Veropajan neuvot

Heikki 58

Tämä juristiyhtiö antoi neuvoksi siirtää osakeyhtiöni osakkeita sijoitusvakuutuksen sisään. Säästyisin myyntivoiton veroilta kun myyn yhtiön myöhemmin, nyt pitäisi vain maksaa varainsiirtoverot. Yhtiön osakkeita ostaisi sijoitusvakuutustani hallinnoiva veroparatiisiyhtiö. Kovasti lipevä tyrkytys herätti ajatuksia, onko tämä ihan laillinen kuvio? Onko kokemuksia vastaavasta?

11

2997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Legal-Jack

      Iso suomalainen juristitoimisto on tehnyt yhteenvedon listaamattomien osakeyhtiöiden vero-ongelmista. Siellä seisoo mm että verottaja voi koska tahansa avata rakenteen veronkiertopykälään nojaten koska mitään muutahan tarkoitusta tuo ei palvele. Pari eri kategoriaa ongelmia jolloin järjestely tulee sormille. Omistajan valtaoikeudet menevät samassa yhteydessä eli haluatko myydä yhtiösi jollekulle joka käyttää valtaa halutessaan vai värkätä jotain piiloprokuroita kassakaappiin verottajalta piiloon. Eli tee jos uskallat ja pyydä Veropajalta lappu jossa he ottavat vastuun jos verottaja iskee niskaan. Myyntityrkytys loppuu varmasti siihen paikkaan. Kaikki tietää että verottaja on erittäin kiinnostunut näistä veroparatiisikuvioista ja avaa kaikki mahdolliset tilkitäkseen verovuotoa.

      Pyydä tämä yhteenveto vakuutusyhtiötä, veroapaja tuskin sitä sinulle haluaa kertoa koska he ovat puhtaasti vakuutusyhtiön myyntikanavsa juristin rooliin puettuna. Lisäksi laskuttavat kahta kautta, asiamiehenä korvaus vakuutusyhtiöltä ja muhkea lasku perään juristipalveluista. Sekä varainhoitopalveluista jotka tarjoaa Taaleritehdas, samaa porukkaa kun käytännössä ovat.

    • HSYTTMf

      Mikä on kun meren pohjassa makaa juristi -Hyvä alku.
      Näitä veronkiertoon erikoistuneita neuvojia löytyy moneen eri tyylin rahastamiseen.
      Jos sijoituksen tekemiseen tarvitaan juristia rahastamaan niin silloin ollaan metsässä, syvällä.

      Muutamia keskusteluja kun haravoi, alkaa päästä selville rahastuksen luonteesta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4863120
      http://www.valistunutsijoittaja.com/62

    • Näin on.

      Juristit tekee mielellään mahdollisimman monimutkaisen paketin johon heitä tarvitaan laskuttamaan vuosikausiksi ja lopulta puolustamaan oikeudessa tehtyä. Yleensä niihin liittyy yhtiöiden ostoja ja myyntejä, ulkomaisia yhtiöitä, EU-oikeustapauksia ja muuta joita normaali ihminen ei seuraa. Siksi onkin helppo tehdä laskulla sivukaupalla kaavioita ja selvitystä miten asia pitäisi tehdä. Loppuun sitten maininta ettei veropaja vastaa neuvoistaan ongelmatapauksissa eli normaali disclaimer joka vapauttaa heidät kaikesta vastuusta.
      Linkki selvittää toimintaa hyvin, ovat vakuutusmyyjiä.
      http://veropaja.fi/fi/osaaminen/wealth-planning/

    • Veronmaksajatoo

      Jos aloittajalla on yritys jonka arvo on miljoonia niin kuinka paljon iloa saa jos kiertää veroja muutamalla sadalla tuhannella? Voi käydä kuten Mehiläiselle jos veropajan virityksiä tekee. Verottaja Hirvonen kertoo artikkelissa että tuo reikä tukitaan kyllä. Sitten veropaja keksii uuden, se tukitaan jne. Näillä ne elää, asiakkaan ja yhteiskunnan kustannuksella.
      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120351-yliopistovaki-potkisi-mehilaisen-"veronkiertaja"

    • kkkkkg

      Täällä taas huutelee ihmiset, jotka eivät tiedä tuon taivaallista näistä asioista. Järjestelyt on laillisia, eikä veroriskiä ole. Legal-Jack on sekoittanut puurot ja vellit keskenään.

      Veropajasta itsessään. Ehkäpä alan kovimmat hinnat, puheluihin ei vastata, jne. En suosittele.

      • Legal-Jack

        Oletko kkkkkg lukenut muuten mainitsemani memon joka on päivätty viime syyskuulle? Haluatko että leikkaan kohdat veroriskeistä tähän lomaan? Jos juristitoimisto varoittaa veroriskeistä niin ainakaan minä en menisi sanomaan ettei riskiä ole. Selvän riskin on tunnistanut ainakin kolme muuta asiantuntijaa ja kaksi ulkomaista yhtiötä kieltäytyy riskien vuoksi kokonaan tekemästä listaamattomia. Eli kaikki viisaus asuu Veropajassa, ilmeisesti. Tai siellä ajetaan riskiä kaihtamatta.
        MItä sanoin toiminnasta pitää paikkaansa, taksat pitääkin olla katossa jotta on mistä maksaa claimit.
        Saas nährä miten äijien käy.


