Muuttaminen Karkkilaan

MuuttajaM1977

Nyt kävi aika harvinainen juttu. Nimittäin sain työpaikan Karkkilan pienestä kaupungista. Yleensähän työpaikka löytyy isommista kaupungeista. No nyt kävi näin. Olen nyt sitten hommannut uuden kämpän Karkkilasta ja muutto olisi viikon päästä. Olen aina asunut vähän isommissa kaupungeissa: Jyväskylä ja Tampere. Nyt sitten muutto pienelle paikkakunnalle. Mitä nyt olen työhaastattelussa käynyt ja asunnon katsomassa siellä, niin täytyy sanoa että varsin sympaattisen oloinen ja kaupungintuntuinen paikkakuntahan se on. Keskusta on aika hyvin rakennettu tiiviisti ja tulee sellainen "kaupunkifiilis". Mutta sitten pari kolme kilometria suuntaansa keskustasta ja johan alkaakin olla melkoista maalaismaisemia. Asustelen asutun alueen reunamailla noin 2 km:n päässä keskustasta.

Hieman tässä nyt mietityttää, että siellä ei varmasti ole yhtä paljon palveluja kun mitä isoissa kaupungeissa. Esim käytän aika paljon video- ja kirjadivareita. Onkohan Karkkilassa sellaisia..edes yhtä? Haluaisin alkaa harrastamaan jotain itsepuolustuslajia...Karkkilassa on Han Moo Do -seura. Olen harrastanut sitä joskus 10 vuotta sitten peruskurssin verran...olenkohan jo liian vanha siihen? Se kun on aika rankkaa fyysisesti. Toisaalta haluan nostaa kuntoani...

No kunhan mietin. Onhan siinä reilun tunnin bussimatkan päässä Helsinki, jossa voin käydä aina halutessani jos alkaa tuntumaan liian pieneltä. Kyllä varmaan tulen käymäänkin Hesassa aika usein viikonloppuisin esim.

Ei mulla tässä oikeastaan ollut mitään pointtia. Kunhan toin esille joitakin ajatuksia joita tuleva muutto on minussa aiheuttanut. Olen kyllä aika innostunutkin. Täällä Tampereella onkin tullut asuttua melkein 9 vuotta! Muutos tekee hyvää! Ja kesällä Karkkila on kuullemma tosi kaunis paikka. Lisäksi olen aika iloinen uudesta vuokrakämpästäni. Ensimmäinen kämppä minulla, jossa on parveke! Muutenkin mukavan tilava ja hieno verrattuna tähän nykyiseen kämppään!

Kaikenkaikkiaan asiat ovat siis kivasti mallillaan!

Jos joku voisi kertoilla millainen paikka Karkkila on, niin olisi kiva!

13

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Mää olen Karkkilast

        Tuo ei kerro mitään meistä "namibialaisista".
        Älä sää usko noitte nilkkie juttui, nee haluis olla mialuummi Somerolt tai jostai Vorssast... Lopeltki ols ihan hyvä, muttei ollenkaa Vihrist.


    • 64vuotta karkkilassa

      Kyl mei alkuperäset karkkilalaiset ollaan ihan mukavaa porukkaa ja meidän kanssa pärjää. Mut tänne on muuttanu niin monenlaist viheltäjää muualt et ihmees ollaan niite kanssa.

    • köööö

      Älä muuta Karkkilaan se on viisainta mitä voi tehdä. Tässä kylä pahasessa ei toimi mikään. Lääkäriin et pääse ja sitten, kun pääset niin sekään ei ole hyvä juttu sillon ainakin kuolet. Kateellisia kommunisteja koko kylä täynnä kyttäävät vaan toisiaan.

      • Mää olen Karkkilast

        Onks Karkkilas viäl kommunistei? Mää luulin ettei niit ol enää muual ku Ameriikas.
        Ja kuin nii ei lääkärii pääse? Määki pääsisin koska vaa, siält saa ajan iha puhelimel soittamal, mut ku mun ei tartte mennä.
        Noit kateellisii ny o iha joka paikas muuallaki ja hulikaanei saa vähä kattellakki pitkää.


    • treeneihin

      Jos haluat harrastaa itsepuollustusta niin MMA Karkkila järjestää treenejä miltei joka päivä. Mukaan vaan.

    • peruskarkkila

      Jos kunnallis politiikkaan haluat mukaan me perussuomalaiset otamme sinut avo sylin vastaan!

    • nähty on tuo

      Reilun 10-vuoden kokemuksella voin todeta olevan todella sisäsiittoinen paikka asenteiden suhteen. Jos et ole ollut niitten pässien kanssa jo hiekkalaatikolla seitsemännessä sukupolvessa, niin vaikeapa on päästä väleihin noiden kanssa. Pahempaa asennevammaa saa hakea. Muutin sitten pois, ei ole tullut hinkua takaisin. Nyt täällä kun pystyy jo työkavereiden kanssa keskustelemaankin kahvitunneilla, eikä vaan kuunnella, kun karkkilalaiset puhuu keskenään.

    • jo muuttaneelle
    • Toni 321

      Seuraavien kuntavaalien jälkeen on Karkkila entistä parempi paikka asua. Perussuomalaiset tuovat muutoksen.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä lähes 11,5 vuotta myöhemmin. Näinä vuosina täällä asuessani ei ole oikeastaan tullut mitään negatiivista vastaan. Karkkila on ihan ok paikka asua. Se millaisia ihmisiä täällä sanottiin olevan..sisäsiittoisia, kommunisteja jne kaikenlaista negatiivista. Mä kun en paljoa ihmisten kanssa ole yhteyksissä, mitä nyt töissä on työkaverit, niin en osaa sanoa millaista porukkaa täällä asuu. Ne ihmiset joiden kanssa olen jutellut ja työkaverit esim, ovat kaikki tavallisia ja normaaleja mukavia ihmisiä. Mutta kuten sanottu, en ole tutustunut kaupunkiin sen ihmeemmin. Kunhan töissä käyn. Vapaa-aika menee kämpillä aina.
      Ihan kiva paikka asua, enkä ole muuttamassa pois.

      (ex-)MuuttajaM1977

    • Anonyymi

      Mekin katellaan taloja sieltäkin suunnilta,Rauhallinen hyvä kunta.Oma rauha pitää olla.Kuitenkin lähellä kaikkee mitä tarvitsee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe