Lyhyesti: onko teistä kenelläkään todettu selkärankareumaa siitä huolimatta, että HLA-B27 on negatiivinen?
Mulla kaikki muut kriteerit täyttyivät paitsi tämä, jotta olisi lähetetty magneettikuvaukseen. Nyt harkitsen yksityislääkärille menoa. Mutta täytyykö siis olla tuo HLA-B27 -geeni että diagnoosin voi saada?
HLA-B27 negatiivinen?
6
7481
Vastaukset 6
- Reumaatikko
Selkärankareuma diagnoosin sain ainakin minä negatiivisella HLA-B27 tuloksella,eli ei tarvitse olla positiivinen.
- Muka reumaatikko
Voitko kertoa kuka lääkäri on sinulle diagnoosin kirjoittanut? Itse olen kärsinyt kivuista jo 7 vuotta, kortisoni kuuri on ainoa lääke mikä auttaa. Yleisen puolen lääkärit eivät suostu kirjoittamaan diagnoosia pelkkien oireiden ja perimän perusteella, vaan odottavat että selkärangassa alkaa näkyä muutoksia...
- Tikku-akka
Parin viikon päästä aika reumapolille. HLAB27-negatiivinen olen. saa nähdä, mitä tulee diagnoosiksi. Selkä on kipeä, jäykkä...
- muumäärittelemätön
Joo... tosin viimeisin lääkäri vaihtoi sen taas krooniseksi reaktiiviseksi artriitiksi. Vastahan tässä on 19 vuotta tutkittu ja diagnoosi on vaihdellut nivelreumasta reaktiiviseen artriittiin ja selkärankareumaan. Lääkäristä riippuen.
Diagnoosista viis, ajattelen. Kela-kortissa on erityiskorvattavuus ja päivittäislääkityksenä Oxiklorin. - T -83
mulla negasta huolimatta diagnoosi. Ja magneettikuvilla se todettiin. Tays reumatologi.
- minä
Olen 45, koetta ei otettu. vielä. Tyttärelläni tuo HLAB27
Mutta vaikka olisi negatiivinen, voi sairastaa selkärankareumaa.
Eikös tuota ole Suomessa eniten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid111727En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42519- 36472
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50470Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi17419Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.92398Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33391- 43355
- 46353
Martina ja Muhis vaan ystäviä
Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä130352