Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

olen jo miljonääri!

pennin venyttäjä

Kuinka minusta tuli miljonääri? Säästämällä, sijoittamalla ja taas säästämällä.

Tuo kuvaus Thomas J. Stanleyn ja William D Dankon kirjassa "Naapuri miljonääri" sopii täydelliseti meihin.
Suosittelen jokaiselle sen lukemista!

Emme tuhlaa missän, mitään ei koskaan puutu mutta mitään ylimäärästä ei hankita, syödään terveellisesti mutta kotona kokattua ruokaa, emme juo viinejä tai muitakaan viinaksia, emme elä kalliisti matkustellessamme, emme osta jatkuvasti uusia vaatteita, emme asu kalliissa/isossa talossa, emme aja luksusautoja (vuosikymmenet meni samalla käytetyllä autolla kunnes vihdoin ruoste söi puhki :( ), kävelemme/poljemme pitkätkin matkat, pidämme huolta kunnostamme urheilemalla joka taas pitää lääkärin laskut alhaisina ja sairaalamaksut olemattomina. (Luojalle kiitos ja kunnia - Hän on auttanut pysymään terveinä!!)

Toisin sanoin käyttämällä tervettä järkeä, penniä venyttämällä ja säästämällä kaikista pienimmistäkin palkoista saa aikaa myöten kartutettua sievoisen summan.

25

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mestarimake

      Sitten saat sydänkohtauksen ja kuolet. Oliko hauskaa?

      • ppennin venyttäjä

        Olemme testamentanneet kaikki varamme hädässä oleville jotka todella yrittävät eteenpäin, kouluille ja taidemuseoille.
        Tiedämme että jälkeemme jäävät varat menevät oikeaan tarkoitukseen. Niin kauan kuin elämme, nautimme omalla tavallamme työmme tuloksista ja niistä taloudellisista eduista joita todella mielenkiintoinen,huolellisesti ja harkiten valittu työ, ( joka ei edes maistu työlta, se on enemmänkin hauska elämäntapa) on meille antanut. Tietoisuus siitä että aktiivisen työelämän vähennyttyä, voimme jatkaa nykyistä elämäntyyliä, ( joka on meille juuri sopiva) on jo helpotus.


      • Aika moni meistä

        kuolee sydänkohtaukseen - ehkä sinäkin. Mitä sinulla on elämässäsi enemmän kuin aloittajalla? Velkaa todennäköisesti. Toisilla meistä raha ei vaan tee pesää kun sitä ei osata käyttää oikein vaan tuhlataan lyhytnäköisesti jonninjoutavaan krääsään ja tyhjänpäiväisiin huvituksiin. Aivan turhaan yrität mollata aloittajaa, sinä olet se tollo joka on tässä asiassa totaalisen väärässä.


      • sijoitan itseeni
        Aika moni meistä kirjoitti:

        kuolee sydänkohtaukseen - ehkä sinäkin. Mitä sinulla on elämässäsi enemmän kuin aloittajalla? Velkaa todennäköisesti. Toisilla meistä raha ei vaan tee pesää kun sitä ei osata käyttää oikein vaan tuhlataan lyhytnäköisesti jonninjoutavaan krääsään ja tyhjänpäiväisiin huvituksiin. Aivan turhaan yrität mollata aloittajaa, sinä olet se tollo joka on tässä asiassa totaalisen väärässä.

        Minä elän niin että nautin rahoistani elinaikanani. Velkaa ei ole ja jemmassa vain sen verran että arkkurahat on varattu. Ei omaisten tarvitse omistaan hautajaisia järjestää. Muun pistän menemään OMAKSI iloksi. On pitkälti makuasia ja henkilökohtainen kysymys mikä kenestäkin on krääsää ja turhanpäiväistä huvitusta.
        Säästäminen ja tilien ihailu tuo minulle minkäänlaista tyydytystä.


      • sijoitan itseeni
        sijoitan itseeni kirjoitti:

        Minä elän niin että nautin rahoistani elinaikanani. Velkaa ei ole ja jemmassa vain sen verran että arkkurahat on varattu. Ei omaisten tarvitse omistaan hautajaisia järjestää. Muun pistän menemään OMAKSI iloksi. On pitkälti makuasia ja henkilökohtainen kysymys mikä kenestäkin on krääsää ja turhanpäiväistä huvitusta.
        Säästäminen ja tilien ihailu tuo minulle minkäänlaista tyydytystä.

        Siis EI tuo tyydytystä.


    • hmm.

      Mihin sinusta kannattaisi sijoittaa?

    • Pohdin

      Viduako sitä rahalla jos ei ymmärrä käyttää, anna rahas mulle niin törsään ne

    • livefast_dieyoung

      Mitä järkeä on kerätä rikkautta, jos sitä ei ikinä käytä? Ja vaikka sellaista suunnittelisitkin (viimeisten vuosien kerskakulutusta), niin tuskinpa osaat tuosta itaruudestasi enää luopua? Eikä meistä kukaan toisaalta tiedä, milloin viikatemies diilaa...

    • 10+14

      Miksi?

      Meillä on vain yksi elämä? Miksi elää se kituuttamalla? Säästöjen vuoksi? Meinasitteko ottaa ne rahanne, talonne ja autonne mukaan kun kuolette? Huoh. Eri asia lapsille säästää pesämuna kun kituuttaa koko elämä jonkun ison säästötilin saldon toivossa..

    • mitä-häh?!

      Muuten ihan asiallinen kirjoitus, mutta mihin hittoon tuo "luoja" oikein liittyy? Sinä pidät itsestäsi huolta, eikä siinä ole millään ylikummituksilla mitään osuutta! Ihminen on biologinen prosessi muiden joukossa, kuten kaikki olevainen, mutta on keksinyt aivojensa ylimääräisen kapasiteetin turvin olevansa jotenkin erityinen muihin elämänmuotoihin nähden,ja siitä myös johtuvat kaikki maailman ongelmat.

      Ei ole luojaa, eikä mitään luojan vastaista pahaa, kaikki on yhtä ja samaa olevaisen kiertoa, hyvä sinulle voi olla paha toiselle, paha sinulle voi olla hvyä toiselle. Kaikki olevainen kiertää, ainoastaan ihmisen tuottamat jätteet kiertävät muuta olevaista hitaammin, ja niihin lopulta tukehdummekin yksi kerrallaan. Olisihan se kiva jos ihminen olisi jotenkin erillinen muusta olevaisesta, mutta materiaa ihminenkin vain pohjimmiltaan on ja sen vuoksi syntyy, elää ja kuolee, eikä siihen liity mikään hyvä tai paha millään tavalla, ne ovat vain ihmislajin keskuudessa itse keksittyjä käsitteitä, joilla pyritään erottamaan asioita toisistaan, ja siten optimoimaan oman itsekkään olemassaolonsa edellytyksiä.

      Ihminen on vain itse itsensä oikeuttava omahyväinen, oman itsensä keksintö "luojineen" ja muine satuiluineen. Muu olevainen tuntee ihmisen ja sen nykyisen valtavan mahdin vain sen aiheuttamien tuhojen perusteella, muuten ihmisellä ei ole mitään erityistä asemaa maailmassa, tai edes maailmankaikkeudessa.

      • 10+

        Olipa hieno ja syvällinen kirjoitus. Kannattaisi jokaisen tallettaa se korvien väliin. Tattis.


    • persaukinenenen

      Kateelliset naurattaa. Hyvä ap, nyt vain nauttimaan niistä rahoista!

      • nauttija

        Ei ap osaa koskaan nauttia RAHOISTAAN. Se itaruudessa eläminen on hänelle sitä nautintoa. Sitä ei kannata kadehtia. :D


    • joopajoo987654321

      No joo, aika pennin venyttäjiä saa monet olla jos olemattomista tuloistaan saa miljonääriksi itsensä säästäen ym. keinoin, melkeinpä ihan oikeiasti voisin väittää että miljonäärikis ei ole mitään asiaa ihan tavallisella tallaajalla jos tulot eivät isot ole, se kaikki kun menee elämiseen eikä säästöön jää mitään.

      Toki kandee säästää ja harkiten käyttää varojansa, senhän jokainen maalaisjärjellä varustettu tietää sanomattakin, muttei tämä ns. järjellinen rahan käyttö kyllä takaa lähellekään miljonääriksi pääsyä ja jos ei ole säästöön pistää mitään niin ei ole pistää edes ns. sijoituksiin.

      Jos sulla on ollut pistää sijoituksiin niin et ole lähellekään ns. vähä-pien-tuloinen ;-)

    • -Emäntä-

      Kyllä minäkin rakastan liikkua luonnossa ja urheilla ulkona, se on ilmaista, ja osaan myös sen taidon. Laitan itse paljon ruokaa kotona, ja leivon, totta se tulee halvemmaksi ja onkin parempaa. Jos taas haluan kokea elämyksiä, nähdä maailmaa, pitää hauskaa ja ostaa niitä tavaroita mistä minulle tulee hyvä mieli niin on sekin sallittua ja näihin toimintoihin ei pääse käsiksi ilman rahaa. Käärinliinoissa ei ole taskuja, mitään et saa täältä mukaan - nauti elämästä.

    • viuhka.....

      Jahaa,

      osittain samaa mieltä......Liikunta, terveellinen ravinto jne , olen samaa mieltä säästää terveydenhoito maksuissa jne...mutta kohtuus kaikessa!

      Meillä eletään jalat maassa, ei tuhlata vaan nautitaan elämästä juuri niinkuin siltä tuntuu!
      Emme ole miljönäärejä mutta mukavasti pärjääviä. Asunto maksettu jne....

      Kun velat on maksettu, annetaan palaa jos siltä tuntuu!!!!!!!!!!!!!

    • apina ja gorilla

      No niin just, mukava kuolla rikkaana! Luuletteko että teitä arvostetaan nyt tai kaivataan kuoltuanne enemmän kun olitte eläessänne kitupiikkejä. Hah! melkonen vitsi koko postaus, en ymmärrä alkuunkaan että säästäminen on elämäntyyli. Olipa todella kadehdittavan maukas elämä, jos huomenna jäät vaikka minun autoni alle siellä sohjon seassa veivaillessasi. Minulla on alla kuitenkin itselleni turvallinen vm.2012 (5-tähteä NCAP-törmäystesteissä) henkilöauto, melko pramea sellainen. rahoituksella hankittu kun eihän käteinen kaikkeen riitä..

      • Nettipankissa_roikku

        Oikeastaan jutun juoni on saavuttaa se tilanne että tulot ja sijoittamisesta tulevat tulot riittävät kaikkeen etupainoisesti. Koko ajan jää sitten säästöön enemmän ja enemmän, tietenkin kuluttaminen lisääntyy myöskin.

        Kuten minulla, varallisuus lisääntyy kokoajan, mitään isosti aktiivisesti tekemättä.
        Autokin kannattaa pitää osamaksulla, vastaavasti auton pääoma on tuottamassa, tämä järjestely tuottaa jokavuosi velkaosuudesta puhdasta tuloa 3-4%. Tälläiset etuudet jäävät saamatta elämällä lainaksi etupainoisesti.

        Mielenkiintoista että oma talouden tila kääntyi sitten aika nopeasti 2-3 vuotta aikaisemmin minulla, rahaa ei tuntunut jäävän ollenkaan yli, nyt jo melkein 50% tuloista tulee muualta kuin päivätyöstä.

        Talous asioita joutuukin sitten hoitamaan noin 2 viikon välein, ja tämä tuntuu olevan kiihtyvä oravanpyörä. Viimevuonna oli 200 taloustapahtumaa, sijoittamiseen liittyen.

        Pankithan kyllä yrittävät kaikkensa, että tekisi tyhmiä sijoituksia, jotenkin kaikenpahan alkuna tuntuu olevan rahastot ja eläkesäästäminen.

        Ja sitten loppupeleissä pienistä puroista muodostuu mukava talous virta.


    • Jooooooooooooooooooo

      Huvittavaa, kun täällä on näitä "sijoitan itseeni" ja "mitä niillä rahoilla kuollessa", niin silti ollaan niin saatanan kateellisia, jos toisella on kymmenen vuotta uudempi auto... :S Sijoittelen pikkurahoilla, mutta pienestä se lähteekin. Ja nyt, puolen vuoden jälkeen salkkuni on tuottanut 10 %. Minä ainakin saan siitä iloa ja sitä rahaakin.. Ei tarvii elää ihan kädestä suuhun...

      • Nettipankissa_roikku

        Kirjoitin tuossa edellä säästämisestä ja sijoittamisesta, mutta unohtui tärkein:

        RAHA TULEE RAHAN JA JÄRJEN LUOKSE.

        Ei tähän muuta tarvitse sanoa.


    • Ihanaa

      Töitä tehdään hulluna, hyvästä ruoasta ja viinistä sun muusta kivasta nautitaan vapaalla. Ajellaan suht uusilla ja hyvilläkin autoilla. Velkamme asunnoista pankille maksetaan, mutta kaikki muu ylimääräinen menee maailmalla kiertelemiseen, elämään tutustumiseen ja siitä nauttimiseen niin kauan kuin on terveyttä ja intoa sitä tehdä.
      Ei tartte sit keinutuolissa palvelutalossa haikailla sitä, mitä ei tullut tehtyä.

      • oma elämä

        Paitsi että tuhlaat elämäsi mainosmaiseen elämysten hakuun ja ohjelmoitujen unelmien toteuttamiseen. Keinutuolissa sitten ihmettelet, kuka oikein olet, Barbi vai Ken?


    • flybe maybe

      Minusta AP:n kirjoitus ei ole ollenkaan pöllömpi. Miksei voisi asua pienemmässäkin asunnossa ja käyttää julkisia kulkuvälineitä, syödä terveellistä kasvispainotteista ruokaa ja keskittyä saamaan nautintoa muistakin asioista kuin kuluttamisesta?

      Minä tein tietoisen valinnan rahan osalta. Kun erosin, se merkitsi varallisuuden vaihtamista köyhyyteen. Koen silti olevani onnellisempi kuin ennen. Enää ei ole varaa ulkomaanmatkoihin, maksullisiin harrastuksiin tai uutena ostettuihin vaatteisiin, mutta sellainen ei tunnu enää tärkeältä. Tärkeät asiat eivät liity rahan kuluttamiseen. Luonto, ihmiset, ihmisten kanssa vietettävä aika, musiikki, lukeminen yms. on paljon tärkeämpää. Hyvää ruokaakin voi syödä ja nauttia siitä ilman, että on pakko mennä ravintolaan syömään. Kauniista säästä voi nauttia Suomessakin ilman, että on pakko lähteä ulkomaille.

    • kriz.

      (Luojalle kiitos ja kunnia - Hän on auttanut pysymään terveinä!!)

      Samalla logiikalla luoja voisi järjestää miljoonan.

      Melkein kyllä tulee mieleen, että mihin he säästävät tai rahaa tarvitsevat jos sitä ei kuitenkaan käytetä ts. kävellään ryysyissä ja asutaan veneen alla. Lapsetkin kiroaa vanhempansa, kun aina oli koulussa liian pienet luistimet eikä ollut varaa hankkia pääsykoekirjoja.

    • kateellinen 5858

      OIKEESTI OLEN VIHREÄSTI KADE! ja vielä Onnea!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe