Junat ovat muuttuneet entisistä ajoista :)

34

182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basaschka

eikös ne törmäilly lättähatutkin..? ainakin sastamalassa (ent. nakkila) sattui lättähatun törmäys syyskuussa 1962. tätä tapausta muisteltiin seurassa (lehti) kaheksan vuotta sitten.

• Ainahan junat tärmäilee, tai nykysin kylläkin myöhästelee,,, ei ne ehdi törmäilemään, kun vastaantulevat topataan asemalle jos jotain häikkää on rataliikenteessä,,, Sitte ne myöhästelee tuntitolkulla :o(((,,,
      No perillehän ne on päässeet, mut kenkkua matkaajille,,,

• Hoh hoijaa,, aloin oikein miettimään, kuinka monta kertaa olen junassa matkustanut :o) No yhden kerran ihan tavanomaisimmalla tavalla ja reitillä,, n. 150 km. :)) Mut sit muistin armeija-aikana matkustaneeni kivääri olalla Lahdesta Järvenpäähän,, sit tavaravaunussa lankkulaverilla maaten Lahdesta Niinisaloon :/
        No vielä idänjunalla pari kerttaa,,, joista en niin paljon muistakkaan,,, ei vaineskaan, muistan kuten muutkin matkat. :-DD

• Ei ole aika. Flirtti kulkee ihan nätisti 160 km/h. Siinä voi ihailla Lahden moottoritietä kulkevia etanavauhtisia autoja.....

• Norjassa on niitä vuonoja ja rotkoja, joihinka ei passaa pudota ,. autollakin kun ajaa siellä korkealla niin sydän hakkaa kun varma kuolema on parin metrin päässä ,.

• "Junamies"

Kyllä VR on poikaa. Mun lempireitti on: Aalberka - Moccula - Sukkenbakka - Huuplaks - Kjuteriiet - Ilmavaiva - Bööle - Hki ja päinvastoi. Palvelu pelaa ja tunnelma katossa.

• ;)))

Olen minäkin asunut from mökkylä-sukkelabakka-alberkka kolmiossa sellanen bermunda kolmio:) A juna helpottikin rantaradan ruuhkaa.

• Ihan pakko on todeta tuohon, kun joskus matkustin rantarataa myöten ja tuli sitten tuo Valimo - Kjuteriet. Herkässä mielentilassa, varmaan ystävänpäivän aikoihin totesin, että sille sopisi aivan yhtä hyvin nimi Halimo - Njuteriet.

• ;)))
        LaardiBee kirjoitti:

Ihan pakko on todeta tuohon, kun joskus matkustin rantarataa myöten ja tuli sitten tuo Valimo - Kjuteriet. Herkässä mielentilassa, varmaan ystävänpäivän aikoihin totesin, että sille sopisi aivan yhtä hyvin nimi Halimo - Njuteriet.

:)
        En tiedä mistä ne ovat saaneet päähänsä tuon Valimo nimen kastaa. Siis onhan kulmilla ollut ennen myös valimoteollisuutta kuten paljon muutakin. Sehän on teollisuusaluetta. Myös Valio on siinä toisella puolella.
        Alun alkaenhan se oli nimeltään Strömbergin seisake, kapea lautalaiturin pätkä kiskojen vieressä, johon työläiset laskeutuivat lättähattu nimisistä sinisistä vaunuista. Niin no. Strömberg on historiaa. Nyt seisakkeen nimi olisi ABB.

• "Junamies"
        LaardiBee kirjoitti:

Ihan pakko on todeta tuohon, kun joskus matkustin rantarataa myöten ja tuli sitten tuo Valimo - Kjuteriet. Herkässä mielentilassa, varmaan ystävänpäivän aikoihin totesin, että sille sopisi aivan yhtä hyvin nimi Halimo - Njuteriet.

No nyt se selvisi, sinkö se olit ? Mua on jo pitkään askarruttanut kuka oli se mies, joka siellä takapenkillä haaili ja kähmi upeaa blondia.
        Joskus kun oon nähnyt sen,niin on mieli tehnyt ... jutella. Mutta on liian hyvännäköinen meikälle.

• Kohta lennetään halvalle mekin...saadaan tänne korpeenkin kilpailukykyisiä lentohintoja, jolloin tavan pulliaisella on varaa matkustaa Helsinkiin lentämällä.;)
      Onneksi Finnair pakkaa kamppeensa, ja menee kiskurihintoineen muualle.;)

• *halvalla* piti sanoman....ei halvalle.;) Siis tuo lentäminen näyttäs flyben hinnoilla olevan halvempaa kuin matkustaa bendolinolla Helsinkiin...se maksaa maltaita täältä saakka.:)

• Onneksi minä olen jo valmiiksi Tampereella. Minun ei tarvitse liikkua kuin onnikalla.

• Nysse vitsin murjas.

• LaardiBee kirjoitti:

Nysse vitsin murjas.

Tuu vaan tänne Josse toimii....

• onko siellä vielä se kuuluisa ruokapaikka.. plevnako se oli..?

• tuputuu kirjoitti:

Tuu vaan tänne Josse toimii....

Se toimii ku junan vessa paitti viimeks ku olin tulossa Manseen ni oli vessa epäkunnossa. Ja kupla ottassa.

• LaardiBee kirjoitti:

Se toimii ku junan vessa paitti viimeks ku olin tulossa Manseen ni oli vessa epäkunnossa. Ja kupla ottassa.

Voi voi. Onneksi olet ukkomies. Minun hevarisieluni sai traumoja, kun tajusin pitäväni tuosta biisistä. Mutta kuten sanoin, sinä olet jo onnellisesti naimisissa.

paula koivuniemi jos konduktöörin nait
        http://www.youtube.com/watch?v=rqHifn4TgXk

• kielibasa kirjoitti:

onko siellä vielä se kuuluisa ruokapaikka.. plevnako se oli..?

Tietääkseni on. En ole itse vuosiin siellä käynyt, mutta en ole kuullut, että olisi suljettukaan.

• tuputuu kirjoitti:

Tietääkseni on. En ole itse vuosiin siellä käynyt, mutta en ole kuullut, että olisi suljettukaan.

pitäny siellä käydä jo pitkään.. lihansyöjä kun olen..

• kielibasa kirjoitti:

pitäny siellä käydä jo pitkään.. lihansyöjä kun olen..

Se on liian lähellä minua, joten en osaa siellä käydä. Sieltä kuulemma löytyy erittäin hyvää olutta ja erittäin hyvää olutruokaa. Eli siis kyllä minä vielä sit joskus...

• tuputuu kirjoitti:

Se on liian lähellä minua, joten en osaa siellä käydä. Sieltä kuulemma löytyy erittäin hyvää olutta ja erittäin hyvää olutruokaa. Eli siis kyllä minä vielä sit joskus...

termi olutruoka saa silmiini höyryävät rasvaset lihapadat joissa makkarat ja lihakimpaleet elää vilpittömässä harmoniassa!

ja olutta vielä... :-)

• kielibasa kirjoitti:

termi olutruoka saa silmiini höyryävät rasvaset lihapadat joissa makkarat ja lihakimpaleet elää vilpittömässä harmoniassa!

Nams, otin juts hörpyt ihan perisuomalaista keskiolutta. Ei varat riittäneet kalliimpaan.

• ;)
        kielibasa kirjoitti:

No löytyisikö Tampereelta aitoa pullapuotia mistä voi ostaa ohimennen herkkumaisia leivonnaisia, kakkuja, viinereitä, sellaista kahvin lisuketta;) En ole lihapatojen ystävä vaikka lihaakin syön. Stockkan Herkusta tuli ostettua joskus irto leivoksia. Niillä on huono tapa, mikä ei mene kaupaksi, kippaavat illalla biojäte saaviin ja eikun kellariin ja biokaatikselle.

• tuputuu kirjoitti:

Nams, otin juts hörpyt ihan perisuomalaista keskiolutta. Ei varat riittäneet kalliimpaan.

se on parasta. ilman ihme makukikkailuja. savuolutta ja muuta.. höh. parasta on becks gold tai koffin tölkkiolut. minkä olutimmeiset luokittelee kuravedeksi :-)

• kielibasa kirjoitti:

se on parasta. ilman ihme makukikkailuja. savuolutta ja muuta.. höh. parasta on becks gold tai koffin tölkkiolut. minkä olutimmeiset luokittelee kuravedeksi :-)

Minä ihan oikeasti tykkään kohvin kolmosesta. Hampparin väärää lisäks, ja massu senkun pullistuu.

• ;) kirjoitti:

No löytyisikö Tampereelta aitoa pullapuotia mistä voi ostaa ohimennen herkkumaisia leivonnaisia, kakkuja, viinereitä, sellaista kahvin lisuketta;) En ole lihapatojen ystävä vaikka lihaakin syön. Stockkan Herkusta tuli ostettua joskus irto leivoksia. Niillä on huono tapa, mikä ei mene kaupaksi, kippaavat illalla biojäte saaviin ja eikun kellariin ja biokaatikselle.

Joskus kauppahallissa oli jokin hyvä pullapuoti. Itse syön pullaa niin harvoin, että en tiedä hyviä myymälöitä.

Mutta kauppahallia suosittelen jo ihan ilmapiirin takia:)

• tuputuu kirjoitti:

Minä ihan oikeasti tykkään kohvin kolmosesta. Hampparin väärää lisäks, ja massu senkun pullistuu.

lihaköntin sisällä elämisessä on se huono puoli, että rasvaa kertyy vattaonteloon. ja sitten se olut vielä tehostaa ilmiötä.

• löytyy pullapuoteja tampereelta pullahammaksen kolotukseen. vaikka kauppahallista.

• tutuille viskiä.

Yksityis autoilussa on vain yksi, ainakin, huono puoli. Nimittäin jos vastaan tulee hillitön kurvi niin voi mennä vinkkarit ruttuun. :O

• K.O.Homelo

Mulla ei ollut okulaareja ja luin otsikon väärin:

"Munat ovat juuttuneet viimeaikoina "
        Sorry vaan. Saatte poistattaa tämän viestin.

• K.O.Homelo kirjoitti:

Muna juuttuu helposti kurkkuun, jos se on liian kova ja kuiva.

• LaardiBee kirjoitti:

Muna juuttuu helposti kurkkuun, jos se on liian kova ja kuiva.

Ne munat, ne munat,, oli muorin viimeiset sanat. :D

• ???
        K.O.Homelo kirjoitti:

Kokeilu, toimiiko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3175
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1234
    3. 66
      1163
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      968
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      866
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      819
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      799
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      711
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      692
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39