Tietääkö joku mikä on oikea nimitys ihmisestä, joka on syntynyt suomalaisena, mutta ei Suomessa ja joka on sittemmin muuttanut Suomeen?
Olen syntynyt toisessa maassa, mutta olen syntymästäni asti ollut Suomen kansalainen. Muutimme Suomeen vähän sen jälkeen ja vanhemmistani tuli paluumuuttajia. Termi paluumuuttaja ei mielestäni sovi itseeni, koska ennen muuttoa Suomeen en täällä ole koskaan asunut. Mikä minä olen?
Identiteettikriisi
4
417
Vastaukset
- asssssssss
Tuli mieleen mitenkähän Jari Sillanpää on kotiutunut Suomeen. Onkohan se asunut aiemmin koko ikänsä Ruotsissa.
- paska
haista p-a-s-k-a...
- uusiosuomaalainen
Olisitko vaikkapa uussuomalainen?
No, minusta sinä olet suomalainen siinä missä muutkin suomalaiset, jos niin haluat ja tunnet itsesi suomalaiseksi. Käytännön merkitystä asialla ei liene, koska olet kuitenkin syntyperäinen suomen kansalainen, joten tie on auki sinulle ihan ministerin ja presidentin pestejä myöten. Siitä vaan :) - vehis 61
Ole vaan ihan Suomalainen, ainakin tähän asti sillä nimellä on kehdannut maailmalla kulkea ja asua, jos nyt ei edustajat ole itse menneet mainetta tahraamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1124697Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1744433Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.961813- 4031681
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331443Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3621142Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann61139- 611020
- 681002
- 92968