Ateismi, pelkäätkö kuolemaa?

miten on?

Ateismihan uskoo että kuolemaan loppuu kaikki, ei ole enää olemassa mitään.

Pelkäätkö ateisti kuolemaa?

28

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entäs sittenkin jos

Tunnen muutaman masentuneen ateistin: he eivät saa apua terapiasta, ei lääkkeistä. ..Hautovat itsemurhaa, kun mikään ei auta, elämässä ei ole mitään tarkoitusta. Mutta kuitenkin itsemurha pelottaa?

• Oivallinen oivallus

Minä vähän luulen, ettet sinä tunne yhtään ainoaa ateistia. Eikö valehtelu muuten ole teistä uskovista koskaan minkäänlainen synti, vai miksi te aina valehtelette?

Minä tunnen muutaman uskovan ja nämä ovat aina vihaisia ja pahantuulisia ja vihaavat kaikkea ja kaikkia. Kammottavia ihmisiä, joiden kaltaiseksi en halua koskaan tulla. Aina suut tiukasti mutrussa paheksumassa kaikkea kuviteltua syntiä ja vaatimassa, että koko elämä pitää viettää ikuisia itkuvirsiä veisaten.

Ja jos ihan aikuisen vakavasti puhutaan, niin Suomessahan tappaa itsensä vuosittain noin 1000 ihmistä, eli noin kolme itsemurhaa tehdään täällä joka päivä. Kovinkaan moni suomalainen ei siis, ikävä kyllä, näytä ollenkaan pelkäävän itsemurhaa. Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään, sillä vaikka shit happens vähän turhankin usein, niin on tämä ainutkertainen elämä siltikin kerrassaan hienoa ja mahtavaa, kun sen oikein oivaltaa.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/suomessa tehdaan kolme itsemurhaa paivassa/a155464

• Ihminen pelkää automaattisesti sitä mitä ei tunne. Ateismia/Jumalattomuutta - Jos on hihhuli. Kuolemaa jos on tavallinen ihminen. - Kuten moni ateisti on. Jne.

• miten on?

Pelkääkö Kristitty kuolemaa, vai juokseeko se muna pystyssä Junan eteen, Raamattu kainalossa?

• miten on?

Kristitty työntää pistoolin suuhnsa, koska näi hän pääsee Taivaaseen ,pois Mailman materialistiestä ateismiXboxSonnasta.

Kunnon Kristitty hankkii tietokoneenkin, vain BIBLE-GAMES -pelisarjan warettamista, ja pelaamista varten.

• miss ei kirj.

"Ateismihan uskoo että kuolemaan loppuu kaikki, ei ole enää olemassa mitään."

Niin. Sama kuin ennen syntymää kun meitä ei vielä ollut.

"Pelkäätkö ateisti kuolemaa?"

Mitäs pelättävää siinä on? Toivon etten kituisi pitkään ennen kuolemistani, se pelottaa.

• Ei pelota.

Ainakin minä, aikanaan luopuessani jumalharhoista, jouduin käsittelemään henkilökohtaisen olemukseni loppumisen kysymyksen.

Tulin siihen johtopäätökseen, että tulen kuolemaan halusin sitä tai en ja kuoleman jälkeen ei todennäköisesti ole mitään.

Kun asian on pohtinut ja sellaisenaan hyväksynyt, niin ei se enää pelota.

Sen sijaan elämän rajallisuuden ymmärtäminen antaa eväät nauttia elämästämme niin kauan kuin sitä kestää.

• miss ei kirj.

"Sen sijaan elämän rajallisuuden ymmärtäminen antaa eväät nauttia elämästämme niin kauan kuin sitä kestää."

Jep, juuri näin. Olen miettinyt monen uskovaisen kohdalla, esim. SamiA:n, että hänelle tämä elämä tuntuu olevan kurjaa ja itsesäälissä rypemistä. Hän taitaa vain odottaa kuolemaa ja sinne taivaaseen pääsyä, eikä pysty nauttimaan tästä ainoasta elämästä ollenkaan. Surullista, ja niin hukkaan heitettyä elämää.

• Ateisti!

Kuka on ateismi? Ateisti voi pelätä tai olla pelkäämättä. Ateismi on termi ihmiselle joka ei usko jumaliin.

En pelkää.

• miten on?

Uskonto(ja) - pelkääkö kirkosta erovavia?

• Nope. En oikeastaan, sen sijaan elämänhalua löytyy koska elämme ihmeellisessä maailmassa ja ihmisellä on vain rajattu aika tutkia ympäristöään ja oppia uutta, haluan hyödyntää sen joten raamatun tai muiden sekundakirjojen sijasta seurailen tieteen ja teknologian edistymistä.

• rihveli

Lapsena toivoin kuolevani,koska elämäni koostui pelkästä helvettillä peloittelusta.
        Hihhuli perheessä saatiin kokoea henkistä ja ruumiillista väkivaltaa siinämäärin
        ettei elämän loppuminen peloittanut.

Uskovaisia olen pelännyt aina,kuolemaa en.

• näkyjä nähdään

Profetiat-palstaa kun lukee niin huomaa että uskovaiset pelkää kaikkea muutakin. Taitavat rypeä kaikki yöt jossain enneunipainajaisissa. Aamulla sitten hiestä märkänä alkavat naputella näkyjään suomi24:än.

• pekka-

Kuolema on luonnollinen tapahtuma ja kaikki elävät olennot kohtaavat sen väistämättä.

Ei siinä ole mitään pelättävää. Onko sinulla pahoja muistoja ajalta ennen syntymääsi?

• xD

Uskovainen pelkää helvettiä p.aska jäykkänä. LOL

• Minua ei kuolema pelota koska kuolleea oleminen tuntuu samalta kuin sinulta tuntui vuonna 1359 eli ei yhtään miltään. Ainoat ajatukset mitä minulla koskaan tulee olemaan on silloin kun olen elossa joten ei kuolemaa edes tarvitse ajatella. Kaikilla on ainoastaan yksi elämä ja siitä pitää ottaa kaikki ilo irti. Btw jos uskovaiset luulee pääsevänsä taivaaseen niin mitä ne täällä vielä kuhnailee?

• Vähiten huono

Jos vaihtoehtoina ovat helvetin ikuinen kidutus, taivaassa ikuisesti Jaakobin ja SamiA:n ja Päivi Räsäsen kaltaisten äärimmäisten vastenmielisten kuuppajumien seurassa, tai sitten kaiken loppuminen ja ei enää mitään?

Niin kyllä noista vaihtoehdoista tuo kaiken loppuminen ja ei mitään on täysin ylivoimaisesti se vähiten pelottava vaihtoehto, koska molemmat kaksi muuta ovat täysin sieltämättömiä ja pelkkää ikuista kidutusta. Helvettikin pelottaa vähemmän kuin ajatus siitä, että joutuisi viättämään iäisyyden Päivi Räsäsen tai SamiA:n kaltaisten ihmisten kanssa.

• r6lf

En. Toivon kuitenkin että kuolemani olisi kivuton.

• oikeuskohtuus

En vastaa kysymykseen,totean vain,että kuoleman jälkeen jokainen tekee tilin teoistaan ja oikeus vihdoin tapahtuu

• 103

Olen ateisti, en pelkää kuolemaa, mutta en käsitä sitä. Elämän loppumista pidän kauhistuttavana, olen saanut enemmän kuin mitä voin käsitttää ja siitä kaikesta joudun luopumaan. Tämä lie se syy, miksi uskovat saavat lohtua taivaspaikastaan.

Uskon apu kuoleman edessä tuntuu kallisarvoiselta. "Valitettavasti" se on itselleni mahdoton tie, uskoa ei ole. Pakko myöntää olevani vajavainen tässä mielessä, en tiedä jos järki sitten himmenee kuoleman lähestyessä mitä tapahtuu. Eipä tuolla taida enää sitten olla väliä miten käy. Ehkäpä turhaa ateistin on olla niin puhdasoppinen ja ankara itselleen kuoleman edessä?

• dippadai123

kyllä minä pelkään kuolemaa, varsinkin läheisteni kuolemaa. En ollenkaan pidä ajatuksesta että vain katoan, mutta minkäs asialle teet. ja olen ihan ateisti.

• taju kankaalla

Ollaanhan sitä joka yöstä suurin osa muissa maailmoissa ja taju kankaalla.
      Jos kuolleena oleminen ei oleminen ei ole sen kummempaa miksi sitä pitäisi pelätä?
      Kuoleminen itsessään jos se käy kipeästi varmaankin pelottaa kaikkia.

• ei-uskossa

Aloittajalle

En.

• Pelkään elämän loppumista. Kuolemassa itsessään ei ole mitään pelättävää.

Muuten *ateisti, ateistihan
      Ja ateisti voi uskoa kuolemanjälkeiseen elämään.

• Sunder

Ateismi ei usko mihinkään, ateismin määritelmä on jumaluskon puuttuminen. Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Kuolema on kuitenkin vain välttämätön osa elämää.

• GEV

Kukaan ei ole palannut kuolleesta kertomaan mitä sen jälkeen tapahtuu, joten optimistisella asenteella en näe siinä mitään pelättävää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4683
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3798
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      3210
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2884
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2548
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      247
      1987
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36