      • Verosuunnittelua
        Legal-Jack kirjoitti:

        Oletko kkkkkg lukenut muuten mainitsemani memon joka on päivätty viime syyskuulle? Haluatko että leikkaan kohdat veroriskeistä tähän lomaan? Jos juristitoimisto varoittaa veroriskeistä niin ainakaan minä en menisi sanomaan ettei riskiä ole. Selvän riskin on tunnistanut ainakin kolme muuta asiantuntijaa ja kaksi ulkomaista yhtiötä kieltäytyy riskien vuoksi kokonaan tekemästä listaamattomia. Eli kaikki viisaus asuu Veropajassa, ilmeisesti. Tai siellä ajetaan riskiä kaihtamatta.
        MItä sanoin toiminnasta pitää paikkaansa, taksat pitääkin olla katossa jotta on mistä maksaa claimit.
        Saas nährä miten äijien käy.

        Nämähän on aina mielenkiintoisia keskusteluja joista selviää aina, että kenen leipää syöt. Asian tekee erityisen mielenkiintoiseksi se, että asian toisena osapuolena ei ole verottaja vaan aina pankki. Nämä on aina kansainvälisiä sopimuksia ja maailmalta löytyy aina jokin keino, jolla kierretään veroja. Mitä veropajaan tulee niin sehän on varsin pieni toimija alalla. Suuret tilintarkastajayhtiöt ovat tehneet tätä työtä vuosikymmenet ja tekevät sitä varmasti tulevaisuudessakin. Verottajalla ei ole mitään mahdollisuutta puuttua siihen vaan narina joka edellisissä kommenteissakin ilmenee, tulee aina pankkisektorilta. Pankit jäävät sopimustilanteessa aina nuolemaan näppejään.


      • No tax my mään
        Verosuunnittelua kirjoitti:

        Nämähän on aina mielenkiintoisia keskusteluja joista selviää aina, että kenen leipää syöt. Asian tekee erityisen mielenkiintoiseksi se, että asian toisena osapuolena ei ole verottaja vaan aina pankki. Nämä on aina kansainvälisiä sopimuksia ja maailmalta löytyy aina jokin keino, jolla kierretään veroja. Mitä veropajaan tulee niin sehän on varsin pieni toimija alalla. Suuret tilintarkastajayhtiöt ovat tehneet tätä työtä vuosikymmenet ja tekevät sitä varmasti tulevaisuudessakin. Verottajalla ei ole mitään mahdollisuutta puuttua siihen vaan narina joka edellisissä kommenteissakin ilmenee, tulee aina pankkisektorilta. Pankit jäävät sopimustilanteessa aina nuolemaan näppejään.

        Eipä ainakaan veropajan partnereista kukaan löydy julkiselta parhaiden juristien listalta. Ei lie ihme. http://www.bestlawyers.com/
        Itse etsisin jonkun joka seisoo sanojensa takana, tuollainen pieni putka kaatuu jos riittävä claimi tulee perintään. Eiköhän siihen riitä muutaman satkun perintä.


      • Nimiwerkki
        No tax my mään kirjoitti:

        Eipä ainakaan veropajan partnereista kukaan löydy julkiselta parhaiden juristien listalta. Ei lie ihme. http://www.bestlawyers.com/
        Itse etsisin jonkun joka seisoo sanojensa takana, tuollainen pieni putka kaatuu jos riittävä claimi tulee perintään. Eiköhän siihen riitä muutaman satkun perintä.

        Tämän takia toiminta hajautettiin kolmeen eri yhtiöön jolloin yhden kaatuessa, kaksi jatkaa edelleen.
        http://www.veropaja.fi/fi/tiedotteet/
        Ja onhan se kätevää kun eri firmassa voi antaa veroneuvoksi vakuutuksen tekemisen ja kas kummaa, se voidaan tehdä viereisessä huoneessa. Se on sitä puolueetonta asiakkaan edunvalvontaa jos mikä, ei tarvitse kävellä pitkälle eikä kengänpohjat kulu.


    • Ihme ehdotuksen saat

      Melko villejä neuvoja tuntui olevan, onkohan kukaan asiakkaista törmännyt tavoitteeseen siirtää yhtiön omaisuutta vakuutusyhtiön kautta henkilökohtaiseen omistukseen. Jotenkin jäi kaivamaan mieltä miten tässä huijataan. Ja ketä verottajan lisäksi.

    • Heitin romukoppaan

      Vakuutukseen omaisuuden siirto lienee jossain määrin järkevää mutta onko sitten veloittaa omalta omaisuudeltaan vuosikorkoa 15 prosenttia korkokikkaillen????? Jutta on luvannut sulkea tämän korkokikkailun joten veropajan ratkaisuilla on lyhyet jäljet jos VM saa päättää. Varmaan seuraava (kallis) neuvo on siirtää rahat luxemburgista vanuatulle jossa ei tunneta yritys/vakuutusverotusta ollenkaan. Ja sitten?
      Mutta juristi rikastuu kun sotkee asiakkaat näihin ratkaisuihin joita ei pääse eroon ilman juristin apua, jos sittenkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe