Putkiliike Salonen

ensi kerralla toinen

Asioin kyseisen putkiliikkeen kanssa viemäritukosasiassa. Sanoin seuraavana päivänä minulle tuloaikaa soitettaessa, että pääsen talolleni paikalle vasta tunnin päästä. Tulin kuitenkin jo reilun vartin päästä ja siellä sitä jo pihalla seistiinkin laskutettavan ajan juostessa. Eivät saaneet tukosta auki ja sanoivat vaan tarvittavan loka-auton. Kysyin kohteliaasti olisiko hänellä numeroa, mihin soittaa. Eipä viitsitty edes katsoa. Pihalleni oli heitelty tupakan tumppeja. Siis tälläistä palvelua.

32

3710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertainen putki

      Joskus käytin minäkin tätä yrittäjää, nykyisin tilaan putkimiehen ihan mistä tahansa muualta jos tarviin.

    • siilinjärveläinen

      Jaa Salonen piipahti putkitöissä meikäläisen huushollissa ja olin tyytyväinen. Nopeaa, helppoa ja lasku ei ollut paha.

    • hutiloija

      Salonen kävi tekemässä putkikorjauksen useammalla käynnillä ja eikä lopuksikaan edes sulkenut luukkuja. Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule työn laadusta johtuen pian. Sen tekee ainakin toinen firma. Putkipojat taitaa olla ainoa toinen tekijä täällä ja se on ymmärtääkseni isompi pulju.

    • Jossain oltava....

      Pitää sen putkimiehenkin jossain olla. Sinun myöhästymisesi ei ollut putkimiehen vika, hän oli varautunut aivan oikeaan aikaan, jospa ei ollut mahdollista saada jotain muuta työtä juuri tunniksi.
      Mistäpä tiesit, että putkimies laskutti odotustunnista?

      Saloselta olen tilannut putkitöitä ja jos ei ole hänelle sopinut joku kiireellisempi työ, on hän esittänyt jotain muuta paikallista tilalle.

      • sovittu aika

        Ihan laskusta se laskutettu aika näkyy. Koko loppupäivä aamu kello 10 lähtien olisi käynyt ja siitä lähtien olin paikalla kuten ilmoitin puhelimessa. En todellakaan myöhästynyt. Enkä esittänyt sen olevan erityisen kiireellinen työ.

        Laskutettavista töistä kun on pulaa...


      • Kävi hyvin...??
        sovittu aika kirjoitti:

        Ihan laskusta se laskutettu aika näkyy. Koko loppupäivä aamu kello 10 lähtien olisi käynyt ja siitä lähtien olin paikalla kuten ilmoitin puhelimessa. En todellakaan myöhästynyt. Enkä esittänyt sen olevan erityisen kiireellinen työ.

        Laskutettavista töistä kun on pulaa...

        Eikös tuo mennytkin sitten aivan hyvin, menikö laskutettavaa aikaa vartti hukkaan?
        Olivat sentään jo siihen mennessä todenneet tilanteen huonoksi ja tehneet ratkaisun, että tarvitaan loka-auto ja viemäri avataan sitten toisesta suunnasta.
        En oikein ymmärrä, mikä tässä oli huonoa palvelua, paremminkin eikös tämä ollut oikein hyvää palvelua?


      • huono pulju
        Kävi hyvin...?? kirjoitti:

        Eikös tuo mennytkin sitten aivan hyvin, menikö laskutettavaa aikaa vartti hukkaan?
        Olivat sentään jo siihen mennessä todenneet tilanteen huonoksi ja tehneet ratkaisun, että tarvitaan loka-auto ja viemäri avataan sitten toisesta suunnasta.
        En oikein ymmärrä, mikä tässä oli huonoa palvelua, paremminkin eikös tämä ollut oikein hyvää palvelua?

        Muilta on laskutettu liikaa pidemmästä ajasta, niin silloinhan se on mennyt hyvin. Tietysti firman pitää noudattaa asiakkaan kanssa sopimaansa aikaa. Asiakas oli tullut reilusti ajoissa paikalla, mutta tämä putkifirma laskutti turhasta odottelusta. Tuollaisella toiminnalla tulee riitoja asiakkaiden kanssa ja ei vielä edes puhuta varsinaisesta työn laadusta. Työn laatu tuppaa vaan menevän samaan suuntaan yrityksen koko toiminnan kanssa eli ei lupaa hyvää tämän puljun kohdalla.

        Niin tupakan tumppien heitteleminen asiakkaan pihaan on sitä hyvää palvelua.


    • putkieero

      Hei, tulin lukeneeksi tätä palstaa, enkä halua puolustautua!Mutta kerron miten me menetellään.Olisi erittäin kiva että, ne ainakin jotka ovat kärsineet meidän toiminnan takia ottaisivat yhteyttä vaikka kaikkien ihmisten näin tietäen tällä palstalla, tai sähköpostilla [email protected], tai tekstarille 0400-541631 OMALLA NIMELLÄNSÄ,NIIN olisi minun helpompi saada asia mieleen arkistosta laskuista etsimällä,jotka tallennamme(10 vuotta).Koska en ihan kaikkea muista missä olemme vuosien saatossa käyneet tekemässä,kun kuitenkin keskiarvo noin 120 työkohdetta kuukausi, toisessa 1 tunti,jossain viikko.Vuosia 20.
      Laskutuksemme perustuu siihen että siitä kun lähdemme toimipaikalta ja olemme siellä takaisin siitä asiakasta veloitetaan, tunnit,matkat!Sama käytäntö kaikilla.Ja jos sovimme jonkun ajan ja tulemme ennen sitä niin siitä ei laskuteta, jos emme voi tehdä työtä, mutta esim.viemäriavaus keikalla voi jopa keretä avata viemärin,tai todeta tutkimalla asian että mikä on meiltä mahdollista tehdä,mikä esim.lokaautohomma.Mutta ymmärrän sen jos se harmittaa jos joutuu maksamaan siitä ja lokaautosta, mutta ei meidän tehtävä/ja työvälineet ihan kaikkeen käy.Melkein voisin arvata että tämä tapaus on panninniemeltä jossa lapset oli tarkastuskaivoon pudottaneet 3 metrin syvyyteen kahden nyrkin kokoisia kiviä niin että oli kahden viikon paskat siellä.Semmoinen patti ei lähde muulla kun imemällä,eikä sitä saa kunnan verkkoon edes yrittää siirtää,sit on naapurustokin tällä palstalla.Tämä palsta on nuille nimettömille purnaajille,kun ennen vanhaan kylän juoruakoille potretti jonkun kotona kahvia samalla ryystäen(oi niitä aekoja).
      Joten nimellä jos asiaa,tiiä jos vaikka oikeassa oleva rahaa tulee!
      Siilinjärven Putkiasennus Salonen Oy,Eero Salonen 0400-541631, [email protected]ä pikavalinnassa lokapojat,ja on soitettu jos tarvetta.

      • xxx.xxxx

        Hienoa ja suoraa toimintaa! Arvostan. Tätä tarvitaan tällä palstalla,jossa tosiaan tuodaan julki vain huonot kokemukset. Voimia yrittäjälle ja teet vain jatkossakin työsi hyvin ja voit nukkua yösi murehtimatta näitä juoruja. Kumpa ihmiset jaksaisivatkin kirjoittaa yhtä paljon hyvistä kokemuksista niin tämä(kin) kylä olisi parempi paikka elää ja yrittää.


      • tyrmistynyt ...

        Huh-huh . Onpahan toimintaa yrittäjällä. Huonosta asiakaspalvelusta kertonutta asiakasta yrittäjä vieläpä haukutaan juoruakaksi-ukoksi. Ei ainakaan yhtään paranna kuvaa yrityksestä. Tuossa toisessa ketjussa on jo vuosien ajan keskusteltu Kotisiilin toiminnasta ja eikä sen yrittäjät sentään ole alkaneet haukkua asiakkaitaan negatiivistenkaan kokemusten kertomisesta. Itselle ei tule tämän ilmeisesti yrittäjän itsensä tekemän kirjoituksen jälkeen ainakaan mieleen käyttää moista firmaa.


      • putkieero
        tyrmistynyt ... kirjoitti:

        Huh-huh . Onpahan toimintaa yrittäjällä. Huonosta asiakaspalvelusta kertonutta asiakasta yrittäjä vieläpä haukutaan juoruakaksi-ukoksi. Ei ainakaan yhtään paranna kuvaa yrityksestä. Tuossa toisessa ketjussa on jo vuosien ajan keskusteltu Kotisiilin toiminnasta ja eikä sen yrittäjät sentään ole alkaneet haukkua asiakkaitaan negatiivistenkaan kokemusten kertomisesta. Itselle ei tule tämän ilmeisesti yrittäjän itsensä tekemän kirjoituksen jälkeen ainakaan mieleen käyttää moista firmaa.

        Niin, ei se ole haukkumista jos haluat keskustella asiasta ihan oikeasti!Ei vain ole tasapuolista jos asian toista puolta kerrota.Yksi puolista sellainen toiminta, ja kaikki asiathan ovat keskusteltavissa,neuvoteltavissa,sovittavissa.Mutta jos et saa siihen mahdollisuutta niin et voi tehdä asian eteen mitään!Se on reilua kun pystyy olemaan asian takana NIMELLÄ ei nimimerkillä! Eero Salonen


      • tyrmistynyt...
        putkieero kirjoitti:

        Niin, ei se ole haukkumista jos haluat keskustella asiasta ihan oikeasti!Ei vain ole tasapuolista jos asian toista puolta kerrota.Yksi puolista sellainen toiminta, ja kaikki asiathan ovat keskusteltavissa,neuvoteltavissa,sovittavissa.Mutta jos et saa siihen mahdollisuutta niin et voi tehdä asian eteen mitään!Se on reilua kun pystyy olemaan asian takana NIMELLÄ ei nimimerkillä! Eero Salonen

        En ole aloituksen kirjoittaja. Tyrmistyin yrittäjän asiattomasta suhtautumisesta negatiivisten kokemusten kertojaan. Keskustelupalstoilla keskustellaan ja kerrotaan usein kokemuksista eri yritysten kanssa. Kuopion ja Siilinjärven palstaa lukeneena muistan vain kerran yrityksen vastanneen hyvin yleisellä tasolla anteeksipyydellen. Mutta tämä putkiliike Salonen siis alkaa haukkumaan ja vertaamaan kylän juoruakkoihin. Se kertoo todella paljon yrityksen toiminnasta ja varmasti silloin on paljon puuteita yrityksen palveluissakin.


      • Putkilaisia....

        Onhan tuo vähän ilkeä tapa alkaa yrittäjää mollaamaan nimimerkin takaa julkisella palstalla. Tulee mieleen, että haluaa mustamaalata yrittäjän yksipuolisesti ja haluaa vaikeuttaa yrittäjän toimintaa väärin perustein.
        Ei se minusta ole oikea tapa hoitaa asioita. Pitää olla sen verran selkärankaa, että laittaa palautteen sille taholle, jonne se kuuluu.
        Viemärin avaukset ovat juuri niitä asioita, joista ei lähtiessään tiedä, mitä paikalla on tehtävissä. Joskus voi vain todeta tilanteen ja ryhtyä muihin toimiin asian hyväksi.

        Kiitokset muuten siitä, että annoit osoitteen viemärin kuvaajasta, kun et itse ehtinyt.

        Tapaus oli viime joulun alla Pyylammilla. Pohjaviemäri oli "lontalla" ja tukkeentui vähän väliä. Viemäri saatiin tyhjennettyä, kuvattua ja korjattua jouluksi eräälle iäkkäälle veteraanipariskunnalle.


      • kalikka osui
        Putkilaisia.... kirjoitti:

        Onhan tuo vähän ilkeä tapa alkaa yrittäjää mollaamaan nimimerkin takaa julkisella palstalla. Tulee mieleen, että haluaa mustamaalata yrittäjän yksipuolisesti ja haluaa vaikeuttaa yrittäjän toimintaa väärin perustein.
        Ei se minusta ole oikea tapa hoitaa asioita. Pitää olla sen verran selkärankaa, että laittaa palautteen sille taholle, jonne se kuuluu.
        Viemärin avaukset ovat juuri niitä asioita, joista ei lähtiessään tiedä, mitä paikalla on tehtävissä. Joskus voi vain todeta tilanteen ja ryhtyä muihin toimiin asian hyväksi.

        Kiitokset muuten siitä, että annoit osoitteen viemärin kuvaajasta, kun et itse ehtinyt.

        Tapaus oli viime joulun alla Pyylammilla. Pohjaviemäri oli "lontalla" ja tukkeentui vähän väliä. Viemäri saatiin tyhjennettyä, kuvattua ja korjattua jouluksi eräälle iäkkäälle veteraanipariskunnalle.

        Ihmetyttää aikalailla kun tähän ei kummoiseenkaan asiakaspalvelun heikkouden esille tuomiseen Siilinjärven palstalla puututaan järeästi. Olisikohan yrittäjältä mahdollisesti voinut tulla esille pahempaakin.Toisia yrittäjiä on palstalla käsitelty miten sattuu ja arvostelu on ollut kovasti henkilöön menevääkin. Lukaiskaapa vaikka tuota Kotisiilin haukkumista . Tässä ketjussa esiinnytään toisena yrittäjäveljenä ehkäpä ja mutta ei ole oltu puolustelemassa siis vaikka tuota Kotisiilin yrittäjää tai vaikka K-Raudan. Sitäkin yritystä ainakin on käsitelty monin haukuin. Taitaa olla yrittäjä itse kirjoitellut nuo tukikirjoittelut ketjussa tai sitten täällä on mahdollisesti paikallisen yrittäjäyhdistyksen hyvä velijärjestelmä.

        Siilinjärvellä ei selvästikkään saa kertoilla kukaan saamaansa kohtelua julkisuudessa kuten täällä ei muutenkaan saa arvostella mitään. Esimerkkeinä tulee mieleen vaikkapa tuo toisessa ketjussa käsitelty rakennusalan yrittäjä kunnanvaltuutetun agressiivinen käytös lyömällä toisen kunnanvaltuutetun lehtikirjoittelusta. Ja terveyskeskuksen palvelujen arvostelusta tuntuu UJ:ssa olevan jatkuvasti sama tyyli nimien paljastamisvaatimuksineen. Niitä asioitahan nimenomaan käsitelllään aina yleisönosastokirjoituksina nimettömänä.


      • huono kohtelu
        Putkilaisia.... kirjoitti:

        Onhan tuo vähän ilkeä tapa alkaa yrittäjää mollaamaan nimimerkin takaa julkisella palstalla. Tulee mieleen, että haluaa mustamaalata yrittäjän yksipuolisesti ja haluaa vaikeuttaa yrittäjän toimintaa väärin perustein.
        Ei se minusta ole oikea tapa hoitaa asioita. Pitää olla sen verran selkärankaa, että laittaa palautteen sille taholle, jonne se kuuluu.
        Viemärin avaukset ovat juuri niitä asioita, joista ei lähtiessään tiedä, mitä paikalla on tehtävissä. Joskus voi vain todeta tilanteen ja ryhtyä muihin toimiin asian hyväksi.

        Kiitokset muuten siitä, että annoit osoitteen viemärin kuvaajasta, kun et itse ehtinyt.

        Tapaus oli viime joulun alla Pyylammilla. Pohjaviemäri oli "lontalla" ja tukkeentui vähän väliä. Viemäri saatiin tyhjennettyä, kuvattua ja korjattua jouluksi eräälle iäkkäälle veteraanipariskunnalle.

        Veteraaniasia ei mitenkään kuulu tähän asiaan ja eikä veteraanikorttia olisi todellakaan syytä nostaa esiin. Mutta kerran sen nostatte, niin kerrottakoon, että huonon kohtelun kohteena oli koko sodan ajan vetaraani-lottapalvelussa ollut henkilö. Hekin ovat siis mielestänne purnaavia juoruakkoja.


      • Tilaajana...
        kalikka osui kirjoitti:

        Ihmetyttää aikalailla kun tähän ei kummoiseenkaan asiakaspalvelun heikkouden esille tuomiseen Siilinjärven palstalla puututaan järeästi. Olisikohan yrittäjältä mahdollisesti voinut tulla esille pahempaakin.Toisia yrittäjiä on palstalla käsitelty miten sattuu ja arvostelu on ollut kovasti henkilöön menevääkin. Lukaiskaapa vaikka tuota Kotisiilin haukkumista . Tässä ketjussa esiinnytään toisena yrittäjäveljenä ehkäpä ja mutta ei ole oltu puolustelemassa siis vaikka tuota Kotisiilin yrittäjää tai vaikka K-Raudan. Sitäkin yritystä ainakin on käsitelty monin haukuin. Taitaa olla yrittäjä itse kirjoitellut nuo tukikirjoittelut ketjussa tai sitten täällä on mahdollisesti paikallisen yrittäjäyhdistyksen hyvä velijärjestelmä.

        Siilinjärvellä ei selvästikkään saa kertoilla kukaan saamaansa kohtelua julkisuudessa kuten täällä ei muutenkaan saa arvostella mitään. Esimerkkeinä tulee mieleen vaikkapa tuo toisessa ketjussa käsitelty rakennusalan yrittäjä kunnanvaltuutetun agressiivinen käytös lyömällä toisen kunnanvaltuutetun lehtikirjoittelusta. Ja terveyskeskuksen palvelujen arvostelusta tuntuu UJ:ssa olevan jatkuvasti sama tyyli nimien paljastamisvaatimuksineen. Niitä asioitahan nimenomaan käsitelllään aina yleisönosastokirjoituksina nimettömänä.

