Kokemuksia Motoxin öljyistä?

???????????????

Niin eli kannattaakohan kyseistä öljyä laittaa vuosimallia 2000 tai uudempiin bensa-autoihin? Onko varma konetuho edessä vai onko ihan riittävä öljy perusautoon ja perusajoon. Hintaeroa nyt ei ihan hirveästi ole näihin ns. merkkiöljyihin, mutta ainakin motonetin öljyvalikoimassa oli ainut öljy jota myytiin viiden litran kannussa. Ketuttaa nimittäin aika lailla se ettei muut valmistajat voi myydä öljyjään kuin neljän litran kannuissa, mikä ei riitä oikestaan mihinkään autoon. Näin sitten saadaan aina pakkomyytyä myös se kallis litran purkki vielä mukaan.

90

29837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man oil

      Tietysti Motonet myy öjyä joka aiheuttaa "varman konetuhon" tyhmä kysymys!!

      Tottapuhuen varmastikkaan Motox ei ole parasta mitä rahalla saa mutta täyttää tärkeimmät luokitukset ja on ihan kelvollista öljyä

      Toisekseen suurinpaan osaan autoista 4litraa riittää(filsu mukaanlukien)

      Öljy vaihdetaan sen verta harvoin 15-25tuhatta automerkistä riippuen että minulle on merkityksetöntä säätää se 5-10 euroa(motox) verratuna vaikkapa teboil diamondiin!

    • en tiiä sit

      Katso ensin, että täyttääkö se öljy moottorivalmistajan asettamat luokitukset ja sitten tuijota merkkiä.

      Itse en ole Motoxeja ostellut, vaikka toinen autoistani onkin vm. -90. Eiköhän ne sen voitelun hoitele siinä missä muutkin öljyt, kunhan luokitukset täyttyy.

    • Superluokkaa

      Jos tuollaista täytyy ihan tosissaan miettiä, on parempi jättää epävarma öljy ostamatta. Saat moottoriremontin hinnalla aika monta purkkia öljyä.

    • puavo123

      kyl foortin öljyy myydään 5L kanisteris hinta alle 30€,aivan sama mitä öljyy siihen peruskoslaas laitat,miks täyty yksinkertasesta asiasta tehdä noinkin vaikeeta

      • Anonyymi

        Jos viskositeetti täsmää, niin halvinta mahdollista sekaan lisäysöljynä.


    • Voi pyhä sylvi

      Ei Suomessa ole huonoa öljyä ollut enää ainakaan vuosikymmeneen myynnissä.
      En tiedä. kuka kyseisen öljyn valmistaa, mutta naurattaa ne Mobil- uskolliset, jotka vaahtoaa, jotta AD-öljyt on paskaa kuraa, vaikka ainakin yhdessä vaiheessa AD-öljyt valmisti juuri Mobil, kannukin oli siihen aikaan ihan samanlainen, vain etiketissä ja hinnassa eroa. Kait se kuitenkin oli hieman halvemmin tehtyä, mutta laatuluikitikset pitää vain täyttyä,ei tarvitse ylittyä!

      • dfgdfg333

        Se, että AD:n öljyn valmistaisi Mobil/Shell/Castrol/tms. ei tarkoita sitä, että AD:n purkkiin menisi samaa öljyä, kuin em. merkkiöljyn tuotteet ovat vaan että öljynvalmistaja valmistaisi AD:n toiveitten mukaisen tuotteen.


      • öörumi
        dfgdfg333 kirjoitti:

        Se, että AD:n öljyn valmistaisi Mobil/Shell/Castrol/tms. ei tarkoita sitä, että AD:n purkkiin menisi samaa öljyä, kuin em. merkkiöljyn tuotteet ovat vaan että öljynvalmistaja valmistaisi AD:n toiveitten mukaisen tuotteen.

        kyllä sinne ad.n tai minkä vaan tuoteketjun purkkiin menee sitä samaa laatutavaraa mitä myydään omalla brändillä kalliimmalla kuluttajille, ei ole todellakaan aikaa eikä halua sekoitella mitään ad.n tai vastaavan mielihaluja. On niin hauska lukea joskus näitä juttuja, juupas eipäs mobil vastaan muu maailma. siitä ad.n tai vastaavan tekemisestä jää valmistajalle hyvä kate ja omista purkeista se parempi. halpis öljyissä ei ole tarkoituksella kaikkia vastaavia luokituksia, muuten se söisi merkkiöljyn tekijän markkinoita liiaksi. eli kääntyisi itseään vastaan. Halpis öljyt on niitä jotka reiluimmin ylittävät luokitukset, niillä on ne siinä öljyssä mutta ei itse tuotteessa. Ostakaa vaan sitä kalleinta, pysyy meikäläiset leivässä.


    • Motox Monster

      En tiedä öljyistä, mutta tässä tietoa Motoxin muista litkuista:

      Ajattelin tulla varoittamaan kaikkia Motonetin omasta tuotemerkistä Motoxista. En yleensä palstoilla jaa kokemuksiani mutta NYT on pakko.

      Perheessämme on Opel ja Audi, joten luulisi näin "harvinaisten" merkkien kohdalla, että voisi tehdä jotain päätelmiä Motoxin surkeista aineista.

      1. Laitoin Motox-silikonipuikkoa talven varalle molempien autojen oviin (ja reilusti) ja nyt on kaikki ovet ja takaluukut jäätyneet kiinni.

      2. Ostin Motox-jäänestoainetta lukkoja varten edelleen molempia autoja varten ja lukothan siinä jäätyivät. Edes avain ei mene lukkopesään.

      Yhteenveto: aivan shaisseja aineita ja älkää missään tapauksessa toistako virheitäni!!!

      • Sazziori

        Samaa kokemusta muista Motox-tuotteista (PAITSI öljyistä. Ainakaan muita tuotteita en suosittele Motoxilta.


      • möpönet

        Motoxin moottoriöljyt ovat Eurolin valmistamia. Speksit identtiset, sekä purkkien mustesuihkutulostus.

        Eurolin "tuotekehitys" taas on sitä, että ostetaan lisäainevalmistajalta joku luokitukset täyttävä valmis resepti. Sitten ostellaan eri raaka-ainevalmistajilta reseptiin vaadittavat perusöljyt ja lisäaineet --> sekoitetaan. Tämä liuos sitten saa monta eri kauppanimeä riippuen purkitetaanko omaa merkkiä vai esim. Motoxia vai jotain muuta 3rd party -liukastetta.

        Motonet sitten tyytyväisenä kaupittelee Motoxiaan.


      • muut samanlaisia

        1. Itse olen käyttänyt Korrekin ja Turtlen silikonipuikkoja ja tuntuu että ovet jäätyvät niillä vain pahemmin kiinni, sen takia en käytä enää ollenkaan silikonia.

        2. Lukot jäätyvät mullakin väistämättä kiinni niin turtlen kuin crc:n lukkoöljyillä jos ei niitä sitten päivittäin lisäile. Käytitkö edes lukkoöljyä vai pelkkää sulaa joka sulattaa muttei suojaa uudelleenjäätymiseltä?

        Eli ei varmasti johdu Motox merkistä koska muilla merkeillä on ihan samat, ellei jopa pahemmat ongelmat.


    • tsektsek

      "Niin eli kannattaakohan kyseistä öljyä laittaa vuosimallia 2000 tai uudempiin bensa-autoihin?"
      >Voi laittaa, mikäli öljy täyttää autosi laatuvaatimukset.

      "Onko varma konetuho edessä vai onko ihan riittävä öljy perusautoon ja perusajoon."
      >Hyvin on omissa autoissani pelittänyt. Mielestäni Motox 5w-40 on juurikin ihan riittävä päivittäiseen ajoon. Laadukkaampaakin öljyä toki löytyy, mutta kyse onkin siitä mikä riittää omaan käyttöön. Paitsi onhan Motoxeissa ainakin tuoreimmat API-laatuluokitukset.

      Mielestäni tuo 20l pakkauskoko ja 4e litrahinta osuu hyvin yksiin, kun en niin välitä niitä pikkupurkkeja kanniskella - useampaan autoon kun tulee öljyä käytettyä.

    • itäauto

      Jos luokitukset antaa myöten niin joko gm tai ford öljy motonetistä.Ovat halpoja mutta hyviä.Varsinkin gm dexos2 on hiukkaskiihdytin c3 öljy ja pihien taksi mersu isäntien valinta ku mb luokitus.Hyvin tuntuvat toimivan.terveisin 27e litrahintaa öljyä myyvän marmorin masentaja

    • PAO-gay

      Ei ole PAO-öljyä, eli kuraa.

      • ho moilanen

        on pao


      • O puuttuu
        ho moilanen kirjoitti:

        on pao

        Ei ole, mutta noiden ostajat on varmaan pa.


      • ÄO puuttuu
        O puuttuu kirjoitti:

        Ei ole, mutta noiden ostajat on varmaan pa.

        vaikka motoxiinia ostankin, en ole pa, koska en laita kaikkia rahojani öljyihin. jää rahaa muuhunkin.


    • yksi 20L kanisteri

      Mobil Delvac voitelee.

    • superäijä

      Autonvalmistajien luokitukset kun täyttyy niin merkillä ei ole väliä. Mitä vanhempi kone sen parempi öljy pitää koneen kunnossa

    • öljyä--

      Luokitukset on liian väljät. Aitosynteettinen on paljon parempaa. Älä käytä mineraaliöljyjä.
      Viskositeetin laajentajapolymeerit rikkoutuu kuormitustilanteessa ja silloin mennään perusöljyjen luontaisilla huonoilla ominaisuuksilla.

      Siksi VOLLSYNTHESE ! Aral Supertronic 0W-40.

      • Reppanan.pyllyvoide

        Mitä vitun kuraa toi on? Eihän tuosta löydy mitään testituloksia, eikä kunnon luokituksiakaan.
        Varmaan joku jonnejen tuningöljy.


      • PAOöljyä

      • tietouupuu

        Miks ei Mobil 0W-40?


    • VAATIMUS

      Arvostettu autotekniikan professori VAATI : " PAO pohjaista täyssynteettistä moottoriin." Ehdottomasti Suomessa.

      • wtw5wt54

        Eipä hän sitten paljoa alaa tunne.


    • motoxi_oli_joskus_jees

      Vähä menee tästä aiheesta ohi mutta Motoxin GL-4 vaihteistoöljyn vaihdoin vanhan Fabian lootaan vuosi sitten. Viime talvena kovilla pakkasilla pakki ei menny päälle. Nyt tuli ekat 10 asteen pakkaset ja taaskaan ei pakki päälle. Öljyt siis vaihtoon.

      Motoxin öljyä kun laskin laatikosta ulos ni kauhistuin. Öljy oli tummunu reilusti kun taas vuosi sitten ulos laskettu oli melko kirkasta, sellaista kun ehjästä laatikosta tulee. Toivottavasti ei ole tullut paljoa vauriota laatikkoon.

      Nyt öljynvaihdon jälkeen oli 10 asteen pakkanen ja pakki meni nätisti silmään. Öljynä Shellin valmistamaa GL-4:sta tällä kertaa.

      Ilmeisesti Motonetin Motox öljyjen laatu voi olla mitä tahansa.. Ei tää ainakaan GL-4:sta ollu vaikka niin purkissa luki.

      • 544utut

        Ei se vaihteitten päällemeno riipu siitä onko öljyn luokitus API GL4 tai 5 vaan sen öljyn viskositeetista. Tai sitten siitä, että Motox-öljy ei täytä Skodan vaatimusta.


      • PAO-anal

        Öljyn täytyy olla laadukasta PAO-öljyä, Anal Superhydematicprofessionalturboa.


      • Öljy_von_Paroni
        544utut kirjoitti:

        Ei se vaihteitten päällemeno riipu siitä onko öljyn luokitus API GL4 tai 5 vaan sen öljyn viskositeetista. Tai sitten siitä, että Motox-öljy ei täytä Skodan vaatimusta.

        "Ei se vaihteitten päällemeno riipu siitä onko öljyn luokitus API GL4 tai 5 vaan sen öljyn viskositeetista. Tai sitten siitä, että Motox-öljy ei täytä Skodan vaatimusta."

        Motox öljyn voi palauttaa Motonettiin jos eppäilee sen olevan ei-vaatimustemukaista, niin asia tutkitaan. Pidän silti epätodennäköisenä ettei se täyttäisi (tai olisi uutena täyttänyt) vaatimuksia. Epäilisin Motoxissa olevan halvempaa lisäaineistusta, mikä kuluu tuossa vuoden mittaan poies - eli öljy täyttää vaatimukset uutena, mutta kuluu nollille nopeasti. Merkkiöljy saattaa olla pidemmälle mietitty eli kestäisi käytössä useampia vuosia.

        Itellänikin on Motoxista pientä kokemusta... Entisessä VW 1.9 TD:ssä käytin Motoxin 5w-40. Toimi ihan ok 10000 vaihtovälit. Normaalia 15000 vaihtoväliä ei kestänyt ja venttiilit alkasivat naputtamaan ennen vaihtovälin täyttymistä.

        Motox on bulkkiöljy, eli sen valmistaja(t) tekee vain "speksien mukaista" öljyä, ei mitään hifistelyä tai optimointia. Bulkkiöljyn valmistajien oma maine ole pelissä siten, kuin varsinaisien merkkituotteiden valmistajilla (Mobil, Teboil, Shell ym ym.). Kunhan öljy läpäisee labratestit niin bulkin valmistaja pesee kätensä hommasta.

        Halvassa NoName-öljyssä saat mistä maksat: halvalla saa halpaa laatua. Vaikka se täyttääkin samat laatuvaatimukset (=minimitason) kuin kalliimpi merkkiöljy, ei se silti tarkoita että se olisi yhtä suorituskykyistä. Erot laadun osalta saattavat korostua öljyn kulumisen myötä, missä erot perusöljyn sekä lisäaineiden laadussa ja optimoinnissa korostuvat...


      • AP__
        Öljy_von_Paroni kirjoitti:

        "Ei se vaihteitten päällemeno riipu siitä onko öljyn luokitus API GL4 tai 5 vaan sen öljyn viskositeetista. Tai sitten siitä, että Motox-öljy ei täytä Skodan vaatimusta."

        Motox öljyn voi palauttaa Motonettiin jos eppäilee sen olevan ei-vaatimustemukaista, niin asia tutkitaan. Pidän silti epätodennäköisenä ettei se täyttäisi (tai olisi uutena täyttänyt) vaatimuksia. Epäilisin Motoxissa olevan halvempaa lisäaineistusta, mikä kuluu tuossa vuoden mittaan poies - eli öljy täyttää vaatimukset uutena, mutta kuluu nollille nopeasti. Merkkiöljy saattaa olla pidemmälle mietitty eli kestäisi käytössä useampia vuosia.

        Itellänikin on Motoxista pientä kokemusta... Entisessä VW 1.9 TD:ssä käytin Motoxin 5w-40. Toimi ihan ok 10000 vaihtovälit. Normaalia 15000 vaihtoväliä ei kestänyt ja venttiilit alkasivat naputtamaan ennen vaihtovälin täyttymistä.

        Motox on bulkkiöljy, eli sen valmistaja(t) tekee vain "speksien mukaista" öljyä, ei mitään hifistelyä tai optimointia. Bulkkiöljyn valmistajien oma maine ole pelissä siten, kuin varsinaisien merkkituotteiden valmistajilla (Mobil, Teboil, Shell ym ym.). Kunhan öljy läpäisee labratestit niin bulkin valmistaja pesee kätensä hommasta.

        Halvassa NoName-öljyssä saat mistä maksat: halvalla saa halpaa laatua. Vaikka se täyttääkin samat laatuvaatimukset (=minimitason) kuin kalliimpi merkkiöljy, ei se silti tarkoita että se olisi yhtä suorituskykyistä. Erot laadun osalta saattavat korostua öljyn kulumisen myötä, missä erot perusöljyn sekä lisäaineiden laadussa ja optimoinnissa korostuvat...

        Voi hyvin olla. Tällä vehkeellä oli ajettu vain hieman vajaa 10k täs vaihtovälis. Öljy oli selkeesti lämmennyt tai jotain koska väri oli noin kovasti muuttunut - tai sitten laatikossa vaan tullu tässä yhteydessä vikaa ja polttanut öljyt.

        En ottanu talteen pois laskettuja jotta voisin viedä Motonetille tutkittavaks, jos ne nyt sellasta ees sit tekee. GL4 pitäis olla VW lootaan sopivaa, tosin tää Shellin öljy on muka VW lootiin tehty, ainakin purkissa niin luki. Kummassakin sama 75W-90 merkintä.

        Tälle viskositeetistä huomauttaneelle: Näis siis kummassakin oli tuo sama viskositeettiarvo purkin kyljes. Shellin öljy tosin tuntu kovin nestemäiseltä kun sitä laatikkoon pistin, en muista millaista Motoxin öljy oli kun laitoin mutta tunne on että se oli jäykempää kuten lootaöljyt yleensä on. Ulos otettu tummunu öljy oli kovin litkua, mutta toisaalta autolla oli juuri ajettu n 60km matka joten se oli lämmintä.


      • j.daimler
        544utut kirjoitti:

        Ei se vaihteitten päällemeno riipu siitä onko öljyn luokitus API GL4 tai 5 vaan sen öljyn viskositeetista. Tai sitten siitä, että Motox-öljy ei täytä Skodan vaatimusta.

        skoda... älä ennää öliystä ku on jäteöljyvatkain


      • Anonyymi

        Laitoin Lada samaraan motoxin GL-4 vaihteistoöljyn. Alkoi kuulumaan jollotus tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä. Luulin että oli ladan vika ja laitoin citroen C1 saman öljyn, alkoi 1 ja 2 vaihteet rusahdella. Älkää säästäkö vaihteistoöljyssä.


    • Öljyttäjä

      Suurin osa ihmisistä ostaa jokatapauksessa väärää öljyä, joten väliäkö tuolla merkillä.
      Porukka tuijottaa vain viskositeettia: "Joo toi on 5w-40 eli se sopii." VÄÄRIN.
      Täytyy katsoa että öljy täyttää myös autovalmistajan vaatimukset, esim vw 505.01. Ensimmäisiin volkkarin pumppusuutinkoneisiin täytyy olla juurikin tuo hyväksyntä.
      Tai mersun kohdalla täytyy olla teksti "MBApproval" tai "Mercedes Approved" ja sitten se luokitus, esim. 229.5.
      Mersun kohdalla pelkkä luokitustunnus on vain öljyvalmistajan ilmoitus siitä että täyttää kyseisen luokituksen, mutta sillä ei ole mersun itsensä hyväksyntää.
      Vähän sama kuin minkä tahansa tuotteen CE -merkintä on vain valmistajan itsensä ilmoitus vaatimustenmukaisuudesta, ei mitään muuta.

      • 3477753

        Usein suomalaiset kotiasiantuntijat ei tuijota edes viskositeettia, vaikka ohjekirjassa lukee 5w-20 tai 5w-30, laitetaan 5w-40 "koska isompi kumaviskositeetti tarkoittaa tietenkin parempaa öljyä" Todellisuudessa ohuempaa öljyä voidaan vaatia esim laakereiden jäähdyttämiseen parempien virtausominaisuuksien takia. Ja myös sylinterien seinämät hoonattu suositus-viskositeetille, seinämät ei välttämättä sido 40 öljyä yhtä hyvin jos kuumapään suositus 30 ja sylinterien voitelu on sitten puutteellinen.

        Vasta kun viskositeetti, API luokitus, ACEA luokitus ja mahdollinen valmistajan oma luokitusvaatimus täyttyy, voi sanoa että öljy voitelee kunnolla. Ei tää mitään tähtitiedettä ole, esim oma auto vaatii 5w-30 API SL ACEA A5, näitä on saatavilla lähes kaikilta valmistajilta ja kun tuo kerran on suositus niin turha sitä itse ruveta mitään teorioita keksimään mikä öljy voitelisi paremmin.


      • pääsiäis_öljyt2017

        "Vähän sama kuin minkä tahansa tuotteen CE -merkintä on vain valmistajan itsensä ilmoitus vaatimustenmukaisuudesta, ei mitään muuta."

        Näin yleisellä tasolla sanottuna, valmistajasta se on aina kiinni että saavutettu laatutaso pidetään oikeasti. Ainoastaan öljynvalmistaja voi taata, että jokainen heiltä lähtevä tuotantoerä on oikeasti sitä laatua mitä purkin kyljessä ilmoitetaan. Esim Mersu vain testaa jonkin näytteen ja antaa MB229.5-hyväksynnän öljylle, mutta sen jälkeen mersu ei öljyä enää tutki: se minkä laatuista sitten oikeasti suurissa erissä tuotetaan ja purkitetaan, jää tietenkin öljyvalmistajan oman laadunvalvonnan huoleksi.

        Jos ostat paikallisen varaosaliikkeen nimen alla myytävää edullista 5w-40 öljyä, jonka valmistajasta ei ole tietoakaan, onko sen alihankkijan laadunvalvonta pitänyt riman riittävän korkealla? Montako eri valmistajaa / alihankkijaa voi olla yhden varaosaöljyn toimittajana? Täyttääkö jokaisen alihankkijan jokainen varaosaöljypurkki varmasti ilmoitetut laatuvaatimukset? Kuluttajalta täytyy löytyä paljon luottoa marketin "no-name" alihankintaketjuun, sillä kuluttajan keinot testata markettiöljyjen vaatimustenmukaisuus ovat olemattomat.

        Esim taannoisessa TM-öljytestissä eräs halpaöljy ei täyttänyt 5w-viskositeettiluokan vähimmäisvaatimuksia, vaikka purkin mukaan öljyn oli ilmoitettu olevan 5w-luokkaa. Oliko sitten kyseessä yksi poikkeama tuotannossa, vai järjestelmällinen virhe, sitä ei selvitetty, mutta testin perusteella oli selvää ettei kyseisen purkin sisältö ollut ihan sitä mitä oli ilmoitettu. Kuluttaja ei ehkä huomaisi eroa, mutta ainakin sai sitä halpaa mistä maksoikin...


    • enolerobotti22

      on motoxia käytetty ja käytetään.. ei oo koneet hajonnu.. autot tuommosia muutaman tonnin katiskoja. on tututkin käyttäny, ei valittamista.

    • dsdhshjsshs

      5v on ajeltu Motox dieselilillä VW Transporterissa. En ole huomannut että siinä mitään ongelmaa olisi ja nyt tuli juuri 450tkm täyteen.

      Taitaa ne halpisöljyjen ongelmat tulla esiin kovilla pakkasilla, jos asuu kylmässä osaa maata ja joutuu käynnistelemään paljon ilman lämmitystä niin mielummin jotain Teboilia tai Nestettä silloin, niissä ainakin huomioitu pakkasominaisuudetkin kun ovat Suomessa suunniteltuja.

      Toinen ongelma halpisöljyillä voi olla Suomen tosi vaihtelevat lämpötilat, öljyn kestoikä ei välttämättä silloin ole halpisöljyillä ja miksei keskieurooppalaisillakin öljyillä ihan sitä mitä luvattu. Silloinkin kotimaassa suunniteltu Neste tai Teboil voi olla fiksu valinta.

      Merkkiöljykään ei välttämättä ole hyvä pohjolan oloissa, esim Shellillä surkeat kylmäominaisuudet kun eivät pientä pohjolaa varten lisää öljyihin kallista kylmäsuorituskykyä.

      Omassa henkilöautossa totalin valmistamat öljyt, niillä on merkin hyväksyntä ja ehdin vaihtovälillä (1v) ajella vain 12/20tkm niin tulee kyllä vaihdettua hyvissä ajoin.

    • Cedricfan_

      Motoxin öljyt on laadukkaita, tunnetun valmistajan tuotteita.

      • Öljyttäjä2

        Eurolin valmistamaa kuraa. Maksaa siitä kannusta kympin enemmän niin saa laatuöljyä. Suomalainen säästää ihmeellisissä asioissa.


      • 6116
        Öljyttäjä2 kirjoitti:

        Eurolin valmistamaa kuraa. Maksaa siitä kannusta kympin enemmän niin saa laatuöljyä. Suomalainen säästää ihmeellisissä asioissa.

        No ei se kuraa ole mutta ei laatuakaan. Pienkoneisiin 15W-40 mainio öljy ainakin hinta laatusuhteelta.


    • 12102017

      ei tiennyt(ei kertonut) motonetin henkilökunta motoxin valmistajaa. eikä ollut vaivautunut myyntiesitteisiin kirjaamaan mitkä mineraaliöljyjä (delvac). hyllyn päädystä voi tsekata koneelta autoonsa sopivan oljyn. -tuloseksi ainoastaan motox eikä esillä olevia teboil ja mobil öljyjä. mielestäni lapsellista kotiinpäinvetoa/markkinointia. 10 litran purkeissa ostettaesa hintaerot melko pienet. ajan noin 10-12 tuhatta/vuosi ja vaihdan kerran vuodessa jolloin ostan teboilin öljyt, niitä tarjouksessa puuilossa motoxin hinnalla.

      • kamalaakapitalismia

        Ei sillä öljyn valmistajalla tai perusöljyn tyypillä ole mitään merkitystä lopputuotteen laadulle, ainoastaan luokitusten täyttymisellä on väliä.

        Ja kyseessä on liikeyritys jonka tarkoituksena on tehdä voittoa, ja yrittäminenhän on ihan käytännössä juuri kotiinpäinvetoa, siinä ei ole mitään kummallista.


    • Comma

      Comman öljyjä nuo Motoxit on. Ihan hyvin on toiminut Mersussa. 20l purkissa saa kohtuu hinnalla ja olen vaihtanut 10-15tkm välein. Toki Saksasta saa 20l purkkeja vieläkin halvemmalla rahteineen.

      • Partikkeli

        Terve Comma! Mikä kone sinulla autossa? Itellä w204 partikkeli suodattimella! Ja ajatuksena tuo Motonet spesial 5w-30 longlive joka speksien puolesta kävisi!


      • Anonyymi
        Partikkeli kirjoitti:

        Terve Comma! Mikä kone sinulla autossa? Itellä w204 partikkeli suodattimella! Ja ajatuksena tuo Motonet spesial 5w-30 longlive joka speksien puolesta kävisi!

        Kuka hullu Suomessa laittaa -30 öljyä, kun etelässäkin voi tulla -30 asteen yöpakkasia. Käynnistä nyt siinä sitten autoa aamulla kun -30 noname öljy on jäässä! Vähintään W-40 (=Winter -40 C) pitää Suomessa olla.

        Mitä merkkeihin tulee, niin on vain yksi oikea vastaus: MOBIL!

        Mobil 5W-40 voitelee paukkupakkasillakin varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu Suomessa laittaa -30 öljyä, kun etelässäkin voi tulla -30 asteen yöpakkasia. Käynnistä nyt siinä sitten autoa aamulla kun -30 noname öljy on jäässä! Vähintään W-40 (=Winter -40 C) pitää Suomessa olla.

        Mitä merkkeihin tulee, niin on vain yksi oikea vastaus: MOBIL!

        Mobil 5W-40 voitelee paukkupakkasillakin varmasti.

        Sinä et kyllä tiedä öljyistä yhtään mitään...
        Pakkasjuoksevuutta mitataan 0W/5W/10W.... merkinnöillä, ei 20-30-40-50..... nämä ovat öljyn kuumapään arvoja, eli kuinka paksua/ohutta öljy on 100 asteessa.

        Mitä pienempi W-arvo sitä juksevampaa öljyn PITÄISI olla kovilla pakkasilla, tosin näissä on myös isoja eroja, esim. yhden valmistaja 0W öljy saattaa jähmettyä jo -35c kun taas toisen valmistajan 0W öljy saattaa kestää -45c pakkasia.
        Shellillä on yleensä ominaisuustaulukoiden parhaimmat pakkaslukemat, esim. 0W-30 ECT taitaa kestää valmistajan mukaan kylmää aina -51c saakka .

        https://shell-livedocs.com/data/published/en-GB/d746266c-b64d-4ad1-9741-cd1cb7e0aea1.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu Suomessa laittaa -30 öljyä, kun etelässäkin voi tulla -30 asteen yöpakkasia. Käynnistä nyt siinä sitten autoa aamulla kun -30 noname öljy on jäässä! Vähintään W-40 (=Winter -40 C) pitää Suomessa olla.

        Mitä merkkeihin tulee, niin on vain yksi oikea vastaus: MOBIL!

        Mobil 5W-40 voitelee paukkupakkasillakin varmasti.

        Tämä taisi olla huumoria.

        Seuraava on totta. Autoni ohjekirjan mukaan "0W-20 on erityisen hyvä valinta". Lisäksi mainitaan, että "Moottoria ei saa käynnistää, jos 5W-30-moottoriöljyä käytetään alle -15°C lämpötilassa". Ihmettelin, että jopa on hurja vaatimus. Laitoin sitten 0W-20 öljyt. Seuraavan öljynvaihdon ollessa ajankohtainen olin sitä mieltä, ettei ohjekirjan kielto voi pitää paikkansa ja laitoin 5W-30 öljyt moottoriin. Hyvin on toiminut. Ei ole kyllä tainut olla alle -15 °C käynnistyksiä. Löydin englanninkielisen manuaalin ja mitäs siellä vastaavassa kohdassa sanotaankaan, suunnilleen näin: "moottori ei ehkä käynnisty jos 5W-30 öljyä käytetään alle -15°C lämpötilassa" (may not start). Ei kannata ihan kaikkea kirjoitettua uskoa. Automerkkiä en paljasta. EI ole saksalainen.


    • eipsilleeeen

      Enpä ole koskaan kauhean tarkasti katsonut öljyjä, kunhan on ollut täyssynteettistä ja 5w-40. Hyvin on moottorit toimineet.

    • Suht.edullista

      Kesäautoon olen syksyllä vaihtanut talviseisonnan ajaksi Motox 5w40 öljyt, eikä moottori ole leikannut kiinni. Toki heti keväällä, kun otan auton käyttöön vaihdan moottoriin kunnon öljyt.

      • poloinen

        Yksikään tämän päivän ÖLJY ei hajoita moottoria vaikka se olis kiinalaista<< sano yksikin moottori joka on hajonnut,,, Motx öljy on ihan hyvää olen sillä ajanut ihan tuon 20tkm huolto välin monesti:::::: järki käteen:))))))))))))))))))))))


    • Simo73

      Motox - öljyn valmistaa brittiläinen Comma.
      Tieto Motonetin myyjältä.

      • Motox.salaisuus

        Myyjillä ei ole lupaa paljastaa tuollaista tietoa, joten puhut niinsanotusti paskaa.


      • Anonyymi

        Tieto on virheellinen. Motox öljyt ovat Eurolin öljyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto on virheellinen. Motox öljyt ovat Eurolin öljyjä.

        Eurolin öljyt ovat Commaa ja siten siis Motoxkin on Comma.


    • Penapenapena

      Kuka idiootti edes ostaa öljynsä???!!? Minä olen itse valmistanut meidän perheen öljyt jo kymmenisen vuotta ja hyvin on kaikki moottorivehkeet pelannut. Sama homma polttoaineiden kanssa, Herätkää lampaat älkääkä antako kapitalistisikojem nyhtää teidän rahoja!!;!

    • Anonyymi

      Hanskaat ja sotket kuseen?

    • Anonyymi

      Lisäysöljynä olen käyttänyt motoxia vuosia eikä se ainakaan ole hajottanut konetta. Huollossa laittavat merkin omaa 5w30 acea a5 öljyä, lisäysöljyksi ostan Motoxin litran purkin vastaavaa. Merkkihuollossa pyytävä aika suolaisia hintoja merkin omasta öljystä.

    • Anonyymi

      Itse en käytä oman merkkivalmistajan "yleisöljyä" samalle automerkilleen. Tuollaisen öljyn täytyy sopia myös merkin uusille todella vähäpäästöisille autoille joten öljyssä joudutaan rajoittamaan moottoria suojaavan lisäaineistuksen määrää.

    • Anonyymi

      Ei tulisi mieleenkään laittaa noita moottoriöljyjä autooni tai pyörääni , senverran tullut kokeiltua tuota motoxin-tuoteperheen muita tuotteita ja surkeita olleet.

      • Anonyymi

        Motoxin kotelosuoja ilman huono suutinta oli paljon parempaa, kuin mastonin vastaava.


    • Anonyymi

      Motoxin 10W-30 näkyy olevan ainot joka kestää 700tkm ajetussa Hyundai H1 pakun D4EA koneessa sisällä.

      Mobil, Shell jne laatukasti tuli ulos savuna pakoputkesta tai läikkänä alle.

      Firman Toyota trukki, valmistettu kait ennen sotia, sai hydrauliöljyksi halvinta Motoxia, alkuperäisellä Mobilin 32S hydeöljyllä pumppu alkoi huutelemaan jo vanhuuttaan.

      • Anonyymi

        Comman öljyjä.


    • Anonyymi

      Motox 5W-40 on jäykkää. Ei meinaa tulla ulos purkista. Täällä Saariselällä on miinus 27. Ei ole talviöljyä.

    • Anonyymi

      Jos auton moottori hajoaa niin ei tämänpäivän öljyjä saa syylliseksi mistään öljymerkistä.
      Jos joku automerkki vaatii jotain omia " man-oileja" niin todennäköisesti moottori on susi.
      Osta kunnon auto ( sen mukana tulee myös moottori ) joka toimii ja kestää.

    • Anonyymi

      Tuo Motox 5W-40 on Lappiin liian jäykkää. Öljyn 5W öljyn on tultava -27 asteen pakkasessa ulos purkista. Öljyssä on varmasti vika.

      • Anonyymi

        Etelä-Suomeen se sopii talviöljyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Suomeen se sopii talviöljyksi.

        Käytännössä Belco öljyä.


      • Anonyymi

        5w30 maksaa 23e/l


    • Anonyymi

      Jäykkää. Ei toimi Lapissa.

    • Anonyymi

      Ovat nykyään Comma öljyä. Tiskiltä kerrottiin.

      • Anonyymi

        Prisman 20 euron Valvoline 5W-40 tulee pakkasella purkista liukkaasti. Moottori pyörii iloisesti Valvolinella. Motoxilla pyöriminen oli tahmeaa.
        Valvolinelle luvataan pakkastoimivuus -45 astetta. Motoxin tietoja ei löydy.


      • Anonyymi

        Joku pikkuBrittifirma pyörittää Suomen öljymarkkinoita, kun Neste ajetaan alas ! Buhahaah


      • Anonyymi

        Ei ole Comman, vaan Eurolin öljyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prisman 20 euron Valvoline 5W-40 tulee pakkasella purkista liukkaasti. Moottori pyörii iloisesti Valvolinella. Motoxilla pyöriminen oli tahmeaa.
        Valvolinelle luvataan pakkastoimivuus -45 astetta. Motoxin tietoja ei löydy.

        -15 asteen pakkasessa sai tuota Valvoline Allclimate 5w-40 aika kauan valuttaa, ennen kuin suostui purkista ulos.


    • Anonyymi

      Ainaskin Motoxin vaihteistoöljy oli ihan erinäköistä kuin sama tavara 2 vuotta sitten.
      Tuli jopa purkista ulos. Voin laittaa toistekkin.

    • Anonyymi

      Monta moottoria hajotettu motoxin öljyillä, jos halutaan viimeinen voitelu antaa jollekin rojulle niin laitetaan motoxit sisään.

      • Anonyymi

        10v käyttänyt motoksii 5w-40 JA HYVIN TOIMIII EHEHEH ei viel oo moottori lauennut eheheeh mee hoitoon::


      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että johtui motoxin öljystä? Mistä tiedät, ettei jollain toisella öljyllä olisi hajonnut jo vähän aiemmin?


    • Anonyymi

      4 litran astia sopii melkein kaikkiin autoihin. Joku jenkkirassi 7 litran moottorilla on eri asia.

    • Anonyymi

      Älkää mitenkään yhdistäkö Motoxi Finlandia näihin motox öljyihin, Motoxi Finlandilla aivan eri laatukriteerit

    • Anonyymi

      tekijänä eurol. menee vanhassa autossa ihan hyvin,täyttää samat ominaisuudet kuin muutkin 5w-40 perus öljyt,jos haluaa käyttää ohutta öljyä niin sitten 0w-40 tai 0w-30.

    • Anonyymi

      Motox on olut jo pari vuotta commaa joten voi ostaa.

    • Anonyymi

      Eivät ole supersyntikkaa, niin kuin tebolat.

    • Anonyymi

      Moi olen huoltanut 17v vanhaa autoa itse autossa on siihen aikaan tehokas turbo moottori. Ajan alle 10t km vuodessa Olen seurannut öljyn kulutusta ja kestävyyttä. Motoxia olen käyttänyt pitkään. Öljyn + suodattimen vaihtoväli 10-15t km. Ei mitään huomautettavaa öljyn laadusta ja ominaisuuksista. Hinta/laatu suhde erinomainen. Maailmaan aina mahtuu valittajia ja besser vissereitä jotka maalaavat maailman loppuja ym. sattumuksia. Motox on hintansa väärtti tarkempi arvostelu edellyttäisi laboratoriossa tehtyjä testi tuloksia.
      Terv. Auto insinööri

    • Anonyymi

      Näin on. Eikä motoksin öljyjä missään bromanin verstaan piharakennuksessa sötkötetä. Ostetaan ison öljyvalmistajan tuottamia öljyjä, ja myydään motox tuotemerkin alla. Saattaa jopa olla käytännössä samaa öljyä kuin tunnetun brändin öljy. En epäile yhtään. Ja kokemukset hyviä, öljy siinä kuin mikä tahansa merkkiöljy.

      • Anonyymi

        Samalla periaatteella Rainbow-ja Pirkka-tuotteet ovat yyhtä hyviä kuin ns merkkituotteet. Jokainen tietää että näin ei ole. Jos Motox-öljy olisi laadultaan Mobilin veroista, Motox olisi markkinajohtaja, koska on halvempaa. Jos Mobil huijaisi, kok brändi olisi vaarassa. Jos Motox olisi huonompaa kuin luokitukset, Motonet brändinä ei kärsisi. Motox-öljyn merkki vaan vaihtuisi.


    • Anonyymi

      Tokmannin hyllyssä 4km päässä on castrol, mobil, valvoline, jotakin muuta isoa merkkiä 4 ja 5L kanistereissa. Hl 20-35€.

      Kärkkäisen verkkokaupasta tilaston voimansiirtoöljyt castrol vaihteistoon 75w-90

      Muistakaa uusia vaihteistoon uudet puhtaat öljyt ja perään jos on takaveto, takaperässä on niin pieni määrä mutta kova rasitus. 80tkm ajetussa Mersussa likainen öljy takaperässä. Ei kannata pilata perää 20 euron öljyn takia. Tai jos ostat auton niin todennäköisesti kaikki voimansiirtoöljyt vaihteistossa, jakolaatikossa, tasauspyörästöissä likaiset. Eli uusia.

      Huolto-ohjelma ja sen noudattaminen jättää tärkeimmät vaihtamatta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe