henkivakuutuksesta korvataan, vaikka kuolema johtuisi itsemurhasta, mikäli vakuutus on ollut voimassa vuoden. Muista vakuutuksista (esim. tapaturma- ja matkavakuutukset) ei kuitenkaan makseta niihin mahdollisesti liittyvää kuolintapauskorvausta.
En kyllä suosittelisi hukuttautumista. Olen lukenut erinäisiä sairauskertomuksia ihmisistä, jotka on hukkumisen jälkeen saatu elvytettyä. Niiden perusteella hukkuminen on hyvin tuskallinen kokemus.
- aa-sdf
Itsariin on monta vaihtoehtoa ja mikäli on päättänyt päättää päivänsä, niin suosittelisin, että punnitsee vaihtoehtoja tarkoin.
Vakuutuksista/tms en tiedä hölkäsen pöläystä, mutta periaatteessa unilääkkeet viina lienevät niitä helpoimpia konsteja. Tosin tietääkseni kukaan ei ole tullut takaisin kertomaan, mutta voisi kuvitella, että tällä konstilla lähtö on suhteellisen rauhallinen.
Meikän ohjenuorana on ollut se, että en aiheuta tarpeetonta tuskaa muille. Eli en aja Corollalla rekan alle enkä hyppää katolta pukeutuneena joulupuksiksi jolla on monta kiloa karkkeja taskuissaan.
Teki miten teki, niin suosittelisin, että jätät jälkeesi jonkinlaisen testamentin, että muutkin ymmärtävät näkökantasi ja syysi. - ......
Ainakin vähävaraisten kannattaa ottaa tapaturmavakuutus ettei omaisten tarvi soskusta hakea hautausavustusta. Kun koko ikänsä nöyryytetty ja vielä kuollessaankin huhuh huh.
Myös testamentti ettei käy niin kuin enolle, kymmenet serkut jakoivat - olisi tehnyt yhden iloiseksi eikä kaikkia vihaisiksi.
Summa on senverran pieni että sen voi pihistää.- ei kannata
Tapaturmavakuutusta ei kannata ottaa, jos on itsari mielessä. Tapaturmavakuutuksesta ei korvata silloin mitään. Kuten edellä on jo todettu, henkivakuutuskorvaus maksetaan, jos vakuutuksen ottamisesta on ennen itsemurhan tekemistä kulunut vähintään vuosi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809