Tiedepuolue

"Tiedätkö...

- Mikä puolue järjestelmällisimmin ajaa tieteentekijöiden asiaa?
- Minkä puolueen ehdokaslistoilla on eniten tohtoreita?
- Mille puolueelle akateeminen vapaus on aina ollut tärkeä poliittinen tavoite?
- Minkä puolueen ehdokkaat yksimielisimmin haluavat pitää luomisopin poissa koulun biologiantunneilta?
- Mikä on ainoa puolue, jolla on suuri tieteen ja teknologian edistämiseen keskittyvä jäsenjärjestö?"

Jos et tiedä, ota selvää: http://www.tiedepuolue.fi/

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustapuolue

      Paavo Väyrynen taisi olla ehdokkaista ainoa tohtori.Kolmella ehdokkaalla oli jäänyt opiskelu kesken.Helppo kysymys.

      • Todella upeaa selvitystyötä, mutta "puolueen ehdokaslista" ei viittaa presidenttiehdokkaaseen - juttu on ehkä vähän vanha. Kelasin sivustoa pari klikkausta eteenpäin, ja kyse on ilmeisesti tällaisesta listasta:

        "Tieteen ja teknologian vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat 2011"
        http://www.tiedepuolue.fi/ehdokkaat.html


      • Noin vanhaa asiaa!
        Vastaaja kirjoitti:

        Todella upeaa selvitystyötä, mutta "puolueen ehdokaslista" ei viittaa presidenttiehdokkaaseen - juttu on ehkä vähän vanha. Kelasin sivustoa pari klikkausta eteenpäin, ja kyse on ilmeisesti tällaisesta listasta:

        "Tieteen ja teknologian vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat 2011"
        http://www.tiedepuolue.fi/ehdokkaat.html

        Kyllä Väyrynen oli ehdokkaista ainoa tohtori.Kunnallisvaalien ehdokaslistoja ei ole näkynyt,joten Keskustapuolue on oikea vastaus,eikä siihen luntteja tarvittu.Ulkomuistista tuon helposti monikin heittää.


      • Noin vanhaa asiaa! kirjoitti:

        Kyllä Väyrynen oli ehdokkaista ainoa tohtori.Kunnallisvaalien ehdokaslistoja ei ole näkynyt,joten Keskustapuolue on oikea vastaus,eikä siihen luntteja tarvittu.Ulkomuistista tuon helposti monikin heittää.

        Eri asioita

        1) Vihreän Liiton "Tiedepuolue"-sivuston /1/ maininta
        "- Minkä puolueen ehdokaslistoilla on eniten tohtoreita?"
        viittaa eduskuntavaalien 2011 Vihreän Liiton ehdokaslistaan
        http://www.tiedepuolue.fi/ehdokkaat.html


        2) Sinun "Väyrynern ainoa tohtoori" viittaa Suomen presinttivaalien 2012 ehdokkaisiin. Niissä vaaleissahan ei millään puolueella ollut ehdokaslistaa, vaan kaikki ehdokkaat oli eri puolueista.


      • Sen verran.
        Vastaaja kirjoitti:

        Eri asioita

        1) Vihreän Liiton "Tiedepuolue"-sivuston /1/ maininta
        "- Minkä puolueen ehdokaslistoilla on eniten tohtoreita?"
        viittaa eduskuntavaalien 2011 Vihreän Liiton ehdokaslistaan
        http://www.tiedepuolue.fi/ehdokkaat.html


        2) Sinun "Väyrynern ainoa tohtoori" viittaa Suomen presinttivaalien 2012 ehdokkaisiin. Niissä vaaleissahan ei millään puolueella ollut ehdokaslistaa, vaan kaikki ehdokkaat oli eri puolueista.

        Puolueet olivat heidät asettaneet ehdolle presidentinvaaleihin.Ulkopuolisille vaaditaan tolkuton nimilista.En ole Väyrysen kannattaja,mutta ainoa tohtori hän oli.


      • Sen verran. kirjoitti:

        Puolueet olivat heidät asettaneet ehdolle presidentinvaaleihin.Ulkopuolisille vaaditaan tolkuton nimilista.En ole Väyrysen kannattaja,mutta ainoa tohtori hän oli.

        Presidenttiehdokkaista puheen ollen: kukaan ei ole muuta väittänytkään.

        "Puolueet olivat heidät asettaneet ehdolle presidentinvaaleihin.Ulkopuolisille vaaditaan tolkuton nimilista.En ole Väyrysen kannattaja,mutta ainoa tohtori hän oli. "

        Sikäli kuin tarkoitat presidenttivaalien ehdokkaita, ei tietääkseni kukaan ole muuta väittänytkään. .
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10473127/#comment-53856370


        Vihreän Liiton väite kuului:
        "- Minkä puolueen EHDOKASLISTOILLA on eniten tohtoreita?"

        PRESIDENTTIVAALEISSA on vain yksi EHDOKASLISTA , mutta se EI OLE minkään PUOLUEEN ehdokaslista, vaan luettelo eri puolueiden tai mahdollisesti myös kansalaisjärjestöjen, valitsemista presidenttiehdokkaista. Noin on ollut ainakin tähän asti,.

        Vihreän liitön väite ei siis voinutkaan koskea presidentinvaaleja (jossa ainoa tohtorin tittelin omaava ehdokas oli Paavo Väyrynen, eikä kukaan ole muuta väittänytkään). Se selviää varsin yksinkertaisesti muutenkin:

        1. klikkaa linkkiä http://www.tiedepuolue.fi/
        - sivulla on yksi ainoa klikattava linkki:

        2. Klikkaa nappulaa "Minä tiedän!"
        - avautuu sivu http://www.tiedepuolue.fi/teesit.html

        3. Klikkaa välilehteä "Ehdokkaat"
        - avautuu sivu http://www.tiedepuolue.fi/ehdokkaat.html
        - sivun otsikko on
        "Tieteen ja teknologian vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat 2011"


    • voi helevetti

      Tohtoreita on kissantappajia myöden vai proffako se oli...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe