Tietääkö joku mikä on oikea nimitys ihmisestä, joka on syntynyt suomalaisena, mutta ei Suomessa ja joka on sittemmin muuttanut Suomeen?
Olen syntynyt toisessa maassa, mutta olen syntymästäni asti ollut Suomen kansalainen. Muutimme Suomeen vähän sen jälkeen ja vanhemmistani tuli paluumuuttajia. Termi paluumuuttaja ei mielestäni sovi itseeni, koska ennen muuttoa Suomeen en täällä ole koskaan asunut. Mikä minä olen?
Identiteettikriisi
4
406
Vastaukset
- asssssssss
Tuli mieleen mitenkähän Jari Sillanpää on kotiutunut Suomeen. Onkohan se asunut aiemmin koko ikänsä Ruotsissa.
- paska
haista p-a-s-k-a...
- uusiosuomaalainen
Olisitko vaikkapa uussuomalainen?
No, minusta sinä olet suomalainen siinä missä muutkin suomalaiset, jos niin haluat ja tunnet itsesi suomalaiseksi. Käytännön merkitystä asialla ei liene, koska olet kuitenkin syntyperäinen suomen kansalainen, joten tie on auki sinulle ihan ministerin ja presidentin pestejä myöten. Siitä vaan :) - vehis 61
Ole vaan ihan Suomalainen, ainakin tähän asti sillä nimellä on kehdannut maailmalla kulkea ja asua, jos nyt ei edustajat ole itse menneet mainetta tahraamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221