Huoh, ei tätä kukaan lue.

Väsynyt orja

Hei.
Tälläisiä on täälä varmaan jo lähemmäs tuhat mutta lisäämpä omanikin joukkoon. Eli tämä on minun tarinani. Mä olen tavallinen, 13 vuotias poika. Tai ainakin pinnalta. Mulla on ollut pienestä pitäen ongelma jalassa. Pienenä en pysynyt koskaan muiden mukana, koska jalkani alkoivat särkeä. Asiaa alettiin tutkimaan. Ja niimpä jouduin jalkaleikkaukseen. Asia ei sinänsä ollut huonosti: Asia onnistuin hyvin ja näin ehkäistiin selkäkivut, jotka olisivat tulleet aikuisena. Asialla oli pieni sivuhaitta: En voisi ikinä luistella. Osa teistä varmaan nauraa. Mutta asia ei ole ihan niin simppeli. Isäni on eräänlainen raksamies. Hoitaa kovia hommia. Tai niin olen saanut ymmärtää. Isäni ylpeys on ollut aina veljeni, veljeni joka pelasi pitkään jääkiekkojoukkueessa. Minä taas, olen saastainen epäsikiö, jonka pitäisi pysyä kotona siivoamassa ja tekemässä ruokaa. Olen tehnyt aina parhaani, jotta edes kerrankin isä olisi tyytyväinen. Nooh, näin ei ole koskaan käynyt... Sukulaisten mielestä olen heidän "oma pikkuprinssi" joka aina saa hyviä numeroita (viime vuoden huonoin numero on 9- paras 10 ). Isäni takia olen aina pyytänyt jokaista asiaa anteeksi, vaikkei siihen ole mikään tarve. Vuosi pari sitten, jouduin menemään katsomaan jok ikistä veljeni peliä: se oli kidutusta. Oli kidutusta katsella kun toinen saa kaikki kiitokset tuollaisesta mitä en voisi koskaan tehdä. Isäni on pitänyt minua itsestäänselvyytenä: ruoka aina valmis, lumityöt aina tehty, huone aina siisti. Olen nykyään aina hirveän väsynyt: pyörtyilen välillä parista minuutista varttiin kestävissä jaksoissa. Asiaa ei varmaan auta etten suostu syömään koska näytän aina omassa silmissäni lihavalta. Olen lopen uupunut. Mä olen kieltänyt itseltäni kaikki tunteet: Ilon, ylpeyden, surun. Koulussa kukaan ei huomaa, koska hämään olemalla aina reipas ja saan aina hyviä numeroita sekä kohtelen muita hyvin. Huoh, kiitän jo valmiiksi niitä jotka lukevat tämä.
Kiitos.

72

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö97

      ;( en keksi mitää sanottavaa, mutta järkyttävältä kuulostaa.

    • Ledityttö

      Hei, ootko ajatellut, että menisit johonkin nuorisotalolle tiskijukaksi? Ois sun elämässäsi sitten vähän vauhtia ja menoa, siellä levysoittimen takana kukaan ei kattele jalkojasi ja voisit pukeutuakin makeesti ja laittaa tukkaasi hienosti ja jutustella joukoille, jotka tanssivat. Isälles ole edelleen kohtelias, mutta sulla pitää olla ikäistäsi seuraa (ei siis tupakka- tai päihdeseuraa vaan ihan mukavaa raitista seuraa) ja menoa sekä meininkiä jaloistasi huolimatta. Jos sulla olisi hyvä kaveri, joka lähtisi mukaan, niin mikä ettei. Myös seurakuntien nuorten kerhoissa voisi olla jotain kivaa tehtävää, musiikki- tai teatterikerho. Tsemppiä vaan. Sano vain kotijoukoille, että mikro on sitä varten että siellä ruuat lämmitetään sekä siivousvuorot perheelle. Ja joskus voit käydä jääkiekkoa kattomassa, mutta ei aina, vaan sulla on oma elämä!

    • Väsynyt Orja

      Jalkani NÄYTTÄVÄT normaaleilta, asiat ovat enemmänkin sisäisiä. Lisäksi mulla on älyttömän pienet ne jalat: Koko riippuen kengästä 36-38. Mun paikkakunnalla ei voi tehdä mitään. Täälä ei TODELLAKAAN ole mitään tapahtumia. Ja toisekseen mun musiikkimaku on aika outo: 13-vuotias joka inhoo rock/hevi ja

    • Väsynyt orja

      Lisäksi, mulla ei ole kavereita: Mun koko luokka hajotettiin kun mentiin ylä-asteelle. Mun paikkakunta on HYVIN pieni: ei ole mulle ketään sopivaa. Isälle jos jotain sanoo saa lähtee porussa pois. Veljelle kun koittaa niin tulee mietityksi tarvitseeko sitä purukalustoa vielä myöhemmin.

    • Minä luin ja sydämel

      Teitä on kaksi veljestä. Kumpainenkin olette erilaisa ja niin me jokainen olemme. jotenkin vaikuttaa että perheessänne on tapa arvostaa pärjäämistä ja onko tuo liikunallinen ja urheilullinen puoli saanut enenmmän painoa. Sinä ole älykäs fiksu poika, mutta ihmien on arvokas ihan vain omana itsenä. Minulla ei ole laspia, mutta olen mieltä että lapsia pitää arvostaa ihan vain sen vuoksi, että he ovat omia rakkaita lapsia. Ei ole niin tärkeää, osaako urheilla, saako kiietäviä arvosanjoa tai suorittaako jotakin.
      Ei kai se mikään saastainen oli ole, joka siivoaa ja laittaa ruokaa: sehän on olennainen osa elämää ja noita taitoja tarvitaan elämässä. Jos saisin valita teistä itselleni pojan, niin ottaisin juuri sinut. Urheilu on ihan ok, mutta ilman sitähän ihmnien pärjää ja riittää kun liikkuu vain terveydekseen.
      Näyttää että tuo veljesi on keksinyt keinoksi tulla hyväksytyksi tuon urheilullisen jutun ja sinä sitten olet lakannut pätemään eri tavalla: let kiltti ja älykkö. Teillä molemmilla on oma suojamekanismi.
      Mistäpä tietää vaikka veljesi salaa on kattellinen juuri sinulle noista henkisistä lahjoista.
      Ihmien haluaa ja kaipaa usein juuri sitä, jota ei ole tai ei ole mahdollista saavuttaa.
      Sinun pitäsi nyt jotenkin alkaa saamaan yhteys noihin omiin tunteisiisi: tunnistaa ja kokea myös noita itseäsi puollustavia tunteita. voi kun saisit jotekin puhutua isäsi kanssa. Sinulla on oikeus olla nuori ja sydödä myöd toisen laittamaa ruokaa ja oleskella kotona nuoen lailla.
      Sinä et koskaan luistele, muttta sinulla on monia monia muita kivoja juttuja ja lahjoja, joita voit toteuttaa. Monet urheilijattyypit ovat loppujjen lopuksi aivan samanlaisia ja joskus jopa melko heikkojakin selviytyijiä todellisessa elämässä.
      Jospa nyt himean lepäilisit. En tarkoita, että alkaisit luhmuilla olpiskelussa, mutta ilman jatkuvia kiitettäviäkin arvosanoja kyllä elämässä pärjäillään.
      Voi, miten hienoja tyyppejä tolettekaan, te nykyajan nuoret!

    • Väsynyt orja

      Huoh, jätin kaikista oleellisimman kertomatta. Pienenä jouduin aina katsomaan kaiken maailman raakoja elokuvia: Screamit, cube, ring yms. Niiden takia minulla aika pahoja uni-ongelmia. Kaikista eniten traumatisoi nuo alien-elokuvat. Autossamme on näyttöruudut sillain hienosti. Mun veljen lempi elokuva on tuo Alien vs. Preator. Siinä turvavyössä jouduin istumaan ja katsomaan kun Facehugger tulee ja kuristaa ihmisen hengiltä...

      • Jätkä 15

        Katsottiin alien vs predator tuttujen häissä kaverin pspllä. Vieressä istuneen mummon ilme oli ikuistamisen arvoinen :D
        Ja tietääkseni ketään ei pakoteta katsomaan elokuvia, eli mikset sanonut ettet halua katsoa scifikauhua.

        PS. Alkuperänen Predator -87 on kyllä sarjan paras. Ja opettele selkounet niin ei tarvitse nähdä enää ikinä painajaisia, ellet itse halua.


      • Näin kävi

        Mene jonnekin koulukuraattorille puhumaan.Nämä kauhu kuvat tulevat vastaan sinua sitten kun sinulla on vaikeaa myöhemmin.Nuoruuden traumat tulevat vastaan myöhemmin.


    • väsynyt orja

      Kiitos ystävällisestä kommentistasi "Minä luin ja sydämellä". Ja pyydän anteeksi kaikilta jotka menettivät pienen hetken elämästään lukemalla minun tarinani...

      • jatk elämän tarinaa

        Sorry, mutta älä pyytele anteeksi tuollaista. Sinä olet ihan yhtä arvokas ihmien kuin me lukijatkin. Sitä varten me olemme ja elämme täällä, että voimme iloita ja kulkea yhdessä. Me, ihmiset tarvitsemme toisiamme. OIkeastaan on vian kiva että meitä on erilaisa. Miten tylssä olisi jos kaikki olisi varstettu samoilla lahjoilla, olisivat milei toistensa kopioita. Ja kukaan meistä ei ole täydellinen ja eikä tarvitsekkaan olla.


    • tired as well.

      En oikein mitä muuta sanoa tuohon kuin että...

      -Oot kova jätkä mun mielestä.
      -Et arvosta itseäsi tarpeeksi.
      -Faijas tekee pahan virheen kun ei anna sulle arvoa.
      -Syöhän poika kunnolla.
      -Mielestäni sulla on täys oikeus tuntea niin iloa kuin suruakin, rakkautta, miksei vihaakin etc.
      -Lukemani perusteella oot todella hieno ihminen. Älä anna arkisen elämän orjuuttaa itseäsi, et todellakaan oo sitä ansainnut.

      Näen sussa ilmiselvän voittajan. Ja sillä ei TOD. oo mitään tekemistä sen kanssa että ootko päivääkään pelannu lätkää vaiko et.

      Sanon tän kaiken sulle itsestäs tommoset reilut kymmenen vuotta vanhempana.

      • es ist mein teil

        Veit sanat suustani...


    • Orjat vapaaksi

      Isäsi arvostaisi sua enemmän jos olisit päättäväisempi. Tuollainen nöyristely ja anteeksipyyteleminen antavat vaikutelman heikosta itsetunnosta. Kukaan ei ole ylpeä sinusta jos alistut, nyörryt jatkuvasti muiden mieliksi, etkä vaadi itsellesi asioita.

      Veljesi lukemisen mukaan osaa olla itsestään ylpeä ja jolle jääkiekkoura on selkeä päämäärä, mikä saa hänet vaikuttamaan määrätietoiselta.

      Sinä olet nöyrä ja toimit isäsi pyyntöjen mukaan. Vaikutat ihmiseltä joka ei oikein tiedä mitä haluaa ja tottelee muita koska ei pysty pitämään puoliaan.
      Koeta ylpistyä ja älä nöyrry käskyihin jotka ovat kohtuuttomia, tai vaadi niistä palkkaa. Veljesi tehköön osansa lumitöistä.

      • Nimimerkki V. Orja

        Siis mitä. Isä joko pistää mut nöyristyyn tai nöyristyn itse. Jos nuo ovat vaihtoehdot niin otan jälkimmäisen. En tarvitse mitään joten miksi vaatia? Ainoa asia jota haluaisin on vanhemman rakkaus. Sellaista asiaa ei voi vaatia. Sen pitää tulla sydämmestä vapaaehtoisesti, ei väkivalloin. Veljeni taas, on joskus hieman turhankin ylpeä. Ja olen koittanut olla ylpeä. Mutta mitähän siitä seurasi? Porussa olen joka kerta saanut lähteä.Veli ei tee hommia sun muita. En voi pyytää veljeäni hommiin, koska en voi hänen PIKKUveljenään häntä määräillä. Käskyn on tultava isältäni, joka ei nähdäkseni ole käskemässä häntä koskaan.

        Terveisin, väsynyt orja


    • ....................

      Sinulla on aihetta arvostaa itseäsi. Koulussa menee hyvin, osaat tehdä kotitöitä... Isäsi pitäisi myös olla ylpeä sinusta.

      Olisiko sinulla joku, jolle voisit puhua huonosta olostasi? Sukulaiset, opettajat...? Jos on hankala hankkia kavereita teidän paikkakunnalta, voisitko hankkia jonkin uuden harrastuksen toiselta paikkakunnalta? Onko isompaa kaupunkia lähellä tai jotain?

      Pyörtyily johtuu varmaan siitä, ettet syö tarpeeksi. Syö enemmän ja harrasta liikuntaa (et voi luistella, mutta voit kai esim. lenkkeillä? Onko teillä päin kuntosalia?).

      • Väsynyt orja

        Niin. Isän "pitäisi" olla ylpeä. Mutta maailmassa on monta asiaa joita "pitäisi" olla, muttei ole. Sukulaisia Ja opettajia hämään Reippaalla ja iloisella luonteellani, joka on kuitenkin vain suoja joka peittää alleen heikon ja surullisen pojan. Uusi harrastus? Mitenköhän se onnistuisi Ruuan laiton, koiran viennin, pianon, siivouksen sekä nöyristelyn ohella? Mistä löytyy aika? Ja vanhempani eivät ole viemässä minua minnekkään, koska bensa on kalliimpaa kuin oman lapsen onnellisuus. Isompaa kaupunkia ei ole kovin lähellä. Pyörtyily johtuu todennäköisesti unen puutteesta. Voisin toki syödä jotain muutakin kuin vain kasviksia, mutta kun sillaisilla asioilla ei ole merkitystä kun ei saa vanhempien rakkautta. Urheilisin, mutta mistä aika? Lisäksi mun on tehtävä koulutehtävät sekä luettava viikko kokeisiin. On tuossa lähellä kuntosali mutta kun ei ole aikaa. Kiitos kuitenkin, sekä anteeksi.

        Terveisin, Tommi


    • Hei,

      Tilanteesi kuullostaa kovin raskaalta ja huolestuttavalta. Syömisen lopettaminen ei ole koskaan hyvä juttu. Hyvä, että olet saanut kerrottua tarinasi täällä. Olisiko mahdollista, että ottaisit asian puheeksi, joko kouluterveydenhoitajan, nuorisotyönohjaajan, opettajan tai jonkun muun aikuisen kanssa?

      Kertomasi persuteella sinulla on paljon hyviä ominaisuuksia ja kykyä pohtia omaa tilannettasi. Sinulle voisi olla apua siitä, jos saisit käytyä tilannetta kasvotusten jonkun kanssa läpi. Yksin jää usein kiinni johonkin ajatukseen, eikä pääse siitä yli.

      Arvosta itseäsi, syö ja lepää! Tee asioita joista tulee hyvä mieli. Keskity niihin asioihin mitkä ovat elämässäsi hyvin ja vahvista niitä!

      Voimia!
      Meri Saarinen, erityisnuorisotyönohjaaja Espoosta

      • Väsynyt orja

        Anteeksi mutta ei, ei ole mahdollista keskustella. Koska pelkään. Pelkään isääni järkyttävän paljon. En siksi voi kertoa mielipidettäni kenellekään. Fyysistä Väkivaltaa ei onneksi ollut käytetty. Se on ainakin positiivista, luulisin. Henkistä väkivaltaa taas käytetään päivittäin. "Vie koira!" , "tyhjennä tiskikone" , "Siivoa!" , "Tee ruokaa!", "mikä kestää, eikö sana kuulu: HOMMIIN SIITÄ!". Noita saan kuunnella joka päivä. En kuule sellaista tavallista; "Mitä kuuluu?" , "Miten meni koulupäivä?". Kiitos kuitenkin että vaivauduit ja anteeksi menettämästäsi ajasta.

        Terveisin, Tommi, Alias Väsynyt orja


      • Kuules, poika
        Väsynyt orja kirjoitti:

        Anteeksi mutta ei, ei ole mahdollista keskustella. Koska pelkään. Pelkään isääni järkyttävän paljon. En siksi voi kertoa mielipidettäni kenellekään. Fyysistä Väkivaltaa ei onneksi ollut käytetty. Se on ainakin positiivista, luulisin. Henkistä väkivaltaa taas käytetään päivittäin. "Vie koira!" , "tyhjennä tiskikone" , "Siivoa!" , "Tee ruokaa!", "mikä kestää, eikö sana kuulu: HOMMIIN SIITÄ!". Noita saan kuunnella joka päivä. En kuule sellaista tavallista; "Mitä kuuluu?" , "Miten meni koulupäivä?". Kiitos kuitenkin että vaivauduit ja anteeksi menettämästäsi ajasta.

        Terveisin, Tommi, Alias Väsynyt orja

        Se aika, mitä me yritetään täällä sinua auttaa ei ole koskaan hukkaan heitettyä! Kyllä miestä on autettava aina mäessä, älä suotta pyytele anteeksi!

        Vaikka pelkäätkin isääsi, on sinun uskallettava vaatia oikeuksiasi! Ja ota ehdottomasti puheeksi tuo kun isäsi vain määräilee, eikä kysele kuulumisiasi. Sinun on osoitettava että sinäkin persoonana olet siellä, eikä vain robotti, joka siivoaa yms.!

        Do it, my friend! Pistähän porukka ajattelemaan oikein kunnolla!


    • Sinun on otettava jossakin vaiheessa isäsi kanssa asia puheeksi ja kertoa tunteistasi hänelle, jotta hän ymmärtää, että sinäkin olet tunteva olento. Sinun ei tarvitse kertoa isällesi, jos puhut jollekin ulkopuoliselle esimerkiksi kouluterveydenhoitajalle, nuorisotyöntekijälle tai vastaavalle ihmiselle, mutta suosittelen, että puhut jollekin joka voisi auttaa ja saisit tukea häneltä.

    • Väsynyt Orja

      Asiaa ei varmaankaan auta se että olen kiinnostunut pojista. Eli siis Homo. Ajattelin sulkea koko ketjun koska alan olemaan säälittävä. Kiitän kaikkia lukemisesta, oli mukavaa kun edes joku kuunteli. Ja anteeksi.

      Terveisin, Tommi

    • Väsynyt Orja

      Empä taidakkaan sulkea, En vielä. Jos jotain kiinnostaa (Mikä on hyvin epätodennäköista) niin, voi laittaa vielä viestiä. Osa pitää minua varsin säälittävänä ja ällöttävänä kun kirjoitan tälläisen. Anteeksi heille.

      Terveisin, Tommi, väsynyt orja

      Ps. Kuulun tuohon osaan...

    • Tähän alkuun voisi jo sanoa, että mullahan ei oo mitään kokemuksia tollasista, mut mä voisin silti yrittää kirjottaa tähän jotai piristävää? kaikilla on katos huonoja päiviä, joillakin vain vähän enemmän.

      Ikävä kuulla, että isäs ei arvosta sua. Et luultavasti uskalla ees puhua asiasta tälle? Et uskalla kertoa, että oot homo? Mä en nähny ainaskaa mitään mainintaa sun äidistä. Entä jos sä puhuisit sille sun ongelmista. Onko sun äiti ees huomannu, että sun isäs jättää sut varjoon? Jättääkö sun äitiki sut sun veljen varjoo?

      Niin kuin aiemmi mainitsinkin, kaikilla on huonoja päiviä. Murrosiän alussa tuntuu, että kaikki päivät ois huonoja. Mä nimittäin muistan sen ja koen vieläkin näitä huonoja päiviä monta kertaa viikossa, mutta mä yritän aina etsiä jotain positiivsta. Suosittelen samaa sullekkin. Ehkä sulla on jotain kivoja kavereita? Niillekkin voi aina kertoa, mutta ymmärrän jos sä et uskalla.

      Joskus ihminen ei vaa uskalla pyytää apua.

      Kerro vaa toki, jos sä haluat puhua vaikkapa vaan sun ongelmista, päivästä tai muustakin, jos sä et muille uskalla. Itekki oon vasta nuori ihminen, murrosiän keskellä.

      • Tuohon äsköiseen viestiin lisäten: Huomasinkin tuossa juuri, että kerroit, että sulla ei oo kavereita. Voin laittaa sulle tähän mun ns. varasähköpostin, jonka kautta voidaan puhua? Ei sun tarvitse mua koskaa nähdä tai kuulla, jos sä et halua, eikä sun tarvitse antaa mulle sun numeroa tai facebookkia, jos edes sellaista omistat.


    • väsynyt orja

      Huoh,
      Kiitos lukemisesta, oli kivaa kun joku edes luki. Äidistäni... Hän on oikeastaan ihan OK vanhempi, kuitenkin jättää mut veljeni varjoon. Muuten ihan hyvä vanhempi. Mutta Äidilleni en voi mitään kertoa koska sitten se selviäisi nopeasti isälle. Tyypillistä. Ei kiitos tuosta sähköpostijutusta. Anteeksi.

      Terveisin Tommi

      • ....................

        Jospa silti yrittäisit puhua äidillesi?

        Jos ei onnistu, minusta sinun olisi hyvä hankkia jostakin apua tai keskusteluseuraa.
        Oletko katsonut esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton nuorten netin ja puhelimen? http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/ Ne ovat ihan sitä varten, että saa kertoa omista ongelmista.

        Voisitko puhua koulun esim. koulun terveydenhoitajalle? (Onko koulupsykologia?)


    • No harmi, että äitisikin jättää sinut veljesi varjoon... En voi enää muuta sanoa kuin, että pärjäile ja onnea tulevaisuutta varten! Kyllä sä tulevaisuudessa huomaat, että elämässä on kuitenkin monta hyvää ihmistä, joka hyväksyis sut sellasenaan ku sä olet! (:

    • pinkyoshi

      Heippa! Vaikutat todella persoonalliselta ja kiinnostavalta tyypiltä. Sinä et todellakaan ole saastainen tai epäsikiö! Harva 13-vuotias poika kirjoittaa noin sujuvaa ja aistikasta tekstiä. Mielestäni sinulla olisi potentiaalia vaikka mihin, ensin sinun on kuitenki opittava arvostamaan itseäsi. Lopeta nöyristely, olet aivan yhtä arvokas kuin veljesi, tai kuka tahansa muukin. Sinun ei tarvitse pyydellä anteeksi keneltäkään. Homoudella ei myöskään ole mitään väliä, joten siitä on turha ottaa paineita. Nosta leuka pystyyn ja kohtaa maailma omana itsenäsi. Ole itsevarma. Ne ihmiset jotka eivät voi ottaa sinua vastaan sellaisena kuin olet, eivät ansaitse huomiotasi.
      Olethan vasta 13, joten tämä ei ole vielä ajankohtaista, mutta sitten kun tulet siihen ikään, että voit lähteä opiskelemaan lukioon tai ammatilliseen, niin älä suotta jää sinne tuppukylään tukahduttamaan itseäsi. Lähde kaupunkiin, jonnekkin jossa voit toteuttaa itseäsi. Maailma kaipaa sinunlaisiasi ajattelijoita. Ajatus uudelle paikkakunnalle muuttamisesta voi olla pelottava, mutta tekstistäsi päätellen paikkakunnallasi ei ole sinulle mitään annettavaa. Ja jos ottaisit vanhemmistasi sitten myöhemmin kunnon pesäeron, niin auta armias kun he alkaisivatkin kaivata sinua. Kun et olisi heille enää itsestäänselvyys (niin pahalta kuin se kuullostaakin), niin he varmasti ymmärtäisivät mitä olisit oikeasti tarvinnut ja kuinka paljon sinulla on potentiaalia. Niin se on, yleensä ihminen oppii arvostamaan vasta sitten kun on menettänyt.
      Ystävistä vielä, sinun kaltaisesi älykäs ajattelija varmasti saa ystäviä. Uskon, että jossain sinunkin tuleva parasystäväsi tai elämänkumppanisi odottaa vielä kohtaamistanne.
      Kaikkea hyvää siis sinulle, itse ainakin uskon sinuun täysillä. Ja jos vastaat viestiini, niin älä nyt vaan ihmeessä ala pyytelemään anteeksi, kirjoitin tämän nimittäin oikein mielelläni. ^_^

      • väsynyt orja

        Moi!
        Sinä tavallaan tiivistit mun tulevaisuuden suunnitelmat =D. Ja kiitos noista kohteliaisuuksista, olen kovin imarreltu. Lukioon olen toki menossa, ja paikkakunnan vahdos on tapahtumassa jahka veli muuttaa ammattikouluunsa. Ja Homoudella on väliä. Se muuttaa monta asiaa toisiksi. Toivon kaikkea hyvää sinulle!

        Hyvää kevättä toivottaa, Tommi

        Ps. Kiva kuva profiilissa ^^


      • pinkyoshi
        väsynyt orja kirjoitti:

        Moi!
        Sinä tavallaan tiivistit mun tulevaisuuden suunnitelmat =D. Ja kiitos noista kohteliaisuuksista, olen kovin imarreltu. Lukioon olen toki menossa, ja paikkakunnan vahdos on tapahtumassa jahka veli muuttaa ammattikouluunsa. Ja Homoudella on väliä. Se muuttaa monta asiaa toisiksi. Toivon kaikkea hyvää sinulle!

        Hyvää kevättä toivottaa, Tommi

        Ps. Kiva kuva profiilissa ^^

        Jes, hyvä että sulla on suunnitelmia! Ja tuosta homoudesta vielä, tiedän että se muuttaa monia asioita. Olen näet itsekkin homoseksuaali. ^^
        Muistan kun rakastuin ensimmäistä kertaa kunnolla erääseen tyttöön joka tunsi samoin myös minuakin kohtaan (olen itsekkin tyttö). Hän asui eri paikkakunnalla kuin minä (itse olen pääkaupunkiseudulta).Monien vaiheiden kautta aloimme seurustella. Kerroin aika ujona sitten parille koulukaverilleni siitä. No juoru suuntautumisestani ja tytöstäni levisi heidän kauttaan kulovalkean lailla koko kouluun. Eivät ystäväni tarkoittaneet mitään pahaa, mutta itse olisin tahtonut välttyä huomiolta. Olin itsekkin silloin vasta kolmetoista, juuri täyttämässä neljätoista. Jotkut ottivat asian positiivisesti, jotkut taas kummaksuivat, toiset taas kuiskivat selkäni takana ja osoittelivat. En ottanut siitä itseeni, vaikkakin tuntui oudolta olla sellaisen huomion keskipisteenä. No, tämä vaihe kesti varmaan viikon, kunnes kaikki olivat jo unohtaneet tai eivät enää välittäneet. Yhtään ystävää en ole menettänyt kerrottuani. Nyt kaksi vuotta myöhemmin puhun asiasta avoimesti, vitsailen, olen oma itseni. Vanhemmilleni yritin kertoa silloin nuorempana, mutta äitini jotenkin sivuutti koko aiheen, ja sanoi vain minulle etten ole vielä tarpeeksi kypsä sanomaan millaisiin ihmisiin oikeasti tunnen vetoa. Jätin asian sikseen, vanhempani saavat sitten hamassa tulevaisuudessa päätellä kumppaneistani, jos älyävät.
        Eli älä ota paineita kaapista tulemisesta, tee se silloin kun aika on oikea ja olet siihen valmis. Ja niinkuin sanoin, sellaiset ihmiset, jotka eivät hyväksy sinua omana itsenäsi, eivät ansaitse sinua.

        Hyvää kevättä sullekkin Tommi! = D


    • Koulukiusattu

      Itse olen ollut koulukiusattu koko yläasteen .(onneksi on vähän helpottanu)
      Silloin kun mulla on huono olo henkisesti ajattelen että tulevaisuudesta tulee hienoa ja hankin perheen yms..Kannattaa sinunkin kokeilla auttaa kummasti. Ps. Älä anna toisten ihmisten pompotella sinua olet täydelline sellaisena kuin olet. :D

    • :(

      en nyt oikein tajunnu. mut onnea sulle :) kyllä sun elämä vielä saa uuden käänteen. siitä oon varma (; "asioiden on tapana järjestyä" näin olen kuullut. itselläniki on tosi kurja elämö mut en tänne jaksa selitellä.

      ps. sinne päin pusuja lohdutuksex ♥

      masentunut tyttö

      • väsynyt orja

        Thnx, Elämäni todella saa uuden käänteen jahka muutamme ja veli muuttaa amikseen ^^

        Voimia ja haleja sinnekkin päin

        Hyvää kevättä toivottaa Tommi ^w^


    • lobbarit

      Onhan sitä elämässä muutakin kuin jääkiekko:d...elä omaa elämääsi äläkä mieti mitä muut ajattelevat!!isäsi on idiootti, älä tee enää mitään kotona jos et saa kunnioitusta.

    • JS

      Hei Tommi tsemppiä, oot kova jätkä.

      En tiedä mitä muuta sanoa, sillä avauksesi veti mut aika sanattomaks...

    • Huoh.

      Ei tätäkään kukaan lue.

      • Lähimmäinen

        Tommi, muista joskus kiukutellakin! Jokaisen ihmisen pitää joskus purkaa myös pahaa oloaan, muuten se kääntyy itseä vastaan. Pojallemme kävi niin. Hän oli ns. ylikiltti, emmekä me ymmärtäneet.. En halua, että sinulle käy niin.


      • väsynyt orja
        Lähimmäinen kirjoitti:

        Tommi, muista joskus kiukutellakin! Jokaisen ihmisen pitää joskus purkaa myös pahaa oloaan, muuten se kääntyy itseä vastaan. Pojallemme kävi niin. Hän oli ns. ylikiltti, emmekä me ymmärtäneet.. En halua, että sinulle käy niin.

        Tuota en kirjoittanut. En halua kiukutella, se on turhaa. Olen enemmänkin kiinnostunut miten pojallenne kävi?

        Terveisin, Tommi

        Ps. hyvää kevätpäiväntasausta ^^


      • Lähimmäinen
        väsynyt orja kirjoitti:

        Tuota en kirjoittanut. En halua kiukutella, se on turhaa. Olen enemmänkin kiinnostunut miten pojallenne kävi?

        Terveisin, Tommi

        Ps. hyvää kevätpäiväntasausta ^^

        Hei taas, Tommi. Poikamme oli kohtelia, ystävällinen, huomioi aina muut ihmiset. Hän ei valittanut koskaan, pärjäsi hyvin koulussa. Häntä kiiteltiin (koulussa, kotona, ystävät, sukulaiset) siitä, miten ystävällinen ja huomaavainen hän olikaan. Koska hän oli sellainen vauvasta lähtien, emme ymmärtäneet että hän kantoi pahaa oloa sisällään. Sillä pahasta olostahan täytyi olla kyse, vaikka se ei näkynyt ulospäin. Hän olisi täyttänyt pian 17 vuotta, mutta hän päätti päivänsä joulun jälkeen 8 v. sitten ollessaan lukion eka luokalla. Sanoi kirjeessään mm. olevansa HIEMAN hermostunut koulun osalta. Sen tarkempaa syytä emme koskaan ole saaneet tietää. Vaikka hän sanoi, että syy ei johdu meistä vanhemmista, olen syyttänyt itseäni vuosia. Vasta nyt on vähän helpottanut, kun ei enää jaksa murehtia. Kun hän ei sanonut, eikä mitään näkynyt päälle päin, emme voineet aavistaa. Siksi ajattelen, että älä päästä tilannetta liian pitkälle. Ihmisen täytyy purkaa pahaa oloaan johonkin, ettei sisälle pankottu purkaudu sitten aivan yllättäen. Aina ei voi olla kiltti. Puhu koulun terveydenhoitajalle tai jollekin vastaavalle ja kysy neuvoa, miten voisit kohentaa oloasi kotona. Äitisi ei voine tietää, että tunnet jääväsi veljesi varjoon, ellet sitä sano tai näytä. Toivon sinulle ihanaa tulevaisuutta. Voisitko vaikka alkaa harrastamaan valokuvausta. Linssin läpi näkee niin uskomattoman paljon hyvää ja kaunista. Ainoan lapsemme menetyksen jälkeen saatan ottaa kuvia myös ilman kameraa - tarkoitan, että olen oppinut näkemään sellaisia pieniä yksityiskohtia ympärilläni., mistä tulee hyvä mieli. Sitä samaa sinulle :)


      • Väsynyt Orja
        Lähimmäinen kirjoitti:

        Hei taas, Tommi. Poikamme oli kohtelia, ystävällinen, huomioi aina muut ihmiset. Hän ei valittanut koskaan, pärjäsi hyvin koulussa. Häntä kiiteltiin (koulussa, kotona, ystävät, sukulaiset) siitä, miten ystävällinen ja huomaavainen hän olikaan. Koska hän oli sellainen vauvasta lähtien, emme ymmärtäneet että hän kantoi pahaa oloa sisällään. Sillä pahasta olostahan täytyi olla kyse, vaikka se ei näkynyt ulospäin. Hän olisi täyttänyt pian 17 vuotta, mutta hän päätti päivänsä joulun jälkeen 8 v. sitten ollessaan lukion eka luokalla. Sanoi kirjeessään mm. olevansa HIEMAN hermostunut koulun osalta. Sen tarkempaa syytä emme koskaan ole saaneet tietää. Vaikka hän sanoi, että syy ei johdu meistä vanhemmista, olen syyttänyt itseäni vuosia. Vasta nyt on vähän helpottanut, kun ei enää jaksa murehtia. Kun hän ei sanonut, eikä mitään näkynyt päälle päin, emme voineet aavistaa. Siksi ajattelen, että älä päästä tilannetta liian pitkälle. Ihmisen täytyy purkaa pahaa oloaan johonkin, ettei sisälle pankottu purkaudu sitten aivan yllättäen. Aina ei voi olla kiltti. Puhu koulun terveydenhoitajalle tai jollekin vastaavalle ja kysy neuvoa, miten voisit kohentaa oloasi kotona. Äitisi ei voine tietää, että tunnet jääväsi veljesi varjoon, ellet sitä sano tai näytä. Toivon sinulle ihanaa tulevaisuutta. Voisitko vaikka alkaa harrastamaan valokuvausta. Linssin läpi näkee niin uskomattoman paljon hyvää ja kaunista. Ainoan lapsemme menetyksen jälkeen saatan ottaa kuvia myös ilman kameraa - tarkoitan, että olen oppinut näkemään sellaisia pieniä yksityiskohtia ympärilläni., mistä tulee hyvä mieli. Sitä samaa sinulle :)

        Kiitos kun viitsit lukea minun pienen ja mitättömän elämäntarinani. En voi ymmärtää lähimmäisen surua. En voi ymmärtää noin suurta menetystä. Otan Osaa. Itselläni ei ole koskaan lähisukulainen kuollut. Olen kai onnekas. Isovaarini kuoli taannoin. Kun menin perheeni kanssa katsomaan häntä sairaalaan hänen viimeisinä hetkinä, en tuntenut mitään, en surua. En Surrut. E-en tosiaan tarkoittanut kysyä sinulta, tuollaista. Anteeksi. Harrastan jo pianoa, se riittää minulle =)

        Hyvää Kevättä Toivottaa Tommi, alias väsynyt orja

        Ps. Oletko nähnyt jo ensimmäisen leppäkertun?


      • Lähimmäinen
        Väsynyt Orja kirjoitti:

        Kiitos kun viitsit lukea minun pienen ja mitättömän elämäntarinani. En voi ymmärtää lähimmäisen surua. En voi ymmärtää noin suurta menetystä. Otan Osaa. Itselläni ei ole koskaan lähisukulainen kuollut. Olen kai onnekas. Isovaarini kuoli taannoin. Kun menin perheeni kanssa katsomaan häntä sairaalaan hänen viimeisinä hetkinä, en tuntenut mitään, en surua. En Surrut. E-en tosiaan tarkoittanut kysyä sinulta, tuollaista. Anteeksi. Harrastan jo pianoa, se riittää minulle =)

        Hyvää Kevättä Toivottaa Tommi, alias väsynyt orja

        Ps. Oletko nähnyt jo ensimmäisen leppäkertun?

        Hei, Tommi/Väsynyt orja :) Valitsin vähän huonosti sanani, kun sanoin, että kiukutellakin pitäisi. En tarkoittanut tietenkään turhan takia, vaan jos oikein todella ahdistaa, niin silloin on hyvä sanoa se ääneen. Ajattelin myös, että mahtaako sinun veljesikään olla pelkästää onnellinen saamastaan isänne erityishuomiosta. Ehkä hän kokee huomion "vaatimuksena". Se tulee pakosti mieleen, kun olen pohtinut omaa poikaamme. Ehkä hänkin koki kannustuksemme vaatimuksiksi. Ehkä hän yritti yhä parempaa, että olisi miellyttänyt meitä vanhempia. Poikamme kuoleman jälkeen ymmärrän, miten vähän me tiedämme ja miten paljon me luulemme ja oletamme. Siksi on tarpeen sanoa omakin mielipide eikä niellä sitä.

        Ihan kiva oli kuulla pianoharrastuksesta. Se on tosiaan ihan riittävä ja myös oiva tapa purkaa niin iloista kuin pahaakin oloa!

        Olet hieno persoona, sen aistii teksteistäsi. Sinä selviät kyllä!

        No, leppäkerttuja ei ole näkynyt vielä, mutta lähikunnan alueelle ovat joutsenet jo rantautuneet ja täältä meiltäkin päin lumet alkaneet kivasti sulamaan. Kevät alkukerään asti on ihaninta aikaa, kun luonto alkaa heräämään: täynnä ihmeitä, suurempia ja pienempiä. Niitä näkee, kun käyn mäyräkoiriemme kanssa kävelemässä pellon reunoilla.

        Tsemppiä!
        Terv. Lähimmäinen


      • väsynyt orja
        Lähimmäinen kirjoitti:

        Hei, Tommi/Väsynyt orja :) Valitsin vähän huonosti sanani, kun sanoin, että kiukutellakin pitäisi. En tarkoittanut tietenkään turhan takia, vaan jos oikein todella ahdistaa, niin silloin on hyvä sanoa se ääneen. Ajattelin myös, että mahtaako sinun veljesikään olla pelkästää onnellinen saamastaan isänne erityishuomiosta. Ehkä hän kokee huomion "vaatimuksena". Se tulee pakosti mieleen, kun olen pohtinut omaa poikaamme. Ehkä hänkin koki kannustuksemme vaatimuksiksi. Ehkä hän yritti yhä parempaa, että olisi miellyttänyt meitä vanhempia. Poikamme kuoleman jälkeen ymmärrän, miten vähän me tiedämme ja miten paljon me luulemme ja oletamme. Siksi on tarpeen sanoa omakin mielipide eikä niellä sitä.

        Ihan kiva oli kuulla pianoharrastuksesta. Se on tosiaan ihan riittävä ja myös oiva tapa purkaa niin iloista kuin pahaakin oloa!

        Olet hieno persoona, sen aistii teksteistäsi. Sinä selviät kyllä!

        No, leppäkerttuja ei ole näkynyt vielä, mutta lähikunnan alueelle ovat joutsenet jo rantautuneet ja täältä meiltäkin päin lumet alkaneet kivasti sulamaan. Kevät alkukerään asti on ihaninta aikaa, kun luonto alkaa heräämään: täynnä ihmeitä, suurempia ja pienempiä. Niitä näkee, kun käyn mäyräkoiriemme kanssa kävelemässä pellon reunoilla.

        Tsemppiä!
        Terv. Lähimmäinen

        Ps. Et ole ainoa joka omistaa mäyräkoiran =)


      • Lähimmäinen
        väsynyt orja kirjoitti:

        Ps. Et ole ainoa joka omistaa mäyräkoiran =)

        Jaa, sepäs sattui :) Huomenna lähdemme 300 km:n päähän toisen mäyräkoiran kanssa. Kesällä pitäisi sitten tulla pentuja - on jotain odottamista! - Tänään näimme ensimmäiset töyhtöhyypät, ja kurjet lauloivat kauempana pellolla. Kyllä se kesää tekee, vaikka näin takatalvenkin lomasta. - Aprillia! - - Vitsi, vitsi. Se päivä on vasta huomenna :D Iloista aprillinpäivää siis huomeniin! Me lähdemme kuin lähdemmekin mäyräkoiran kanssa ajelemaan..


    • Huoh.

      Sigh.

    • f555

      Hei!

      Kun luin sinun elämän tarinaasi, niin minulle tuli silmiini kyyneleet. Sinä olet nuori ja sinulla pitäisi olla elämä vielä edessä.

      Miksi oikeastaan vastaan sinulle, ehkä siksi, että meillä on tuntuu olevan jotain yhteistä. Itse olin suunnileen sinun ikäinen, kun aloin masentumaan. En tiennyt silloin, mikä minulla oli. Halusin auttamattomasti kadottaa tunteet ja samoihin aikoihin aloin "leikkimään" ruualla. Koitin pärjätä päivän mahdollisimman vähällä ruokamäärällä, aluksi halusin vain, että joku kiinnittäisi huomionsa minuun ja pahaan olooni. Kukaan ei kuitenkaan tajunnut mistä todellisuudessa oli kyse. Seuraavaksi ruuan "leikkimisen" merkitys muuttui, rankaisin itseäni. Luulin, että olin tehnyt jotain väärin.

      Sain monien vuosien jälkeen apua. Liian monta vuotta olin surunvankina. En toivo kenenkään kohtaavan samaa tunnetta. HALUAN nyt sanoa sinulle, ota apu NYT vastaan. Sinun pitää itse hakea apua, pelkään pahoin, ettei kukaan ole huomannut avunpyyntöäsi. Hyvin harvoin hiljaisia avunpyyntöjä huomataan.

      Nyt kun en tiedä missä päin asut, niin en pysty kertomaan mistä voisit saada apua. Yksi tapa on mennä terveysasemalle/terveyskeskukseen ja tavata lääkäri. Kerrot lääkärille syömis ongelmastasi ja mielialastasi, lääkärin pitäisi auttaa sinua.

      On olemassa erilaisia paikkoja mihin voi soittaa ja kertoa omasta pahasta olosta esim. nuoren kriisipiste. On myös olemassa nettisivuja, missä voi keskustella ja jakaa toisten nuoreten kanssa kokemuksia.

      • Väsynyt Orja

        A-anteeksi. Ei ollut tarkoitus itkettää... En ole kenenkään kyynelien arvoinen. En usko kuitenkaan olevani niin surullinen että... No niin.

        Hyvää Kevättä, anteeksi kun jäi tynkäksi

        Ps. Kyllä minullekkin tuli Tippa linssiin myötätunnostasi


      • Heyyyy
        Väsynyt Orja kirjoitti:

        A-anteeksi. Ei ollut tarkoitus itkettää... En ole kenenkään kyynelien arvoinen. En usko kuitenkaan olevani niin surullinen että... No niin.

        Hyvää Kevättä, anteeksi kun jäi tynkäksi

        Ps. Kyllä minullekkin tuli Tippa linssiin myötätunnostasi

        Ihmiset yrittää tarjota Apua miks et tee mitään


    • Koulukiusaus on aina ollu tosi säälittävää ja siihe kannattaa puuttuu mahdollisimma aikasi, mut täs on kaikil koulukiusatuille video joka kaikkien kuuluis nähdä: http://www.youtube.com/watch?v=iDAwa13fheo

    • huoranpaska

      oon sun iskäs toine lapsi tapa ittes selkävaivane kilppari runkkari korplaari huora kuole jalka kipuus vitu isäss inhokki pese varpaas ku oot nii tyhmä

      • Haista paska toinen laps

        Vitun runkkarin paska
        Oot ite huoranpaska


      • Nii
        Haista paska toinen laps kirjoitti:

        Vitun runkkarin paska
        Oot ite huoranpaska

        Mieti ittees siinä asemas mis pikkuveljes on runkkupelle.


      • Nii
        Haista paska toinen laps kirjoitti:

        Vitun runkkarin paska
        Oot ite huoranpaska

        Mieti ittees siinä asemas mis pikkuveljes on runkkupelle.


    • lonewolf 86

      Täytyy sanoa, etten ole kyllä eläissäni lukenut vastaavanlaista tarinaa... mikäli kaikki kertomasi pitää paikkansa (minkä kylläkin uskon) niin täytyy myöntää että olet todella sisukas kaveri.

      En välitä siitä oletko homo vai et... tahtoisin vain että olisit onnellinen ja löytäisit jonkun joka rakastaa sinua.

    • foreveraloneor

      moi (:
      rupesin itkemään ku luin tota );
      must ois kiva tutustua,haluaisiksä (:
      mullakaan ei oo mikään helpoin tausta..
      onko sulla meseä tai sähköpostia ? jos
      on ja haluisit puhuu mun kans kaikkee
      nii mun osote on : [email protected]
      (oon saman ikänen)

    • Väsynyt orja

      Kiitos kaikille, Ps. Veljeni on Silti fiksu, ei mikään idiootti. Osaisi kirjoittaa samanlaista tekstiä kuin minä. Pss, Foreveraloneor Oletko Poika vai tyttö? Eikä mun jutuille tarvii itkeä, se on ihan... Tavallista

      HYVÄÄ PÄÄSIÄSTÄ, Onko rairuohot jo istutettu?

      • foreveraloneor

        tyttö . haittaako ? (:


      • En pä usko

        Veljes vaikuttaa pahimman luokan idiootilta


      • Ase345

        Vaikutat mukavalta tyypiltä et ansaitsit tollasta kohtelua


    • Väsynyt orja

      Ei se haitta... Lähetän viestiä jos kerkeää...

      • foreveraloneor

        kiva (;


    • Ota niskast kii

      Paa vastaa jos isäs pyytää tekee liikaa hommia sano ettet oo siivooja ja kysy miks veljes ei joudu tekee töitä.älä alistu oo mies.!!!!!!!!!

    • random trolli

      Minä luin ja sydämellä.

    • 13w kiusattu tyttö

      KUULE, olen kuullut samallaisesta pojasta tämä poika josta minä olen kuullut on kylläkin varmaan kuollut, mutta jaa aika samanlainen tarina mutta mutta en muista... Mrrrr , Älä vaan välitä isästäs sillee miten se jättää sut toisen varjoon. jos sul ei oo kamalasti frendei niin ehotan sulle nutaa, siel o tosi hyvii tyyppei ja ns. Jos pystyt mitekään puolustautua isäsi syrjintää vastaan niin teesse, Ja vaikka olis homo tai hetero niin sil ei oo mitään välii, ei kyl musa maullakaan, sä oot mikä oot sä oot yks ja ainoo ,niinku uniikki kukaan ei ole aina samallainen........
      älä anna kenenkään musertaa sun elämää pienestä viasta sun jalassa

    • minävaan:)

      Aloin itkemään, kun luin tekstiäsi. Koita keksiä jokin harrastus, jonka parista voisit löytää ystäviä. Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua, ei varsinkaan omalta isältään. Vanhempien pitäisi kannustaa sinua asioissa, joissa olet hyvä ja olla tukena. Minulla on periaatteessa samanlainen tilanne, vanhempani pitävät minua luuserina, koska minua kiusataan koulussa, olen ikäisesi ja minullakin on 'ongelmia' syömisen kanssa. Tsemppiä sulle. Asioilla on tapana järjestyä.;)

    • Väsynyt Orja

      Pieni päivitys tähän väliin, olin hyvin surullinen yksi päivä. Surullisuus tuli kun katsoin kuvia maailmansodasta ja keskitysleireistä. Loppu tulos oli että päässä ääni sanoo, "Tuossa olisi lääkepurkki...", Ensin otan yhden, toisen, viidennen, kymmenes, seitsemästoista, kahdeskymmenes ja kaksikymmentäneljä. Heräsin seuraavana aamuna viideltä ja oksensin vessan pönttöön. Nousi 42 asteen kuumekkin.

    • Innostunut Orja

      Olet huomion kipeä :D. No en ihmettele, en kyllä ymmärrä sinun kaltaisia :d mutta koitahan pärjätä.. En tiedä miksi edes kommentoin, muttei ole mitään pahaa sanottavaa sinusta! Omanlaatuinen tyyppi.

    • vanhemman neuvo

      Hei mene lääkäriin kerro että pyörtyilet.Mieti mitä voisit alkaa harrastaa tai soittaa jotain soitinta.Kyllä sulle joku harrastus sopii.Mikään liikunta rajoite ei ole este.SINUN PITÄISI KIELTÄYTYÄ NIISTÄ hommista.Eihän kenenkään lapsen tarvi tuollaista tehdä.NÄYTÄ ISÄLLE KUINKA VIISAS OLET.Yksi keino on alkaa lukea jotain vaikeaa kieltä esim.kiinan kieltä.Kyllä se kohta huomaa sinutkin.HAE APUA JOS OLO EI HELPOTU.Mene lääkäriin ja kerro tarinasi älä jää yksin.

    • joo mää tääl vaa..

      Siis oikeest miten jonkun isä voi olla tommone täys paska!! IHA OIKEEST mää en tiiä mitä mää voisin muuta sanoo.. veti kyl aika sanattomaks toi juttu..
      ps. ÄLÄ HEI MUUTE MITÄÄ LÄÄKKEIT RUPEE VETÄÄ IHA OIKEEST!!HUI!!
      pps. tsempii!! toivottavast sun tulevaisuuden suunitelmat toteutuu!!
      ppps. sä oot tosi kova tyyppi sen huomaa tekstistäs... harmi ku oot tota tiiät kyl ois meinaa kiva tavata.... mut joo TSEMPII IHA HIRVEEST!!!

    • turha kommentti

      keskisormi pystys rööki kädes

      • Minä ( :

        Tuli kyynel silmää ku luin tota sun tarinaa :( tsemppii sul :D Oon sama ikäne tytttö.. Ja jaa ois kiva jutella mut pyydä kamuks fb:s jos oot?? (kaisa yli-lassila)


    • Vapautettu Orja

      Ei hyvää päivää. Nyt on kulunu aika kauvan tosta viestistä. Tohon aikaan mulla oli (näköjään) tosi paha olla. Nyt on onneks asiat muuttunu. Aloin taas syömään kunnolla, siitä piristy kummasti. Kiitos teidän kauniiden ja kannustavien kommenttejen, jaksoin taistella! Olenkin paljon iloisempi nyt.

      Pari viikkoo sitten isä jätti äidin. Kiitos teidän, sanoin tuolloin isälle suorat sanat: "Sinä saakelin arvostamaton sika! Et taida tajuta, että oot jättämässä yhden rohkeimmista naisista, jonka olen eläissäni nähnyt! Hän on kuitenkin kestänyt sun kaltasta, muita hyväksikäyttävää, ihmistä! Vuosikaudet oon koittanut kaikkeni miellyttääkseni sua! Vihdoin tajuan, että sä et ole mun tai äidin tai veljen tai kenenkään muunkaan arvonen. Mee pois mun silmistä äläkä enään ikinä palaa vähä-älyinen imbesilli SAATANA!". Veti joo väjän hiljaseks ja ei olla sen koommin nähty.

      Nykyään mulla on kavereitakin ja harrastuksia. Siltikään, kukaan muu paitsi yksi henkilö tietää mitä kaikkee oon kestäny. Suuret kiitokset kaikille niille, joiden takia olen vielä tässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1183
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe