Talo rötisköt

rötisköt

Keskustan tuntumassa ja muuallakin on purkukuntoisia talorähjiä vuodesta toiseen. Esim Parkanon tien varrella ainakin kaksi, kolme rötisköä. Osan vuotta täällä asuvana ihmetyttää ettei tälläiseen puututa kun yleensä muualla jo parin vuoden jälkeen purkukehoitus tai pikemmin pakko on tosiasia.

12

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viäntääkö???

      OOkkoo eläkkeellä vai muuten vaan suuret voimat vääntää sisuskaluja?

    • kekkoNENä

      Ole jatkossa koko vuosi muualla niin ongelma ratkaistu.

    • pro parkano

      Olipas taas asiallisia vastauksia. Tosiaankin ne rötisköt pitäisi purkaa myös minun mielestäni ja itse asun parkanossa ihan vakituisesti, olen jopa ihan alkuperäinen sellainen, joita toivottavasti parit edelliset kommenttaattorit eivät olleet :)

    • Kunta kundi

      Joo kuule. Otappa rahapussi mukaan ja mee omistajan puheille.
      Ostaa täräytä hökkeli ja alappa sitten purkaa tai anna olla siinä vaan.
      Sillai tekee asiallinen heppuli.

    • raotappa pussiasi

      Vaikka koko ikäni olen Parkanossa asunut, ei nuo talopahaset ole koskaan elämääni häirinnyt. Päinvastoin, ikävöiden kaipaan muutamia taloja, jotka kaupungin puolesta on purettu. Ne kun olivat niitä jotka toivat ns. sielua tänne paikkakunnalle maisemiin ja kertoivat oman aikansa historiasta.
      On myös hävitetty aikoinaan sellaisiakin paikkoja, joita koskaan ei olisi saanut tuhota mm. Päivölä. Siitä on moni vanhemman sukupolven edustaja vieläkin katkera, sillä se jos joku olisi ollut historiallisesti oikeasti arvokas tällä paikkakunnalla...
      Mutta aika aikansa kutakin... Valitettavasti....

      Siitä sitten vaan rohkeasti rahottamaan tätäkin hommaa. Eihän täällä paikkakunnalla varmaan ole tärkeämpiäkin rahareikiä kuin talojen purkaminen, vain jotta tämänkin viestin alottaja saisi mielenrauhan ja nuo elämäänsä suuresti häiritsevät talot pois silmistään... Kaivetaanko rahat sinun pussista? Vai käytettäisiinkö nekin mieluusti johonkin järkevämpään, joka pidemmällä tähtäimellä edesauttaisi oman paikkakuntamme kehitystä.... Penni kun on miljoonan alku jne.

      ps.Muualla puututaan heti tälläiseen, mutta ei Parkanossa? Kyllä minä olen nähnyt joka paikkakunnalla ja joka maassa missä koskaan olen vieraillut niin näitä talonrähjiä. Kannattaisi avata silmiään.. Esimerkiksi, tästä kun lähdetään valtaväylää vaikka pohjoseen päin, niin tiedän tälläisiä talopahasia niin Ikaalisissa, Hämeenkyrössä, Ylöjärvellä, Tampereella jne. Samat rähjät talot vuodesta toiseen, ovat olleet koko elmäni ajan.. Joten kerrohan, miten voit sanoa, että muualla jo parinvuoden jälkeen puretaan tälläiset.

      Ja sitäpaitsi, toisen silmissä se mikä sinusta on rähjä ja purkukelponen, on toisen mielestä vielä ehkä pelastettavissa ja ennekaikkea pelastamisen arvoinen. Olen nähnyt monta tälläistä tapausta, missä vallattu, muuten rähjääntynyt, hylätty, tai suuria vaurioita kärsinyt talo on pistetty vanhaan kuntoonsa arvokkaasti ja talon historiaa kunnioittaen... Onneksi on aina siis toisinajattelijoita, kaikkiahan tässä maailmassa on turha yrittää miellyttää...

      • Parkano on Parasta

        Hyvä kirjoitus talojen rakennusten puolesta joista löytyy luonnetta, omaperäisyyttä. Sitähän näissä vanhoissa taloissa ja pihapiireissä juuri on. Esim. Seurakuntakeskuksen vieressä Kirkkokadun ja Satakunnan kadun kulmassa oleva punainen talo, aivan upea pihapiireineen. Kirkkokadulta löytyy myös toinenkin vanha kaunis talo. Harmi kun Koko kirkkokadun ja Satakunnankadun välinen alue on purettu näistä vanhoista ihanista rakennuksista ja miljöö on näin muuttunut karuksi ja kovaksi. Kuoppasalmen talo jne..purettu.

        Nyt ko. alueen ovat vallanneet luonnottoman näköiset rumat kerrostalot. Tällaiset kerrostalot pitäisi mielestäni sijoittaa hieman sivumalle, Elokankaan kerrostalot ovat oiva paikka ko. talotyypeille. No, mennyttä ei saa takaisin siitä ei siis sen enempää. Yrittäisimme säilyttää sen mitä on jäljellä. Vielä tuohon Päivölään, siinä hävisi todella jotain Kulttuurihistoriallisesti arvokasta.

        Mielestäni siistiin kaupunkimiljööseen sopii mainiosti vanhaa historiaa rakennuksia ja miljöitä rintarinnan, kun ne oikein suunnitellaan. Se on vain virkistävä osa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10452847
        Ohessa linkki samantyyppisestä aihealueesta. Lähes samoihin aikoihin kuin tänne Parkanonkin sivulle on ilmestynyt. Tulee väkisinkin mieleeni onkohan näillä jotain yhteyttä toisiinsa? Tosin se on aivan sama, sillä ei ole mitään merkitystä on tai ei.


      • arveluttavaa
        Parkano on Parasta kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus talojen rakennusten puolesta joista löytyy luonnetta, omaperäisyyttä. Sitähän näissä vanhoissa taloissa ja pihapiireissä juuri on. Esim. Seurakuntakeskuksen vieressä Kirkkokadun ja Satakunnan kadun kulmassa oleva punainen talo, aivan upea pihapiireineen. Kirkkokadulta löytyy myös toinenkin vanha kaunis talo. Harmi kun Koko kirkkokadun ja Satakunnankadun välinen alue on purettu näistä vanhoista ihanista rakennuksista ja miljöö on näin muuttunut karuksi ja kovaksi. Kuoppasalmen talo jne..purettu.

        Nyt ko. alueen ovat vallanneet luonnottoman näköiset rumat kerrostalot. Tällaiset kerrostalot pitäisi mielestäni sijoittaa hieman sivumalle, Elokankaan kerrostalot ovat oiva paikka ko. talotyypeille. No, mennyttä ei saa takaisin siitä ei siis sen enempää. Yrittäisimme säilyttää sen mitä on jäljellä. Vielä tuohon Päivölään, siinä hävisi todella jotain Kulttuurihistoriallisesti arvokasta.

        Mielestäni siistiin kaupunkimiljööseen sopii mainiosti vanhaa historiaa rakennuksia ja miljöitä rintarinnan, kun ne oikein suunnitellaan. Se on vain virkistävä osa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10452847
        Ohessa linkki samantyyppisestä aihealueesta. Lähes samoihin aikoihin kuin tänne Parkanonkin sivulle on ilmestynyt. Tulee väkisinkin mieleeni onkohan näillä jotain yhteyttä toisiinsa? Tosin se on aivan sama, sillä ei ole mitään merkitystä on tai ei.

        Olisikohan krynderit asialla? Tai muut tonttia haluavat?


    • ihmetteleväinen

      Nuo talorähjät ovat Keskustapuolueen erityissuojelussa.
      Suuri raha Keskustassa määrää.
      Oikein olisi antaa purkutuomio talorähjille.

    • ,.......,

      Terveystalon lähellä siinä tien varressa on yksi romutalo, josta kattohuovat ovat lähteneet ja asumaton ollut vuosikaudet. Romuautot yleensä hävitetään tienposkesta, miksei näitä päälle laukevia rytöläjiä?

      • purkutalot

        tarkoitat entistä lampisen?taloa joka taitaa tätä nykyä olla virranhaaran omistuksessa.


    • vbcxdfg

      Siinähän on kans aivan purku röttelö vastapäätä Eirasshoppia. Tosiaan se romutalo kans ihan terveyskeskuksen tuntumassa, no jotkut saa pitää päällelaukevia rytöjä vuodesta toiseen pystyssä ja toiset kehoitetaan heti purkamaan huonokuntoinen rakennus. Yleensä ottaen olisi syytä ajoissa pitää huolta rakennuksista ennenkuin ovat katepillaria vailla.

      • ::::>>

        Eirasshoppia vastapäätä oleva ns. Huuskosen talon on kaupunki hankkinut
        omistukseensa ja purkaa sen. Tilalle tulee päiväkoti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe