Enkel-näky Virrat-Alavus välillä

karibo

Ko tapahtumasta on kulunut kokolailla vuosi. Mikähän mahtanee olla tapauksen tiimoilta asiat tällä hetkellä? Onko romaaninaisen näylle löytynyt muita silminnäkijöitä? Vieläkö Seinäjoen helluntai srk hehkuttaa tapahtuman johdosta? Onko tapausta tutkittu seurakunnan puolesta? Ja jos on niin mihinkä johtopäätökseen näyn aitoudesta on tultu?

27

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun "näkijänä"

on ollut mustalainen, niin mitä luulet, kuinka luotettava tuo "näky" on?

• >:<

Nii-i, kyllähän sitä voi keksiä tuollaisenkin näyn, että edes vähän aikaa saa huomiota kohdalleen.

• Anonyymi00022
        >:< kirjoitti:

Nii-i, kyllähän sitä voi keksiä tuollaisenkin näyn, että edes vähän aikaa saa huomiota kohdalleen.

eipä kai, ...

vaan voisi kysyä MIKÄ OLI VIESTI, onko sitä Enkelin tarkoitusta vieläkään ymmärrretty?

Tulee mieleen varoitus koska alueella jo seurasi 2-4 tappotapausta ,,, ja seutu piotöäisi olla rauhallista aluetta...

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

eipä kai, ...

vaan voisi kysyä MIKÄ OLI VIESTI, onko sitä Enkelin tarkoitusta vieläkään ymmärrretty?

Tulee mieleen varoitus koska alueella jo seurasi 2-4 tappotapausta ,,, ja seutu piotöäisi olla rauhallista aluetta...

Enkelithän on olemasssa, ja mm Suomen pelasti enkeli sodassa Venäjää vastaan, sen tiesi moni silloin....

valtava enkeli oli rajalla, estämässä että Stalinin Neuvostoliitto ei päässyt Suomeen...

• Itse en usko "näyn aitouteen". Seurakunnassa kyllä kerrottiin kahdestakin saman kaltaisesta näystä. Katsoin kummatkin haastattelut eivätkä vakuuttaneet. Näkyjen näkijät eivät pyynnöistäni huolimatta olleet ainakaan minuun yhteydessä.

Kukaan ei vääryydellä elämäänsä vahvista.

• Tuom.

Ei näyn itsessään edes tarvitse olla totta. Mutta ajan henki on kyllä sellainen, että "viljavainiot ovat jollain tasolla vaalenneet". Siis sato alkaa olla kypsää myös erittäin laajojen hengen ilmaisujen kautta.
        Joillain vaan alkaa olla hätä sielustaan, ettei vaan joutuisi tuomiolle ihan lähiaikoina. Pitäisi saada vielä tehdä syntiä ihan ajan kanssa.
        Itsekään en ole ollut juuri sinuun yhteydessä, mutta Jumalaan sitäkin enemmän.

Monet ns. uskovat vaan ovat hengellisesti kateellisia toisten armolahjoista, ja tästä on todisteita. Ottamatta kantaa näkyjen nähneestä romanista.

• Romaniinit ovat ok.
        Tuom. kirjoitti:

Ei näyn itsessään edes tarvitse olla totta. Mutta ajan henki on kyllä sellainen, että "viljavainiot ovat jollain tasolla vaalenneet". Siis sato alkaa olla kypsää myös erittäin laajojen hengen ilmaisujen kautta.
        Joillain vaan alkaa olla hätä sielustaan, ettei vaan joutuisi tuomiolle ihan lähiaikoina. Pitäisi saada vielä tehdä syntiä ihan ajan kanssa.
        Itsekään en ole ollut juuri sinuun yhteydessä, mutta Jumalaan sitäkin enemmän.

Monet ns. uskovat vaan ovat hengellisesti kateellisia toisten armolahjoista, ja tästä on todisteita. Ottamatta kantaa näkyjen nähneestä romanista.

Ai ne oli romaneja sielä Seinäjoella.

• Romanijärjestys
        Romaniinit ovat ok. kirjoitti:

Ai ne oli romaneja sielä Seinäjoella.

Saattaa olla, mutta muistanet, että romaneilla on ihan oma sosiaalinen järjestyksensä, verikosto! Kun romanit tulevat ns. uskoon, heillä on ankara kontrtolli mihin ovat suuntautuneet. Tämä on tällainen kulttuurinen kysymys, mihin kannattaa suhtautua tietyllä kunnioituksella.

• Hahahahahaha

1v vanhoihin näkyihin ette usko mutta 2000 vuotta vanhoihin uskotte :D
      Voi pyhä yksinkertaisuus ja ristus-perkele!

• suomal.sananlasku

Vanhassa vara parempi.

• KTS (Ei kirj.)

Virtain enkelit ilmoittivat viime talvena "Viljavainioiden vaalenneen" ja vähän aikaisemmin kesällä 2010 ilmaantui läheiseen eteläpohjalaiseen viljapeltoon jättiläismäinen maailmankarttakuvio joka oli "levitetty" neljään samankokoiseen soikionmuotoiseen alueeseen. Kuvio oli kooltaan yhteensä noin 500m x 800m kokoinen, vilja on lakoontunut kuvioissa eri suuntiin ja korsien varret ovat kuin hiiltyneet 15cm korkeudelta maan pinnasta.

Ilmiöiden yhtenevyys on ilmeinen ja kuuluu siis ufohavaintojen piiriin.

• Aito on asia

Henkilö on luotettava eikä ole julkisuushakuinen, uskon että asia on aito, mieluummin keskittyisin itse näkyyn enkä näkijään. Ei tunnu kovin järkevältä pyydellä näkijää ottamaan nyt johonkin uteliaaseen yhteyttä., sehän olisi loputon prosessi.

• 11111111111111111111
        Aito on asia kirjoitti:

Henkilö on luotettava eikä ole julkisuushakuinen, uskon että asia on aito, mieluummin keskittyisin itse näkyyn enkä näkijään. Ei tunnu kovin järkevältä pyydellä näkijää ottamaan nyt johonkin uteliaaseen yhteyttä., sehän olisi loputon prosessi.

Eikö Seinäjoen helareiden nettisivulla viime keväänä esiinpyydetyt silminnäkijät, jotka olisivat todistaneet paikallaolleina näkyä, ole ilmoittautuneet puhumaan uskonsisaren näyn aitoudesta. Taisivat haeskella lehti-ilmoituksillakin todistajia näylle.
        Taisi näyn näkijän uskottavuudelta pudota pohja keväällä kun todettiin hänen ollen kirjautuneena facebookiin kotikoneellaan samanaikaisesti kun oli näkyä "näkemässä"
        tienpäällä.
        Luulisi olevan seurakunnan uskottavuudenkin kannalta selvitellä tommonen asia mutta onko tässä tapauksessa käynyt niin että seurakuntaakin on ruvennut hävettään koko tapaus ja ovat lakaisseet tapauksen maton alle.

• Anonyymi00024

ufo on eri asia,

USAn ministeri Vance on todennut että ufot on pahojahenkiä eli Saatanan henkivaltojen toimintaa

• .

.

• Inhottava realisti

Tyypillistä helluntailaisten tuottamaa satuilua.

• * Voihan se olla aito, mutta miksi enkelillä oli miekka? Ilosanoma on vielä voimissaan, miksi enkeli oli naisen hahmossa ja vielä siivet? Raamatun enkeleillä ei ole siipiä, joillakin Gerubeilla on, mutta ne ovat enkeliruhtinaita, tuskin ilmestyvät ihmisille. Enkelit on yleensä, jos ihmislle ilmestyvät, mies hahmossa, ja vaikea eroittaa meistä ihmisitä. Raamatun valossa ilmestys ei ollut Jumalan antama, vaan joku henkimaailman ilmestys. Sehän oli pelottava näky, eikä Jumala ketään pelottele, yksinäisiä naisia metsä teillä? Harhaan johtava näky, ei Jumalasta !

• 11111111111111111111

Enkelnäyn näkijä muutti kertomustaan jutun julkisuuden edetessä tekstin osalta mitä oli lukenut enkelin siivistä paremmin raamatun kirjoituksiin sopivaksi. Luulisi tommosen näy nähneenä muistavan muutaman sanan lauseen sanatarkasti ja kertoisi näkemänsä aina samanlaisena.
      Totuudenpuhuja muistaa aina kertomansa. Valehtelija ei muista mitä aiemmin on valehdellut. Tollai jotenkin meni vanha sanalasku

• Outoa vaatimista

Täällä on jollain vaatimus millaisen näyn olisi pitänyt olla,oletko tosiaan sitä mieltä että pystyt itse määräämään minkälaisen näyn näet, tuntuu vaatimuksena hurjalta. Kotikoneen käyttöön on mahdollisuus myös muilla perheenjäsenillä, se ei ole ,selittämässä tätä epäaidoksi, en tiedä mitä haette tältä tai näiltä jotka tämän näkivät , janoatteko jotain lisää vai miksi näkyä jauhatte vuositolkulla.

• Sanan saattaja
        Outoa vaatimista kirjoitti:

Täällä on jollain vaatimus millaisen näyn olisi pitänyt olla,oletko tosiaan sitä mieltä että pystyt itse määräämään minkälaisen näyn näet, tuntuu vaatimuksena hurjalta. Kotikoneen käyttöön on mahdollisuus myös muilla perheenjäsenillä, se ei ole ,selittämässä tätä epäaidoksi, en tiedä mitä haette tältä tai näiltä jotka tämän näkivät , janoatteko jotain lisää vai miksi näkyä jauhatte vuositolkulla.

Vaikka itse Jeesus tulisi viljavainioille kävelemään ja sanomaan että vija korjataan pian aittoihin ja ruumenet poltetaan ei kaikki ihmiset usko.
        Jokainen joka todella uskoo tietää ja näkee mailman lopun ajan merkit jos ei näe mitä ympärillä tapahtuu lukekoot Raamatusta.
        On toden totta että jokaisen ihmisen tulisi katsoa itseään onko lampu palamassa onko usko sammunut, vai elääkö koksydämisessä uskossa uskoen käskyihin ja rakkauden lakiin, jos näin on silloin lappu on palamassa ja voi tunnustaen syntinsä ja elää Jumalan voimassa ja valossa vaeltaa taivastietä.

Lukihäiriöinen

• nunnuka-lailailai
        Outoa vaatimista kirjoitti:

Kylläpähän ne näyt ja unet tulee päähän paljolti siitä mitä ihminen ajattelee eniten. Sitten ihmettelisin jos ihan tuiki pakanalle ilmestyy enkeli eteen pimeällä tiellä.

• nunnuka-lailailai
        Sanan saattaja kirjoitti:

Vaikka itse Jeesus tulisi viljavainioille kävelemään ja sanomaan että vija korjataan pian aittoihin ja ruumenet poltetaan ei kaikki ihmiset usko.
        Jokainen joka todella uskoo tietää ja näkee mailman lopun ajan merkit jos ei näe mitä ympärillä tapahtuu lukekoot Raamatusta.
        On toden totta että jokaisen ihmisen tulisi katsoa itseään onko lampu palamassa onko usko sammunut, vai elääkö koksydämisessä uskossa uskoen käskyihin ja rakkauden lakiin, jos näin on silloin lappu on palamassa ja voi tunnustaen syntinsä ja elää Jumalan voimassa ja valossa vaeltaa taivastietä.

Lukihäiriöinen

Raamatussahan kielletään ryntäämästä sellaiseen vouhotukseen, että Jeesus on nähty siellä tai siellä.

En tosiaankaan uskoisi jos joku sanoisi Jeesuksen kävelevän tuolla viljavainioilla juttelemassa viljan korjuusta ja ruumenien polttamisesta.

• 11111111111111111111
        nunnuka-lailailai kirjoitti:

Kylläpähän ne näyt ja unet tulee päähän paljolti siitä mitä ihminen ajattelee eniten. Sitten ihmettelisin jos ihan tuiki pakanalle ilmestyy enkeli eteen pimeällä tiellä.

Ei niitä romaaninaisen kanssa näkyä kattelleita ole löytynyt. Vaikka naisen todistelun mukaan oli puhelinnumeroitakin vaihdeltu.
        Kyllä kaikki oli valetta mitä se nainen kertoili. Muumuassa se että tapahtuma sattui hiljaisella tiellä. Kun kyseessä oli kantatie 66 niin sen varressa asujana voin vakuuttaa ettei ko tie ole hiljainen edes tohonkaan aikaan vuorokaudesta. Sen verran rekkoja ainakin kulkee että olen vakuuttunut että näyn keston ajalle olisi pitänyt sattua vähintään 10 rekkaa jotka paikan ohittivat

• Anonyymi00019
        11111111111111111111 kirjoitti:

Ei niitä romaaninaisen kanssa näkyä kattelleita ole löytynyt. Vaikka naisen todistelun mukaan oli puhelinnumeroitakin vaihdeltu.
        Kyllä kaikki oli valetta mitä se nainen kertoili. Muumuassa se että tapahtuma sattui hiljaisella tiellä. Kun kyseessä oli kantatie 66 niin sen varressa asujana voin vakuuttaa ettei ko tie ole hiljainen edes tohonkaan aikaan vuorokaudesta. Sen verran rekkoja ainakin kulkee että olen vakuuttunut että näyn keston ajalle olisi pitänyt sattua vähintään 10 rekkaa jotka paikan ohittivat

Jumala tietää ajankohdat, ja ne muut ei halua julkisuuteen eikä ihme.

Kaikki täsmää, ja voidaan uskoa totena.

Miettikää enemmänkin sanomaa, ja mitä senjälkeen on tapahtunut alueella, miksi tuo alue.

Eniten ihmetyttää että tarkkaa tapahtuma-paikkaa tuolle ei ole ilmoitettu.

Jeesuksen siunausta kaikille Virrat-Alavus alueella

• Anonyymi00020

>>>>Ja jos on niin mihinkä johtopäätökseen näyn aitoudesta on tultu?<<<

Kaikki tulee alistaa Jumalan Sanan ilmoituksen alaisuuteen ja niitä tarkastella, arvioida Sanan mukaan.

Asia 1. Mistä asiayhteydestä ilmoitus oli irroitettu?

Joh.4:1-44. on asa yhteys.

Jeesus sanoi opetus lapsillensa puheensa asiayhteydestä irti reväistyn tekstin

”Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä". Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa. Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi. Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita. Sillä tässä on se sana tosi, että toinen on kylväjä, ja leikkaaja toinen. Minä olen lähettänyt teidät leikkaamaan sitä, josta te ette ole vaivaa nähneet; toiset ovat vaivan nähneet, ja te olette päässeet heidän vaivansa hedelmille."”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭31‬-‭38‬ ‭FB38‬‬
      ---------
      "..JO NYT", siis silloin kertomuksen asia yhteydessä >>> Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi. Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.<<<<
      ---------
      asia 2.---Jeesuksen tulemuksen aika on niin selvästi ilmoitettu evankeliumissa että terveellä sisä lukutaidolla sen tulisi ymmärtää. Jeesus itse sanoi koska Hän tulee. Rohkeneeko joku olla itse Jumalan Poikaa viisaampi syntiin lankeemusen jälkeläisenä pimentyneellä vajavaisella luulo tiedollansa?
      --------
      Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
      ------
      ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬
      ------
      ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬
      -----
      ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬
      -------
      ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬
      --------
      Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
      -----
      ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
      ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬
      ------

• Anonyymi00021

Kaikkiin näkyihin uskominen ei ole pelastuksen ehto.

• Anonyymi00025

Mitä sitten vaikka olisi kuinka enkeli seisonut sana missä !?

Mitä se muka tarkoittaisi, hah ei mitään eli täysin turhaa vouhotusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      169
      2607
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      19
      737
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    8. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      722
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      86
      720
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      678
    Aihe