Lyhyesti: onko teistä kenelläkään todettu selkärankareumaa siitä huolimatta, että HLA-B27 on negatiivinen?
Mulla kaikki muut kriteerit täyttyivät paitsi tämä, jotta olisi lähetetty magneettikuvaukseen. Nyt harkitsen yksityislääkärille menoa. Mutta täytyykö siis olla tuo HLA-B27 -geeni että diagnoosin voi saada?
HLA-B27 negatiivinen?
6
6664
Vastaukset
- Reumaatikko
Selkärankareuma diagnoosin sain ainakin minä negatiivisella HLA-B27 tuloksella,eli ei tarvitse olla positiivinen.
- Muka reumaatikko
Voitko kertoa kuka lääkäri on sinulle diagnoosin kirjoittanut? Itse olen kärsinyt kivuista jo 7 vuotta, kortisoni kuuri on ainoa lääke mikä auttaa. Yleisen puolen lääkärit eivät suostu kirjoittamaan diagnoosia pelkkien oireiden ja perimän perusteella, vaan odottavat että selkärangassa alkaa näkyä muutoksia...
- Tikku-akka
Parin viikon päästä aika reumapolille. HLAB27-negatiivinen olen. saa nähdä, mitä tulee diagnoosiksi. Selkä on kipeä, jäykkä...
- muumäärittelemätön
Joo... tosin viimeisin lääkäri vaihtoi sen taas krooniseksi reaktiiviseksi artriitiksi. Vastahan tässä on 19 vuotta tutkittu ja diagnoosi on vaihdellut nivelreumasta reaktiiviseen artriittiin ja selkärankareumaan. Lääkäristä riippuen.
Diagnoosista viis, ajattelen. Kela-kortissa on erityiskorvattavuus ja päivittäislääkityksenä Oxiklorin. - T -83
mulla negasta huolimatta diagnoosi. Ja magneettikuvilla se todettiin. Tays reumatologi.
- minä
Olen 45, koetta ei otettu. vielä. Tyttärelläni tuo HLAB27
Mutta vaikka olisi negatiivinen, voi sairastaa selkärankareumaa.
Eikös tuota ole Suomessa eniten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988