RE85 etanooli

RE85 etanooli

Mites voisko jaella 85 etaloolilla chevy luminalla vm 96..Ainakin kesällä pelittää ihan normaalisti....Asuin tossa männävuosina Ruotsissa, siellä on ollut etanoolia niin pitkään kuin muistan..Olihan kavereiden kesken puhetta, ettei etanooli sovi vain etanooliautoille,Itse ajelin volvoilla jenkeillä mb vain etanoolilla,ainoastaan kun meni maksamaan etanoolin kassalle niin myyjä tokas ei autosi pitkälle toimi.....NO, tulihan siellä tankkailtua kun halpaa on. Autoissa ei mitään vikoja,kokemus monelta vuodelta...Vähän sama juttu kuin Venäjän kasosta tai Saksan löytyy joka lähtöön...

19

3057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpa ja huono

      lumina v6 käy vaikka petroolilla se on chevroletin alkeellinen maatalousmoottori.

      • EkoAutoilija

        Vuodesta 2009 maahantuojana toiminut Fuel Flex Finland tarjoaa markkinoiden edullisimmat etanolimuunnossarjat, Jotka voi nyt myös muutoskatsastaa tietyin edellytyksin :)

        http://fuelflexfinland.fi/

        Täältä tilailemaan etanolimuunnossarjat EDULLISESTI!


    • El Pollo del Muerta

      Kyllähän E85 polttoaineeksi käy, auton järjestelmien tulisi vain täyttää vaatimukset alkoholikestävyydestä. Tällä tarkoitan muovisia osia. E85:llä on sekä etuja että haittoja. Tässä yksinkertainen lista:
      HAITAT
      - Vaatii hyvin korroosiota kestävän polttoainejärjestelmän
      - Suurempi polttoaineen kulutus, pienemmän energiamäärän takia
      - Huonommat kylmäkäynnistyvyys ominaisuudet, korostuu talvella
      - Asettaa järjestelmille omat vaatimuksensa myös paremman sähkönjohtavuuden takia.
      EDUT
      - Korkeampi oktaaniluku mahdollistaa sytytysennakon säädön parempiin arvoihin
      - Samoin se mahdollistaa korkeamman puristussuhteen

      Vakiomoottoreilla saavutetut edut jäävät huonommiksi verrattuna korkemman kulutuksen tuomiin kustannuksiin. ECU pystyy säätämään syttyennakkoa ja seosta vain omissa raja-arvoissaan. Ja nämä on asetettu yleensä moottoribensiinille, oktaaniarvolle RON 92-98.
      Vakiomoottorilla voi ajaa E85:llä, mutta paras etu saavutetaan kisakoneissa tai Flexi Fuel autoissa.

    • Volsu..

      Kyllä volkkari toimii normisti re85sella. Golffi on 95 ruisku olen ajanut jo pitkään ei ole ollut mitään oireita.On 60senttiä halvenpaa kuin e10..

    • M.lanserii

      Juupa juu,,,,,mitä sanotte saksan dieselistä on niin kuivaa että pumppu pitää kalinaa käynti muuttuu omituiseksi.....Venäjän disu tekee pumpulle hyvää ei tarvitse 2tahti öljyä....Mutta asiaan eikös se ollut mekkala kuin markkinoille tuli E10...Hajottaaaa kaikki autot vai hajottiko...Mun kaveripiiri on suosinut RE85 lientä vanhemissa autoissa esim: mitsu lanser, lada,wv golf..On halpaa ja toimii,,,mut pakkasella pitää olla tolpassa kesällä toimiii.

      • VST

        Mielenkiintoisia näkemyksiä. Luulisi ainakin vanhempien jenkkien pelittävän RE85:lla jos kelpaa itäbensakin...?


      • 3+10
        VST kirjoitti:

        Mielenkiintoisia näkemyksiä. Luulisi ainakin vanhempien jenkkien pelittävän RE85:lla jos kelpaa itäbensakin...?

        E85:llä ja itäbensalla ei ole mitään tekemistä keskenään.


    • El Pollo del Muerta

      Juu, siis kyllä viina palaa hyvin missä tahansa moottorissa, se ei ole ongelma.
      Ongelmat tulevat polttoainejärjestelmän kumi- ja muoviosien alkoholinkestävyydestä sekä järjestelmän kyvystä säätää seos kohdalleen.
      Kaasutinmoottoreissa mennään väkisinkin laihalle ellei löydy isompia suuttimia.
      Silti voi kaasuttimen rajat tulla vastaan tai toiminta jollain osa-alueella ei ole sellaista kuin pitäisi.

      Myös ruiskun seoksensäätökyky voi olla rajallinen, nimenomaan vanhemissa järjestelmissä. Riskinä on laiha seos, nakutuksenkestoa kyllä löytyy.

      Parhaimmillaan tuollainen viina-bensaseos on ahdetuissa moottoreissa kun mennään kaasu auki, esim kiihdytysajo.
      Ja on huomattavasti halvempaa kuin korkeaoktaaninen kisabensa.
      Mutta sen verran taas täytyy huomauttaa, koska tälläkin palstalla on lukijoita joilla on eri pohjatietämys asioista, että ne huimat tehot ei tule yksin polttoaineella.
      Ja koska esim. ahdetussa moottorissa koneeseen ahdetaan rutkasti lisäilmaa, täytyy järjestelmän kyetä ruokkimaan konetta sen mukaisesti polttoaineella.

      Sorry, jos tämä tuntuu joistain lukijoista yksinkertaisen asian vatvomiselta, mutta kuten totesin, meillä palstalaisilla on eri tietotasoja.

      Mitä muuten tulee vanhempien amerikan moottoreiden kykyyn toimia, niin tuollaiset suurella iskutilavuudella varustetut, hidaskäyntiset moottorit toimii periaatteessa millä tahansa palavalla seoksella.
      Puukaasu on niissä myös täysin toimiva polttoaine. Kysehän on vain siitä että löytää ensin sen hyvin palavan seoksen ja sitten näkee paljonko sillä saadaan tehoja.

      • El Pollo del Muerta

        Lisäisin tässä vielä sanasen etanolibensan käytöstä, ettei hommat menisi liian yksinkertaisiksi.
        Koska etanolia täytyy syöttää koneelle isompia määriä, sitä myös huuhtoutuu isompia määriä voiteluöljyn sekaan. Etanolin huonomman höyrystyvyyden tähden kylminä vuodenaikoina tämä ilmiö vain korostuu.
        Etanoli tosin taas kiehuu pois öljystä jo suhteellisen alhaisissa lämpötiloissa, mutta se kuljettaa myös mukanaan vettä, jonka kiehumispiste on 100 C ja hiilivety-yhdisteitä ja palamisjäänteitä joiden kiehumispiste on lähellä 120 C.
        Niiden poistuminen vaatii moottorin kuumaksi ajamista joka käyttökerralla.
        Lisäksi etanolijäämät kaikkine sivutuotteineen heikentävät öljyn ominaisuuksia niin että öljynvaihtoväli joudutaan laskemaan 15 000:ta puoleen tai allekin.

        Huom. tämä öljynhuontumisilmiö on huomioonotettava asia myös käytettäesä E10 bensiiniä, jos ajetaan lyhyitä matkoja kylmällä koneella. Tähänkin on vaikea sanoa, mikä sitten on se lyhyt matka.
        Jotkin moottorit ei tahdo saavuttaa käyntilämpötilaansa kuin vasta 15 km:n ajon jälkeen, jos pakkanen on kireämpää kuin -10 C.

        Kun vertaa tätä siihen että öljyn lämpötilan pitäsi olla mielellään jossain 90-100 C asteen tuntumassa, päästään lähemmäs syitä, miksi E85 ei automaattisesti ole pelkästään hyvä aine vaikka halvempaa onkin.


    • KAASU99999

      Juu ettei olisi liian helppoa vai onko kenties,eihän se tartee kun päivittää ohjelma uusiksi..Elikkäs säädöt chevyssä kuntoon ja polttoaine letkut uusiksi.Ruotsissa moinen homma ei ole kallis,onhan nettiautossa myynnissä saappi joka on swedussa tuunattu..........Kyllä täälläkin kohta ruvetaan autoja muuttamaan etanoolille....Puolassa on halpa laittaa auto kuin auto kaasulle,meinasin tossa männävuosina ostaa BMW 850 joka oli kaasu versio.Omistin amerikan fordin vuonna 2006 jossa oli kaasulaitteet, mutta silloin ei saanut ajaa kaasulla.Kävin Venäjällä tankkaamassa kaasua maksoi noin 10euroa 90 litran säiliö oli ilmasta ajelua..Pitäs varmaan lähteä hakee swedusta autoa joka on kaasu/etanooli....

    • Kaasu999

      TÄÄLTÄ löytyy tietoa etanoolista www.etanoi.nu
      En VW Golf som har konverterats till etanoldrift genom att en bränsletrycksregulator monterats på returslangen från motorn. Det tar någon timme och kostar runt 1 000 kr.
      Är man det minsta händig kan man göra det själv.
      Eiköhän pitäs Suomessa jotain tehdä asialle........

      • kaasu0999

        TÄÄLTÄ löytyy tietoa etanoolista tässä oikea osoite www.etanol.nu


      • Garju66
        kaasu0999 kirjoitti:

        TÄÄLTÄ löytyy tietoa etanoolista tässä oikea osoite www.etanol.nu

        Suomi on aina jäljessä ympäristö asioissa.mutta kunhan sana leviää että voi itse autoon laittaa nuo pienet nippelit..kohta etanooli tekee räjähdysmäisen myynnin....Eikö meillä löydy vastavaa tietoa kuin Ruotsissa on,olen katellut blocketista autoja siellä on joka lähtöön etanolkärryjä.


      • 1234564432
        Garju66 kirjoitti:

        Suomi on aina jäljessä ympäristö asioissa.mutta kunhan sana leviää että voi itse autoon laittaa nuo pienet nippelit..kohta etanooli tekee räjähdysmäisen myynnin....Eikö meillä löydy vastavaa tietoa kuin Ruotsissa on,olen katellut blocketista autoja siellä on joka lähtöön etanolkärryjä.

        Poksi kiinni ja ohjelmointi. Ei välttämättä tarvitse USA-autoihin tehdä, kannattaa ottaa selvää jenkeistä.
        Monissa on ohjelmointi etanoolille, säätyy automaattisesti. Samalla laatikko muuttuu.


    • d,.ww
    • vaihto ehkä chevyyn

      toimiikos e85 Chervolet Astrossa 87-95 malleissa?

      • usa maahantuoja

        NO Toimii, mutta hajotat autosi. Ei varmasti kannata edes kokeilla.
        FLEXFUEL AUTOT OVAT ASIA ERIKSEEN, ne on vartavasten tehty pirtubensalla toimimaan.


    • usa maahantuoja

      Kyllä moottori hajoaa jos pirtua luminaasi tankkaat, ihan varmasti. USA ja euro- Flexfuel autot ovat asia erikseen.
      Autosi voi tuolla e85:lla toimia mutta moottorin ja muita osia hajoaa aika pian se on varma joten et säästä mitään.

    • vaihto ehkä chevyyn

      mitäs jos laittaa vielä lisävoitelua tankkiin? esim 2tahti öljyä..

      heräteltiin yhtä autoa kymmenen vuoden seisonnasta 2viikkoa, eikä heränny, kävi vaan 3 pytyllä 98 bensalla.. sitte lisättiin 2tahti öljyä tankkiin, niin heti alkoi käydä kaikilla pytyillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe