LIIVIJENGIT

resistance Höffinge

STT

Poliisin rikollisina pitämät liivijengit ovat alkaneet kysellä yrittäjiltä Suomessa suojelurahoja. Keskusrikospoliisin (krp) mukaan jengien edustajat ovat ilmoittaneet, että yritysten pitää maksaa, koska ne toimivat "heidän alueellaan".

Rikoskomisario Jussi Oksanen krp:stä sanoo, että kiristäjille ei kannata maksaa vaan asiasta pitää kertoa poliisille. Jos maksaa, kiristys ei lopu.

Yhteiskunnalla on keinoja suojella ihmistä, joka kertoo rikoksesta esitutkinnassa tai oikeudenkäynnissä. Hyvin uhkaavissa tapauksissa voidaan käyttää todistajansuojelua. Käytännössä tämä voi tarkoittaa uutta henkilöllisyyttä ja muuttoa jopa ulkomaille.

Monet liivijengeistä ovat viime aikoina levittäytyneet uusille, yhä pienemmille paikkakunnille ja värväävät uusia jäseniä.

Oksanen ei halua lietsoa pelkoa. Jengien olemassaolo ja kasvuaikeet on kuitenkin hyvä ottaa huomioon asumis- ja sosiaalipolitiikassa. Liian eriarvoisia asuinalueita ei saisi päästää syntymään eikä nuoria miehiä syrjäytymään.

Kaikki liivejä kantavat ryhmät eivät ole rikollisjengejä, vaan moni keskittyy puhtaasti moottoripyöräilyyn.

19

2820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha juttu jo

Täähän nyt on semmonen homma, jota on tehty tässä maassa jo pitkän, pitkän aikaa. Se, että media/poliisi herää tähän vasta nyt, ei tee tästä millään tavalla uutta asiaa.

Ja toinen juttu on se, että poliisihan ei tälle mahda mitään. Eikä todellakaan voi auttaa kiristyksen kohteeksi joutuneita. Tai koittakaapa itse miettiä jokin tapa jolla suojata muutama kymmenen yrittäjää käytännössä ympärivuorokautisesti. Ette keksi. Eikä keksi poliisikaan. Ainoa mahdollisuus yrittäjälle on oikeastaan palkata omat turvamiehet.

• asdffffffasdas

eikä edes pelkät yrittäjät vaan myös perheet pitäisi turvata. kuulostaa aika mahdottomalta.

• yksityis yrittäjä

No voi vittu, ei näissä rintaliivi miehissä mitään pelättävää ole. Jos tulevat jotain kiristämään, niin turpaan vaan tai ilmoitus poliisille.

• Kansalainen

Sukkanauharintaliivi pojille ei pidä kenenkään maksaa yhtään mitään. Paskanen nauru riittää aivan hyvin. Jos poliisille soitto ei tehoa, niin sitten joutuu ottamaan järeämmät keinot käyttöön. Jos oikeudesta ei voi tehdä voimakasta, on voimasta tehtävä oikeus.

Jostain kaukaisuudesta muistuu mieleeni tapaus, kun erään kerholaisen liivit repesivät ja veri virtasi nenästä, tyyppi soperteli itkuissaan,- Älkää lyökö älkää lyökö, mä oon liivi mies mä oon liivi mies ettekste nää, mä oon liivimies.

HAHAHAHAHAHAHA

• ____________________

MUISTUSTUS MUISTUTUS. Tehkää järjestäytyneestä rikollisuudesta aina ilmoitus poliisille. Kun me kerran verojakin maksamme, niin olemme myös oikeutettuja saamaan sitä vastaan palveluja. Ja onpahan poliiseillekin järkevämpää tekemistä kuin pelkkä ylinopeuksien kyyläys.

• cfgnggy79,

Ovatko ne rintaliivijengejä.Onko niillä tissiliivit.Ovatko ne homoja.Kai ne ovat vain narkkareita,jotka kuolevat luodista.Liiveistä huolimatta.

• Nykänen

Menkää itteenne ja lopettakaa toi huutaminen täälä. sit rohkeesti vaan kertoon niille jos on asiaa! ei tää teijän lapsellinen itkeminen täälä mitää auta

• ilmo.

Nykäsen pyynnöstä, rikos ilmoitusten tekemisen kynnys madaltui 99,9 %.

• sepänsälli789

Oletko itse lapsen tasolle jäänyt rintaliivijengiläinen, joka saa orgasmin moottoripyörästä?

• Anonyymi
        sepänsälli789 kirjoitti:

Oletko itse lapsen tasolle jäänyt rintaliivijengiläinen, joka saa orgasmin moottoripyörästä?

Täällä ei kai vielä ole näin päätöntä https://yle.fi/uutiset/3-11685518

"Paikan päällä on kuitenkin vain yksi henkilö,joka on täysin sivullinen ja tullut paikalle sattumalta. Tätä ihmistä hakataan pampuilla, metalliputkilla ja muilla astaloilla eri puolille vartaloa ja päähän. Henkilölle tulee vammoja ympäri kehoa."

• rorschach
    • luusereita ovat

Hyvinkään liiviläiset on kyllä semmosta mammanpoikaa että enpä juuri lähtis niille antaa ku tikkaria suuhun. Tosin satun tietää että suurin osa haluu jotain muuta suuhun (homoja) että kulliahan ne sinne haluu mutta multa ei saa.

• joopa joo

Minäkin näen joka aamu pienen pieniä liiviläisiä, he eivät taatusti kuulu mihinkään rikollisjengiin. Käsikädessä kulkevat perhepäivähoitajan ohjauksessa. Liiviläisiä on nähkääs jos jonkinmoisia.

• MC Piltti

Ovatko sellaisia kolmipyöräraggareita?

• Anonyymi
        MC Piltti kirjoitti:

Ovatko sellaisia kolmipyöräraggareita?

En tiedä raggareista, mutta suloisia ovat.

• dodii.

Jos ei maksa, seuraa vahinkoa, joko esineellistä tai henkilö.
      joten parempi maksaa. hyvin yksinkertaista.

• Yrittäjä

No johan vitsin murjaisit, oletko katsonut liikaa televisiota, se tunnetusti tylsistyttää. Kuvitteellien maailma on ihan eri asia kuin oikea elämä. Suosittelen vetämään pään sieltä persereiästä ulos.

• Anonyymi

Yksi keino ylläpitää hengellistä harhaa on kielto hankkia tietoa. kaikki lukeminen ja muu median seuraaminen kielletään- Tätä keinoa käyttävät varsinkin käärmekulttilaiset reptilianistit.

Lisäksi tähän kuuluu, että ihmisen pää sulatetaan huumausaineilla. Yksi keino tehdä ihmisen päähän niin sanottu radio on juuri tämä huumaaminen. Ihiminen huumataan ja hänene mieleensä tehdään mielikuva ja muisti istutteita. Myähemmin nämä istutteet alakvat tuntua muistikuvina ja keskustelut nousevat manipuloidun mieleen ajatuksina, että hän käy telepaattista keskustelua manipuloijansa kanssa. Manipuloitu kertoo manipuloijalleen tästä keskustelusta ja manipuloja valehtelee kojhteelleen puhuneensa tälle telepaattisesti. Näin mainipuloitu luulee, että hänen päässään on radio jolla kommunikoida telepaattisesti. Tämän jälkeen ihmistä on helppo manipuloida jatkuvasti ja luonnollisesti tähän kuuluu kultin sisäinen tiedonhankintakielto jolla kohteet pystývät hallinassa.

• Anonyymi

Lienetko terve? Kirjoittelet 8 vuotta aiemmin avattuun aiheeseen mitenkään liittymättömiä horinoita joista et varmaan itsekään ymmärrä mitään. Todennäköisesti kuitenkin olet ollut tekstiä väkeltäessäsi vain sekaisin huumausaineista. Koeta ryhdistäytyä ja pyrkiä pois riippuvuudestasi. Lääkärit ja muut huumehörhöjä hoitaneet kertoivat aikoinaan LSD:n aiheuttavan harhoja joiden tyyppisiin oireisiin aamuyöllä kirjoittamasi sekava tekstisi viittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      132
      3144
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2981
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1936
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1579
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      984
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä