Jääpuikko tappoi helsingissä!

räystäät tippuu

Jääpuikko putosi - yksi kuoli Helsingissä

Savilankadulla Helsingissä ihminen on kuollut jäätyään katolta pudonneen jään alle.

Savilankadulla Helsingissä ihminen on kuollut jäätyään katolta pudonneen jään alle.

Paikalla on useita poliisipartioita ja ambulansseja.

Lisätietoja tapauksesta hetken kuluttua.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201202200094211_uu.shtml

Nyt tarkkaavaisuutta kansalaiset! Katoilla vaanii vaara!

69

1556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivitystä

Katolta pudonnut lumi surmasi naisen Helsingissä

Nainen on kuollut Helsingissä katolta pudonneen lumen ja jään vuoksi. Onnettomuus sattui Taka-Töölössä maanantaina aamupäivällä.
      Helsingin poliisi on tässä vaiheessa päivää asiasta vielä vaitonainen, mutta tiedottaa tapahtuneesta lisää myöhemmin tänään.
      Ympäristökeskus on varoittanut suurista lumikuormista katoilla. Lauhtunut sää tekee lumesta painavaa ja pudottaa lumet katoilta.

http://yle.fi/alueet/helsinki/2012/02/katolta_pudonnut_lumi_surmasi_naisen_helsingissa_3271806.html

• linnaan nahjukset

helppo homma.minä olen kiinteistö oy isännöitsijänä.minä huolehdin että piha katu liittumä on puhdas,tulin juuri lumitöistä ja putsasin auraauton jälkeen heti pois lumet.samoin jatkuvasti huolehdin ettei katolta pysty tippumaan lumet niskaan,johan tuo omakin turvallisuus kärsii jos ei huolehdi.ihmettelen miten velttoja saamattomia muissa yhtiöissä on isännöitsijät talonmiehet.laki on muutettava että vastuu henkilöt jotka taloyhtiöissä on vastuussa moisista huolimattomuuksista pannaan maksamaan sakot ja omaisille korvaukset ei ne ole taloyhtiöitten korvausvelvollisia.huolimattomuudesta vastuu vastuu henkilöille niin johan herkiää tippumasta sivullisten niskaan ja kuoleman tuottamuksesta vaikka linnaan.

• olen isännöitsijä

kyllä on ihmeellistä vellttoilua,minkälaisia velttoja talon ja isännöitsijän touhu.joka vuosi tulee talvi miten on mahdollista että taloyhtiön ja isännöitsijän homma on hukassa.linnaan tuollaiset vellihoust nahjukset ja heille korvausvelvollisuus kun eivät hoida taloaan.ihmetellä täytyy mistä asukkaat maksaa kun ei osata hoitaa asioita.tahallaan murhataan ihmisiä huonosta hoidosta.linnaan tuollaset murhaajat jotka ei osaa eikä ymmärrä hoitaa taloa.

• kelan ja varman kius

samanlaisia,ovat kelan ja varman päättäjät,lukutaidottomia edesvastuuttomia tolloja kiusaavat ihmisiä,sairastuvat henkisesti kun ei lasketa eläkkeelle vaikka on työkyvytön ja vammainen.samanlaisia oli kuoleman aiheuttanut taloyhtiö kun ei hoida jäätä ja lunta pois.

• 4+9
        linnaan nahjukset kirjoitti:

helppo homma.minä olen kiinteistö oy isännöitsijänä.minä huolehdin että piha katu liittumä on puhdas,tulin juuri lumitöistä ja putsasin auraauton jälkeen heti pois lumet.samoin jatkuvasti huolehdin ettei katolta pysty tippumaan lumet niskaan,johan tuo omakin turvallisuus kärsii jos ei huolehdi.ihmettelen miten velttoja saamattomia muissa yhtiöissä on isännöitsijät talonmiehet.laki on muutettava että vastuu henkilöt jotka taloyhtiöissä on vastuussa moisista huolimattomuuksista pannaan maksamaan sakot ja omaisille korvaukset ei ne ole taloyhtiöitten korvausvelvollisia.huolimattomuudesta vastuu vastuu henkilöille niin johan herkiää tippumasta sivullisten niskaan ja kuoleman tuottamuksesta vaikka linnaan.

Aivan. (Mutta vesi tippuu ja lumi putoaa, ellei sitten ensin sula vedeksi tai muuksi nesteeksi. )

• henk.ihmettelijä
        kelan ja varman kius kirjoitti:

samanlaisia,ovat kelan ja varman päättäjät,lukutaidottomia edesvastuuttomia tolloja kiusaavat ihmisiä,sairastuvat henkisesti kun ei lasketa eläkkeelle vaikka on työkyvytön ja vammainen.samanlaisia oli kuoleman aiheuttanut taloyhtiö kun ei hoida jäätä ja lunta pois.

kyllä vain.varma ja kela kiusaa vammaisia työkyvyttömiä.minä ja kaikki muutkin,heidän oma henkilökuntakin ymmällään,miten on mahdollista että päättäjät ovat lukutaidottomia,aivan pöyristyttävää kuinka voi olla niin tolloja,etteivät osaa lääkärien lausuntoja lukea.minäkin osaan lukea jos lääkärin lausunnossa lukee,että on työkyvytön pysyvästi.eikä ole kuntoutettavissa työhön sehän on selvää,että eläke on myönnettävä.heidän oma henkilökunta ihmettelee että olisi pitänyt olla vuosia eläkkeellä.minkalaisia uunoja pöljiä siellä on päättämässä ihmisten asioista.

• henkilökunta
        henk.ihmettelijä kirjoitti:

kyllä vain.varma ja kela kiusaa vammaisia työkyvyttömiä.minä ja kaikki muutkin,heidän oma henkilökuntakin ymmällään,miten on mahdollista että päättäjät ovat lukutaidottomia,aivan pöyristyttävää kuinka voi olla niin tolloja,etteivät osaa lääkärien lausuntoja lukea.minäkin osaan lukea jos lääkärin lausunnossa lukee,että on työkyvytön pysyvästi.eikä ole kuntoutettavissa työhön sehän on selvää,että eläke on myönnettävä.heidän oma henkilökunta ihmettelee että olisi pitänyt olla vuosia eläkkeellä.minkalaisia uunoja pöljiä siellä on päättämässä ihmisten asioista.

tuo on totta.ihmisiä kiusataan jos jonkinlaisella verukkeella.jos kerran lääkärin lausunnoissa lukee,että on työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.sehän on selvää suomen kieltä,mutta meidän päättäjät ei jostain kumman syystä niitä osaa lukea.niille on annettava aikaa opetella lukemaan,jospa ne siitä oppisivat lukemaan.

• Sää et oo
        olen isännöitsijä kirjoitti:

kyllä on ihmeellistä vellttoilua,minkälaisia velttoja talon ja isännöitsijän touhu.joka vuosi tulee talvi miten on mahdollista että taloyhtiön ja isännöitsijän homma on hukassa.linnaan tuollaiset vellihoust nahjukset ja heille korvausvelvollisuus kun eivät hoida taloaan.ihmetellä täytyy mistä asukkaat maksaa kun ei osata hoitaa asioita.tahallaan murhataan ihmisiä huonosta hoidosta.linnaan tuollaset murhaajat jotka ei osaa eikä ymmärrä hoitaa taloa.

isännöitsijää nähnykkään.

Ihmetellä pitää kuka viitsii kaltaisesi miinoittamaan yhtiöön edes tulla isännöimään. Vastuu on kuin Jumalalla, kenen hanskassa tuo lumentulo lieneekään ja kuitenkaan et mistään olisi valmis mitään maksamaan. Jos lunta pitää luoda, siitä pitää maksaa, mutta sehän ei näytä seksikkäältä vastikkeessa. Jos sitä lunta sataa aivan mahdottomasti, niin sitä pitää luodakkin nopeasti mahdoton määrä. Sinusta ei kuitenkaan ole mukava maksaa koska juhannuksena sitä lunta ei ole.
        Ala isännöitsijäksi ja hanki "ystäviä",,wittuilut tulee kylkiäisinä.

• Sää et oo kirjoitti:

isännöitsijää nähnykkään.

Ihmetellä pitää kuka viitsii kaltaisesi miinoittamaan yhtiöön edes tulla isännöimään. Vastuu on kuin Jumalalla, kenen hanskassa tuo lumentulo lieneekään ja kuitenkaan et mistään olisi valmis mitään maksamaan. Jos lunta pitää luoda, siitä pitää maksaa, mutta sehän ei näytä seksikkäältä vastikkeessa. Jos sitä lunta sataa aivan mahdottomasti, niin sitä pitää luodakkin nopeasti mahdoton määrä. Sinusta ei kuitenkaan ole mukava maksaa koska juhannuksena sitä lunta ei ole.
        Ala isännöitsijäksi ja hanki "ystäviä",,wittuilut tulee kylkiäisinä.

do not feed the troll

jos ihminen,puhua tällätapaa.usKoisin,että kyseessä on trolli.Trolliilmiö on kovin yleinen suomi 24 keskusteluissa.Paskat provot huomaa helposti kirjoitus asusta.

• henkilökunta kirjoitti:

tuo on totta.ihmisiä kiusataan jos jonkinlaisella verukkeella.jos kerran lääkärin lausunnoissa lukee,että on työkyvytön ja ei kuntoutettavissa työhön.sehän on selvää suomen kieltä,mutta meidän päättäjät ei jostain kumman syystä niitä osaa lukea.niille on annettava aikaa opetella lukemaan,jospa ne siitä oppisivat lukemaan.

hyvinJännää,että samalla kirjoitustyylillä varustettu niinsaman kaltainen trollitus,yrittää moneenkertaan TuODa kakkaanakemüstään esile.kannattaisi opetella kirjuuttamaan,ennekuin yrittää vääntää moneen kertaan rautalangasta.

fail? juu aar sou busted senkin paska trolli. yritä edes, syötät herkille ihmisille paskaasi joka fakin keskustelussa.

• .....

´´Jääpuikko putosi - yksi kuoli Helsingissä´´

on se nyt helvetti soikoon kumma juttu että taloyhtiöt eivät sen vertaa välitä ihmisten turvallisuudesta että eristäisivät vaaranpaikat paremmin!

• olen isännöitsijä

ei ole mitään vaarapaikkoja jos nynnyt ryhtyy hoitamaan asian kuntoon,taloyhtiö ei ole vastuun kantaja,vaan talosta vastaavat henkilöt vastuuseen sakkoja linnaa niin kyllä homma tulee kuntoon.kuolemantuottamuksesta vastuu henkilöt linnaan ja omaisille maksamaan korvaukset.

• mk

ei ole mitään vaarapaikkoja jos nynnyt ryhtyy hoitamaan asian kuntoon,taloyhtiö ei ole vastuun kantaja,vaan talosta vastaavat henkilöt vastuuseen sakkoja linnaa niin kyllä homma tulee kuntoon.kuolemantuottamuksesta vastuu henkilöt linnaan ja omaisille maksamaan korvaukset.

Ja kohta ei kukaan uskalla menää taloyhtöiden hallitukseen näiden asioiden takia että silleen ja se riippuu kuuluuko asia hallituksen vai isännöitsijän tehtäviin ja onko se selvitettu kenelle asia kuuluu.

• Et muutoin ole

isännöitsijä, muutoin kuin nimimerkiltäsi.
        Luuleeko arvon "isännöitsijä" että tuo menehtynyt sillä henkiin saadaan, että sairaslomalla ollut isännöitsijä ei kyennyt lumisadetta estämään tai edes hänen sijaisensa?

• Eihän se taloyhtiö

vaan koostu sen yhtiön asukkaista?

Montako jääpuikkoa muiden turvallisuuden takaamiseksi olet itse tänä talvena pudottanut?

Nii-i, sitä minäkin.

• LUOJA, PELASTUS

Teikäläisen logiikalla saavat purkaa turhanikaiset tsunamivaroitusjärjestelmät maailman meriltä. Kykenet varmaan kaikki muutkin luonnonilmiöt hoitamaan vasemmalla jalalla, ilman että ketään pitää linnaan laittaa? Varsin kyvykäs hemmo.

• zxz.

Talonmiehet takaisin, niinkuin oli ennen.. Joka talossa oli talonmies. Nyt on huoltomiehet, joilla monta taloa hoidettavana.. Monet ei kertakaikkiaan hoida hommiansa.. Nähty on. On niitäkin jotka hoitavat työnsä.

Monet isännöitsiäfirmat ja isännöitsiät ovat kyllä täysin sopimattomia siihen hommaan.

• siernåjeg

Eikö jää ja lumi katolla ole talonomistajan vastuu! Norjassa on ja jos onnettomuus tapahtuu niin omistajalla on vastuu: isot korvaudet,
      Tässä tapauksessa on liian myöhäistä, mutta talonomistajat oppii
      kun maksavat korvauksia.

• Lumpaljous

siarnåjeg Me ei olla Norjassa me ollaan Kreikassa, eikä voida maksaa omia juttuja.

• hihi

jep, ylläritsunamien, yms yllätysluonnokatastrofien kulutkin pitäs hoitaa valtio. ''mutkun se eii ilmootanu etä se aalto tulee!!11''

• siernåjeg
        Lumpaljous kirjoitti:

siarnåjeg Me ei olla Norjassa me ollaan Kreikassa, eikä voida maksaa omia juttuja.

Jos sinä Lumpaljous saisit jääpuikon päähäs ja invaliitiksi tulisit?
        Kenellä olis vastuu? Sinulla itsellä kun et kattonut katolle.
        Minun järjen mukaan on taloyhtiölle vastuu .

• Ihmettelenpävaan

Kun katsoo kuvaa onnettomuuspaikalta niin siinä olisi jalankulkijalla kaksi vaihtoehtoa - kävellä talonvierustaa tai ajorataa. Molemmat yhtä pahoja paikkoja. Miksi se lumi pitää aurata siihen jalkakäytävän reunaan niin, että jalankulkijat pakotetaan jään alle?

• linnaan isännöitsijä

kyllä örvelöt,kiinteistön hoitajat ja vastuuhenkilöt korvaamaan sakot ja omaisille korvaukset maksamaan,tuo on vellttojen talon hoitajien tyhmyyttä.lumet ja jääpuikot on otettava pois,niin ei vastaavia enää satu.johan on tyhmä taloyhtiö vastuu henkilöt linnaan kuoleman tahallisesta tuottamisesta,kohtahan murhamiehetkin saa olla vapaalla kun sattui vahingossa vahinko.

• mk
        linnaan isännöitsijä kirjoitti:

kyllä örvelöt,kiinteistön hoitajat ja vastuuhenkilöt korvaamaan sakot ja omaisille korvaukset maksamaan,tuo on vellttojen talon hoitajien tyhmyyttä.lumet ja jääpuikot on otettava pois,niin ei vastaavia enää satu.johan on tyhmä taloyhtiö vastuu henkilöt linnaan kuoleman tahallisesta tuottamisesta,kohtahan murhamiehetkin saa olla vapaalla kun sattui vahingossa vahinko.

Ei kun lakia muutettava siten että jokainen kulkee omalla vastuullaan niin ei se ole oikein että taloyhtiö on vastuussa siitä että jotain tippuu johonkin vaan se jalankulkia voi jättää kulkematta että silleen. Onneksi taloyhtiöillä on vakuutukset näitä tapauksia varten koska loppupeleissä se taloyhtiön asukkaat maksavat ne korvaukset. Onneksi ei tartte keskustassa kulkea talvella.

• kouluun isännöitsijä

Jäi koko pääasia huomaamatta, kun huomio kiinnittyi vaan NIIN sujuvaan äidinkieleen.
        Mistä koulusta näitä tällaisia okein sikiää?

• ihmetteleppä vaan.

itse ihmettelen miten ihminen ei tajua, että kun lunta on niin paljon se kasataan sinne minne mahdollista, missä se on vähiten liikenteen ja ihmisten tiellä.

duud, look around niin näät että sitä lunta on iiihan perkeleesti, minnes kelasit sen sitten sulloa?
        ja mitä ite kattonu/kuunnellu, nii ei kuorma-autot oo vieny lumia kovinkaa monesta paikasta muualle. että siinähän ihmettelt. mä en ihmettele, mä huomaan et ahaa, jos 1 1=2 niin mitä on paljon lunta niiden auraaminen pois tieltä?

äly hoi älä jätät. kyllä tekin huomaatte että asioilla on helllvetin yksinkertainen selitys.

noin vuosittain loukkaantuu ihmisiä, liukastumiseen tai liukastumisen kautta kaatumiseen.. oli tiet hiekoitettuja tai ei. ei näille hommille vaan voi mitään.
        ihan sama ku köyhät valittais et jengii kuolee kylmyytee ku ei oo varaa ostaa vaatteita.

• linnaanhuonotprovot.

siis onko sinun mielestä luonnonkatastrofien yms luonnontekosten kautta sallittavaa etsiä syyllinen ihmisistä?
        jep, meidänkin taloyhtiössämme isännöitsijä käy joka aamu heittämässä ämpärillisen vettä katukäytävään, että jengi liukastuu ja murtaa niskansa.
        samoin lumenpudottajat katolla pudottavat melkein lumet ja jättävät ne siihen katonrajaan heilumaan, että varmasti kuolee pari liian ylpeetä veronmaksajaa.
        aurausautotkin täälläpäin, auraavat lumet turhista paikoista autotielle, että liikenne menee solmuun ja kyllä, niitä ajoteitäkin liukastetaan ihan valtion voimin, että jengi menis korjaa autojaan tai ostais kipulääkkeitä kun luut murtuu.

• henriksoni721

minä osaisin väistää lumikasan kun on nopeet refleksit mutta ei kaikki osaa.

• ....

t: Janne 15v

Siinnäpähän olet skarppina esim 12 tuntisen työpäivän jälkeen ja muistat jokaisena ~40 talvena joka päivänä katsella katolta roikkuvaa jäätä.

• nimim erkki

itse väistelen luoteja.

jääpuikot nyt on lasten leikkii ku on silmät takaraivos ja päälaes.

• Jääpää.

Sain kerran päähäni nyrkinkokoisen jäämöhkäleen. Melkein meni taju...äsh ketä kiinnostaa

• nimim erkki

jep, mut mitä talvikunnossapitoon tulee siihen pyritään kokoajan.
      jos lasket et pelkästään eilen tuli jo melkee puol metrii sitä lunta nii ei ne aurausautot ja lumenpudottajat mitään supermiehii oo.

eilenki aurausautot kulki 15min välein, eikä lumi siitä mihinkään lähtenyt. nyt on varmaan vika niissä ihmisissä, jotka sitä hommaa tekee. ihan kuin aikoinaan lumentulo esti busseja ja junia liikkumasta aikataulujen mukaan, syy oli täysin kokonaan veeärrän ja hookooällän, ei suinkaan sen että sitä lunta tuli niin maan perkeleesti.

vaikeimmat paikat on varmaan pienet kadut, joissa aurausauto just ja just mahtuu liikkumaan, plus että siellä on autoja edessä, eikä näin voi joka paikasta sitä lunta ottaa. vaikeimpiin saattanee kuulua, rivi -ja omakotitaloalueet, koska pensasaidat kadulle parkkeeratut autot haittaavat lumen auraamista.
      lumenpudottamisen kannalta tää talvi on ollu vähän hankalampi, ku se ei meinannu millään tulla. mut nyt on jo pari tyyppii kuollu koska lumi.. no joo, kyllähän ihmisiä kuolee tukehtumalla aamupuuroonkin, että eiköhän se kuoleminen ja sattumat oo vähän elämään sidonnaisia juttuja.
      pitäsköhän meidän rankasta tästä jotain, kun luontoäiti tekee meille tepposet? etsitään syyllinen, im in.

ja se katolla vaaniva vaara on ollu mulle tiedossa ihan lapsesta saakka, tottakai nää on aika ennätystalvii ainaki lumen määrässä, mun elin ikänäni. mut on mulle iskä ja äiskä pienen jo sanonu, et sielt saattaa irtoo lohkale kastunuttajäätynyttä lunta ja kuolo tulla tupsahtaa. se on mahdollista, mutta erittäin harvassa. yhtä suurella todennäköisyydellä, nisti pistää hiv-piikillä sua persukseen.

• so what.

Ihmisiä kuolee. joka päivä. ei mitään uutta tai ihmeellistä.

• HEI SOU SOU SOU

Ei hyvää päivää, noinko sä tosiaan ajattelet?

• jeesustelijat.

• zane

se on kumma että helsinki menee aina sekaisin kun talviset olosuhteet yllättä:D

• talvi joka vuosi

Kypärä päähän jalankulkijoilla!

Oikeasti, varmasti 99% taloyhtiöissä ja kaupungin toimesta tehdään parhaat mitä osataan. Jos asioita ei hoidettaisi, kuolleita olisi joka talvi satoja, ei yksittäisiä ihmisiä (heidän henkeään väheksymättä).

Omalle kohdalle sattui kerran, että iso jääkimpale lensi talon katolta auton katolle, seisoin liikennevaloissa. Jos olisi ollut joku siinä takapenkissä ajajan takana istumassa, ei olisi enää hengissä.
      Ja ketä siitä sitten olisi syyttänyt, kun ei voinut olla täysin varma, kummasta katosta se kimpale lensi, ei siinä ehtinyt kun jalankulkijat vieressä kauhistella ja itse täristä järkytyksestä pari pvää. ONNEKSI ei ollut lapsi kyydissä.

Lunta kun sattuu välillä tuiskuttamaan reilulla kädellä ja sitä kuormaa ei samassa tahdissa saa millään aurattua pois. Samoin keli vaihtuu äkkiä aamun pakkasista iltapäivän suojakeliin ja ränneistä ja katonrajoissa alkaa jääpuikkoja roikkumaan.

Kitisijät itse sinne pihalle lumitöihin ja siirtäkää ne autonne pois tieltä, jotta aura-autot pääsee tekemään työnsä. Pitäisi olla vuoropäivinä aina kadun toinen puoli pysäköintikiellossa. Tyyliin parittomat ja parilliset pvät/kadunpuoli.

• wuts goin' on?

KÄVELYKADUT ON KIELLETTÄVÄ!!

Siis eiks nykyään kielletä kaikki missä sattuu?

ELI KÄVELYKADUT ON KIELLETTÄVÄ JA POISTETTAVA!!!

• Vittu siellä tippui

Kyllä täällä on osattu nämä asiat ennen sinuakin!!!!

• 5+13

Ai, tuli noin kosteaa, kun sinä kävelit ohi ilman paitaa, vai?

• pituat

Todella surullista nuo tapahtumat. Mutta luonnon voimat vain on sellaisia niin kuin eilen nähtiin lunta sataa lähes vuorokauden myrskyämällä. Nyt olisi ollut kaikille terveille nuorille työtä... vaikka auttamaan lumenluonnissa ja merkitsemään vaaranpaikat. Taloyhtiöissä voisi hallituksen jäsenet olla niitä henkilöitä jotka huolehtivat varoittamisesta, eihän voi olettaa, että huoltoyhtiö tai isännöitsijä kerkiää valtavan lumisateen aikana jokaista vaaranpaikkaa ilmoittamaan. Myös meillä jokaisella terveellä henkilöllä on oma vastuu havaita liikkuessamme vaarapaikat. Itse olen huomannut sellaistakin vaikka olisi puomit ja isot ilmoitukset, niin jotkut henkilöt ovat piittaamattomia varoituksista huolimatta.

• tunnistuslinjaan!

"Jääpuikko tappoi helsingissä"

Mä näin sen jääpuikon! Ja olen valmis todistamaan.

Kyttäs katolla ja kurkisteli vähän väliä.
      Selvästi oli jotakin pahaa mielessä.

• herää jo

valehtelet. nimittäin minäkin olin siellä ja näin, että talonmies tarkan laskelmoinnin avuin sai sahattua jääpuikon vartta sen verran, että kun uhri käveli siitä ja kun tuulen nopeus oli 9,2metriä sekunissa, laskettaen toki mukaan maan värähtely ja edellisen viikon lottonumerot, jää_puikko tippui hieman viistossa suunnassa oikeaan suuntaan pyörien kohti uhrin päätä ja lävisti tämän.

se sitten oli se sama talonmies, joka jäädytti edellisen keskusteluun kirjoittaneen tavoin kadut, poisti ylimääräiset hiekoitukset ja ihan vartavasten omaa kukkaroaan ja taloyhtiön asumakelpoisuutta varten aurasi kinokset oven eteen, ettei rakkaat vuokralaiset pääse pois kodeistaan :s

siis ihan oikeesti, taloyhtiön tehtävänä ei todellakaan oo järkyttää siellä asuvia, koska siellä asuvat muuttavat toiseen taloyhtiöön.
        luuletteko oikeesti et jengi tekee sitä ihan tahallaan.. ette, mutta tältä tekstinne vaikuttaa. joskus voi ajatella vähän pidemmällekin, aivojen käyttö EI ole kiellettyä.

• bravo!!
        herää jo kirjoitti:

valehtelet. nimittäin minäkin olin siellä ja näin, että talonmies tarkan laskelmoinnin avuin sai sahattua jääpuikon vartta sen verran, että kun uhri käveli siitä ja kun tuulen nopeus oli 9,2metriä sekunissa, laskettaen toki mukaan maan värähtely ja edellisen viikon lottonumerot, jää_puikko tippui hieman viistossa suunnassa oikeaan suuntaan pyörien kohti uhrin päätä ja lävisti tämän.

se sitten oli se sama talonmies, joka jäädytti edellisen keskusteluun kirjoittaneen tavoin kadut, poisti ylimääräiset hiekoitukset ja ihan vartavasten omaa kukkaroaan ja taloyhtiön asumakelpoisuutta varten aurasi kinokset oven eteen, ettei rakkaat vuokralaiset pääse pois kodeistaan :s

siis ihan oikeesti, taloyhtiön tehtävänä ei todellakaan oo järkyttää siellä asuvia, koska siellä asuvat muuttavat toiseen taloyhtiöön.
        luuletteko oikeesti et jengi tekee sitä ihan tahallaan.. ette, mutta tältä tekstinne vaikuttaa. joskus voi ajatella vähän pidemmällekin, aivojen käyttö EI ole kiellettyä.

ja siis ratkasu tähän ikävään pulmaan on tietenkin tulla valittamaan internettiin asiasta. mitä sinä nörtti teet, muuta kuin valitat ja luet iltasanomia? eiku töppöstä toisen eteen ja ulos lumihommiin, ei ne lumikinokset ja jäät sieltä kattomalla tipu, vai ampuuko setä kenties laaseria silmistään?

joissain muissa kaupungeissa, ihmiset hoitavat yhdessä taloyhtiössä asuvien kanssa taloyhtiön asioita. heillä on taloyhtiön hallitukseen kuuluvat ihmiset, itse talossa asuvia, joten he saavat helposti viat selville ja pääsevät ne korjaamaan.
        joissain taloyhtiöissä järjestetään jopa talkoita, miettikää.. kuinka kamalaa ja inhottavaa onkaan olla osa yhteisöä, puhaltaa yhteen hiileen ja auttaa muita.
        samankaltaista yhteisöllistä ajattelutapaa huomaa, muualla kuin ydinkeskustassa - helsingissä, esim itä- ja pohjoishelsingissä, oon huomannut sen että naapureita ajatellaan.
        et sä tietenkään onnesta hihkuen mee sinne ulos tekee lumitöitä, jos muut naapurit vitut välittää pitää huolta omasta asuinpaikastaan.

itse asun täällä vitunpersekalliossa känniläisten ja liian ylpeiden ihmisten tyyssijassa ja kyllä, olen lopen kyllästynyt siihen, että ihmisiä kiinnostaa vain oma takalistonsa.

• Puikko jää

Eikö ne jääpuikot voitaisi tiputtaa vaikka haulikolla ampumalla tai liekinheittimellä? Tulisivat vauhdilla alas ja kenellekään ei tulisi vammoja.

• Jalankulkulinjalla

Käytännössä kaikki mikä tippuu katoilta Stadissa osuu myös. Jalankulkijoita on kaikkialla.

• ...

Ensiksi nuori poika useita vuosia sitten, nyt tämäkin. En voi ymmärtää tätä asiaa... ,'(

• kummastunnu kansalai

Näyttää vahvasti siltä, että HELSINKILÄISTEN mielestä jääpuikkojen roikkuminen talojen katoilla on normaalia?

Mutta miksei meillä täällä maalla ole jääpuikkoja katoilla?

Onko teille vieras asia eristää talot kunnolla ettei jääpuikkoja syntyisi?
        Meillä talot korjataan jos niissä näkyy lämpövuotoja!
        Miksi te elätte kuin luolamiehet kivikautta?

• Onko vastuu aina kiinteistön omistajalla. Tönön rakennuksen aikoihin alue oli alunperin nurmea ja nyt siihen rakennetaan kevyen liikenteen väylää. Pakko-otolla tai ostamalla. Yleensä ei vaaraa ole lumesta, tuo on jo poikkeustapaus että henki menee. Aika paljon saa uutisarvoa jos lunta "suomessa!!!" tulee päähän.. Tänäänkin kuolee useita ihmisiä tapaturmissa, missä on ne uutiset?

• nimim erkki

jep jos joku mummo kaatuu rappusis ja kuolee nii syy on ehdottomasti taloyhtiössä tai rappusten rakentajassa.

• vapaat apinat

Kadut muuttuvat turvalliseksi siinä vaiheessa kun nuoriso saadaan pois kaduilta notkumasta tarvittaessa vaikka pakkotyöleireille, minne veltot pullamössöhäriköt kuuluvat sen sijaan että notkuvat tölkit kädessä pitkin katuja ohikulkijoita haukkuen ja pahoinpidellen vain siksi että status apinalaumassa kasvaisi ja ryhmän pissishoratsut kiihottuisivat.

• nimim erkki

öö, itse joskus kuljen tölkit kädessä pitkin katuja suht velttonakin viellä, en toki hauku ohikulkijoita enkä pahoinpitele ihmisiä, mutta silti missä on kiihottuneet pissishoratsut. ei mee kaikki nallekarkit tasan.

no hihi, olipa paska vitsi. mut kuitenki, se on aikapaljon susta itestä kiinni jos saat turpaas, eikä edes täällä oo nähty sellaista että pikku rääväsuut juoksentelisivat turpa-auki kaikkia haukkuen.
        eniten mua itseasiassa vituttaa ne vanhukset jotka hidastelee kassajonoissa ja on muka niin vitun suurta, turkkiksineen ja pikkuhiluineen. mua ärsyttää ku yritän olla jolleki mummolle kohtelias nii se näyttää norsunvittunaamaa ja rupee ärisee.

ja suurin osa nuorista nuokkuu puistoissa, kotibileissä ynnä muissa sellaisissa.
        jotenki tuntuu ku näitä teidän älyttömiä tekstejänne lukee, että ette ois koskaan käyny ulkona ja vaikka olisittekin oisitte yleistämänne tiedot keränneet paperi pussi päässä. koittakaahan rauhottua, ei ne asiat niin paskasti ole.
        ja ihan jos oot jo aikuinen mies/nainen, luulis tietävän, että nuorempi porukka hakee käytöksellään huomiota ja jo nytten kun provosoidut niille, he kyseisen huomionsa saa.

joskus tein mensan nettitestin ja nauroin tulokselle, että olen muka 94%:ttia viisaampi suomen väestöstä. mutta kun näitä keskusteluita lukee niin se ei enää naurata, päin vastoin.. se tuntuu pelottava kyllä liiankin todelta.

• 14+10

kypäräpakko ja turvatyynyasu pakolliseksi. samoin nastapohjakengät

• Mirrimies007
      • tai pysyy kotona.

jo 70:llä kympillä sais hyvän turvan jääpuoikkoja ja muita päähän iskujöitä vastaan!

ei paha hinta.

• tympääntynyt

Olen hakenut lumenpudottajaksi töihin parikin kertaa tänä talvena mut on sanottu ettei tarvita työvoimaa. Kuitenkin vähän väliä näen lehdistä ja muista et tarvitaan lumenpudottajia ja auraajia. Miksi vit.ussa ei työvoima kelpaa kun ihmisiä kuolee kun lumet tippuu katoilta. Sitte valitetaan ettei katuja ole aurattu. Viime ja tänä talvena hain monet kerrat töitä ja kävin kyselemässä paikan päälläkin et voin tulla milloin vaan töihin. Mut ei kelpaa..hesassa työmies

• rahvas ja rahvas

No kun eestirahvas tekee sen puolta havemmalla ja kaks kertaa nopsemmin.

• jk

vai iiin

• pienipuikkoukko

lumistopparit katoille, mutta eeii...säästetään.

• Sähköä katoille

KATOILLE SÄHKÖLÄMMITYS

Miksi kaupunkien kerrostalojen katoille ei asenneta sähkölämmitystä, joka sulattaa katot?

Sulatetaanhan katujakin.

Jäät ja lumet sulattavalta kattolta ei tarvitse pudottaa lumia, jolloin se maksaa itse itsensä takaisin, kun siitä säästyy kustannuksia.

Lisäksi säästyy ihmishenkiä.

• Inea on kaytossa jo talla atlantin takana. Sinulla hyva huomio ja ajatus vallan kelpoinen.

• drgrrgdergergrgrg

On se perkele, kun suomalaiset ovat kuin lapsia. Pitää paapoa ja holhota kehdosta hautaan , ymmärtämättä käsitteitä "omavastuu " ja itsenäinen ajattelu , myös vaaratilanteissa. Kävellään vaan laput silmillä ja syytetään muita, mikäli käy ohraisesti.

• Juha82222222

kyllä työpitää tehfä kunnolla perkele!!
      Sääli, tragedia.

• voi voi voi voi ei e

Voi töölön porvari parkaa kun lähti nirri,sitä se säästäminen&riistäminen teettää.

• Henrik Wallenius

Kadut pitäsi saada turvallisiks monellaki tapaa. Meillä täällä kuolee ihmisiä vähän väliä vaikka lunta ei juuri olekaan.

• jotta henki säästyis

Palokunta vesiletkuineen vois poistaa lumet katoilta, siitä tulee kyllä hieman vettä maahan joka ehkä jäätyy, mutt maasta se jää on helppo hoitaa pois.

• apuva,lunta

Eipä ne hesalaiset osaa tai ymmärrä väistää jääpuikkoja vaikka näkisivät sen olevan putoamassa kun ei ne muista muutenkaan että talvi tulee joka vuosi, heti liikennekkin sekoaa kun lunta sataa. Unohtavat olevansa Suomessa.

• mikä on hinta elämäs

Eikö niitä taloja voisi tehdä sellaisiksi että eivät kerää tappajalunta ja jäätä? Vähintä mitä tässä voisi tehdä olisi järjestää suojakatos joka pysäyttää tappajalumen ja jään näinä aikoina

• kikkuli.

Joo, harjakatto V-katoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      136
      3522
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      40
      2775
    3. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      40
      2626
    4. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2545
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2528
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      116
      1885
    7. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1597
    8. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1508
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      316
      1404
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1258
    Aihe