        Annoin palautetta keskusteluun nimenomaan rakennuttajana.
        En edelleenkään ymmärrä tapaa, jossa nimimerkin takaa arvostellaan yrittäjää.
        Kaikki lukijat eivät ymmärrä, että kyseessä on vain yhden asiakkaan yksipuolinen mielipide. Siinä tilanteessa yrittäjä ei voi varmuudella antaa omaa kommenttiaan, koska ei voi tietää, mistä asiasta loppujen lopuksi on kyse.

        Ei reklamaatiota tehdä julkisella palstalla, vaan palaute annetaan yrittäjälle suoraan.


      • vaikea anteeksipyynt
        Tilaajana... kirjoitti:

        Annoin palautetta keskusteluun nimenomaan rakennuttajana.
        En edelleenkään ymmärrä tapaa, jossa nimimerkin takaa arvostellaan yrittäjää.
        Kaikki lukijat eivät ymmärrä, että kyseessä on vain yhden asiakkaan yksipuolinen mielipide. Siinä tilanteessa yrittäjä ei voi varmuudella antaa omaa kommenttiaan, koska ei voi tietää, mistä asiasta loppujen lopuksi on kyse.

        Ei reklamaatiota tehdä julkisella palstalla, vaan palaute annetaan yrittäjälle suoraan.

        Tässäkin kuvailtuin varsin seikkaperäisesti saatua palvelua. Ei siitä kirjoituksesta voi tulla kenellekkään mieleen kuin kertomus millaista oli asioida ko. firman kanssa. Eihän yrittäjä voi varmuudella tietää mitä työntekijät ovat tehneet. Mutta mitä tekee yrittäjä kiistää tapahtuneen ja haukkuu asiakasta. Yksinkertaisesti yrittäjän olisi pitänyt pyytää anteeksi, jos näin kuten kirjoitetaan todellakin on tapahtunut ja luvata että tulevaisuudessa tälläistä ei varmasti tapahdu.


    • Miettinen.....

      Olen aloittaja ja muut negatiiviset kommentit ovat toisten kirjoittamia eivät minun. Asia meni juuri niin kuin kerroin aloituksessa. Kyseessä oli talon sisäisestä viemäritukoksesta, joten ei putkimies olisi voinut tehdä tutkimuksiakaan ennen paikalletuloani. Onneksi siis pääsin talolleni aikaisemmin kuin mitä oli sovittu putkiliikkeen kanssa. Lokafirman käytön tarve ei ollut se syy kirjoitteluuni, vaan muu palvelun huonous. Siis tuo onneksi lyhyeksi jäänyt yliajan veloitus ja palveluhaluttomuus lokafirmaa tiedustellessani sekä odotteluaikana heitetyt tumpit pihalla. Parantamisen varaa yrityksillä riittää. Ja näköjään SUHTAUTUMINEN ASIAKKAISIIN MEIHIN JUORUAKKOIHIN !!! vasta onkin väärä.

      • Valitukset....

        Miksi et laittanut palautetta suoraan yrittäjälle? Sinnehän se olisi kuulunut.
        Asiaa ei voi korjata yleisellä keskustelupalstalla.


      • tulevaisuus edessä
        Valitukset.... kirjoitti:

        Miksi et laittanut palautetta suoraan yrittäjälle? Sinnehän se olisi kuulunut.
        Asiaa ei voi korjata yleisellä keskustelupalstalla.

        Siilinjärveläisten yritysten on syytä tottua siihen, että niiden palveluja arvioidaan jo nykyisinkin netissä ja osin myös sosiaalisessa mediassa suurten valtakunnallisten firmojen osalta. Toki keskustelupalstalla on myös epäasiallista palvelujen arvostelua, mutta eiköhän meistä jokainen sentään erota kirjoituksen tyylistä mitä ko. arvostelu on. Nyt ollaan astumassa entistä paljon avoimempaan yhteiskuntaan ja tieto välittyy entistä paremmin ihmisten kesken.


      • Siiri Kumpulainen
        tulevaisuus edessä kirjoitti:

        Siilinjärveläisten yritysten on syytä tottua siihen, että niiden palveluja arvioidaan jo nykyisinkin netissä ja osin myös sosiaalisessa mediassa suurten valtakunnallisten firmojen osalta. Toki keskustelupalstalla on myös epäasiallista palvelujen arvostelua, mutta eiköhän meistä jokainen sentään erota kirjoituksen tyylistä mitä ko. arvostelu on. Nyt ollaan astumassa entistä paljon avoimempaan yhteiskuntaan ja tieto välittyy entistä paremmin ihmisten kesken.

        Nimenomaan näin mennään ja kiitos Eeron työporukalle hyvästä palvelusta.


      • Siis yksipuolinen???
        tulevaisuus edessä kirjoitti:

        Siilinjärveläisten yritysten on syytä tottua siihen, että niiden palveluja arvioidaan jo nykyisinkin netissä ja osin myös sosiaalisessa mediassa suurten valtakunnallisten firmojen osalta. Toki keskustelupalstalla on myös epäasiallista palvelujen arvostelua, mutta eiköhän meistä jokainen sentään erota kirjoituksen tyylistä mitä ko. arvostelu on. Nyt ollaan astumassa entistä paljon avoimempaan yhteiskuntaan ja tieto välittyy entistä paremmin ihmisten kesken.

        Tarkoitat varmaan, että yksipuolinen tieto välittyy entistä paremmin ihmisten kesken.


      • salassapidettävää
        Siis yksipuolinen??? kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan, että yksipuolinen tieto välittyy entistä paremmin ihmisten kesken.

        Asikkaiden kokemukset eivät jää enää piiloon. Taitaa olla vaikeaa hyväksyä, että asiakkaat kertovat kokemuksiaan. Ei taida kestää yrittäjän toiminta päivänvaloa, kun edelleen pitäisi hoitaa huomautukset kahdenkesken. Herätkää siilinjärveläiset yritykset tähän päivään.


    • Kanta-asiakas

      Kyllä Ierikka osaa hommat eikä laskutkaan oo olleet pahan kalliita

      • ei kanta-as bonuksia

        Putkiliikkeen kanta-asiakkaaksi itsensä nimeäminen kuulostaa siltä, että putkia pitää ehkäpä jopa vuosittain korjailla. Harvallapa meistä tulee putkitöitä tehtäväksi edes kymmenen vuoden välein talon rakentamisen jälkeen. Tietysti jos työnlaadusta johtuen ne alkavat vuotaa.


    • Yksi kokemus

      Kyseinen firma teki kh-remppaan putkityöt. Siistiä työtä tekivät, kuten ammattilaiselta voi odottaakin. Laskuissa oli perusteellinen erittely, josta näkyi töiden, tarvikkeiden ja kilometrikulujen hinnat. Tietenkin on ikävää, että remontti maksaa aina - teettipä työt millä tahansa lasilliselle yrittäjällä.

      • röörin neste

        Tuollainen erittely on aivan vähimmäisvaatimus kaikilta remonttien tekijöiltä. Kotitalousvähennystäkin varten sellainen vaaditaan. Vai oli tuo yrittäjä lasillinen yrittäjä, onhan se hienoa, että on nykyjään käyttävät laseja eivätkä pelkästään hörppää pullosta.=)


    • Keijo811

      Miten voi toimia jos ei saa tuota erittelyä työn tekijältä, riitatilanteen takia ko. taho ei erittelyä toimita. Laskut olen maksanut, mutta niissä ei näy erittely.

      Onko pakko lähteä raastupaan? Hyväksyykö verottaja laskun summasta puolet työn osuudeksi ja puolet tarvikkeiksi, jos minä vaan niin ilmoitan?

      • Yhteydenotto...

        Erittely urakan osista pitää olla, ei verottaja asiaa muuten usko.
        Urakoitsijan velvollisuus on antaa erittely.


      • ennalta tehtävä

        Laskuja ei pidä maksaa, jos ei ole erittelyä. Jälkiviisauttahan tämä nyt taitaa olla.Ei verottaja hyväksy tuollaista puolitusta. Jossain hommissahan työn osuus on 90 prosenttia ja toisissa vaikka vain 10 prosenttia.

        Kaikkien tulee selvittää firman olevan ennakonperintärekisterissä ennen työn tilaamista. Ilman tuota rekisterissä olemista ei kotitalousvähennystä firman tekemistä töistä voi tehdä.Sen löytää vaikka www.ytj.fi sivuilta


    • ei eeroa

      eipä osannut kertoa eero edes noin hintaa kysyttäessä,oli yllätys laskun suuruus,putken vaihto,minäkin ymmärrän näistä jotain, oikea veloitus olisi ollut max.2 h hänellä 4h mutta ei se mitään eero rassailee putkia mutta ei ainakaan meillä

    • Anonyymi

      Minun röörit ainakin saatiin auki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe