Petaatteko vuoteenne yksinäiset?

tuula-neiti

Minä en, petaan vain silloin kun odotan vieraita. Minua itseäni ei häiritse ollenkaan vaikka sänky jää aamulla petaamatta. Päiväpeitolla on hyvin harvoin käyttöä. Sitä vaan ei viitsi itsensä takia nähdä sitäkään vaivaa. Jos ei asuisi yksin tulisi ehkä sänkykin pedattua, ihan sitä toista ajatellen.

30

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoilla linjoilla

      mennään. Nuorena on erittäin pedantti siivouksen suhteen, nykyään siivoan
      lähinnä silloin, kun jaksan :(
      Töissäkäynti ja stressi tuppaa viemään kaikki ylimääräiset voimat.
      Odotan hiihtolomaa, että saisi levätä ja kyllä! siivota kunnolla :)

    • Mulla on sama homma. Ei sitä viitti semmosia asioita tehdä kun kukaan ei käy kuitenkaan kylässä. Siivoankin yleensä vain sillon kun tarve vaatii eli tavaraa on kertyny millon mihinkin.

    • ChoYuBin

      Kyllä petaan, yleensä. Nytkin se on pedattu,huolimatta siitä että minulla käy vieraita pari kertaa vuodessa, juomassa kupin kahvia. Siisteydestä huolehtiminen parantaa mieliailaa, ainakin pikkuriikkisen. Mutta on se vaikeata löytää motivaatiota, jos sen tekee vain itsensä takia, kyllä se on juuri niin että silloin löytyy intoa jos on joku tulossa käymäänkin, kun silloin sillä on jotain merkitystäkin.

    • väsyttää

      En petaa. Mitä suotta kun yksin asun. Sitten petaan kun joku tulee kylään. Harvoin siis.

    • ¨¨¨

      En petaa edes silloin jos odotan vieraita. Toisaalta enhän mä yleensä ikinä odota vieraita.

    • 18

      Petaan aina, hyvä noudattaa edes jonninmoisia rutiineja ettei aivan höpöksi mene, siis elämä.

    • laadukasta siivousta

      Petaan, arviolta kaksi kertaa vuodessa, kun luokseni on tulossa piipahtamaan joku perheenjäseniin kuulumaton.

    • Invisible boy

      Yleensä petaan, jostain syystä, mutta siihen se yleinen siisteys sitten jääkin. Nytkin on lattia pölyssä ja tavarat levällään, mutta kun ei jaksa. Tulee aina lykättyä lähitulevaisuuteen.

    • petaan aamuisin

      Useimmiten petaan sänkyni ja pidän muutenkin asuntoni siistinä sillä hyvä yleissiisteys saa asunnosta kuin asunnosta mielestäni kodikkaamman.

      • väsyttää

        Minäkin pidän asuntoni siistinä ja tavarat järjestyksessä. Onhan se kodikkaampi ja asumisviihtymyys muutenkin parempi. Siivoton asunto voisi aiheuttaa lisää stressiä ja sitä en todellakaan kaipaa. Petaaminen on vaan semmonen jota en ole viitsinyt tehdä muulloin kun silloin jos odotan vieraita, kuten tuossa ylempänä sanoinkin.


    • ei huvita,,,,....

    • ei käytössä.

      Sulla se tuo sänky ei paljonkaan kulu:)

    • ^_^

      Petaan vain, jos joku tulossa kylään. Mielestäni paljon helpompaa illalla unisena vain puihkahtaa valmiiksi käännetyn peiton alle, kuin alkaa epäkäärimään peittoja auki. Sama myös aamulla, että rasittava alkaa väsyneenä paketoimaan sänkyä. Pidän tyylistä: sänky aina valmiina odottamassa nukkujaa.

      Näen järkeä sängyn paketoimisessa vain, jos aikoo makailla siinä myös päivisin.

    • Tuleehan tuo joka aamu pedattua, myöskin kämppä tulee ainakin kerran viikossa siivoiltua tip-top kuntoon. Eihän tuota kukaan näe, mutta on se mukavampaa itselle. Samalla siitä saa jotain mielekkään tuntoista tekemistä tylsyyttä rikkomaan.

    • En kai, täytyy käydä tsekkaan..joo ei oo mitenkään viimeistelty. Päiväpeittoa en oo ikinä elämässäni käyttäny omas sängyssä...

    • perus yksinäinen

      Minä makaan niin kuin petaan.

      Tajusitteko, heh heh heh.

    • Sivistynyt yksinäine

      Tietysti petaan. Täytyy olla hyvä järjestys ja siisti asunto vaikka onkin yksin. On miellyttävämpää olla masentunut.

      • ...

        "Tietysti petaan. --- On miellyttävämpää olla masentunut."

        Joo, kannattaa tehdä masentumisesta miellyttävää! :) :D


    • hammaspesun jälkeen

      Eipä siihen mene kuin 15 sekuntia.

    • Avaruushupu

      Petaan vain silloin, kun odotan vieraita. Siivonnutkaan en ole pitkään aikaan. Lattialla on röykkiö tavaraa. Hyvä kun mahtuu kävelemään. Yleensä en keksi tavaroille paikkoja, mihin laittaisin, varsinkin jos on uusia tavaroita, joten siksi ne jäävät lattialle.

    • Kyllähän tuo sänky tulee varmaan 6 aamuna viikossa pedattua, ehkä kerran tai kaksi jää petaamatta kun tulee aamulla äkkilähtö. :D

      Ihan itseni takia minä tätä kämppää siistinä ja järjestyksessä pidän, vaikka kyllä sitä joskus tulee itselläkin vähän tavallista enemmän siistittyä jos on vieraita tulossa.

    • smetisko

      En petaa, en oikeastaan silloinkaan jos joku kaveri on tulossa tänne. Jos on enemmän porukkaa niin sitten, koska arvatenkin sängyssä voidaan istua silloin.

      En näe itseäni mitenkään epäsiistinä ihmisenä, mutta eipähän toi petaamaton sänky nyt mua haittaa yhtään? :D Tuntuu turhalta se.

    • every day

      Joka päivä petaan, vaikka yksin asunkin ja vieraita käy hyvin harvoin. Opin tuon tavan lapsena ja siinä tavassa olen pysynyt. Mun mielestä näyttää kivemmalta, kun sänky on pedattu. Muuten en sit mikään siivousintoilija olekaan.. Pidän siistiä asuntoa viihtyisämpänä, mutta en vain saa turhan usein aikaiseksi siivota.. Ei vaan huvita siivota, kun joskus tuntuu, että on aina töissä ja vapaapäivät haluaa sit pitää rennon vapaina.

    • petaamatta on

      Tässä yksineläjä. En petaa. Jos tulee vieraita, silloin on pakko petata ja siivilla vähän muutenkin.
      Ja en kyllä petannut aina silloinkaan, kun elin vielä avioliitossa.
      On niin mukavaa köllähtää peiton alle.Itseäni ei kovin rassaa, vaikka on välistä melko sotkuistakin. Hävettää kyllä, jos tulee yllätysvieraita. Onneksi harvoin tulee!

    • yksin kotona

      En petää kun ei kukaan käy koskaan kylässä.

    • 9+17

      Kyllä petaan, on siistimmän näköistä ja yleensäkkin pidän asunnon siistin näköisenä hieman paikkoja siistimällä, mikään suursiivous ei innosta. Kaippa tässä keväällä sais aikaan sen suursiivouksen parveketta myöden. On sitten mukava kesällä istuskella parvekkeella kirjaa lukiessa. Vaikka yksin asunkin, on se siisti asunto viihtyisä ja pitää mielen virkeänä ja siistiin kotiin on mukavampi tulla töiden jälkeen.

    • ...

      Kyllähän se näin on, että siisti asunto on viihtyisämpi ja vähemmän masentava kuin epäsiisti. Liian harvoin vaan tulee siivottua, nytkin astioita tiskipöytä täynnä. Huomenna täytyisi ryhdistäytyä ja pestä niitä... Niin, tämähän oli sängynpetauskeskustelu... en käytä päiväpeitettä. Torkkupeitolla peitän sängyn silloin harvoin, kun sukulaisia tulee vierailulle.

    • peite66

      Kyllä tulee päiväpeite laitettua... Onhan sen päällä mukavampi sit pötkötellä :)

    • join me in bed

      kunhan nyt joskus jaksais ton sängyn ihan sisälle asti roudaa,ja johonkin sille tietty pitäis tilaa raivata,varmaankin tonne makkariin.pitäis tilata se sellanen alaston miessiivooja,essussa heilumaan..

    • hhö....

      En petaa. Vain silloin, kun on juhlat ja tulee vieraita, niin petaan. En nykyään siivoa edes kovinkaan ahkerasti. :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      205
      4605
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1558
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      52
      1460
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      134
      1230
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      66
      1170
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1059
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      1040
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      977
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      113
      963
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      933
    Aihe