Tositarinoita alfoista

Mercedes-ukko

Isäni kertoi että ennen wanhaan kun Alfa-Romeo -kuskit kohtas toisensa tienpäällä, niin he näytti aina sormilla kuinka monta konetta on tullut vaihdettua jo autoon. Monilla ei sormet riittäneet, silloin heiluttivat nyrkkiä merkiksi että "on jumalattoman paska auto".

Samanlaisia sormimerkkejä käyttivät myös he ketkä olivat erehtyneet ostamaan NSU:n, eli wankelmoottorisen auton. Mersumiehistä liikkui huhu että he olisivat aina morjestaneet tienpäällä toisiaan, mutta sen tiedän ainakin olevan huhu, sillä ei ainakaan minua ole kukaan mersukuski 80-luvulta lähtien morjestanut (siitä lähtien olen ollut mersumies).

Nyt kylmänä helmikuuna muistui eräs huvittavin juttu takavuosilta mitä olen automaailmassa koskaan todennut, tämä tuli mieleen siksi kun toissapäivänä näin alfan joka ei sahailuista huolimatta käynnistynyt.

Vuonna 1995, ei ollut mikään kovakaan talvi, mutta sattui tuolloinkin osumaan muutama kipakka pakkaspäivä Helsinkiin. No minä päräytin W124 koppasen 300 dieselini aamulla tulille samalla huomaten naapurin juppimiehen latailevan "hienoa" Alfaansa, totesin jotain nasevaa ja hyvät huomenet kaupan päälle. Tulin kotiin käymään pikaisesti parin tunnin päästä, niin naapurin juppi oli saanut kaverinsa auttamaan ja olivat laittaneet alfan narun jatkoksi. Sitä ne hinaili ja hinaili, katsoin ikkunasta juoden sumppia ja laskin että ainakin 20 minuttia yritti moista läjää hinailla käyntiin. Lopulta omistaja näytti siltä kun olisi itsekin valmis jo narun jatkoksi.

Läksin takas töihin ja palattuani en ollut uskoa silmiäni. Näillä juipeilla oli alfassa kiinni lohkolämppäri, sitten oli sisätilanlämppäri vielä konehuoneessa lämmittämässä, sekä akkulaturi kiinni ja alfa ei kuulema vieläkään ollut käynnistynyt.

Totesin jannuillle että ei noin kuumaverinen auto ole tehty suomen kylmiin oloihin, että mitäpä jos odottaisitte lämpimiä ilmoja. Jannu totes siihen vain; "kai se on parasta". Jälkeen päin sain kuulla että kansi oli mennyt hajalle, jonka takia juppijannu vaihtoi vähin äänin autonsa Toyotaan. Itse ajoin samalla W124 koppasella vielä kauan sen jälkeen kuin juppijannun Alfa ja Tojota olivat jo maatuneet mullaksi.

12

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pujazuba

      Eikos tama oli enintaan tositarina Alfasta eika Alfoista? Vai pateeks sama tarina kaikkiin Alfoihin kyseisesta paivasta nykypaivaan? Entas sita aijemmat Alfat...kuuluuks nekin kyseiseen tarinaan luonteeltaan?

      Kiinostavaa etta vanhanaikaiset ihmiset pitavat vanhanaikaiset autonsa sylissaan eivatka uskalla muuta kokeilla niin lohduttavat itseaan toteamalla etta hyvan valitsin ja pidan sita koska muut on huonoja.

      Alfa on tunteitaherattava auto ja jotta siita paasee nauttimaan niin ajokokemus on parempi jattaa niille jotka uskaltavat kokea tunteitaan, kiitos.

      Jos autojen kestavyydesta ja vioista puhutaan niin antaa tilastojen hoitaa puhuminen taman vuosikymmenen Alfoista.

      Ciao.

    • Alfaläht.ku palmun..

      Feikki heikin jorinoita. Vai muisteleeko laina meseensä.

    • huonoss

      aika huono juttu jopa fiktioksi, yrittäisit hiukan parempaa

    • patukkaa alffaan

      Alfa ajoi roomeota takaa ja sitten syttyi poikarakkaus, alfa yhtyi kiihkeästi roomeoon, hups piippeli meni hanuriin ja syntyi suuri vaiva, alfa romeo, joka hajoo ja kusee ja hajoo ja tulee kalliiksi korjata ja väsyttäväksi pitää kunnossa. ihan aito hanuristin valinta se on vaan.

      Vinnkki alfasta kiinnostuneille hanuristeille ; Mä ostin punaisen dacian, 9800 e, ja vaihdoin siihen alfan merkit ja ralliratin, näin mulla on nyt luotettava alfa romeo.
      Dacia laatu on parempi kuin italian laatu !

      • uusi miller

        Voi kun hienon tarinan Patukkaa alffaan olikin kirjoittanut. Tuollainen lahjakkuus menee täällä netissä vallaan hukkaan, eikös kannattaisi siirtyä kirjoittamaan oikein proosaa työkseen.
        Öö, miksi laitoit Alfan merkit Daciaasi?


    • Laatua kehiin

      alfa sandero- by dacia, 9800 e !

    • huonoss

      nyt meni vielä huonommaksi

    • Get A Life

      Trolleille...

    • alfa hajoo aina

      alfalla ajelen, ongelmat kasaantuu, alfa masaantuu, jopa köyhä masa ajaa alfalla, imago kärsii kun alfa särkyy, unelma rikkoutuu, kun italia kintuille kusee, täytyy kysyä paavilta, miten puanaiset kengät auttaa, alfa ei auta, ei roomeo, on kurjaa kun alfa lumen alla seisoo, muta mulla ei enää seiso kun on vain ongelmia julmia, alfa ongelmia koko rahalla suurella ilman alennusta tulee alfa tuskaa.

    • Tutta forza

      Tulin just Napolista lomareissulta. Siellä oli poliiseilla Alfa 159:set... TOSI huono valinta, kun pitäisi lähteä mafiarosvon perään ja kone ei käynnisty :( Oikeasti tosi hienolta näytti; kyllähän noilla aina Wxxx 200D:llä ajavan mammanpojan kiinni ottaa !

      • alfalla saa

        Tulin just milanosta, on perä kipeeja kun anaalia vedin 2 viikoo kuumien italialaisten karjujen kanssa. ALfalla ajettiin ja yöt kyykytettiin puppeleita. ALfa mies saa miestä ja tyyli säilyy !
        Tervesin alfa reino.


    • Alfasta vaan haaveil

      Kyllä tuollainen vanha mersu on sitten ihanan luotettava laite, että on jotain mihin voi luottaa kun vaimo lähtee jonkun jännittävämmän matkaan ja kaveritkin haluaa vähän pirteämpää juttuseuraa niin mese se vaan on ja pysyy. SEhän on kyllä legendaarisen kestävä se mese ja siksi jostain loppuunajetustakin pyydetään aika paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe